Hoofdcategorieën
Topicacties

Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

Reageer Nieuw Topic
Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:05:
[...]

Kunnen we dit ook ergens bevestigd krijgen?

hier staat nog wat: http://www.radio.nl/2003/...rchief/1998/05/86364.html

[...]

Ik wist wel dat die gasten van de Buma/Stemra oplichters waren! Eigenlijk moet je ze nog eens opbellen en vragen waarom ze dit soort dingen verduisteren... Alsof ze dat perongeluk doen :r

Hier staat weer juist wat anders, maar dat komt weer van Brein af..: http://nl.wikipedia.org/w.../Overleg_Muziekfragmenten

Ook interessant: http://wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/data/31/18/edwin.html Heb ik echter nog niet helemaal doorgelezen, maar mooie quote:

[...]

Lijkt me dat we met wetenschap bezig zijn :)
Hm. Ik heb nogmaals BUMA gebeld, maar goed, die labbekakken waren natuurlijk allemaal al naar huis. Morgenmiddag gaat men mij even terugbellen en ik zal het e.e.a. aankaarten aldaar :)

I'm the good and the bad. You're just ugly.

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

Wow, ik had nooit gedacht dat BUMA zo moeilijk doet. Ik bedoel, 30 sec, dan heb je soms alleen de intro te pakken van een nummer :).

Taco wijzigde dit bericht 16-02-2005 17:27 (3%)

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Sound is no voodoo!

quote:
Taco schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:27:
Wow, ik had nooit gedacht dat BUMA zo moeilijk doet. Ik bedoel, 30 sec, dan heb je soms alleen de intro te pakken van een nummer :).

Arg, je bent veel te goedgelovig... Ze zijn er ook als bescherming voor de artiest. Daar zie je ook niets van terug, degenen die er met het grote geld vandoor gaan zijn immers de platenmaatschappijen :r .

Nouja, genoeg frustratie van mijn kant...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Ondertitel?

quote:
deepspace schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:30:
[...]

Arg, je bent veel te goedgelovig... Ze zijn er ook als bescherming voor de artiest. Daar zie je ook niets van terug, degenen die er met het grote geld vandoor gaan zijn immers de platenmaatschappijen :r .

Nouja, genoeg frustratie van mijn kant...

Nou ja, ik ben wel blij met je research, ik zal die links van je eens goed doorlezen en die telefoondude eens goed aan de tand voelen..

Meanwhile heeft Androde aangeboden wat van Miles Davis te sturen, dus als jullie nou gezamelijk tot een besluit kunnen komen wel werk precies? :)

Think out of the box

Ik zou gewoon niks van die crap aantrekken en gewoon met kleine samples werken. Mijn broer is eigenaar van www.actionradio.nl dus ik zal hem nog eens vragen hoe het zit en of we zijn naam eraan kunnen linken mocht het echt een probleem vormen. Zij betalen (uiteraard) aan de buma/stemra.
Ondertitel?

quote:
Walter.PPK schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:05:
Ik zou gewoon niks van die crap aantrekken en gewoon met kleine samples werken. Mijn broer is eigenaar van www.actionradio.nl dus ik zal hem nog eens vragen hoe het zit en of we zijn naam eraan kunnen linken mocht het echt een probleem vormen. Zij betalen (uiteraard) aan de buma/stemra.
Nou, ik heb eigenlijk 't liefst zo min mogelijk te maken met die jongens. Er is namelijk nog wel meer hier in huis dat 't daglicht niet zo goed kan verdragen...

Music Addicted
Reg. datum: 03 juni 2004

quote:
Exirion schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:03:
[...]

Gewoon topic moven naar HK :P

Bijvb :P

Ach de Buma... wie neemt die nou tegenwoordig nog serieus? Gebruik de search maar eens. :r

Je zou natuurlijk ook gewoon alles op een server kunnen zitten en deze op 2 dagen maar 2 uur openstellen. Zo loop je weinig tot geen risico. Of aan de hand van een mailingslijst een mail rondsturen met het url'tje. Alleen mensen van GOT en mensen die zich opgeven kunnen erdan snel bijkomen. Na die 2 uur flikker je alles eraf en voìla. Zo snel zijn ze echt niet bij brein hoor ;)

Sound is no voodoo!

quote:
Waypoint schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:08:
Bijvb :P

Ach de Buma... wie neemt die nou tegenwoordig nog serieus? Gebruik de search maar eens. :r

Je zou natuurlijk ook gewoon alles op een server kunnen zitten en deze op 2 dagen maar 2 uur openstellen. Zo loop je weinig tot geen risico. Of aan de hand van een mailingslijst een mail rondsturen met het url'tje. Alleen mensen van GOT en mensen die zich opgeven kunnen erdan snel bijkomen. Na die 2 uur flikker je alles eraf en voìla. Zo snel zijn ze echt niet bij brein hoor ;)
Het gaat zich meer om het princiepe. Als we de Buma/Stemra mensen kunnen plagen door het volledig legaal te doen, dan doen we dat natuurlijk liever :) Daarnaast blaten we hier vanalles in het openbaar. mooi voer voor die gasten lijkt me zo.

Reg. datum: 21 februari 2003

* ANdrode is trouwens volgens zichzelf de enige die het over Jazz heeft gehad.
Op dit moment twijfel ik tussen:
Joe Henderson - Page One - Blue Bossa (verschrikkelijk bekend loopje, met scherpe drum)
Miles Davis - Milestones - Billy Boy (veel drum, onregelmatig ritme, relatief druk nummer)
Miles Davis - Kind of Blue - So What (bekend)
Dave Brubeck - Take Five (bekend)

Als iemand er hier eentje uit wil kiezen, ben ik het er mee eens.
Mijn voorkeur gaat uit naar Billy Boy of Blue Bossa, maar ik laat de keuze geheel aan de andere mensen die interesse hebben.

ABX < 1% op Blue Bossa op 128 kbit lukt mij iig, castagnettes + trompet

ANdrode wijzigde dit bericht 16-02-2005 21:13 (9%)

Reg. datum: 29 september 2003

take 5, definitief!

Echt een super nummer, alleen jammer dat we dan zo weinig mogen testen. (30 sec???) Bij dat nummer kan ik me namelijk wel eens irriteren aan de kwaliteit van mijn download cd rips

quote:
Robert Valk schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:12:
take 5, definitief!

Echt een super nummer, alleen jammer dat we dan zo weinig mogen testen. (30 sec???) Bij dat nummer kan ik me namelijk wel eens irriteren aan de kwaliteit van mijn download cd rips

Ok, dan wordt het die :)
Was zelf voor Blue Bossa gegaan, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
misschien omdat ik brubeck de laatste tijd teveel gedraaid heb, zou een reden kunnen zijn ;)

Reg. datum: 29 september 2003

Dat nummer, echt geniaal. Alleen bij zo;n extended versie die ik heb is de drum solo een beetje vervelend. Heb helaas de orginele cd niet. Als er nog meer Jazz verzoekjes zijn. Ik heb van Miles Davis Porgy and Bess wel orgineel liggen

Reg. datum: 10 november 2004

Even een kleine tip,

Wanneer je gaat voor iets van de cd Kind of blue zorg dan wel dat je de laatste remastered versie hebt. Anders klinken enkele instrumenten een beetje vals. Dit komt omdat er bij de originele opname gebruik werd gemaakt van twee drie sporen recorders die niet helemaal gellijk liepen. Bij de laatste remaster is dit verbeterd.

Sound is no voodoo!

quote:
Space29 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:23:
Even een kleine tip,

Wanneer je gaat voor iets van de cd Kind of blue zorg dan wel dat je de laatste remastered versie hebt. Anders klinken enkele instrumenten een beetje vals. Dit komt omdat er bij de originele opname gebruik werd gemaakt van twee drie sporen recorders die niet helemaal gellijk liepen. Bij de laatste remaster is dit verbeterd.

Dat is misschien wel beter voor onze oren, maar voor de encoder zal het wel niet uitmaken.

Ik ben nog steeds van mening dat we veel te kritisch zijn met het uitzoeken van nummers, maar goed, ik heb er op zich ook niet echt wat op tegen.

Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

quote:

Miles Davis - Milestones - Billy Boy (veel drum, onregelmatig ritme, relatief druk nummer)
Miles Davis - Kind of Blue - So What (bekend)
Dave Brubeck - Take Five (bekend)

Als iemand er hier eentje uit wil kiezen, ben ik het er mee eens.
Mijn voorkeur gaat uit naar Billy Boy of Blue Bossa, maar ik laat de keuze geheel aan de andere mensen die interesse hebben.

ABX < 1% op Blue Bossa op 128 kbit lukt mij iig, castagnettes + trompet

Deze 3 zijn allemaal zo goed :&#039;( :P :&gt;

ehm strootje trekken??

doe maar milws, die is lekker schel.... ik denk dat mp3 daar wel moeite mee heeft :)

offtopic:
de charlie parker versie van Take Five is zoooooo sweet :D

B_FORCE wijzigde dit bericht 16-02-2005 21:50 (20%)

Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?

Think out of the box

wtf! Staat gewoon een typefout in dat document van buma/stemra:

http://www.bumastemra.nl/...nternet#Achtergrondmuziek

quote:
complete muziekwerken mogen alleen worden aangeboden als ze voldoen aan minimaal één van de volgende criteria:
- sampling frequency max. 11,025 kHz
- sampling frequency max. 22,1 kHz bij een sample size van max. 8 bits
- bitrate max. 125 kbps
Onder een compleet werk wordt verstaan: een compleet muziekwerk, een muziekwerk korter dan 1 min. en 45 sec. en fragmenten langer dan 1 min. en 45 sec.
Dat is lekker lomp. |:(
Reg. datum: 10 november 2004

Ik ga voo So What, ik ben erg benieuwd wat er van de bas en het koperwerk overblijft.

Sound is no voodoo!

quote:

Ach, ze zijn op zijn minst consistent, fout staat er immers twee keer in :)

Ow, voor dat ik het vergeet: voor als iemand nog een keer gaat bellen: vraag of ze ook al die info zwart op wit kunnen geven, geef ook even aan dat het om een non-profit wetenschappelijk experiment gaat! Ook een kopie van de wet op auteursrecht is misschien wel handig denk ik.

Kijk, je kunt altijd zeggen so what, maar ten eerste heeft GoT hier dan misschien een probleem mee, en ten tweede is er niks mis mee als je het gewoon compleet legaal kunt doen.

Ik ga deze eens doorpluizen:

http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswet.html

Vooral artiekel 12.5 en 12.3 lijken me interessant!

voodooless wijzigde dit bericht 16-02-2005 22:13 (65%)

Personal Jesus
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
deepspace schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:59:
Kijk, je kunt altijd zeggen so what, maar ten eerste heeft GoT hier dan misschien een probleem mee, en ten tweede is er niks mis mee als je het gewoon compleet legaal kunt doen.
Hehehe....hij bedoelde het Jazz nummer "So what". :D

Benieuwd welke lul/kneus/held achter deze post schuil gaat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32282527#32282527

Sound is no voodoo!

quote:
zimbab schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:12:
Hehehe....hij bedoelde het Jazz nummer "So what". :D

Woops :+

Maar ik zou gewoon zeggen: we beroepen ons gewoon op artiekel 12.5 van de auteurswet, en dan moeten ze bij de buma/stemra hun bek maar houden!

Samples zou ik dan gewoon idd op 30 sec houden. Dat is echt wel zat om een indruk te krijgen (je kunt het nummer altijd nog op repeat zetten :P), en je hebt nog een extra zekerheid, aangezien je er toch niks mee kunt.

Wat dachten we btw van Mark Knopfler :?

voodooless wijzigde dit bericht 16-02-2005 22:27 (60%)

Actief TN'er

So what is ook goed, MILES DAVIS is gewoon goed, nou echt pik maar gewoon wat eruit... maakt mij niet uit :P

(B_FORCE zet geljik een cdtje op :D )

iets van Grant Green is ook leuk... van Green street of Grantstand

Ok,

Het is So What geworden, en ik ga nu niet weer tweifelen ;)

Actief TN'er

quote:
ANdrode schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:29:
Ok,

Het is So What geworden, en ik ga nu niet weer tweifelen ;)

anders gewoon strootje trekken :P

maargoed we dwalen heeeeeel erg af :P

We zijn inderdaad best wel aan het afdwalen.

Voor de mensen die interesse hebben in de opmerking over 'laatste uitgave van Kind of Blue', lees dit even:
http://www.scintilla.utwente.nl/users/tiesk/davis/PICT1211-thumb.jpg

Weet een van jullie trouwens wat beter is? EAC of cdparanoia?
Ik gebruik op dit moment cdparanoia, omdat mijn best lezende cd-drive in mijn linux bak zit. Maar, het is geen goed gefundeerde keuze. Iemand van jullie wel een redenatie?

Actief TN'er

bere goeie cd, echt geweldig.... en die nieuwe vesie ook :), aanrader..

maaaaaaaarrrrr nu gaan we echt weer ontopic :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: