Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic

Acties:

Door: Kixtart
PowerMod / Frontpage Admin
Wolfje
Reg. datum: 14 mei 2004

Nu kan je dus geen legale backup ervan maken, dus kunnen we je niet ermee helpen.

☻/
/▌
/ \

Engineering the impossible
Reg. datum: 31 mei 2001

Er zijn programma's die bit voor bit een cd of dvd kopiëren, en daarbij een eventuele kopieerbeveiliging gewoon mee kopiëren. Ik vraag me af of dat geldt als omzeilen van de beveiliging. Ik heb al heel lang niets meer gekopieerd, dus ik weet niet of dat nog steeds werkt. Vroeger had je programma's als CloneCD en CloneDVD die het konden, kijk er maar eens naar.

You can't go nowhere, I swear, without searching for my face thinking I will be there

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Dat staat op de meeste DVD's. Houdt in dat de DVD encrypted is zoals de meeste DVD's dat zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 08 februari 2007

kan DVDShrink dat ook?

Stuiver22 wijzigde dit bericht 04-06-2007 16:36 (40%)

Ipsa scientia potestas est

Er liep een aantal maanden geleden een topic-reeks op GoT waarin haarfijn wordt uitgelegd hoe je een backup kunt maken van je legale DVD's. Even zoeken dus voortaan.

Het is natuurlijk onzin dat je thuiskopie recht vervalt als de DVD beveiligd is. Waarom zou je dan nog dat recht op een kopie hebben, als het in de praktijk toch niet kan.

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
http://www.onbezorgdkopieren.nl/

fsfikke wijzigde dit bericht 04-06-2007 16:41 (14%)

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Life feels like hell should.

quote:
Probeer het :? Beveiligingen omzeilen is niet legaal, dus mogen wij je er hier niet mee helpen.

Vraagje: Zou je het niet doen mocht het niet toegestaan zijn? Mij zou het bar weinig uitmaken of het wel-of-niet mag... het is m'n eigen bezit waar ik graag voor alle veiligheid een backup van heb.

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

Reg. datum: 13 februari 2007

Kijk dit eens:

nieuws: Finse rechter: kraken ineffectieve beveiliging is toegestaan Zelfs de rechter beslist er op deze manier over ;)

De beveiliging van dvd's is heel slecht. Gebruik AnyDVD om de beveiliging uit te zetten, of rip met DVD decrypter de dvd naar je schijf, waarna je m met nero weer als dvd-video kan branden.

Trapped in a mau5trap.

Nee Dennahz dat vind ik dus ook, straks laat ik perongelijk met DVD een x valle en is hij kapot, of om welke reden dan ook. Daarom wil ik daar graag nog een 2e dvdtje van hebben.
en iedereen weet dat je een DVD voor thuisgebruik mag kopieren..dus ik ben met niets legaals bezig.

daarom zou ik graag een kopietje van deze DVD maken...ik heb deze programma`s tot mijn beschikking:
Nero 7
Nero 6
DVD Shrink

net met Clone2DVD geprobeert, maar ook hiermee is het niet mogelijk om deze DVD te kopieren

quote:
Stuiver22 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:51:
net met Clone2DVD geprobeert, maar ook hiermee is het niet mogelijk om deze DVD te kopieren
Heb je dat topic wat ik noemde al eens doorgenomen? Anders kan ik misschien beter niet posten?

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
En sinds wanneer is de uitspraak van een Finse rechter maatgevend voor wat een Nederlandse rechter zal zeggen? ;) Je kunt het in Nederland best wel naar voren brengen bij een rechter, maar die zal toch echt een eigen afweging maken.

Vooralsnog moet je er gewoon van uitgaan dat je geen kopie mag maken van de DVD, omdat je daarvoor een beveiliging moet doorbreken en dat is simpelweg niet toegestaan. Je mag inderdaad van films een thuiskopie maken, maar daaruit kun je niet afleiden dat je dus ook de beveiliging mag kraken. Wat je wel mag doen is de film downloaden van internet, want dan doorbreek je geen beveiliging.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 04-06-2007 16:57 (7%)

quote:
Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:56:
[...]

En sinds wanneer is de uitspraak van een Finse rechter maatgevend voor wat een Nederlandse rechter zal zeggen? ;)

Vooralsnog moet je er gewoon van uitgaan dat je geen kopie mag maken van de DVD, omdat je daarvoor een beveiliging moet doorbreken en dat is simpelweg niet toegestaan. Je mag inderdaad van films een thuiskopie maken, maar daaruit kun je niet afleiden dat je dus ook de beveiliging mag kraken. Wat je wel mag doen is de film downloaden van internet, want dan doorbreek je geen beveiliging.
Wat is er dan illegaal? Het maken van een kopie (waar je recht op hebt) en daarvoor een beveiliging doorbreken. Of het onmogelijk maken om een kopie te maken van de fabrikant terwijl de consument er wel recht op heeft?

Clon2 DVD werkt niet,
Any DVD is een betaalversie
Nero 7 werkt ook niet,

iemand nog ideeen zodat ik niet heel de dvd op m`n Hdd hoef te rippen?

gewoon een soort programma als Nero...

Life feels like hell should.

quote:
Stuiver22 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:12:
Clon2 DVD werkt niet,
Any DVD is een betaalversie
Nero 7 werkt ook niet,

iemand nog ideeen zodat ik niet heel de dvd op m`n Hdd hoef te rippen?

gewoon een soort programma als Nero...
Zoals je zelf al zei: DVDShrink. Duurt een half uur voordat hij geript is en nog 10 minuten om te branden.

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
fsfikke schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:58:
Wat is er dan illegaal? Het maken van een kopie (waar je recht op hebt) en daarvoor een beveiliging doorbreken. Of het onmogelijk maken om een kopie te maken van de fabrikant terwijl de consument er wel recht op heeft?
Het doorbreken van de beveiliging. Tegenover het recht van de consument om een thuiskopie te maken, staat geen plicht van de auteursrechthebbende dat een kopie ook mogelijk moet zijn. In de tijd dat het thuiskopierecht kwam waren er nog geen kopieerapparaten (dus men hield alleen rekening met idioten die een boek gingen overschrijven of een schilderij naschilderen, en aangezien vrijwel niemand zo gek is om dat te doen, was er niet zo heel veel op tegen om het recht in te voeren. Als het recht nu nog niet had bestaan, dan was het in het huidige tijdperk ook nooit ingevoerd) en van de term kopieerbeveiliging had men al helemaal niet gehoord. Dat het recht nog steeds bestaat is een beetje vreemd misschien, maar het recht is er volgens mij alleen nog omdat het praktisch is en niet omdat het rechtvaardig is dat je een kopie voor jezelf kunt maken. Dat DVD's kapot kunnen gaan is lullig, maar een boek kan ook verbranden en die schrijft vrijwel niemand over. Het is praktisch omdat men toch niet iedereen kan gaan controleren of ze niet een kopie maken van een beschermd werk, en men nu wel bv heffingen op lege cd's zetten.

Jij wilt graag horen dat het legaal is om een kopieerbeveiliging te doorbreken, maar dat is et niet. Die zaak in Finland liep er op stuk dat de CSS beveiliging niet effectief was, ook daar is het doorbreken van een wel effectieve beveiliging nog steeds illegaal en dat zal bv gelden voor de beveiliging op de Pirates 2 DVD, want die is verdergaand dan gewoon CSS. Voorts is het nog maar de vraag of de Nederlandse rechter de CSS beveiliging ook als niet effectief zal bestempelen en de uitspraak in Finland ook bij een hogere rechter stand zou houden.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 04-06-2007 17:49 (8%)

Reg. datum: 12 juli 2002

quote:
Dennahz schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:16:
[...]

Zoals je zelf al zei: DVDShrink. Duurt een half uur voordat hij geript is en nog 10 minuten om te branden.
Ik kan je nu al zeggen dat DVDShrink die dvd niet (goed) geript zal krijgen.
De nieuwere dvd's (vooral die van Sony) hebben weer een compleet andere beveiliging en in plaats van de film als main movie ziet DVDShrink de extra's als main movie (in ieder geval bij die PotC2 dvd die ik heb).
Ook DVD-Decrypter zal het niet lukken, deze zal aangeven dat er leesfouten zijn (of zoiets dergelijks).
De dvd is zeker te rippen, maar niet met de standaard bij iedereen bekende tools.

Kijk even naar Jegapia in "DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3...". Deze gebruiker noemt een programma wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen (programma wordt trouwens meerdere malen in dat topic genoemd en met dat programmaatje (wat weer gebruik maakt van diverse andere programmas (oa DVD-Decrypter) is het mij gelukt om die PotC2 dvd te rippen)). Als die link niet meer werkt, zoek er even naar met google. Het is vast nog wel ergens te vinden.

FlipFluitketel wijzigde dit bericht 04-06-2007 17:58 (46%)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

ik heb het met DVDshrink geprobeerd. en de DVD speler zegt: kan niet lezen:S

Back-up tiems now?
Reg. datum: 09 november 2005

Heb even "Pirates 2 met protection label?" met dit topic gemerged.

ripit4me is gewoon via google nog te vinden.

The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

Als je autoplay uit zet voor die dvd, en dan met de freeware versie van dvdfabhddecryptor de complete dvd naar je harddisk overhaalt dan kun je daarna daar weer gewoon dvdshrink overheen draaien om het passend te maken.
Het is alleen lastig dat je even zoveel ruimte op je hd moet gebruiken.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
vteuniss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:04:
Als je autoplay uit zet voor die dvd, en dan met de freeware versie van dvdfabhddecryptor de complete dvd naar je harddisk overhaalt
[...]
dan kun je daarna daar weer gewoon dvdshrink overheen draaien om het passend te maken.
[...]
Het is alleen lastig dat je even zoveel ruimte op je hd moet gebruiken.
De hele DVD overhalen naar de HD is sowieso de beste optie in de meeste gevallen. Werkt gewoon het lekkerste, zeker als je merkt dat het daarna nog niet helemaal goed is. Zoek voor de zekerheid nog eventjes goed naar het Ripit4me pakket; Da's echt nog wel ergens te vinden (je kent het spreekwoord "What's on the NET, stays on the NET" vast wel).

Overigens is video-bewerking/DVD-rippen/backuppen etc. een behoorlijk ruitevretende buissness. Als je geen ruimte moet je er eigenlijk niet aan beginnen.

En DVD-shrink ... tja, da's niet mijn favoriete programma qua backup. Maar zodra de DVd op je HD staat kan je natuurlijk ook een ander programma kiezen, zoals bv. ook DVD-rebuilder icm de HC-encoder.

G_M_C wijzigde dit bericht 05-06-2007 12:18 (11%)

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
G_M_C schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:16:
En DVD-shrink ... tja, da's niet mijn favoriete programma qua backup. Maar zodra de DVd op je HD staat kan je natuurlijk ook een ander programma kiezen, zoals bv. ook DVD-rebuilder icm de HC-encoder.
Ik gebruik shrink altijd zolang de compressieverhouding niet onder de 80 komt. Is lekker snel en je kunt er ook meteen de default taal en ondertitel zetten. Ik heilig het standpunt dat een dvd meteen goed moet starten zoals ik vind dat ie moet starten.
Rebuilder heb ik nog nooit gebruikt (schandalig, ik weet het), ik gebruik nog altijd dvd2dvd-r in combinatie met cce 2.5. Duurt wel erg lang, maar je krijgt er dan wel wat voor terug.

Reg. datum: 17 oktober 2006

Ik heb nog wat verder gezocht naar Ripit4Me in Google, en de 6de hit was raak.

Vorige keer dat ik erop zocht werd ik elke keer doorgelinkt naar de homepage van Ripit4Me die dood is. Dus als iemand het programma nog nodig heeft weet je waar het te vinden.

Link (weet niet zeker of deze mag dus haal maar weg anders)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

High Def Rulez
Reg. datum: 21 september 2005

Jacco2nd/Zilexa

Ik heb je mail ontvangen. Maar ik krijg geen mailtjes verstuurd naar je email adres.
Ik wil de site nog steeds wel hosten hoor geen probleem, die easyinstaller en je site veroorzaken geen problemen op mijn server qua dataverkeer of wat dan ook.
Mail me anders even een ander email adres van je door, dan kan ik je de ftp gegevens geven toesturen.

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

Che Guevara
Reg. datum: 08 juni 2001

Ik heb al diverse keren een DVD9 DVD gebackupped naar een DVD5, maar nu lukt het me niet met DVD Shrink 3.2. Het schuifje voor automatische compressie kan niet verder terug worden geschoven dan 88.9 %. De film blijft dan te groot om op een DVD5 te schrijven. Iemand een idee wat er aan de hand is, bij een andere DVD9 film kon ik terugschuiven naar bijv. 50% kwaliteit.

Hasta La Victoria Siempre

gewoon Arjan

Koop je toch fijn een dual layer DVD. Die kosten ook niet meer zoveel. Of ben je sowieso tegen het uitgeven van geld aan DVD's? :X

This footer is intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: