Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik dacht dat je PRs niet downfiring zou moeten monteren?

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

©

quote:
sphere schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:18:
Ik dacht dat je PRs niet downfiring zou moeten monteren?

Ik zou niet weten waarom niet ? Ik had ze eerst upfirinig gemaakt, dus aan de bovenkant, dat werkte prima.

Maar als je info hebt die ik niet ken, vertel het me ajb :) Met een aantal schroeven heb ik nl zo de pr aan de voorkant zitten ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
younesel18 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:58:
offtopic:

Persoonlijk vind ik de Q5 een 'niet eerlijk' geluid geven. Ik ben gaan luisteren naar verschillende speakers en helaas ben ik erachter gekomen dat ik onbewust toch opzoek was naar high end. Helaas omdat ik daar niet veel geld voor over heb. :( Anyway.... De Mission M33 vond ik beter klinken dan de veel duurdere Kef's, maar daar zat weer minder laag in 8)7

:)

Ghehe, dat vond ik nu ook. :) Ik vind Kef Q5 wel erg mooi, maar bij het luisteren stond het prijsverschil met de second best (mission) in geen enkele verhouding met het geluidsverschil. (voor mij dan)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Reg. datum: 31 januari 2000

quote:
tbusquet schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:21:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet ? Ik had ze eerst upfirinig gemaakt, dus aan de bovenkant, dat werkte prima.

Maar als je info hebt die ik niet ken, vertel het me ajb :) Met een aantal schroeven heb ik nl zo de pr aan de voorkant zitten ;)

Had iets te maken met het "uitzakken" van de PR. De PR gaat kan nu iets naar beneden gaan zakken, iets wat niet kan gebeuren als hij in een van de zij-panelen zit. De zwaartekracht kan je PR beinvloeden.
Echter, je had hem aan de bovenkant wat hetzelfde probleem met zich mee brengt (PR zou iets naar binnen kunnen zakken). Dus of je het merkt.....

Je zou misschien eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de Woofer aan de onderkant maakt, en de PR op de plaats waar nu de woofer zit. (ook niet alle woofers zijn geschikt voor downfire plaatsing, maar dit brengt minder problemen met zich mee omdat deze elektrische/actief aangestuurd word, i.t.t. de PR die het van de luchtdruk moet hebben.

correct me if I'm wrong

MnM wijzigde dit bericht 18-02-2005 13:34 (4%)

©

quote:
MnM schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:32:
[...]

Had iets te maken met het "uitzakken" van de PR. De PR gaat kan nu iets naar beneden gaan zakken, iets wat niet kan gebeuren als hij in een van de zij-panelen zit. De zwaartekracht kan je PR beinvloeden.
Echter, je had hem aan de bovenkant wat hetzelfde probleem met zich mee brengt (PR zou iets naar binnen kunnen zakken). Dus of je het merkt.....

Je zou misschien eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de Woofer aan de onderkant maakt, en de PR op de plaats waar nu de woofer zit. (ook niet alle woofers zijn geschikt voor downfire plaatsing, maar dit brengt minder problemen met zich mee omdat deze elektrische/actief aangestuurd word, i.t.t. de PR die het van de luchtdruk moet hebben.

correct me if I'm wrong

Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt, downfiring gaat altijd een klein beetje ten kostte van de x-max van je unit. Maar ik heb hetzelfde probleem als ik de actieve unit aan de onderkant zet. En de woofers van Peerless zijn wel kwaliteits woofers met een hele flinke en stevige ophanging, ik zou denken dat ze er wel goed tegen zouden moeten kunnen, toch ?

Nouja, ik vind het een interessant verhaal, zou er graag nog wat meer over weten, dus als er nog meer mensen met een mening zijn hoor ik die graag !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
tbusquet schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt, downfiring gaat altijd een klein beetje ten kostte van de x-max van je unit. Maar ik heb hetzelfde probleem als ik de actieve unit aan de onderkant zet. En de woofers van Peerless zijn wel kwaliteits woofers met een hele flinke en stevige ophanging, ik zou denken dat ze er wel goed tegen zouden moeten kunnen, toch ?

Nouja, ik vind het een interessant verhaal, zou er graag nog wat meer over weten, dus als er nog meer mensen met een mening zijn hoor ik die graag !
Adire heeft er een artikeltje over geschreven waarbij ook een berekening staat hoe je kan uitrekenen of een driver geschikt is voor downfiring of niet. Zie hier: http://www.adireaudio.com...ers/DriverOrientation.pdf

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

©

Hmmm, heb die berekingen eens losgelaten op de XLS10, volgens adire zou de "sag" minder dan 5% van de Xmax mogen zijn. Bij de XLS10 is dat 5.35% ik denk dus net op het randje, maar aan de andere kant, het zou toch niet echt veel kwaad moeten kunnen, hoop ik tenminste :o

Back on Planet Telex

Ach......ik ben ook van het type "heb er geen last van.....mooi dan". Je hebt zat excursie over en mocht het toch eens flink zijn doorgezakt (dan is echt pas na jaren.....misschien heb je ze dan niet eens meer) dan kan je de sub ook een tijdje op zijn kop zetten......zakt ie weer terug! :D

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Of je rolt de doppelsteen zodat de andere luidspreker boven zit >:) .

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Ik ben op dit moment bezig met het aanschaffen van wat nieuwe audio/video apparatuur. Omdat ik ga verhuizen eind maart installeer ik ze niet in mijn oude huis. Dat doe ik pas in mijn nieuwe huis. Als alles geïnstalleerd is dan zal ik nieuwe foto's plaatsen.

Mijn specs:
TV: Loewe Aconda 9281ZW + Stand T1
Receiver: Marantz sr5500
DVD speler: Pioneer 575A
Spel computer: Sony PlayStation 2
Speakers: Harman Kardon HKTS 7 (Deze moet nog aangeschaft worden). Ik weet dat deze speakers afbreuk doen aan de geluidskwaliteit van de receiver maar.... laten we het zo zeggen.... er mogen geen grote speakers in de woonkamer staan van het vrouwtje :|

http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aaj.jpg
http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aal.sized.gif
http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aam.sized.gif
http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aan.jpg
http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aao.jpg
http://www.noviomagus.net/albums/Audio-Video/aap.jpg

Kabels zijn van Monster:
- Scart
- Digitaal optisch tussen receiver en DVD speler

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:45:
Ik ben op dit moment bezig met het aanschaffen van wat nieuwe audio/video apparatuur. Omdat ik ga verhuizen eind maart installeer ik ze niet in mijn oude huis. Dat doe ik pas in mijn nieuwe huis. Als alles geïnstalleerd is dan zal ik nieuwe foto's plaatsen.

Mijn specs:
TV: Loewe Aconda 9281ZW + Stand T1
Receiver: Marantz sr5500
DVD speler: Pioneer 575A
Spel computer: Sony PlayStation 2
Speakers: Harman Kardon HKTS 7 (Deze moet nog aangeschaft worden). Ik weet dat deze speakers afbreuk doen aan de geluidskwaliteit van de receiver maar.... laten we het zo zeggen.... er mogen geen grote speakers in de woonkamer staan van het vrouwtje :|

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kabels zijn van Monster:
- Scart
- Digitaal optisch tussen receiver en DVD speler
Ziet er wel netjes uit allemaal, ik mis alleen een standalone cd-speler? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

quote:
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:56:
[...]
Ziet er wel netjes uit allemaal, ik mis alleen een standalone cd-speler? :)
Ach... daar gebruik ik de dvd speler wel voor ;) Er komt best een aardig geluid eruit. Ik kan hem ook gebruiken voor super audio cd's of audio dvd's.

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:05:
[...]

Ach... daar gebruik ik de dvd speler wel voor ;) Er komt best een aardig geluid eruit. Ik kan hem ook gebruiken voor super audio cd's of audio dvd's.
Ik ken die speler, heb hem hier zelf ook, maar ben toch vrij blij dat ik nog mijn oude cd-speler erbij heb staan... maargoed, als jij het geluid goed vindt is het goed natuurlijk :)

quote:
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:12:
[...]
Ik ken die speler, heb hem hier zelf ook, maar ben toch vrij blij dat ik nog mijn oude cd-speler erbij heb staan... maargoed, als jij het geluid goed vindt is het goed natuurlijk :)
Ach ja... ik vind het op dit moment allemaal best :) Ik ben al blij dat ik dit allemaal bij elkaar heb kunnen scharrelen. Ik probeer nu wel een manier te vinden hoe ik mijn mp3's kan afspelen op mijn stereo. Op dit moment is er geen budget om een HTPC te bouwen. Ik heb zo'n 70GB aan muziek en het is toch wel leuk om dit op mijn receiver af te kunnen spelen.

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Ach ja... ik vind het op dit moment allemaal best :) Ik ben al blij dat ik dit allemaal bij elkaar heb kunnen scharrelen. Ik probeer nu wel een manier te vinden hoe ik mijn mp3's kan afspelen op mijn stereo. Op dit moment is er geen budget om een HTPC te bouwen. Ik heb zo'n 70GB aan muziek en het is toch wel leuk om dit op mijn receiver af te kunnen spelen.

Zijn nog geen 20 DVD'tjes die 70GB muziek... kun je ze op je dvd-speler afspelen :P

Andere optie is natuurlijk gewoon je PC op je receiver aansluiten, het liefst via SPDIF of als je een goede geluidskaart hebt analoog... moet toch niet zo moeilijk zijn? :)

quote:
tbusquet schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:56:
Na ongeveer 2 jaar heb ik besloten om mijn zelfbouw subjes eens een metamorfose te geven.

http://members.ams.chello.nl/tbusquet/cubenew/3.jpg

Ziet er goed uit netjes!!
Zo lijken erg veel op de Polk PSW202 Subwoofer trouwens :P

http://www.gwinnetttv.com/audio/speakers/subs/POLK%20SPEAKERS/PSW202_L.jpg

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

quote:
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:59:
[...]
Zijn nog geen 20 DVD'tjes die 70GB muziek... kun je ze op je dvd-speler afspelen :P

Andere optie is natuurlijk gewoon je PC op je receiver aansluiten, het liefst via SPDIF of als je een goede geluidskaart hebt analoog... moet toch niet zo moeilijk zijn? :)
Ja.... SPDIF kabel van ongeveer 15 meter? (Afstand van pc tot receiver) Bestaat dat wel?

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:37:
[...]

Ja.... SPDIF kabel van ongeveer 15 meter? (Afstand van pc tot receiver) Bestaat dat wel?
Geen idee of ze die zo kant en klaar verkopen, 15m lijkt me echter niet te veel voor een digitaal signaal hoor :) Eventueel zelf maken...?

quote:
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:41:
[...]
Geen idee of ze die zo kant en klaar verkopen, 15m lijkt me echter niet te veel voor een digitaal signaal hoor :) Eventueel zelf maken...?
Het lijkt me ook niet veel voor een digitaal signaal maar zelf maken kan volgens mij echt niet. Het luistert allemaal veel te nauw.....

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:47:
[...]

Het lijkt me ook niet veel voor een digitaal signaal maar zelf maken kan volgens mij echt niet. Het luistert allemaal veel te nauw.....

Hoezo zou dit veel te nauw luisteren? Ik heb vanalles gebruikt als coaxiale digitale kabel in de loop der tijd hoor :P
natuurlijk gewoon normale digitale coaxiale kabels, maar ook video-kabeltjes (die zijn technisch gezien zelfs hetzelfde geloof ik), ook normale cinch-kabeltjes (ok, hierbij klopt dacht ik de impendantie niet meer maar het werkte gewoon - en ik hoor bij het gebruik van SPDIF echt geen verschil). Dit heb ik dan ook nog allemaal verlengd, ben soms zelfs met kroonsteentjes bezig geweest (ranzig ja :X) en het bleef gewoon werken...

Ok, ik wil je niet aanraden om allemaal van die ranzige toeren uit te gaan halen als ik gedaan heb, maar als je gewoon een stuk goede coaxiale audio/video kabel koopt (75 Ohm is dat geloof ik) en 2 RCA pluggetjes zie ik het probleem niet echt.

Overigens denk ik dat er ook wel kant en klare coaxiale audiokabels van 15m te koop zijn hoor, ik kon ze bij mijn vaste rijtje winkels alleen niet zo snel vinden...

Back on Planet Telex

foutje.....

zimbab wijzigde dit bericht 19-02-2005 15:11 (93%)

zimbab, ik weet dat er coax kabels van 15m bestaan... maar opzich is het wel handig als je er eentje hebt met RCA pluggen, die BNC pluggen krijg je lastig op je PC en op je receiver ;)

edit:

oh, je had het ook al door :P

edit:

En ja, dat kun je hopen, je hebt ook hobbyloze mensen als ik die constant alle nieuwe posts direct lezen... :P

Xander wijzigde dit bericht 19-02-2005 15:16 (34%)

Back on Planet Telex

Damn....ik had zo gehoopt dat niemand het had gelezen! :D :P

quote:
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:12:
zimbab, ik weet dat er coax kabels van 15m bestaan... maar opzich is het wel handig als je er eentje hebt met RCA pluggen, die BNC pluggen krijg je lastig op je PC en op je receiver ;)

edit:

oh, je had het ook al door :P

Ik heb niet zo snel een NL online winkel gevonden waar je een 15 meter optisch kabel kan kopen maar op e-bay zag ik hem voor 16euro.....

Bedankt voor je tip XanderH!

quote:
DoubleD666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:18:
[...]

Ik heb niet zo snel een NL online winkel gevonden waar je een 15 meter optisch kabel kan kopen maar op e-bay zag ik hem voor 16euro.....

Bedankt voor je tip XanderH!

oh... moest het optisch zijn :?

Ik zou eerder coaxiaal gebruiken, zeker op grote afstanden omdat ik geen idee heb hoe sterk een lichtsignaaltje is... coaxiaal is theoretisch zelfs beter omdat je bij optisch 2 extre conversies er tussen hebt zitten... of heb je alleen maar een optische uitgang op je pc?

Een optische kabel zelf maken zou idd ook een prestatie zijn ja :P

Xander wijzigde dit bericht 19-02-2005 15:27 (7%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws