Het Chello vragen & problemen topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.482 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

Topicstarter
De titel spreekt voor zich :P In dit topic houden we vragen/problemen met je Chello verbinding of de service van Chello centraal.

Let even op dat de algemene policy ook híer geldt: geen trolls/flames/whatever. Je mag best je mening kwijt, maar onderbouw 'm dan wel.

Voor de duidelijkheid: de volgende policy wordt gehanteerd.
Posts die slechts bestaan uit de vermelding van je down- en uploadsnelheid zien we liever ook niet. Dit voegt niks toe aan de discussie. Hoewel het voor jezelf misschien goed voelt om je boos- of blijheid over lage/hoge snelheden te uiten door het posten van je resultaten, maakt het een topic er niet beter leesbaar op.
Specifiek voor topics zoals 'het grote @home problemen topic' of 'Chello weer brak' geldt dat we liever geen replies als 'vandaag was het weer eens slecht' (oid) zien. Het is nou eenmaal bekend dat de snelheid niet dagelijks stabiel blijft. Echte problemen kun je natuurlijk wel daar kwijt; daar zijn deze topics voor.

Het negeren van deze policy levert een Officiële Waarschuwing op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Voor de duidelijkheid zie deze post.
Bergen schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:22::
Dat eerste mag ook allllllllllang bij chello. :Y)
Heb je daar dan een mailtje over gehad? (Ik heb die Chello spam box al ruim een jaar niet meer gebruikt).
Als ik bij http://192.168.100.1/ kijk staat er nog steeds:
Configuration Parameters:
Computers Allowed by Service Provider: 1
En als je bij de abo's kijkt staat er bij Chello Plus maximaal 3 computers.
OK Chello was ook al traag met het aanpassen van de up/download test aan de nieuwe snelheden, of hoort dat bij hun marketing strategie zodat ze meer Plus abo's verkopen? (Of ik me aan de Classic voorwaarden heb gehouden laat ik in het midden O-) ).

Heeft er iemand ervaring met het veranderen van een NIC (en dus een ander MAC adres, ik was vergeten mijn oude NIC erin te zetten toen ze m'n modem kwamen omruilen |:( ), gaat dat een beetje vlot en zonder problemen bij Chello, want ik heb begrepen dat je daarvoor de helpdesk moet bellen :X , ik heb het nu in W2K aangepast maar ik wil Smoothwall, Gentoo o.i.d. gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Mark_640

In my memory

Dat heeft alleen betrekking op de configuratie van het modem, dat ding staat nu zo ingesteld dat
hij maar aan 1 pc een ip-adres uitdeelt...
In principe kan je modem ip-adressen uitdelen aan meerdere computers, zodat het router-verhaal aan de klantzijde komt te vervallen, echter kiest chello ervoor om maar 1 ip-adres per klant uit te delen.
Heeft er iemand ervaring met het veranderen van een NIC (en dus een ander MAC adres, ik was vergeten mijn oude NIC erin te zetten toen ze m'n modem kwamen omruilen |:( ), gaat dat een beetje vlot en zonder problemen bij Chello, want ik heb begrepen dat je daarvoor de helpdesk moet bellen :X , ik heb het nu in W2K aangepast maar ik wil Smoothwall, Gentoo o.i.d. gaan gebruiken.
In theorie zou het zo moeten zijn dat zodra je een lease aanvraagt met je nieuwe (dus ongeregistreerde) mac-adres, dat je een ip krijgt in de range van 10.*.*.*, waarmee je dan op http://prov.upc.nl je gebruikersnaam en wachtwoord invoert, je nieuwe mac registreert, en dan zou het zaakje weer moeten draaien, echter wil dit wel eens misgaan, en dan moet je idd even de helpdesk bellen om alle infra te laten flushen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127568

Mjjn modem zou vandaag omgeruild worden tussen 12 en 6 maar er is geen "monteur" langsgeweest.
Kan ik nu bij chello terecht voor een vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Volgens mij niet, daar heb ik vorige keer ook naar gevraagd maar daar waren ze niet erg happig op. Maar de afspraak er na kwamen ze wel meteen op tijd.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 22:21
Anoniem: 127568 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:18:
Mjjn modem zou vandaag omgeruild worden tussen 12 en 6 maar er is geen "monteur" langsgeweest.
Bel de helpdesk en flink zeuren! Maar ik denk het misschien , weet niet :). Anders krijg 21 euro ongeveer :P. Zal wel neit denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 127568 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:18:
Zoek maar eens op Google naar het "UPC garantie plan", op coax.nl staat geloof ik ook een linkje er naar toe. Je hebt volgens dat garantieplan recht op een vergoeding indien een monteur niet op dagen komt. UPC is akkoort gegaan met dit garantieplan dus zullen het moeten ondersteunen, alhoewel het me niks verbaast als het erg moeilijk wordt dit geld te krijgen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Mark_640 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:13:
In theorie zou het zo moeten zijn dat zodra je een lease aanvraagt met je nieuwe (dus ongeregistreerde) mac-adres, dat je een ip krijgt in de range van 10.*.*.*, waarmee je dan op http://prov.upc.nl je gebruikersnaam en wachtwoord invoert, je nieuwe mac registreert, en dan zou het zaakje weer moeten draaien, echter wil dit wel eens misgaan, en dan moet je idd even de helpdesk bellen om alle infra te laten flushen...
Bedankt voor de uitleg, maar bij mij gaat het dus constant fout, ik krijg 'regelmatig' PC's die b.v. 'opeens' geen Inet meer hebben, en het testen was voorheen simpel/geen probleem (COM21), maar sinds ik een nieuwe modem heb is het bagger (behalve m'n up/down), dat is o.a. ook een van de redenen dat ik een PC wil gebruiken als router/firewall.

Ik zie wel hoe het loopt en wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KILLorBE schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 15:21:
Voor de duidelijkheid zie deze post.

[...]

Heb je daar dan een mailtje over gehad? (Ik heb die Chello spam box al ruim een jaar niet meer gebruikt).
Als ik bij http://192.168.100.1/ kijk staat er nog steeds:

[...]
Er wordt maar een enkele DHCP IP-adres toegekend. Wat je daarmee doet is je eigen zaak.
En als je bij de abo's kijkt staat er bij Chello Plus maximaal 3 computers.
Dat is verouderd :X
OK Chello was ook al traag met het aanpassen van de up/download test aan de nieuwe snelheden, of hoort dat bij hun marketing strategie zodat ze meer Plus abo's verkopen? (Of ik me aan de Classic voorwaarden heb gehouden laat ik in het midden O-) ).
Ockham's razor: als je twee mogelijke verklaringen hebt, kies de eenvoudigere.

Kwade opzet vermoeden wanneer gewone incompetentie afdoende verklaring biedt is nergens voor nodig :z
2 methoden-

Simpele die soms werkt:

- Geef IP lease vrij op oude NIC
- koppel los
- koppel nieuwe aan
- vraag via DHCP IP aan. Als je iets met 10.xxx.xxx.xxx krijgt is het goed, krijg je niets (=169.254.xxx.xxx), ga dan naar methode 2.
- ga met een javascript-capable browser naar http://chello.upc.nl
- daar aanmelden met username/PW
- na 'Ja' te drukken bij 'uw gegevens' krijg je de melding 'maximum aantal PCs bereikt'
- daar het hokje links van oude MAC adres aanklikken
- 'Indienen' klikken
- na melding 'installatie geslaagd' modem resetten
- PC/router (datgene wat als eerste aan modem hangt) resetten, of gewoon IP release/renew :z

Als dat niet werkt (meestal omdat er een loze lease in ARP tabel modem zit), kun je proberen de modem meer dan 4u van stroom te laten. Lukt het dan nog niet, volg methode 2

Dit werkt zo goed als altijd:

- nieuwe NIC op modem
- bel UPC helpdesk en zeg dat je een nieuwe PC hebt
- zij verwijderen MAC gegevens in systeem
- reset modem (dit kan ook op afstand gedaan zijn)
- IP release/renew (agent zal vaak aanraden PC opnieuw op te starten)
- 10-IP.
- ga met een javascript-capable browser naar http://chello.upc.nl
- daar aanmelden met username/PW
- na melding 'installatie geslaagd' modem resetten
- PC/router (datgene wat als eerste aan modem hangt) resetten, of gewoon IP release/renew :z

Als je die 10-IP niet krijgt kan het aan een aantal dingen liggen:

- als de helpdesk niet gebeld is, kan het dus een verdwaalde lease in modem zijn.
- firewalls willen nogal eens DHCP dwarszitten
- er kunnen MAC problemen met de NIC zijn. Berucht zijn de volgende MACs:
00:0C:76:71:02:09 - een MSI MAC die identiek is voor alle Medion PCs die eind november door Aldi geleverd werden. Driver issue. Medion helpdeks heeft het probleem VEEL erger gemaakt door de laatste 4 cijfers van de MAC willekeurig te wijzigen ipv op te lossen. Heb je een MAC in de range 00:0c:76, hou rekening met problemen. Heb je bovenstaand MAC exact? Nieuwe drivers van Via halen (RhineIII chip)
00:e0:06:09:55:66 - de MAC die ALLE SiS900 chips en integrated controllers geven met default WinXP drivers. Op www.sis.com (of mobo CD als het op mobo zit) nieuwe drivers halen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Termi schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:26:
[...]

Bel de helpdesk en flink zeuren! Maar ik denk het misschien , weet niet :). Anders krijg 21 euro ongeveer :P. Zal wel neit denk ik...
25 euro in de pocket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En zo hoort het :)

(waar mensen werken worden fouten gemaakt, service blijkt pas als je kijkt hoe met die fouten omgegaan wordt...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:40:
[...]

En zo hoort het :)

(waar mensen werken worden fouten gemaakt, service blijkt pas als je kijkt hoe met die fouten omgegaan wordt...)
Ik kan heel flauw nog een afspraak maken en weer cashen maar zo flauw ben ik nu ook weer niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 127568 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:43:
[...]

Ik kan heel flauw nog een afspraak maken en weer cashen maar zo flauw ben ik nu ook weer niet :D
:? Als je nog een afspraak maakt, dan hoort de monteur/koerier echt te komen. Zo niet verdien je die EUR 25 net zo goed de tweede keer.

Als jij niet thuis bent worden er ook gewoon voorrijkosten voor verspilling monteurstijd gerekend :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dion_b schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:26:
[...]

:? Als je nog een afspraak maakt, dan hoort de monteur/koerier echt te komen. Zo niet verdien je die EUR 25 net zo goed de tweede keer.

Als jij niet thuis bent worden er ook gewoon voorrijkosten voor verspilling monteurstijd gerekend :z
Oh dus de eerste afspraak is als grap bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26
Een kennis van me heeft sinds eergisteren een ander IP adres gekregen.
Sinds die tijd kan hij geen mail meer versturen.
Ik denk dus dat de vorige"eigenaar" van dit adres een spam versturend virusje te pakken had ofzo.
Het adres is in ieder geval op de blacklist van chello komen te staan lijkt me, hij krijgt die melding ook van de mailserver.

Hij heeft contact opgenomen met chello en heeft gevraagd het adres van de blacklist af te halen.
Word hem vervolgens doodleuk vertelt dat ie maar moet wachten tot hij een ander ip adres krijgt .

Mijn vraag is dus of er manier is om zelf het IP adres te veranderen of gewoon een ander adres van de DHCP server te krijgen.
Misschien het mac adres van de router veranderen en jezelf dan weer aanmelden op de provisioning pagina van UPC ?
Een andere oplossing kan ik zo 123 niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FX16 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:38:
Een kennis van me heeft sinds eergisteren een ander IP adres gekregen.
Sinds die tijd kan hij geen mail meer versturen.
Ik denk dus dat de vorige"eigenaar" van dit adres een spam versturend virusje te pakken had ofzo.
Het adres is in ieder geval op de blacklist van chello komen te staan lijkt me, hij krijgt die melding ook van de mailserver.
Mogelijk niet (alleen) die van chello. Laat hem eens naar www.openrbl.org gaan en daar IP invullen. Chello's servers nemen iig blocks van Spamcop over.
Hij heeft contact opgenomen met chello en heeft gevraagd het adres van de blacklist af te halen.
Word hem vervolgens doodleuk vertelt dat ie maar moet wachten tot hij een ander ip adres krijgt .
Waarschijnlijk dus niet eentje van chello zelf dus. Maar hoe nam hij contact op? Enige juiste manier is mailtje naar abuse@chello.nl (dat kan sowieso vanaf webmail verzonden worden :z )
Mijn vraag is dus of er manier is om zelf het IP adres te veranderen of gewoon een ander adres van de DHCP server te krijgen.
Misschien het mac adres van de router veranderen en jezelf dan weer aanmelden op de provisioning pagina van UPC ?
Een andere oplossing kan ik zo 123 niet verzinnen.
MAC adres veranderen garandeert niets, je kunt dan doodleuk exact dezelfde terugkrijgen. Je moet ervoor zorgen dat je modem niet meer op de uBR geregistreerd staat, dan komt die IP zeker vrij. Dat doe je door hem minstens 4u uit te laten. Gewoon nachtje modem van stroom werkt dus waarschijnlijk vrij goed :)

Edit:
Overigens iets om na te kijken. Error 551 in Outlook Express betekent dat je geblocked wordt. Error 550 heeft zowat dezelfde text in de foutmelding, maar wordt 9 van de 10 keer door een lokale firewall veroorzaakt. Probeer als de OpenRBL search niets anders dan SORBS.net (die alle chello IPs geblocked heeft, maar ook nauwelijks gebruikt wordt) toont dus ook even firewall instellingen na te lopen, het kan toeval zijn dat het samenvalt met IP change ;)

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 02-02-2005 23:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

dion_b schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:06:
Medion helpdeks heeft het probleem VEEL erger gemaakt door de laatste 4 cijfers van de MAC willekeurig te wijzigen ipv op te lossen. Heb je een MAC in de range 00:0c:76, hou rekening met problemen. Heb je bovenstaand MAC exact? Nieuwe drivers van Via halen (RhineIII chip)
00:e0:06:09:55:66 - de MAC die ALLE SiS900 chips en integrated controllers geven met default WinXP drivers. Op www.sis.com (of mobo CD als het op mobo zit) nieuwe drivers halen :z
Ik wil er wel even aan toevoegen dat er al langere tijd een permanente oplossing voor beschikbaar is. Software wordt opgestuurd waarmee dat MAC-adres permanent gewijzigd wordt naar een uniek nummer. Een telefoontje naar de helpdesk is daarvoor voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bastiaan schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:25:
[...]

Ik wil er wel even aan toevoegen dat er al langere tijd een permanente oplossing voor beschikbaar is. Software wordt opgestuurd waarmee dat MAC-adres permanent gewijzigd wordt naar een uniek nummer. Een telefoontje naar de helpdesk is daarvoor voldoende...
Helpdesk van Medion, wel te verstaan :z

Ik neem aan dat dit gewoon een CD is met driver update :)

Enig probleem is dat je nog niet 100% zeker kan zijn dat het uniek is, want het kan zijn dat iemand anders handmatig een 'willekeurige' MAC ingesteld heeft die overeenkomt met jouwe nieuwe 'unieke' MAC die gewoon op de EPROM zit van de RhineIII controller. En als die andere ook op het chello netwerk zit, dan zit je er nog steeds mee...

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 03-02-2005 15:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 16:09

Halfkakkende

Vandring

Ik heb sinds een paar dagen ook weer problemen met mijn Chello Classic verbinding.

Na de modemruil en de nieuwe snelheden leek er vrij weinig aan de hand en had ik gewoon normale snelheden.

Twee weken terug werd het allemaal buitengewoon traag. Downloads kwamen niet boven de 1 kbyte uit, terwijl uploads gewoon normale snelheden bleven. Ook de connecties per minuut gingen terug naar 15. De pingtijden bleven wel op de 'oude' 10 ms staan.
Soms werd de snelheid weer wat hoger en dan kakte het weer helemaal in.

[...]

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is of ervaring mee? Is het kabelmodem misschien brak? Het is vrijwel onmogelijk om fatsoenlijk een pagina te openen, juist nu dit zo belangrijk is voor mijn studie.

BVD.

Nevermind. Het lijkt al opgelost...Ik heb nogmaals alles losgekoppeld en een voor een aangesloten. De printserver leek raar te doen.

Nu is de snelheid wel weer als vanouds. Toch raar, omdat we die eigenlijk nooit gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Halfkakkende op 03-02-2005 21:02 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

Hoi

zijn er hier meer mensen die de laatste tijd een DNS server binnenkrijgen eindigend op .180?

Dat ding leidt alles om naar chello.upc.nl

knap lastig als luie zak, dat ik naar boven moet lopen om mijn router te resetten om die server er uit te krijgen.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

meibok schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:04:
Hoi

zijn er hier meer mensen die de laatste tijd een DNS server binnenkrijgen eindigend op .180?

Dat ding leidt alles om naar chello.upc.nl

knap lastig als luie zak, dat ik naar boven moet lopen om mijn router te resetten om die server er uit te krijgen.
Router probleem. Als het resetten helpt, dan geeft de DHCP server wel een goed DNS server adres door, waarschijnlijk heeft de router ergens een oude adres (van de eerste keer aansluiten ofzo) tevoorschijn getoverd. Wat voor router? Sitecom heeft soms rare dingen met MAC adressen, maar dit komt met niet gelijk bekend voor.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 12:32

RSP

Kan iemand duidelijkheid geven wat het datalimiet is met m'n Chello Classic lijn?
ze hebben de snelheid fijn omhoog gekrikt maar ik vraag me af hoe ver ik kan gaan
met downloaden :/
(datagebruik.chello.nl maakt me niet wijzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52963

Data limiet chello classic 40 GB
Light zou 3 moeten zijn, maar op chelloo.com melden mensen dat ze pas bij 10GB teruggezet worden in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:09
Ik had eergister nog grote ruzie met de Chello helpdenk/klantenservice. Denk dat ik ongeveer het hele Callcentre aan de lijn heb gehad, wat er gebeurd is:
Ik ga zaterdag a.s. verhuizen, binnen UPC gebied. Dus dit keurig een maandje geleden online opgegeven en daar diezelfde dag nog een bevestiging van gekregen. Dus ik dacht, mooi geregeld, kon het modem e.d. gewoon meenemen en daar weer installeren.
Tot ik woensdagochtend telefoon kreeg met de boodschap "Er staat op dit moment een UPC monteur bij u voor de deur om uw modem op te halen" Dus ik WTF, ik heb niks opgezegd, wist niet dat iemand mijn modem op kwam halen en bleek later, was die dag ook afgesloten van internet....
Wat bleek achteraf wat ze gedaan hadden: Mijn KabelTV aansluiting hadden ze verhuisd (op formulier stond dat ze deze lekker op het oude adres moesten laten zitten aangezien het waar ik nu woon een huurwoning is en de kabel op naam van de huiseigenaar staat, maar Chello op mijn naam) en de internetverbinding afgesloten (terwijl ik nog een lopend jaarcontract heb)
Dus ja, na heel lang zeuren (3 keer hebben ze gewoon opgehangen terwijl ik in de wacht stond, 4 keer doorverwezen naar mensen waarbij ik helemaal niet moest zijn (afdeling verkoop)en een uur lang bezig geweest om het goed te krijgen en ben nieteens boos geworden, niemand uitgescholden, terwijl ik toch heel graag te telefoon door het raam naar buiten wilde smijten!)
Dus ja.... het blijkt dat de mensen die werken op de helpdesk en klantenservice niet van een bijzonder hoog niveau zijn en heb het gevoel dat ze bij een gemiddeld russisch staatsbedrijf nog begrijpender en meer meewerkend zijn dan onze "vrienden" bij Chello/UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

mmm ik hoop dat ze dan niet zo bijzonder strict reageren op die 40gb limiet :) bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 52963 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:57:
Light zou 3 moeten zijn, maar op chelloo.com melden mensen dat ze pas bij 10GB teruggezet worden in snelheid.
Wat ik er tot nog toe van begrepen heb is dat de limiet 2 gigabyte is, maar overschrijding van bij zoveel keer het gemiddelde ga je geknepen worden. Dat was 1,5, dus na 3 gigabyte wat het uit met de pret en hallo 48kbit, maar in januari kreeg ik een mail waarin stond dat ik na VIJF keer gemiddelde pas geknepen zou worden. De limiet is dus 2 gig maar ze laten een hogere marge toe.
En in de praktijk betekent dat dat de limiet van 3 gig naar 10 gig is gegaan.
En dat is wel prettig, want die 3 gig vond ik duidelijk te weinig, en 10 gig is wel aardig. ADSL blijft een beter alternatief maar totdat mijn jaarcontract op is kan ik hier prima mee leven.
RSP schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:05:
mmm ik hoop dat ze dan niet zo bijzonder strict reageren op die 40gb limiet :) bedankt!
Ze reageren er wel vrij strict op maar ze zijn er weleens heel traag mee. Zo heb ik dagen nog door kunnen surfen op volle snelheid na een afknijpmailtje. Andere keren waren ze wat sneller mee (zelfs in het weekend). Soms zijn ze ook "te snel" met herstellen (ik had 28 januari ofzo m'n normale snelheid weer terug, terwijl januari meer dan 28 dagen heeft).
Maar als je de 40gig gepasseerd bent krijg je zeker mail.

[ Voor 26% gewijzigd door Cyphax op 04-02-2005 12:11 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

mmm lekker is dat, zit op ~20gig in 4 dagen (nog legitieme doeleinden ook) maar m'n gemiddelde gebruik over de afgelopen maanden zit ook rond de 35gig dus dat wordt even op 'n dieet de komende maand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Typisch voorbeeldje van Babylonische spraakverwarring. Waarschijnlijk moest ivm compatibiliteit met netwerk of om administratieve redenen een andere modem geplaatst worden op het nieuwe adres en moest dus de lopende abbo opgezegd worden en een nieuwe (waarvan jaarcontract evenredig korter zou zijn als de eerste al verlopen was) op nieuwe adres opgevoerd worden. Niets aan de hand dus. Maar blijkbaar was dat zowel intern als naar jou toe onvoldoende gecommuniceerd :(
RSP schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:05:
Dat gaat volstrekt automatisch - als het systeem werkt tenminste 8)7
Cyphax schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:09:
[...]

Wat ik er tot nog toe van begrepen heb is dat de limiet 2 gigabyte is, maar overschrijding van bij zoveel keer het gemiddelde ga je geknepen worden. Dat was 1,5, dus na 3 gigabyte wat het uit met de pret en hallo 48kbit, maar in januari kreeg ik een mail waarin stond dat ik na VIJF keer gemiddelde pas geknepen zou worden. De limiet is dus 2 gig maar ze laten een hogere marge toe.
En in de praktijk betekent dat dat de limiet van 3 gig naar 10 gig is gegaan.
En dat is wel prettig, want die 3 gig vond ik duidelijk te weinig, en 10 gig is wel aardig. ADSL blijft een beter alternatief maar totdat mijn jaarcontract op is kan ik hier prima mee leven.
Dat is verouderde info, vroeger had Light een harde limiet van 1GB en een systeemlimiet (het moment waarop daadwerkelijk afgeknepen werd) van 3GB. Ondertussen zijn de voorwaarden aangepast naar AUP, dus chello mag eenzijdig bepalen wat het systeemlimiet is. Aanvankelijk bleef dat 3GB, maar afgelopen maand was het bijvoorbeeld 10GB. AUP=AUP ;)
[...]

Ze reageren er wel vrij strict op maar ze zijn er weleens heel traag mee. Zo heb ik dagen nog door kunnen surfen op volle snelheid na een afknijpmailtje. Andere keren waren ze wat sneller mee (zelfs in het weekend). Soms zijn ze ook "te snel" met herstellen (ik had 28 januari ofzo m'n normale snelheid weer terug, terwijl januari meer dan 28 dagen heeft).
Maar als je de 40gig gepasseerd bent krijg je zeker mail.
Je krijgt bij het passeren van 60% en 80% ook al mail. Aan de hand van het eerste mailtje (60%) kun je dus berekenen wat voor die maand de geldende systeemlimiet is. Maar idd, er lijkt eea niet 100% in orde te zijn met de afknijping. Als het ten onrechte gebeurt kun je het altijd laten herstellen, maar vaker komt voor dat je er gewoon een tijdje niet gemeten wordt. Mocht je trouwens na de eerste van de volgende maand nog niet teruggezet zijn, haal je modem even een minuutje van stroom :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:23:
Dat is verouderde info, vroeger had Light een harde limiet van 1GB en een systeemlimiet (het moment waarop daadwerkelijk afgeknepen werd) van 3GB. Ondertussen zijn de voorwaarden aangepast naar AUP, dus chello mag eenzijdig bepalen wat het systeemlimiet is. Aanvankelijk bleef dat 3GB, maar afgelopen maand was het bijvoorbeeld 10GB. AUP=AUP ;)
Was dat een halve maand (nee iets meer) verouderde info?
Dan ben ik slecht op de hoogte..
In hun mail stond dat 5x het gemiddelde verbruikt mocht worden (en dat gemiddelde (hetgeen eigenlijk zou moeten varieren maar iedereen verbruikt bij Chello Light gek genoeg 2 gig, al maanden) was nog steeds 2GB, maar ipv 1,5 mag nu blijkbaar 5x zoveel verbruikt worden maximaal)...
Fijn dat ze zo vaag blijven, maar ik ben allang blij dat ze het opgeschroeft hebben.
Ze mochten er weleens gewoon eerlijk over zijn; die FUP, of AUP is gewoon in de praktijk een harde limiet die nu iets opgeschroeft is maar ze blijven het maar AUP noemen.
Je krijgt bij het passeren van 60% en 80% ook al mail. Aan de hand van het eerste mailtje (60%) kun je dus berekenen wat voor die maand de geldende systeemlimiet is. Maar idd, er lijkt eea niet 100% in orde te zijn met de afknijping. Als het ten onrechte gebeurt kun je het altijd laten herstellen, maar vaker komt voor dat je er gewoon een tijdje niet gemeten wordt. Mocht je trouwens na de eerste van de volgende maand nog niet teruggezet zijn, haal je modem even een minuutje van stroom :)
Die mails heb ik in januari niet gehad (eerder wel), maar ik werd direct geknepen. Waarom is me niet geheel duidelijk, ik heb volgens mij geen 10 gig verbruikt in een paar dagen, maar ik kan dat onmogelijk bewijzen, het zij zo. Het gaat inderdaad niet altijd van een leien dakje en dat is niet zo netjes als je onterecht geknepen wordt natuurlijk. Terugzetten is bij mij maar 1 keer een paar (2 of 3) dagen te laat gebeurd.. gaan we ook niet dood aan maar ze hebben het nog niet helemaal op orde.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 04-02-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cyphax schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:47:
[...]
Was dat een halve maand (nee iets meer) verouderde info?
Dan ben ik slecht op de hoogte..
In hun mail stond dat 5x het gemiddelde verbruikt mocht worden (en dat gemiddelde (hetgeen eigenlijk zou moeten varieren maar iedereen verbruikt bij Chello Light gek genoeg 2 gig, al maanden) was nog steeds 2GB, maar ipv 1,5 mag nu blijkbaar 5x zoveel verbruikt worden maximaal)...
Ahum... 5x2GB=10GB :z
Rekenen is ook een vak...
Fijn dat ze zo vaag blijven, maar ik ben allang blij dat ze het opgeschroeft hebben. Ze mochten er weleens gewoon eerlijk over zijn; die FUP, of AUP is gewoon in de praktijk een harde limiet die nu iets opgeschroeft is maar ze blijven het maar AUP noemen.
Ach, ontevreden? Stap dan over. Van zeiken gaat niets veranderen, het is goedkoper gezeik te negeren...
[...]

Die mails heb ik in januari niet gehad (eerder wel), maar ik werd direct geknepen. Waarom is me niet geheel duidelijk, ik heb volgens mij geen 10 gig verbruikt in een paar dagen, maar ik kan dat onmogelijk bewijzen, het zij zo.
Upload telt ook mee hoor, als je light hebt, heb je een max upload van 512Kbps, dat betekent dat je 225MB/u kunt uppen. Dat betekent dat als je je upload onbeperkt open hebt staan en mensen beginnen te uppen je binnen 24u van onder de 6 GB (eerste mailtje) tot boven de 10GB kunt gaan. En als 60%, 80% en 100% samenvallen krijg je echt maar een enkele, definitieve mailtje. Die mailtjes zijn slechts ter informatie, je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je datagebruik (tip: gebruik dumeter, dan heb je zelf wel de gegevens in hand, althans als je maar een enkele PC aangesloten hebt)
Het gaat inderdaad niet altijd van een leien dakje en dat is niet zo netjes als je onterecht geknepen wordt natuurlijk. Terugzetten is bij mij maar 1 keer een paar (2 of 3) dagen te laat gebeurd.. gaan we ook niet dood aan maar ze hebben het nog niet helemaal op orde.
Als je niet op tijd teruggezet wordt betekent dat waarschijnlijk dat je modem niet op moment van terugzetting (nacht van 28/29/30/31 oude maand op 1 nieuw maand) aanstond of anderszins niet reageerde. Een handmatige reset (stroom er een minuut af) is meestal afdoende om dat te verhelpen. Dan nog niet op orde? Bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 04-02-2005 16:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dion_b schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:06:
Ahum... 5x2GB=10GB :z
Rekenen is ook een vak...
Pardon? Waar maak ik een rekenfout? Ik zeg alleen: dat gemiddelde van 2gig is niet veranderd, ik had het idee dat je bedoelde dat het gemiddelde elke keer door Chello aangepast kan worden, maar het is niet het gemiddelde dat verandert.
Ach, ontevreden? Stap dan over. Van zeiken gaat niets veranderen, het is goedkoper gezeik te negeren...
Dat punt staat toch wel heel erg los van mijn huidige verbinding. Daarom overstappen zou nogal onzinnig zijn. Daar komt bij dat ik over zou stappen als dat kon. Daarnaast is het geen geval van Chello die zeikt tegen bestaande klanten, waar ik er nog 1 van ben. Ik vind dat een erg slap punt, je kunt wel HEEL makkelijk overal maar tegen zeggen "dan stap je toch lekker over". Maargoed, je gebruikt het wel vaker. En ik heb ook al vaker aangegeven over te stappen als dat kan (en de rest van het contract afkopen ofzo vind ik even geen optie, zo rijk ben ik ook niet :P).
Upload telt ook mee hoor, als je light hebt, heb je een max upload van 512Kbps, dat betekent dat je 225MB/u kunt uppen. Dat betekent dat als je je upload onbeperkt open hebt staan en mensen beginnen te uppen je binnen 24u van onder de 6 GB (eerste mailtje) tot boven de 10GB kunt gaan. En als 60%, 80% en 100% samenvallen krijg je echt maar een enkele, definitieve mailtje. Die mailtjes zijn slechts ter informatie, je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je datagebruik (tip: gebruik dumeter, dan heb je zelf wel de gegevens in hand, althans als je maar een enkele PC aangesloten hebt)
Ik merk dat m'n verbinding stukken sneller is dan ik in eerste instantie dacht. Zou dus goed kunnen. :)
Als je niet op tijd teruggezet wordt betekent dat waarschijnlijk dat je modem niet op moment van terugzetting (nacht van 28/29/30/31 oude maand op 1 nieuw maand) aanstond of anderszins niet reageerde. Een handmatige reset (stroom er een minuut af) is meestal afdoende om dat te verhelpen. Dan nog niet op orde? Bellen.
Ik zet nooit m'n modem uit maar ik heb tot nog toe 2 of 3 keer storing gehad, kan zijn dat het toen inderdaad niet werkte. Een paar dagen later was het wel gefixed door Chello zelf, daar heb ik niet voor hoeven klagen ofzo. :)
Het is ook maar 1 keer te laat teruggezet, geen idee hoe representatief dat is maar ik zit er niet zo mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 04-02-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Kan iemand me dit uitleggen?

* geez logt in op datagebruik.chello.nl
"Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen dataverbruik gemeten."

En dat staat er dus al maaaaaaaaaanden, terwijl ik rustig 90gb traffic/maand heb.. Niet dat ik het erg vind ;), maar hoe komt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
geez schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:41:
Kan iemand me dit uitleggen?

* geez logt in op datagebruik.chello.nl
"Voor deze gebruikersnaam is er op dit moment nog geen dataverbruik gemeten."

En dat staat er dus al maaaaaaaaaanden, terwijl ik rustig 90gb traffic/maand heb.. Niet dat ik het erg vind ;), maar hoe komt het?
Of je hebt een ander modem, of Chello weet niet dat jij een ander modem hebt, of er staat iets fout in hun systeem of administratie. Maar ik zou me er niet druk om maken en van je downloads genieten zolang het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

of heb je nog een com21 of terayon modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Heb al een paar maandjes het nieuwe Thompson modem.. Maar nog steeds merkt chello niets B)
En genieten ervan doe k wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09-2023
Nog vragen aan de helpdesk? :P

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Zal ik maar wat vragen dan.. is er wat bekend over verdere upgrades? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 18-09-2023
geez schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:49:
[...]

Zal ik maar wat vragen dan.. is er wat bekend over verdere upgrades? :P
Nee :P

Ook de helpdesk moet dit meestal vernemen via Webwereld!

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

dion_b schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:55:
[...]

Router probleem. Als het resetten helpt, dan geeft de DHCP server wel een goed DNS server adres door, waarschijnlijk heeft de router ergens een oude adres (van de eerste keer aansluiten ofzo) tevoorschijn getoverd. Wat voor router? Sitecom heeft soms rare dingen met MAC adressen, maar dit komt met niet gelijk bekend voor.
Nee het is geen router probleem, familieleden hebben er ook last van.
Mac adressen modem en router zijn al lang en breed geregistreerd, gaat een tijdje goed en dan stuwt de dhcp server nog een extra DNS server in.

Het demonstratieeffect zorgt dat ik er al anderhalve week geen last meer van heb.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

meibok schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Nee het is geen router probleem, familieleden hebben er ook last van.
Mac adressen modem en router zijn al lang en breed geregistreerd, gaat een tijdje goed en dan stuwt de dhcp server nog een extra DNS server in.

Het demonstratieeffect zorgt dat ik er al anderhalve week geen last meer van heb.
Als het vanuit de DHCP server komt dan zou het toch na die router reboot net zo hard erin moeten komen :?

Maar dan nog, als DHCP DNS problemen geeft is het altijd mogelijk om de DNS servers die op www.chello.nl onder 'support' staan hard in te voeren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zit sinds vandaag vanwege verhuizing bij Chello. Ik heb een hostingaccount en wat andere services bij Godaddy. Nu kan ik www.godaddy.com en ook mijn eigen pagina daar zo goed als niet bereiken. Hebben andere Sjelloers dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Poster schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:14:
Zit sinds vandaag vanwege verhuizing bij Chello. Ik heb een hostingaccount en wat andere services bij Godaddy. Nu kan ik www.godaddy.com en ook mijn eigen pagina daar zo goed als niet bereiken. Hebben andere Sjelloers dat probleem ook?
* dion_b kan vanaf z'n chello er prima bij :)

Verwijder evt proxies in de browser, als dat niet helpt een tracert erheen doen om te kijken waar het fout gaat...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik had een vraag! ik heb zelf al paar jaar chello en heb toen der tijd een Montorola Surfboard gekregen (SB4100E) Dus die hoefde niet vervangen te worden (gelukkig) Maar nu heb ik dus geen datalamiet. :D ik hartstikke blij, maar waar licht dat aan? aan me modem of de regio waar ik in lig? Leeuwarden (100 meter eronder) Ik klaag er verder niet over, me snelheden zijn ook optimaal. Zijn er nog meer mensen zonder datalamiet? en welk modem hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motorola SB4100E is een EuroDOCSIS 1.x modem (1.1 iirc), die samen met alle andere EuroDOCSIS modems in het systeem voor datameting zou moeten zitten. Hij zal pas vervangen moeten worden als chello overgaat op EuroDOCSIS 2.0, wat pas zal gebeuren als de upstream boven de 10Mbps uit gaat komen. Iig zijn er genoeg met diezelfde modem die wiens datagebruik wel in de gaten gehouden wordt. Er is vast iets mis met de koppeling tussen je account en die systemen. Hiero (Nijmegen) wordt met een Thomson TCM390 de boel anders goed in de gaten gehouden...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben woonachtig in Spijkenisse en gebruik Chello Classic. Eind september 2004 is ons kabelmodem omgeruild voor een Motorola Surfboard in verband met netwerk upgrades (snelheidsverhogingen). Ik gebruik een oude pentium met FreeSCO om de verbinding te delen over een aantal andere computers.

De snelheidsverhoging is doorgevoerd en lijkt ook wel te werken (afhankelijk van de andere kant natuurlijk). Mijn probleem is dat het nieuwe modem soms vastloopt. Aan het modem zie je verder niets. De vier groene ledjes branden en het oranje netwerk ledje brand ook. Daaraan kan ik zien dat het niet goed is omdat het oranje ledje knippert als er sprake is van dataverkeer dat is bijna altijd zo omdat ik meestal wel een download/upload heb lopen (BitTorrent).

Als ik de stroom van het modem haal, eventjes wacht en weer aansluit dan gaan de groene ledjes knipperen. Als de verbinding weer herstelt is (meestal binnen 5 tot 10 minuten, soms pas na 5 kwartier) dan loopt alles weer vrolijk verder. Op de rest van de computers heb ik dan verder niets gedaan. Ook op de PC die routertje speelt heb ik niets aangepast.

In het begin dacht ik dat er storing was (dat is namelijk ook een paar keer gebeurd), maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het modem steeds vaker vastloopt. Als ik iets probeer op de PC's terwijl het modem op tilt staat dan krijg ik DNS errors (timeouts, geen antwoord van DNS server etc); ook pingen op ip nummer werkt dan niet of hooguit 1 keer in de 100 keer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Kan ik er zelf wat aan doen (anders dan stoppen met downloaden, natuurlijk ;) ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste punt om uit te zoeken is of het daadwerkelijk aan de modem zelf ligt. Kun je als hij 'vastloopt' nog de modem benaderen op 192.168.100.1? Wat lees je dan uit?

Hoe goed zijn je signalen down- en upstream, en hoe is de SNR (down moet zo dicht mogelijk bij 0dBmV liggen, up moet onder de 56dBmV zijn, SNR boven de 22dB (hoe hoger hoe beter).

Als al die signalen goed zijn en hij nog steeds vastloopt is aarding (van je Freesco bak) de hoofdverdachte. Als je Freesco bak niet geaard is aangesloten, bestaat er een potentiaalverschil tussen de GND lijn op de netwerkkabel naar de modem en de aarde waar de modem (via coax) aan zit. Natuurlijk is de boel galvanisch afgescheiden, maar EuroDOCSIS modems (voornamelijk de Thomson TCM390, maar ook in mindere mate de SB5100E die jij hebt) kunnen er nogal van gaan flippen, iig zijn ze er een stuk gevoeliger voor dan Com21. Hoe dan ook hoort een PC gewoon geaard aangesloten te zijn, en als dat niet het geval is, zorg daar eerst eens voor :z

Oslik blyat! Oslik!

• JeroenE
  • Niet online
Eerste punt om uit te zoeken is of het daadwerkelijk aan de modem zelf ligt. Kun je als hij 'vastloopt' nog de modem benaderen op 192.168.100.1? Wat lees je dan uit?
Sinds mijn post is er nog geen probleem geweest (afkloppen). Ik zat daar eigenlijk op te wachten voor het posten...
Hoe goed zijn je signalen down- en upstream, en hoe is de SNR (down moet zo dicht mogelijk bij 0dBmV liggen, up moet onder de 56dBmV zijn, SNR boven de 22dB (hoe hoger hoe beter).
Downstream Value
Frequency 164000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 29 dB
Power Level -12 dBmV

Upstream         Value
Channel ID          1
Frequency  49800000 Hz Ranged
Power Level      42 dBmV

Ik weet niet hoe groot de 'ranges' zijn, dus of de waardes in de buurt liggen durf ik niet te zeggen. Als de waarde varieert tussen -15 en + 15 dan is -12 niet dicht bij 0, maar als de range -1000 tot + 1000 is dan is -12 wel dicht in de buurt...
Hoe dan ook hoort een PC gewoon geaard aangesloten te zijn, en als dat niet het geval is, zorg daar eerst eens voor :z
Mijn PC is niet geaard (ivm ontbreken van geaarde stopcontacten op die verdieping). Het staat al een tijd op de planning om de aarde door te trekken naar andere kamers, maar dat is er nog niet van gekomen.

• Fraggar
  • Niet online
Gisteren is mijn Terrayon modem omgeruild met een Motorola.
Dus ik sloot gister avond dat nieuw modem aan.

Het pc connectivity lampje gaat mooi aan als ik de netwerkkabel erin klik.
Het powerlampje gaat ook mooi branden als ik de adapter in het stopcontact doe.
Op dat moment knippert het Receive lampje, en daar veranderd niets aan als ik de upc-kabel in het modem aansluit. Er wordt ook geen ip gegeven aan mijn pc.
Dus er is geen verbinding met de buitenwereld, lijkt me zo.

Daarna ben ik UPC gaan bellen. De medewerker ging nog vragen of alles goed stond ingesteld op de pc etc, maar dat is geen probleem. Er zit ook geen router tussen.
Daarna vroeg hij om een MAC ID van het modem, dat stond aan de onderkant daarvan.
Maar daarmee kon hij niets vinden, dus komt er (pas) komende maandag een monteur.

Nu is mijn vraag: Wat komt die monteur doen?
Daar kon de klantenservice me geen antwoord op geven. Ze dachten dat er iets mis zou zijn met de bekabeling, mij lijkt dat nogal vreemd.
Ik heb het gevoel dat er te weinig kennis aanwezig is bij die klantenservice medewerkers om dit probleem op te kunnen lossen, dus sturen ze maar een monteur.
Dit lijkt mij namelijk een software-matig probleem, waar helemaal geen monteur voor hoeft langs te komen.

Wat zeggen jullie ervan?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeroene schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 10:30:
[...]
Sinds mijn post is er nog geen probleem geweest (afkloppen). Ik zat daar eigenlijk op te wachten voor het posten...

[...]

Downstream Value
Power Level -12 dBmV

Upstream         Value
Channel ID          1
Frequency  49800000 Hz Ranged
Power Level      42 dBmV

Ik weet niet hoe groot de 'ranges' zijn, dus of de waardes in de buurt liggen durf ik niet te zeggen. Als de waarde varieert tussen -15 en + 15 dan is -12 niet dicht bij 0, maar als de range -1000 tot + 1000 is dan is -12 wel dicht in de buurt...
-12dBmV is brak, het is een wonder dat die modem nog online is. Als het nog een keer gebeurt: helpdesk bellen. Als ze structureel dit soort waardes terugzien is er iets goed mis. Staat de modem wel dichtbij eerste aansluitpunt :? Zo ja zit dit in het UPC netwerk, zo nee is het gewoon gevolg van langere binnenhuisbekabeling.
[...]
Mijn PC is niet geaard (ivm ontbreken van geaarde stopcontacten op die verdieping). Het staat al een tijd op de planning om de aarde door te trekken naar andere kamers, maar dat is er nog niet van gekomen.
Bekend probleem. Sowieso krankzinnig dat pas eind jaren '90 in NL in nieuwbouw standaard alles geaard is |:(
Fraggar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:48:
[...
]Op dat moment knippert het Receive lampje
[...]
Maar daarmee kon hij niets vinden, dus komt er (pas) komende maandag een monteur.

Nu is mijn vraag: Wat komt die monteur doen?
Daar kon de klantenservice me geen antwoord op geven. Ze dachten dat er iets mis zou zijn met de bekabeling, mij lijkt dat nogal vreemd.
Ik heb het gevoel dat er te weinig kennis aanwezig is bij die klantenservice medewerkers om dit probleem op te kunnen lossen, dus sturen ze maar een monteur.
Dit lijkt mij namelijk een software-matig probleem, waar helemaal geen monteur voor hoeft langs te komen.
Pardon :?

De medewerker van de storingsdienst (klantenservice gaat alleen over rekeningen enzo) heeft de enige juiste antwoorden gegeven:

1) modem komt niet online, dat is vermoedelijk een gevolg van bekabeling
2) er is op afstand niet te bepalen waar dat probleem zit.

Met software heeft het geen steek te maken, dat is pas im frage op moment dat de modem online is. De kennis ontbreekt hier niet bij de storingsdienst maar bij jou. Niet erg ofzo, maar ga dan niet lopen blaten :/

En dan nog, wees blij dat het hardwarematig is. Als het aan software lag was het geheel je eigen verantwoordelijkheid geweest om het op te lossen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Fraggar
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:26:
Pardon :?

De medewerker van de storingsdienst (klantenservice gaat alleen over rekeningen enzo) heeft de enige juiste antwoorden gegeven:

1) modem komt niet online, dat is vermoedelijk een gevolg van bekabeling
2) er is op afstand niet te bepalen waar dat probleem zit.

Met software heeft het geen steek te maken, dat is pas im frage op moment dat de modem online is. De kennis ontbreekt hier niet bij de storingsdienst maar bij jou. Niet erg ofzo, maar ga dan niet lopen blaten :/

En dan nog, wees blij dat het hardwarematig is. Als het aan software lag was het geheel je eigen verantwoordelijkheid geweest om het op te lossen :z
Je zegt dus dat jij ook denkt dat het aan bekabeling ligt.
Het oude modem werkte perfect. De monteur komt, ik ontkoppel het modem en sluit het nieuwe modem aan. Daarbij gebruik ik precies dezelfde bekabeling. Dan lijkt het me niet echt logisch te zijn dat het aan de bekabeling ligt hè?

Verder denk ik natuurlijk niet dat het een softwarematig probleem in mijn pc betreft, wat je hier suggereert. Je zegt dat het pas im frage is dat het met software te maken kan hebben op het moment dat het modem online is. Hoe kom je daarbij?
Er zal aan de kant van Chello ook alles goed geregeld moeten zijn mbt software, wil het modem online kunnen komen. Als voorbeeld zou je dat in de verte kunnen vergelijken met het omzetten van een ISDN lijn naar een PSTN lijn door KPN, softwarematig moet daar het één en ander voor gebeuren. Dat was waar ik op doelde.

Verder is het nogal kortzichtig dat je zo aanvallend reageert en zelf ook nog allerlei onwaarheden beweert. Ik werk zelf bij de storingsdienst van KPN, van daaruit weet ik dat er vaak onjuiste informatie (onbewust) wordt gecommuniceerd naar klanten toe.

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Fraggar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:48:
Op dat moment knippert het Receive lampje, en daar veranderd niets aan als ik de upc-kabel in het modem aansluit.
Als het receive lampje blijft knipperen, dan betekend dat dat je modem geen downstream kan vinden...

Controleer eens of aan de kant van de f-connector (dat is de connector die je op je modem aansluit) de kern van de coax er nog mooi in 't midden uitkomt, en dus niet geknikt of afgebroken is... Dat is nml. 1 van de meest voorkomende problemen bij een modemswap! ;)

Als je motorola nog niet online is, zou het ding wel een ip moeten afgeven aan je pc, in de range van 192.168.100.*

Dan kun je op http://192.168.100.1 de status van je modem bekijken...

Ik weet niet in welke regio je zit, in de regio brabant kan ik je wel vertellen wat de downstreamfrequentie's van dat modem zijn...

• Fraggar
  • Niet online
Mark_640 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:16:
[...]

Als het receive lampje blijft knipperen, dan betekend dat dat je modem geen downstream kan vinden...
Dankzij je tip ben ik toch nog maar een keer naar dat pinnetje gaan kijken. Aan de kant van de modem zat alles perfect. Opeens zei m'n broertje op dat moment dat hij bij het ontkoppelen van het modem ook de connector aan de muur-kant los had gehad 8)7
Ik dat na gekeken... Die zat inderdaad helemaal verkeerd weer in elkaar.
Toen heb ik dat gefixed, meteen werkte het weer... :X

Maarja toen de volgende stap. Het inloggen met je gebruikersnaam of SID, dat wil helaas niet lukken, nu maar weer eens de helpdesk bellen.

[ Voor 91% gewijzigd door Fraggar op 10-02-2005 21:30 ]

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Fraggar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:02:
[...]
Status:
Acquire Downstream Channel: In Progress
Dit betekend dus dat het modem bezig is te zoeken naar een downstream channel.
Signal:
Downstream: 826500000 Hz In Progress
Signal to Noise Ratio: 21dB
Power Level: -19dBmV
Dit betekend dat het modem op dit moment zoekt op 826,50 Mhz, en daar niks kan vinden, want powerlevel = -19, veel te laag... Logisch, want op deze frequentie zitten geen docsis downstream channels...
Configuration:
Frequency Plan: European PAL
Upstream Channel ID: 4
Frequency (Hz) 458750000
Enable DHCP Server
Dit staat eigenlijk goed, ook de downstream frequentie staat er goed in,
deze zijn nml. 458,75 en 514,75 Mhz...
Verder zit ik ook in regio Brabant. Zegt deze informatie over de status je iets?
Eigenlijk kunnen het maar 2 simpele dingen zijn...

1. Je modem is kapot
2. Er staat geen (goed) signaal op je modem (alles stekkers enzo gecontroleerd, modem even rechtstreeks op de eerste wandcontactdoos aangesloten??)

Als er maandag een monteur komt, heb je nog kans dat je mij IRL zult zien... ;)

Die monteur hoeft niet meer te komen... ;)

Als je mij ff je klantnr. doormailt, cancel ik je afspraak voor maandag, scheelt je 35 Euro voorrijkosten, en hoef je dat niet aan de helpdesker proberen uit te leggen... ;)
Maarja toen de volgende stap. Het inloggen met je gebruikersnaam of SID, dat wil helaas niet lukken, nu maar weer eens de helpdesk bellen.
Kom je niet eens op de APS pagina, of krijg je een fout bij gebruikersnaam/wachtwoord??

Bij username kun je ook gewoon je mailadres van chello invullen, zonder @chello.nl
en bij je ww moet je even opletten als je dat zelf ooit veranderd hebt, op het formulier wat je erbij krijgt staat nml. alleen het standaard ww, heb je het ooit zelf veranderd, dan moet je je veranderde ww gebruiken...

[ Voor 29% gewijzigd door Mark_640 op 10-02-2005 21:43 ]

• Fraggar
  • Niet online
Wat er als laatste nog niet lukte was dat die inlog pagina de combinatie user/pass niet accepteerde.
Toen ben ik meteen gaan bellen en heb ook meteen de afspraak afgezegd. (nog bedankt voor het aanbod :))

De medewerker ging meteen mijn standaard passwoord veranderen in hetzelfde maar dan zonder de speciale tekens erin. Toen lukte het inloggen wel.
Nu zit ik weer via m'n Chello verbinding op tweakers 8)

Bedankt voor je tips! :)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ur welcome!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fraggar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:52:
[...]

Je zegt dus dat jij ook denkt dat het aan bekabeling ligt.
Het oude modem werkte perfect. De monteur komt, ik ontkoppel het modem en sluit het nieuwe modem aan. Daarbij gebruik ik precies dezelfde bekabeling. Dan lijkt het me niet echt logisch te zijn dat het aan de bekabeling ligt hè?
Fraggar schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:02:
[...]

Dankzij je tip ben ik toch nog maar een keer naar dat pinnetje gaan kijken. Aan de kant van de modem zat alles perfect. Opeens zei m'n broertje op dat moment dat hij bij het ontkoppelen van het modem ook de connector aan de muur-kant los had gehad 8)7
Ik dat na gekeken... Die zat inderdaad helemaal verkeerd weer in elkaar.
Toen heb ik dat gefixed, meteen werkte het weer... :X
Onwaarheden :? Toch echt duidelijk de kabels :z

De betekenis van die knippercombo kun je gewoon in de handleiding die bij de modem geleverd werd lezen...
Verder denk ik natuurlijk niet dat het een softwarematig probleem in mijn pc betreft, wat je hier suggereert. Je zegt dat het pas im frage is dat het met software te maken kan hebben op het moment dat het modem online is. Hoe kom je daarbij?
Wederom, RTFM, pas vanaf drie knipperende LEDs komt software aan welke kant dan ook eraan te pas. Tot die tijd is het puur firmware van de modem die een downstream signaal probeert te vinden.
Er zal aan de kant van Chello ook alles goed geregeld moeten zijn mbt software, wil het modem online kunnen komen. Als voorbeeld zou je dat in de verte kunnen vergelijken met het omzetten van een ISDN lijn naar een PSTN lijn door KPN, softwarematig moet daar het één en ander voor gebeuren. Dat was waar ik op doelde.

Verder is het nogal kortzichtig dat je zo aanvallend reageert en zelf ook nog allerlei onwaarheden beweert. Ik werk zelf bij de storingsdienst van KPN, van daaruit weet ik dat er vaak onjuiste informatie (onbewust) wordt gecommuniceerd naar klanten toe.
Onwaarheden :? Ik denk dat bovenstaande zeer duidelijk aangeeft dat zowel de medewerker bij de storingsdienst van UPC als ik het exact bij het juiste eind hadden. Jij bent degene die komt met indianenverhalen over bewust onjuiste informatie, terwijl je als storingsdiensmedewerker toch beter zou moeten kunnen weten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb gisteren ff een oud tooltje bijgewerkt. Het controleert je datagebruik van chello wanneer je op het icoontje dubbelklikt, het staat in je systemtray. Simpel maar handy :)
Wel eerst ff je gegevens invullen in settings.ini, rechtermuisknop op icoontje en kiezen voor settings.

Gemaakt voor personal use maar misschien ook leuk voor anderen.
download
PS: heb even een aantal seconden geduld nadat je hebt gedubbelklikt op het icoontje, het ophalen van de gegevens duurt een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Wel grappig die datalimieten. Downloadde met m'n oude Terrayon modem zo'n 100 á 200 GB per maand en de mailtjes bleven maar komen. Maar verlagen? Ho maar. Konden ze geloof ik niet door die modem. Maar nu heb ik dus een nieuwe Motorola (al een tijdje) en ik download nog steeds erg veel. Laat ik zeggen zo rond de 100 GB per maand. Nog steeds krijg ik mailtjes maar nog steeds wordt ik niet verlaagd. Vindt het wel leuk zo :D Heb Classic :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:26:-12dBmV is brak, het is een wonder dat die modem nog online is. Als het nog een keer gebeurt: helpdesk bellen. Als ze structureel dit soort waardes terugzien is er iets goed mis. Staat de modem wel dichtbij eerste aansluitpunt :? Zo ja zit dit in het UPC netwerk, zo nee is het gewoon gevolg van langere binnenhuisbekabeling.
Het was zojuist weer gebeurd (waarschijnlijk eerder vandaag, maar ben net thuis). Het modem was nog wel uit te lezen, maar nu stond er:
Downstream Value
Power Level -12 dBmV

Upstream 	Value
Channel ID 	2
Frequency 	35000000 Hz Ranged
Power Level 	47 dBmV

Om de een of andere reden is de upstream dus naar een ander channel gegaan (was eerst 1) en daardoor werkt het blijkbaar niet meer.

De helpdesk bel ik liever niet: het kost veel geld voor je iemand aan de telefoon hebt en tot nog toe zijn ze bij mij nooit verder gekomen dan: start alles weer eens opnieuw op. Als je zegt dat je Linux hebt dan willen ze je ook gelijk niet meer helpen, zelfs al knipperen er lampjes op je modem omdat hij geen verbinding kan maken. Achteraf bleek er dus gewoon storing te zijn (net op het de dag dat ik het nieuwe modem kreeg), dus als ze dat nu gelijk hadden gezegd...

Het modem zit aan een splitter die in de woonkamer op het CAI-aansluitpunt is geprikt. Dat is de officiele aansluitplek. Mijn oude modem stond daar altijd onder een kast (de nieuwe staat er op omdat hij zo vaak gereset moet worden). Er zit een snoertje aan van een centimeter of 50 denk ik. Dit is allemaal destijds door een 'echte' monteur geinstalleerd. Destijds was er geen doe-het-zelf aanslutiing te krijgen (maar de monteur was wel gratis).

Nu moet ik zeggen dat het TV signaal ook niet echt fantastisch is; de TV staat op zolder en sinds een paar jaar zit er een versterker tussen omdat het signaal steeds slechter werd.

Waarschijnlijk toch een slechtere aansluiting dan? Ik zal ze morgen eens een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeroene schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:00:
[...]
Het was zojuist weer gebeurd (waarschijnlijk eerder vandaag, maar ben net thuis). Het modem was nog wel uit te lezen, maar nu stond er:
Downstream Value
Power Level -12 dBmV

Upstream 	Value
Channel ID 	2
Frequency 	35000000 Hz Ranged
Power Level 	47 dBmV

Om de een of andere reden is de upstream dus naar een ander channel gegaan (was eerst 1) en daardoor werkt het blijkbaar niet meer.
Denk niet dat dat het probleem was - die upstream ziet er goed uit, mij lijkt het de -12dBmV die problemen veroorzaakt.
De helpdesk bel ik liever niet: het kost veel geld voor je iemand aan de telefoon hebt en tot nog toe zijn ze bij mij nooit verder gekomen dan: start alles weer eens opnieuw op. Als je zegt dat je Linux hebt dan willen ze je ook gelijk niet meer helpen, zelfs al knipperen er lampjes op je modem omdat hij geen verbinding kan maken. Achteraf bleek er dus gewoon storing te zijn (net op het de dag dat ik het nieuwe modem kreeg), dus als ze dat nu gelijk hadden gezegd...
Begin dan niet met te melden dat je Linux draait (al is de reactie daarop vaak wel erg tekenend voor de kwaliteit/professionaliteit van de individuele helpdesker ;) ), maar met de mededeling dat je je eigen modem uitgelezen hebt en nogal bezorgd bent over de signaalsterkte - OS doet er op dat niveau geen steek toe :z
Het modem zit aan een splitter die in de woonkamer op het CAI-aansluitpunt is geprikt. Dat is de officiele aansluitplek. Mijn oude modem stond daar altijd onder een kast (de nieuwe staat er op omdat hij zo vaak gereset moet worden). Er zit een snoertje aan van een centimeter of 50 denk ik. Dit is allemaal destijds door een 'echte' monteur geinstalleerd. Destijds was er geen doe-het-zelf aanslutiing te krijgen (maar de monteur was wel gratis).
Die splitter (een zogeheten 'optimizer') kan wel eens het probleem zijn. Lastige is alleen dat als je geen F-conn -> IEC verloopstuk hebt je het niet zonder splitter kunt testen. Heb je zoiets wel, test hem even direct op de wandcontactdoos :)
Nu moet ik zeggen dat het TV signaal ook niet echt fantastisch is; de TV staat op zolder en sinds een paar jaar zit er een versterker tussen omdat het signaal steeds slechter werd.

Waarschijnlijk toch een slechtere aansluiting dan? Ik zal ze morgen eens een mail sturen.
Als TV ook problemen heeft (sneeuw) dan kan dat wijzen op een slechte (verzopen?) kabel naar het huis toe, maar ik weet niet of dat waarschijnlijker is dan optimizer problemen - als de kabel brak was had ik een upstream signaalsterkte van rond de 56dBmV verwacht...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Ik heb een probleem :/. Ik probeer te gamen op een Duitse match server maar heb een ping van 200~300ms. Dus heb ik een tracert gedaan en volgens mij wordt ik omgeleid via Frankrijk :?,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.123.254
  2     8 ms     7 ms     7 ms  10.137.0.1
  3     9 ms    10 ms    21 ms  p15161.net.upc.nl [212.142.15.161]
  4    11 ms    11 ms    11 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5    13 ms    21 ms    13 ms  nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  6    12 ms    12 ms    17 ms  nl-ams02a-rd2-pos-5-2.aorta.net [213.46.161.45]

7    12 ms    13 ms    12 ms  nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
  8    22 ms    19 ms    17 ms  de-fra01a-rd1-pos-5-3.aorta.net [213.46.160.134]

9    19 ms    19 ms    20 ms  de-fra01a-ri1-ge-2-0-0.aorta.net [213.46.179.18]

10   203 ms   210 ms   207 ms  decix-upc-1-de.fra.seabone.net [195.22.211.49]
 11   204 ms   206 ms   203 ms  fra7-fra2-racc1.fra.seabone.net [195.22.211.35]

12   217 ms   222 ms   223 ms  customer-side-hansenet-1-de-fra7.fra.seabone.net
 [195.22.211.58]
 13   216 ms   213 ms   212 ms  vl201.brac01.0059-07.hh.hansenet.de [213.191.75.
76]
 14   217 ms   217 ms   212 ms  server01.cu-network.de [213.191.71.61]

Valt hier iets aan te doen behalve niet op de server spelen :(.

Edit:
Ik heb nog even met een programmatje ge-traced en het gaat dus van Nederland naar Oostenrijk naar Italie en dan naar Duitsland volgens mij 8)7 . Klik voor tracert

[ Voor 9% gewijzigd door Bartjeee op 12-02-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 22:49

t3q

Say yes to teq

jeroene schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:14:
Ik ben woonachtig in Spijkenisse en gebruik Chello Classic. Eind september 2004 is ons kabelmodem omgeruild voor een Motorola Surfboard in verband met netwerk upgrades (snelheidsverhogingen). Ik gebruik een oude pentium met FreeSCO om de verbinding te delen over een aantal andere computers.

De snelheidsverhoging is doorgevoerd en lijkt ook wel te werken (afhankelijk van de andere kant natuurlijk). Mijn probleem is dat het nieuwe modem soms vastloopt. Aan het modem zie je verder niets. De vier groene ledjes branden en het oranje netwerk ledje brand ook. Daaraan kan ik zien dat het niet goed is omdat het oranje ledje knippert als er sprake is van dataverkeer dat is bijna altijd zo omdat ik meestal wel een download/upload heb lopen (BitTorrent).

Als ik de stroom van het modem haal, eventjes wacht en weer aansluit dan gaan de groene ledjes knipperen. Als de verbinding weer herstelt is (meestal binnen 5 tot 10 minuten, soms pas na 5 kwartier) dan loopt alles weer vrolijk verder. Op de rest van de computers heb ik dan verder niets gedaan. Ook op de PC die routertje speelt heb ik niets aangepast.

In het begin dacht ik dat er storing was (dat is namelijk ook een paar keer gebeurd), maar de laatste tijd lijkt het wel alsof het modem steeds vaker vastloopt. Als ik iets probeer op de PC's terwijl het modem op tilt staat dan krijg ik DNS errors (timeouts, geen antwoord van DNS server etc); ook pingen op ip nummer werkt dan niet of hooguit 1 keer in de 100 keer.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Kan ik er zelf wat aan doen (anders dan stoppen met downloaden, natuurlijk ;) ) ?
Max connecties minder zetten in bit torrent.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bartjeee schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:35:
Ik heb een probleem :/. Ik probeer te gamen op een Duitse match server maar heb een ping van 200~300ms. Dus heb ik een tracert gedaan en volgens mij wordt ik omgeleid via Frankrijk :?,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.123.254
  2     8 ms     7 ms     7 ms  10.137.0.1
  3     9 ms    10 ms    21 ms  p15161.net.upc.nl [212.142.15.161]
  4    11 ms    11 ms    11 ms  srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
  5    13 ms    21 ms    13 ms  nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  6    12 ms    12 ms    17 ms  nl-ams02a-rd2-pos-5-2.aorta.net [213.46.161.45]

7    12 ms    13 ms    12 ms  nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
  8    22 ms    19 ms    17 ms  de-fra01a-rd1-pos-5-3.aorta.net [213.46.160.134]

9    19 ms    19 ms    20 ms  de-fra01a-ri1-ge-2-0-0.aorta.net [213.46.179.18]

10   203 ms   210 ms   207 ms  decix-upc-1-de.fra.seabone.net [195.22.211.49]
 11   204 ms   206 ms   203 ms  fra7-fra2-racc1.fra.seabone.net [195.22.211.35]

12   217 ms   222 ms   223 ms  customer-side-hansenet-1-de-fra7.fra.seabone.net
 [195.22.211.58]
 13   216 ms   213 ms   212 ms  vl201.brac01.0059-07.hh.hansenet.de [213.191.75.
76]
 14   217 ms   217 ms   212 ms  server01.cu-network.de [213.191.71.61]

Valt hier iets aan te doen behalve niet op de server spelen :(.

Edit:
Ik heb nog even met een programmatje ge-traced en het gaat dus van Nederland naar Oostenrijk naar Italie en dan naar Duitsland volgens mij 8)7 . Klik voor tracert
Hoe kom je erbij dat je via Frankrijk omgeleid wordt :?

fra.seabone.net zit in Frankfurt am Main :z

En Oostenrijk en Italie kan ik er totaal niet uithalen. Hij gaat op UPC's AORTA backbone van Amsterdam naar Frankfurt, wat zo direct is als je maar kunt krijgen...
Na Frankfurt gaat het naar een colo in Hamburg of Hannover (hh.hansenet.de), waar die server dus blijkbaar zal staan.

De vertraging zit in Frankfurt tussen Aorta en de UPC connectie met Seabone. Stuur een mailtje met die tracert naar chello helpdesk...

Edit:
Misschien iets tijdelijks - hier dezelfde tracert gedaan, ook een bump op dezelfde hop, maar lang niet zo erg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
  3     9 ms     6 ms     7 ms  Gig6-0.nm10rt02.brain.upc.nl [212.142.23.161]
  4     7 ms     7 ms     7 ms  srp15-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.130]
  5    12 ms    11 ms    11 ms  srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50]
  6    83 ms    13 ms    11 ms  nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  7    11 ms    11 ms    12 ms  nl-ams02a-rd2-pos-5-2.aorta.net [213.46.161.45]

8    12 ms    11 ms    12 ms  nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
  9    20 ms    18 ms    19 ms  de-fra01a-rd1-pos-5-3.aorta.net [213.46.160.134]

10    18 ms    19 ms    17 ms  de-fra01a-ri1-ge-2-0-0.aorta.net [213.46.179.18]

11    86 ms    88 ms    89 ms  decix-upc-1-de.fra.seabone.net [195.22.211.49]
 12    87 ms    91 ms    89 ms  fra7-fra2-racc1.fra.seabone.net [195.22.211.35]

13   103 ms   102 ms   106 ms  customer-side-hansenet-1-de-fra7.fra.seabone.net
 [195.22.211.58]
 14   103 ms   106 ms   128 ms  vl203.brac01.0059-07.hh.hansenet.de [213.191.84.
106]
 15   101 ms   102 ms   104 ms  server01.cu-network.de [213.191.71.61]

Ik kom op een andere plek op de Brein (in Ah - Arnhem, ipv jouw Am Amsterdam), maar verder gaat het weer over exact dezelfde IPs over A'dam en Frankfurt.

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 12-02-2005 23:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:35:Begin dan niet met te melden dat je Linux draait (al is de reactie daarop vaak wel erg tekenend voor de kwaliteit/professionaliteit van de individuele helpdesker ;) ), maar met de mededeling dat je je eigen modem uitgelezen hebt en nogal bezorgd bent over de signaalsterkte - OS doet er op dat niveau geen steek toe :z
Dat weet ik, maar als je dat zegt is de eerste vraag die daar op volgt "Welke versie van Windows gebruikt u?" ;)
Die splitter (een zogeheten 'optimizer') kan wel eens het probleem zijn. Lastige is alleen dat als je geen F-conn -> IEC verloopstuk hebt je het niet zonder splitter kunt testen. Heb je zoiets wel, test hem even direct op de wandcontactdoos :)
Ik heb geen converters en het aansluitstukje op de kabelmodem past inderdaad niet rechtstreeks in de wandcontactdoos.

Weet iemand misschien het email adres van chello (support@chello.nl ofzo?) Als ik het contactformulier wil openen krijg je een melding waarin je wordt bedankt voor het invullen van het formulier + de melding dat er een technische storing is en dat het niet werkt.

Btw HH = Freie und Hansestadt Hamburg
t3q schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:52:
Max connecties minder zetten in bit torrent.
Ik kan alleen --max_allow_in instellen. Die staat default op 80; ik zal eens proberen met 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 23:04:
[...]

Hoe kom je erbij dat je via Frankrijk omgeleid wordt :?

fra.seabone.net zit in Frankfurt am Main :z

En Oostenrijk en Italie kan ik er totaal niet uithalen. Hij gaat op UPC's AORTA backbone van Amsterdam naar Frankfurt, wat zo direct is als je maar kunt krijgen...
Na Frankfurt gaat het naar een colo in Hamburg of Hannover (hh.hansenet.de), waar die server dus blijkbaar zal staan.

De vertraging zit in Frankfurt tussen Aorta en de UPC connectie met Seabone. Stuur een mailtje met die tracert naar chello helpdesk...

Edit:
Misschien iets tijdelijks - hier dezelfde tracert gedaan, ook een bump op dezelfde hop, maar lang niet zo erg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
  3     9 ms     6 ms     7 ms  Gig6-0.nm10rt02.brain.upc.nl [212.142.23.161]
  4     7 ms     7 ms     7 ms  srp15-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.130]
  5    12 ms    11 ms    11 ms  srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50]
  6    83 ms    13 ms    11 ms  nl-ams02a-ra5-10ge-0-1-0.aorta.net [213.46.161.1
65]
  7    11 ms    11 ms    12 ms  nl-ams02a-rd2-pos-5-2.aorta.net [213.46.161.45]

8    12 ms    11 ms    12 ms  nl-ams05a-rd1-10gige-0-0.aorta.net [213.46.183.2
]
  9    20 ms    18 ms    19 ms  de-fra01a-rd1-pos-5-3.aorta.net [213.46.160.134]

10    18 ms    19 ms    17 ms  de-fra01a-ri1-ge-2-0-0.aorta.net [213.46.179.18]

11    86 ms    88 ms    89 ms  decix-upc-1-de.fra.seabone.net [195.22.211.49]
 12    87 ms    91 ms    89 ms  fra7-fra2-racc1.fra.seabone.net [195.22.211.35]

13   103 ms   102 ms   106 ms  customer-side-hansenet-1-de-fra7.fra.seabone.net
 [195.22.211.58]
 14   103 ms   106 ms   128 ms  vl203.brac01.0059-07.hh.hansenet.de [213.191.84.
106]
 15   101 ms   102 ms   104 ms  server01.cu-network.de [213.191.71.61]

Ik kom op een andere plek op de Brein (in Ah - Arnhem, ipv jouw Am Amsterdam), maar verder gaat het weer over exact dezelfde IPs over A'dam en Frankfurt.
Ik had het dus nogal fout :X. Ik zal eens een weekje kijken als het dan zo blijft stuur ik een mailtje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jeroene schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:18:
[...]
Dat weet ik, maar als je dat zegt is de eerste vraag die daar op volgt "Welke versie van Windows gebruikt u?" ;)
Juist. Maar dan begin je wel op de juiste voet :P

Grap is dat zo'n medewerker hoort te begrijpen wat 'niet ondersteund' betekent.

Niet ondersteund betekent niet "We helpen je totaal niet", het betekent dat je handje niet vastgehouden wordt.

Bij een ondersteund OS kun je van een medewerker verwachten dat hij je aan het handje mee kan nemen door alle schermen. Bij een non-ondersteund OS hoeft hij dat niet te kunnen.

Maar je kunt wel troubleshooten van de verbinding eisen. Alleen moet je dan zelf uitzoeken hoe IP adres te vinden, duplex modus te controleren, browser te starten (en zorgen dat die domme popup op registratiescherm kan openen) dat soort meuk. Maar dat zal niet een probleem zijn toch ;)
[...]
Ik heb geen converters en het aansluitstukje op de kabelmodem past inderdaad niet rechtstreeks in de wandcontactdoos.

Weet iemand misschien het email adres van chello (support@chello.nl ofzo?) Als ik het contactformulier wil openen krijg je een melding waarin je wordt bedankt voor het invullen van het formulier + de melding dat er een technische storing is en dat het niet werkt.
Hmm, hij ligt er idd uit... er is geen los emailadres (ivm spam). Maar als die signaal echt slecht is zal er een monteur ingepland moeten worden en dat moet toch telefonisch gebeuren :z
Btw HH = Freie und Hansestadt Hamburg
_/-\o_

Ik zat al te twijfelen tussen die twee, Hannover was namelijk ook al Hansestadt :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Volgens mij zit chello de snelheid enorm te cappen, want wat ik laatst 2 keer heb meegemaakt is dat ik een paar rar's (iets van 100 MB) met 1200-1300 Kbytes/s heb binnengehaald, en laatst een filmpje met 30.000Kbytes/s (!) van 60 Mb, had ik dus in 2-3 seconden binnen :9 :?

En ik had die bestanden nog nooit eerder gedownload, dus ze konden niet al op de computer staan, en het was ook niet zo, dat alleen de eerste seconden snel zijn, en dat daarna de snelheid terug loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik had het weer 1500 Kbytes/s :D
Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/7315/downloadspeed1bk.jpg
Aan het grafiekje kan je zien dat het eerst 1200-1300 was zoals ik zei, toen weer even normale snelheid (500Kbytes) en toen 1500 Kbytes/s

EDIT: het gaat hier om chello classic

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 14-02-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

COAX, de Kabel internet belangenorganisatie, komt in opstand tegen de datalimieten van Chello _/-\o_ . Ze zijn vandaag een petitie gestart. Doe mee op http://www.coax.nl/actie

Dit zijn de argumenten:
De huidige datalimieten zijn te laag. Vroeger was er helemaal geen limiet, daarna werden alleen enkele honderden klanten beperkt, nu hebben heel veel klanten er last van. De limiet is steeds lager komen te liggen. UPC heeft deze, voor de klant nadelige wijzigingen, geruisloos doorgevoerd.

Harde limieten moeten duidelijk worden aangegeven bij de productspecificaties. Nieuwe klanten denken dat de duurdere chello abonnementen een 'fair use policy' hebben. Dat is niet waar, er zijn harde limieten; 10 GB voor chello light, 40 GB voor chello classic, en 80 GB voor chello plus.

UPC moet stoppen met het verwijzen naar 'gemiddelde gebruik'. UPC zegt uit te gaan van het gemiddelde gebruik om te bepalen wie er teveel gebruikt. Dit is onzin. In werkelijkheid zijn de limieten redelijk willekeurig gekozen. UPC hoort dat dan ook te zeggen.

Algemene Voorwaarden (AV) moeten duidelijker. De AV zijn opzettelijk vaag daar waar duidelijkheid in het voordeel van de klant zou kunnen zijn. Bijvoorbeeld, klanten die vóór 1-1-2005 een contract hebben afgesloten kunnen per maand opzetten, andere klanten slechts eens per twaalf maanden.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 79886 op 15-02-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:10:
En ik had het weer 1500 Kbytes/s :D
[afbeelding]
Aan het grafiekje kan je zien dat het eerst 1200-1300 was zoals ik zei, toen weer even normale snelheid (500Kbytes) en toen 1500 Kbytes/s

EDIT: het gaat hier om chello classic
Ben er nu achter gekomen dat het aan het programma'tje ligt :X Maar dat verklaard nog niet die 30000KB/s, want dat was met IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 74137 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:26:
[...]

Ben er nu achter gekomen dat het aan het programma'tje ligt :X Maar dat verklaard nog niet die 30000KB/s, want dat was met IE
Dat is 30 MB/s? ... Kan echt nooit. Probeer eens FlashGet of FireFox ;)

Heb die petitie btw getekend :)

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 15-02-2005 17:21 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:20:
[...]

Dat is 30 MB/s? ... Kan echt nooit. Probeer eens FlashGet of FireFox ;)

Heb die petitie btw getekend :)
hehe, ja ik zal wel als een newbie klinken die zit te pochen over snelheiden, maar ik zweer dat dat filmpje in 2 seconden binnewas, gemiddelde was dan ook 30MB/s. Maar ach, 't is gebeurd 8)7 . En ik heb al Firefox, en de petitie heb ik ook al getekend, want met me 30MB/s zit ik natuurlijk zo over het datalimiet :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hmm ik heb een probleem wat ik alleen maar goed vind maar ik wil wel weten waardoor het komt het is namelijkj het volgende

mijn datagebruik wordt niet gemeten (wat natuurlijk heel goed is :D)
als ik inlog op de datagebruik site krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
Uw data verbruik 
    error    

1132 , Sun Feb 27 18:20:28 2005  
  Geen data gevonden. Probeer het straks nog eens.

dit is nou ongeveer een half jaar zo en ik kan zo veel als ik wil downloaden. ook ruim over de 40gb van het classic abbonement wat ik heb. kan gewoon 80gb ofzo downloaden zonder ook maar 1 mail of zelf veel meer. gewoon onbeperkt dus. Het is wel sinds dat er een router tussenhangt. maar lijkt me vreemd als het hier door komt.

Ik heb chello classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

spacejam schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:23:
hmm ik heb een probleem wat ik alleen maar goed vind maar ik wil wel weten waardoor het komt het is namelijkj het volgende

mijn datagebruik wordt niet gemeten (wat natuurlijk heel goed is :D)
als ik inlog op de datagebruik site krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
Uw data verbruik 
    error    

1132 , Sun Feb 27 18:20:28 2005  
  Geen data gevonden. Probeer het straks nog eens.

dit is nou ongeveer een half jaar zo en ik kan zo veel als ik wil downloaden. ook ruim over de 40gb van het classic abbonement wat ik heb. kan gewoon 80gb ofzo downloaden zonder ook maar 1 mail of zelf veel meer. gewoon onbeperkt dus. Het is wel sinds dat er een router tussenhangt. maar lijkt me vreemd als het hier door komt.

Ik heb chello classic.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de router er iets mee te maken heeft dat het niet gemeten kan worden. Maar hoezo is dit een probleem? Het is nooit in je nadeel dat niet gemeten kan worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik vind het niet echt een probleem ofzo maar ik wil gewoon weten hoe het komt. ik hoor wel van meerdere mensen dat die dat hebben.
bij somige mensen komt er zelf te staan
uw data wordt niet gemeten

ik had vorig jaar september een router aangeschaft daarvoor deed ik de internet verbinding gewoon doorlinken met een computer. en sinds vorig jaar september wordt het niet meer gemeten bij mij. eerst kwam er gewoon ieder maand te staan 0 mb gedownload maar sinds 1 januari komt er gewoon te staan geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Waarschijnlijk zit het in de registratie van je kabelmodem ofzo (dat wat je normaal regelt via de provisioning pagina). Daarmee worden de MAC adressen van je modem+netwerkkaart namelijk gekoppeld aan jouw accountnaam. Maarja eigenlijk zou je niet eens on-line moeten kunnen als die niet goed geregistreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

De harde datalimieten voor de drie duurdere abonnementen van Chello zullen per 1 maart afgeschaft worden. Het gaat hierbij om de abonnementen Light, Classic en Plus. Dat heeft het bedrijf in een verklaring laten weten. De datalimieten voor de twee goedkopere abonnementen, Starter en Easy, zullen verdubbeld worden tot respectievelijk 500 MB en 1 GB per maand.

http://www.webwereld.nl/nieuws/20905.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

[Jules]

Confusion in confusion

Ik heb hier ook een probleem... sinds de laatste snelheidsverhoging is mijn upstream met moeite 1/3e van de maximum upstream. En dat is toch iets te laag naar mijn idee.
Nou krijg ik het niet voor elkaar om een normaal, relevant antwoord te krijgen op mijn klachten hierover.
Of ik krijg domweg totaal geen antwoord, of ik krijg een antwoord dat totaal niet relevant is en waardoor ik de indruk krijg dat mijn klacht niet eens is gelezen.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bellen in plaats van e-mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:02

[Jules]

Confusion in confusion

Bigs schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:48:
Bellen in plaats van e-mailen :)
e-mailen gaat zoiezo al niet. Het moet via een contactformulier... het antwoord krijg je per mail, maar daar kun je niet op replyen...
Laatst gebeld en toen werd mij verteld dat ze mijn vragen gingen behandelen... niets meer van gehoord.. en dan gisteren een mail gekregen welke nergens op sloeg.

Maar goed... ik zal nog eens bellen....

moe wordt je er van

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Na een middagje googlen en de chello-site uitpluizen, ben ik de frustratie zat en hoop dat er hier wat mensen zijn die me kunnen helpen aan het merk en de typenummers van de kabelmodems die Chello gebruikt in Zuid-Holland.

COM21 is bekend, het gaat me meer om de nieuwe Eurodocsis modems. Ik weeet dat er 1 type van Thomson uitgeleverd wordt, en ik meen ergens opgevangen te hebben dat er ook een bepaalde serie brakke modems is geweest. Is dat dan een brak Type, of is het een brakke serie in het type. Het kan ook zijn dat dit een klok-en-klepel verhaal is.
Wel, als iemand even kort de types kan weergeven, dan ben ik jullie zeer erkentelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tnx upc ;)
Geachte chello abonnee,

Deze week hebben wij met trots aangekondigd dat wij als een van de eerste kabelmaatschappijen in Nederland de datalimieten hebben losgelaten voor onze internetabonnementen chello light, chello classic en chello plus.

Daarnaast hebben wij onlangs de snelheden van uw chello abonnement aanzienlijk verhoogd. Op deze manier spelen wij in op de toenemende behoefte aan meer snelheid en capaciteit.

Breedband internet van chello was dus al snel, maar vanaf nu kunt u echt supersnel én onbeperkt internetten.

Veel internetplezier!

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
Mijn modem geeft trouwens al maanden -12.1dBmV aan, heb echter een superverbinding, altijd max. up en downloadsnelheden plus goede ping.
die waarde is dus geen reden voor een slechte verbinding/uitvallende modem lijkt me

code:
1
2
3
4
5
6
Forward Path:   
        Signal Acquired at 514.750 MHz            
        SNR: 33.0 dB           
        Received Signal Strength: -12.1 dBmV            
        Micro-Reflections: 29 dBc          
        Modulation: 64 QAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
labtech schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:31:
Na een middagje googlen en de chello-site uitpluizen, ben ik de frustratie zat en hoop dat er hier wat mensen zijn die me kunnen helpen aan het merk en de typenummers van de kabelmodems die Chello gebruikt in Zuid-Holland.

COM21 is bekend, het gaat me meer om de nieuwe Eurodocsis modems. Ik weeet dat er 1 type van Thomson uitgeleverd wordt, en ik meen ergens opgevangen te hebben dat er ook een bepaalde serie brakke modems is geweest. Is dat dan een brak Type, of is het een brakke serie in het type. Het kan ook zijn dat dit een klok-en-klepel verhaal is.
Wel, als iemand even kort de types kan weergeven, dan ben ik jullie zeer erkentelijk
Er zijn verschillende Eurodocsis modems in omloop, onder andere de door jou genoemde Thomson TCM390, verschillende Motorola's (SB4200 en SB5100) en op sommige plekken eurodocis modems van Terayon (de TJ 715 meen ik). Van alle modems zijn er meerdere series, maar ik heb nooit gehoord van een brakke serie modems. Als er echt een serie modems brak zou zijn dan zou deze ook wel vervangen worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bigs schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:47:
[...]

Er zijn verschillende Eurodocsis modems in omloop, onder andere de door jou genoemde Thomson TCM390, verschillende Motorola's (SB4200 en SB5100) en op sommige plekken eurodocis modems van Terayon (de TJ 715 meen ik). Van alle modems zijn er meerdere series, maar ik heb nooit gehoord van een brakke serie modems. Als er echt een serie modems brak zou zijn dan zou deze ook wel vervangen worden lijkt me.
Het is de TJ720, niet 715 :z

Verder zijn ook de SB4100jes in gebruik en nog wat Cornerstone-meuk (iirc niet standaard in ZH, maar door verhuizingen van mensen uit NH/Friesland kun je er af en toe eens eentje tegenkomen) en tegenwoordig nog een rits aan Arris DOCSIS/VOIPmodems - 202 en 402 iirc

En wat betreft brakheid... elke modem heeft z'n eigen eigenschappen. Thomsons kunnen de meest ranzige Rx waarden slikken en blijven online, maar zijn zeer gevoelig voor dingen als lekstroom van ongeaarde PCs, terwijl de TJ720 nauwelijks last heeft van lekstromen, maar wel over z'n nek gaat van minder dramatische signaalsterktes dan de Thomson. En de Motorola's zitten daar ergens tussenin...

Ik heb in ieder geval niet gehoord van structureel slechte reeksen ofzo, als het signaal goed genoeg is blijven ze allemaal netjes online, is het slecht, dan moet gebruiker (binnenhuis) of UPC (buitenhuis) maatregelen treffen :z

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 03-03-2005 19:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Sind begin deze week wordt er in regio Brabant ook de Webstar EPX2203 gesignaleerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Owja, die was ik nog vergeten :) Dat zijn inderdaad nieuwe VOIP modems die sinds deze week geleverd worden. Ik heb ze nog niet gezien, maar ik hoop dat je hier beter kunt zien of de stand-by staan dan bij die Cornerstone's (met hun DS/US ledjes), zou al een hoop problemen schelen :)

@dion_b: Jouw beroep vertoont veel overeenkomsten met het mijne, SDD Nijmegen medewerker zeker :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bigs op 03-03-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Bigs schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:30:
Ik heb ze nog niet gezien, maar ik hoop dat je hier beter kunt zien of de stand-by staan dan bij die Cornerstone's (met hun DS/US ledjes), zou al een hoop problemen schelen :)
Sterker nog, er zit helemaal geen standby-knop op het modem, dus ook geen last meer van domme klanten...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ach we hebben ook nog de Thomsons :) Daar moet je het ook maar van weten. Maarja het neemt niet weg dat die standby-knoppen gewoon onzin zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Bigs schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:30:
Owja, die was ik nog vergeten :) Dat zijn inderdaad nieuwe VOIP modems die sinds deze week geleverd worden. Ik heb ze nog niet gezien, maar ik hoop dat je hier beter kunt zien of de stand-by staan dan bij die Cornerstone's (met hun DS/US ledjes), zou al een hoop problemen schelen :)

@dion_b: Jouw beroep vertoont veel overeenkomsten met het mijne, SDD Nijmegen medewerker zeker :)
Heel erg simpel;
lijn 1+lijn2+link+online moeten actief staan op Arris. Maar je kan beter de VoIP-reader gebruiken, ben je vaak sneller dan mensen die de trappen af moeten sjokken.

Verder ideaal dat er geen knoppen op dat nieuwe VoIP modem zitten. Maar het feit dat er een accu inzit tegen powrline failures maakt het wel lastig om het modem hard te resetten ;) Bovendien is de ondersteuning voor Eurodocsis 2.0 wel leuk meegenomen.

Nijmegen? Neuh, Noord :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 05-03-2005 00:13 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Hehehe, de halve storingsdienst zit op GoT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Noord? Pfft.. Helmond represent :Y)

PS. Ik weet wel wanneer die modems op stand-by staan, maar de klanten niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 21:52

Shva

aka Jos_theboss

chello ownutsj...

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Wachtend.... Gegevens opgeslagen ? 19.6 KByte/sec
(=157 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 105.8 KByte/sec
(=846 kbps)

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:07
Anoniem: 52963 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:57:
heb light hiero :(
vorige maand ben ik voor het eerst teruggezet bij 13 gb
met onmiddelijke ingang stond er in de email , maar pas 3 dagen erna werd ik teruggezet.
toen stond ik al op 17gb ...heb de resterende 2 weken van feb nog 4 gb binnen weten te halen met me 10kB capped lijntje

de eerste 2 maanden van me abbo downloade ik wel 30gb per maand.
helemaal nix hoorde ik erover .... tot vorige maand dus... %&%*chello :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 15:56

Neophyte

it's back....

SonyEricsson schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 02:19:
[...]

heb light hiero :(
vorige maand ben ik voor het eerst teruggezet bij 13 gb
met onmiddelijke ingang stond er in de email , maar pas 3 dagen erna werd ik teruggezet.
toen stond ik al op 17gb ...heb de resterende 2 weken van feb nog 4 gb binnen weten te halen met me 10kB capped lijntje

de eerste 2 maanden van me abbo downloade ik wel 30gb per maand.
helemaal nix hoorde ik erover .... tot vorige maand dus... %&%*chello :'(
Lees ook even hierboven, of het nieuws, of je mail.. dan weet je dan je datalimiet is afgeschaft...

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:58
iemand hier chello aangevraagd tijdens de aktie dat je een gratis mp3 speler krijgt? zoja, krijg je bericht daarover of kan je elk moment de postbode aan de deur verwachten met een pakketje na de 30 dagen try and buy periode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 15:56

Neophyte

it's back....

Hertog_Martin schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 02:43:
iemand hier chello aangevraagd tijdens de aktie dat je een gratis mp3 speler krijgt? zoja, krijg je bericht daarover of kan je elk moment de postbode aan de deur verwachten met een pakketje na de 30 dagen try and buy periode ?
Kan je elk moment verwachten, bij mij kwam hij alleen pas na twee maanden ofzo...

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 18:44

nwagenaar

God, root. What's the differen

Na 9 maanden het aangezien te hebben heb ik vorige maand alsnog besloten om Chello op te zeggen ( mede vanwege de datalimiet ). Na mijn XS4ALL pakketje te hebben ontvangen en de boel aangesloten hebben heb ik twee dagen daarna de opzegging verzonden naar UPC.

Echter, ik heb vandaag een brief ontvangen met de mededeling dat de opzegging goed is ontvangen. Alleen, ik had aangegeven per 1-4-2005 het contract op te willen zeggen (schrijfdatum : 25-2-2005). Zij hanteren echter een opzegdatum van 30-9-2005 :? Volgens mijn Algemene Voorwaarden heb ik een opzegtermijn maar zijn hanteren een termijn van 6 maanden. Ik dacht dat de nieuwe opzegtermijn alleen gold voor nieuwe abonee's. Kan iemand mij vertellen of zij in hun recht staan? Ik bedoel, ze kunnen toch niet zomaar de opzeg-termijn verlengen zonder mij daar schriftelijk op te hebben gewezen? Bovendien ben ik al vier jaar klant bij Chello.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 13:06

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Niet onlangs je abonnement veranderd? Of voor een pakket gekozen? Dan ga je namelijk een nieuw abonnement aan.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Shva schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 02:09:
chello ownutsj...

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Wachtend.... Gegevens opgeslagen ? 19.6 KByte/sec
(=157 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 105.8 KByte/sec
(=846 kbps)

:X
Ja, en?

Ik bedoel: post je die meetresultaten in de hoop dat het er beter van wordt? Of heb je nog meer zelfonderzoek gedaan? (Je eigen pc eens scannen op virussen/spy-/adware, modem resetten, eens in de modem kijken wat voor signaalwaarden die aangeeft, helpdesk bellen?) Door bij de pakken neer te gaan zitten wordt je verbinding natuurlijk niet sneller he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 22:49

t3q

Say yes to teq

Bigs schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:55:
Noord? Pfft.. Helmond represent :Y)

PS. Ik weet wel wanneer die modems op stand-by staan, maar de klanten niet :)
lol idd, capelle is ook aanwezig

Life goes as it goes.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.