Hoofdcategorieën
Topicacties

Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2003

Om even die hele frontpage post te relativeren wil ik even wijzen op de error margin balkjes in de grafiek. Als je die meeneemt eindigen alle encoders gelijk.
128 kbps listening test results:
quote:
The results are graphed below. The results do not show anything new - all encoders are tied on first place

Uiteraard de Shine encoder (low anchor) uitgezonderd
Dit is overigens ook de conclusie die de organisatie van de test zelf ook heeft getrokken.
Ik hobbel zelf al geruime tijd rond op HA.org en heb ook aan de eerdere luistertesten (die van van Roberto Amorim) deelgenomen.
edit: Heel terecht is de frontpage post ge-edit, zodat het stukje over CD kwaliteit is komen te vervallen.
Waarom 3.97beta is genomen is een gevolg van het feit dat deze versie over de gehele linie van probleemsamples beter presteerde dan de tot nu toe aanbevolen 3.90.3 versie. Versie 3.96 is nooit de officiele HA.org aanbevolen versie geweest.

Edit:
FFWD heeft uiteraard gelijk voor wat betreft die LAME versies. Bovenstaande laatste regel van mij is dus een beetje sp11...
Bovendien heeft FFWD hieronder ook al weer gelijk voor wat betreft de betekenis van AAC en MP4

Henk007 wijzigde dit bericht 17-01-2006 00:15 (58%)

« '-_-' »

quote:
n00bs schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:48:
[...]
Verder is Itunes encoder MP4 geen MP3 ;) ik dacht dat het over MP3 ging :)
AAC is een audio stream, MP4 een container format. iTunes kan een AAC audio stream muxen in een mp4 container.
Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
XanderH schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:05:
[...]

Tja. Om een of andere reden is het geheel ooit doodgebloed.

:'(

Ik heb de test nog wel ergens... als dat helpt...

Als iemand me uitlegd hoe ik daar een torrent dinges van kan maken (met trackergedoe en alles) wil ik dat best doen, uppen naar usenet is ook geen probleem. Ik kan hem alleen niet echt hosten. :+ (Mja, op mijn 1mbit adsl lijntje wel ...)
Ik kan hem wel op een tweakers.net server zetten denk ik, al wordt mijn personal space dan wel erg groot (was 700MB toch), maar met wat overleg kan dat zeker wel.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

« '-_-' »

quote:
JvS schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:54:
[...]

Ik kan hem wel op een tweakers.net server zetten denk ik, al wordt mijn personal space dan wel erg groot (was 700MB toch), maar met wat overleg kan dat zeker wel.
Zijn de codecs die in de test gebruikt zijn inmiddels niet achterhaald? Is het niet beter een dubbelblinde test te doen met ABC-HR waarbij het orgineel als flac wordt gecomprimeerd (lossless)? Het scheelt de helft en je hoort ook geen storende geluiden van een CD-Speler. Bovendien zijn hier al genoeg luistertesten te vinden. Beter een test met een grote populatie, dan twee met een (te) kleine.

Hier is een sim-pel ABC-HR testje om jullie met het idee bekend te maken, veel plezier! :Y)

FFWD wijzigde dit bericht 17-01-2006 14:37 (5%)
Reden: Practice With ABC/HR link gefixed

quote:
JvS schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 01:54:
[...]

Het is 536MB zonder enige compressie. Met de hoogste rarcompressie valt daar als het nodig is 374MB van te maken, maar dat is misschien wat traag bij het uitpakken. :P (en dan krjigen we weer mensen die beweren dat de muziek slechter gaat klinken door de rar compressie misschien ? :P)

Ik weet niet of er uberhaupt behoefte aan is eigenlijk? Het topic wordt ineens gekickt weer, misschien wel dus.

De uitleg staat nog in de ex-sticky @ De MP3 luistertest, Hoor jij het verschil tussen CD en MP3? , ik heb nog een controleformulier online staan op http://home.heynsbergen.com/luistertest/ van toen Wolfshade niet meer reageerde... Als jij de luistertest zou hosten is het weer compleet. :) Misschien dat het dan wel weer een heel nieuw leven wordt ingeblazen... :P

Als je hem wilt om te hosten, laat maar weten hoe ik hem bij jou krijg dan. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
FFWD schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:43:
[...]

Zijn de codecs die in de test gebruikt zijn inmiddels niet achterhaald? Is het niet beter een dubbelblinde test te doen met ABC-HR waarbij het orgineel als flac wordt gecomprimeerd (lossless)? Het scheelt de helft en je hoort ook geen storende geluiden van een CD-Speler. Bovendien zijn hier al genoeg luistertesten te vinden. Beter een test met een grote populatie, dan twee met een (te) kleine.

Hier is een sim-pel ABC-HR testje om jullie met het idee bekend te maken, veel plezier! :Y)

Je slaat alweer de spijker op zijn kop FFWD :-)
Dit heb ik in het begin ook al voorgesteld (lees de eerste paar pagina's maar eens na)
Echter men wilde hier absoluut niet achter de PC gaan luisteren, 'dat klinkt immers voor geen meter'. Aldus ontstond er een concensus over het publiceren van de test als CDDA, om die op de vertrouwde hifi set te kunnen luisteren.
Naar die prima guide van ff123 had ik ook al verwezen overigens. Maar ja, het is geen HA.org hier.. :)

Henk007 wijzigde dit bericht 18-01-2006 00:04 (7%)

Back-up tiems now?
Reg. datum: 09 november 2005

Dan extracten ze de flac files toch tot wav :P. Anyways ikheb klein luistertestje op een ander forum gezet en 3 van de 3 mensen hadden de mp3 (-v 0 ) juist geraden/gekozen.

The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm

« '-_-' »

Heb je een link naar die test? :/
Reg. datum: 03 september 2002

Is die LAME 97b2 dan zo'n vooruitgang op de voorgaande? Is het verschil hoorbaar tussen een oudere LAME codec en de 97b2 ?
Hoever dit nog wordt ontwikkeld, in filesize een modernere codec die niet altijd voorbijsteken? (ogg vorbis en AAC bv)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: