[Ervaringen]Ethernet harddisks

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 72.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Thanks voor je uitgebreide antwoord, zal het forum eens beter doorspitten!

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216174

Meer massa in beweging, meer koppen heen en weer, meer warmte en die warmte wil je er weg hebben. Ze geven gewoon een garantie op de 750GB disken in die behuizing. Technisch kan je er wel iets groters in doen, maar dan is het aan te raden om het iig niet in een gesloten ruimte neer te zetten die te warm wordt.
Ah ok, dom dat ik daar niet aan gedacht heb

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

TF

bla bla

ik vraag mij af of het zin heeft om ipv een 8MB cache schijf een 16MB cache schijf te plaatsen mijn Synology 107e.... Zou het schelen in snelheid? Ik vind hem nu tergend traag (wifi en fixed)

edit: Misschien wil iemand zich opwerpen om een nieuw topic aan te maken met een 'verniewde' OP. Ik ben daar niet zo handig in....mede in kracht bijgestaan door gebrek aan veel kennis over dit onderwerp

[ Voor 35% gewijzigd door TF op 15-11-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31440

Hoi.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerk harde schijf voor:
- een Mac OSX / Windows omgeving
- een 10/100 netwerk
- delen van bestanden (vooral foto's) en backup

De hoeveelheid en de grootte van de bestanden maakt dat ik toch wel graag zoveel mogelijk van de 100 mbps wil gebruiken. Snelheid van 10MB per seconde lijkt maximaal haalbare. En zal ook wel werkbaar zijn denk ik.

Heb ervaring met een linksys NSLU2 maar de snelheid daarvan was erg laag. En die is dus exit.
Deze ervaring maakt wel dat ik niet goed weet wat ik nu moet kopen.

Hoor en lees wisselende geluiden over zowel NAS als NDAS.

Wat is in mijn situatie de beste oplossing?
En wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie en gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176140

Iemand al ervaring met de Grab 'n Go Network Harddisk 320Gb (CHD3NET320), die nu in de aanbieding is bij de MediaMarkt/KijkShop?

Draait deze wel op NTFS en hoe is de UPnP server? Bekende snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Is een combinatie van USB/netwerk drive, dus fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:45

Largo

Donderdraak

Anoniem: 31440 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:52:
Hoi.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerk harde schijf voor:
- een Mac OSX / Windows omgeving
- een 10/100 netwerk
- delen van bestanden (vooral foto's) en backup
Ik heb zojuist de Thecus N299 besteld voor 169 euro.
Het doet volgens mij alles wat jij wil (nfs, smb/cifs, photo, raid) en heeft daarbovenop 2xGbit lan verbinding.

Redelijk nieuw apparaat dus het zal kinderziektes hebben, ik zal over een weekje mijn eerste indruk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:44:
Is een combinatie van USB/netwerk drive, dus fat32.
Geen ISO's van 5 GB dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Deze vind ik ook erg interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/uploads/magazine/images/article/e/Emtec_MovieCube-R.jpg

Behalve NAS functionaliteiten kan hij ook video opnemen en afspelen, het is gelijk een mini-media center.

Het is een movie cube-r van emtec . Iemand ervaring hiermee? Vraag me af of hij ook linux draait.

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
Largo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:24:
[...]

Ik heb zojuist de Thecus N299 besteld voor 169 euro.
Het doet volgens mij alles wat jij wil (nfs, smb/cifs, photo, raid) en heeft daarbovenop 2xGbit lan verbinding.

Redelijk nieuw apparaat dus het zal kinderziektes hebben, ik zal over een weekje mijn eerste indruk posten.
ik ben ook van plan deze aan te schaffen maar heb hier en daar negatieve comentaar gelezen ivm de snelheid van Gigabit poorten.

zie hier:
http://forums.hexus.net/t...down-lmy-14042-345-a.html
http://forums.hexus.net/t...54-n299-setup-issues.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_gadget schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:19:
Het is een movie cube-r van emtec . Iemand ervaring hiermee? Vraag me af of hij ook linux draait.
Ja, hij draait onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik ben op zoek naar een NAS, maar kan maar geen keus maken.. misschien dat iemand me verder kan helpen?

Doel: backups bewaren voor computers in interne netwerk, bestanden extern beschikbaar maken voor prive doeleinden (school e.d. vooral word docs..).

prijs: rond de 200eu max

eisen: rond de 500 gig, stil als het even kan, voldoende snel, en het liefst ook nog met download mogelijkheid voor nieuwsgroepen (nzb, par, unrar). als het even kan ook nog in een leuk jasje.

schijven waar ik al naar gekeken heb zijn de mybook world, en ch3nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:45

Largo

Donderdraak

FloRadix schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:38:
[...]

ik ben ook van plan deze aan te schaffen maar heb hier en daar negatieve comentaar gelezen ivm de snelheid van Gigabit poorten.

zie hier:
http://forums.hexus.net/t...down-lmy-14042-345-a.html
http://forums.hexus.net/t...54-n299-setup-issues.html
Inmiddels ontvangen, getest en teruggestuurd.

Naast die snelheid had het ding geen hibernate mode, en de fan was niet controlled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Fried schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:05:
Ik ben op zoek naar een NAS, maar kan maar geen keus maken.. misschien dat iemand me verder kan helpen?

Doel: backups bewaren voor computers in interne netwerk, bestanden extern beschikbaar maken voor prive doeleinden (school e.d. vooral word docs..).

prijs: rond de 200eu max

eisen: rond de 500 gig, stil als het even kan, voldoende snel, en het liefst ook nog met download mogelijkheid voor nieuwsgroepen (nzb, par, unrar). als het even kan ook nog in een leuk jasje.

schijven waar ik al naar gekeken heb zijn de mybook world, en ch3nas..
Je vraag is nog steeds erg algemeen gesteld. Tot nu toe zou ik zeggen, ga naar de pricewatch, selecteer de NAS lijst, klik op < 200 euro en Go. Ik vraag me af of je dan uberhaupt een NAS tegenkomt die 500GB is. nzb vereist meestal al dat je een beetje telnet-hack vriendelijke NAS moet vinden.

Waarom zijn de MyBook World en ch3nas niets? We gaan hier je keuze natuurlijk niet maken, maar om je wellicht door de jungle te leiden, zul je wel een beetje meer moeten vertellen over je eind bestemming.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
VisionMaster schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:23:
[...]

Je vraag is nog steeds erg algemeen gesteld. Tot nu toe zou ik zeggen, ga naar de pricewatch, selecteer de NAS lijst, klik op < 200 euro en Go. Ik vraag me af of je dan uberhaupt een NAS tegenkomt die 500GB is. nzb vereist meestal al dat je een beetje telnet-hack vriendelijke NAS moet vinden.

Waarom zijn de MyBook World en ch3nas niets? We gaan hier je keuze natuurlijk niet maken, maar om je wellicht door de jungle te leiden, zul je wel een beetje meer moeten vertellen over je eind bestemming.
Ik zeg niet dat de mybook en ch3nas niets zijn, de mybook valt sowieso af voor me, hoewel ik deze qua design het mooist uit vind zien, is er geen review te vinden die hier lovend over is. ook de ervaringen hier op tweakers vallen me tegen.

de ch3snas en dns-323 hebben nu mijn aandacht. en aangezien ze praktisch niet van elkaar verschillen, heeft de ch3 mijn voorkeur. 140 eu, 9 tientjes voor een 500gig schijf. ben je voor 230eu klaar.
wat wil ik er mee doen:
- nzb remote downloaden
- interne backups
- ftp extern beschikbaar maken
- eventueel iets van een simpel webservertje of iets met een mysql fotoalbumpje.

nu is mijn vraag of de ch3snas hier de beste optie voor is, of zijn er betere mogelijheden die binnen mijn budget vallen (<250eu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Fried schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:29:
[...]

Ik zeg niet dat de mybook en ch3nas niets zijn, de mybook valt sowieso af voor me, hoewel ik deze qua design het mooist uit vind zien, is er geen review te vinden die hier lovend over is. ook de ervaringen hier op tweakers vallen me tegen.

de ch3snas en dns-323 hebben nu mijn aandacht. en aangezien ze praktisch niet van elkaar verschillen, heeft de ch3 mijn voorkeur. 140 eu, 9 tientjes voor een 500gig schijf. ben je voor 230eu klaar.
wat wil ik er mee doen:
- nzb remote downloaden
- interne backups
- ftp extern beschikbaar maken
- eventueel iets van een simpel webservertje of iets met een mysql fotoalbumpje.

nu is mijn vraag of de ch3snas hier de beste optie voor is, of zijn er betere mogelijheden die binnen mijn budget vallen (<250eu)?
Wellicht dat de pricewatch meer mogelijkheden demonstreert, maar volgens mij was die de meest uitgebreide NAS voor de laagste prijs. Geen idee of ze nog goed te koop zijn. Volgens mij is het die NAS die slecht leverbaar is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn berichten dat de CH3SNAS weer beschikbaar komt. Voor mij heeft het allemaal wat te lang geduurd. Heb inmiddels een DNS-323 besteld.
edit:
en weer afgezegd, de CH3SNAS was op voorraad bij coolprices, is inmiddels besteld en verzonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 53610 op 06-12-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Schaamteloze crosspost, maar hier is'ie beter op zijn plek denk ik...
Een hele tijd geleden heb ik me een Mapower KC31-N aangeschaft... Al snel liep ik tegen de limitaties van de gebruikte NAS-software aan, vooral bij het aantal te sharen folders enzomeer.
Ding dus gedegradeerd tot dure externe usb2-behuizing.
Tot ik lucht kreeg van de fall-update voor xbox360, mbt het afspelen van divx/xvid video, en dat dat dus misschien een andere toepassing voor mijn KC31-N zou kunnen zijn.
Mijn idee was dus aan de ene kant hang ik dat ding volstouw via mijn netwerk, en aan de andere kant hang ik 'm via USB aan m'n xbox.
Gisteren een aantal uren beziggeweest om het ding terug aan de gang te krijgen, wat ook gelukt is, na veel en langdurig vloeken en tieren ;)
Nu komt het echter : hang ik dat ding rechtstreeks aan mijn router, dan is er geen vuiltje aan de lucht en werkt alles naar behoren.
Van zodra er een switch of hub tussen de KC31-N en de router komt, kan ik het ding niet meer benaderen, noch via ftp, noch via de webinterface.
En ik weet dat het ooit zo gewerkt heeft, want ik heb het zo aan de gang gehad voor een paar weken icm m'n oude xbox.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33528

zijn er mensen die deze nas kennen?

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=36550

en wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Garyu

WW

Daarnaast is ie hier ook vrij populair:

[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Targa 500GB NAS (vanaf volgende week maandag bij de Lidl).

Heeft deze bijvoorbeeld een soort van powersave mode, of staat deze continu aan? Zo ja, is dat echt slecht voor de disk, of is het meer een kostenissue? Ik zal 'm gaan gebruiken voor MP3 en Divx (afspelen via de xbox over het netwerk) en voor backups, dus hij zal niet 24/7 gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244621

ehuurman schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:12:
Heeft iemand ervaring met de Targa 500GB NAS (vanaf volgende week maandag bij de Lidl).

Heeft deze bijvoorbeeld een soort van powersave mode, of staat deze continu aan? Zo ja, is dat echt slecht voor de disk, of is het meer een kostenissue? Ik zal 'm gaan gebruiken voor MP3 en Divx (afspelen via de xbox over het netwerk) en voor backups, dus hij zal niet 24/7 gebruikt worden...
Volgens de Targa-website is dit een NDAS. Dit betekent dat je een aparte driver moet installeren om de schijf via het netwerk te kunnen benaderen. Dit gaat volgens mij niet werken op de Xbox want waarschijnlijk krijg je de driver daar niet op geïnstalleerd. Ik denk dat het beter is om even verder te zoeken naar een NAS-oplossing o.b.v. linux/samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Anoniem: 244621 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:28:
[...]

Volgens de Targa-website is dit een NDAS. Dit betekent dat je een aparte driver moet installeren om de schijf via het netwerk te kunnen benaderen. Dit gaat volgens mij niet werken op de Xbox want waarschijnlijk krijg je de driver daar niet op geïnstalleerd. Ik denk dat het beter is om even verder te zoeken naar een NAS-oplossing o.b.v. linux/samba.
Tenzij je XBox een linux distributie draait is het nogal lastig om je XBox NDAS te laten praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Thanks voor de info. Jammer,want het is een mooie prijs. Ik wacht rustig af tot er een andere goede aanbieding voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heeft hier iemand een ReadyNas NV+ in gebruik? Zit een vergelijking te maken tussen de Thecus 5200 en de ReadyNas.

Als ik zo de testen lees, blaast de Thecus de ReadyNas weg, Echter, op gebruiksgemak wint de Readynas. Iemand nog productspecifieke gebruikers aandachtspunten van een van beide?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
Black Piet schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:09:
Heeft hier iemand een ReadyNas NV+ in gebruik? Zit een vergelijking te maken tussen de Thecus 5200 en de ReadyNas.

Als ik zo de testen lees, blaast de Thecus de ReadyNas weg, Echter, op gebruiksgemak wint de Readynas. Iemand nog productspecifieke gebruikers aandachtspunten van een van beide?
Dat zou ik graag ook willen, ik neig eerder naar de ReadyNas NV+ maar ik twijfel ook hier indit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
ben ook heel erg aan het twijfelen tussen de ready nas en de thecus n5200 maar ook de cs-407 lijkt me erg intressant
gebruik nu een ds106 en vindt het uitstekend werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 08:51
Grom, probeer weer een backup te maken met m'n Synology Diskstation 101j, maar hij loopt weer te zeiken over "The backup procedure could not be proceeded without a backup disk connected. Please plug in a new backup disk or create a new one in page [External Devices -> USB Disk]." terwijl er toch wel een aan hangt die ik heb geformatteerd.
Why does it always have to be the hard way?! :(

Nou ja, als iemand een tip heeft, hoor ik het graag.

EDIT:
Interessant, de front USB port leent zich blijkbaar niet voor backups. Hij zit nu in een van de twee back ports en nu mag het wel. Nu ja, blaaaaaaaazen maar!

[ Voor 15% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-01-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Shadow_Zero schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:14:
Grom, probeer weer een backup te maken met m'n Synology Diskstation 101j, maar hij loopt weer te zeiken over "The backup procedure could not be proceeded without a backup disk connected. Please plug in a new backup disk or create a new one in page [External Devices -> USB Disk]." terwijl er toch wel een aan hangt die ik heb geformatteerd.
Why does it always have to be the hard way?! :(

Nou ja, als iemand een tip heeft, hoor ik het graag.

EDIT:
Interessant, de front USB port leent zich blijkbaar niet voor backups. Hij zit nu in een van de twee back ports en nu mag het wel. Nu ja, blaaaaaaaazen maar!
Ja, die USB aan de voorkant is meestal zo ingesteld dat je snel een kopie kan trekken van een USB sticky (of een ander mass-storage device). In de USBCopy opties in het menu kan je die USB port ook dat doel ontzeggen voor die knop die er naast zit. Dus... dan werkt het weer wel. In ieder geval el op mijn 106e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een netwerk HD voor thuis. Ik zit in een Mac-omgeving, dus Windows ondersteuning heb ik niet nodig.

Nu heb ik al aardig wat doorgelezen, maar d'r zijn een aantal dingen die me niet helemaal duidelijk zijn;
- Als ik in een "G"-netwerk zit (binnenkort hopelijk zelfs een "N"-snelheid), dan zit ik dus op een 10/100/1000 netwerk toch? Als ik een ethernet-HD zou nemen die op gigabit-snelheid werkt, wat zou dan de praktijksnelheid zijn van de dataoverdracht?

- Kun je een ethernet HD gewoon aansluiten op je modem/router (ik zit hier met een Livebox met wifi), en hem zonder extra programma's vinden via je wifi?

Ik ben op zich redelijk technisch, maar al die termen (NAS, NDAS, eSata, e.d.) maakten 't een beetje verwarrend voor me. Nu weet ik dat eSata iets heel anders is overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Garyu

WW

NAS is gewoon de makkelijkste -> een samba/NFS share die je kan mounten op je lokale PC zonder extra drivers e.d.

De meeste NAS'en halen geen denderende snelheden, ondanks dat ze op een gigabit LAN aangesloten zijn, meestal door de beperkte processorkracht aan boord die de boel van de HDD moet plukken en naar het netwerk moet sturen ofwel omgekeerd.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14
Bedankt voor de snelle reactie.
Toch wel jammer dat die snelheden zo tegenvallen.

M'n ervaring/de reviews met een Apple TV (in feite ook een draadloze HD, met wat extra functionaliteit imho), en een TimeCapsule zijn toch wat lovender over de wifi-snelheden dan wat ik zo hoor over normale NAS-HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

joramoudenaarde schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:23:
Bedankt voor de snelle reactie.
Toch wel jammer dat die snelheden zo tegenvallen.

M'n ervaring/de reviews met een Apple TV (in feite ook een draadloze HD, met wat extra functionaliteit imho), en een TimeCapsule zijn toch wat lovender over de wifi-snelheden dan wat ik zo hoor over normale NAS-HD's.
De performance van en naar de TimeCapsule is gemiddeld 3,5MB/s Engadget had het beter verwacht op een "N" netwerk. Het andere detail is dat de TimeCapsule AFAIK niet bruikbaar is voor Windows vriendjes. Ik heb geen idee hoe streng je bent met je eis qua andere gebruikers.

Ik haal met mijn oude NAS zo'n 10MB/s over de 100Mbit/s kabel. Wireless heb ik een "G" netwerk en haal ik zo'n 3,5 MB/s (max) als ik FTP gebruik (ook iets dat je TimeCapsule niet doet). Even rekenen, 3,5 * 8 = 28 MBit/s (max) en dat is ongeveer de helft van 54 MBit/s, wat een "G" netwerk is. Dus met "N" kan je de 54MBit/s upgraden naar 130 MBit/s voor een "N".

Verder vertelt de 10/100/1000 MBit/s snelheid iets over de bekabelde ethernet snelheid.De "N" of "G" heeft betrekking op de details van de Wireless, het frequentie gebiedt waar het in werkt, de doorvoersnelheden, de kanalen en hoe de data pakketjes er uit zien en heen en weer gegooit worden.

Van de Synology producten weet ik (en gebriuk het zelf ook) dat ze het Apple File Protocol gebruiken. Dat wordt niet altijd met alle Samba services aangeboden. Maar er zijn er zat. Er is enkelt maar een technisch verschil in het protocol in vergelijking met zijn Windows tegenhanger. Maar ja... zit je op een Mac, dan maakt het geen fluit uit, want je kan met een Mac prima verbinding maken met de Samba service via CIFS, dat is het Windows Sharing protocol. Je zit altijd safe ;)

Bedenk verder dat als je een NAS neemt met gigabit, dat je traagste factor de harddisk is in de NAS, niet je gigabit netwerk. Je wireless "N" netwerk kan iets sneller dan een 100MBit/s netwerk in de praktijk, maar ja... zoveel scheelt het niet met die kabel. Wel invergelijking met een "G" netwerk. Doorgaans zo'n 5x sneller in gunstige gevallen.

En NDAS... vergeet het. Waarschijnlijk gaat het ook op je Apple werken, maar dat is niet hetzelfde als een 'normaal' file sharing protocol, zoals CIFS(Windows Sharing), AFP, NFS of FTP. Ik heb alleen maar negatieve ervaringen gehad in mijn Windows tijden. Verder kan een NDAS disk niets anders dan dubbelen als USB disk om mee te nemen. Daar is het niet voor bedoelt. Verder heeft het nog andere technische redenen, maar mijn post is al zo lang :D

[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 04-03-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

eerder in dit topic heb ik gemeld dat ik een SC101 van netgear had gekocht.

:( dat ding blokkeert elke keer als je een bestand groter dan 1 Gb kopieert meestal error in drive en op de site staat te lezen dat dit zeldzaam is :(

ik heb er wel RAID schijven van Western Digital ingestoken omdat ze normaal langer meegaan ( vooral voor servers)

ik ga het zootje terug verkopen en de schijven komen in een Dell workstation die een 3 voudige functie krijgt :)
- internet PC
- Fileserver (met de schijven uit de SC101 alles samen goed voor een 320 Gb)
- Home cinema
(- en misschien nog grafische PC)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:04:
eerder in dit topic heb ik gemeld dat ik een SC101 van netgear had gekocht.

:( dat ding blokkeert elke keer als je een bestand groter dan 1 Gb kopieert meestal error in drive en op de site staat te lezen dat dit zeldzaam is :(

ik heb er wel RAID schijven van Western Digital ingestoken omdat ze normaal langer meegaan ( vooral voor servers)

ik ga het zootje terug verkopen en de schijven komen in een Dell workstation die een 3 voudige functie krijgt :)
- internet PC
- Fileserver (met de schijven uit de SC101 alles samen goed voor een 320 Gb)
- Home cinema
(- en misschien nog grafische PC)
Wat heb je al geprobeerd om het te voorkomen? Heb je dat ding al eens geupdate, of zelfs gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

VisionMaster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:17:
[...]

Wat heb je al geprobeerd om het te voorkomen? Heb je dat ding al eens geupdate, of zelfs gedowngrade?
firmware upgrade ja heb ik al gedaan maar dan moet je alle data weer op het stomme ding zetten en dat duurt echt UREN

het is ook heel traag over een 100 MBps netwerk zou je toch verwachten dat je 1Gb aan een 12.5 MB/s haalt maar in werkelijkheid zal het niet zo zijn.

ik had een exe file gekopieerd en ineens begon de tijd op te lopen en zag ik dat er een error in drive 2 was en dan staat er op de site " if the operation continues normal don't do anything and make shure this drive is backed up correctly" maar ze staan in mirro mode dusjah, toen ik het bestand boven via het draadloos downloadde was er een fout in het programma bij het uitpakken :( en toen dacht ik nu is het genoeg.

de schijven zijn nieuw dus het zou mij verworderen dat ze nu al kapot zijn, ik heb zelfs op de grill van het toestel een PIII fan gemod voor betere koeling.

maar nu gaan de HDD's eruit het enige wat ik me afvraag is hoe dat ik die cominatiepc draainde ga houden :S

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:44:
[...]

firmware upgrade ja heb ik al gedaan maar dan moet je alle data weer op het stomme ding zetten en dat duurt echt UREN

het is ook heel traag over een 100 MBps netwerk zou je toch verwachten dat je 1Gb aan een 12.5 MB/s haalt maar in werkelijkheid zal het niet zo zijn.

ik had een exe file gekopieerd en ineens begon de tijd op te lopen en zag ik dat er een error in drive 2 was en dan staat er op de site " if the operation continues normal don't do anything and make shure this drive is backed up correctly" maar ze staan in mirro mode dusjah, toen ik het bestand boven via het draadloos downloadde was er een fout in het programma bij het uitpakken :( en toen dacht ik nu is het genoeg.

de schijven zijn nieuw dus het zou mij verworderen dat ze nu al kapot zijn, ik heb zelfs op de grill van het toestel een PIII fan gemod voor betere koeling.

maar nu gaan de HDD's eruit het enige wat ik me afvraag is hoe dat ik die cominatiepc draainde ga houden :S
Uhm, tja... ik zou toch (just in case) echt die disken effe op een laag niveau langzaam testen, omdat effe uit te sluiten. Een foute sector kan funest zijn en kan je goed opbreken ook in je andere machine.
Qua performance op gigabit, tja... in een slecht geval kan je slechter uitkomen dan 100Mbit/s als de vullingsgraad van de data pakketen klote is aan de verzendende kant.

In 100Mbit/s netwerken kan je door het Windows protocol overhead 1/3 van je line speed verliezen. Ik test het altijd met FTP. Met mijn stomme oude NASje haal ik 10~11MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik ga toch waarschijnlijk 2 netwerkkaarten inbouwen zodat als je tegelijk iets streamt en op het internet zit niet ineens je hele snelheid wegvalt :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Goed nieuws voor bezitters van een Synology Disk Station. Er is een nieuwe firmware uit met enorm veel nieuwe features (o.a. een nieuwe AJAX based web interface, XBOX360 en PS3 support etc etc). Zie de website van Synology

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

FreeRider schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:39:
Goed nieuws voor bezitters van een Synology Disk Station. Er is een nieuwe firmware uit met enorm veel nieuwe features (o.a. een nieuwe AJAX based web interface, XBOX360 en PS3 support etc etc). Zie de website van Synology
Het verschil in de interface mag er zeker zijn :D
Ik vind het geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 19:38
Heren,

Wil een Logitech squeezbox aanschaffen en gebruik maken van een NAS HD.
Zat te denken aan de WD MyBook world edition 500 Gb http://www.westerndigital...p?driveid=278&language=en

zal dit kunnen werken ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Ik heb nu twee weken een CH3SNAS draaien en ben er heel tevreden mee. Heb 'm aangepast zodat hij ook als download station en mediaserver werkt. Heb er een howto over geschreven, voor de geïnterreseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Pimmetje651 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:17:
Heren,

Wil een Logitech squeezbox aanschaffen en gebruik maken van een NAS HD.
Zat te denken aan de WD MyBook world edition 500 Gb http://www.westerndigital...p?driveid=278&language=en

zal dit kunnen werken ?
Wat je wilt weten is of de protocollen wel comptatible zijn. Zoals de UPnP en hoe die je gestreamde video of audio aanbiedt.

Dus we zijn erg benieuwd naar je bevindingen :)
GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:
Ik heb nu twee weken een CH3SNAS draaien en ben er heel tevreden mee. Heb 'm aangepast zodat hij ook als download station en mediaserver werkt. Heb er een howto over geschreven, voor de geïnterreseerden.
Erg interessant en gedetailleerd! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door VisionMaster op 28-03-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257271

Ik heb een Conceptronics CHD3NET al een tijdje lekker draaien in mijn netwerk, en heb dus iedereen een eigen map gegeven en de Root staat lekker met muziek en progies die wel eens hier en daar gebruikt kunnen worden.

Maar nu ik VISTA heb draaien op mijn nieuwe pc en kan ik niet meer een drive letter geven aan mijn eigen map en noem maar op.
Las in diverse forums dat ik moest wachten op de SP1 maar die heb ik al.
heb tevens iets gedaan in mijn register wat aangegeven staat bij conceptronics zelf, maar ook dit werkt gewoon niet.

Wie weet er een oplossing..?? 8)7

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45
Hoi Mensen,

even ter bevestiging (?):

de Synology 107+ (128) en de 207+ zijn toch functioneel (en qua overige specs) hetzelfde op de 2e schijf (en dus wat RAID) in de 207+ na?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Puppetmaster schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:46:
Hoi Mensen,

even ter bevestiging (?):

de Synology 107+ (128) en de 207+ zijn toch functioneel (en qua overige specs) hetzelfde op de 2e schijf (en dus wat RAID) in de 207+ na?
Ja, de CPU en of het geheugen is volgens mij ook anders in omvang. De CPU's zijn wel van hetzelfde snellere types als de zonder + teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45
volgens mij hebben ze allebei een Marvell 5281, 500 MHz CPU en 128MB RAM?
ook de rest lijkt me hetzelfde op de mogelijkheden van een 2e HD na...

http://www.mobile-harddis...t&sort=2a&columns_300=300
of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 30% gewijzigd door Puppetmaster op 23-04-2008 12:15 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 23:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic gaat al even mee en is inmiddels de 1000 posts ruim voorbij gegaan. Tevens loopt er dit topic op het forum: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic , ik stel voor met één topic verder te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.