Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
DVD's backuppen; de beste manier [Deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw TopicDit heb ik altijd gedaan met behulp van het rippen -> iso -> branden. En bij al gekopieerde dvd's ook dvd-iso iso-dvd.
Dit werkt altijd perfect maar nu loop ik tegen het volgende aan :
Situatie : 20 dvd's met eigen (home) video's er op. Deze wil ik voor een familie lid kopieren. In totaal 20 dvd's dus.
Nu zou ik deze allemaal één voor één in kunnen lezen en kunnen branden. Maar ik bedacht me dat dit net zo goed on the fly kon aangezien het gewoon 4,7 GB dvd's zijn.
Ik heb dus een dvd spelerT gekocht (geen dvd brander dus) en mijn vraag is of ik nu gewoon simpel weg die 20 dvd's met behulp van bijvoorbeeld nero 1op1 kan kopieren?
- Is deze methode niet gevoelig(er) voor fouten op de dvd's ?
- Zijn er speciale software pakketen die hier betere resultaten in boeken?
Is het wellicht toch beter om ze één voor één naar de hdisk (iso) te schrijven en vervolgens weer te branden?
Als afsluitende vraag heb ik nog het volgende. Ik heb een nieuw AMD 64 3000+ systeem met 1gb aan ram. Kan ik hier 2x NEC 16x dvd branders in zetten, en tegelijkertijd iso's branden? Levert dit systeem dan voldoende kracht om beide branders 100 % te laten werken? Of gaan ze beide 50 % werken? Met gevolg dat ik niets heb aan 2 dvd branders in één systeem?
Audi te koop! Audi A4 1.9TDI
Hier gaat het zelfde op voor het kopieren van CD's. Eerst naar de harde schijf is beter, maar OTF, is door o.a. buffer underrun bescherming ook goed te doen mits je lezer maar snel genoeg is. Houd wel in je achterhoofd dat naar een DVD erg veel data wordt weggeschreven, en er dus ook meer kans is dat het eens fout gaat (t.o.v. CD's).quote:Audi-Addict schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:00:
Ik heb dus een dvd spelerT gekocht (geen dvd brander dus) en mijn vraag is of ik nu gewoon simpel weg die 20 dvd's met behulp van bijvoorbeeld nero 1op1 kan kopieren?
- Is deze methode niet gevoelig(er) voor fouten op de dvd's ?
- Zijn er speciale software pakketen die hier betere resultaten in boeken?
Is het wellicht toch beter om ze één voor één naar de hdisk (iso) te schrijven en vervolgens weer te branden?
Met verschillende software pakketten moet je gewoon wat experimenteren. Volgens mij kan DVD Decrypter namelijk ook OTF kopieren. Verder kan ik je Alcohol 120% aanraden. Het is vergelijkbaar met CloneCD en daarmee volledig gericht op het 1:1 kopieren van schijfjes.
Hier zullen ze in OM meer van weten, maar wat ik ervan begrepen heb, is het volgende: de bottleneck in dergelijke gevallen, is vaak hoe de drives aangesloten zitten. Voor een optimale doorvoer, moeten alle drives en harde schijven op verschillende (PATA/SATA) poorten aangesloten zitten omdat één poort maar één signaal per keer door kan geven. Om de zelfde reden moeten de ISO's eigenlijk ook op twee (fysiek) verschillnde schijven staan.quote:Als afsluitende vraag heb ik nog het volgende. Ik heb een nieuw AMD 64 3000+ systeem met 1gb aan ram. Kan ik hier 2x NEC 16x dvd branders in zetten, en tegelijkertijd iso's branden? Levert dit systeem dan voldoende kracht om beide branders 100 % te laten werken? Of gaan ze beide 50 % werken? Met gevolg dat ik niets heb aan 2 dvd branders in één systeem?
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Reg. datum: 10 juli 2005
ben ferdinand en sinds vandaag lid, en heb maar gelijk een vraag
Ik gebruik dvdrebuilder ( de bavaria uitvoering) en is een machtig mooi programma al veel plezier aan gehad, echter krijg ik nu steeds hetzelfde probleem.
Als ik dvdremake PRO een dvd heb bewerkt denk aan menu aanpassingen en extra's eruit dan krijg ik met dvdrebuilder tijdens het rebuilderen van de sigmenten foutmelding bufferoverflow error #0004
Ik weet echt niet wat er aan de hand is want hij heeft het daarvoor altijd perfect gedaan
greetz ferdianand
Het enige nadeel is, is dat het als 1 van de weinige programma's ook echt verboden is in sommige landen... Met een beetje zoeken kan je hier in NL wel een exemplaar in een winkel vinde
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Possible wijzigde dit bericht 10-07-2005 15:09 (9%)
You never believed in The One. I still don't. I Believe in GoT
Reg. datum: 02 juli 2004
Zydell wijzigde dit bericht 14-07-2005 13:34 (11%)
Ik heb deze film ook eens met CCE omgezet, maar dan is er aardig wat ruis (mosquito noise) te zien en het duurt 10x zo lang.
Het kan overigens heel goed dat je, in dit geval, met transcoden een net zo goed resultaat hebt. Pas als de benodigde compressie 10% of meer wordt, ga je verschillen zien.
Kortom, blijf het vooral zo doen, maar kraak CCE pas af, nadat je het goed ingesteld hebt
Ik was aangenaam verrast dat met DVDshrink in high quality mode de blokken bijna helemaal verdwenen bleken te zijn. In heftige actie scenes zijn nog wel eens wat blokjes te zien.
Met CCE zijn er helemaal geen blokken te zien en is op zich wel beter, maar het viel me wel op dat er langs te randjes wat meer ruis te zien wat en het resultaat nog niet "prefect" was, ondanks dat omzetten het 10 uur duurt.
Ik zal het nog eens proberen met de robshot methode, als m'n computer niet oververhit raakt bij dit weer
Langs welke randjes kijk je trouwens? Scherpe randen zijn natuurlijk altijd moeilijk (zie ook JPEG compressie), maar die van de letterbox kan je scherp krijgen door ervoor te zorgen dat de hoogte van de balk (in pixels) deelbaar is door 16 (1 macroblock). Om de randen in de film goed te krijgen, moet je dus met de IQP spelen. Maar als je én ruis in de vlakken én onscherpe randen hebt, wordt het moeilijk. Als je de één weghaalt, wordt de ander namelijk erger.
Kijk ook eens in hoever je de details tijdens het kijken mist. Ik heb bijvoorbeeld een enorme hekel aan die blokjes, en tijdens het kijken vallen de details me vaak niet eens op. Laat mijn PC dus maar een paar uur meer rekenen.
Een andere manier om de kwaliteit hoger te houden, is links en rechts een border van 16 pixels toevoegen. Deze worden er namelijk door nagenoeg alle (CRT) TV's weggelaten en, omdat ze een macroblock formaat (16x16) hebben wordt er door de encoder geen aandacht aan geschonken.
Ik denk dat dit niet het geval is, dan zou er namelijk eerder een hele rij pixels wegvallen. Tevens is een analoog PAL-signaal 625 lijnen terwijl een digitaal signaal op een PAL-DVD 576 pixels hoog is.Hoe deze zich werkelijk tot elkaar verhouden, is een vrij ingewikkeld verhaal, maar je kunt je voorstellen dat je of een (deel van een) lijn, of een (deel van een) rij pixels kwijt bent. Alleen het eerste geval zal je duidelijk op een analoge televisie zien.
De kans is dus groter dat er iets "fout" gaat bij het omzetten naar een analoog signaal of de overdracht ervan. Dit kan je alleen uitsluiten door eens digitaal te kijken.
ik heb hier nu een dvd die ik wel backuppen, zowel dvdshrink als alchohol 120% weigeren hem te lezen (dvdshrink loopt gewoon lekker vast, en alchohol geeft 1 of andere fout op 10 % ofzo).
Ik pobeer nu dvd-decryptor.. maar ik vroeg me af of dit weer iets "nieuws" is! (vroeger deed ik alles met dvd shrink en dat ging prima!)
edit: en ook dvddecryptor houdt er mee op met een I/O error..
nu ga ik toch echt aan m'n drive twijfelen. maar die deed het altijd prima
edit2:
net met een zelf gebrande dvd getest, en ook daar krijg ik een error. Dus ik denk dat m'n drive/kabel beetje kapot is ofzo
het lijkt overgens wel heel erg veel hier op.. ik heb ook gelezen hoe jij het opgelost hebt, maar de helft van die programma's heb ik nog nooit van gehoord.. kan iemand mij misschien uitleggen wat ik kan proberen?quote:Yalhambra schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:23:
Hey, ik heb nu al een paar keer een dvd gehad die ik wilde rippen, waarbij zowel dvd decrypter als dvd shrink blijven hangen op 23 %. Het lijkt op een nieuwe beveiliging, maar ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Ik ga nog een keer anydvd proberen, of die er wellicht wel mee om kan gaan. Iemand van jullie hier ervaring mee. Ik heb geprobeerd in drie verschillende dvd spelers te rippen, bij allemaal stopt ie op 23 %. Dit zijn geen krassen of whatever. Des te meer omdat het iedere keer op 23 % is. Verschillende dvd's die op het zelfde moment stoppen/blijven hangen. Ik heb ook nog geprobeerd om decrypter op ignore read errors te zetten, maar dan blijft ie nog steeds hangen. Een voorbeeld van zo'n dvd is "The Forgotten". Iemand een oplossing hiervoor?! k had laatst ook een dvd van Al di Meola waarbij ik in dvd shrink de eerste minuten weg moest knippen, omdat de dvd speler anders ging trippen. (gewoon loze bestanden leek het wel, want ik miste verder niks van het concert)
mockingbird wijzigde dit bericht 19-07-2005 14:57 (88%)
even inspiratieloos..
DVDFab Decrypter verwijderd PUO's (prohibeted user operations) een techniek van Sony geloof ik.
Possible wijzigde dit bericht 19-07-2005 15:34 (17%)
Na de topicstart gelezen te hebben begrijp ik al aardig wat van het hele backup gebeuren, maar helaas zijn de populairste backup-tools alleen voor windows beschikbaar.
Ik heb bijvoorbeeld met K3B eens een backup proberen te maken van een Coldplay DVD. Het was een DL en aangezien ik er verder geen kennis van had/heb heb ik het gewoon met een dure DVD-R DL proberen te kopieren wat totaal mislukt is. Zonde van de 7,50E natuurlijk.
Er bestaan wel wat enge commandline tools (ben ik op zich niet vies van) maar wat hulp zou niet gek zijn.
Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...
Op dit moment inderdaad dé decrypter die door alles heen lijkt te komen. Het nadeel is dat er maar een optie is, en dat is starten. Er is dus niets in te stellen. Hierdoor treden er wel eens wat compatibiliteit problemen op. Het is dus misschien niet onverstandig er daarna direct weer een image van te maken en die te mounten om zo op de "reguliere manier" te rippen. Ook kan je DVD43 eens proberen. De makers van dit AnyDVD achtige programma hebben namelijk hun broncode aan DVDIdle verkocht. Deze heeft hier DVDFab Dec op gebaseerd.quote:Possible schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:
Om welke film gaat het ? er zijn nu films die een nieuwe encryptie hebben op hun dvd's waardoor het moeilijker is om te kopieren (dvd decrypter is al gestopt en daar komen geen nieuwe versies meer van helaas) Een goeie alternatief is DVDFab Decrypter , download hem hier: http://www.dvdidle.com/nl/free.htm suc6
PUO's zijn de verboden commando's op een DVD. Deze bepalen dus dat je bijv. Brein waarschuwingen niet kan overslaan. Alles behalve een kopieerbeveiliging dus; enkel een paar restricties. De beveiliging die je bedoeld is ARccOS. Deze is inderdaad van Sony, maar wordt nog nauwelijks gebruikt in Europa.quote:DVDFab Decrypter verwijderd PUO's (prohibeted user operations) een techniek van Sony geloof ik.
Kan ik em dan eerst rippen daar iso (zonder beveiliging) en deze dan mounten en met dvdshrink bewerken?
even inspiratieloos..
Delen, nee. Wel lijkt DVDDecrypter erg goed te werken onder wine. Hiermee heb je alleen nog maar het rippen. Volledig pakket, voor nagenoeg alle video conversies is dvd::rip. Deze kan naast rippen ook coderen naar zowel MPEG als formaten als XviD (AVI-containers). Ik heb geen ervaring met videoverwerking onder Linux, dus je zal het met de documentatie op de site (en wat je verder op internet vind) moeten doen.quote:_Mon_ schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:17:
Is er misschien ook iemand die zijn ervaringen met tools voor alternatieve (linux in dit geval) besturingssystemen kan delen?
K3B kan waarschijnlijk de beveiligingen niet van de DVD af krijgen. Je zal dus DVDDec onder Wine kunne gebruiken, maar ook dvd::rip kan dus rippen.quote:Ik heb bijvoorbeeld met K3B eens een backup proberen te maken van een Coldplay DVD. Het was een DL en aangezien ik er verder geen kennis van had/heb heb ik het gewoon met een dure DVD-R DL proberen te kopieren wat totaal mislukt is. Zonde van de 7,50E natuurlijk.
Een voorbeeld van een volledig pakket met command-line tools is MJPEG-Tools. Deze hebben (helaas) de overstap gemaakt van Windows naar Linux. Op de website kan je van iedere afzonderlijke tool wel een manual vinden.quote:Er bestaan wel wat enge commandline tools (ben ik op zich niet vies van) maar wat hulp zou niet gek zijn.
Ik vind het trouwens ook bedroeven wat er voor Linux aan video verwerkings (voor het maken van DVD's, SVCD's en AVI's) software is. Dat is voor mij nog een reden om niet echt de overstap te maken (van Windows). Het begint nu eindelijk een beetje te komen. Zodra ik Linux draai, zal ik me zeker inzetten wat (meer) guides het internet op te krijgen...
DeeD2k2 wijzigde dit bericht 19-07-2005 17:56 (10%)
Toch even heel erg bedankt!quote:Possible schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:
Om welke film gaat het ? er zijn nu films die een nieuwe encryptie hebben op hun dvd's waardoor het moeilijker is om te kopieren (dvd decrypter is al gestopt en daar komen geen nieuwe versies meer van helaas) Een goeie alternatief is DVDFab Decrypter , download hem hier: http://www.dvdidle.com/nl/free.htm suc6
DVDFab Decrypter verwijderd PUO's (prohibeted user operations) een techniek van Sony geloof ik.
wat een vieze beveiliging.. dacht bijna dat het aan m'n dvd-drive lag
mockingbird wijzigde dit bericht 19-07-2005 19:05 (3%)
even inspiratieloos..
ja deze bedoelde ik iddquote:DeeD2k2 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:31:
[...]
[...]
. Deze is inderdaad van Sony, maar wordt nog nauwelijks gebruikt in Europa.
Ikzelf ben benieuwd hoe snel deze weer word gekraakt
Geen probleemquote:Toch even heel erg bedankt!so far so good.. ik heb em naar m'n HDD kunnen kopieren en naar iso kunnen omzetten.. nu is DVD-shrink er braaf mee bezig!
wat een vieze beveiliging.. dacht bijna dat het aan m'n dvd-drive lag
Possible wijzigde dit bericht 19-07-2005 23:02 (19%)
quote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:59:
Het heeft eigenlijk niks met het backuppen van dvd's te maken, maar hier zitten wel de experts, dus vandaar mijn vraag hier. Het viel mij zojuist weer op dat er veel DVD's zijn waarbij de onderste lijn van het beeld niet beeldvullend is. Meestal houdt de onderste beeldlijn na 1/3 of 2/3 van het beeld op. Het is volgens mij niet bij alle films zo, maar bij bijvoorbeeld Simon is dat wel zo. Ik kijk op een 4:3 TV dus dan zie je zoiets natuurlijk eerder. Maar ik vraag mij echt af hoe dat nu kan. Dat gaat toch nergens over?
Is mij inderdaad ook redelijk vaak op gevallen.
Dit zie ik vooral bij disney films die een 4:3 verhouding hebben (emperor's new groove bijvoorbeeld).
Van de bovenste en onderste beeldlijn missen er dan een aantal pixels.
Het betreft hier dan geperste van de videotheek gehuurde dvd's.
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
fav games : Red Faction: Guerrilla, Fallout 3,GTAIV, Bioshock, Halo3, Orange Box, Burnout Revenge 360, Lost Planet, Gears of War, Prey, Kameo, Dead Rising, PGR3
Dan doe je blijkaar toch iets fout bij ifoupdate. Zorg je er wel voor dat de GOEIE .vob files geupdate worden ? het kan zo zijn dat je ook nog de vob files moet renamen naar de orginele dvd. Ik zelf heb het probleem wel eens gehad dat ik de verkeerde vob files had geupdate.quote:Zydell schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:33:
Ik gebruik deze guide en dat gaat op zich prima behalve de laatste stap, voordat ik ifoupdate doe en ik de dvd afspeel dan staan alle chapters goed, maar na de ifoupdate beginnen de hoofdstukken te vroeg... heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of is het toevallig mogelijk om na de update de begintijden van de hoofdstukken weer te editten? want ik kom er niet echt uitik heb in DVD-Lab PRO de goede tijden ingevoegd en zelfs als ik met frames werk krijg ik dit...
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last