Gathering of Tweakers

Quicksearch
Off-axis is enkel een compromis omdat iedereen persé een horizontale center wil. Esthetisch is dat ook veel mooier, maar je kunt eigenlijk veel beter een 805 eronder zetten als het om de afstarling te doen is.

Ik kan me ook nog wel een foto herinnerren van één of andere big-ass studio, daar stonden gewoon 5 802's opgesteld. Van Lucasfilm oid.

Voor mijn center wil ik gewoon 1 coaxiale unit gebruiken, heb je én een horizontale center, én het juiste afstralingsgedrag. :)

www.hospitalitylife.nl

Een verticale center lijkt idd voor geen meter helaas....

Sony kan er ook wat van trouwens:

http://www.professionalau.../mix/sony/ofx3/studio.jpg

Naimoholic

quote:
Play schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:31:
Off-axis is enkel een compromis omdat iedereen persé een horizontale center wil. Esthetisch is dat ook veel mooier, maar je kunt eigenlijk veel beter een 805 eronder zetten als het om de afstarling te doen is.

Ik kan me ook nog wel een foto herinnerren van één of andere big-ass studio, daar stonden gewoon 5 802's opgesteld. Van Lucasfilm oid.

Voor mijn center wil ik gewoon 1 coaxiale unit gebruiken, heb je én een horizontale center, én het juiste afstralingsgedrag. :)
Lucasfilm heeft het zover ik weet. Ook Abbey Road heeft 5x een 802D staan. Daar hangen ook nog oude HTM1's aan het plafond. Weet niet of die ook vervangen zijn naar de HTM1D :P .

Music Addicted

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
tipex schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:42:
[...]

Ghehehehe dat is een lief klein poesje hoor :) De nieuwe B&W Nautilus HTM1D is 93 kilo :)

[afbeelding]
Maar dies niet betaalbaar :P Trouwens wel vreemd dat die woofers bij die B&W redelijk ver weg zitten van de middentoner, ze lopen namelijk tot 350hz dus van een puntbron is allang al geen sprake meer.

JT wijzigde dit bericht 26-01-2005 11:47 (22%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 28 november 2001

Ik val toch weer redelijk in herhaling, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een redelijke sub, die veel laag geeft tijdens films en muziek luisteren.
Te besteden budget is ongeveer 500 a 600 euro.

Nu zit ik te kijken bij Correct en zie 4 subs staan die mij wel aanspreken.
Nu is mijn vraag, welke zou jij kiezen en waarom?

B&W ASW-600 150W ACTIEF Zwart 499,00
Klipsch KSW-12 MkII ACTIEF 440W/30cm WOOFER Zwart 499,00
Klipsch RW-10 ACTIEF 400W/25-120Hz/25cm WOOFER Zwart 579,00
REL QUAKE 100W/23Hz-6dB/11 ltr Zwart 399,00
(of de QUAKE 2, maar weet niet wat die in prijs doet).

Komt op een Marantz SR-7400, met op dit moment niet echt noemenswaardige speakers.

Ik weet dat REL leuk spul maakt, maar het is en blijft een instapmodel, de Quake.
De beide Klipschjes heb ik leuke verhalen over gelezen, net als de B&W (welke het model mij ook zeer aanspreekt).

Hookipa wijzigde dit bericht 26-01-2005 16:54 (6%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Waarom ga je ze niet alle 5 luisteren ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Waarom kiezen?

quote:
derrian schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:52:
Ik val toch weer redelijk in herhaling, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een redelijke sub, die veel laag geeft tijdens films en muziek luisteren.
Te besteden budget is ongeveer 500 a 600 euro.

Nu zit ik te kijken bij Correct en zie 4 subs staan die mij wel aanspreken.
Nu is mijn vraag, welke zou jij kiezen en waarom?

B&W ASW-600 150W ACTIEF Zwart 499,00
Klipsch KSW-12 MkII ACTIEF 440W/30cm WOOFER Zwart 499,00
Klipsch RW-10 ACTIEF 400W/25-120Hz/25cm WOOFER Zwart 579,00
REL QUAKE 100W/23Hz-6dB/11 ltr Zwart 399,00
(of de QUAKE 2, maar weet niet wat die in prijs doet).

Komt op een Marantz SR-7400, met op dit moment niet echt noemenswaardige speakers.

Ik weet dat REL leuk spul maakt, maar het is en blijft een instapmodel, de Quake.
De beide Klipschjes heb ik leuke verhalen over gelezen, net als de B&W (welke het model mij ook zeer aanspreekt).

Bij tqs.nl hebben ze ook Dynaudio. Heb ik zelf monitors van (Audience 52). Die vond ik al mooi klinken. Er is net een instapper sub uitgekomen dit jaar....voor rond de 600. Misschien wat voor jou?

Misschien haal je meer plezier uit je set wanneer je betere speakers koopt....die produceren dan al een stukje meer laag waardoor tijdens het muziek luisteren een sub misschien niet nodig is. Voor films kan je dan af met een iets goedkopere sub wellicht.....

Maar gewoon alles luisteren....al is het moeilijk een sub in te schatten wanneer je niet je eigen speakers gebruikt tijdens het luisteren in de winkel....

Intel C2D 6600, Asus P5B-E, 2.0GB DDR2PC-5300 RAM, Asus 1950Pro 256MB

De audience 52se is bij stassen zelfs 500 euro, hebben ze me laatst verteld... Zijn echt hele mooie speakertjes... Staan voorlopig bij mij ook bovenaan de lijst...

www.carina-avensisclub.nl

Ik vind het ook vervelend om in herhaling te vallen, maar het heeft gewoon geen zin om daarover onze mening te vragen.

Het boeit alleen wat jij er van vindt, dat kom je te weten door ze te beluisteren. Ook voor subs geldt dit: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen

Daarnaast is dit topic helemaal niet voor jouw kies onzekerheid. Dus het is ook nog eens offtopic.

www.hospitalitylife.nl

Je voelt je lekkerder...

Sinds vandaag is eindelijk (4 jaar na aanschaf DD/DTS receiver) mijn home cinema compleet. Vandaag is namelijk mijn JBL SCS-178 5.1 speakerset gearriveerd. Vorige week heb ik de DVD speler aangeschaft.

De boel moet nog netjes weggewerkt worden en er komt nog een meubel voor de versterker enzo, maar technisch gezien is alles gereed:
http://misc.nfscars.com/denonjbl.jpg
http://misc.nfscars.com/dvdjbl.jpg

Wat is het:
Denon AVR-1801 DD/DTS tuner/receiver (6x 70W output)
Denon DVD-700 DVD speler (vorige week aangeschaft, was uitloopmodel, kreeg fikse korting, laatste goudkleurige die ze hadden... Tegenwoordig is alles zwart of zilver)
JBL SCS-178 5.1 speakerset (6x 100W)

Voorheen had ik Mission M74 frontspeakers. Dit zijn op zich prachtige speakers, maar ik wilde iets compacters. Als surroundspeakers gebruikte ik oude Akai hifi speakers, niet echt super. Ik had geen sub en geen center. Inmiddels dus wel en ik heb geen spijt :P

Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!

One second could mean Second
Reg. datum: 30 september 2002

quote:
richy t schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:42:
Zijn er nog geen tweakers met de mordaunt short genie? Persoonlijk vindt ik dit een hele mooie set om te zien en ze schijnen volgens de what hifi nog behoorlijk te klinken ook. Ik heb ze zelf ook beluisterd, maar dat was midden in de winkel dus daar had ik niet veel aan.

ik heb zelf de premiere set gehad. klonk redelijk. en die kregen ook goede recenties enzo. maar ik had op het gegeven moment 2 drivers naar de klote geholpen... dat was bummer...

toen was er iemand op zoek naar zo'n set en die had een zooi 902's en een 905c staan, en die wou hij voor nop ruilen. dat gedaan, en dat was meteen een geluidsbelevenis :) veel meer detail en vooral veeeel meer laag. met de 302tjes (premiere speakers) MOEST je de subwoofer aanhebben als je hem fatsoenlijk wou gebruiken. anders klonk het gewoon helemaal nergens naar. maar als je wil gaan slapen ofzo of gewoon achtergrond muziek nodig hebt, dan staat de audio zo zacht dat de sub zichzelf uitschakelt.... dus ik zou ook zeker even naar die genies luisteren zonder de sub. ik denk dat je dan je conclusie kan trekken.

even een vraagje waar ik geen nieuw topic voor ga openen.
ik heb hier vanalles op mn pioneer receiver aangesloten (vsx d512)
en het probleem is als volgt:

sony cdspeler cdp 395 analoog aangesloten (normale bas)
computer coax (normale bas)
radio van de receiver zelf (normale bas)
kenwood DP 703D optische (want dac is kapot) (xtreem veel bas)

ik kan me niet voorstellen dat de cdspeler zelf een digitale equeliser heeft zodat de bas extreem hard gaat, en ik kan me ook niet voorstellen dat de receiver de schuldige is want de computer zit immers ook digitaal aangesloten zonder extreem veel bas weer te geven.

iemand een idee wat hier de oorzaak van is of hoe ik dit kan oplossen?

hilbren wijzigde dit bericht 26-01-2005 19:58 (24%)

-=PLACEBO=-

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Je voelt je lekkerder...

quote:
RoamoR schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:57:
[...]

Waar zijn trouwens je fronts?
Vooralsnog op boekenplankjes, hoog aan de muur, ga ze nog op een betere manier plaatsen, maar mijn kamer is sowieso al niet ideaal ingedeeld, dus ik kan za toch niet perfect plaatsen helaas. Als ik op mezelf ga wonen (binnen een jaar of 2) wil ik alles wel zo goed mogelijk plaatsen natuurlijk!

Feel the BASS!!

quote:
Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:31:
Sinds vandaag is eindelijk (4 jaar na aanschaf DD/DTS receiver) mijn home cinema compleet. Vandaag is namelijk mijn JBL SCS-178 5.1 speakerset gearriveerd. Vorige week heb ik de DVD speler aangeschaft.

De boel moet nog netjes weggewerkt worden en er komt nog een meubel voor de versterker enzo, maar technisch gezien is alles gereed:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is het:
Denon DVD-700 DVD speler (vorige week aangeschaft, was uitloopmodel, kreeg fikse korting, laatste goudkleurige die ze hadden... Tegenwoordig is alles zwart of zilver)

Voorheen had ik Mission M74 frontspeakers. Dit zijn op zich prachtige speakers, maar ik wilde iets compacters. Als surroundspeakers gebruikte ik oude Akai hifi speakers, niet echt super. Ik had geen sub en geen center. Inmiddels dus wel en ik heb geen spijt :P

Mooie set :)
Bevalt ie? Ik heb die speakertjes nl in de winkel gehoord, en ik vond ze behoorlijk klinken :9

fun...anyone?

quote:
Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:31:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is het:

Die goude dvd speler en versterker is cool 8)

Welke tv heb jij?

GigaByte X38-DQ6, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3204mhz, GeiL Black Dragon 2GB PC-8500, Sapphire Radeon X1950 Pro

Je voelt je lekkerder...

@triple_A: Qua DVD en surroundgeluid bevalt hij vooralsnog goed, al heb ik ze nog niet uitgebreid kunnen testen. Qua CD muziek vond ik om eerlijk te zijn mijn Mission M74 mooier (voller geluid), maar absoluut niet slecht.

@truStie: Ik heb een JVC 55cm TV. Niets bijzonders, geen breedbeeld, maar wel fatsoenlijke beeldkwaliteit. Ooit komt er wel een breedbeeld (al dan niet TFT), maar voorlopig gaat dit prima :)

Dat is het punt, ik ben op zoek naar een 55cm tv :P Die van jou ziet er wel leuk uit, ik dacht al dat het die maat ongv. is, welk type?

GigaByte X38-DQ6, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3204mhz, GeiL Black Dragon 2GB PC-8500, Sapphire Radeon X1950 Pro

deze week weer een upgrade gedaan :*)

cd speler van denon gekocht,
wat een verschil die cd speler met mijn ouwe sony DVD :9

fotootje:

http://img163.exs.cx/img163/7168/tunercd5vl.jpg

specs:
Denon DCD-1560 cdspeler
20bit dac 8x oversampling
10kg
variabele en fixed uitgang, optisch en coaxiaal

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Feel the BASS!!

quote:
Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:13:
@triple_A: Qua DVD en surroundgeluid bevalt hij vooralsnog goed, al heb ik ze nog niet uitgebreid kunnen testen. Qua CD muziek vond ik om eerlijk te zijn mijn Mission M74 mooier (voller geluid), maar absoluut niet slecht.

Ja dat blijft het grote voordeel van een stel stevige zuilen, he? :9

De SCS178 wordt niet voor niets verkocht onder het kopje "home cinema speaker set" :)
quote:
JWO schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:17:
deze week weer een upgrade gedaan :*)

cd speler van denon gekocht,
wat een verschil die cd speler met mijn ouwe sony DVD :9

fotootje:

[afbeelding]

specs:
Denon DCD-1560 cdspeler
20bit dac 8x oversampling
10kg
variabele en fixed uitgang, optisch en coaxiaal

He, die CD speler heeft me pa ook! ;)
Idd een mooi ding.

triple_A wijzigde dit bericht 26-01-2005 21:23 (34%)

fun...anyone?

Zo, ik heb ook maar vast een begin gemaakt voor een home-cinema :P

http://img179.exs.cx/img179/6230/setklein8co.jpg
Van boven naar beneden:
- Philips DVP630/00 (DVD speler met DivX/XviD ondersteuning, met aangepaste firmware voor betere ondertitels bij DivX)
- Marantz SR-6300CH (ja, de Champagnekleurige uitvoering voor ultime integratie in de rest van de set ;) )
- Sansui AU-317 (dit oud beestje stuurt mijn sub nog erg goed aan, een voordeel is dat de eindversterker rechtstreeks aan te sturen is door een aansluiting aan de achterkant)

http://img179.exs.cx/img179/9076/subklein9uz.jpg
Wederom van boven naar beneden:
- Dual CS-630Q (voor af en toe een plaatje, moet dit ding maar eens verplaatsen. geeft af en toe nogal vreemde bijgeluiden door de trillingen van de sub)
- DIY sub gebaseerd op een 12" driver van Tesla (gaat niet extreem diep, klinkt lekker strak en gaat erg hard)

http://img195.exs.cx/img195/5468/tvklein1if.jpg
En last, but not least (of eigenlijk wel :P ), mijn TV. Een oude Telefunken SM-255 62cm TV. Deze doet het eigenlijk nog erg goed, dus wordt (als het goed is) voorlopig nog niet vervangen.

De rest van de set (speakers dus) show ik liever niet aangezien deze echt super slecht zijn. Die moeten nog ge-upgraded worden. Het begin is er alvast ;)

Tikt zijn reacties altijd in 2 delen...

quote:

Niet echt slim om je versterker OP die pc te zetten...
Toevallig geen last van dataverlies op harde schijf enzo? :X

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

quote:
Dupje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Waarom zou je door een versterker op je pc last krijgen van dataverlies? :? Die zie ik niet helemaal? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

De voedingstransfo van de receiver kan redelijk grote elektromagnetische strooivelden hebben als hij veel vermogen moet leveren. Een hdd is dan wel magnetisch afgeschermd, maar het is toch niet echt ideaal.

Je voelt je lekkerder...

quote:
Dupje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Nog geen last van gehad, maar is ook maar een tijdelijke opstelling. ik zie bovendien niet in wat voor dataverlies zou moeten zorgen, er zitten geen grote magneten in een versterker naar mijn weten. Volgens mij genereert de gemiddelde CRT een groter magnetisch veld en die kun je er ook zonder problemen bovenop parkeren.

Ik ben op zoek naar een meubel voor het spul, of ik timmer zelf wat in elkaar binnenkort, dan verhuist de PC weer terug naar zijn oude stek linksonder in het bureau. Ik wilde de versterker niet op de grond hebben, vandaar de PC eronder.

@truStie: type is JVC AV-21BF11ENS, maar die is al een jaar of 2-3 oud, dus er zal al wel weer een nieuwer model zijn inmiddels.

@triple_A: ik wist vantevoren dat muziek erop achteruit zou gaan, dus vind het niet erg. Ik draai toch bijna geen CD's thuis, dus het systeem is vooral voor DVD geluid. Misschien koop ik er ooit nog wel een duo zuilen bij mocht ik echt veel CD's gaan draaien :P

Entity wijzigde dit bericht 26-01-2005 22:08 (20%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws