Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:51:
Het blijft nog wel een tijdje werken omdat de beveiligingen gewoonweg nog niet zo populair zijn. Nu het niet meer geüpdate wordt, is het niet plotseling een slecht programma. Ik blijft het dus lekker gebruiken, totdat er een beter, gratis alternatief komt. Of het moet plotseling heel snel gaan met DVD-beveiliging. Dan ga ik over op de methode die ook Wildlife hierboven beschreven heeft.

Wat nog wel een tip is, is het uitzetten van automatische updates in verband met gegevensverzameling. De website van Lighting UK! is namelijk meteen overgenomen door een bedrijf waarvan ik de plannen niet weet.

inderdaad! dat gezeik over dvddecrypter... alsof het programma niet meer bestaat! Van de aardbodem is verdwenen!!
Nog altijd kunnen alle dvds perfect met dvddecrypter worden gekopieerd... en de kans dat dat in 1 a 2 jaar veranderd is vrij klein denk ik.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

maar niemand zegt toch dat DVD decrypter nu opeens slecht is?

ik denk inderdaad dat ik het de komende tijd nog gewoon als ripper (en brander) kan gebruiken en als er hier in Nederland ook ARccOS beveiliging vernschijnt dan starten we voor het rippen gewoon anydvd (of gelijksoortig programma) even op en rippen we vrolijk verder :Y)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Reg. datum: 11 augustus 2004

misschien is het al eerder gevraagd, sorry als ik er dan overheen gekeken heb
ik heb nu dvd shrink maar als ik hem wil starten gebeurt er niets behalve 1 ding: me pc wordt zo traag als een slak, als ik bij processen kijk zie ik dat het programma er staat en 100 % van mijn Processor gebruikt, maar opstarten doet hij niet, heb al gegoogled maar geen oplossing gevonden die werkt.
iemand dit ook gehad?

gelukt dmv een reg key toevoegen......had ik al gedaan maar in de verkeerde map 8)7

KillaZ wijzigde dit bericht 17-06-2005 22:45 (11%)

K to the KillaZ

quote:
FUBAR schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:44:
(...) en als er hier in Nederland ook ARccOS beveiliging verschijnt dan starten we voor het rippen gewoon anydvd (of gelijksoortig programma) even op en rippen we vrolijk verder :Y)
Alleen maar een tijdelijke, of je moet op de illegale tour verder. Het is namelijk niet gratis! Voor (of eigenlijk tegen) ARccOS is DVD43Free op dit moment de beste gratis optie. Het is alleen sinds begin mei niet meer geupdate, ik hoop daus dat wat weer op gang komt.

Gelukkig heb ik ook weer eens wat goed nieuws: De ontwikkeling van BatchCCEWS is hervat. Het ondersteund nu zowel CCE2.70 als HCEnc. BCCE is overigens het programma dat in de Big3 methode de encoder aanstuurt. Als de ontwikkeling van Muxman nu ook gestaag door blijft gaan (en v 0.15 public wordt), kunnen we over een tijdje misschien onze DVD's gratis naar hoge kwaliteit back-uppen!
HC zelf is overigens ook van een update voorzien, en is aangekomen op versie 015. De belangrijkste veranderingen zijn een verbeterde motion estimation en de toevoeging van een BIAS command. De eerste heeft als resultaat dat de ruimte beter benut wordt omdat de bits meer op de juiste plek komen. De laatste geeft jou de mogelijkheid in te stellen hoe glad de bitverdeling curve wordt, ofwel hoeveel een VBR compressie op een CBR compressie lijkt. Deze optie, waar CCE ook van voorzien is (een een vereiste is voor de hoge kwaliteit RoBa methode), geeft je dus nog meer controle over het resultaat.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

yep,
en ik wil nu graag de Easy Installer bijwerken met HC ipv cce... maar moet nog uitzoeken hoe dat dan pcies werkt.. en wat de aanbevolen instellingen zijn die voor de gemiddelde film goed zijn (matrix en bias)..

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Ik maakte altijd gebruik van dvd2dvd-r in combinatie met CCE SP trial 2.67.00.23 nu las ik in computer totaal een mooi stuk over dvd-rebuilder en kwam er achter dat dit een veel gebruikt programma is. en aangezien ik met dvd2dvd-r de laatste tijd steeds vaker een niet goed lopende ondertiteling had of crashes leek het me goed om dvd-rebuilder te testen. Ik gebruik nu dvd-rebuilder 0.93 free in combinatie met CCE SP 2.70.02.00 dit leek goed te werken en ik had alles ingesteld zoals in computer totaal stond, echter als ik begin moet ik voor ieder sigment handmatig op encoden klikken iets wat je natuurlijk niet wil, je wil CCE aanzetten als je gaat slapen en dat alles vanzelf gaat. In het artikel gingen ze hier ook vanuit echter is dit bij mij niet zo. Een optie die me deed denken aan dit probleem was one klick mode (een keer klikken en de rest gaat vanzelf????) echter had ik deze al aangezet volgens de guide @ computer totaal wat het dus niet kon zijn. Toen heb ik versie 0.92 van dvd-rebuilder PRO geprobeerd echter precies hetzeflde probleem. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen want het is echt heel irritant als je voor een film 80x op encoden moet klikken en er dus telkens bij moet blijven. BVD,

Jan

COMPLETE Lian-Li pc78 rebuild, the OC MONSTER CASE ==> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/846591

vgafreezer had een paar posts terug de oplossing al gegeven: run encoder minimized moet aangevinkt zijn. Iets beter lezen dus... ;)
quote:
Jazco2nd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:27:
yep,
en ik wil nu graag de Easy Installer bijwerken met HC ipv cce... maar moet nog uitzoeken hoe dat dan pcies werkt.. en wat de aanbevolen instellingen zijn die voor de gemiddelde film goed zijn (matrix en bias)..
Lijkt me een leuk idee! Ik zou wel willen helpen met het afstellen, maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Als ik het wel heb, laat ik het weten, en anders succes.
Deze verandering zal sowieso schelen in de warez gevoeligheid van het pakketje. Men hoeft geen crack meer op te zoeken voor gratis gebruik.

Ik heb trouwens nog ergens een leuke vuistregel voor de bias liggen. Het nadeel is alleen dat het een formule is, die je dus niet direct kunt gebruiken met DVD-RB. Een formule, want je kunt, bij een hoge bitrate, de verdeling vlakker laten lopen, gezien je toch ruimte in overvloed lijkt te hebben.
Voor heb beste resultaat, is heb misschien ook niet onverstandig ok je "even" in de RoBa methode te verdiepen. Het mag dan wel voor CCE zijn, maar je komt er wel achter hoe je een encoder afstelt.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 20-06-2005 23:52 (80%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 22 juni 2005

quote:
Voor een "normale" film:
- matrix QLB
- bias 30

Kan je dat onderbouwen? En misschien aangeven hoe het systeem achter gebruik (dient te) word(t)(en)?

Overigens: Welkom op GoT en complimenten voor je programma!

quote:
DeeD2k2 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:44:
Lijkt me een leuk idee! Ik zou wel willen helpen met het afstellen, maar ik weet niet hoeveel tijd ik heb. Als ik het wel heb, laat ik het weten, en anders succes.
Deze verandering zal sowieso schelen in de warez gevoeligheid van het pakketje. Men hoeft geen crack meer op te zoeken voor gratis gebruik.

Ik heb trouwens nog ergens een leuke vuistregel voor de bias liggen. Het nadeel is alleen dat het een formule is, die je dus niet direct kunt gebruiken met DVD-RB. Een formule, want je kunt, bij een hoge bitrate, de verdeling vlakker laten lopen, gezien je toch ruimte in overvloed lijkt te hebben.
Voor heb beste resultaat, is heb misschien ook niet onverstandig ok je "even" in de RoBa methode te verdiepen. Het mag dan wel voor CCE zijn, maar je komt er wel achter hoe je een encoder afstelt.

Ja ik ga me zeker even in de RoBa methode verdiepen...
Juist omdat bij een relatief hoge bitrate een voorkeur (de bias) voor meer details niet nodig is (en de bias dus wat hoger ingesteld kan worden voor meer aandacht voor de grote vlakken) en bij een lagere bitrate andersom, wist ik niet pcies welke voor HC nu de beste is. Hank315 gaf 30 ook aan in het officiele forum en daar heeft nog niemand geklaagd.

Ik heb volgende week een tentamen dus kan er even een weekje niet veel tijd in stoppen...

Jazco2nd wijzigde dit bericht 22-06-2005 14:18 (13%)

Reg. datum: 22 juni 2005

quote:
Kan je dat onderbouwen?
Nee, kan eigenlijk niemand.
Heb een hoop tests gedaan en deze settings geven het beste gemiddelde resultaat.

MPEG encodings zijn altijd een compromis, er is nooit een "beste" instelling,
er zijn gewoonweg teveel parameters, source, matrix, bitrate etc.

Mijn eigen voorkeur:

Matrices:
Normal - high bitrate QLB
Low - Normal bitrate BACH1
Low bitrate NOTCH of HC

Bias:
30 voor alle bitrates

quote:
En misschien aangeven hoe het systeem achter gebruik (dient te) word(t)(en)?
Uh... wat bedoel je hiermee?

Op het forum van Doom9 schreef je dat je met de bias aangeeft hoe dicht de curve bij het gemiddelde ligt of hoe strak die lijn is. De vraag is dus, hier, of op de rest van de encoder, wat dieper in kan gaan? Jij weet immers het beste hoe het in elkaar zit en kan ons zo misschien voorzien van wat handig tips...
quote:
hank315 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:40:
MPEG encodings zijn altijd een compromis, er is nooit een "beste" instelling,
er zijn gewoonweg teveel parameters, source, matrix, bitrate etc.
Ik weet het. Iets van dien aard schreef ik ook al in de openingspost van dit topic. Maar niet geschoten blijft altijd mis, hè. ;) Het kan maar zo dat je toch nog iets te binnen schiet...

edit:
Ik heb mijn "formule" voor de bias ook weer terug gevonden. Ik gebruikte hem eigenlijk altijd voor CCE, maar het is alweer lang geleden dat ik een back-up heb gemaakt. Het ziet er als volgt uit:
bias = | bitrate / 100 | + 5
Zo heb je een maximale bias bij de (bijna) maximale bitrate voor een DVD. De bias is namelijk 100 bij een bitrate van 9500 kbps (op een DVD mag, voor alle streams samen, tot 9800 kbps).
Onder de 2000 kbps kan je hem iets bijschaven om zo niet te snel op 0, en bij voorkeur niet onder de 10, te komen. Maar vaak zal het niet voorkomen dat je zo een lage bitrate gebruikt. De meeste back-ups liggen tussen de 3000 en 4000 kbps, waardoor ik op een bias van rond de 35 kwam.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 22-06-2005 21:39 (35%)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Ik heb het volgend probleem:

Ik ben een backup aan het maken van CSI. Nu heb ik alles goed geinstalleerd en is CCE ook aan het encoden. Maar nu is het zo dat CCE de 1e .vaf file een bitrate geeft van 6-7 mbit en als hij naar de volgende gaat word dit max 2-2.9, weet iemand hoe dit kan? ik wil namelijk wel dat cce de bitrate gemiddeld verspreid.

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

Als het goed is zit er wel een optie in het programma waarmee je aangeeft dat je alles de zelde compressie wilt geven of als main wilt encoden. Dan zou alles gelijk moeten zijn. Ik weet niet wel programma je gebruikt, dus je zal zelf uit moeten zoeken waar de optie zit...

Ik gebruik dvd rebuilder

Reg. datum: 11 juni 2005

alcolhol 120% is schitterend... eerst maak je de image en daarna brand je hem... geen zin om te branden? je kan de image direct laden via een virtuele dvd-lezer... gewoon onmisbaar als je veel "backupt"

Dus jij gebruikt al Dual layer schijfjes als je een image maakt en hem daarna brand :? (De meeste films zijn groter dan 4.3 GB ) Duurt geintje wordt het dan.

Reg. datum: 02 juli 2004

quote:
Possible schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:28:
Ik heb het volgend probleem:

Ik ben een backup aan het maken van CSI. Nu heb ik alles goed geinstalleerd en is CCE ook aan het encoden. Maar nu is het zo dat CCE de 1e .vaf file een bitrate geeft van 6-7 mbit en als hij naar de volgende gaat word dit max 2-2.9, weet iemand hoe dit kan? ik wil namelijk wel dat cce de bitrate gemiddeld verspreid.

Waarschijnlijk staat Half D1 and half space for extras aangevinkt.
Wat DVD-RB dan doet is dat hij de grootste episode ziet als hoofdfilm en de kleinere episodes als extra's.
Eventueel kan je ook ECL optimizer eens proberen dan heb je volledige controle over de te verdelen bitrate.
One click mode is dan niet mogelijk omdat je die na de prepare fase moet gebruiken.

Succes

quote:
Waarschijnlijk staat Half D1 and half space for extras aangevinkt.
Wat DVD-RB dan doet is dat hij de grootste episode ziet als hoofdfilm en de kleinere episodes als extra's.
Eventueel kan je ook ECL optimizer eens proberen dan heb je volledige controle over de te verdelen bitrate.
One click mode is dan niet mogelijk omdat je die na de prepare fase moet gebruiken.

Succes

Op CSI staan geen extra's , als ik alleen de hoofdepisodes (zijn er 4 en zijn allemaal even groot ongeveer) encode + NL subs dan geeft ie nog precies het zelfde aan.

Ik heb nu met dvdrebuilder dus de film ge-encode , en wat me opvalt is dat de 1e episode die op de dvd staan een bitrrate heeft van 6-7 mbit en de 2e episode een bitrate van 1-2mbit (soms 0,92 , en dan is het pixel tellen geblazen, het ziet er dan gewoon niet uit)

quote:
In deze VIDEO_TS map staan drie type bestanden; *.IFO, *.DUB en *.VOB. De *.IFO bestanden
Een klein foutje in de Post, de *. DUB moet natuurlijk .*BUP zijn :)

Possible wijzigde dit bericht 01-07-2005 14:19 (74%)

Dat is juist wat fout gaat er staan 4 episodes op .
DVD-RB pakt de grootste episode als hoofdfilm en ziet de rest als extra's.
Je moet met series de half D1 and half space voor extra's niet aangevinkt hebben.

Ok ga ik dat eens proberen :) bedankt

edit: nu ik dit bekijk zie ik dat deze standaard al niet aangevinkt stond.

Possible wijzigde dit bericht 01-07-2005 22:06 (52%)

Probeer het volgende download ecl optimizer http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=75260
Schakel one click mode uit.
Open na de prepare stage ecl optimizer en click op load ecl & inf .
Browse daarmee naar Rebuilder.ecl(deze staat in je source path).
Nu kan je per vst aangeven het percentage of de hoogte van je bitrate.
Het lijkt moeilijker dan het is maar als je een waarde verhoogd dan veranderen de waarden van de andere vst's naar beneden.
Als je alles gelijk hebt gezet click je op Apply changes en daarna op save.
Click nu op encode

pinojo123 wijzigde dit bericht 01-07-2005 23:01 (12%)

Zo he! bedankt voor dit tooltje, dit heeft idd goed gewerkt. :) Nu krijgen alle 4 episodes een bitrate van gemiddel 3000 avg :D en de kwaliteit is iig goed nu voor een TV serie :P

Possible wijzigde dit bericht 02-07-2005 11:06 (55%)

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een backup gemaakt heb en inmiddels had ik mijn pc ook opnieuw geinstalleerd. Ik ben nu dus bezig met DVD2DVD-R 2 en CCE. Ik stel in dat hij 3 passes moet gebruiken, maar CCE is nu bezig en die geeft aan dat hij met pass 1/1 bezig is. Ik heb het al een keer opnieuw gestart om er zeker van te zijn dat ik 3 passes heb ingevuld, maar toch staat het er weer. Gaat ie nog wel de andere twee passes doen?

Reg. datum: 06 maart 2003

Je hebt het in je startpost over dub-bestanden.
Die ben ik nog nooit tegengekomen dus ik denk dat je bup-bestanden bedoelt.

Just my 2 cents.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: