Ik haal @ Stock speeds en 16x1,6vp.. 97003dmarks03 Alleen heb nu een andere, die maar 12 pipes wilm0n0 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:30:toon volledige bericht
[...]
Ik vroeg het me gewoon af omdat de topicstarter en OC`ed 2500 heeft en ik een A64 3400+ waarom hij alsnog 2k punten meer heeft
Oke ik heb 16x 1.6en kijk eens
[afbeelding]
hier kan ik mee leven , en heb nog nie eens aan me clock gezeten :d
-------------------------------------UPDATE--------------------------------
Zag een update voor 3dmark dus erna ff gerunt en gaf me 100punten meer wowi
[afbeelding]
heb nog niet eens aan de core/mem gezeten dus denk wel dat de 10k te halen is
Hij ziet er niet erg praktisch uit en daarmee bedoel ik de heatsink die buiten de kast gaat steken. In de winter zal dit geen problemen vormen, maar in de zomer is het buiten de kast nou niet bepaald kouder.-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 02:45:
[...]
Thermaltake has developed a fanless cooling option for higher powered GPUs. Tehcniz.co.uk reviews the Thermaltake Schooner Fanless VGA Cooler and found that the fanless universal-fit heatpipe system actually lowered temps over the standard heatsink/fan unit on their test card.[/i]
review
[afbeelding]
Ben erg benieuwd naar de resulataten, dat hij koeler wordt dan de standaard koeler kan ik wel lichtelijk begrijpen.
Ik heb de 2500 op standaard snelheden lopen en heb niets OC'edm0n0 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 01:30:
[...]
Ik vroeg het me gewoon af omdat de topicstarter en OC`ed 2500 heeft en ik een A64 3400+ waarom hij alsnog 2k punten meer heeft
[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 21-01-2005 10:33 ]
*schop (ik blijf schoppen)
Ik heb net de 71.20 drivers en coolbits 2.0 geïnstalleerd. Dus ik was lekker aan het benchen met 3dmark03, blijft het laadscherm ineens hangen aan het eind van het laden. Ik heb een tijdje gewacht, en toen kwam de cpu-test met de vliegtuigjes wel tevoorschijn, maar wel met artifacts. Dus ik op escape drukken, bleek dat er zelfs artifacts in windows waren Ik schrok best wel, dus ik heb m'n pc maar snel uitgezet en laten afkoelen. Hij doet het nu wel weer, maar k heb nog niks in 3d geprobeerd.
Ik denk dat ik maar weer overstap op die stabiele 66.81 drivers. Maar is m'n 6800LE nu beschadigd? Heb er geen zin in dat er straks een vonkenregen uit m'n computer komt ofzo als ik weer een 3d-applicatie start...
Ik heb net windows artifacts gekregen toen windows mediaplayer ff vaststond (ligt aan vizualisatie?). Anyway, zijn er meer mensen met problemen met de 71.20 drivers?
Ik heb net de 71.20 drivers en coolbits 2.0 geïnstalleerd. Dus ik was lekker aan het benchen met 3dmark03, blijft het laadscherm ineens hangen aan het eind van het laden. Ik heb een tijdje gewacht, en toen kwam de cpu-test met de vliegtuigjes wel tevoorschijn, maar wel met artifacts. Dus ik op escape drukken, bleek dat er zelfs artifacts in windows waren Ik schrok best wel, dus ik heb m'n pc maar snel uitgezet en laten afkoelen. Hij doet het nu wel weer, maar k heb nog niks in 3d geprobeerd.
Ik denk dat ik maar weer overstap op die stabiele 66.81 drivers. Maar is m'n 6800LE nu beschadigd? Heb er geen zin in dat er straks een vonkenregen uit m'n computer komt ofzo als ik weer een 3d-applicatie start...
Ik heb net windows artifacts gekregen toen windows mediaplayer ff vaststond (ligt aan vizualisatie?). Anyway, zijn er meer mensen met problemen met de 71.20 drivers?
NOSIG
Anoniem: 113213
Wanneer het buiten de kast heter wordt, wordt het automatisch ook binnen de kast heter.cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:31:
[...]
Hij ziet er niet erg praktisch uit en daarmee bedoel ik de heatsink die buiten de kast gaat steken. In de winter zal dit geen problemen vormen, maar in de zomer is het buiten de kast nou niet bepaald kouder.
Ben erg benieuwd naar de resulataten, dat hij koeler wordt dan de standaard koeler kan ik wel lichtelijk begrijpen.
[...]
Ik heb de 2500 op standaard snelheden lopen en heb niets OC'ed
De tematatuur in de kast wordt bepaald door de omgevings temaratuur, + de temaratuur veroorzaakt door de componente in je kast.
bv:
omgeving:20 -> kast 25
omgeving 25 -> kast 30
En dat ding zit natuurlijk aan de buitenkant zodat het in de kast niet NOG heter wordt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het niet zo stevig is, endus wanneer je er tegen aanstoot hij kan afbreken.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de cooling van dat ding. Wel geinig bedacht om de radiateur buiten te zetten.
Ik heb gisteren ook een 6800LE besteld
. Deze wil ik gaan aansluiten op m'n waterkoeling. Zijn er al goede (koperen) WC blokken voor de 6800?
[ Voor 4% gewijzigd door iets op 21-01-2005 11:09 ]
tvw
Dit lijkt me meer een vraag voor in DOCiets schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:08:
Ik heb gisteren ook een 6800LE besteld. Deze wil ik gaan aansluiten op m'n waterkoeling. Zijn er al goede (koperen) WC blokken voor de 6800?
Mijn opstelling op het moment is dat ik een gat in mijn kast heb gedremeld en daar een fan in heb gezet, die fan blaast op mijn passieve koeling van zalman. Resultaat is dat mijn passieve koeling echt bar koud is. Ik heb er een temparatuur sensor, die bij mijn Aerogate II zat tijdelijk tussen de core gezet. Op dit moment in de core van mijn 6800LE 25 graden en stijgt met games naar 27 graden. Fan draait wel op vol vermogen. als ik het voltage naar 5 volt schoef, blijft hij mooi op 35 graden hangen.Anoniem: 113213 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:43:
[...]
Wanneer het buiten de kast heter wordt, wordt het automatisch ook binnen de kast heter.
De tematatuur in de kast wordt bepaald door de omgevings temaratuur, + de temaratuur veroorzaakt door de componente in je kast.
bv:
omgeving:20 -> kast 25
omgeving 25 -> kast 30
En dat ding zit natuurlijk aan de buitenkant zodat het in de kast niet NOG heter wordt. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het niet zo stevig is, endus wanneer je er tegen aanstoot hij kan afbreken.
Verder ben ik ook wel benieuwd naar de cooling van dat ding. Wel geinig bedacht om de radiateur buiten te zetten.
Deze mogelijkheden zijn niet mogelijk als je heatsink buiten de kast hangt.
Anoniem: 97311
Dat is ook niet mogelijk als het op je kamer al 25 graden iscardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Mijn opstelling op het moment is dat ik een gat in mijn kast heb gedremeld en daar een fan in heb gezet, die fan blaast op mijn passieve koeling van zalman. Resultaat is dat mijn passieve koeling echt bar koud is. Ik heb er een temparatuur sensor, die bij mijn Aerogate II zat tijdelijk tussen de core gezet. Op dit moment in de core van mijn 6800LE 25 graden en stijgt met games naar 27 graden. Fan draait wel op vol vermogen. als ik het voltage naar 5 volt schoef, blijft hij mooi op 35 graden hangen.
Je hoeft dan inderdeed geen gat in je kast te maken. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een fan buiten de kast plaatsten. Voordeel is dan dat de warmere lucht niet in de kast blijft hangen.cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Mijn opstelling op het moment is dat ik een gat in mijn kast heb gedremeld en daar een fan in heb gezet, die fan blaast op mijn passieve koeling van zalman. Resultaat is dat mijn passieve koeling echt bar koud is. Ik heb er een temparatuur sensor, die bij mijn Aerogate II zat tijdelijk tussen de core gezet. Op dit moment in de core van mijn 6800LE 25 graden en stijgt met games naar 27 graden. Fan draait wel op vol vermogen. als ik het voltage naar 5 volt schoef, blijft hij mooi op 35 graden hangen.
De temparaturen die je meet zien er goed uit. Ik zou me echter wel afvragen tot hoever deze waardes realistisch zijn. Ik denk namelijk niet dat je ze kan vergelijken met de waardes die een fabrieks ingebouwde sensor aangeven. Dat heb ik ook met mn CPU, daar zit zon 10 graden verschil in
Edit: Vergelijk het anders met de radiateur van een auto. Deze zit ook aan de buitenkant op een plek waar veel wind komt. Als je deze binnen zou bouwen(al dan niet met een ventilator oid) zou het snikheet worden, en zouden de koelprestaties omlaag gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 21-01-2005 11:47 ]
weet iemand welke revisie nu het meeste wordt geleverd? Zit erover te denken er een te kopen, maar wil dan wel een versie 3 natuurlijk
Zoals je aangeeft vangt een radiator veel wind, maar ik weet niet hoe hard het waait in jou kamer, maar in de mijne is het nagenoeg windstilAnoniem: 113213 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:42:
[...]
Edit: Vergelijk het anders met de radiateur van een auto. Deze zit ook aan de buitenkant op een plek waar veel wind komt. Als je deze binnen zou bouwen(al dan niet met een ventilator oid) zou het snikheet worden, en zouden de koelprestaties omlaag gaan.
Op dit moment worden er 3 revisies geleverd, namelijk revisie 1.01, revisie 2 en revisie 3. Dus mocht je graag een revisie 3 willen hebben, zal je even bij een paar winkels moeten informeren welke revisie ze op dit moment leveren.greatgonzo schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:57:
weet iemand welke revisie nu het meeste wordt geleverd? Zit erover te denken er een te kopen, maar wil dan wel een versie 3 natuurlijk
[ Voor 33% gewijzigd door Cardinal op 21-01-2005 13:01 ]
Anoniem: 97311
Je kan er toch een 40mm fannetje op prutsen, op 5 volt heb je denk ik al aardig wat wind.cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:59:
[...]
Zoals je aangeeft vangt een radiator veel wind, maar ik weet niet hoe hard het waait in jou kamer, maar in de mijne is het nagenoeg windstil
Het punt dat ik juist wil maken is dat niet alleen de luchtverplaatsing van belang is maar ook waar deze lucht vandaan komt en waar hij uiteindelijk naartoe gaat. Daarom staat er ook bij "al dan niet met een ventilator oid"cardinal808 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:59:
[...]
Zoals je aangeeft vangt een radiator veel wind, maar ik weet niet hoe hard het waait in jou kamer, maar in de mijne is het nagenoeg windstil
En zoals eerder gezegt kan je buiten de kast ook zonder problemen een ventilator bouwen. Bij een auto zit er ook een ventilator achter de radiateur (voor in de file bv.)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 21-01-2005 13:13 ]
Ja, het zal alleen een gepruts worden aangezien de heatsink aan de buitenkant zit. Dit betekend dat je een fan ook aan de buitenkant zal moeten monteren. Dit is ten eerste niet erg praktisch, maar daarnaast heb je een object er bij aan de buitekant die ook kan afbreken en bij het afbreken zelf de videokaart kan meenenem.Anoniem: 97311 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:03:
[...]
Je kan er toch een 40mm fannetje op prutsen, op 5 volt heb je denk ik al aardig wat wind.
De heatsink is namelijk niet erg buigzaam, je videokaart aan de andere kant wel. Dus in het ergste geval beschadig je het systeem door het verplaatsen van de kast. Aangezien ik aardig wat keren mijn eigen kast al heb verplaats terwijl hij aanstaat. Lijkt het me niet een handige oplossing
@bigchristiaan
cleanen, cleanen, cleanen. Hoewel ik er alleen niet mee kan verklaren dat je Windows arti's zag, daar heb ik nog nooit van gehoord en kan je idd. concluderen dat het je LE is. Of je um nu ook daadwerkelijk beschadigd hebt lijkt me niet. Verder zijn de 71.xx redelijk to best goed alsik het zo zie hier en daar. Ik het er zelf ook problemen mee, alsin m'n performance werd ff vrolijk gehalveerd
, maar dat zal wel aan mij liggen (hoewel ik gecleaned heb en alles
?, 67.03 er daarna weerop ging weer vlekkeloos...vreeemd)
Leuk te zien dat m'n post van de Thermaltake weer een beetje discussie aanwakkerde hier
. Het blok is iig al een stuk groter (en met heatpipes) dan dat fanless ding van Gigabyte (?) tijdje terug. DIe was nog maar net an stabiel en werd gloeiheet. Deze zal wel stukkie beter zijn, maar vraag me toch af oftie niet weer naar stockkoeler temps of erboven zal stijgen...
Ach...gewoon wachten op de volgende generatie stroomvreters
, de trend is momenteel toch een universele clip, dus dan pleur je gewoon een fanless ding erop die die kaarten aankan, zit je zeker goed.
cleanen, cleanen, cleanen. Hoewel ik er alleen niet mee kan verklaren dat je Windows arti's zag, daar heb ik nog nooit van gehoord en kan je idd. concluderen dat het je LE is. Of je um nu ook daadwerkelijk beschadigd hebt lijkt me niet. Verder zijn de 71.xx redelijk to best goed alsik het zo zie hier en daar. Ik het er zelf ook problemen mee, alsin m'n performance werd ff vrolijk gehalveerd
Leuk te zien dat m'n post van de Thermaltake weer een beetje discussie aanwakkerde hier
Ach...gewoon wachten op de volgende generatie stroomvreters
Das idd helemaal waar... en dan idd.. over het twijfel of het systeem wel zal werken in de zomer... afgelopen zomer was het 31 graden op mijn Computer kamer om 1.00 uur 's nachts !! zie dan maar eens die vga met zo'n systeem koel te houden...
Ik blijf er bij dat nu nog steeds de VF-700 de beste / stilste koeler is die ook nog goed koelt..
Ik blijf er bij dat nu nog steeds de VF-700 de beste / stilste koeler is die ook nog goed koelt..
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Het punt is juist dat als het BUITEN je kast al 31 graden is dat het IN je kast nog heter is(bv 35). Dus zie dan maar met je zalman je gpu koel te houden.PowerFreak schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:36:
Das idd helemaal waar... en dan idd.. over het twijfel of het systeem wel zal werken in de zomer... afgelopen zomer was het 31 graden op mijn Computer kamer om 1.00 uur 's nachts !! zie dan maar eens die vga met zo'n systeem koel te houden...
Weet iemand hoe je een Voltmod uitvoert voor het geheugen?
(Aopen 6800LE rev2. Hynix 2,2ns gaat max maar 868... ondervoltted
)
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
edit: Ik bedoel dus echt met de soldeerbout aan de slag
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
edit: Ik bedoel dus echt met de soldeerbout aan de slag
[ Voor 19% gewijzigd door db87 op 22-01-2005 00:23 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Anoniem: 119928
en vraagje, is er een mogelijkheid om de fan van mijn leadtek harder te laten draaie ? als ik de pc opstart draait hij even op 100% maar als ik dan in windows kom gaat hij weer zachter, is er dus een mogelijkheid om hem bij games ff harder te zette. hoor ik dan tog niet door het geluid.
alvast bedankt
alvast bedankt
Anoniem: 127962
dat kan tog niet? je kunt tog alleen de core meer volts geven??db87 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:11:
(Aopen 6800LE rev2. Hynix 2,2ns gaat max maar 868... ondervoltted)
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
Anoniem: 127962
hij gaat automatisch harder draaien als hij heter wordt, dus in games die veel van de kaart trekt, dan zal hij wel omhoog schietenAnoniem: 119928 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:33:
en vraagje, is er een mogelijkheid om de fan van mijn leadtek harder te laten draaie ? als ik de pc opstart draait hij even op 100% maar als ik dan in windows kom gaat hij weer zachter, is er dus een mogelijkheid om hem bij games ff harder te zette. hoor ik dan tog niet door het geluid.
alvast bedankt
Anoniem: 128402
Correct maar dat hoor je toch niet omdat je zit te gamenAnoniem: 127962 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:55:
[...]
hij gaat automatisch harder draaien als hij heter wordt, dus in games die veel van de kaart trekt, dan zal hij wel omhoog schieten
Waaat?Anoniem: 128402 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:01:
Correct maar dat hoor je toch niet omdat je zit te gamen
*5.1 Zalman headphones :z*
Toch houdt ik wel van een redelijk stille PC
Ik heb een probleem met het slepen van vensters ed, ook met gif animatie's op inet.
Dan schiet de cpu gebruik omhoog en gaat het haperen. Ik gebruik nvidia drivers 66.93, directx9c, en mobo drivers enzo zijn allemaal geinstalleerd(nvidia 5.1). Ik heb de kaart terug op 8*4 gezet maar dan nog blijft het probleem. fast writes aan / uit hielp ook niet. Zijn er meer mensen met dit probleem? (winx xp pro btw)
edit: niks is oc'ed
Dan schiet de cpu gebruik omhoog en gaat het haperen. Ik gebruik nvidia drivers 66.93, directx9c, en mobo drivers enzo zijn allemaal geinstalleerd(nvidia 5.1). Ik heb de kaart terug op 8*4 gezet maar dan nog blijft het probleem. fast writes aan / uit hielp ook niet. Zijn er meer mensen met dit probleem? (winx xp pro btw)
edit: niks is oc'ed
[ Voor 6% gewijzigd door FlyEragon op 21-01-2005 22:49 ]
Anoniem: 134968
Nog ff over die koeler, als je een heatsink hebt en direct daarboven een fan die de boel naar buiten blaast kan de sink wel degelijk koeler zijn dan de omgeving. Aangezien de warmte die van de sink afkomt direct naar een ander deel van je kamer stroomt. volgens de difussie theorie zou alles dan een gelijke temperatuur krijgen, maar doordat je constant warmte afvoert is dit niet van toepassing.
Kortom, een heatsink met daarboven een casefan kan de graka wel degelijk kouder maken dan de omgeving.
Kortom, een heatsink met daarboven een casefan kan de graka wel degelijk kouder maken dan de omgeving.
Warmte kan je niet afzuigen. Je kan alleen lucht afzuigen. Deze lucht komt vanuit je kast(of van buiten je kast). De lucht heeft dus de temparatuur die in de kast heerst(of van de kamer). De heatsink wordt verwarmd door de core. Op het moment dat de lucht langs de heatsink gaat, geeft deze zijn warmte af aan de lucht. De lucht(en dus temparatuur in de kast/kamer) kan dus NOOIT warmer zijn dan de heatsink. Stel dat zou wel het geval zijn, dan warmt de lucht de heatsink alleen maar op en is de heatsink binnen notime weer warmer dan de lucht. Hij wordt immers ook opgewarmt door de core.Anoniem: 134968 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 01:19:
Nog ff over die koeler, als je een heatsink hebt en direct daarboven een fan die de boel naar buiten blaast kan de sink wel degelijk koeler zijn dan de omgeving. Aangezien de warmte die van de sink afkomt direct naar een ander deel van je kamer stroomt. volgens de difussie theorie zou alles dan een gelijke temperatuur krijgen, maar doordat je constant warmte afvoert is dit niet van toepassing.
Ik snap niet dat zoveel mensen op dit forum dit niet door schijnen te hebben. Het lijkt me toch iets wat iedereen wel op school heeft gehad oid? Wat ik al helemaal niet snap is dat er evengoed conclusies worden getrokken als
Tenzij jij een hele andere omgeving bedoelt dan de kast of de kamer is dit simpelweg niet waar.Kortom, een heatsink met daarboven een casefan kan de graka wel degelijk kouder maken dan de omgeving.
ps. Ik ga nu dus wel uit van luchtkoeling.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 22-01-2005 02:35 ]
Ik heb even een klein experimentje uitgevoerd.
Ik had nog een kleine kwik termometer liggen en een kleine 25 watt ventilater(zon ding dat je in de zomer op je gezicht zet tijdens een lan
)
Wat ik gedaan heb, ik heb eerst de temperatuur van men kamer opgemeten(21C) en daarna de fan vol aangezet en de thermometer op het rooster geplakt. dit 5 minuten aan laten staan en terwijl de fan nog aanstond heb ik de meter op zen zij gelegt(zodater nog steeds lucht langs kwam. En wat blijkt, de termometer gaf een temperatuur van 22C. Door luchtkoeling zal de boel dus nooit kouder worden dan de omgeving. Ik had het dus verkeerd
Wat nog steeds wel geld is dat het goed mogelijk is met een heatsink en een casefan om de temperatuur van de graka op kamer temperatuur te krijgen. Dus een temperatuur van 27 en een ambient van 23 is zo gek nog niet.
Ik heb geen fotos als bewijs of iets. Maar voor mezelf staat het vast: Door luchtkoeling kan je PC nooit kouder worden dan de gem. temperatuur in je kamer.
met dank aan pepe78
Ik had nog een kleine kwik termometer liggen en een kleine 25 watt ventilater(zon ding dat je in de zomer op je gezicht zet tijdens een lan
Wat ik gedaan heb, ik heb eerst de temperatuur van men kamer opgemeten(21C) en daarna de fan vol aangezet en de thermometer op het rooster geplakt. dit 5 minuten aan laten staan en terwijl de fan nog aanstond heb ik de meter op zen zij gelegt(zodater nog steeds lucht langs kwam. En wat blijkt, de termometer gaf een temperatuur van 22C. Door luchtkoeling zal de boel dus nooit kouder worden dan de omgeving. Ik had het dus verkeerd
Wat nog steeds wel geld is dat het goed mogelijk is met een heatsink en een casefan om de temperatuur van de graka op kamer temperatuur te krijgen. Dus een temperatuur van 27 en een ambient van 23 is zo gek nog niet.
Ik heb geen fotos als bewijs of iets. Maar voor mezelf staat het vast: Door luchtkoeling kan je PC nooit kouder worden dan de gem. temperatuur in je kamer.
met dank aan pepe78
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 22-01-2005 13:27 ]
dat is toch ook niet gek? je blaast met (in jou geval lucht van 21C) over een heatsink. Dus die heatsink zal nooit verder koelen dan 21C! dat is ook met wc zo. je kan je graka nooit verder koelen dan de temps van het water! correct me if i'm wrongAnoniem: 134968 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:25:toon volledige bericht
Ik heb even een klein experimentje uitgevoerd.
Ik had nog een kleine kwik termometer liggen en een kleine 25 watt ventilater(zon ding dat je in de zomer op je gezicht zet tijdens een lan)
met dank aan pepe78
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 22-01-2005 13:33 ]
No signature required.
Helemaal correct hoor, maar ik zoek het graag even uit 
Ik weet trouwens waarom ik dacht dat de boel kouder kon worden. Mijn aluminium koelplaat(Thermaltake giant3) neemt snel warmte op waardoor de sink kouder lijkt. Als er dan ook nog lucht over geblazen word dan is de gevoels temperatuur gewoon erg laag. Foutje van mij.
Ik weet trouwens waarom ik dacht dat de boel kouder kon worden. Mijn aluminium koelplaat(Thermaltake giant3) neemt snel warmte op waardoor de sink kouder lijkt. Als er dan ook nog lucht over geblazen word dan is de gevoels temperatuur gewoon erg laag. Foutje van mij.
Ik heb op mijn nieuwe computer ook een 6800 LE zitten, heb met RivaTuner ook pipelines/vertex shaders opengekregen. Het is een XFX dus 16 pipelines en 6 vertex shaders. Maar ik haal geen score van 8000+ bij 3DMark 03 zoals in de startpost te zien is helaas. Ik heb dan ook niets overgeclocked, begin ik ook niet aan. Ik haal nu een score van 5900 ongeveer, waar ik zonder RivaTuner 4800 haalde. Toch een winst dus 
Specs verder:
P4 3,0 Ghz HT
1024 GB Twinmos ram
Mainboard Asus P4P800-SE i865PE moederbord.
Is dit (5900) een vreemde 3D mark score voor mijn systeem?
Ohja, is het openmaken van die extra pipelines en shaders gelijk een reden om een extra koeler te kopen? Ben ik niet van plan namelijk. Als het anders schadelijk is voor mijn kaart zet ik de boel wel weer terug.
Specs verder:
P4 3,0 Ghz HT
1024 GB Twinmos ram
Ohja, is het openmaken van die extra pipelines en shaders gelijk een reden om een extra koeler te kopen? Ben ik niet van plan namelijk. Als het anders schadelijk is voor mijn kaart zet ik de boel wel weer terug.
[ Voor 19% gewijzigd door da_rippah op 22-01-2005 17:28 ]
Mja, 5900 is wel vreemd voor 16 en 6. Ik haal met 16.6 makkelijk 10k. (zie systeem in sig) @ Stock voor mij, das voor jullie 350/700.da_rippah schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:24:
Ik heb op mijn nieuwe computer ook een 6800 LE zitten, heb met RivaTuner ook pipelines/vertex shaders opengekregen. Het is een XFX dus 16 pipelines en 6 vertex shaders. Maar ik haal geen score van 8000+ bij 3DMark 03 zoals in de startpost te zien is helaas. Ik heb dan ook niets overgeclocked, begin ik ook niet aan. Ik haal nu een score van 5900 ongeveer, waar ik zonder RivaTuner 4800 haalde. Toch een winst dus
Specs verder:
P4 3,0 Ghz HT
1024 GB Twinmos ram
Had je een videokaart hiervoor? Zoja, moet je even een driver cleaner gebruiken.
Of winxp eropnieuw opzetten, format c dus.
De kaart wordt natuurlijk wel warmer, maar met zulke koeling moet het lukken.
De normale 6800s hebben meestal zelfde cooling en 12, 6.
[ Voor 6% gewijzigd door Hidde op 22-01-2005 17:44 ]
Het is een splinternieuw systeem, net een week oud. Heb geloof ik net de laatste NVIDIA drivers gedownload. Vreemd. Misschien toch andere drivers?
De chipset-drivers misschien? Of heb je nog oude ATI-drivers erop staan?
Je kunt ook virussen of spy/adware op je pc hebben staan.
goed, je krijgt de groeten van hemAnoniem: 128210 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:04:
hoe is de msi 6800le
Serieus, daar moet je via google of search hier toch wel achter kunnen komen?
Splinternieuw systeem zei die.Alexio schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:56:
De chipset-drivers misschien? Of heb je nog oude ATI-drivers erop staan?
Probeer de 70.41 drivers eens, te vinden via de meuktracker. Probeer ook es 3dmark05. Daar moet je zoiezo 3k halen met 16,6.
Daarna check je even of je echt alle drivers hebt geinstalleerd en op virussen.
Als dat het niet is kan het een programmaatje zijn dat draait zonder dat je het niet doorhebt.
Leve google, zoek op msi 6800le reviewAnoniem: 128210 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:04:
hoe is de msi 6800le
http://www.au-ja.org/review-msi6800le-3.phtml hier bijv. een duitse review :)!
Anoniem: 114932
Ok ik heb een XFX 6800LE
verdere specs:
amd64 3000+ @default op het moment:P
asus K8N-e deluxe
512mbcorsair 3200
Driver Version 6.6.8.1
en draai rivetuner 15.3
Met 12x1 en 6vp gaat het prima. op 16x1 krijg ik wat paarse stipjes lichte stukken in het eerste spel van 3dmark05 (op de muur dus). verder geen artifacs. kgeloof ook dat mn 3d scores niet echt omhoog gaan met die laatste erbij.
scores zijn tussen de 3400 en 3700 afhankelijk van de core/mem clock.
de temps bij 700/300 zijn 61graden core en 41graden ambient (geen belasting). kheb een antec lifestyle sonate met 2x 120mm papst fans. (<- normaal?)
als ik mn clock op 350mhz zet zakt mijn core temp 9graden en mn ambient 5graden. is dat normaal? of is dat juist omdat je em dat niet belast en een hogere snelheid heb? hoe werkt dit precies?
2e vraagje is wat dat "unlock professional capabilities" is in rivatuner bij het NVStrap driver tabje?
heeft verder nog iemand tips welke instellingen ik nog kan aanpassen voor performance verbetering? (kben niet echt thuis in het hele videokaart gebeuren en er zit nou niet echt een uitgebreidde help functie op rivatuner)
verdere specs:
amd64 3000+ @default op het moment:P
asus K8N-e deluxe
512mbcorsair 3200
Driver Version 6.6.8.1
en draai rivetuner 15.3
Met 12x1 en 6vp gaat het prima. op 16x1 krijg ik wat paarse stipjes lichte stukken in het eerste spel van 3dmark05 (op de muur dus). verder geen artifacs. kgeloof ook dat mn 3d scores niet echt omhoog gaan met die laatste erbij.
scores zijn tussen de 3400 en 3700 afhankelijk van de core/mem clock.
de temps bij 700/300 zijn 61graden core en 41graden ambient (geen belasting). kheb een antec lifestyle sonate met 2x 120mm papst fans. (<- normaal?)
als ik mn clock op 350mhz zet zakt mijn core temp 9graden en mn ambient 5graden. is dat normaal? of is dat juist omdat je em dat niet belast en een hogere snelheid heb? hoe werkt dit precies?
2e vraagje is wat dat "unlock professional capabilities" is in rivatuner bij het NVStrap driver tabje?
heeft verder nog iemand tips welke instellingen ik nog kan aanpassen voor performance verbetering? (kben niet echt thuis in het hele videokaart gebeuren en er zit nou niet echt een uitgebreidde help functie op rivatuner)
Ik neem aan dat je deze drivers "nVidia ForceWare 70.41 WHQL" bedoeld? En zover ik weet heb je toch maar 1 set drivers nodig voor je videokaart?Hidde schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:10:
[...]
Splinternieuw systeem zei die.
Probeer de 70.41 drivers eens, te vinden via de meuktracker. Probeer ook es 3dmark05. Daar moet je zoiezo 3k halen met 16,6.
Daarna check je even of je echt alle drivers hebt geinstalleerd en op virussen.
Als dat het niet is kan het een programmaatje zijn dat draait zonder dat je het niet doorhebt.
Drivers voor alles, mobo, cpu desnoods voor je ram.da_rippah schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:19:
[...]
Ik neem aan dat je deze drivers "nVidia ForceWare 70.41 WHQL" bedoeld? En zover ik weet heb je toch maar 1 set drivers nodig voor je videokaart?Of doe je misschien op nieuwe moederbord drivers?
Ik denk al dat ik zie wat je gedaan hebt :
meuktracker: nVidia ForceWare 70.41 WHQL
Zoals in het bericht staat zijn dit quadro drivers.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=963
Dit zijn diegene die je nodig hebt, de laatste die goed werken, beta, maar dat maakt niks uit.
Daar ligt het niet aan. Ik weet zeker dat ik niet de Quadro heb gepakt, ik heb ze vorige week namelijk gewoon van www.nvidia.com gedownload. Het lijkt me ook zo sterk dat het aan de drivers van mijn moederbord zou liggen; de pc is koud uit de winkel

Als je pc koud uit de winkel komt moet je juist drivers installeren. (dit hoeft niet als zij windows+drivers enz. al hebben geinstalleerd in de winkel)da_rippah schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:23:
Daar ligt het niet aan. Ik weet zeker dat ik niet de Quadro heb gepakt, ik heb ze vorige week namelijk gewoon van www.nvidia.com gedownload. Het lijkt me ook zo sterk dat het aan de drivers van mijn moederbord zou liggen; de pc is koud uit de winkel
Anoniem: 128210
VET!
Er is een 6800le met 256mb.
http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/jagl22.html
Er is een 6800le met 256mb.
http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/jagl22.html
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 23-01-2005 16:38 ]
Wat resultaten ter vergelijking:
Aquamark 3 : 65237
3DM01 : '23498
3DM03 : 11228
3DM05 : 3989
PcMark04 : 4922
AMD 64 3500+@2,6 ghz en Leadtek 6800 LE@12x1,6vp@380/880
GPU wordt 64 graden. Is dit nog te doen of moet er een silencer op ?
Asus A8V Deluxe|AMD64 3500+ Newcastle|Mushkin level 2 DDR400@2-2-2-5|Leadtek 6800 LE 12x1/6vp@380/880|WD Raptor 74|Lian Li pc61|Nec ND 3520|SB Audigy 2
)
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
Ik bedoel dus echt met de soldeerbout aan de slag
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
[ Voor 3% gewijzigd door db87 op 22-01-2005 22:29 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
zo, dat zijn wel mooie score'sBiaggi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:57:
Wat resultaten ter vergelijking:
wat betreft de temps, die vind ik best netjes nog, ik zou er geen andere koeler opzetten, als je em stiller wilt hebben kan het natuurlijk wel, maar voor de temps zou ik het niet doen
waarschijnlijk gewoon harder draaiende fan...ook al vele malen gebeurdAnoniem: 114932 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:17:
Maak je er een Quadro van. Niet doen als je gamer bent, geen zin. Alleen leuk als je 3D Max/CAD doet o.i.d. van rendering proggies2e vraagje is wat dat "unlock professional capabilities" is in rivatuner bij het NVStrap driver tabje?
OEI...DAT zou ik niet tegen Unwinder (=maker RT) zeggen alsik jou wasen er zit nou niet echt een uitgebreidde help functie op rivatuner)
Geen idee eigenlijk, maar de Zalman is stiller (op basis van mijn eigen ervaring), veel stiller!!!Anoniem: 134968 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:05:
Simpele vraag-> Welke is beter -> Arctic 5 Silencer of de Zalman V700 CU?
EN Zalman past WEL op een Asus, waar de molexconnecter verticaal staat.Rekkie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:14:
[...]
Geen idee eigenlijk, maar de Zalman is stiller (op basis van mijn eigen ervaring), veel stiller!!!
NV Silencer past niet in PRINCIPE, beetje modden past ie wel.
Dat is inderdaad al gebeurd in de winkel. Het enige wat ik zelf gedaan heb, is de nieuwste Detonators van nvidia.com geplukt.Tyranium schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:45:
[...]
Als je pc koud uit de winkel komt moet je juist drivers installeren. (dit hoeft niet als zij windows+drivers enz. al hebben geinstalleerd in de winkel)
En die eroverheen gepleurd? Tsja...
Overigens is niet iedereen zo positief over die nieuwe Zalman:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=165&var2=0
Laatste 6x.xx BETA drivers (v67.66, opvolger van de 67.03), 5 dagen oud:
http://www.nzone.com/obje...loads_winxp_2k_67.66.html
Leuk als je Purevideo wil (met de 67.03 al mogelijk) verder vnl. interessant voor SLI gebruikers
Overigens is niet iedereen zo positief over die nieuwe Zalman:
http://www.rojakpot.com/d...ocation=3&var1=165&var2=0
Laatste 6x.xx BETA drivers (v67.66, opvolger van de 67.03), 5 dagen oud:
http://www.nzone.com/obje...loads_winxp_2k_67.66.html
Leuk als je Purevideo wil (met de 67.03 al mogelijk) verder vnl. interessant voor SLI gebruikers
[ Voor 47% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 23-01-2005 15:23 ]
Anoniem: 8514
Als je nou eerst eens een ander mobo gaat halen...dan heb je er tenminste nog wat aan. Die ecs houdt alles tegen!db87 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:29:
(Aopen 6800LE rev2. Hynix 2,2ns gaat max maar 868... ondervoltted)
Of weet iemand een link?
Ik moet 900 halen
Je hebt toch gelijk. Ik had detonators gedownload van nvidia.com, maar kennelijk waren die verouderd op een of andere manier, want met de drivers die jij noemt heb ik net een score van 9800 gehaald. Een heel stuk beter dacht ik zoHidde schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:59:
[...]
Drivers voor alles, mobo, cpu desnoods voor je ram.
Ik denk al dat ik zie wat je gedaan hebt :
meuktracker: nVidia ForceWare 70.41 WHQL
Zoals in het bericht staat zijn dit quadro drivers.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=963
Dit zijn diegene die je nodig hebt, de laatste die goed werken, beta, maar dat maakt niks uit.
Nu presteert mn systeem tenminste naar zijn kunnen
Bedankt voor de hulp.
hoi,
ik ben van plan om een andere bios er in te flashen maar weet niet welke ik moet pakken
het is de bedoeling dat er 1,2 volt op komt te staan
de kaart is een aopen rev 3
hij loopt nu 360/830 maar met 375 krijg ik artifacts zou het met een bios met 1,2 volt beter gaan?
b.v.b
ik ben van plan om een andere bios er in te flashen maar weet niet welke ik moet pakken
hij loopt nu 360/830 maar met 375 krijg ik artifacts zou het met een bios met 1,2 volt beter gaan?
b.v.b
Nee het zorgt er alleen voor dat de kaart heter wordt, eerder stuk gaat en langzamer loopt. Daarom doen zoveel mensen het ook.mad_max234 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:32:
hoi,
b.v.b
Ja is sarcasme, maar goed, even vraag tussendoor, is gras groen?
Antwoord: in de meeste gevallen wel, maar niet altijd.
PS, met nibitor kan je je eigen bios aanpassen, zie onderandere de startpost(of google etc)
PPS. Hoeveel punten haal je btw in 3dmark03/05? Je kaart loopt namelijk exact hetzelfde als mijn kaart
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 113213 op 23-01-2005 17:13 ]
EenAnoniem: 113213 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:36:
Ja is sarcasme, maar goed, even vraag tussendoor, is gras groen?
ik haal 11000+ 3dmark03 met driver settings op high preformanceAnoniem: 113213 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:36:
[...]
PPS. Hoeveel punten haal je btw in 3dmark03/05? Je kaart loopt namelijk exact hetzelfde als mijn kaart
mijn hoogste score is 118xx dus ik denk als ik een nieuwe (of die van mij mod) bios er in flash dat 12000+ haalbaar is.
Jeutje, net de zalman passieve dualheatpipe koeler erop gezet (let op; laat ruimte voor de molexstekker) en m'n temp v/d core is gewoon 10 graden lager op m'n leadtek bulk kaart
Anoniem: 116544
Ideetje voor de TS: laat de prijzen weg en vertel alleen waar je ze kan kopen (of beter nog; laat dit ook weg) of hou ze actueel.
Het is al eerder gezegd, maar Mycom en Vobis hebben die kaarten al niet meer. Dus die (gratis en onjuiste) reclame kan ook verwijderd worden.
Overigens verder niets op de SP aan te merken. Prima werk.
Het is al eerder gezegd, maar Mycom en Vobis hebben die kaarten al niet meer. Dus die (gratis en onjuiste) reclame kan ook verwijderd worden.
Gisteren toch maar alsnog een Zalman V700-CU gehaald. De NV5 kwam mijn neus uit!! De V700 draait op 5 volt geruisloos en houdt mijn XFX op 46 graden idle terwijl die herriemaker NV5 hem op 53 graden hield! Ben zeer content, alleen nu nog een andere voeding want mijn Antec Truepower trekt het helaas niet meer
Anoniem: 8514
Voeding open schroeven en de voltage lijnen bijschroeven! Kan heel makkelijk met een paar slagen van een schroevendraaierXeNoBiTe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:51:
Gisteren toch maar alsnog een Zalman V700-CU gehaald. De NV5 kwam mijn neus uit!! De V700 draait op 5 volt geruisloos en houdt mijn XFX op 46 graden idle terwijl die herriemaker NV5 hem op 53 graden hield! Ben zeer content, alleen nu nog een andere voeding want mijn Antec Truepower trekt het helaas niet meer
Trekt ie dat niet? ik heb een antec sonata lifestyle met 350watt maar kheb nergens last van.XeNoBiTe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:51:
(kheb wel gewoon originele koelers behalve een extra 120mm papst.)
Ik ga ook een andere koeler halen voor mn 6800le omdat ik deze om mee te beginnen teveel lawaai vind maken (komt echt overal bovenuit).
Maar jij vind die NV5 dus echt zo lawaaierig? op rojakpot.com zijn ze positief over die nv5 en iets minder over de zalman (hij testte dan wel de alcu versie maar toch)
Ik ben er nog niet helemaal uit.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 114932 op 25-01-2005 12:55 ]
Anoniem: 83626
Volledig mee eens.. misschien iemand die nog even kan melden waar je nu die kaarten wél kan krijgen?Anoniem: 116544 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:56:
Ideetje voor de TS: laat de prijzen weg en vertel alleen waar je ze kan kopen (of beter nog; laat dit ook weg) of hou ze actueel.
-smiling pitbull wil waarschijnlijk ook wel zo'n kaart-
Edit: over die versie van Leadtek met 256MB ipv 128MB, ga je dit echt merken in bv doomIII ?
Edit 2: de 6800 (gewoon, geen GT, geen LE, geen Ultra), is die ook nog te modden naar GT? voor zover ik het begrijp is dat ook eenzelfde kaart, maar dan 12x1.4 toch?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 25-01-2005 13:55 ]
In principe zijn er punten in D3 die net niet meer in je buffer passen:Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:33:
Edit: over die versie van Leadtek met 256MB ipv 128MB, ga je dit echt merken in bv doomIII ?
64 - Low
128 - Medium
256 - High
512 - Ultra
Zoiets. Maar in de praktijk is High prima te doen op een 128MB kaart en zelfs Ultra (in deze mode heb je dus eigenlijk een 512MB kaart nodig omdat er es iets langs zou kunnen komen dat net te groot is voor 256MB).
Spellen komen nu pas zo langzamerhand echt aan de 128MB, 256MB is nog overkill (tenzij je hoge AA gebruikt, dat vreet geheugen), maar wel lekker futureproof. Hoewel...futureproof, je GPU verouderd ook mee, dus het is maar de vraag of je GPU uberhaupt mee kan draaien als je werkelijk 256 wilt gaan vullen met mega-quality mode. En ik vind het voorlopig wel best zo, als ze de D3 engine/CryEngine/Source beetje zo houden ziet het er op High al fantastisch uit en draait prima.
Een LE met 256...mwa (het naar GT/Ultra modden en in combi met een flinke AMD64 even terzijde
12x1 / 5 en jahoorEdit 2: de 6800 (gewoon, geen GT, geen LE, geen Ultra), is die ook nog te modden naar GT? voor zover ik het begrijp is dat ook eenzelfde kaart, maar dan 12x1.4 toch?
Beste mensen, ik heb een vraag. Heb vorige week een 6800LE met Silencer van iemand overgenomen en bij hem werkte de kaart op 12x1,6. Ik had er echter ook al één die ook 12x1,6 deed, maar die was wat luidruchtiger en ik ging hier vooral voor de Silencer.
Na het aansluiten deed ie het perfect. Alleen na het openen van één van de pipes kreeg ik al artifacts in Windows. Dus ik de andere pipeline open doen en windows doet het gewoon
, totdat ik 3d Mark ging draaien en ik krijg allemaal artifacts. Hoe kan dit? Kan het zijn dat ie bij de een het wel doet en bij de ander niet?
Mijn huidige 6800LE had ik onderhand al geflashed naar 12x1,6 350/820...
Na het aansluiten deed ie het perfect. Alleen na het openen van één van de pipes kreeg ik al artifacts in Windows. Dus ik de andere pipeline open doen en windows doet het gewoon
het kan niet zijn dat ie het bij de ene wel doet en bij de ander niet, de pipelines zijn dus gewoon brak, miscshien ligt het aan de 3dmark versie, dat hij bijvoorbeeld getest heeft met 03 en jij met 05
het is bekend dat bij sommige kaarten hij het wel goed doet in 03 en niet in 05, wellicht dat het daar aan ligt, anders zou ik het zo ook ff niet weten
het is bekend dat bij sommige kaarten hij het wel goed doet in 03 en niet in 05, wellicht dat het daar aan ligt, anders zou ik het zo ook ff niet weten
Are you sure dat je deze lijnen kan opschroeven?! Dat zou wel chill zijn, nog nooit naar gekeken bij dat gekke ding.Anoniem: 8514 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:15:
[...]
Voeding open schroeven en de voltage lijnen bijschroeven! Kan heel makkelijk met een paar slagen van een schroevendraaier
Misschien heeft het ook met mijn overclock te maken dat hij soms zo raar doet. Maar mijn XFX is eigenlijk dus niet over te clocken. Zodra ik hem op 350/770 zet trekt hij het al niet meer en klapt hij er halverwege 3D2005 uit. Dit probleem had ik ook al met mijn vorige kaart een Ti4200. Het lijkt serieus wel alsof hij niet genoeg stroom krijgt en dan valt de pc gewoon uit. Kan natuurlijk ook proberen het voltage van de AGP te verhogen, maar dat heeft nog niemand hoeven doen met z'n 6800LE. De voltage lijn moet gewoon stabieler zorden, dat weet ik zo goed als zeker.
EDIT: Ja deze Zalman is veel stiller dan mijn NV5 en bovendien houdt hij de kaart dus ook nog 7 graden koeler! Begrijp wel dat ik dus een kapotte NV5 had, hier zijn er helaas een aantal van gesignaleerd. De fan maakt in dat geval een vervelend ratelend geluid en helaas is dat niet met een druppeltje olie te verhelpen. Artic gaat mij zodra ze de nieuwe revisie hebben nog wel een nieuwe opsturen, maar daar wilde ik niet op wachten.
[ Voor 20% gewijzigd door XeNoBiTe op 25-01-2005 18:29 ]
Anoniem: 119483
Ik heb mn nu op 16x1, 6 en ik krijg dus zo'n melding test failed als ik wil overclocken of als ik de optimale frequenties detecteer. Als ik een volt verhoging doe (1,4 met asus GT bios) dan gaat hij met de optimale freq. de core op 344 (!) en het geheugen op 688. Hij test en geeft frequenties, terwijl hij eerst niks deedt. Dat wil dus zeggen dat de pipes goed zijn, immers hij detecteert de core op 344, dat is 19 mhz hoger dan op 1.2 volt, alleen dat was te weinig stroom en daarom failde de test (ook als ik onderclockte). Klopt deze theorie?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 119483 op 25-01-2005 18:47 ]
Ik heb vandaag mijn xfx 6800LE binnengekregen.
Ik krijg hem op 12x1, 6vp. Met 16 pipes krijg ik artifacts.
Op mijn P4 1.6A @ 2.3 Ghz, 1GB mem op 178Mhz haal ik een 3dmark 03 score van 7945 zonder de kaart overclocked te hebben.
met driver versie 66.93
Voor een processor die ik heb is dit toch best redelijk?
Nu lekker testen, en daarna mijn zalman VF700 erop!
Ik krijg hem op 12x1, 6vp. Met 16 pipes krijg ik artifacts.
Op mijn P4 1.6A @ 2.3 Ghz, 1GB mem op 178Mhz haal ik een 3dmark 03 score van 7945 zonder de kaart overclocked te hebben.
met driver versie 66.93
Voor een processor die ik heb is dit toch best redelijk?
Nu lekker testen, en daarna mijn zalman VF700 erop!
[ Voor 20% gewijzigd door Dronepower op 25-01-2005 23:22 ]
Dronepower
Hmmm...vergeleken met die Rojak site is hier de mening over dat ding een stuk positiever en niet te vergeten....STOF. Die NV5 is eigenlijk een ramp om schoon te makenXeNoBiTe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:24:
[...]
EDIT: Ja deze Zalman is veel stiller dan mijn NV5 en bovendien houdt hij de kaart dus ook nog 7 graden koeler! Begrijp wel dat ik dus een kapotte NV5 had, hier zijn er helaas een aantal van gesignaleerd.
Dat zag ik daarnet inderdaad ook toen ik hem eraf haalde. Vreselijke ophoping van stof die waarschijnlijk ook zorgde voor die hoge temperatuur. En de enige manier om 'm goed schoon te krijgen is de videokaart eruit te schroeven en flink door de NV5 te blazen.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:56:
[...]
Hmmm...vergeleken met die Rojak site is hier de mening over dat ding een stuk positiever en niet te vergeten....STOF. Die NV5 is eigenlijk een ramp om schoon te maken
Ik wil ook de 6800LE AGP versie halen denk ik 1 deze dagen.. ik heb voor mezelf de XFX versie in gedachten. Aangezien die in de polls als beste steeds eruit komt. OC'en en Pipelines/Vertex'jes hebben meeste kans om ingeschakeld te worden bij deze kaart zag ik.
Nog mensen die zeggen dat ik beter dit of dat merk kan halen i.p.v. de XFX?
( zat ook nog te twijfelen aan een PCI-E variant van een VGA kaart ( komt misschien een nForce4 bord... maarja het moet rond de 200 blijven ong. dus dan heb je alleen de 6600 of X700Pro ong. vind ik net iets te langzaam denk ik.. bij die kan je namelijk geen pipelines opengooien en zo, wil nu namelijk een K8N Neo2 ( AGP ) bord kopen dus vandaar de keuze voor de 6800LE
)
( zat ook nog te twijfelen aan een PCI-E variant van een VGA kaart ( komt misschien een nForce4 bord... maarja het moet rond de 200 blijven ong. dus dan heb je alleen de 6600 of X700Pro ong. vind ik net iets te langzaam denk ik.. bij die kan je namelijk geen pipelines opengooien en zo, wil nu namelijk een K8N Neo2 ( AGP ) bord kopen dus vandaar de keuze voor de 6800LE
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
WAT deel 15 alweer...tijdje geleden dat ik hier weer is wat post maar mijn 6800le'tje doet nog steeds raar soms. het valt eigenlijk wel mee maar als ik alles op stock zet (en daar bedoel ik pipelines en vertex mee) dan heb ik heel soms wel is als ik de pc voor de 1e keer aan zet en een spel opstart dat opeens floep pc afsluit monitor uit enz. Meestal na een restart werkt alles wel gewoon weer maarja ik heb het soms...Meestal als ik een tijdje ga surfen op het web enzo dan werkt het wel...alsof ie warm moet worden ofzo
Dus ik zet ff paar pipelines enz. open 12 / 6 nu en toen kreeg ik het, op een koude ochtend, toen ik mijn pc aanzette weer. maar nu moest ik wel 3x restarten en toen werktte het pas. de volgende dag weer ff proberen, eerst internetten enz. en dan werkt het wel weer...
Raar hoor
Dus ik zet ff paar pipelines enz. open 12 / 6 nu en toen kreeg ik het, op een koude ochtend, toen ik mijn pc aanzette weer. maar nu moest ik wel 3x restarten en toen werktte het pas. de volgende dag weer ff proberen, eerst internetten enz. en dan werkt het wel weer...
Raar hoor

Facts don't care about your feelings
Heeft iemand hier een verklaring voorkikibu schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:10:
Beste mensen, ik heb een vraag. Heb vorige week een 6800LE met Silencer van iemand overgenomen en bij hem werkte de kaart op 12x1,6. Ik had er echter ook al één die ook 12x1,6 deed, maar die was wat luidruchtiger en ik ging hier vooral voor de Silencer.
Na het aansluiten deed ie het perfect. Alleen na het openen van één van de pipes kreeg ik al artifacts in Windows. Dus ik de andere pipeline open doen en windows doet het gewoon, totdat ik 3d Mark ging draaien en ik krijg allemaal artifacts. Hoe kan dit? Kan het zijn dat ie bij de een het wel doet en bij de ander niet?
Was die ander een bekende? Zoniet heeft ie je er gewoon bij genaaid. Ik zou sowieso niet via marktplaats kopen oid, want 3dmark kunnen nog zo mooi zijn, in spellen kan het nog wel eens anders lopen.
Maar volgens mij kan het niet zo zijn dat de pipelines "brakker" worden in een andere computer. Misschien ligt het wel aan de voeding van jouw pc
(te weinig misschien)
Weet niet of het hier interessant is, maar voor diegenen die CS:Source spelen. Ik heb nu constant crashes. Heb fresh install XP gedaan met 71.24 Xtreme drivers, maar of die drivers zijn waardeloos, of die nieuwe updates van Steam ijn waardeloos. Ik irriteer me er echt mateloos aan. Soms al binnen 1 minuut een freeze. Met heel veel geluk kom ik dan nog wel in windows, maar meestal is de enige mogelijkheid power-knop ingedrukt houden
Ik ga toch maar eens oudere/of 71.25 installeren want dit schiet echt niet op. Wees gewaarschuwd!
Maar volgens mij kan het niet zo zijn dat de pipelines "brakker" worden in een andere computer. Misschien ligt het wel aan de voeding van jouw pc
Weet niet of het hier interessant is, maar voor diegenen die CS:Source spelen. Ik heb nu constant crashes. Heb fresh install XP gedaan met 71.24 Xtreme drivers, maar of die drivers zijn waardeloos, of die nieuwe updates van Steam ijn waardeloos. Ik irriteer me er echt mateloos aan. Soms al binnen 1 minuut een freeze. Met heel veel geluk kom ik dan nog wel in windows, maar meestal is de enige mogelijkheid power-knop ingedrukt houden
pepernooot
Anoniem: 132513
Wie weet raad?
Net de zalman vf700cu geinstalled op me leadtek kaart die volgens mij zeer slecht presteert.
Idle 57graden en stressed rond de 70 graden!
Wat doe ik nou verkeerd?
Specs: p4 3.0ghz
1gb pc3200
480 watt tagan voeding
gigabyte 8knxp mobo
Net de zalman vf700cu geinstalled op me leadtek kaart die volgens mij zeer slecht presteert.
Wat doe ik nou verkeerd?
1gb pc3200
480 watt tagan voeding
gigabyte 8knxp mobo
Maakt ie wel goed contact? Spacer weggehaald ?
Niet teveel koelpasta aangebracht? of te weinig?Anoniem: 132513 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:42:
Wie weet raad?
Wat doe ik nou verkeerd?
1gb pc3200
480 watt tagan voeding
gigabyte 8knxp mobo
Hoe zit het met de geluidsproduktie van de 6800 met een andere koeler erop? Ik ben van plan om een htpc cq game systeem in elkaar te zetten. Het systeem moet dus zo stil mogelijk zijn. Dus ik dacht ik haal een passief gekoelde 6800 maar deze is tegen de 300 euro. Toen kwam ik op het idee om een 6800le erin te doen met een artic silencer. Wat ik graag zou weten is dit nog wel een beetje stil of hoor je de fan nog wel? Nou ja je zult hem wel horen denk ik maar hoeveel is dit? Dus met name met het idee dat die ook als htpc gebruikt gaat worden in de kamer.
Anoniem: 135372
Ik kan misschien ergens 2de hands een Aopen 6800LE revisie 1 kopen.
Maar ik las hier dus dat er wat problemen zijn met die kaart.
Wat zijn deze problemen dan precies?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Euhmm wat is die spacer dan?Erkandude schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:43:
Maakt ie wel goed contact? Spacer weggehaald ?
omfg idle is ie nu 70 graden:@
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132513 op 26-01-2005 21:41 ]
Hoe zit het met je casetemp? En heb je er niet teveel koelpasta op gedaan?Anoniem: 132513 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:23:
[...]
Euhmm wat is die spacer dan?
omfg idle is ie nu 70 graden:@
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Casetemp is rond de 35 graden en heb een klein beetje pasta maar op zitten.PASware schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:12:
[...]
Hoe zit het met je casetemp? En heb je er niet teveel koelpasta op gedaan?
waarom denk je dat die hem verkooptAnoniem: 135372 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:58:
Ik kan misschien ergens 2de hands een Aopen 6800LE revisie 1 kopen.
lol, ja dat dacht ik eerst ook, maar hij kreeg die kaart bij een Hometheater PC en heeft er nooit problemen mee gehad (gebruikte hem alleen voor films). Maar als hij het probleem weet van deze kaart kan hij hem waarschijnlijk omruilen tegen een andere revisie. Daarom vraag ik jullie of dat iemand hier weet wat precies de problemen zijn met die kaart.
Sorry dat ik geen antwoord geef op je vraag, maar ik was benieuwd of die enorme Leadtek koelblokken gemakkelijk te verwijderen zijn.Anoniem: 132513 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:42:
Wie weet raad?
Als ik de fan van die stock cooler lostrek begint hij enorm te piepen. Hoe moet dat dan als je zo'n Zalman VF700 er op wil zetten? Die sluit je natuurlijk niet op de fanconnector van de kaart zelf aan.
Voor de duidelijkheid: ik heb een Leadtek A400 TDH LE
[ Voor 5% gewijzigd door Cubix op 27-01-2005 09:52 ]
IemandIk wil ook de 6800LE AGP versie halen denk ik 1 deze dagen.. ik heb voor mezelf de XFX versie in gedachten. Aangezien die in de polls als beste steeds eruit komt. OC'en en Pipelines/Vertex'jes hebben meeste kans om ingeschakeld te worden bij deze kaart zag ik.
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Anoniem: 132622
Ik heb mycom 2 dagen geleden geemailed, ze hebben ed AOPEN kaarten nog wel, alleen dit staat niet op de site weergegevenAnoniem: 116544 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:56:
Je moet je kast meenemen en dan bouwen ze die kaart erin, voor de prijs van 200 euro
Domme aktie echt..
Stel dat ik de kaart wilde.. dan ging ik er gewoon met de barebone van me moeder heen. En zeg jongens "bouw" die kaart maar even in. Ok dankjewel later
Stel dat ik de kaart wilde.. dan ging ik er gewoon met de barebone van me moeder heen. En zeg jongens "bouw" die kaart maar even in. Ok dankjewel later
ok want je hoort wel meer negatieve verhalen over de NV5 maar dat gaat dan alleen over 1met een kapotte fan? na t lezen op GoT was ik er bijna zeker van dat ik voor de zalman zou moeten gaan. Daarna las ik de 2 revieuws op http://www.rojakpot.com over de NV5 (waar de revieuwer heeel positief over is) en de zalman die hij wel redelijk vind maar toch niet geweldig vind koelen.XeNoBiTe schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:24:
[...]
EDIT: Ja deze Zalman is veel stiller dan mijn NV5 en bovendien houdt hij de kaart dus ook nog 7 graden koeler! Begrijp wel dat ik dus een kapotte NV5 had, hier zijn er helaas een aantal van gesignaleerd. De fan maakt in dat geval een vervelend ratelend geluid en helaas is dat niet met een druppeltje olie te verhelpen. Artic gaat mij zodra ze de nieuwe revisie hebben nog wel een nieuwe opsturen, maar daar wilde ik niet op wachten.
iemand nog suggesties?
nv5 is veel makkelijker te installeren dan de zalman, ik heb beide gehad ... en heb nu dus de nv5
hoezo dom, dit is gewoon de voorwaarde van de fabrikant, hiermee was mycom de eerste in NL die deze kaartr verkocht...NLuna schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:57:
Domme aktie echt..
Stel dat ik de kaart wilde.. dan ging ik er gewoon met de barebone van me moeder heen. En zeg jongens "bouw" die kaart maar even in. Ok dankjewel later![]()
Wat voor pc je meeneemt maakt geen bal uit, als je maar 'een' pc mee neemt....
idd lijkt mij juist een hele slimme actie van ze. Maar jij raad dus toch een NV5 aan? (ik vind stilte belangrijk.) Ksnap trouwens nog steeds niet dat mn kaart minder warmte produceert als ik de clock van de core op 350 zet ipv 300. kheb de fan op 50% staan dus daar ligt het niet aan.Mister_X schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:48:
[...]
hoezo dom, dit is gewoon de voorwaarde van de fabrikant, hiermee was mycom de eerste in NL die deze kaartr verkocht...
Wat voor pc je meeneemt maakt geen bal uit, als je maar 'een' pc mee neemt....
Anoniem: 131961
Denkt dat het niet veel uitmaakt, succes in unlocken is vooral een kwestie van geluk hebben , zelf heb ik een leadtek @16,1x5, via biosmod op 1,2 volt en 350/850 gpu/memory gezet, no problemo. Die polls hier lijken me uit de tijd dat de xfx en aopen zo'n beetje de enige leverbaar waren, of zie ik dat verkeerd. Wil je op zeker spelen, koop dan bij een zaak waar ze met unlock garantie verkopen (duurder), of het dan kleine prijsverschil met een higher-end kaart nog interessant is, is voor jou om uit te maken. succes
@dinkelover
Je krijgt waarschijnlijk 2x een error notificatie (die je wel/niet kan zien), 2x Enter en je zit weer in Windows. Tis een of andere memory error. Had ik in het begin constant. Drivers 66.93 en 67.03 doen het iig (de nieuwe 67.66 nog niet geprobeerd), d.w.z. meestal...ik heb het heel af en toe nog wel es. Of het nu werkelijk met een videodriver te maken heeft weet ik niet...maar Steam z'n update heeft het iig 1x wel vernaggeld, een complete reinstall van HL2 was de oplossing
(dus ook echt alles pleite uit de registry).
Je krijgt waarschijnlijk 2x een error notificatie (die je wel/niet kan zien), 2x Enter en je zit weer in Windows. Tis een of andere memory error. Had ik in het begin constant. Drivers 66.93 en 67.03 doen het iig (de nieuwe 67.66 nog niet geprobeerd), d.w.z. meestal...ik heb het heel af en toe nog wel es. Of het nu werkelijk met een videodriver te maken heeft weet ik niet...maar Steam z'n update heeft het iig 1x wel vernaggeld, een complete reinstall van HL2 was de oplossing
Zo mn Leadtek 6800le is binnen 
Was wel even schrikken toen ik die koeler hoorde maar daar kom ik wel weer overheen....
Vanaaf ff de pipelines openen, als het goed is kunnen bit 01, 02, 03 open dus ik zie wel
EDIT:
Bij rivatuner staat iig dat ze alle 16 en 6 vertex shaders open kunnen dus maar ff 3dmark03 downloaden
Was wel even schrikken toen ik die koeler hoorde maar daar kom ik wel weer overheen....
Vanaaf ff de pipelines openen, als het goed is kunnen bit 01, 02, 03 open dus ik zie wel
EDIT:
Bij rivatuner staat iig dat ze alle 16 en 6 vertex shaders open kunnen dus maar ff 3dmark03 downloaden
[ Voor 22% gewijzigd door G70boX op 27-01-2005 18:47 ]
Weet iemand nou wat de problemen zijn van de revisie 1 6800LE?
Op pagina 1 staat dat die problemen heeft en het lijkt me raar als niemand dan weet wat die problemen nou precies zijn.
Op pagina 1 staat dat die problemen heeft en het lijkt me raar als niemand dan weet wat die problemen nou precies zijn.
Zo leadtek 6800le binnen
12 pipes->6 vertex shaders 8295 3dmarks (03)->moet nog overclocken.
En wat is die plank gigantisch zeg!!! hij spreid over de gehele lengte van men mini ATX
Kan ik trouwens de speed detectie van rivatuner omzeilen? want als ik die kies dan kan ik niet verder kloken dan 305/605 wat zelfs lager is de de standaart.
12 pipes->6 vertex shaders 8295 3dmarks (03)->moet nog overclocken.
En wat is die plank gigantisch zeg!!! hij spreid over de gehele lengte van men mini ATX
Kan ik trouwens de speed detectie van rivatuner omzeilen? want als ik die kies dan kan ik niet verder kloken dan 305/605 wat zelfs lager is de de standaart.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 27-01-2005 19:26 ]
Dit topic is gesloten.