Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 maart 2005

Klein vraagje nog over de Easy-installer.

Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan ;) ), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?

High Def Rulez
Reg. datum: 21 september 2005

quote:
kadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:20:
Klein vraagje nog over de Easy-installer.

Als de dvd al in een map video_ts op je harde schijf staat (omdat die daar via een of andere manier, anders dan via de originele dvd is komen te staan ;) ), kun je stap 1 (dus rippen met DVDFab) dan overslaan en meteen gaan rebuilden met de rebuilder?
naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werken :)

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

quote:
Michael Hill schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:26:
[...]

naja ik zou zeggen probeer het en dan zie je binnen een paar tellen of dat gaat werken :)
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.

High Def Rulez

quote:
kadoendra schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:24:
[...]

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Het werkt wel gewoon, maar ik vraag me af of dat op de een of andere manier gevolgen zou hebben voor de kwaliteit. Met andere woorden; bereidt die DVDFab de bestanden zo voor dat DVDrebuilder optimaal presteert. Of is stap 1 DVDFab echt alleen maar zodat de bestanden van de iso netjes op je HD komen in een video_ts map.
Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..

Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript

succes en laat even weten of het gelukt is

Michael Hill wijzigde dit bericht 05-01-2007 19:50 (4%)

quote:
Michael Hill schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Ik denk niet dat het gevolgen zou hebben voor de kwaliteit, zolang jou vobs 1:1 zijn geript van een dvd en alle benodigde files er zijn dan moet dat volgens mij geen problemen geven..

Anders knip je een stuk uit een vob en test je dat even, dan hoef je ook niet zo lang te wachten om te zien of het werkt. Maar goed het zal waarschijnlijk wel gewoon werken met de zelfde kwaliteit als als met vobs die met dvdfab zijn geript

succes en laat even weten of het gelukt is
Dank voor je snelle antwoorden. Dan toch nog een vraagje. Stel dat die video_ts folder van een dvd9 komt en ik wil eigenlijk alleen alleen de hoofdfilm hebben. DVDFab lijkt echter alleen van fysieke DVD (of een gemounte iso) te lezen en geeft een foutmelding als ik hem de video-ts folder laat openen om een soort van nieuwe rip te maken. Is de oplossing dan om via DVDShrink een nieuwe rip te maken (die leest namelijk wel vanuit een video_ts folder) van alleen de hoofdfilm en daarna meteen door te gaan met stap 2 van de installer. Zolang je geen compressie toepast en alleen ript maakt het voor de kwaliteit toch niet uit hoe vaak je ript?

Reg. datum: 26 maart 2006

hallo mensen,

beetje levenloos topic :> (oh toch niet, foutje 8)7 )maar to the point...

ik heb hier een xmen3 dvd, gewoon pal met dd5.1ex geluid. en deze wil ik backuppen. nou heb ik geen gigantische problemen, alles speelt zich goed (xvid+ac3, autogk gebruikt)af op mijn yamaha dvd-s550 met aangepaste firmware...
behalve dat er soms kleuren blijven hangen. dit gebeurt overgens alleen bij deze film die ik zelf probeer te rippen. met de wat minder legale xvid filmrips heb ik nog nooit problemen gehad eigenlijk.

een vb: als de aftiteling loopt dan blijven er soms witte strepen in het beeld hangen zodra er even geen aftiteling komt. als de aftiteling door blijft lopen dan gaat het goed. dit gebeurt de hele film door eigenlijk. kleuren zoals een heldere blauwe lucht die en de camera beweegt langzaam naar links of rechts, en die kleuren blijven dan even hangen en gaan over het andere kleuren heen. hoop dat dit gesnapt word, kijkt namelijk een stuk leuker zonder vreemde artifacts :P

ohja en ik heb wel zitten zoeken op xvid+kleuren+strepen en nog wat termen maar schoot er niet veel mee op, alvast bedankt :)

edit- misschien vergeten te vermelden.. de film speelt op mijn pv perfect af, dvd speler minder. latest versie xvid encoder gebruikt, heb ook ffdshow om alles af te spelen, xp pro sp2, 4400+ cpu en asus 7800gtx. kan het de dvd speler zijn die niet om kan gaan met de latest xvid encodes? gebruiken 'scene' releases oude xvids?

edit2- typos, tis laat }:O

kevz wijzigde dit bericht 08-02-2007 02:21 (13%)

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).

Maar goed, er lijken meer,- en meer tools op te komen om ook back-ups te maken van HD-DVD/Blue-Ray. En wellicht dat de tijd bijna daar is om ook hiervoor een topic te gaan openen.

Om eventjes aan te tonen waarom HD zoveel beter is, en om te laten zien wat ik voor bron-materiaal gebruikt heb bij mij DVD-verberting; Hier een voorbeeld wat laat zien dat de |TV-wereld in Nederland inmiddels behoorlijk begint achter te lopen. Dit voorbeeld komt bv. van de HD-uitzending van Pirates of the Caribbean-Dead Man's chest, gecapped van een amerikaanse satelliet (excuses voor de te grote afbeelding).

http://tweakers.net/ext/f/69103d1641c54f24917bbe0e4991567a/full.png

Het verschil is gewoonweg ENORM !

G_M_C wijzigde dit bericht 08-02-2007 17:46 (9%)

Reg. datum: 18 augustus 2006

H264 op een hoge resolutie VS MPEG2 met een resolutie die 2 x lager ligt..

tja.. > als je dvd's nu ript in h264 zie je bijna geen verschil met het orgineel en de grote gaat / 4

het leven is té kort, geniet!

@G_M_C: das wel erg scherp!
Nu weg ....

Let op hè; Da's de source die ik heb gebruikt om de PAL DVD te "verbeteren". I.e. het vervangen van de PAL progressieve source van op de DVD, door een geresizede versie van die H264 source; Zoals ik dat in een eerdere post hierboven beschreef. Dit screenshot is van de source dus.

Overigens lukt dat dus met (progressieve) sources in het PAL-formaat, niet (zomaar) met NTSC DVD's.
quote:
Dat zeg ik; Het wordt tijd dat die stomme zenders in NL eens opschieten met hun modernisatie.

Er zijn nota bene zelfs nog uitzendingen in 4:3 in NL :/

G_M_C wijzigde dit bericht 08-02-2007 19:43 (28%)

rijdt bovenmodaal
Reg. datum: 17 november 2003

quote:
G_M_C schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:41:
Er zijn nota bene zelfs nog uitzendingen in 4:3 in NL :/
Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijken :Y)

Never underestimate the power of denial... It's a big river.

Nu weg ....

quote:
JanPedaal schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:29:
[...]

Gelukkig wel, anders zat ik de hele dag tegen een brievenbus aan te kijken :Y)
Of je koopt 'em een breedbeeld. Zag laatst op V&A een 2e hands, die helemaal prima was, voor maar 90 euro.

Reg. datum: 14 januari 2002

Ik heb niet alles door kunnen lezen in deze enorme thread maar vraag me toch af wat ik niet goed doe. Ik rip de dvd met DVD Decrypter, vervolgens haal ik onnodige zaken er met Dvd RemakePro uit, als ik vervolgens DVD-RB met CCE sp er overheen laat gaan heb ik geen geluid meer (opgeslagen als iso).
Voor het encoderen heb ik het resultaat van DVD remake getest en dan werkt het prima. In DVD-RB staat bij audio AC3, 2 Ch, Unk en AC3, 6 Ch, Unk. Dat Unk is toch vreemd, zou gewoon dutch moeten zijn. Ik heb bij een nieuwe poging in ieder geval remove DTS sound uitgevinkt, kan het daar mee te maken hebben?

Bedankt

powadha wijzigde dit bericht 21-02-2007 13:39 (40%)

Reg. datum: 02 juli 2004

DVDRebuilder kan zelf ook Audio-Streams weglaten.
Dus eerst de extra's die je weg wilt hebben met Remake, daarna de streams laten vervallen met DVDRB.

Als je de orginele DVD opent in Rebuilder geeft hij dan wel de juiste Audiostream aan(Dutch)?
Zoja dan is er misschien met Remake wat mis gegaan.
Succes

pinojo123 wijzigde dit bericht 21-02-2007 14:09 (32%)

Als ik de dvd net geripped heb met dvd decpryper geeft hij ook al een dat de audio Unk zou zijn (werkt allemaal wel in powerDvd)
Als ik de dvd met dvdremake pro heb bewerkt (warnings ed eruit) en geexporteerd heb speelt alles nog zoals het hoort in PowerDvd. Overigens geeft ook dvdremake een melding als ik een debug test doe. Meldt dan dat het opgegeven geluid niet gevonden kan worden. Alles speelt echter nog wel.

Het geluid valt dus pas weg nadat het door dvd rebuilder is gegaan (uiteraard heb ik de streams niet weggeklikt). In het menu werkt het nog wel, maar zodra er een episode wordt gestart is het geluid dus foetsie.....

Het zal iets te maken hebben met die Unk aanduiding van de stream. Nog suggesties wat ik kan proberen? Vervelend is dat het pas optreedt na dvdrebuilder. je maakt inmmers niet even een nieuwe test....(hoewel, ik kan om te testen wel 1 pass instellen, dan weet ik tenminste of alles werkt)

Nu weg ....

DVDdecrypter is niet meer courant, en het wordt niet meer verder ontwikkeld. Het zou me niets verbazen als je met een vorm van beveiliging te maken hebt, die DVDdecrypter dus niet ondersteund.

DIF4U (Do It Fast 4 U) RipIt4Me is denk ik de beste optie om een goede rip te maken. Zoek eventjes bij het rippen/decrypting forumdeel op forum.doom9.org

G_M_C wijzigde dit bericht 22-02-2007 16:52 (7%)

Dat zal ik gaan proberen! Dank je.

Vreemd hoor. Zelfs met dat programma wil de dvd niet lukken. Inmiddels een andere dvd geprobeert en dat gaat allemaal prima.
Het zal hem echt in die audio stream zitten die op Unk staat, dat gebeurt op de andere dvd namelijk niet en zoals gezegd, dat gaat prima. We blijven proberen!

Waarschijnlijk gaat er toch iets mis met DVD remake.
Je kan proberen de bewerkte en de gerebuilde dvd in DVD shrink te openen.
Je kan dan misschien iets meer te weten komen over de audiostreams en in welke VTS je de verkeerde dingen weghaald.
Met shrink krijg je vaak al een goede indruk van wat en hoe groot een en ander op een DVD is.
Met PGCEdit en VOB blanker kan je ook strippen al is dit wel wat meer ingewikkeld als DVDRemake.
Misschien werkt dat wel goed.
Succes

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
G_M_C schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:44:
Hmmm, een paar posts eerder schreef ik dat ik aan het proberen was om een HD-TV opname zo te bewerken dat het in een DVD kon. Het lukt me dus met 25 fps progressieve PAL dingen wel, maar met \NTSC niet (komt door die stomme pull-down onzin in NTSC-wereld).
Wat is pull down?

Nu weg ....

quote:
Zoeken met Google naar 'NTSC pulldown'.

Het is het gevolg van een Telecine van een film naar het (imho verschrikkelijk irritante) NTSC TV-formaat.

G_M_C wijzigde dit bericht 26-02-2007 09:13 (41%)

Reg. datum: 28 februari 2007

Ik maak sinds kort gebruik van de DVD Rebuilder Pro. Bij het omzetten van dvd9 naar dvd5 gaat eigenlijk alles perfect alleen ... bij mij duurt het 24 uur voordat het programma klaar is !!!
Zijn er simpele aanpassingen, die de werktijd duidelijk verkorten ... bepaalde instellingen ??? En wat zijn dan de standardinstellingen en wat is een normale werktijd ?

Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
1 pass is ook mogelijk maar dan is de output grootte niet altijd even accuraat.
Met het encoderen van een film gaat nou eenmaal de meeste tijd zitten.
Er schijnt wel iets van de kwaliteit af te gaan maar dat is nauwlijks te zien.
Volgens de maker van DVD-RB is met 4 passes de maximale kwaliteit bereikt.
De meeste encoders doen het met twee passes.
Succes

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
pinojo123 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:50:
Als je een oudere PC hebt dan kan het lang duren.
Als je Cinema Craft gebruikt zou je het aantal passes verlagen kunnen naar 2 of 3.
1 pass is ook mogelijk maar dan is de output grootte niet altijd even accuraat.
Met het encoderen van een film gaat nou eenmaal de meeste tijd zitten.
Er schijnt wel iets van de kwaliteit af te gaan maar dat is nauwlijks te zien.
Volgens de maker van DVD-RB is met 4 passes de maximale kwaliteit bereikt.
De meeste encoders doen het met twee passes.
Succes
Bedankt voor de tip ... ga het proberen ! _/-\o_

High Def Rulez

aan jacco2nd:

offtopic:
Ik had je toen een mail gestuurd met de code voor de banner, maar je hebt nooit gereageerd erop en ze staan ook nog niet op je site. Ik heb je van de week geprobeerd te mailen maar ik krijg steeds een failure op je addy. Neem aub even contact met me op.

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: