Hoofdcategorieën
Topicacties

DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:52:
Volgens mij ript DVDFab Dec de DVD naar losse bestanden. Hier kan je met ImgTool Classic een ISO-image van maken. Deze mount je dan.

[...]
Delen, nee. Wel lijkt DVDDecrypter erg goed te werken onder wine. Hiermee heb je alleen nog maar het rippen. Volledig pakket, voor nagenoeg alle video conversies is dvd::rip. Deze kan naast rippen ook coderen naar zowel MPEG als formaten als XviD (AVI-containers). Ik heb geen ervaring met videoverwerking onder Linux, dus je zal het met de documentatie op de site (en wat je verder op internet vind) moeten doen.

Ik heb met de meeste windows applicaties niet veel goede ervaringen gehad via wine. Maar DVDDecrypter werkt inderdaad perfect. Ook DVDShrink lijkt goed te werken. Ik probeer vandaag mn eerste DVD te backuppen. Hopelijk gaat alles goed.

quote:

[...]
K3B kan waarschijnlijk de beveiligingen niet van de DVD af krijgen. Je zal dus DVDDec onder Wine kunne gebruiken, maar ook dvd::rip kan dus rippen.

Dit zou goed kunnen. Toen ik die gekopieerde DVD probeerde af te spelen kreeg ik een of andere foutmelding en het beeld was "distorted". K3B is dus iig niet geschikt. dvd::rip lijkt moeilijk te installeren te zijn op Ubuntu, ik zal dvd::rip en mjpeg tools later nog eens proberen.

quote:
Ik vind het trouwens ook bedroeven wat er voor Linux aan video verwerkings (voor het maken van DVD's, SVCD's en AVI's) software is. Dat is voor mij nog een reden om niet echt de overstap te maken (van Windows). Het begint nu eindelijk een beetje te komen. Zodra ik Linux draai, zal ik me zeker inzetten wat (meer) guides het internet op te krijgen...
Daar heb je gelijk aan. Sowieso is Windows het grote kopieer en warez platform. Toch lijken DVD Decrypter en Shrink beide zeer goed te werken op Ubuntu. Als dit het enige is wat je tegenhoud zou ik zeggen, neem de gok eens ;)

Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...

Ik heb nog een paar dingen lopen die ik onder Windows moet doen. Dat moet dus nog even af. Daarnaast wil ik sowieso gebruik maken van een encoder. Transcoden doe ik niet aan, aangezien ik de extra's wil bewaren. Ook wil ik het handmatig kunnen gebruiken, om mijn eigen dingen te kunnen maken (vanuit AVI bestanden). De enige serieuze optie die ik er tot nu toe voor heb gezien is FFmpeg. Hier is QuEnc ook op gebaseerd...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Ik heb een korte vraag. Met bavaria dvd rebuilder heb ik een dvd met 3 pass CCE omgezet.
Na encoden is de dvd nog steeds te groot, wat nu ?

De image die je nu hebt zou ik snel verkleinen met DVDShrink. Veel extra compressie is er waarschijnlijk niet meer nodig, dus verschil zal je niet zien en je bespaard je het lange wachten.
Voor de volgende back-ups raad ik je de originele DVD-ReBuilder aan. Deze is ook te krijgen in een installer met alle benodigdheden, maar wordt vaker geüpdate en beter ondersteund. Volgens mij zit in het pakje van Bavaria niet eens de laatste versie (0.93) van DVD-RB.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Global IT Gypsy
Reg. datum: 18 april 2002

quote:
W00fer schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:28:
Ik heb een korte vraag. Met bavaria dvd rebuilder heb ik een dvd met 3 pass CCE omgezet.
Na encoden is de dvd nog steeds te groot, wat nu ?

CCE heeft soms wat (kleine) probleempjes om de juiste grootte te bepalen. Meestal jaag ik er dan dvd-shrink overheen omdat het toch altijd een kleine afwijking is zodat je qua kwalitiet niet echt meer iets inlevert. Wel zet ik dan altijd de juiste default voor het geluid en de ondertiteling.

edit:
Shit, DeeD2k2 is me net voor.

vteuniss wijzigde dit bericht 26-07-2005 14:08 (5%)

Reg. datum: 01 februari 2005

Wie helpt mij?

Met DVD Decrypter rip ik de gehele DVD naar mijn harde schijf waarna ik met Instantcopy 8 aangeef wat ik op mij DVD wil fikken (alleen de hoofdfilm). Vervolgens gaat instantcopy aan de gang om de boel op DVD te zetten. Na een tijdje zegt 'ie dat het brandproces succesvol is afgerond, maar de DVD is nergens af te spelen, ook niet op de PC zelf. In instantcopy staat alles op automatisch. Ik heb enigszins het idee dat de de dvd niet finaliseerd.
Overigens gebruik ik instancopy al enkele jaren met volle tevredenheid. Dit probleem treed pas sinds een paar dagen op en heeft mij al 4 DVD's gekost!

rijdt bovenmodaal
Reg. datum: 17 november 2003

Is dat met steeds dezelfde film of heb je ook andere films geprobeerd te backuppen? Verder raad ik je het gebruik van een DVD-RW aan tot je het probleem getackeld hebt ;) Dat kan je aardig wat kosten schelen.

Never underestimate the power of denial... It's a big river.

Reg. datum: 01 februari 2005

yep, met alle films (heb 2 disney's geprobeerd)

Is wel een idee om het eens met -r te proberen, moet ik alleen nog ff gaan kopen.

Vanmorgen heb een .iso gemaakt van hetgeen op de dvd-kopie staat. Als ik vanavond thuis kom 'ns kijken of ik daar een werkende dvd van kan fikken.

Heufje wijzigde dit bericht 28-07-2005 12:57 (27%)

Ja toch!, Niet dan!, Dacht ik!

Waarom heet het eigenlijks ''bavaria'' editie van dvd rebuilder

You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT

F*ed up beyond all recognition
Reg. datum: 31 oktober 2000

Ben mijn eerste ACrrOS beveiligde schijfje tegen gekomen namelijk: Vet Hard
(film is niet de moeite trouwens)

Maar DVD Decrypter 3.5.4.0 had er geen problemen mee :)

(itt AnyDVD, doe er juist mee om zou moeten kunnen gaan maar alleen foutmeldingen gaf :? )

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

quote:
Possible schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:53:
Waarom heet het eigenlijks ''bavaria'' editie van dvd rebuilder
Omdat "Bavaria" die installer heeft samengesteld. Wie dat is, zou ik niet weten. Misschien wel de zelfde als de gelijknamige, Nederlandse DVD-releasegroup...
Eigenlijk is dat ook niet zo interessant. Veel belangrijker is dat de samenstelling veel problemen lijkt te geven en dus beter vermeden kan worden. Wil je alles in een keer, dan kan je beter Lazco2nd's of DVD-ReBuiler's eigen installer nemen.

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 05-08-2005 02:11 (14%)

Reg. datum: 05 mei 2003

Heb een probleem met mijn backup. Nadat ik hem in dvd rebuilder 0.93 met cce heb gecomprimeerd, geeft Nero een foutmelding "DVD video files reallocation failed. The resulting DVD might be unplayable"
In de log staat dan het volgende.

18:28:12 #1 Phase 112 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
DVD-Video files reallocation started

18:28:12 #2 DVDREALLOC -22 File DVDVideoCompilation.cpp, Line 1183
File 'VIDEO_TS.VOB' is not referenced and should not be present

18:28:12 #3 Phase 115 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
DVD-Video files reallocation failed

Heb op google iets gelezen over IfoEdit, maar zou niet weten hoe dat prog mij hiermee kan helpen.
Iemand?

Asus A7N8X Deluxe, 2600 Mhz, 512 DDR400, FX5200, 2x 80Gb SATA RAID

Reg. datum: 02 juli 2004

Het kan met Ifoedit volgens mij nooit kwaad om Get VTS sectors los te laten op je DVD files.
Open--> Browse naar je VIDEO_TS.IFO--> Get VTS sectors--> Save.

Bavaria is een bekende Nederlandse gast op Usenet. Hij encodeerd zelf ook heel veel dvd's en heeft daarom deze programma set gemaakt.

Reg. datum: 05 mei 2003

Bij IfoEdit geeft ie aan dat hij een paar dingen wijzigd. Daarna krijg ik bij Nero de volgende foutmelding:
Violation against DVD specification detected

Thx anyway ;)

Asus A7N8X Deluxe, 2600 Mhz, 512 DDR400, FX5200, 2x 80Gb SATA RAID

quote:
W00fer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:50:
Bavaria is een bekende Nederlandse gast op Usenet. Hij encodeerd zelf ook heel veel dvd's en heeft daarom deze programma set gemaakt.

Waarschijnlijk gaat het om de NL release groep, dus wel meer als 1 persoon denk ik :)

quote:
Bij IfoEdit geeft ie aan dat hij een paar dingen wijzigd. Daarna krijg ik bij Nero de volgende foutmelding:
Violation against DVD specification detected

Thx anyway ;)
Wat je ook nog kan doen , is dat de de .vob files in IFOedit laat, en dan nieuwe .bup , .ifo bestanden laat maken, en dan met Ifo update het menu er weer bij toevoegd

Possible wijzigde dit bericht 07-08-2005 14:36 (36%)

dubbel post :X

Possible wijzigde dit bericht 07-08-2005 14:36 (97%)

Flying Dutchman
Reg. datum: 15 januari 2001

vraagje. ik heb al een aantal films ge met dvd-rebuilder i.c.m. CCE ge encode, maar ik heb al twee keer de film alexander geprobeerd... in de log file staat dat alles goed is gegaan. op de onderste regel staat dat ie er ook ongeveer 6 uur mee bezig is geweest. maar in de final output map staat ie helemaal niet. wel heb ik nog een werk map over met allerlei vage bestanden erin (bij elkaar iets van 3 gig ofzo)
weet iemand wat dit kan zijn? de instellingen moeten goed zijn goed in dvd-rebuilder. ook heb ik genoeg schrijfruimte...

dit is mijn log:

[23:24:07] One Click encoding activated...
-----------------
[23:24:07] Phase I, PREPARATION started.
- VTS_01: 32.100 sectors.
-- Scanning and writing .D2V file
-- Processed 2.010 frames.
-- Building .AVS and .ECL files
- VTS_03: 34.131 sectors.
-- Processed 2.597 frames.
- VTS_04: 56.700 sectors.
-- Processed 3.474 frames.
- VTS_05: 64.038 sectors.
-- Processed 4.023 frames.
- VTS_06: 28.232 sectors.
-- Processed 2.180 frames.
- VTS_08: 3.567.425 sectors.
-- Processed 252.645 frames.
- Reduction Level for DVD-5: 48,7%
- Overall Bitrate : 2.119Kbs
- Space for Video : 2.761.404KB
- HIGH/LOW/AVERAGE Cell Bitrates: 3.344/1.410/2.119 Kbs
[23:27:36] Phase I, PREPARATION completed in 3 minutes.
[23:27:36] Phase II ENCODING started
- Creating M2V for VTS_01 segment 0
- Creating M2V for VTS_01 segment 1
- Creating M2V for VTS_03 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 0
- Creating M2V for VTS_04 segment 1
- Creating M2V for VTS_04 segment 2
- Creating M2V for VTS_05 segment 0
- Creating M2V for VTS_06 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 0
- Creating M2V for VTS_08 segment 1
- Creating M2V for VTS_08 segment 2
- Creating M2V for VTS_08 segment 3
- Creating M2V for VTS_08 segment 4
- Creating M2V for VTS_08 segment 5
- Creating M2V for VTS_08 segment 6
- Creating M2V for VTS_08 segment 7
- Creating M2V for VTS_08 segment 8
- Creating M2V for VTS_08 segment 9
- Creating M2V for VTS_08 segment 10
- Creating M2V for VTS_08 segment 11
- Creating M2V for VTS_08 segment 12
- Creating M2V for VTS_08 segment 13
- Creating M2V for VTS_08 segment 14
- Creating M2V for VTS_08 segment 15
- Creating M2V for VTS_08 segment 16
- Creating M2V for VTS_08 segment 17
- Creating M2V for VTS_08 segment 18
- Creating M2V for VTS_08 segment 19
[05:32:48] Phase II ENCODING completed in 365 minutes.

jos_zwa wijzigde dit bericht 16-08-2005 12:59 (72%)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Welke versie gebruik je ? als je 0.93a gebruikt, moet je op de knop rebuild drukken, dan author hij de Output files weer in dvd bestanden (.vob .ifo .bup etc)

Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)

Flying Dutchman
Reg. datum: 15 januari 2001

quote:
Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:23:
Welke versie gebruik je ? als je 0.93a gebruikt, moet je op de knop rebuild drukken, dan author hij de Output files weer in dvd bestanden (.vob .ifo .bup etc)

Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)
ik gebruik 0.86.. en daarvoor hoefde ik niet op die knop te drukken. hij deed alles in 1 keer. en misschien is die 2.119Kbs wel omdat de film bijna 3 uur lang is en ik het DTS en het 5.1 spoor erop wil houden...

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

quote:
jos_zwa schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 08:57:
ik gebruik 0.86.. en daarvoor hoefde ik niet op die knop te drukken. hij deed alles in 1 keer. en misschien is die 2.119Kbs wel omdat de film bijna 3 uur lang is en ik het DTS en het 5.1 spoor erop wil houden...
Probeer inderdaad de laatste versie eens, dat wil vaal wel helpen. De software is door een liefhebber gemaakt, updates hebben dus altijd een reden. Het kan daarom nooit kwaad om bij dergelijke software altijd de laatste versie te gebruiken.
quote:
Possible schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:23:Tevens: zie ik dat je een Overall Bitrate hebt van : 2.119Kbs, dit is natuurlijk behoorlijk laag (SVCD / DIVX kwaliteit ) :)
Het is laag, maar met een goede encoder (zoals CCE of HC) is het heel goed te doen. Helemaal als je een beetje met de Quantizer characteristics speelt...
Ik mag trouwens hopen dat deze DVD de kwaliteit van een DivX/XviD krijgt. Zo'n bitrate is namelijk vrij hoog een compressie methode die gemaak is voor hoge compressie. Als de bron gelijk is, zal een back-up naar DivX er hoogstwaarschijnlijk beter uit zien dan een back-up naar Single Layer DVD. Een back-up naar SVCD zal er nog waarschijnlijk minder uit zien doordat de horizontale resolutie 1/3 kleiner is (dan die van DVD).

Heeft er iemand mischien ervaring met de PRO versie van DVDrebuilder ? Ik wil hem gaan kopen maar het schijnt dat je dan een paypal account moet hebben, en ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat (Heb geen CC ) je kan die jobs ofzo ook geld opsturen maar dat vind ik ook riskant..

Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

Je kan ook geld storten op je paypal account geloof ik. Werkt best makkelijk :) Vooral met Ebay e.d.

Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Possible schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:31:
Heeft er iemand mischien ervaring met de PRO versie van DVDrebuilder ? Ik wil hem gaan kopen maar het schijnt dat je dan een paypal account moet hebben, en ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat (Heb geen CC ) je kan die jobs ofzo ook geld opsturen maar dat vind ik ook riskant..

Ik heb hem al een tijdje, maar ik geloof dat ik gisteren een mailtje over een nieuwe versie.
Vergeet alleen niet dat als je bij dvdreb pro ook een versie van CCE moet kopen of een van de gratis (bijgeleverde) encoders moet gebruiken.
Ik weet alleen niet wat voor kwaliteit die leveren, bovendien is CCE zowat voor een release verplicht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reg. datum: 22 mei 2005

Heb net de startpost doorgelezen en daar dit linkje gevonden:
"Jazco2nd's Easy DVD-Rebuilder" linkje werkt wel, maar de pagina, waar je daar dan op terecht komt, vandaar kan je niet meer downloaden. :(
En ik dacht net dit te gebruiken om als beginneling een beetje te leren DVD-Rebuilden... Weet iemand waar ik dit (of een goed alternatief) nog kan downloaden?

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: