Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 07 februari 2001
Gewoon v .091 wekt nog niet met 2.70.1..5 WORK version.
Dat is dus de echte non trial SSPE :-)
Met de trial werkt het en met een versie die p2p levert kun je 2 types vinden. trail die unlimited is gemaakt en een versie die dongle fixed is. Dat laatste is dus een echte versie.
Ik heb geen idee of het in beeld kwaliteit iets uitmaakt of je 2.60 neemt of 2.70
Op een p4 3GHz duurt het ongeveer 320-360 minuten voor een 8 GB DVD. Wel 1 GB memory.
4 passes (DVD-RB heeft het op 5 passes staan, dat is dus 4 CCE passes).
Verder gewoon de default waarden gezet voor quality and bias. 20, resp 25.
quote:DeGodefroi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:49:
Dit is precies het probleem dat ik heb.
Met de trial werkt het en met een versie die p2p levert kun je 2 types vinden. trail die unlimited is gemaakt en een versie die dongle fixed is. Dat laatste is dus een echte versie.
Ik heb geen idee of het in beeld kwaliteit iets uitmaakt of je 2.60 neemt of 2.70
Op een p4 3GHz duurt het ongeveer 320-360 minuten voor een 8 GB DVD. Wel 1 GB memory.
4 passes (DVD-RB heeft het op 5 passes staan, dat is dus 4 CCE passes).
Verder gewoon de default waarden gezet voor quality and bias. 20, resp 25.
zou jij mij even toe willen voegen op msn (jos_zwa@hotmail.com) of gewoon even een mailtje sturen
ik heb ook de trial gecr*ckt, maar hij geeft wel een versie over de WORK versie.. terwijl jij zegt dat dat de echt non trial is...
jos_zwa wijzigde dit bericht 02-06-2005 12:54 (11%)
Reg. datum: 14 februari 2004
quote:jos_zwa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:52:
niemand die mij even met dit ECL probleem kan helpen?
Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb.
Eerst CCE encoder geinstalleerd.
Ik heb de Rockas installer gedownload waarin alle benodigde tools zitten, behalve CCE encoder.
Rockas installeerd alles keurig, daarna heb ik de CCE & Procoder configuration wizzard gestart.
Hier heb ik gekozen voor CCE SP 2.70 Trail version - NO eclCCE
Verder in DVDRebuilder bij CCE SP `(new) het pad aangegven naar cctspt.exe
Misschien wilt het ook wel helpen als je CCE eerst deinstalleert en er een regcleaner over heen draait om alle oude sporen naar CCE encoder te wissen. Misschien zijn er oude verwijzingen blijven staan.
Ik heb diverse dvd proggies geinstaleerd (DVD Rebuilder, DVD2DVDR-pro en DVD2DVDR) en heb gemerkt dat voor elk proggie CCE encoder afzonderlijk geinstalleerd moet zijn. Ik heb dus CCE encoder meerdere malen geinstaleerd op verschillende plaatsen op mijn hard disk. Elk proggie heeft zijn eigen verwijzing naar CCE encoder.
Ik ben ook heel lang bezig geweest om de boel werkend te krijgen omdat ik CCE encoder 1 maal had geinstalleerd en voor alle dvd proggies het pad leidde naar 1 geinstalleerd CCE encoder.
Ik had ook continu de zelfde fout melding totdat ik CCE encoder meerdere malen installeerd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, succes met het oplossen van je probleem.
Ik heb al eerder aangegeven, dat er nauwelijks verschil is. Met een (erg) goede TV, DVD-speler en ogen zal je verschil zien in het voordeel van versie 2.70.xx, maar veel is het niet. In de meeste gevallen zal je dus niets zien. Het grootste voordeel van de nieuwe versie, zijn de nieuwe en verbeterde opties. Die gebruik je echter, als je CCE door DVD-RB aan laat sturen, niet.quote:DeGodefroi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:49:
quote:DeGodefroi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:49:
Zijn jullie wel zeker dat dit een retail versie was? Het kan namelijk net zo goed dat het een pre-cracked versie is, waarin tevens wat woorden weggehaald zijn.quote:jos_zwa schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:47:
ik heb ook de trial gecr*ckt, maar hij geeft wel een versie over de WORK versie.. terwijl jij zegt dat dat de echt non trial is...
Hebben jullie overigens al eens geprobeerd in DVD-RB toch op te geven dat het om een trail gaat? Kopen misschien toch een optie?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
oke en waar haal ik dat Rockas totaal pakketje vandaan? en hoe start ik die Procoder configuration wizzard van CCE 2.70 waarin ik aan kan geven om geen ecl te gebruiken?quote:one2go schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:49:
[...]
Ik weet niet of ik je kan helpen, maar ik zal proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb.
Eerst CCE encoder geinstalleerd.
Ik heb de Rockas installer gedownload waarin alle benodigde tools zitten, behalve CCE encoder.
Rockas installeerd alles keurig, daarna heb ik de CCE & Procoder configuration wizzard gestart.
Hier heb ik gekozen voor CCE SP 2.70 Trail version - NO eclCCE
Verder in DVDRebuilder bij CCE SP `(new) het pad aangegven naar cctspt.exe
Misschien wilt het ook wel helpen als je CCE eerst deinstalleert en er een regcleaner over heen draait om alle oude sporen naar CCE encoder te wissen. Misschien zijn er oude verwijzingen blijven staan.
Ik heb diverse dvd proggies geinstaleerd (DVD Rebuilder, DVD2DVDR-pro en DVD2DVDR) en heb gemerkt dat voor elk proggie CCE encoder afzonderlijk geinstalleerd moet zijn. Ik heb dus CCE encoder meerdere malen geinstaleerd op verschillende plaatsen op mijn hard disk. Elk proggie heeft zijn eigen verwijzing naar CCE encoder.
Ik ben ook heel lang bezig geweest om de boel werkend te krijgen omdat ik CCE encoder 1 maal had geinstalleerd en voor alle dvd proggies het pad leidde naar 1 geinstalleerd CCE encoder.
Ik had ook continu de zelfde fout melding totdat ik CCE encoder meerdere malen installeerd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo, succes met het oplossen van je probleem.
Als je DVDRebuilder hebt geïnstalleerd, heb je in het menu extra/addons een keuze menu om CCE of Procoder te configureren. Hier heb je dan de mogelijkheid om aan te geven dat je CCE encoder zonder dat ecl gedoe wilt kiezen.
Anders effe op deze pagina kijken http://dvd-rb.dvd2go.org/...p=viewdownload&cid=14
Vergeet ook niet de helpfile te downloaden, http://dvd-rb.dvd2go.org/...amp;d_op=getit&lid=50
Hierin kun je alles nalezen over hoe alles in te stellen. Als het nu niet lukt weet ik het ook niet meer.
Succes
one2go wijzigde dit bericht 03-06-2005 21:44 (35%)
ik heb starwars1 ge-encode (ongeveer 7 GB ofzo dacht ik) en hij heeft er 5 uur over gedaan. haarscherpe kwaliteit en geen logo onderin
Waarom het bij jou niet werkt met de nieuwe versie van CCE, ik weet het niet.
Wees blij dat de andere versie wel goed werkt en hou het dan daar maar bij zullen we maar zeggen.
Misschien kun je weer eens gaan experimenteren als je veel tijd (over) hebt, ik ben ook een tijd bezig geweest om de boel werkend te krijgen.
Reg. datum: 05 februari 2005
welke versie van CCE 2.70 gebruik je precies? Dongle of cracked trail? En van welke release group?
Als ik dat weet ga ik ook maar eens overstappen van 2.67 en eclCCE ertussenuit knikkeren.
En welke versie van DVD Rebuilder? (helaas ook hier weer precies anders ben ik weer een halve dag bezig om de boel aan de praat te krijgen)
Ik hoor het graag
2.70.01.04
2.70.01.05
2.70.02.00
2.70.02.01(nieuwste, nog geen patch)
Van welke weet jij dus zeker dat hij zonder CCEecl met DVD-RB samenwerkt?
Ik heb hem op 1click mode en hij gaat in eerste instantie goed aan de slag.
Phase1 doorloopt hij in ongeveer 6 minuten, maar bij phase 2 ontstaat er toch wel een lichtelijk irritant probleem. Ik moet dan handmatig binnen CCE SP op encode drukken voordat hij aan een reeks passes begint. Dat moet ik dan na elke reeks herhalen.
Ik heb tevens de CCE & Pro encoder configuration doorlopen en CCE als standaard ingesteld met de juiste versie.
Kan iemand me vertellen welke optie ik moet aanvinken of instelling moet wijzigen om DVD-RB daadwerkelijk 1click te krijgen?
quote:vgafreezer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:29:
@one2go
welke versie van CCE 2.70 gebruik je precies? Dongle of cracked trail? En van welke release group?
Ik gebruik versie CCE 2.70.02.01, uhm...cracked trail, kijk eens op liquidtorrent.org
Maar ik heb deze nog niet gebruikt dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het werkt.
Versie 2.70.02.00 werkte echter wel.
quote:En welke versie van DVD Rebuilder? (helaas ook hier weer precies anders ben ik weer een halve dag bezig om de boel aan de praat te krijgen)![]()
Ik hoor het graag
Gisteren de nieuwste versie geïnstalleerd 0.93, ook nog niet gebruikt, versie 0.91 werkte wel goed.
Alle versies vanaf 2.70.1.05 t/m 2.70.02.01 werken zonder ecl
Misschien moet je eerst eens alle oude versies dëinstalleren, er een regcleander overheen gooien en dan de zaak opnieuw installeren.
Ik maak meestal gebruik van de installer van Rockas.
Misschien moet je de optie special error processing aanvinken, ik weet dat ik dit in het begin moest doen om DVDRebuilder niet te laten crashen.
Verder heb ik run Encoder minimised en remove all DTS sound aangevinkt.
Bij mij heb ik gekozen voor Path to CCE (new)
En via de CCE & Procoder configuration tool gekozen voor de Trail versie van CCE 2.70 zonder ecl
edit 19.01uur : ik ben nu bezig met het encoden van een dvd met DVDRebuilder versie 0.93beta en CCE encoder 2.70.2.01. Alles verloopt zoals het hoort, het eind resultaat moet ik nog afwachten maar ik verwacht geen problemen eerlijk gezegd.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
one2go wijzigde dit bericht 08-06-2005 19:13 (11%)
Ik had 'run encoder minimized' al aangevinkt, dat is noodzakelijk als je CCE niet steeds handmatig wilt starten.
CCE SP Trail 2.70.02.00 loopt hier als een trein, verder geen problemen mee.
Ik moet zeggen dat de nieuwe installer (0.93beta) van Rockas echt een flinke vooruitgang is. Alle dll's en benodigdheden worden meteen op de juiste plaats gezet. Alleen Avisinth zelf ff installen.
Een kind kan de was doen!(en DVD's backuppen
Ook mooi dat CCE SP 2.70.02.01 goed loopt, die install ik wel bij de volgende upgrade van DVD-RB.
Lijkt me niet dat die voor wereldschokkende snelheids/prestatie verbeteringen zorgt. Maar het blijft altijd lachen voor die $1950,-
www.hospitalitylife.nl
Reg. datum: 14 augustus 2002
als jij dus cce 2.70.xxxx gebruikt met eclcce, heeft de C**** er misschien voorgezorgd dat je v2.67 had...
er zijn een hoop rare C**** outthere dus let goed op wat je doet...
sowieso ga ik in 1 van de volgende versies afstappen van CCE aangezien het lang niet de enige encoder is die superieure kwaliteit aflevert. Het schijnt in sommige gevallen (met de juiste matrix) zelfs beter te kunnen maar we willen natuurlijk wel 1 systeem dat voor alle films goed werkt.
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Hier een bron gevonden die hetzelfde zegt.
Never underestimate the power of denial... It's a big river.
de hoop is nu gevestigd op programma's zoals ANyDVD (werkt ook goed vind ik, en kan ook met ArcoSS beveiliging omgaan)
DVDdecrypter is natuurlijk nog wel geschikt om iso's mee te rippen en branden
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
In combinatie met AnyDVD kun je DVD Decrypter goed blijven gebruiken. Moet je in DVD Decrypter de I/O laag wel op ElbyCD I/O of zoiets zetten, als ik het me goed herinner.quote:FUBAR schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:49:
yep is het gesprek van de dag bij cdfreaks (eigenlijk het gesrek van afgelopen vrijdag dacht ik)
de hoop is nu gevestigd op programma's zoals ANyDVD (werkt ook goed vind ik, en kan ook met ArcoSS beveiliging omgaan)
DVDdecrypter is natuurlijk nog wel geschikt om iso's mee te rippen en branden
Systeemspecs: Klik hier!
Wat nog wel een tip is, is het uitzetten van automatische updates in verband met gegevensverzameling. De website van Lighting UK! is namelijk meteen overgenomen door een bedrijf waarvan ik de plannen niet weet.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
ik ken wel een paar Duitse en Engelse maar nog geen Nederlandse
deze beveiliging is vergelijkbaar met sommige audio-cd beveiligingen waarbij er nutteloze data tussen de filmdata zit. Je speler heeft daar als het goed is geen last van, maar die 'extra' data zorgt er wel voor dat het rippen niet lukt.
In Nederland heb ik dit nog niet gezien, in Duitsland en de UK hoor ik er steeds meer over.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last