Gathering of Tweakers

Quicksearch
TL1000S

quote:
pierre schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:21:
Hier nog eens mijn setje: de rearspeakers zijn vandaag toegekomen.
knip
foto's van de sweetspot komen nog, als de rearspeakers zijn opgehangen.

Mooie set!

Hoe bevallen die JBL Northridge speakers je?

Ik ga waarschijnlijk zelf binnenkort voor een set met 2x e80 als front en 2x e30 als rears.
De e250p subwoofer staat hier al >:)

ZiegoM wijzigde dit bericht 21-02-2005 17:53 (59%)

\_Specs_/ [b]

Feel the BASS!!

Zozo, ik zit in me nieuwe zolder kamertje :9~
25m2 helemaal voor mezelf.. hehe

Het spreekt voor zich dat pics snel volgen ;) voor de liefhebbers.
Maar eerst een andere receiver (ja, ik ik heb nog steeds geen andere :O ), en ergens in de nabije toekomst een ampje voor m'n Shiva >:)

fun...anyone?

Hier mijn nieuwe set:

- Vincent Tube & Transistor stereo amplifier: SV-226MK
- Vincent hybride cd-speler: CD-S1.1
- Klipsch RF-5 speakers

Nog steeds zonder high-end kabels helaas, want daar ben ik absoluut nog niet uit!

Pics:
http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/amp.jpg
Versterker (2x 100 Watt) - nu nog op een IKEA-tafeltje, ik moet nog een meubel maken.

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/plugs.jpg
De achterkant: speakerkabels direct in de connectors

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/speaker.jpg
Klipsch Reference 5

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/speaker_full.jpg

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/hoorn.jpg
De hoorn met de titanium dome tweeter

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/totaal.jpg
En zo staan ze in de kamer.

Error323

quote:
ZiegoM schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:52:
[...]

Mooie set!

Hoe bevallen die JBL Northridge speakers je?

Ik ga waarschijnlijk zelf binnenkort voor een set met 2x e80 als front en 2x e30 als rears.
De e250p subwoofer staat hier al >:)

Ze bevallen me vrij goed, ondanks ze nog niet ingespeeld zijn.
De E90's staan hier al sinds september, dus deze hebben al een tijdje voorsprong tegenover de E10's.

Overigens is hier de sweetspot
http://users.pandora.be/error/homecinema/sweetspot.jpg

BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 | HK AVR-630 | 2 * JBL E10

TL1000S

quote:
pierre schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:52:
[...]

Ze bevallen me vrij goed, ondanks ze nog niet ingespeeld zijn.
De E90's staan hier al sinds september, dus deze hebben al een tijdje voorsprong tegenover de E10's.

Overigens is hier de sweetspot
[afbeelding]

heb je toen je de e90's kocht ook nog vergeleken met de e80's?
Ik denk dat ik namelijk beter de e80's dan de e90's kan kopen aangezien ik al een e250p voor de bass heb staan...

\_Specs_/ [b]

Error323

quote:
ZiegoM schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:55:
[...]

heb je toen je de e90's kocht ook nog vergeleken met de e80's?
Ik denk dat ik namelijk beter de e80's dan de e90's kan kopen aangezien ik al een e250p voor de bass heb staan...
nee, heb ik niet kunnen beluisteren.

Gadgetfetisjist

quote:
Minos111 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:33:
Hier mijn nieuwe set:

- Vincent Tube & Transistor stereo amplifier: SV-226MK
- Vincent hybride cd-speler: CD-S1.1
- Klipsch RF-5 speakers

Machtig mooi spul man :)

Maar als ik je inrichting zo bekijk dan vraag ik me wel af hoe het met de akoestiek van je kamer zit... ;) Dat is een probleem waar ik nu zelf mee bezig ben om het op te lossen.

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
Exirion schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:59:
[...]

Maar als ik je inrichting zo bekijk dan vraag ik me wel af hoe het met de akoestiek van je kamer zit... ;) Dat is een probleem waar ik nu zelf mee bezig ben om het op te lossen.
wel makkelijk schoon te houden ... :D

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

-=PLACEBO=-

quote:
pierre schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:21:

[afbeelding]
zelfde projectie met bijkomend licht
.

Goede DVD btw, ik sta erop _/-\o_ (kan het niet laten)

Is het niet handiger om een plank oid boven je voeteneinde te monteren, zodat je je bed midden tussen de speakers kan zetten?

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Error323

quote:
RoamoR schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:13:
[...]

Goede DVD btw, ik sta erop _/-\o_ (kan het niet laten)

Is het niet handiger om een plank oid boven je voeteneinde te monteren, zodat je je bed midden tussen de speakers kan zetten?

klein, maar niet onbelangrijk detail: dat is mijn hoofdeinde, dus daar een plank monteren is niet zo handig imho.
Maar ik kan wel de versterker en de DVD-player in het rek zetten aan de zijkant.

quote:
Exirion schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:59:
[...]

Tja, de akoestiek is inderdaad wel een probleem, zeker omdat de kamer redelijk fors is! Allemaal harde materialen. Er ligt wel een kleed, een grote boekenkast met veel boeken en veel gordijnen, maar je merkt het gewoon dat alles net even strakker klinkt als de gordijnen 's avonds gesloten zijn! Ik heb uiteindelijk voor de Klipsch gekozen omdat de bas ongelovelijk strak is. Ik heb bijvoorbeeld ook naar wat Hepta's geluisterd waarvan de klank vergelijkbaar was (gedetailleerd, maar net iets warmer). Alleen was de bas van deze Hepta's wat heftiger en ongecontroleerder, terwijl deze in een stoffige ruimte stond! Leek me dus niet geschikt voor deze huiskamer terwijl het daar prachtig klonk.

Hoe ben jij bij jou thuis de akoestiek aan het verbeteren?

Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

Ik had een vraag tot betrekking van die Spikes die onder de speakers zitten.

Is dat nou bedoelt voor betere trillingen over de vloer? Zoals die van mij (pas nieuw gekocht) heeft dat ook!!!
Nou heb ik zowat bijna alle 15 posts doorbekeken (gewoon vanwege de foto's :) ) Maar zag dat meerdere mensen dit gebruikte maar kon niet vinden waarom!

Sommige hadden het zelfs op een tegel gezet :?

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Die spikes worden gebruikt om de speaker zo min mogelijk contact te laten maken met de ondergrond, om resonanties (meetrillen) te vermijden. Hoe kleiner het contactpunt, hoe groter de druk op de vloer per vierkante centimeter. Daardoor wordt het geluid strakker (vooral de lagere regionen vanwege hun grote golflengte), soms makkelijker in toom gehouden, en gedetailleerder.

ik heb mijn KEF Q1 speakers op plankjes staan, aan de muur, (net boven oorhoogte, als je zit, andere manier was er niet, want dan stonden ze op mn tv :)) en er waren van die rubberen voetjes onder mijn speakers (die zaten er los bij, die heb ik er zelf op gezet) werken die ook als spikes? ze zijn ongeveer 1 cm hoog ofzo... zal je met van die metalen veel verschil merken? en hoe bevestig je die? want in die speakers boren begin ik niet aan :) (vandaar ook die plankjes en geen ophangbeugel waar je in moet boren :))
Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

Ok dus het is voor om juist trillingen te vermijden en strakkere geluid te produceren!

Cewl :9

Nu ben ik me eige nrot aan het zoeken voor Butt shakers.
Ik weet niet wat het is maar ik ken die dingen nergens vinden op google!!!
Krijg allemaal van die forum sites die er leuk over vertellen maar geen enkele winkel die het verkoopt.

Hebben jullie misschien een website die ze te koop heeft?

gezocht op butt shakers, sound shakers, aura butt shakers, buttkicker.

Geen enkele winkel te bekennen in nl 8)7

Of ik kijk helemaal verkeert |:(

Iemand de me een linkie ken geven? _/-\o_

EDIT://

Heb er 1 gevonden! http://shop.rightthing.nl...cts_id=65&language=nl

Namelijk 100watt butshaker!

Is dit een redelijk goede? want op die forum sites sprak men veel over 50watt shakers.

CHRONUS wijzigde dit bericht 22-02-2005 09:54 (17%)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Bored

quote:
CHRONUS schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:46:
Heb er 1 gevonden! http://shop.rightthing.nl...cts_id=65&language=nl

Namelijk 100watt butshaker!

Is dit een redelijk goede? want op die forum sites sprak men veel over 50watt shakers.
Dat is gewoon het binnenwerk van een 25 watt aura bassshaker volgens mij. Nog voldoende hoor ... (heb ze zelf ook, maar gebruik ze niet zo vaak)
Mac powered

quote:
Lord Elrond schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:47:
OFFF Topic

Abbadon ,

Mag ik vragen waar jij je audio en video meubels hebt gekocht
Beetje laat maar zag je post nou pas toevallig. Ik geloof bij Trendhopper en Otak, of allebei bij Otak maar pin me d'r niet op vast, is al weer poosje geleden :)

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Niet echt een plaatje van mijn eigen spul, maar dat wordt het wel. Ik heb er lang op gewacht, de hoop al opgegeven, maar hij komt toch: een Arcam DiVA AV processor!

http://www.hometheaterhifi.com/volume_12_1/images/ces-2005/CES-2005-Arcam-AVP700.JPG

Groter plaatje: http://www.cinenow.com/us/reportage.php/sid,1228/

Waarom is dit interessant genoeg om te posten, behalve om jullie te laten delen in mijn blijdschap? Zoveel interessant geprijsde AV processors zijn er niet; deze AVP700 gaat waarschijnlijk rond de ¤2000 kosten, een stukje duurder dan de NAD T163 en Rotel RSP-1068, maar waarschijnlijk ook een stukje beter: Highlight is HDMI conversie, meer specs zijn al te vinden op internet. Niets is echter bevestigd. Ook komt er een P1000 7-kanaals 135W eindversterker.

Gezien de financiën kan ik pics van dit mooie beestje in mijn set pas eind dit jaar laten zien denk ik ;) Als iemand voor die tijd nog een leuk geprijsde zilveren Arcam P85/3 ziet dan mag hij me een mailtje droppen, want mijn Marantz SR4200 is weliswaar oud, maar voorziet nog wel in de amplificatie van mijn rears :)

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 22-02-2005 14:11 (3%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Nu nog 7 post's voordat het nieuwe topic wordt geopend! B) O-)

A wizard knows much, but says little... A fool knows little, but says much.... which, my friend, are you?

quote:
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:52:
Niet echt een plaatje van mijn eigen spul, maar dat wordt het wel. Ik heb er lang op gewacht, de hoop al opgegeven, maar hij komt toch: een Arcam DiVA AV processor!

[afbeelding]

Groter plaatje: http://www.cinenow.com/us/reportage.php/sid,1228/

Waarom is dit interessant genoeg om te posten, behalve om jullie te laten delen in mijn blijdschap? Zoveel interessant geprijsde AV processors zijn er niet; deze AVP700 gaat waarschijnlijk rond de ¤2000 kosten, een stukje duurder dan de NAD T163 en Rotel RSP-1068, maar waarschijnlijk ook een stukje beter: Highlight is HDMI conversie, meer specs zijn al te vinden op internet. Niets is echter bevestigd. Ook komt er een P1000 7-kanaals 135W eindversterker.

Gezien de financiën kan ik pics van dit mooie beestje in mijn set pas eind dit jaar laten zien denk ik ;) Als iemand voor die tijd nog een leuk geprijsde zilveren Arcam P85/3 ziet dan mag hij me een mailtje droppen, want mijn Marantz SR4200 is weliswaar oud, maar voorziet nog wel in de amplificatie van mijn rears :)

Het doet mij deugd deze nog eens voorbij te zien komen. Specs zijn inderdaad indrukwekkend. Geballanceerde pre-outs zijn ook erg stoer.

Ik houd voorlopig de AVR300/DV79 combo maar op mijn verlanglijstje. Samen met een Quad L-speakerset en een tenminste 32" LCD/plasma al een behoorlijke investering. Alleen mijn NAD C341i CD-speler kon mee.

Ik zal in het volgende topic voor het laatst mij oude HT nog eens posten. De nieuwe volgt dan zodra ik in de US zit. Wacht nog op visum helaas... :'(

Mooi zitten? Barcelona chair!

Omdat ik morgenochtend wil uitslapen; nieuw deeltje:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 :)

www.hospitalitylife.nl

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws