FTP werkend krijgen achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds kort ben ik verhuisd en nu zit ik met mijn huisgenoten op een draadloos netwerkje, achter een router. Alles werkt prima, ik kan alleen niet FTP-en, wat ik in mijn vorige woning wel kon (dus het ligt ws. niet aan mijn instellingen).
Ik heb het netwerk zelf niet aangelegd en weet er ook erg weinig van, maar ik heb wel een administrator wachtwoord voor de router, dus ik hoop dat ik het wel zelf op kan lossen.

Nu heb ik het grote portmappingsverhaal doorgelezen, op Google en op GoT gezocht, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Als ik via mijn browser inlog op de router en naar Virtual Server ga, zie ik dat poort 21 netjes is ingesteld. In het grote portmappingsverhaal lees ik dat ik bij een passive verbinding echter ook poort 1024 moet openstellen. Dat zie ik nergens staan.
Ik heb vervolgens geprobeerd om op exact dezelfde manier als poort 21 ingesteld was, dat te doen voor 1024, maar dat was blijkbaar niet de bedoeling, want toen verloor ik mijn gehele internetverbinding...
Ik heb op http://www.portforward.com/ gekeken hoe ik het moet instellen voor mijn router, maar voor het merk Eminent hadden ze slechts 1 handleiding voor een typenr. dat niet overeenkomt met die van mij. Ik kan namelijk alleen het volgende invullen:
code:
1
2
| ID | Service Ports |      Server IP     |    Enable   | Use Rule #
  1          21           ***.***.***.***     aangevinkt        0
Waarbij bij Server IP de eerste 3 reeksjes ingevuld zijn en de vierde handmatig in te vullen is.

Ik had dus een extra regel eronder aangemaakt maar dan met 1024 ipv 21.

Wat moet ik doen om FTP wel werkend te krijgen?
Sorry als dit een domme vraag is, zo te zien is het al vaak langsgekomen maar ik begrijp het ws. net niet goed genoeg om het zelf voor elkaar te krijgen...

Specs:
- Router: Eminent EM4032
- I-net: Chello
- FTP-proggie: CuteFTP
- FTP-verbinding: passive, via poort 21

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als ik me niet vergis moet je poort 20 ook opengooien. Maar dit kun je met 'The Search' wel terug vinden in GoT.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Millennyum
Volgens het portmappingsverhaal geldt dat alleen voor active transfers? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Verwijderd

Als je er niet uitkomt moet je je provider even bellen en vragen of ze poort 21 open hebben voor je.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Welk server-prog gebruik je?

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03 07:47
je gebruikt CuteFTP zeg je, als ik me goed herinner is dat gewoon een FTP client en geen server. moet je helemaal niks portmappen ofzo.

maargoed, je wilt dus gewoon iets downloaden vanop een andere server naar jouw pc. En niet bestanden op jouw computer laten downloaden door anderen?
als dit het geval is mag je die portmap er direct uitsmijten, want die is alleen maar goed voor FTP servers

als je niet kan connecten naar een server moet je mss je prog eventjes herinstaleren en mss zelfs instellen dat je achter een router zit

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 15:22
Bij een passive verbinding moet niet port 1024 open staan. Bij een passive verbinding moet een port RANGE open staan, het liefst boven de 1024. Deze range kan je instellen op de FTP server en open gooien op de router. Voor de rest heb je ook nog een standaard connectie port nodig, zoals 21. Je moet dus iets meer openen dan bij een active verbinding.

Verder zou ik graag de foutmeldingen willen zien van mensen die problemen hebben met verbindingen. Ik heb heel wat foutmeldingen gezien, draai zelf ook een FTP server, weet nu onderhand wel uit te lezen waaraan het kan liggen. (meeste dan)

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2005 16:37 ]

• Millennyum
Euh... Ik wil geen FTP-server installeren, ik wil gewoon met een FTP programma een verbinding maken naar mijn hostingprovider zodat ik mijn website kan updaten. Dat heeft tot mijn verhuizing gewerkt en nu krijg ik een socket error #10060.

[ Voor 20% gewijzigd door Millennyum op 16-01-2005 16:38 ]

• LinuX-TUX
Millennyum schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:37:
Euh... Ik wil geen FTP-server installeren, ik wil gewoon met een FTP programma een verbinding maken naar mijn hostingprovider zodat ik mijn website kan updaten.
Waarom ga je dan porten open gooien :? Wat is je probleem/foutmelding dan? We worden aardig op het verkeerde been gezet hier :+

HAHAHAHA, heb je ook port 80 open gegooit om op internet te kunnen serven of niet :+

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2005 16:39 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon PASSIVE aandoen in je PROGRAMMA en gaan met die banaan :Y)

PASSIVE heb je nodig omdat je dus achter een Firewall/Router zit B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Millennyum
Okee sorry :o Ik was al heel ijverig zelf gaan zoeken naar oplossingen en ik dacht dat dit het probleem was :X

Zie mijn edit hierboven: ik krijg dus een socket error #10060

[edit] en passive staat al aan]

[ Voor 11% gewijzigd door Millennyum op 16-01-2005 16:40 ]

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03 07:47
Wel, gooi dan NU die portmappings eruit, herinstaleer je prog, stel in dat je achter een router/firewall/wathever zit en probeer nog eens (zoals hierboven al iemand zegt, PASSIVE moet ook aanstaan). Probeer ook eens te connecteren naar verschillende FTP servers.

Die error is toch een Time Out error. Probeer eens een andere server.
heb je overlaatst een andere firewall geinstaleerd ofzo, anders moet je instellen dat dat progje op inet mag

[ Voor 38% gewijzigd door Dred op 16-01-2005 16:43 ]

• LinuX-TUX
10060 is a Connection Time-out error that usually appears when the client does not receive a response from the server for a specific command.

Most often this occurs when you try to connect in PASV mode to a server that prefers PORT for data connections. If you see an error log similar to the one following, right click the problem site and choose Site Properties, click the TYPE tab and change the Data Connection Type to Use PORT.
Kan ook zijn dat je passive uit moet zetten dus. Ook is het idd handig om al die suffe forwardings er even uit te vissen, voordat ze gaan storen.
Succes.

Google: FTP socket error #10060 is een kleine omschrijving.

edit:
Tevens zag ik nog iemand met datzelfde probleem die ook dezelfde FTP client gebruikt als jij. Ik zelf ben fan van FlashFXP, simpel en snel. Misschien ook eens de moeite waard om te checken

[ Voor 19% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-01-2005 16:47 ]

• Millennyum
nero355 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:39:
LinuX-TUX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Kan ook zijn dat je passive uit moet zetten dus.
Ja wat is het nou :?

Als ik de verbinding op passive zet krijg ik de socket error, als ik 'm op PORT zet krijg ik "Timeout (60000 ms) occurred on receiving server response.". Ik kan niet vinden waar ik tegen Cute_FTP zou moeten zeggen dat ik achter een router zit; niet bij de algemene opties en niet bij de verbindingsspecifieke instellingen.

De portforwards zijn allemaal al verwijderd. Verder heb ik ook geprobeerd met WS_FTP in te loggen, maar dan kom ik er ook niet in.

Ik heb een aantal pre-installed anonymous servers van Cute_FTP geprobeerd en die werken vreemdgenoeg wel...
Maar ik heb mijn hostgozer al gemaild (eerste wat ik deed :P) en volgens hem zou ik gewoon in moeten kunnen loggen, dus het ligt ws. ook niet aan de FTP-site.

[ Voor 31% gewijzigd door Millennyum op 16-01-2005 17:09 ]

• LinuX-TUX
nero355 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:39:
Dikke vette onzin. Net nog even naar m'n webaccountje ge'FTPt. Geen problemen zonder passive. (E-tech el cheapo 4 ports router V2 met firmware 3.27)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[R] SYST
[R] 215 UNIX Type: L8
[R] FEAT
[R] 500 'FEAT': command not understood.
[R] REST 100
[R] 350 Restarting at 100. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] REST 0
[R] 350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer.
[R] PWD
[R] 257 "/vol2/demon.nl/a/w/a/aware" is current directory.
[R] TYPE A
[R] 200 Type set to A.
[R] PORT 10,0,0,4,6,31
[R] 200 PORT command successful.
[R] LIST -al
[R] 150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
[R] 226 Transfer complete.
[R] List Complete: 940 bytes in 0.38 seconds (2.4 KB/s)
[R] CWD ETECH
[R] 250 CWD command successful.
[R] PWD
[R] 257 "/vol2/demon.nl/a/w/a/aware/ETECH" is current directory.
[R] PORT 10,0,0,4,6,32
[R] 200 PORT command successful.
[R] LIST -al

Waar je dat vandaan haalt is mij echt een raadsel, sorry dat ik dat zeg 8)7

Verwijderd

Dat hangt er vanaf. In jouw geval ziet je router welke poorten er gebruikt worden met een Active transfer en zet die automatisch voor je open. Dat geldt echter lang niet voor alle routers/firewalls.

• Millennyum
Okee, ik zit nu bij mijn vriend thuis, die ook een draadloos netwerkje heeft, en hier kan ik via WS_FTP wel gewoon inloggen. Dus het ligt echt wel aan mijn instellingen op de een of andere manier.
Overigens staat de transfer mode hier niet op passive ingesteld.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je achter een firewall/NAT zit en je wilt ACTIVE FTP doen, dan moet JIJ poort 20 naar je PC mappen. Bij passive hoeft de client niets te mappen, maar bij active wel.

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:53:
Dat hangt er vanaf. In jouw geval ziet je router welke poorten er gebruikt worden met een Active transfer en zet die automatisch voor je open. Dat geldt echter lang niet voor alle routers/firewalls.
Is dat zo router afhankelijk dan :? Slechte firmware zeker. Bedoel, dat ding staat continu sessies bij te houden van HTTP, POP3, SMTP, spellen en andere vormen, maar bij FTP kan dat dus onderuit gaan?

Fabrikanten die dat soort prullaria op de markt gooien mogen van mij best een cursus (D)NA(P)T nemen van een IPTABLES source :+

Zeer kwalijke zaak als dit echt zo is.

IIG heb ik weer wat geleerd en excuses aan nero355 zullen dan ook wel op zijn plaats zijn :)

• Osiris
  • Niet online
JSS doelt op UPnP gok ik. En dat is niet de schuld van brakke firmware lijkt me, maar gewoon 't feit of je router dat ondersteunt / aan heeft staan :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Osiris schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:26:
JSS doelt op UPnP gok ik. En dat is niet de schuld van brakke firmware lijkt me, maar gewoon 't feit of je router dat ondersteunt / aan heeft staan :)
Nee, Nat devices (wat huis tuin en keuken devices zijn ) hbben vaak NAT helpers. Die zetten voor bepaald protocollen automatich bepaalde poorten open. Die kun je enkel activeren (en als die er niet is: pech)

Als jij naar buiten connect met poort 21 (active) dan kan de ftp-helper applicatie automatisch van hetzelfde ip adres VAN de poort 20 terug komt doormappen naar de pc die poort. DIT IS GEEN Upnp.

De andere manier om goed door je router te gaan(staat ook al hierboven) is passive te gebruiken. Echter niet alle ftp-server ondersteunen passive omdat dit moeiliker is in te stellen voor de server.

-Dus helemaal geen poorten mappen en "passive gebruiken"
-of active gebruiken en een ftp helper gebruiken op je router. (ik ken die router niet)

plaatje voor active: (poort 20 mappen heeft geen zin, en poort 1026 is in werklijkheid wisseld)

Afbeeldingslocatie: http://slacksite.com/images/ftp/activeftp.gif

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2005 21:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Osiris
  • Niet online
Waarom zou poort 20 mappen geen zin hebben als die zgn FTP-helper precies hetzelfde doet? :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Osiris schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:56:
Waarom zou poort 20 mappen geen zin hebben als die zgn FTP-helper precies hetzelfde doet? :?
poort 20 mappen zou zin hebben als het Naar poort 20 connecte, hij connect echter VAN poort 20, zie ook plaatje.

Die poort 20 opzetten lkomt omdat je in een echter firewall (iets anders als nat bedoel ik dan) poort 20 voor ftp moeten open zetten op de server. Daarom zie je die altijd terug.

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2005 21:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Osiris
  • Niet online
Bij Active FTP connect de server naar de client toe hoor. Anders zou je nooit zonder root ingelogged te zijn bijv op Linux active FTP kunnen gebruiken, omdat je zonder root geen poorten onder de 1024 open kunt zetten.

edit:
Server en client in t plaatje door elkaar gehaald :X My bad. :o

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 16-01-2005 21:16 ]

• Millennyum
Okee, mooie discussie hoor maarre... heeft iemand nog concrete tips voor de TS? 8)7

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Millennyum schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:16:
Okee, mooie discussie hoor maarre... heeft iemand nog concrete tips voor de TS? 8)7
leuk_he schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:50:
[...]
-Dus helemaal geen poorten mappen en "passive gebruiken"
-of active gebruiken en een ftp helper gebruiken op je router. (ik ken die router niet)
duidelijk toch? port mappen hoeft niet, tenzij je je pc in de DMZ wil hangen (onveilig).

En wat betreft die (draadloze?) router: firmware update lees ik links en recht maakt hem stabieler:

Hier onder support te vinden:
http://www.eminent-online.com/

• Millennyum
Ja maar dat zeg ik dus: ik heb alle mappings weer verwijderd en ik gebruikte sowieso al passive... maar dat werkt dus niet.

En ik ken die router ook niet en blijkbaar deed ik iets verkeerd bij het instellen van de port mappings... Of denken jullie dat port 20 mappen wel gaat lukken op de manier zoals ik in mijn topicstart vertelde? Dat was dus mijn oorspronkelijke vraag :/

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 17-01-2005 10:21 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Millennyum schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:20:
Of denken jullie dat port 20 mappen wel gaat lukken op de manier zoals ik in mijn topicstart vertelde?
Nee, voor (een passieve) ftp (client) maakt portmappen niet uit. (tenminste als je het met onze discusssie eens bent) 8). Geen proxy/socks ofzo invullen in cuteftp

Wat gaat er eigenlijk fout met ftp? disconnect als je een direcotry List doet? helemaal geen connectie de eerste keer?

/edit: de manual van die router staat ook op de support site(pdf) . Kun je hem leren kennen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 17-01-2005 11:01 ]

• Millennyum
leuk_he schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:31:
[...]
Wat gaat er eigenlijk fout met ftp? disconnect als je een direcotry List doet? helemaal geen connectie de eerste keer?

/edit: de manual van die router staat ook op de support site(pdf) . Kun je hem leren kennen 8)
Hij geeft een socket error op het moment dat hij LIST doet inderdaad.

Ik had de handleiding al eens doorgenomen, maar kon zo snel niets vinden over poortmappen. Ik zal 'm nog eens doorlezen dan.

• LinuX-TUX
Welke FTP programma's heb je nu allemaal in gebruik? Alleen CuteFTP, laatste versie?
Je zou een keer gewoon kunnen proberen met DOS ftp. Heb je zelf in de hand wanneer je over schakelt naar passive. ftp ditadres.com -> username -> password -> dan even niets. Kan je help intikken om de commando's te zien die er beschikbaar zijn. Kan je middels PASV overschakelen naar passive en zelf "ls" of "list" intikken.

Daarnaast tal van andere mogelijkheden, flashfxp, wsftp etc. Proberen kan geen kwaad, tot op heden ben je toch nog niets opgeschoten.

Zelf heb ik ook dat soort list fouten gehad, voornamelijk bij passive ftp. Bij mijn ftp server lag het aan de portrange die ik vergeten was te forwarden in de router :+

• Jimbolino
  • Laatst online: 01-04 16:03

Jimbolino

troep.com

misschien moet je toch een ander ftp progsel gebruiken, bijvoorbeeld flashfxp:
Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/8518/flashfxp2ej.png

je kan wel degelijk active ftpen, moet je gewoon even (een reeks) poorten mappen, en zorgen dat je ftp progsel weet wat jouw externe ip adres is...

veel suc6 ermee !!

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Millennyum
Ik heb de handleiding nogmaals doorgenomen maar er staat inderdaad niets nieuws in. Als ik thuis ben (zit nu op mijn werk) ga ik nogmaals proberen om een poort te mappen (poort 20). Misschien was er de vorige keer toevallig een storinkje ofzo en werkt het nu wel.. ik blijf hopen.

Ik heb zoals gezegd zowel CuteFTP als WS_FTP in gebruik. Bij mijn vriend werkt het wel met WS_FTP, terwijl hij ook achter een router zit. Dat wordt dus 1-op-1 instellingen vergelijken ofzo :/

In ieder geval alvast iedereen hartelijk bedankt voor alle moeite!

[ Voor 7% gewijzigd door Millennyum op 17-01-2005 11:56 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

CuteFTP en WS_FTP staan niet bekend om de vele instelmogelijkheden die ze hebben

verder kun je jouw situatie niet vergelijken met de situatie van je vriend, omdat hij een andere router heeft die misschien wel automatisch porten mapt...

nogmaals: je hoeft port 20 niet te mappen aangezien dat een server-side port is. Poort 1024~2048 kunnen wel interessant zijn aangezien dat Client porten zijn. Maar zoals ik al eerder zeg, ik weet niet of je dat ook in kan stellen in WS_FTP aangezien dat een uber-lomp ftp progsel is.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

LinuX-TUX schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:18:excuses aan nero355 zullen dan ook wel op zijn plaats zijn :)
Thnx :)

Ik gebruik trouwens altijd Total Commander voor al mijn FTP zaken. Misschien daarmee een keer proberen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Millennyum
Okee, ik heb net geprobeerd om poorten te mappen. Poort 20 lukte, maar toen werkte het nog niet. Die port range opgeven lukte niet echt, mijn internet lag er weer uit en ik kon de router pagina niet meer bereiken en heb het ding handmatig moeten resetten. De portrange was na de reset wel gemapt, maar ook dat mocht niet baten.

Het vreemde is dat ik wel op andere sites kan inloggen, van die voor-geinstalleerde anonymous sites. Dus het lijkt me ook sterk dat het aan de poortmappings of aan mijn FTP-programma ligt... ik heb alleen geen idee waar ik het nu moet zoeken!?

[edit]Mijn logfile voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
STATUS:>    Getting listing ""...
STATUS:>    Resolving host name alice-in-wonderland.net...
STATUS:>    Host name alice-in-wonderland.net resolved: ip = 212.83.253.34.
STATUS:>    Connecting to ftp server alice-in-wonderland.net:21 (ip = 212.83.253.34)...
STATUS:>    Socket connected. Waiting for welcome message...
        220 ProFTPD 1.2.9 Server ready.
STATUS:>    Connected. Authenticating...
COMMAND:>   USER [censuur]
        331 Password required for [censuur].
COMMAND:>   PASS *****
        230 User [censuur] logged in.
STATUS:>    Login successful.
COMMAND:>   PWD
        257 "/" is current directory.
STATUS:>    Home directory: /
COMMAND:>   FEAT
        211-Features:
         MDTM
         REST STREAM
         SIZE
        211 End
STATUS:>    This site supports features.
STATUS:>    This site supports SIZE.
STATUS:>    This site can resume broken downloads.
COMMAND:>   REST 0
        350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE to initiate transfer
COMMAND:>   PASV
        227 Entering Passive Mode (212,83,253,34,210,230).
COMMAND:>   LIST
STATUS:>    Connecting ftp data socket 212.83.253.34:53990...
ERROR:>     Can't connect to remote server. Socket error = #10060.

[ Voor 56% gewijzigd door Millennyum op 18-01-2005 21:35 ]

• LinuX-TUX
Klinkt best suf hoor, maar van wie is die FTP server? Dat deze het bij een vriend doet wil nog niet zeggen dat die server nog steeds fout ingesteld kan staan. Ik had met mijn server ook dat 3 van de 10 er wel op konden, maar het bleek uiteindelijk toch aan mijn server te liggen.

Als ik het goed heb en het regeltje toepas, dan hoord port 53990 geforward te staan aan de server zijn kant naar de server. (als er een router of IPtables draait)

Dus, van wie is de server, ben je de enige met deze problemen? Ik begin een flauw vermoeden te krijgen dat het een zelfbouwservertje voor vrienden is en niet echt voor een groot commercieel publiek of iets in die trend.
Word het ook gehost door tofco.nl of is deze geforward naar een thuis server??? Anders gewoon hun erover aanschrijven (weer) en vragen wat zij opmaken uit hun logfiles.

[ Voor 12% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-01-2005 23:08 ]

• Millennyum
Tofco is gewoon een hostingbedrijf, geen supergrote (met 1000 bezoekers per dag is mijn site geloof ik de op een na grootste afnemer), maar het is in ieder geval geen zelfbouw FTP-servertje op een zolderkamer.

Ik zal mijn hostgozer nog maar eens mailen dan.
Als ik het goed heb en het regeltje toepas, dan hoord port 53990 geforward te staan aan de server zijn kant naar de server. (als er een router of IPtables draait)
Dit snap ik niet :?

[ Voor 29% gewijzigd door Millennyum op 19-01-2005 09:04 ]

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Die foutmelding heeft geloof ik te maken met het volgende:

Je moet dan in je FTP proggie aangeven dat de site gebruikt maakt van non-routable IP ( o.i.d.)
( in Flash FXP is dat de laatste optie... )

Port mappen in je eigen router als je naar iets wilt uploaden naar een andere site / ftp server... jonge jonge.. als je dat gaat zeggen, moet je echt terug naar school... :9..

• Millennyum
nextware schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:50:
Port mappen in je eigen router als je naar iets wilt uploaden naar een andere site / ftp server... jonge jonge.. als je dat gaat zeggen, moet je echt terug naar school... :9..
offtopic:
Niet iedereen hier heeft een IT-opleiding gedaan hoor... Ik probeer in ieder geval te leren en doe moeite om het zelf uit te zoeken :|

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

nextware schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:50:
jonge jonge, ga jij even de boeken over PASV en PORT lezen van het FTP protocol, en kijk daarna even hoe NAT werkt...

Zoals ik al eerder aangaf, FlashFXP heeft veel meer opties, maar als je dat niet wilt proberen dan heb je maar pech :)

• Millennyum
Nou, ik heb net een troubleshoot sessie met mijn hostgozer achter de rug. Toen hij zijn firewall uitzette kon ik wel inloggen, dus blijkbaar ligt het probleem gewoon aan zijn kant |:(

Hij had een paar beveiligingsupdates moeten doen aan de server, waardoor misschien wat instellingen zijn veranderd ofzo. Maar ik was tot nu toe de enige klant die problemen ondervond... Blijkbaar was het dus stom toeval dat mijn verhuizing en zijn update tegelijkertijd plaatsvonden.

Hij gaat nu uitpluizen wat er precies mis is. Ik houd jullie wel op de hoogte wat het probleem was met de instellingen in het kader van kennisuitwisseling...

Bedankt allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Millennyum op 21-01-2005 11:23 ]

• Millennyum
Het probleem is opgelost!

Ze hebben iets aangepast in de server-configuratie (het technische verhaal volgens hen: "het rc.iptables-script ging er vanuit dat er een path naar /sbin bestond, maar dat bleek niet bij alle servers het geval te zijn") en nu kan ik weer gewoon inloggen \o/
Pagina: 1