Het grote @home problemen topic [deel 7]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Het is toch raar dat @home hier niks aan zou doen ofzo? Lekker lanterfanten met z'n allen daar en personeelsuitjes maken van het verdiende geld wat ze binnen krijgen. Natuurlijk doen ze hier iets aan, alleen ik denk dat ze zich bezighouden stap voor stap, het is ook een lerend bedrijf wat dit gewoon in de toekomst ook gewoon goed kunnen hebben.

Ik had van de week bij m'n ouders @home moeten bellen ivm Com21 modem icm een router, Ik kreeg gewoon antwoord op m'n vraag. (die deedt het wel, maar er stond default al iets verkeerd in de router :P)

Ik snap het zeikende gros niet echt , er word alleen naar de foute kanten of momenten van de verbinding gekeken, maar de goede oh wee die worden achterwege gelaten hoor :>

Ik heb zelf nou al een jaar @home Breedband, en ook daarin heb ik bijna nooit last van iets gehad, als er een downtime was (hoogstens 'snachts alleen, en zeer zelden) merkte ik er toch niks van. Snelheidsproblemen heb ik ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 09:56
Yep, zit ernaaruit dat ik deze week TweakDSL ga aanvragen en een nette brief richting @Home gaat.

-edit-

lizm, mensen hoor je alleen als het niet goed gaat
ik heb ook een tijd lang geen problemen gehad maar de laatste maanden is het weer een ramp

[ Voor 51% gewijzigd door ericafterdark op 02-01-2006 11:17 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 07:43

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 58485 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:14:het is ook een lerend bedrijf wat dit gewoon in de toekomst ook gewoon goed kunnen hebben.
Nou ja, na een jaar of 8 (?) mogen ze het ondertussen wel gewoon 'kunnen' hoor ;)

Ik ga overigens met Presto mee ;) Ik ben niet echt ontevreden over @home (hoewel het in de kerstvakantie echt heel matig ging, hele stroperige verbinding terwijl down en up eigenlijk gewoon goed zat). Grootste punt vind ik vooral de prijs, er zijn zat 10/1 mbit adsl abbo's (vergelijkbaar met wat ik nu heb bij @home) die qua prijs 20 euro per maand schelen. Dat is nogal wat vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Gezellig IceStorm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 23:42
Anoniem: 58485 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:14:
Het is toch raar dat @home hier niks aan zou doen ofzo? Lekker lanterfanten met z'n allen daar en personeelsuitjes maken van het verdiende geld wat ze binnen krijgen. Natuurlijk doen ze hier iets aan, alleen ik denk dat ze zich bezighouden stap voor stap, het is ook een lerend bedrijf wat dit gewoon in de toekomst ook gewoon goed kunnen hebben.
Dan doen ze er wel erg lang over om alles te leren...
Ik snap het zeikende gros niet echt , er word alleen naar de foute kanten of momenten van de verbinding gekeken, maar de goede oh wee die worden achterwege gelaten hoor :>

Ik heb zelf nou al een jaar @home Breedband, en ook daarin heb ik bijna nooit last van iets gehad, als er een downtime was (hoogstens 'snachts alleen, en zeer zelden) merkte ik er toch niks van. Snelheidsproblemen heb ik ook nooit gehad.
Ik schaar(de) mezelf dan ook niet onder wat jij noemt 'het zeikende gros' aangezien ik ook over het geheel genomen positief ben over @Home. Het probleem is dat de slechte ervaringen de positieve ervaringen flink overschaduwen... Als het slecht gaat, gaat het bij @Home ook meteen 'goed fout'. En dan loop je tegen de problemen aan.

Nogmaals: over het geheel genomen ben ik redelijk positief over de verbinding en snelheid. Maar op het moment dat er ergens iets fout gaat, ben je vaak de pineut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
... al minstens 2 maanden lang (en daarvoor 2 weken helemaal geen connectie gehad vanwege grote problemen in ook mijn regio). En daarvoor... achja.

Met @Home moet je geluk hebben met de regio waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb al tijden last met @home danwel mijn router. Ik heb een tijdje normaal internet, en na een half uur, soms korter, beginnen de verbindingen langzamer en langzamer te worden totdat uiteindelijk haast niks meer opent.

Ik dacht in eerste instantie dat het aan de router lag (ik had een sitecom dc-202), maar ook mijn splinternieuw aangeschafte Belkin Cable/DSL Gateway Router doet precies hetzelfde. Een router reboot helpt wel voor even dus, maar kort daarna weer hetzelfde probleem. Default setting geprobeerd, modem (Motorola) softwarematig en hardwarematig gereset, allemaal geen zin.

Ik word er onderhand helemaal gek van om constant routers en modems te rebooten. Naar mijn idee zou het gewoon moeten werken in de huidige opstelling. Voordat ik eens bij @home aan de bel ga trekken graag eerst wat suggesties, vandaar mijn post hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 09:04
Draai je constant p2p programma's ofzo? Die kunnen nl. de NAT tabel v/d router volstoppen waardoor al je gewone internet verkeer vast komt te zitten. Anders is het mss zinvol om je signaalwaarden eens te posten of in het modemlog te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
soganta schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:34:
Draai je constant p2p programma's ofzo? Die kunnen nl. de NAT tabel v/d router volstoppen waardoor al je gewone internet verkeer vast komt te zitten. Anders is het mss zinvol om je signaalwaarden eens te posten of in het modemlog te kijken.
Neuh, ik draai niet constant p2p progjes, en voor zover ik weet mijn huisgenoten ook niet.

Mijn signaalwaarden:

Downstream Value
Frequency 730000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 32 dB
Power Level -13 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 5
Frequency 58200000 Hz Ranged
Power Level 49 dBmV

En in het modemlog vallen deze twee lijnen nogal op:

2006-01-03 00:21:02 3-Critical 0x04E33948 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:31:01 3-Critical 0x04E339AC Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted

Het lijkt me dat die twee niet geheel gezond zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 03-01-2006 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 09:04
Die signaalwaarden zijn kantje boord, Upstream Power Level is wel keurig maar SNR is niet al te denderend en Dowstream Power Level is op het randje van geen verbinding meer (min. -15 dB). Die errors in het log laten ook zien of je verbinding is weg gevallen (datum 01-01-1970 betekent modem reset). Je kunt zelf nagaan of alles goed is aangesloten (AOP --- Signaalverdeler --- Modem), maar voordat je een monteur gaat eisen zou ik eerst zeker weten dat er geen huisgenoten p2p programma's draaien of virussen hebben. Want wat je hier zegt is dat na een router reset alles weer werkt, daar heeft een slecht signaal natuurlijk niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
soganta schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:42:
Die signaalwaarden zijn kantje boord, Upstream Power Level is wel keurig maar SNR is niet al te denderend en Dowstream Power Level is op het randje van geen verbinding meer (min. -15 dB). Die errors in het log laten ook zien of je verbinding is weg gevallen (datum 01-01-1970 betekent modem reset). Je kunt zelf nagaan of alles goed is aangesloten (AOP --- Signaalverdeler --- Modem), maar voordat je een monteur gaat eisen zou ik eerst zeker weten dat er geen huisgenoten p2p programma's draaien of virussen hebben. Want wat je hier zegt is dat na een router reset alles weer werkt, daar heeft een slecht signaal natuurlijk niks mee te maken.
Uit veiligheidsredenen maar eens in de router elk mac adres geblokkeerd behalve mn eigen ( }) ) en dat lijkt te helpen. Zou dus betekenen dat er iemand in huis de router loopt te verstoppen. In elk geval bedankt voor de uitleg, dan kan ik ook altijd nog even checken of de installatie er wel mooi bijligt (ik kan me herinneren dat ik dat niet héél netjes heb geklust :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:57
Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem. Een paar maanden geleden is ons IP-adres veranderd. Echter, sindsdien komen mijn hostname en ip-adres in DNS niet meer overeen???

Waneer ik via nslookup de hostname bij mijn ip-adres opzoek, komt er een hele andere @home hostname uit als die ik (al jaren) heb. Zoek ik nog een keer, dan komt soms wel mijn hostname naar boven (DNS-servers van surfnet) maar bij @home zelf en xs4all weer niet.

Zoek ik vervolgens het IP-adres van die andere hostname op, dan komt er weer een ander IP-adres uit. Oftewel, er klopt iets niet in de DNS-server van @home.

Maar wat moet ik hier van denken, configuratie fout? Zijn er meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook ooit een IP change gehad, ik ging van 212 naar 82, en mailde @home erover wat er precies gebeurd was, ze vertelde mij dat ze dynamische ip'en uitdelen terwijl ik dik een jaar hetzelfde ip had :?

Of de @home dns'en hebben even wat tijd nodig met het updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
IP-changes ben ik wel bekend mee, gebeurt elke 6 maanden -12 maanden wel een keer, maar dat ze de DNS-servers niet updaten is toch wel heel erg irritant. Nu krijgt een ander IP een deel van mijn verkeer en ik denk dat spam-filters er ook niet al te blij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08

defiant

Moderator General Chat
Klaus_1250 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:39:
Waneer ik via nslookup de hostname bij mijn ip-adres opzoek, komt er een hele andere @home hostname uit als die ik (al jaren) heb. Zoek ik nog een keer, dan komt soms wel mijn hostname naar boven (DNS-servers van surfnet) maar bij @home zelf en xs4all weer niet.
Bekend probleem, bij m'n ouders gebeurde het bij de overgang naar @home telefonie, je krijgt dan een andere hostnaam (-a naar -b), maar sindsdien resolved het nieuwe IP naar een compleet ander adres. Ook bij m'n eigen proef@home IP krijg ik op sommige name servers helemaal geen response.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 11:47

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb dus ook een ipchange gehad vanochtend, voor het eerst in 4 jaar :'(

ik ben van een 217.121.226.x naar een 217.121.199.x gegaan

van: 217.121.199.x was ccXXXXX-a.hnglo1.ov.home.nl
naar: 217.121.226.x was ccXXXXX-a.bolsw1.fr.home.nl

en nu van wie ik het ip heb gekregen: :> :P
van: 217.121.199.x ccXXXXX-a.bolsw1.fr.home.nl
naar: 82.75.87.x ccXXXXX-a.hnglo1.ov.home.nl

de DNS lookup van de 217.121.226.x reek bestaat niet meer, zie ik :?
- 217.121.226.1 ubr1-ca3-0-sec.bolsw1.fr.home.nl
- 217.121.226.2 [Unknown]
- 217.121.226.3 [Unknown]
- 217.121.226.4 [Unknown]
- 217.121.226.5 [Unknown]
- 217.121.226.6 [Unknown]
- 217.121.226.7 [Unknown]

ff F*cking 20 minuten aan de @home helpdesk in dat die miep(dat gaat dan hard @ prepay mob :( ) mijn cc nummer niet kon vinden enzow, nieuw systeem ect. :/ ik had nl. mijn ip statisch ingesteld :+

nu net weer overgens DHCP = geen ip :r Rot dan maar lekker op :Y) Statisch maar weer :7

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 04-01-2006 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
ThaHandy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:47:
.....
ff F*cking 20 minuten aan de @home helpdesk in dat die miep(dat gaat dan hard @ prepay mob :( ) mijn cc nummer niet kon vinden enzow, nieuw systeem ect. :/ ik had nl. mijn ip statisch ingesteld :+
nu net weer overgens DHCP = geen ip :r Rot dan maar lekker op :Y) Statisch maar weer :7
Ok dan, iets minder kan ook wel. Als alle abonnees er nu eens eerst voor zorgen dat zij hun ip adres dynamisch verkrijgen zou dat al een hoop problemen schelen. Juist door acties zoals jouw laatste zitten er straks 2 mensen met dat ipadres online, en gaat er natuurlijk 1 geen verbinding krijgen. Jij omdat je het ipadres statisch hebt ingesteld, een ander omdat hij dat via de DHCP van @Home heeft ontvangen. Vind je het gek dat er zo problemen ontstaan? Het was jouw beslissing om je IP adres statisch in te stellen, nu moet je op de blaren zitten en even wachten tot je weer een nieuw ipadres krijgt toegewezen. Eigen schuld, ...

Wat is dat toch met mensen die nota bene weten dat ze niet aan de richtlijnen van hun ISP voldoen en alsnog een beetje lopen te flamen op hun provider? :/

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 04-01-2006 02:56 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

CamU schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:55:
[...]

Ok dan, iets minder kan ook wel. Als alle abonnees er nu eens eerst voor zorgen dat zij hun ip adres dynamisch verkrijgen zou dat al een hoop problemen schelen. Juist door acties zoals jouw laatste zitten er straks 2 mensen met dat ipadres online, en gaat er natuurlijk 1 geen verbinding krijgen.
Jij omdat je het ipadres statisch hebt ingesteld, een ander omdat hij dat via de DHCP van @Home heeft ontvangen.
ik ben echt niet de enige hoor

wat zou jij nou zelf doen? Opeens had ik geen internet meer
DHCP heeft een uurtje of 12 gewerkt (niet de eerste keer)en als ik na een tig heer de stekker er uit trek nog geen ip heb, zet ik em toch gewoon statisch. Daarna had ik gewoon weer internet.
Vind je het gek dat er zo problemen ontstaan?
was er een probleem dan?
Het was jouw beslissing om je IP adres statisch in te stellen, nu moet je op de blaren zitten en even wachten tot je weer een nieuw ipadres krijgt toegewezen.
waar op wachten? dat die helpdesk miep er zoveel tyd voor nodig had om mijn CC te vinden? (en nee ik heb dat niet op papier, voorheen een betatester geweest)
ff CC nummer in de router en op DHCP gezet en kreeg een nieuw ip, voila :)
Eigen schuld, ...
:P
Wat is dat toch met mensen die nota bene weten dat ze niet aan de richtlijnen van hun ISP voldoen en alsnog een beetje lopen te flamen op hun provider? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
CamU schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:55:
[...]

Ok dan, iets minder kan ook wel. Als alle abonnees er nu eens eerst voor zorgen dat zij hun ip adres dynamisch verkrijgen zou dat al een hoop problemen schelen. Juist door acties zoals jouw laatste zitten er straks 2 mensen met dat ipadres online, en gaat er natuurlijk 1 geen verbinding krijgen. Jij omdat je het ipadres statisch hebt ingesteld, een ander omdat hij dat via de DHCP van @Home heeft ontvangen. Vind je het gek dat er zo problemen ontstaan? Het was jouw beslissing om je IP adres statisch in te stellen, nu moet je op de blaren zitten en even wachten tot je weer een nieuw ipadres krijgt toegewezen. Eigen schuld, ...

owkey, je maakt een punt daar... hehhe... Ik ben 3weken weg geweest van huis en mijjn router (keurig volgens de richtlijnen ingesteld) heeft al die tijd UIT gestaan (was immers geen HOND die met mijn internetverbinding zou kunnen/willen werken in die tijd). Kom ik gisteren thuis. Keurig netjes internet, meteen nadat ik de router aan zette. Nou heb ik op mijn laptopje (Toshiba Satellite 4600Pro) een SSH servertje draaien (poort 22 en 443 op de router staan open voor de server (lokaal IP van me laptop is statisch ingesteld e.d.). Voor ik weg ging kon ik rustig vanaf me werk naar huis toe werken op de SSH. Maar nu lukt dat niet meer... Zou ik misschien dan ook een IP Change hebben gehad? Een NSLOOKUP naar CP-xxxxxx-A.dbsch1.nb.home.nl (x'en vervangen feitelijk nummer) geeft me oude IP adres, maar PuTTY wil geen verbinding maken... SSH draaide vanmorgen (iig toen ik weg ging) gewoon goed, connectie vanuit LAN lukt wel. Pingen naar huis kan ik niet, want die functie heb ik omwille van de veiligheid uitgeschakeld. Maar nou denk ik dus aan een IP change vanuit WAN. Kan dat? of zou men bij @Home dan oook meteen ervoor zorgen dat de NSLOOKUP-queries het correcte adres weergeven? Ik hoor hier veel mensen over dat (of een soortgelijk) probleem, dus... vandaar. Ik ga in ieder geval maar ff kijken of me laptop er niet toevallig weer is uitgedonderd en of m'n router niet inderdaad een ander IP heeft aan de wan-kant. Maar als dat zo is, snap ik niet waarom een NSLOOKUP nog steeds m'n oude IP geeft... Dit heb ik nl. nog nooit eerder mee gemaakt. Naja ik ga hier verder niet meteen over lopen flamen/bashen/trollen, want ik ga eerst nog wat diagnostics doen als ik weer thuis ben vanavond... Flamen e.d. heeft vind ik sowieso erg WEINIG zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het kan altijd even duren voordat de DNS servers (nslookup) aangepast is.

Makkelijkste manier om er achter te komen: kijk in je router...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:20:

Wow... I Have to admit: you're the bright spot... Waar denk je nou dat ik in ging kijken zodra ik thuiskwam? Precies, de router. Maja, die heeft dus uitgewezen dat ik hetzelfde IP-adres nog altijd heb, en das dus nu al een jaar. Vanavond kwam ik ook weer bij m'n SSH server via het externe adres en vanaf een externe (niet-lokale) computer... Wat er nou dus vanmiddag mis ging snap ik nog niet helemaal, want m'n laptop is in de tussentijd niet herstart... Mja, dat zou te veel off topic gaan... 't Heeft dus in ieder geval eerder met m'n laptop te maken dan met @Home... Goed, in dat geval is er dus nog steeds eentje heel erg tevreden over @Home... Al meer dan 1 jaar geen noemenswaardige storingen meer... Naja iig zolang Essent er niet één had in heel 's-Hertogenbosch-West.

Ik vraag me dan ook af of Tackleberry in 's-Hertogenbosch of daarbuiten (Sint-Michielsgestel, Berlicum, of meer zoiets als Best en omstreken) woont (de regio 's-Hertogenbosch is bij @home ERG groot -- een kennis uit Best hoorde ook nog bij 's-Hertogenbosch terwijl hij ECHT veel dichter bij Eindhoven woont, maar daar is dan ook geen Essent/@Home)... De meeste mensen die ik met @Home ken en die Binnen 's-Hertogenbosch wonen hebben geen of weinig problemen. Dit terwijl mensen in Schijndel en Sint-Migielsgestel juist weer relatief veel problemen hebben... Ben heel erg benieuwd naar waar het 'capaciteitsprobleem' dan nou precies zou zitten... Ik besef goed dat Tackleberry de info van iemand anders heeft, maar laat ik zeggen dat de supplier van de info dan inderdaad ff z'n mond voorbij heeft gepraat... Nja, of er moet ineens een capaciteitsprobleem ontstaan zijn tijdens mijn afwezigheid e.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
csteelooper schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:56:
Ik vraag me dan ook af of Tackleberry in 's-Hertogenbosch of daarbuiten (Sint-Michielsgestel, Berlicum, of meer zoiets als Best en omstreken) woont (de regio 's-Hertogenbosch is bij @home ERG groot -- een kennis uit Best hoorde ook nog bij 's-Hertogenbosch terwijl hij ECHT veel dichter bij Eindhoven woont, maar daar is dan ook geen Essent/@Home)... De meeste mensen die ik met @Home ken en die Binnen 's-Hertogenbosch wonen hebben geen of weinig problemen. Dit terwijl mensen in Schijndel en Sint-Migielsgestel juist weer relatief veel problemen hebben... Ben heel erg benieuwd naar waar het 'capaciteitsprobleem' dan nou precies zou zitten...
Ik woonde tot voor kort in Nuland (tussen Oss en 's-Hertogenbosch), qua afstand vergelijkbaar met Schijndel schat ik zo. Sinds 24 december heb ik overigens geen gebruik meer gemaakt van @Home, aangezien ik TweakDSL heb in mijn nieuwe woning. Sinds 1 januari ben ik dan ook geen abonnee meer bij @Home.

Hoe het 'tegenwoordig' met eventuele 'capaciteitsproblemen' zit kan ik niet zeggen, maar een aantal jaar geleden (zoals ik al eerder zei) werd dit, na heel lang op-en-neer bellen, uiteindelijk toegegeven. Dit was overigens in de tijd van het 'Com21-netwerk'. Ik mag hopen dat @Home daar van heeft geleerd en dit niet nog een keer laat gebeuren, in dit geval op het Euro-docsys netwerk.

Ik ben de eerste die toegeeft dat het met de overgang naar het Euro-docsys netwerk' duidelijk beter gaat met de stabiliteit van het netwerk, maar in het laatste jaar is het bij mij toch weer achteruit gegaan. Totaal onverklaarbare verbindingsproblemen die spontaan optreden, meerdere malen het spontaan offline gaan van het gehele dorp etc. Dat soort problemen waren voor mij de voornaamste reden om @Home niet eens te overwegen op mijn nieuwe woonadres.

Nogmaals: over het algemeen biedt @Home een goede en stabiele verbinding, maar de negatieve punten overschaduwen de positieve punten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Ik meende ergens gelezen te hebben dat @home niet controleert of je binnen 6 maanden weer een proef abonnement neemt, kan iemand dit bevestigen?

Het is mischien niet helemaal netjes, maar ik doe 't ook alleen als ik m'n huis moet verlaten (sloopwoning zonder rechten) ter overbrugging van de laatste periode, de kans dat ik in dat geval direct een huis heb waar ik m'n huidige internet verbinding naartoe kan later migreren is nihiel. Dat kan ik maar beter zorgen dat ik geen contractuele verplichtingen meer heb.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Nee, zelfs mensen die afgesloten zijn kunnen 9 van de 10 keer zo weer een account nemen

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03

oCe

aka Dookie.

Als jullie @Home mailen, krijgen jullie dan uberhaupt een reactie van ze?

Ik heb ze sinds 19 december inmiddels 4 maal gemailt, over mijn superbrakke breedband verbinding. Krijg echter niet eens een 'bedankt voor uw mail, wij reageren spoedig'-mailtje van ze. Hoor doodleuk niets. Heb de laatste mail verstuurd vanaf al mijn @Home-mailadressen en vanaf een alternatief-adres, zelfs daarop geen reactie. (om een probleem met een mail-account of whatever uit te sluiten)

Heb ze nu maar een deadline tot morgen gesteld (bij mail van begin deze week) om te reageren, anders ga ik morgen m'n abonnementsgeld maar eens terugboeken. Misschien dat ze dan de moeite nemen om wat van zich te laten horen. Heb >5 jaar een verbinding van ze, gelukkig zelden problemen. Nu na de verhoging van 1 december 2005 een verbinding die trager is dan voor de verhoging (toen zonder problemen ca 72kb/sec up, nu hooguit 50kb/sec) en inmiddels uitgesloten dat het bij me thuis ligt. (I do this for a living ;))

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
oCe schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:31:
Als jullie @Home mailen, krijgen jullie dan uberhaupt een reactie van ze?
Ze reageren meestal alleen op de standaard situaties, zoals opzeggingen en abonnementswijzingen, aan de reacties te zien ook op troubles@home reageren ze niet (of alleen met standaard mailtjes) op inviduele klachten, waarschijnlijk verwachten ze dat je de helpdesk belt.
Heb ze nu maar een deadline tot morgen gesteld (bij mail van begin deze week) om te reageren, anders ga ik morgen m'n abonnementsgeld maar eens terugboeken. Misschien dat ze dan de moeite nemen om wat van zich te laten horen. Heb >5 jaar een verbinding van ze, gelukkig zelden problemen. Nu na de verhoging van 1 december 2005 een verbinding die trager is dan voor de verhoging (toen zonder problemen ca 72kb/sec up, nu hooguit 50kb/sec) en inmiddels uitgesloten dat het bij me thuis ligt. (I do this for a living ;))
Ik denk dat je met het storneren niet veel opschiet, ik zou de helpdesk in iedergeval eens bellen. Als 't een capaciteitsprobleem blijkt dan je verder niks doen, behalve mischien een ander provider overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03

oCe

aka Dookie.

Defiant schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:06:
Ze reageren meestal alleen op de standaard situaties, zoals opzeggingen en abonnementswijzingen, aan de reacties te zien ook op troubles@home reageren ze niet (of alleen met standaard mailtjes) op inviduele klachten, waarschijnlijk verwachten ze dat je de helpdesk belt.
Tsja, maar uberhaupt een mailtje als in 'bedankt voor uw mail, wij antwoorden spoedig' oid, dat zou ik toch wel moeten ontvangen lijkt me... ik had het idee dat zoiets automatisch teruggestuurd werd...
Ik denk dat je met het storneren niet veel opschiet, ik zou de helpdesk in iedergeval eens bellen. Als 't een capaciteitsprobleem blijkt dan je verder niks doen, behalve mischien een ander provider overwegen.
Nouja, misschien trek ik ermee de aandacht. @Home hun geld, ik hun internet-verbinding. Niet @Home hun geld en ik een brakke verbinding. Bellen? Nee, ik vind het belachelijk dat ik 10 cent per minuut moet gaan betalen om een probleem die @Home zelf veroorzaakt te moeten aankaarten, dat vertik ik dan ook. Ik ga niet betalen voor hun problemen. Besides, waarom de optie e-mail bieden als ze daarop niet zouden reageren?

Kunnen ze wel over 'capaciteitsproblemen' beginnen, maar daar heb ik natuurlijk niets mee te maken, ze horen hun zaakjes op orde te hebben. Het hoe en wat gaat mij niets aan, als ze maar leveren wat ze adverteren.

Een andere provider overwegen, reeds gedaan. Eind dit jaar is ons nieuwbouwhuis als 't goed is klaar, waar standaard glasvezel aanwezig is. Keuze uit 5/5mbit, 10/10mbit of 20/20mbit afhankelijk van het bedrag dat je ervoor wil betalen. (39euro/59euro/79euro) Voor 39 euro een veel betere deal dus, 5 up en 5 down. Nieuw abo ga je altijd voor minimaal een jaar aan en zolang woon ik hier niet meer, dus moet nog ff met @Home vooruit. Opzich ook geen problemen mee, als 't maar werkt zoals 't hoort.

[ Voor 11% gewijzigd door oCe op 12-01-2006 22:07 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
oCe schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:04:
[...]
Het hoe en wat gaat mij niets aan, als ze maar leveren wat ze adverteren.
[...]
dat is juist het lastige, dat doen ze ook...
Down tot 5000 kbit/s - Up tot 750 kbit/s
er staat TOT... dus daar voldoen ze standaard aan.

wel raar idd dat ze niet op mailtjes reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:35:
[...]
dat is juist het lastige, dat doen ze ook...

[...]

er staat TOT... dus daar voldoen ze standaard aan.

wel raar idd dat ze niet op mailtjes reageren.
Ja ok, maar ik heb nu 20 kilobyte maximaal ofzo. Dat is ook weer een ander uiterste.. Vooral als breedband gebruiker. Ik vind dat anno 2005 niet meer kunnen. Ik heb sinds augustus 2005 last van een cap issue. Duurt ook nog wel een paar maanden gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Stuur een klacht naar klachten@home.nl, kijken waar ze mee komen. Als je werkelijk 20kb/s haalt en dat is ook bekend zullen ze vast wel met iets over de brug komen.

Bellen is sinds begin dit jaar niet echt aan te raden, sinds de komst van nieuwe call center is het echt beroerd, of je moet net geluk hebben een ervaren medewerker te treffen (40% kans, van oude callcenter)

[ Voor 5% gewijzigd door Royal op 13-01-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 16:29:
Stuur een klacht naar klachten@home.nl, kijken waar ze mee komen. Als je werkelijk 20kb/s haalt en dat is ook bekend zullen ze vast wel met iets over de brug komen.

Bellen is sinds begin dit jaar niet echt aan te raden, sinds de komst van nieuwe call center is het echt beroerd, of je moet net geluk hebben een ervaren medewerker te treffen (40% kans, van oude callcenter)
Allang gedaan, standaard mailtje terug. Ja bij bsc was het altij wel redelijk (zelf ook project @home gedaan namelijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Opzeggen geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ook ik heb sinds september/oktober nooit echt meer snelheden boven de 50kb per sec gehaald met @home breedband. Zonde dat ze niks doen.

- Tientallen keren gebeld sinds september vorig jaar, nooit met een oplossing gekomen.
- Nette klachtenbrief opgesteld en verstuurd, nooit een fatsoenlijke reactie op gekregen.

Na 5 jaar gaat deze week de opzegbrief de deur uit, TweakDSL werkt inmiddels en ik haal al lekker 17mbit down en 1 up voor 2 eurootjes meer per maand. En dat is inclusief news access.

Jammer @Home, jammer. Ik maak me er niet meer druk om iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn hier nu aan het overleggen welke DSL provider het beste is voor ons (studentenhuis). Waarschijnlijk wordt het iets met surfnet (surf snel oid) lekker goedkoop en het schijnt redelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Klippy

Still Game

Ik heb een vreemd iets, dat heb ik in mijn 6 jaar @home nog nooit gezien.

Mijn hostname is anders...
Heb een ander CM nummer en een ander IP adres sinds gister of vannacht.
Maar ik dacht dat de hostname altijd gelijk is, want in mijn router staat die nog gewoon op de oude naam. Dus ik meld me aan met CM0001 en krijg van de DHCP CM0002 ofzo, vind 't maar raar :)

Heeft iemand anders dat ook gehad? Of meer mensen met een soortgelijk iets nu in regio Eijsden/Maastricht?
Internet werkt trouwens gewoon, en volle snelheid ook. Maar vind 't toch raar...

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 14-01-2006 12:47 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klippy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:46:

Maar ik dacht dat de hostname altijd gelijk is, want in mijn router staat die nog gewoon op de oude naam. Dus ik meld me aan met CM0001 en krijg van de DHCP CM0002 ofzo, vind 't maar raar :)

Heeft iemand anders dat ook gehad? Of meer mensen met een soortgelijk iets nu in regio Eijsden/Maastricht?
Internet werkt trouwens gewoon, en volle snelheid ook. Maar vind 't toch raar...
Ik denk een probleempje met de DHCP server van @home. Zat/Zit altijd een fout in dat hostnames en ipadressen door elkaar gingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Klippy

Still Game

Vreemd, nooit eerder gehad. Heb 't ook na een refresh, maarja zal wel weer vanzelf goed komen dan :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klippy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 14:41:
Vreemd, nooit eerder gehad. Heb 't ook na een refresh, maarja zal wel weer vanzelf goed komen dan :)
Niet iedereen heeft er last van, maar in het ergste geval valt je internetverbinding weg. Ik zou dus wel even bellen en vragen om een computer en of modem update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 21-07 11:19
Klippy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 12:46:

Ik heb de laatste dagen wel wat last (gehad) van storingen hier in Maastricht. Maar zie niet direct waardoor dat werd veroorzaakt. Volgens mij heb ik nog steeds hetzelfde CM-nummer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Maestro.mosjuh schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:20:

Bij mij is het nog steeds niet gefixt. Mailtje naar @home gestuurd met bovenaan duidelijk de vermelding dat het voor iemand was met kennis van DNS, nslookup, etc. En dan toch weer een standaard antwoord met dat ik mijn DHCP-lease moet releasen en renewen. Wat me weer hetzelfde IP opleverd met brakke nslookup. :-s En onderaan de mail staat dan mooi dat ik maar moet bellen als dat het niet oplost... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:02:
[...]

Bij mij is het nog steeds niet gefixt. Mailtje naar @home gestuurd met bovenaan duidelijk de vermelding dat het voor iemand was met kennis van DNS, nslookup, etc. En dan toch weer een standaard antwoord met dat ik mijn DHCP-lease moet releasen en renewen. Wat me weer hetzelfde IP opleverd met brakke nslookup. :-s En onderaan de mail staat dan mooi dat ik maar moet bellen als dat het niet oplost... |:(
Dat bellen is dan wel aan te raden, waarschijnlijk doen ze dan een computer update (dhcp gegevens vernieuwen aan de kant van @home)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 12:50
Klaus_1250 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:02:
[...]
... Wat me weer hetzelfde IP opleverd met brakke nslookup. .... |:(
Voor je nslookup uitvoert, flush je dan ook je DNS? (ipconfig /flushdns in cmd) Het kan geen kwaad om alle dns entries te flushen voor je weer gaat kijken, anders kan je uit je cache weer diezelfde brakke nslookup terugkrijgen. Als je hem hebt geflushed en hij geeft nog steeds dezelfde fout dan is het bij @Home idd nog niet aangepast en moeten ze daar even e.e.a. aanpassen zoals hierboven al wordt gezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door CamU op 21-01-2006 21:39 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Ik heb een vraag.

situatie:
Ik ben sinds 1-1-2006 uitgeschreven als klant bij @home.. Ik had voorheen @home breedband. En nu heb ik adsl2+. Ik heb jaren lang elke maand 47,95 betaald aan @home. Ook maak ik gebruik van Essentkabel voor radio en tv. Maar daarvoor is nog nooit een maandelijks bedrag vanaf gegaan. nu heb ik een dus een rekening gekregen van mijn bank. met het exacte bedrag van essentkabel voor de radio en televisie.

vraag:
Is het zo dat als je internet neemt dat je dan geen kabeltv hoeft te betalen??!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Kaizah schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:14:
Maar daarvoor is nog nooit een maandelijks bedrag vanaf gegaan. nu heb ik een dus een rekening gekregen van mijn bank. met het exacte bedrag van essentkabel voor de radio en televisie.
Nornaal betaalde je de rekening voor radio/tv via de energierekening van essent, maar sinds de liberalisering wordt tv en radio apart in rekening gebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 22-01-2006 00:09 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Kaizah schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:14:
vraag:
Is het zo dat als je internet neemt dat je dan geen kabeltv hoeft te betalen??!?!
Nee, daar hoor je nog gewoon los voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger zat dit bij het energievoorschot van essent in, sinds kort staat het apart op je bankrekening en zit het niet meer in het voorschot (het bedrag voor de kabeltelevisie).

edit: spuit 11 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Afgelopen donderdag zit mijn vrouw wat te gamen en ineens ploef geen verbinding meer.
Ze reset de router (hoewel haar pc er niet eens achter zit) en het werkt niet, dus reset ze de modem.
4 lampjes gaan branden, maar geen activity. Ik moest tot 23:00 uur werken, dus de hele avond geen internet (via onze modem dan, op de laptop maken we dan gewoon verbinding met de buren).
Ik ben van alles aan het testen geweest, alles er achter weg halen en dan de laptop rechtstreeks op de modem etc.
wat ik ook probeer het lukte niet.
Vrijdagmorgen weer proberen, lukt niet. Dan maar "ff" bellen en na een tijdje krijg ik iemand aan de lijn die het allemaal maar raar vindt en die ineens ziet dat er een ticket van mij is?? "U hebt gisteren ook gebeld?" nee ik niet hoezo? er ligt hier een ticket,.... iets met gateway,en verder wat vaag gemompel. "ik haal even mijn mentor erbij". Duurde een paar minuten,... " het is ook logisch dat u geen verbinding hebt, want uw modem is gedisabled! wat?? waarom? en nu? " eeuh geen idee ik zal u moeten doorverbinden met de technische dienst" nou goed doe maar

na een uur aangehoord te hebben dat ik nog een moment geuld moet hebben, heb ik de telefoon opgehangen en opnieuw gebeld.

krijg na een paar minuten weer iemand aan de telefoon en ik vertel dat ik zou worden doorverbonden met de TD. "ja dan zou u wel even geduld moeten hebben want ze hebben het daar ontzettend druk"
ja maar,... ik vertel ondanks zijn pogingen mij af te poeieren toch wat mijn probleem is, en hij probeerd daarop nog wat te resetten enzo,.. dat lukt allemaal niet.

ondertussen was het weer tijd om naar mijn werk te gaan en moest ik het de volgende dag maar weer proberen.
Kom ik 's avonds om 23:00 uur weer thuis, draaid het internet weer gewoon zoals het hoort.
Ik maar even mijn mail checken, wat ze te melden hebben,.... niets!
gewoon zonder opgave van reden ben ik ruim een dag en nacht gedisabled geweest!

doen ze dat vaker bij @home? ik ben al vanaf het begin lid van @ home en hier nog nooit van gehoord.

Ik kan overigens wel een reden bedenken waarom ze het gedaan hebben. Ik was namelijk bezig met het installeren van MySQL, PHP, Apache en Mambo, maar daar liep ik steeds vast met MySQL en heb mijn zwager gevraagd er naar te kijken.
Hij woont in Manchester en hij kon via mijn wachtwoorden enzo gewoon zijn gang gaan, maar ook hij was er druk mee aan het knoeien waardoor hij dus meerdere dagen af en toe er mee bezig is geweest.
Dat zal @home denk ik verdacht hebben gevonden of zo.

maar dan nog, zonder enige melding ook niet achteraf!

[ Voor 6% gewijzigd door OliverBB op 22-01-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OliverBB schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:12:
Afgelopen donderdag zit mijn vrouw wat te gamen en ineens ploef geen verbinding meer.
Ze reset de router (hoewel haar pc er niet eens achter zit) en het werkt niet, dus reset ze de modem.
4 lampjes gaan branden, maar geen activity. Ik moest tot 23:00 uur werken, dus de hele avond geen internet (via onze modem dan, op de laptop maken we dan gewoon verbinding met de buren).
Ik ben van alles aan het testen geweest, alles er achter weg halen en dan de laptop rechtstreeks op de modem etc.
wat ik ook probeer het lukte niet.
Vrijdagmorgen weer proberen, lukt niet. Dan maar "ff" bellen en na een tijdje krijg ik iemand aan de lijn die het allemaal maar raar vindt en die ineens ziet dat er een ticket van mij is?? "U hebt gisteren ook gebeld?" nee ik niet hoezo? er ligt hier een ticket,.... iets met gateway,en verder wat vaag gemompel. "ik haal even mijn mentor erbij". Duurde een paar minuten,... " het is ook logisch dat u geen verbinding hebt, want uw modem is gedisabled! wat?? waarom? en nu? " eeuh geen idee ik zal u moeten doorverbinden met de technische dienst" nou goed doe maar

na een uur aangehoord te hebben dat ik nog een moment geuld moet hebben, heb ik de telefoon opgehangen en opnieuw gebeld.

krijg na een paar minuten weer iemand aan de telefoon en ik vertel dat ik zou worden doorverbonden met de TD. "ja dan zou u wel even geduld moeten hebben want ze hebben het daar ontzettend druk"
ja maar,... ik vertel ondanks zijn pogingen mij af te poeieren toch wat mijn probleem is, en hij probeerd daarop nog wat te resetten enzo,.. dat lukt allemaal niet.

ondertussen was het weer tijd om naar mijn werk te gaan en moest ik het de volgende dag maar weer proberen.
Kom ik 's avonds om 23:00 uur weer thuis, draaid het internet weer gewoon zoals het hoort.
Ik maar even mijn mail checken, wat ze te melden hebben,.... niets!
gewoon zonder opgave van reden ben ik ruim een dag en nacht gedisabled geweest!

doen ze dat vaker bij @home? ik ben al vanaf het begin lid van @ home en hier nog nooit van gehoord.

Ik kan overigens wel een reden bedenken waarom ze het gedaan hebben. Ik was namelijk bezig met het installeren van MySQL, PHP, Apache en Mambo, maar daar liep ik steeds vast met MySQL en heb mijn zwager gevraagd er naar te kijken.
Hij woont in Manchester en hij kon via mijn wachtwoorden enzo gewoon zijn gang gaan, maar ook hij was er druk mee aan het knoeien waardoor hij dus meerdere dagen af en toe er mee bezig is geweest.
Dat zal @home denk ik verdacht hebben gevonden of zo.

maar dan nog, zonder enige melding ook niet achteraf!
Geen activity betekent dat er waarschijnlijk ene kabel stuk is cq netwerkkaart of utppoortje van het modem. Dat ze daar niet achter kwamen bij de helpdesk.
Het is natuurlijk nu ook een andere dan tot een paar weken geleden, dus daarom konden ze het probleem waarschijnlijk niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:25:
[...]

Geen activity betekent dat er waarschijnlijk ene kabel stuk is cq netwerkkaart of utppoortje van het modem. Dat ze daar niet achter kwamen bij de helpdesk.
Het is natuurlijk nu ook een andere dan tot een paar weken geleden, dus daarom konden ze het probleem waarschijnlijk niet vinden...
Ik begrijp je antwoord niet helemaal.

Er was geen kabel defect of stekker los o.i.d. en het is geen weken geleden, maar afgelopen donderdag/vrijdag.
zij hadden mijn modem gedisabled zonder opgave van reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OliverBB schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Ik begrijp je antwoord niet helemaal.

Er was geen kabel defect of stekker los o.i.d. en het is geen weken geleden, maar afgelopen donderdag/vrijdag.
zij hadden mijn modem gedisabled zonder opgave van reden
ok, ik probeer het te verduidelijken. Als je een motorola modem hebt (van een arris weet ik het niet zeker meer). en alle lampjes branden behalve het activity lampje dan is je modem NIET afgesloten.
Dan hebben ze een bullshit verhaal zitten te verkopen. (Ik heb zelf op de helpdesk gewerkt van @home hier in Enschede).

Tegenwoordig hebben ze een nieuwe en dat zijn behoorlijke prutsers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:26:
[...]
Tegenwoordig hebben ze een nieuwe en dat zijn behoorlijke prutsers :)
[...] (bij nader inzien toch maar geen commentaar)
Als je een motorola modem hebt (van een arris weet ik het niet zeker meer). en alle lampjes branden behalve het activity lampje dan is je modem NIET afgesloten.
Dan hebben ze een bullshit verhaal zitten te verkopen. (Ik heb zelf op de helpdesk gewerkt van @home hier in Enschede).
NOT true...

sinds een paar maand (had je dus idd niet kunnen weten) disabelen ze ALLEEN de utp poort van het modem bij een aantal modems (ff uit het hoofd: motorola SB5101E & arris modems?).
Modem blijft dus online...

dus modem disabled kan er wel voor zorgen dat activity niet brand (immers utp is dan disabled)

[ Voor 6% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 22-01-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro.mosjuh schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:51:
[...]
[...] (bij nader inzien toch maar geen commentaar)

[...]

NOT true...

sinds een paar maand (had je dus idd niet kunnen weten) disabelen ze ALLEEN de utp poort van het modem bij een aantal modems (ff uit het hoofd: motorola SB5101E & arris modems?).
Modem blijft dus online...

dus modem disabled kan er wel voor zorgen dat activity niet brand (immers utp is dan disabled)
Weer wat geleerd, vroeger zetten ze helemaal het modem offline.. (wel knap dat ze de utppoort uit kunnen zetten, daar is over nagedacht :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
maar dan nog blijft de vraag bestaan of ze dat zomaar mogen doen zonder enkel bericht naar de abonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OliverBB schreef op maandag 23 januari 2006 @ 16:07:
maar dan nog blijft de vraag bestaan of ze dat zomaar mogen doen zonder enkel bericht naar de abonnee
Bij wanbetaling deden ze dat altijd wel. Bij spam oid minder regelmatig. (Tenminste in mijn tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
ja hoor ik was weer es van het internet af, dus direct maar weer es bellen.
" wat is uw postcode en huisnummer?" 754XXX nr 1 " oh dan ben u zeker een nieuwe klant?" nee zoek maar es op mijn inlognaam. ( ik krijg die vraag al meer dan 6 jaar!)
dus weer een hoop geblaat en modem reset poging maar nu wisten ze wat er de vorige keer aan hand was. Ik zou de gateway blokkeren en daarmee zouden zo'n 500 gebruikers geen internet hebben :? En op de vraag hoe dat zou kunnen hadden ze geen antwoord en ze verbinden me maar weer es door.
Dat duurde uiteraard weer een tijdje en toen kreeg ik een mevrouw aan de telefoon, die het bovenstaande nog eens bevestigde maar geen fatsoenlijk antwoord gaf waar dat door kwam.
Het zou aan mij liggen en ik moest zelf maar uitvinden wat de oorzaak daarvan was.
Maar dan komt weer die vraag die ze altijd stellen; Hebt u een router aangesloten? ja,... ja dan zal het daar wel aan liggen 8)7 ok, ik gauw de router afgekoppeld en mijn laptop rechtstreeks op de modem aan gesloten en toen ging ze maar es wat meten (ongeveer 15 min),... "ja het zou toch aan de router moeten liggen,......" maar die zit er helemaal niet meer achter " ja maar de router dit en de router dat" en ik maar zeggen dat de laptop het enige is dat aan de modem hing. maar goed ze kon hem niet resetten. ik zal nog even wat proberen zegt ze en even later begreep ik wat ze wou probeeren.
ze probeerde of ze de verbinding met de telefoon kon disablen, en dat lukte!
tuuuuuuuuut en weg was de verbinding.
ik had ook geen tijd meer, ik moest naar het werk maar mijn vrouw probeerde 2 uur later nog eens en toen was er ineens weer internet.
Ik heb nu de router er maar weer tussen gezet es kijken hoelang ik nu weer online mag zijn van athome.

ze moeten me dit trouens niet al te vaak meer flikken, want dan ga ik toch echt wel naar een andere aanbieder, ik word er zo langzaam aan een beetje :O van

[ Voor 3% gewijzigd door OliverBB op 31-01-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb ook laatst een moment gehad dat ik spontaan geen internet had en bleek dat ik alleen de gateway en de ip's van de dns server kon pingen (nslookup werke wel) maar alles buiten dat kon ik wel vergeten, bellen doe ik niet meer, kan ik weer aanhoren dat het "zogenaamd" aan me router ligt :r blabla geeen support ect.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 31-01-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Tijd voor een nieuw topic ;)
(en nee ik maak hem niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
* defiant zit nog welgeteld 1 dag bij @home :)

Ik vind het opzich wel vreemd dat de helpdesk geen routers ondersteund, juist bij wegvallende verbindingen van de modem zelf (geen netwerkverbinding of down/upstream) heeft de router .. of wat er ook achter modem zit helemaal geen invloed. Bij snelheidsproblemen kan ik me het nog wel voorstellen, maar een "strikte" eis lijkt me we weer teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Het niveau van de helpdesk is aanzienelijk gedaald sinds ze bij 24help zitten. Hoop dat het aanloopproblemen zijn.

Ik had gebeld omdat hun administratie achter lag met de verhuizingen (ze lieten niks horen). Vonden ze de verhuizing niet terug. Werd me aangeraden mijn hele pc terug te verslepen naar mijn oude woning om daar de bevestigingsmail nog een keer te mailen. Anders moest ik nog maar 4 weken wachten.. Toen ik verzocht beter te zoeken werd hij bot en zei dat ik maar moest opzeggen anders.

Daarna teruggebeld en kreeg ik iemand aan de lijn met wat meer verstand van zaken die de verhuizing wel terug kon vinden.

Ik werd precies na 4 weken (verhuizing mag max 4 weken duren) van het versturen van de mail gebeld door een monteur om een afspraak te maken voor installatie op het nieuwe adres terwijl ik gewoon het verhuispakket wilde. Dus dat moet weer geregeld worden en nu heb ik nog steeds geen internet.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 31-01-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
m3gA schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:10:
Het niveau van de helpdesk is aanzienelijk gedaald sinds ze bij 24help zitten. Hoop dat het aanloopproblemen zijn.

Ik had gebeld omdat hun administratie achter lag met de verhuizingen (ze lieten niks horen). Vonden ze de verhuizing niet terug. Werd me aangeraden mijn hele pc terug te verslepen naar mijn oude woning om daar de bevestigingsmail nog een keer te mailen. Anders moest ik nog maar 4 weken wachten.. Toen ik verzocht beter te zoeken werd hij bot en zei dat ik maar moest opzeggen anders.

Daarna teruggebeld en kreeg ik iemand aan de lijn met wat meer verstand van zaken die de verhuizing wel terug kon vinden.

Ik werd precies na 4 weken (verhuizing mag max 4 weken duren) van het versturen van de mail gebeld door een monteur om een afspraak te maken voor installatie op het nieuwe adres terwijl ik gewoon het verhuispakket wilde. Dus dat moet weer geregeld worden en nu heb ik nog steeds geen internet.
Klinkt alsof jij bij BSC vandaan komt ;)
Maar dat is wel kansloos als je zo behandelt wordt, zeker als ie suggereerd dat je je pc dan maar terug moet slepen :|
De truc is al jaren dat je em dan even via webmail herverstuurd _als_ het mailtje niet is behandeld.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
cryforhelp schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 11:51:
[...]

Klinkt alsof jij bij BSC vandaan komt ;)
Maar dat is wel kansloos als je zo behandelt wordt, zeker als ie suggereerd dat je je pc dan maar terug moet slepen :|
De truc is al jaren dat je em dan even via webmail herverstuurd _als_ het mailtje niet is behandeld.
de mail stond lokaal op mijn pc (die trouwens niet werkte omdat de voeding kapot was gegaan tijdens de verhuizing)

en wat is BSC? Het bedrijf dat @home voorheen had als helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 10:16
m3gA schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:49:
[...]

de mail stond lokaal op mijn pc (die trouwens niet werkte omdat de voeding kapot was gegaan tijdens de verhuizing)

en wat is BSC? Het bedrijf dat @home voorheen had als helpdesk?
1 oh die fiets

2 ja, maar je werkte er blijkbaar niet B)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60783

3 Dagen terug heb ik mijn @home abbonement beindigt, ga over op adsl2 omdat dit veel goedkoper is, en hoop een hogere snelheid te halen. Nu na het opzeggen kreeg ik de mail van @home dat het accord was, en dat ik mijn modem NIET terug hoef te sturen? Is dit normaal? En zo ja.. kan ik nog iets met dat modem beginnen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Ja dat is normaal, je hebt namelijk een koop modem (of je moet een heeeeelee oude hebben)

met je modem kan je vrij weinig, probeer hem anders te verkopen via ebay of marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60783

Royal schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:40:
Ja dat is normaal, je hebt namelijk een koop modem (of je moet een heeeeelee oude hebben)

met je modem kan je vrij weinig, probeer hem anders te verkopen via ebay of marktplaats ;)
Heb 4 jaar een com 21 modem gehad, en sinds ongeveer 1 jaar heb ik een motorola, en nooit iets voor betaald. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 60783 op 31-01-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Krijg je bij je abonnement, dus je hoeft er niet "apart" voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Anoniem: 60783 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:30:
3 Dagen terug heb ik mijn @home abbonement beindigt, ga over op adsl2 omdat dit veel goedkoper is, en hoop een hogere snelheid te halen. Nu na het opzeggen kreeg ik de mail van @home dat het accord was, en dat ik mijn modem NIET terug hoef te sturen? Is dit normaal? En zo ja.. kan ik nog iets met dat modem beginnen? :)
Ik was sinds de begintijden (dus huurmodem) abonnee en ik heb nooit een verzoek ontvangen om mijn (Motorola) modem te retourneren. Heb natuurlijk eerst altijd een Com21 gehad, maar die is anderhalf of twee jaar terug vervangen in verband met de overgang naar het Eurodocsys platform.
(sinds 1 januari ben ik geen @Home abonnee meer)

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 01-02-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Royal schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:41:
Krijg je bij je abonnement, dus je hoeft er niet "apart" voor te betalen.
Toch is deze constructie wel leuk ... Hij had 4 jaar lang een Com21. Die hebben nooit (of maar héél kort) in de koopformule gezeten, dus die vielen wel onder de huurregeling. En nu hoeft hij dus, terwijl hij feitelijk nog op dezelfde regeling zit, geen h*l voor z'n modem te payen, en hij mag het nog houden ook... Hoewel je aan dat laatste wel heel erg reteweinig hebt in Nederland...Waarschijnlijk wordt dat voor mij ook zo dan als ik overga... Ben al @Home abonnee van het eerste uur en heb me modem dus bij @Home in de huur/bruikleen regeling hangen. Voor de swap naar Motorola heb ik ook nooit ene r*k hoeven te betalen. Dus als ik mijn modem nu mag houden hebben ze dat mooi transparant uit de huurregeling gesodemieterd. En das wel maf... Want de koopregeling bestaat pas sinds @Home standaard motorola-modems uitlevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

csteelooper schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:19:
[...]

Toch is deze constructie wel leuk ... Hij had 4 jaar lang een Com21. Die hebben nooit (of maar héél kort) in de koopformule gezeten, dus die vielen wel onder de huurregeling. En nu hoeft hij dus, terwijl hij feitelijk nog op dezelfde regeling zit, geen h*l voor z'n modem te payen, en hij mag het nog houden ook... Hoewel je aan dat laatste wel heel erg reteweinig hebt in Nederland...Waarschijnlijk wordt dat voor mij ook zo dan als ik overga... Ben al @Home abonnee van het eerste uur en heb me modem dus bij @Home in de huur/bruikleen regeling hangen. Voor de swap naar Motorola heb ik ook nooit ene r*k hoeven te betalen. Dus als ik mijn modem nu mag houden hebben ze dat mooi transparant uit de huurregeling gesodemieterd. En das wel maf... Want de koopregeling bestaat pas sinds @Home standaard motorola-modems uitlevert...
Koop regeling bestaat (ook voor com21 modems) na 2002, maar nu hebben ze volgens mij van alle modems maar koopmodems gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laten we anders even naar deeltje acht gaan :>

Het grote @Home problemen topic deel 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy