FTP werkend krijgen achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Osiris schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:26:
JSS doelt op UPnP gok ik. En dat is niet de schuld van brakke firmware lijkt me, maar gewoon 't feit of je router dat ondersteunt / aan heeft staan :)
Nee, Nat devices (wat huis tuin en keuken devices zijn ) hbben vaak NAT helpers. Die zetten voor bepaald protocollen automatich bepaalde poorten open. Die kun je enkel activeren (en als die er niet is: pech)

Als jij naar buiten connect met poort 21 (active) dan kan de ftp-helper applicatie automatisch van hetzelfde ip adres VAN de poort 20 terug komt doormappen naar de pc die poort. DIT IS GEEN Upnp.

De andere manier om goed door je router te gaan(staat ook al hierboven) is passive te gebruiken. Echter niet alle ftp-server ondersteunen passive omdat dit moeiliker is in te stellen voor de server.

-Dus helemaal geen poorten mappen en "passive gebruiken"
-of active gebruiken en een ftp helper gebruiken op je router. (ik ken die router niet)

plaatje voor active: (poort 20 mappen heeft geen zin, en poort 1026 is in werklijkheid wisseld)

Afbeeldingslocatie: http://slacksite.com/images/ftp/activeftp.gif

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 16-01-2005 21:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:34

Jimbolino

troep.com

misschien moet je toch een ander ftp progsel gebruiken, bijvoorbeeld flashfxp:
Afbeeldingslocatie: http://img25.exs.cx/img25/8518/flashfxp2ej.png

je kan wel degelijk active ftpen, moet je gewoon even (een reeks) poorten mappen, en zorgen dat je ftp progsel weet wat jouw externe ip adres is...

veel suc6 ermee !!

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1