quote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:52:
Volgens mij ript DVDFab Dec de DVD naar losse bestanden. Hier kan je met ImgTool Classic een ISO-image van maken. Deze mount je dan.
[...]
Delen, nee. Wel lijkt DVDDecrypter erg goed te werken onder wine. Hiermee heb je alleen nog maar het rippen. Volledig pakket, voor nagenoeg alle video conversies is dvd::rip. Deze kan naast rippen ook coderen naar zowel MPEG als formaten als XviD (AVI-containers). Ik heb geen ervaring met videoverwerking onder Linux, dus je zal het met de documentatie op de site (en wat je verder op internet vind) moeten doen.
Ik heb met de meeste windows applicaties niet veel goede ervaringen gehad via wine. Maar DVDDecrypter werkt inderdaad perfect. Ook DVDShrink lijkt goed te werken. Ik probeer vandaag mn eerste DVD te backuppen. Hopelijk gaat alles goed.
quote:
[...]
K3B kan waarschijnlijk de beveiligingen niet van de DVD af krijgen. Je zal dus DVDDec onder Wine kunne gebruiken, maar ook dvd::rip kan dus rippen.
Dit zou goed kunnen. Toen ik die gekopieerde DVD probeerde af te spelen kreeg ik een of andere foutmelding en het beeld was "distorted". K3B is dus iig niet geschikt. dvd::rip lijkt moeilijk te installeren te zijn op Ubuntu, ik zal dvd::rip en mjpeg tools later nog eens proberen.
Daar heb je gelijk aan. Sowieso is Windows het grote kopieer en warez platform. Toch lijken DVD Decrypter en Shrink beide zeer goed te werken op Ubuntu. Als dit het enige is wat je tegenhoud zou ik zeggen, neem de gok eensquote:Ik vind het trouwens ook bedroeven wat er voor Linux aan video verwerkings (voor het maken van DVD's, SVCD's en AVI's) software is. Dat is voor mij nog een reden om niet echt de overstap te maken (van Windows). Het begint nu eindelijk een beetje te komen. Zodra ik Linux draai, zal ik me zeker inzetten wat (meer) guides het internet op te krijgen...
Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...