Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon 350D dSLR

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
peace man.

quote:
Kokomo schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:59:
[...]

bestelnummer bij Conrad is 512110-8B
Sapanningsomvormer PS-120 Prijs 32.50

De Voltcraft spanningsomvormer mag tijdens geen enkel uitstapje met auto of caravan ontbreken. Eenvoudig in de sigarettenaansteker steken en u beschikt over 230 V/50 Hz in vrijwel stopcontactkwaliteit. Daarbij is het vermogen van 100 W voor veel apparaten veelal voldoende. Wanneer de voedingsspanning te laag wordt (< 11 V), wordt de omvormer automatisch uitgeschakeld.
Technische spec.: Max. vermogen continu 100 W, piek 300 W • Optimaal rendement 90% • Golfvorm gemodificeerde sinusgolf • Ingangsspanning 12 V= (11 - 15 V=) • Uitgangsspanning 230 V ±5% • Uitschakeling bij te lage spanning • Gewicht 220 g • Afm. (lxbxh) 142 x 65 x 38 mm.

Ideaal voor mobiel inzet
100 W continu vermogen
hmm, vind ik iets te prijzig voor 1 vakantie alleen. Zijn er niet goedkopere oplossingen (voor een arme student :P)
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
DenMan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:06:

Ik heb ook in het topic van de imagetanks gekeken, maar ik weet niet of dat in de praktijk zo goed werkt...
werkt prima hoor, zou niet zonder kunnen. Op mijn reis wil ik onbeperkt kunnen schieten en een imagetank is dan vele malen goedkoper..ik zou zomaar 500 fotos op een dag kunnen schieten met deze camera, dus een 40gb tank is dan wel handig.

eRR_ wijzigde dit bericht 18-05-2005 19:15 (13%)

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

Sweet
Reg. datum: 14 april 2000

De camera is trouwens nu in de aanbieding bij de mediamarkt (zwolle) voor ¤ 877,00 incl lens.

Ff een vraagje, hoe presteert de Eos 350d (met standaard lens) in het donker. Ik maak namelijk foto's in een café en daar is het doorgaans nogal donker. Heeft de camera ook iets van night-vision, waardoor je in het donker het schermpje nog kan bekijken tijdens het maken van een foto?
ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Je kunt de achtergrondverlichting aanzetten, zodat je je instellingen kunt bekijken. Is dit wat je bedoelt?

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Sweet

quote:
Mig29 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:27:
Je kunt de achtergrondverlichting aanzetten, zodat je je instellingen kunt bekijken. Is dit wat je bedoelt?

Niet geheel :)

Mijn vraag anders geformuleerd: Wanneer de omgeving donker is, zie je dan nog wel wat op het schermpje of blijft die ook donker?
Reg. datum: 14 oktober 2002

Het schermpje is verlicht.

Reg. datum: 18 maart 2005

Klovan bedoel je misschien of je het beeld van wat je gaat fotograferen op het scherm ziet?
Vergeet namelijk niet dat het een DSLR is en je nooit iets op het scherm zal gaan zien behalve de menu's en gemaakte foto's....misschien denk je dat je het kan vergelijken met een compact digitaal dat je de camera voor je kan houden en dan op het schermpje zien wat er op de foto gaat komen, dat gaat hem dus NIET worden, met geen enkele DSLR trouwens niet!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Ff een vraagje, hoe presteert de Eos 350d (met standaard lens) in het donker. Ik maak namelijk foto's in een café en daar is het doorgaans nogal donker. Heeft de camera ook iets van night-vision, waardoor je in het donker het schermpje nog kan bekijken tijdens het maken van een foto?
Maar tijdens het maken van een foto kijk je uiteraard niet op het schermpje, dat kan ook niet, de spiegel is nog niet opgeklapt, dus er valt nog geen licht op de CMOS.

Kanarie wijzigde dit bericht 18-05-2005 19:47 (48%)

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Iarwain Benadar

quote:
DenMan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:18:
Ja maar weet je ook hoe groot de foto's ongeveer gaan zijn, op de hoogste kwaliteit JPEG of RAW? Ik neem aan weer iets groter dan bij de 300D?
Als ik het goed begrijp...3 kleuren, 8 mp dus een RAW bestand zal dan 3*8=24mb zijn.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

3 Benches

Tevens is de kitlens niet echt lichtsterk en is het daarmee niet de ideale kroeg/dancing lens, alhoewel je afhankelijk van de situatie en met een hogere ISO wel een heel eind kan komen. Echt betere lenzen qua lichtsterkte zijn gewoon flink duurder.

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

Sweet

quote:
Triplefox schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:39:
Klovan bedoel je misschien of je het beeld van wat je gaat fotograferen op het scherm ziet?
Vergeet namelijk niet dat het een DSLR is en je nooit iets op het scherm zal gaan zien behalve de menu's en gemaakte foto's....misschien denk je dat je het kan vergelijken met een compact digitaal dat je de camera voor je kan houden en dan op het schermpje zien wat er op de foto gaat komen, dat gaat hem dus NIET worden, met geen enkele DSLR trouwens niet!

Aha, nu gaat er bij mij een lampje branden, da's waar ook... het is en blijft een spiegelreflex.

Dus als het donker is, zie je niets in de zoeker of wordt het licht op één of andere manier versterkt?
3 Benches

quote:
Klovan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:52:
Dus als het donker is, zie je niets in de zoeker of wordt het licht op één of andere manier versterkt?
Wordt niet versterkt. Je diafragma is max geopend, that's it. Als je dus een kleinere diafragma kiest, wordt deze diafragma niet direct fysiek gebruikt, dit gebeurd pas bij het begruik van de DoF preview knop en bij het ontspannen. Bij ontspannen heb je zoals gezegd geen beeld in de viewfinder, omdat de spiegel opgeklapt is.
quote:
bombadil schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:49:
[...]

Als ik het goed begrijp...3 kleuren, 8 mp dus een RAW bestand zal dan 3*8=24mb zijn.

Dpreview noemt de volgende file sizes in hun test:
3504 x 2336 RAW + JPEG 9,490 KB
3504 x 2336 RAW 6,990 KB
3504 x 2336 JPEG Fine 2,500 KB
Dit zijn geen constanten.

Overigens vind bij een RAW dus nog steeds enige compressie plaats en is er niet per se 8bits per kleur beschikbaar.

Voutloos wijzigde dit bericht 18-05-2005 20:03 (59%)

Reg. datum: 06 januari 2001

kan iemand mij het verschil in filesize verklaren? Mijn fotos varieren van bijna 6 mb tot 632 KB (?)
En het lijkt wel of de kitlens fotos groter zijn dan die van mijn sigma..

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

3 Benches

Compressie. Ook ISO speelt een kleine rol. Ruis opslaan kost juist ruimte (een egaal vlak kan dankzij ruis opeens heel gedetailleerd lijken), dus bij een hogere ISO neemt de filesize toe.

Bij de 300D, maar ongetwijfeld bij de 350D ook, neemt de schatting van het aantal resterende opnamen dan ook af als je je ISO omhoog gooit.

Voutloos wijzigde dit bericht 18-05-2005 20:47 (55%)

Zeg maar Meik...

quote:
Voutloos schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:50:
Tevens is de kitlens niet echt lichtsterk en is het daarmee niet de ideale kroeg/dancing lens, alhoewel je afhankelijk van de situatie en met een hogere ISO wel een heel eind kan komen. Echt betere lenzen qua lichtsterkte zijn gewoon flink duurder.

Ik denk dat je in de kroeg heel goed uit de voeten kunt met die 50mm f1.8 van Canon. Die is voor een habbekrats te koop, bijzonder lichtsterk en retestrak. Inzoomem is toch niet nodig in de kroeg? Anders kom je inderdaad aan de beurt voor lenzen met een redelijke zoom en f2.8 oid.
Wat is overigens met de kitlens zo'n beetje de grens als je in een donkere kroeg foto's maakt? Trekt ie dat op bv 1600ISO met een beetje redelijke sluitertijd (1/60 ofzo). Is dat te doen?

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Sweet

Ik maak nu foto's met een Canon Ixus 40 en Canon Powershot A80, dus het zal allicht wel beter zijn, straks met de E350d
Mika rules!

Heeft Canon last van qualitycontrol problemen bij de productie van de 350D? Ik heb mijn 350D nl. al terug moeten brengen omdat de info-regel in de viewer uitgevallen was, en een vriend van me heeft die van hem al 3 keer terug gebracht, oa. door veel hot pixels en het uitvallen van de focus-punt selectie mogelijkheid. Ik wacht nu al 3 weken op mijn vervangend toestel omdat (volgens mijn fotozaak dan) Canon NL geen voorraad heeft en wanneer er weer binnenkomt is daar ook niet bekend.

Zou ik upgraden naar een 20D? Mijn 350D was nl. pas 3 dagen oud toen ik hem terug bracht.

zonoskar wijzigde dit bericht 18-05-2005 23:54 (9%)

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Sorry mensen, ik ben niet zoveel op GoT, simpelweg omdat ik me al op teveel fora ophoud, maar als n og een ietwat late reactie :o
quote:
Gizz schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:50:
799 euro is een behoorlijke investering om even niet zonder camera te zitten.
Had je niet beter een body kunnen huren? Ik had mijn 300D na 1 week alweer terug van de reparatie, beetje veel om voor 1 week een extra body te kopen.

Maar je moet het zelf weten natuurlijk, ik had het besteed aan een extra mooie lens i.p.v. een body dat je misschien 2 weken gebruikt :P

Ehrm ja, dat is veel, maar ik kan niet precies inschatten hoelang die weg is. Had meer gerekend op een doorlooptijd van 4 tot 6 weken ofzo. Ik heb em nog niet eens weggebracht kan je nagaan 8)7... Wil em perse wegbrengen en niet opsturen.

Anyway ik kan niet een week zonder fatsoenlijke camera. Klinkt aanstellerig maar tis gewoon zo en huren... Neh... Had vroeger al een hekel aan de bibliotheek ;)

Maar zo'n body houd z'n marktwaarde ook wel redelijk hoor. Als ik zo naar de 300D 2de hands marktprijzen kijk wordt er nog om gevochten. En ik heb een 300D gehad. Wilde er eerst een terugkopen voor deze actie maar dacht van laat maar. Koop er wel een 350D bij.

quote:
JJapie schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 15:36:
[...]

Tsja, het probleem is dat je ergens moet beginnen. Die kit-lens kost niet veel en daarom leek het mij een goede oplossing om mee te beginnen. Als die groothoeklenzen niet zo ontzettend duur waren was de keus natuurlijk een stuk makkelijker geweest, dan kocht ik die er wel meteen bij :)

@nl2dav >> is die ¤799 bij Crown incl. of excl. kitlens?

Nee dat was ex kitlens maar inclusief 256 Mb kaartje. Niet dat ik er erg veel aan heb maar het was attent. Die kitlens is inderdaad leuk om mee te starten maar op gegeven moment is dat toch echt een dog toy zoals ze dat ietwat minderwaardig op de Engelse fora noemen. Want hij is best goed, zeker voor die prijs. Ik heb em op gegeven moment vervangen voor een Tamron 17-35 en een 50mm 1.4 en vind het eigenlijk wel best zo 8)

(samen met mn 70-200mm F4 als we dan toch bezig zijn met vermelden)

Maarre ik had em liever bij cameranu.nl gehaald, die zit bij mij om de hoek en de service is echt uitmuntend daar. Ze hadden helaas toen nog geen body only aanbieding. Nu wel :&#039;(

Heb mezelf voorgenomen om voortaan niet meer bij andere bedrijven wat te halen. Van de 350D blijkt namelijk de interne flitser na een dag zichzelf overgegeven te hebben. Nu heb ik een 580EX dus kwam er vrij laat achter maar tis toch klote. Kan dat ding OOK naar Roosendaal. -zuchie-
Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
DenMan schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:06:

Aan de andere kant is ruim 200 euro voor een 2GB dan ook weer een hoop geld. Wat raden jullie me aan? Ga ik last krijgen als ik op vakantie "maar" 1GB tot m'n beschikking heb? (ik heb overigens wel vaak een laptop mee waar ik m'n bestanden op kan overzetten :))

Ik heb ook in het topic van de imagetanks gekeken, maar ik weet niet of dat in de praktijk zo goed werkt...

Ik heb zelf een altijd een 512 MB en een 256 MB CF bij me, daar kan ik met gemak de hele dag mee schieten op een city trip en m'n 300D. Dan 's avonds in het hotel ff de Compactdrive aanzwengelen en je kunt de volgende dag weer verder .... en dan om de 2 dagen een nieuwe accu ongeveer.

Zo'n 40GB compactdrive hoeft niet meer dan 160 euro te kosten als je met een IA meedoet bijv. en met 1 accu lading ben je ~25 GB aan opslag verder. Voordeel is aan de compactdrive dat je oplaadbare penlites erin hebt zitten !

-------

Joe to the rescue!
Reg. datum: 25 november 2001

Ik heb zojuist m'n 350D + kitlens gehaald bij de Media Markt in Utrecht, ennnn, hij was daar 50 euro in prijs verlaagd, dus 839 Euro! Best netjes dacht ik zo. Voor 977 Euro had ik een 350D + kitlens, 1GB Sandisk Extreme II Compactflash en een mooie fototas, best netjes dacht ik zo? :)

Hij ligt nu aan de oplader, zo eens ff kijken wat het beestje allemaal kan :P

Schieten jullie meestal op RAW of JPEG?
Reg. datum: 27 april 2005

Hoezo in nederland bestellen, voor veels te hoge prijzen???
Ik heb mijn 350d besteld bij EG electronics(duitsland, zie shop servey)
vrijdag hemelvaart besteld, week later binnen(internatioanle overschrijving duurt 5 dagen, verzenden 2 dagen, maar je kan voor 3euro extra bij de rabo met spod over maken)
Lens(Tamron28-75 2.8) gekocht bijAC Foto(shop servey) vrijdag besteld donderdag binnen(dit vanwege pinksteren) De service van ACfoto was echt top elk mailtje dat ik stuure had ik binnen 2uur antwoord terug!!! en natuurlijk ook goedkoper als bij Konijnenberg(die hem niet op voorraad had!)
Dan nog m'n 1gb ultra II cp card, besteld bij digitalsonline.nl vrijdag besteld zaterdag inhuis voor 88euries incl. verzend kosten!!
Al met al.....
lang leve internet

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
roelster schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:
Hoezo in nederland bestellen, voor veels te hoge prijzen???
Ik heb mijn 350d besteld bij EG electronics(duitsland, zie shop servey)
vrijdag hemelvaart besteld, week later binnen(internatioanle overschrijving duurt 5 dagen, verzenden 2 dagen, maar je kan voor 3euro extra bij de rabo met spod over maken)
Lens(Tamron28-75 2.8) gekocht bijAC Foto(shop servey) vrijdag besteld donderdag binnen(dit vanwege pinksteren) De service van ACfoto was echt top elk mailtje dat ik stuure had ik binnen 2uur antwoord terug!!! en natuurlijk ook goedkoper als bij Konijnenberg(die hem niet op voorraad had!)
Dan nog m'n 1gb ultra II cp card, besteld bij digitalsonline.nl vrijdag besteld zaterdag inhuis voor 88euries incl. verzend kosten!!
Al met al.....
lang leve internet
Allemaal heel fijn voor je, maar als er iets kapot gaat breng ik mijn camera naar de lokale fotoboer die alles voor me oplost. En hij gaat waarschijnlijk ook terug want mijn 350D heeft behoorlijk last van back-focus (heb um nu nog thuis maar de test foto's zijn richting Canon). Ben ik even blij dat ik een paar tientjes teveel heb betaald....

All your women are belong to me.

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
TheBorg schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:11:
[...]

Allemaal heel fijn voor je, maar als er iets kapot gaat breng ik mijn camera naar de lokale fotoboer die alles voor me oplost.
Dan hoop ik wel voor je dat hij je een nieuwe 350D mee terug geeft. Als hij hem opstuurt naar ETBASS voor de reparatie dan had je hem net zo goed in Duitsland kunnen kopen.

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Gizz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:10:
[...]

Dan hoop ik wel voor je dat hij je een nieuwe 350D mee terug geeft. Als hij hem opstuurt naar ETBASS voor de reparatie dan had je hem net zo goed in Duitsland kunnen kopen.
En wie gaat dat dan betalen. ;)

All your women are belong to me.

Dunder-Mifflin, Inc.

Kost een euro of 10. Als je dat aftrekt van de 100? euro die je bespaarde door in Duitsland bij een webshop te kopen heb je nog steeds flink wat geld bespaard :)

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: