Reg. datum: 28 december 2004
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 28 december 2004
Reg. datum: 14 augustus 2002
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
ik wil wat kopietjes maken van dvd's. gebruikte voorheen altijd dvdshrink, maar kwaliteit is niet super.
maar vooral het gebrek aan hetvolgende:
ik wil van de originele dvd de film+menu's hebben. de extra's mogen er af. tenzij het een heel kleintje is wat niet een halve dvd in beslag neemt.
dit kan dus niet met dvdshrink.. het is OF alleen de film (excl extra's en menu's). OF alles (op 60% van de originele kwaliteit).
ik heb al eens gehoord over bavaria cce ripper? kan die hetgeen wat ik wil?
of zijn er andere opties? (het liefst ben ik natuurlijk in 4 klikken klaar, dus graag zo simpel mogelijk).
You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT
dus met dvd remake haal je de extra's weg.
dan laad je de boel in rebuilder, kan je de subs en talen selecteren, en dan is het een kwestie van dat ding uren laten rekenen?
Ik geef zelf overigens de voorkeur aan PgcEdit voor het zelfde klusje. Hoe je dat doet, heb ik 1 maart ook uitgelegd.
DeeD2k2 wijzigde dit bericht 19-05-2005 23:20 (4%)
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Reg. datum: 08 februari 2004
Allemaal lariekoek! Er staat toch in de setup van de installer al bij dat je geen EclCCE nodig hebt voor de TRIAL van versie 2.70? Waarom zou je deze er dan 'tussenuit moet halen' zoals sommige menen te denken? De fout ligt gewoon in de options -> CCE options die fout staat. Bij de laatste trial versie (en NIET trail versie of zoiets) moet je ook de CCE options op CCE SP Trial zetten en niet op CCE SP. En dit heeft er niks mee te maken of het wel of niet cracked is. De versie is en blijft van oorsprong een trial en als je deze op CCE SP Trial zet zal ie goed werken. De file heet toch niet voor niks ccespt.exe en niet ccesp.exe? Hij werkt prima met dvd-rebuilder en EclCCE.exe heb je bij deze versie (2.70) dus niet extra nodig. De trial accepteert rechtstreekse commands van DVD-RB, dus laat dit nu duidelijk zijn voor alle mensen die hier nog vragen over hebben
Ik gebruik zelf altijd de laatste pro-versie (10 dollar gedoneerd) en het is echt de moeite waard! Je kunt nu zelfs direct een iso aanmaken en daarna automatisch met dvd-decrypter branden zodat het nu echt een one-click mode wordt. Het wordt met de dag beter en de donatie heb ik tot nog toe nog geen spijt van gehad. Ook de HC encoder en QuEnc encoder worden met de dag beter en bieden een waardig alternatief voor CCE, het zit allemaal in de installer die dvd-rb nu biedt! Lang leve jdobbs!!
quote:Motorcycle schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:52:
De fout ligt gewoon in de options -> CCE options die fout staat. Bij de laatste trial versie (en NIET trail versie of zoiets) moet je ook de CCE options op CCE SP Trial zetten en niet op CCE SP. En dit heeft er niks mee te maken of het wel of niet cracked is. De versie is en blijft van oorsprong een trial en als je deze op CCE SP Trial zet zal ie goed werken.
Inderdaad, dit was ik dus vergeten bij de laatste release van de Easy Installer... heb het daarna wel goed gezetr. Maar paar mensen die het al gedownload hadden kregen dus een slechte ervaring.
Overigens raak ik steeds meer overtuigd dat CCE allang niet meer de beste is... de laatste HC encoder verslaat CCE in veel testen... (doom9 forums). Ik heb nog niet onderzocht of DVDRebuilder ook probleemloos met HC kan werken... maar zodra dit kan zal ik in de Easy Installer CCE SP 2.70.01.05 Trial Retail wel vervangen voor de gratis HC encoder denk ik. Ik wacht in elk geval wel eerst op de volgende release van de HC encoder.
Volgende release van de Easy Installer zal ook op anderstalige Windowssystemen (niet Engels of NL) de snelkoppelingen in het startmenu op de juiste plek plaatsen...
Jazco2nd wijzigde dit bericht 24-05-2005 15:29 (8%)
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
Je bedoelt de freeware versie? Tja, die is eigenlijk niet bedoeld voor de HC encoder. Bij de Pro-versie die ik heb (jaja 10 dollar gedoneerdquote:Jazco2nd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:27:
[...]
Ik heb nog niet onderzocht of DVDRebuilder ook probleemloos met HC kan werken... maar zodra dit kan zal ik in de Easy Installer CCE SP 2.70.01.05 Trial Retail wel vervangen voor de gratis HC encoder denk ik. Ik wacht in elk geval wel eerst op de volgende release van de HC encoder.
Reg. datum: 07 februari 2001
Dus dat klopt niet, echter als ik dan eclcce ertussen doe..ondersteunt ie nog niet de nieuwste CCESP 27015.
Welke setting doe ik verkeerd?
En de easy versie kan ik nog steeds niet downloaden..
graag helpie!
thnx
zucht, er zijn nog steeds mensen die vragen stellen terwijl het antwoord enkele posts erboven staatquote:DeGodefroi schreef op zondag 29 mei 2005 @ 18:31:
Umm Als ik dvd rebuilder 0.91beta gebruik..de nieuwste zegt ie ecl not for working version.
Dus dat klopt niet, echter als ik dan eclcce ertussen doe..ondersteunt ie nog niet de nieuwste CCESP 27015.
Welke setting doe ik verkeerd?
En de easy versie kan ik nog steeds niet downloaden..
graag helpie!
thnx
quote:Motorcycle schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:03:
[...]
zucht, er zijn nog steeds mensen die vragen stellen terwijl het antwoord enkele posts erboven staat. Graag het forum ook LEZEN voordat je een VRAAG stelt, tenslotte is een forum daar ook voor bestemd
nou sorry hoor maar ik zit met precies dezelfde vraag....
ik heb ook gisteren dat pakketje gedownload, maar hij blijft zeuren om dat ECL na een tijdje, terwijl ik hierboven lees dat dat hele ECL niet meet mee geinstalleerd is en dat de instellingen in rebuilder ook aangepast zijn..... het werkt dus nog niet....
jos_zwa wijzigde dit bericht 31-05-2005 08:45 (25%)
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Welke versie heb je dan van CCE SP Trial? Hij zou moeten werken, ik heb het gisteren nog getest en werkt prima. Weet je wel zeker dat je in het menu options - CCE Options - CCE SP Trial hebt geselecteerd? Als je een RETAIL versie hebt dan moet je de modus op CCE SP zetten. Verwijs ook even naar het juiste bestand, niet naar EclCCE als je versie 2.70 hebt: die heeft dat NIET nodig. Dit is alleen voor 2.50 SP, of de 2.66 of 2.67 TRIAL, die hebben het programmaatje wel nodig en daar moet je dan ook naar verwijzen in de setup anders werkt het niet. Veel suc6 ermeequote:jos_zwa schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:32:
[...]
nou sorry hoor maar ik zit met precies dezelfde vraag....
ik heb ook gisteren dat pakketje gedownload, maar hij blijft zeuren om dat ECL na een tijdje, terwijl ik hierboven lees dat dat hele ECL niet meet mee geinstalleerd is en dat de instellingen in rebuilder ook aangepast zijn..... het werkt dus nog niet....
Reg. datum: 07 februari 2001
Ik heb het verder wel werkend gekregen met versie 2.67.0.27 working version.
E ja zonder eclCCE. Dus als je mensen afblaft omdat ze vragen stellen zonder alles te lezen. Let dan op wat ik zei. Working version. Niet trial.
JDOBBS komt wel met een nieuwere versie als het zover is.
quote:Motorcycle schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:13:
[...]
Welke versie heb je dan van CCE SP Trial? Hij zou moeten werken, ik heb het gisteren nog getest en werkt prima. Weet je wel zeker dat je in het menu options - CCE Options - CCE SP Trial hebt geselecteerd? Als je een RETAIL versie hebt dan moet je de modus op CCE SP zetten. Verwijs ook even naar het juiste bestand, niet naar EclCCE als je versie 2.70 hebt: die heeft dat NIET nodig. Dit is alleen voor 2.50 SP, of de 2.66 of 2.67 TRIAL, die hebben het programmaatje wel nodig en daar moet je dan ook naar verwijzen in de setup anders werkt het niet. Veel suc6 ermee
ik heb gewoon de CCE versie die in het totaal pakket van jazco2nd zit. dat is dus 2.70.01.05 daarna heb over deze CCE even een cr*ck gedaan die voor die versie was.
verder heb ik nix ingesteld in dvd-rebuilder omdat ik dacht dat dit al gedaan was en dus dacht dat alle instellingen al goed stonden. ik zal thuis nog eens kijken vanavond. ik moet dus alsnog de trial selecteren in rebuilder ook al is ie gecr*ckt ? ;-)
in het easy pakketje stond bij Options>CCE Options> "CCE SP" aangevinkt ipv "CCE SP Trial". Dit had ik gauw weer verbeterd en geupload... maar blijkbaar moest ik eerst het oude pakketje wissen van de server... anders ververst hij het niet ofzo?
in ieder geval, het pakketje dat je nu via deze downloadlink kunt ophalen staat goed ingesteld. Verder is er niks veranderd. Je kan het ook zelf instellen, ipv opnieuw te downloaden, zoals hierboven is aangegeven.
edit: UU laat het downloaden van .exe bestanden niet toe... terug naar Spymac dus tot ik wat anders vind.
Net even gedownload en het was de nieuwe versie.
EDIT: ook als je ervoor hebt gezorgd dat je cce sp 2.70.01.05 tot oneindig kan gebruiken moet cce options op 'cce sp trial' blijven staan.
EDIT2: Ik weet al wat het Spymac probleem was! Spymac is hoofdlettergevoelig, ik had niet gezien dat er 2 Easypakketjes stonden, de eerste met de naam "EasyDVD-Rebuilder.exe" en de nieuwe "EasyDVD-ReBuilder.exe"
anyways, nu is er maar 1 echte Easy DVD-ReBuilder !
Nu ik toch een uur eraan besteed heb gelijk even DVD-ReBuilder geupdate naar de laatste versie (free 0.91).
zie ook de post.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 31-05-2005 15:14 (89%)
tusse de 5 en 10 uur heb ik nix aan.. natuurlijk
quote:Romac schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:43:
JAZCO2nd Ik heb op een andere computer je script geprobeerd en nu krijg ik een 'Trial period expired' melding van CCE. Ook een 'registred' version gaf dezelfde melding.
Op het ogenblik probeer ik een andere versie te vinden maar ik heb 2 vragen voor je ;
1 - Waarom werkt je bijgeleverde trial versie niet en geeft dat hij expired is ?
2 - Wat kan er voor oude rommel blijven staan op mijn eigen computer waardoor die eerdere CCE error komt ? Ik heb met JV16 alles geprobeerd op te ruimen.
Hoor graag van je
Sjaa ik kan natuurlijk niet iedere keer opnieuw de CCE SP trial gaan downloaden en toevoegen aan het Easy Installer pakketje...
De trial versie werkt 30 dagen... en geeft een CCE logo tijdens de film rechtsonderin... ik zie geen reden waarom je CCE SP als Trial zou willen gebruiken...
P2P is your friend...
Wat wil je dan horenquote:
Verder hangt er erg veel af van het aantal passes en bovendien speelt de content van de DVD ook nog een rol (veel/weinig menu's, veel/weinig audio streams)
Never underestimate the power of denial... It's a big river.
quote:JanPedaal schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:46:
[...]
Wat wil je dan horenDe enige met dezelfde computer als jij ben jij, dus misschien kan je die vraag zelf het best beantwoorden dan
Verder hangt er erg veel af van het aantal passes en bovendien speelt de content van de DVD ook nog een rol (veel/weinig menu's, veel/weinig audio streams)
menu's????? ik dacht dat rebuilder alleen de film met bijhorende audio file en subs ging omzetten en dat het menu verloren ging, zoals bij DVDshrink... vet! vanavond meteen proberen
nee ik dacht dat iemand wel een beetje ervaring had zo van: "een uur of 7 a 7,5 ofzo"
ag boeije ik zie het wel.
Menu's blijven behouden maar weet niet of die opnieuw gecode worden of gekopieerd (staat wel ergens vermeld in dit topic of een voorgaand deel dacht ik). Veel plezier in ieder geval met dit fantastische pakket en post ook ff hoe lang jij er dan over doet met jouw iets vlottere systeem
Never underestimate the power of denial... It's a big river.
DVD Rebuilder neemt de menu's 1:1 over. In een toekomstige versie zullen ook de menu's onder handen genomen komen worden.quote:jos_zwa schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:52:
[...]
menu's????? ik dacht dat rebuilder alleen de film met bijhorende audio file en subs ging omzetten en dat het menu verloren ging, zoals bij DVDshrink... vet! vanavond meteen proberen
Systeemspecs: Klik hier!
Ik had 'm eerst los en nu een installer pakketje en opstarten en alles doet hij wel maar encoden niet.
De eerste stap het "preparen" gaat goed, of juist niet want bij het encoden geeft hij de volgende foutmelding: "Error File: V010000000001001 shows completed, but no .m2v file exists. Aborted."
Wat is hiervoor de oplossing?
Moet ik nog wat instellen?, mist er wat?
Na het "preparen" is de "work directory" ook maar 740 kilobyte groot.
Mischien heeft iemand een link naar een kant en klaar setup paketje wat wel werkt en met één click alles goed zet zodat het gelijk werkt?
20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II
quote:Jazco2nd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:33:
Ik zoek een andere locatie om het pakketje te hosten want spymac begint irritant te worden... krijg corrupte downloads... erg vervelend, zal het voorlopig op mijn ruimte bij de UU zetten.
in het easy pakketje stond bij Options>CCE Options> "CCE SP" aangevinkt ipv "CCE SP Trial".
Dit stond idd na je pakketje geinstalleerd te hebben bij mij thuis niet goed. dus heb ik het vinkje maar even snel op trial gezet. toch werkt het dan nog niet en krijg ik de volgende foutmelding:

het lijkt erop dat CCE 2.70 toch ECL gedoe nodig heeft.
ik heb later even CCE 2.66 geinstalleerd met ECL en toen ging het wel goed.
wat doe ik fout? heb ik misschie mijn path's niet goed staan in de setup? ik neem aan dat dit door jazco2nd al goed ingesteld is toch?
misschien dat iemand hier even een screenshot kan posten van de pathname's? waar moet je je path van je trial (geracked) nu instellen in de setup. in CCE basic, CCE SP 2.5 of waar dan ook... help
jos_zwa wijzigde dit bericht 01-06-2005 09:34 (22%)
Reg. datum: 28 december 2004
Tot ik niet wist dat het vinkje bij CCE SP niet op trial stond had ik ook steeds problemen met 2.70 maar nu het vinkje goed staat (dus bij CCE SP trial) werkt het prima. Het pad naar CCE is gewoon zoals hij door Jazco2nd ingesteld is , dus PATH TO CCE SP new : C;\Program Files\CCE\cctspt.exequote:jos_zwa schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:29:
[...]
waar moet je je path van je trial (geracked) nu instellen in de setup. in CCE basic, CCE SP 2.5 of waar dan ook... helpik heb het nu gewoon zo staan zoals het door jazco2nd ingesteld is...
Ik gebruik CCE versie 2.70.02, succes.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last