remyblok schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:34:
Over een tijdje ben ik van plan een nieuwe PC te kopen. Een van de dingen die ik belangrijk vind is het geproduceerde geluid en een mooi case-design. Ik denk dat de P180 hier een goede combi van is.
Maar met betrekking tot stilte had ik een vraagje over de casefans. Ik kan overal lezen dat er een snelheidsswitch op zit. Maar kan ik ze ook via PWM regelen? Dus gewoon op het mobo aansluiten en de snelheid door Qfan/speedfan oid laten doen? Dit levert naar mijn idee altijd de beste cooling/stilte verhouding.
Ik heb nog niet kunnen vinden of dit nou mogelijk is. Bij de standaard Antec tricool-fans lijkt het wel te kunnen, maar als ik de foto's bekijk van de case lijkt er alleen een 4-pins molex aan deze coolers te zitten.
Kan iemand me dus vertellen of ik de case-fans gewoon op de 3pins header op een mobo kan stekken en ook met PWM de fans kan regelen.
Zit een molex op. dus 4 pins.
-------------------------------------------
Ik heb deze kast sinds kort ook.
Maar ik vind toch een aantal dingen tegenvallen.
1: De linker zijdeur gaat niet goed dicht, wel na flink duwen en trekken.
2: Die rubberen voeten waar kast op staat lijkt opzicht wel goed.
Maar op hout blijft het wat vast plakken, als je kast van het bureau wil schuiven.
3: Die harddrive bay onder in de kast is eigenlijk ook niet handig.
Want als je er bij wil, dan moet je eerst de kabels los halen om die bay eruit te kunnen schuiven.
4: Voor die harddeschijven onder, zit een loos gat waar je niks mee kan.
5: Kabels van de voeding kun je lastig kwijt onderin.
6: Dat deurtje is wat gammel.
7: En kwa geluid was mijn chieftec stiller met geluids matten.
Maar ik koop wel een set van silentmaxx, dan plak ik al die geluids lekken dicht.
Er zijn natuurlijk ook hoop positieve dingen wat ook in de review van
silentpcreview stond.
Zoals:
1: Goede air flow rond de cpu.
2: De kabels van de voeding ben je rond de mainboard kwijt.
3: Harddeschijven staan op zachte rubbers, waardoor het niet gaat resoneren.
4: Goede standaard fans die je op 3 standen kan instellen.
5: Voeding wordt ook een stuk minder warm, omdat het nu onderin zit.
6: Standaard geluids isolatie in de panelen.
7: Goede koel mogelijk heden en ook kwa inbouwen.
Ik weet het niet hoor..........

Die led verlichting van de hd en power doet het trouwens ook niet, maar ik kijk wel even of dat goed zit.