Het 6800LE Topic Deel 15

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.765 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
krijg je de 16 pipes niet open?
(uit nieuwsgieigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:30
Bah k heb nu alles open 16x1,6 vp maar ik krijg in 3dmark03 wel artifacts, niet extreem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134968

Ik heb nu Ge OCed 375/900 12X1,6 3dmark03 9960 (verdorie ik wou 10K) :P

Ik krijg de laatste pipes niet open, beetje artifacts in de vorm van grijzen puntjes die in rechthoekige blokjes staan.

Nu moet ik dit in de bios flashen en riva tuner naar de maan helpen(khaat dat program zooooo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 135372 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:43:
Weet iemand nou wat de problemen zijn van de revisie 1 6800LE?
Op pagina 1 staat dat die problemen heeft en het lijkt me raar als niemand dan weet wat die problemen nou precies zijn.
Pagina 1? van dit deel zeker? Vraagje aan jou...welk deel bevind je je nu? Als revisie 3 nu uit is, welk(e) deel/delen denk je dat je dan moet hebben om antwoord te krijgen op je vraag?

@G70boX
Duh kunnen ze open..of ze het doen is iets anders

@Mr. Wizard
Nieuwe kaart neem ik aan, aka nieuwe locking methode? En je gebruikt toevallig die BIOS mod guide (neem aan van wel :P gezien je RT draf wilt gooien ;))? Kan je me dan even zeggen of het proggie ScriptGen voor die kaarten (RT15.3) een goed unlockend script genereert? Ik heb tot nu toe niemand zien klagen, al deze pagina's lang....

Heb nog steeds geen GUI gemaakt ervoor...maarja...twerkt iig
(eerst proggie, dan GUI :). Hebben ze bij Microsoft nog niet helemaal door geloof ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die laatste pipes zijn gewoon stuk. Want toen ik van 8 naar 12 ging hadk helemaal geen enkele problemen :( Maar mischien heb je wel gelijk, nieuwe lock methode. Al snap ik niet waarom ze die erop zouden willen zetten. Het is toch zaak om die 6800les te verkopn? wat kan het hunnie nou schelen als wij ze gaan modden.

En euh, WTF waar heb je et over. Ik heb nog nooit in men leven een bios geflashed enk ben beetje druk bezig uit te zoeken hoe dat moet. Vooral omdat er geen standaart biossen van 12*6 zijn. Dus errm, beetje minder termen:) dank u zeer _/-\o_

Trouwens ff men specs->ik zal ze wel es een keertje aan men profiel toevoegen.

P4 3.0 (512 Kb L2 cache->medion pc(was een cadautje dus ik klaag niet))
768 MB ddr-sd DRR400
Leadtek 6800 LE @ 12*6 375/900 (idle 47C load 51C =LEG DAT MAAR ES UIT)
MSI MS-7012 (Medion OEM)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 28-01-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 134968 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:59:
Die laatste pipes zijn gewoon stuk. Want toen ik van 8 naar 12 ging hadk helemaal geen enkele problemen :( Maar mischien heb je wel gelijk, nieuwe lock methode.
heeft niks met goed of slechte pipes te maken.
Al snap ik niet waarom ze die erop zouden willen zetten. Het is toch zaak om die 6800les te verkopn? wat kan het hunnie nou schelen als wij ze gaan modden.
Ehm...dan vekopen ze hun peperdure 6800NU niet meer? of zelfs GT/Ultra, hoop geld missen? Gloof me...het kan ze weldegelijk schelen! Hebben zelfs Unwinder (RT maker) gemaand te kappen. Dus verbeterden ze de lock welke zodra hij uitkwam vrijwel meteen weer gekraakt was...
En euh, WTF waar heb je et over. Ik heb nog nooit in men leven een bios geflashed enk ben beetje druk bezig uit te zoeken hoe dat moet. Vooral omdat er geen standaart biossen van 12*6 zijn. Dus errm, beetje minder termen:) dank u zeer _/-\o_
+
Anoniem: 134968 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:28:
Nu moet ik dit in de bios flashen en riva tuner naar de maan helpen(khaat dat program zooooo)
Tsja....dat is wat jij zei dus ik nam aan...:P. Zie TS voor het modden. Heb mooie toturial voor je geschreven + een proggie waarmee je er de helft van kan overslaan ;)
Zoveel termen heb ik toch niet gebruikt :P? Kan je het nog wel veel moeilijker maken hoor ;). Zolang je iig maar 12*6 o.i.d. zegt en geen 12 pixels en 1.6 shaders ;), daar krijg ik rillingen van :S. Aangezien die kennelijk geheel geen kaas hebben gegeten van waar 12x1 voor staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ups :P Die 1 staat voor pixel shader :) Kaart heeft max 15 pp 1 ps en 6 vs. Dat wist ik nou weer wel.

Ze verkopen die 6800 LEs omdat de overige pipes niet door de test kwamen toch? Dus als wij ze weer aan zetten hebben we met een beetje geluk 1 geheel goed werkende extra vertex shader of pp. Ze hadden anders bter van al die 16*6 kaarten een Gt kunnen maken. Dus als ze die verkopen, en wij zetten die kopotte onderdelen weer aan dan zou dat toch niets moeten uitmaken aangezien ze toch al kapot moeten zijn??

Ik ga eerst nog maar een beetje verder met em stabiel ge oced te krijgen voordat ik het erin flash.
Trouwens, 1 van men onderdeklen is toch niet helemaal in orde, als de test aanstaat kan ik niet ocen->test uitgezet maar nu pakt everest de Core OC niet meer goed op |:(

Heeft nix met kapotte pipes te maken? Leg dat eens uit. Je wil dus zeggen dat met de juiste unlocker ik alles aan zou moeten kunnen zetten?

EDIT: ik heb net ondekt dat men OC ff uitgaat zodra ik everest aanzet, en dan na 10 seconde weer aanfliept :S met de rivatuner monitor gemeten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 28-01-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:30
-Sir_Killalot- schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:39:
[...]

@G70boX
Duh kunnen ze open..of ze het doen is iets anders
Ach als ik counterstrike speel zie ik geen artifacts, vandaag ff HL 2 kopen en kijken of ik dan wel artifacts heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Kopen", dat meen je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 134968 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:59:
ups :P Die 1 staat voor pixel shader :) Kaart heeft max 15 pp 1 ps en 6 vs. Dat wist ik nou weer wel.
Nope...fout.
Kaart heeft 16 pipelines (in setjes van 4, een quad. Deze zijn onlosmakelijk verbonden). Deze pipes zitten in een 16x1 configuratie (oftewel, 16 ECHTE pipes, waar als mogelijk (geen texture bewerkingen) ze kunnen voordoen als 32: 32x0 (superscalar tech, elke pixelpijp heeft een paar dedicated FP32 units nl.). De GeForce 4 Ti was bv. een 4x2 config, de FX d8 ik een 4x1. K...kzal er nu over ophouden :P)
en heeft daarnaast 6 shaders (pixel/vertex).
Ze verkopen die 6800 LEs omdat de overige pipes niet door de test kwamen toch? Dus als wij ze weer aan zetten hebben we met een beetje geluk 1 geheel goed werkende extra vertex shader of pp. Ze hadden anders bter van al die 16*6 kaarten een Gt kunnen maken. Dus als ze die verkopen, en wij zetten die kapotte onderdelen weer aan dan zou dat toch niets moeten uitmaken aangezien ze toch al kapot moeten zijn??
In principe ja; maar dr wil nog wel es een goeie tussendoor slippen, of de vraag is hoog waardoor ze bv 6800 NU chips moeten gebruiken. Je moet het zo zien: tis gewoon een geldkwestie :) (bv. oa. de garantiekosten van pipo's die hun kaart opblazen :P)
Ik ga eerst nog maar een beetje verder met em stabiel ge oced te krijgen voordat ik het erin flash.
puik plan! :Y) zo zouden het meerderen moeten doen
Trouwens, 1 van men onderdeklen is toch niet helemaal in orde, als de test aanstaat kan ik niet ocen->test uitgezet maar nu pakt everest de Core OC niet meer goed op |:(

Heeft nix met kapotte pipes te maken? Leg dat eens uit. Je wil dus zeggen dat met de juiste unlocker ik alles aan zou moeten kunnen zetten?
Nee das precies een beetje brakke pijp. De juiste unlocker :S? Ik geloof juist dattik zei dat het daar niks mee te maken had :?
EDIT: ik heb net ondekt dat men OC ff uitgaat zodra ik everest aanzet, en dan na 10 seconde weer aanfliept :S met de rivatuner monitor gemeten
Yip; je overclock wordt (voor de core) alleen aangezet als het nodig is, mooi he :)?

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 28-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee helemaal niet mooi. Maar ik heb het opgelost. Je moet altijd rebooten in RT zodat tie de optimale frequencies detecteerd als je geen gebruik makt van aparte 2d en 3d instellingen. Hij detecteerd dan 200/660 :P wat niet echt lekker is. Gelukkig word er in men instellingen van nVidia ook een mooie slider bijgezet waardoor ik hem nu constant op 350/830 heb(op 900 kwamen er vreemde zwarte vlekken voor in enkele frames)

Ik heb ook de kast maar weer eens dichtgemaakt(ahum load 62 idle 52 MOBO=45-50. Ik haat mini ATX) Waarom ik men kast dichtdoe? simpel, dan hebk niet zovel last van de zuigende fan van leadtek :)

Hij loopt nu al de hele dag stabiel op 12*6 @ 350/830. 9340 3dmark03 wat ik heel netjes vind aangezien ik op 375/900 maar 9960 had :)

Nu nog een vraagje over het flashen: Als ik een beetje brakke pipes heb, die gewoon goed lijken te werken. En ik flash in men bios dat hij deze moet gebruiken op deze en deze frequency blijft men kaart dan gewoon goed lopen of gaat tie gek doen?

@ killalot
Ga er gerust over door, vindk wel interresant :P als je ff uitlegt wat FP32 is :S ik zag het namenlijk ook op de achterkant van men doos staan. Bij de uitleg over shader model 3.

edit: kwas nog ff vergeten erbij te zeggen dat de Nalu demo van nVidia uitermate geschikt is om artfacts oid op te sporen, aangezien die demo alle mogelijkheden van de chip gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134968 op 28-01-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Mensen, ik had laatst voor mn 6800LE nieuwe detonator drivers geinstalleerd, welke mijn 3dmark03 score beter maakten. Maar nu schiet mijn refreshrate bij games steeds weer terug naar 60 hz. Iets wat ik bij de vorige drivers had veranderd in de Geforce 6800LE instellingen (beeldscherm eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> 6800 LE), maar sinds de nieuwe drivers erop staan kan ik niet meer vinden waar ik dat ook al weer gedaan had. Het staat niet meer tussen de 6800 LE instellingen geloof ik.

Het was een hele lijst met resolutie/kleurendiepte combinaties met daarachter refreshrates die je aan en uit kon vinken, jullie weten vast wel wat ik bedoel. Waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 12:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Refresh Rate Override

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Dat staat er dus niet meer bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Das een Windows XP 'bug' sinds 2001...gebruik ReForce of dergelijke refreshrate override proggies (check bv. guru3d.com)
Anoniem: 134968 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:04:
Nee helemaal niet mooi. Maar ik heb het opgelost. Je moet altijd rebooten in RT zodat tie de optimale frequencies detecteerd als je geen gebruik makt van aparte 2d en 3d instellingen. Hij detecteerd dan 200/660 :P wat niet echt lekker is.
Hoe krijg je het uberhaupt voor elkaar een autodetectie LAGER dan de BIOS waarden te krijgen :S? Als de test failed slaatie nl. terug naar die waarden, wat dat ook moge zijn
Hij loopt nu al de hele dag stabiel op 12*6 @ 350/830. 9340 3dmark03 wat ik heel netjes vind aangezien ik op 375/900 maar 9960 had :)
tever OCen kan leiden tot lagere scores, dus misschien niet helemaal eerlijk, maar het is idd netjes.
Nu nog een vraagje over het flashen: Als ik een beetje brakke pipes heb, die gewoon goed lijken te werken. En ik flash in men bios dat hij deze moet gebruiken op deze en deze frequency blijft men kaart dan gewoon goed lopen of gaat tie gek doen?
Er is tot nu toe pas 1x sprake geweest van een steeds slechter presterende LE...of dit vanwege de pipes was....mogelijk. Ik sluit het niet uit, maar over het algemeen: nee
@ killalot
Ga er gerust over door, vindk wel interresant :P als je ff uitlegt wat FP32 is :S ik zag het namenlijk ook op de achterkant van men doos staan. Bij de uitleg over shader model 3.
dat is voor Floating Point berekeningen (een bepaalde manier van getallen noteren waardoor je makkelijker kunt rekenen) met ondersteuning voor lengtes van 32-bits.
En SM3.0...tsja; tis in principe sneller, maar niet mooier dan 2.0b/c (nee...de promotiefilmpjes van nvidia zijn vergelijkingen met 1.x, waar ze zeiden dat het 2 was. Tttt...en dat nog wel op hun promotiedag :S. Marketing....oppassen ermee. Zeker ook met TFT en hun ms reactietijd bv.)
Tsja; wat wil je verder weten? Noem mezelf geen expert, lees er aardig wat over, maar that's it.
edit: kwas nog ff vergeten erbij te zeggen dat de Nalu demo van nVidia uitermate geschikt is om artfacts oid op te sporen, aangezien die demo alle mogelijkheden van de chip gebruikt.
Klopt, heb ik ook herhaaldelijk aangeraden naast 3DMark, verplichte kost eigenlijk :P Nalu/Timbury en die Clear Sailing ook wel.

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 29-01-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan bij rivatuner kiezen om 2d en 3d apart te doen. Dan kan je zonder te rebooten
OCen. Maar ik heb liever alles te gelijk. Dus ik rebooten, detecteerd tie 200/400 Ik die slider helemaal naar rechts drukken kom ik niet hoger dan 306/606. Gelukkig kan ik de slider in de display options verder schuiven en is het dus toch goedgekomen.

Even een vraagje over de geheugensnelheid. Wat heeft dat voor effect? Ik heb bv. Men geheugen op 900 staan maar de 3dmark score werd niet hoger. Toen heb ik men core op 360 (ipv 350) gezet en ik heb plots 400 punten meer.

Ik heb gister avond trouwens men favo spel(Joint-Ops kben nog beta tester geweest :P) de hele avond gespeelt gewoon op max details max reso....dat was echt kicke :P

Waarom zegt nVdia dat 65.000 instructies gelijk is aan oneindig :S???? Lijkt wel een marketing truc, maar een hele slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 16:06
Zou het kunnen dat met een bios-update (en hoger voltage) Eventuele kapotte pipes wel goed gaan werken? Niet dat je hierdoor die pipes kunt repareren want kapot is kapot ;).
Maar ik bedoel dat misschien de artifacts verdwijnen doordat er een hoger voltage door de core gaat. Of lul ik nou maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Mr. Wizard
Geheugen hoger geeft de kaart een grotere bandbreedte. Waar vroeger kaarten zaten te snakken naar meer bandbreedte voor prestaties ligt de nadruk nu meer op de coreprestaties. Daarom zag je nu pas een verhogen toen je je core meer power gaf. Verder is het geheugen vooral van belang bij het gebruik van veel AA en AF (AA meer).

@paul99
Alleen als je een pipeline hebt die ok was, maar maar net an 300 wilde klokken bv. En de artifacts dus puur zijn doordat de snelheid voor die pipe gewoonweg te hoog was. Dat is de enige situatie die ik me kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 18-06 17:37

jefjef

learning by doing

Heb eindelijk een (2de handse ...nog bedankt Kevin) Leadtek 6800LE 2mnaanden oud

specs AMD64 3200+ @default
1 maal 512MB 400mhz

clean winx xp+sp1 en sp2

3Dmark03
6800LE 12*1,6vp
371/855
score: 10345 >:)

3Dmark05
6800 12*1,6vp
299/702
score: 3486 :)

//edit//
3Dmark05
6800 12*1,6vp
371/855
score: 4237 :)

[ Voor 12% gewijzigd door jefjef op 29-01-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 16:06

Zenix

BOE!

Ik heb een 6800 ( geen le ) en zou graag de 4 extra pipelines open willen gooien
Als ik rivatuner open staat Bit00 disabled, zijn dat de 4 extra pipelines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Compufreaky

ja als het goed is zijn dat je 4 extra pipes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

Ik heb met mijn Geforce 6800 non pro een score van 4173 gehaald is dit goed voor deze kaart??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

Ncompany, je hoeft het neit 2 keer te posten :/, en kijk gewoon op de 1e pagina van het 3dmark05 draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Vandaag voor het eerst artifact ondekt op mijn vga. Als ik WoW draai heb ik allemaal rare steepjes in de menu's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik heb kennelijk toch geen brakke pipes. RT ge uninstalled drivers weggeploeft. Registry gecleaned. Alles opnieuw gedaan.

Ik kom nu uit op 12*1,6 360/875 3dmark03 9704. En geen artifacts in Comanche 4 meer.(wat ik voorheen wel had) En ik kan nu Ocen zonder dat ik de stress test uit moet zetten. Alhoewel hij nog steeds 200/606 als optimale frequency detecteerd. Voor de zoveelste keer een status raport, maarja tis mischien leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135636

hoi mensen
als ik mijn kaart overklok ook maar een klein beetje krijg ik onder 3dmark03 kleine artifacts me kaartje draaid met rt 12/6 ook op standaard 8/4 doet hij dat ligt dit nu aan 3dmark of aan me video kaart heb bij gamen geen last zolang ik de laatste 4 pipes maar niet inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 19-06 16:06

Zenix

BOE!

Ik heb bij mijn 6800 4 pipelines open gedaan kreeg schaakborden jammergenoeg:)
maar gelukkig heb ik er toch 12 standaard. 1 vertexshader wou wel.

achja zo is die ook rap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Eventjes een vraagje van mijn kant :)
Ik heb de diverse deeltjes van dit topic regelmatig doorgelezen alleen is het mij niet geheel duidelijk.
Zijn er mensen die de 6800LE passief gekoeld draaien. Ik weet het. Je kan er makkelijk een fan op plaatsen maar ik wil graag even weten wat voor temperaturen kan verwachten als je hem alleen passief koelt. Idle en als je lekker aan het gamen bent.

Iemand?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 12:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Dan hangt er helemaal van af; wat voor koelblok? goede airflow in je kast ?
Als je een redelijk koelblokje hebt en een goed airflow denk ik dat je stressed wel onder de 60 kan zitten. Maar dan heb je dus zeker een aantal casefans nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 16-06 23:09

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Erkandude schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:58:
Dan hangt er helemaal van af; wat voor koelblok? goede airflow in je kast ?
Als je een redelijk koelblokje hebt en een goed airflow denk ik dat je stressed wel onder de 60 kan zitten. Maar dan heb je dus zeker een aantal casefans nodig.
Ik doe aan Find-a-Drug mee dus de CPU is lekker warm. Verder komt het in een antec sonata. Vooralsnog zonder extra casefan. Maar ik kan er dan wel één aan de voorkant kwijt plus de standaard 120mm fan aan de achterkant.

Ik zit dan aan de Zalman ZM80D-HP te denken. Nog steeds geen probleem? Nu zit ik met de stockkoeler al op 59° in een Antec 2650BQE zonder extra casefan.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronepower
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 12:27
Mijn XFX 6800LE draait nu op 12x6vp, en 350x780Mhz. Ik moest hiervoor wel de bios flashen naar 1.2V voor een stabiele toestand.

Op mijn P4 1.6A @ 2.3Ghz ging ik van 6300 3dmark03 naar een score van 8900 met pipes open en overclocked. Waar ik best blij mee ben.

Wat ik wel vaag vind is dat op de XFX site de 6800LE niet eens meer te vinden is, alleen de NU versie.

Hou dit in dat de 6800LE eruit gegooid wordt omdat iedereen ze toch overclocked tot minimaal een 6800NU rating?

idle deed de temperatuur 61 graden op stock koeler. Op mijn zalman VF700 alcu op 5 volt doet idle 54 graden na een dag aanstaan.

Ik heb maar 1 papst case fan aan de voorkant die op 1000 toeren draaid, dus geen mega airflow enzo.

Dronepower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Helaas krijg toch mijn Leadtek niet zonder problemen aan de gang met RT. Geen pipelines in ieder geval extra zonder schaakbordjes en dergelijke, wel die paar vertex shaders maar dat schiet niet echt op.
Loopt verder wel netjes op 366/800 maar 3Dmark 2005 blijft dan toch hangen op iets meer dan 2900

Jammer..... :'(

[ Voor 8% gewijzigd door simsim op 31-01-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de verschillende revisies; Bij alternate heb ik de bulk leadtek 6800LE gekocht. Nu staat in de SP dat de verschillende revisies aan de koeler te herkennen zijn. Ik had er [img]url=http://roel.willemvannoort.nl/tn_IMG_3096.jpg[/img]
opzitten. Welke versie zou dit dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb de 6800LE van nVidia, en heb sinds vandaag een S-VHS kabel aangeschaft om mijn camera-bandjes eens leeg te trekken en op CD te smijten.

Ik heb de WinFast CD gebruikt om de ViVo-poort te installeren, alleen dat liep niet helemaal lekker, dus heb ik de drivers van nVidia.com afgehaald. Maar nog steeds krijg ik een foutmelding bij de nVidia WDM Video Capture (universal), een code 10, dit apparaat start niet.

Inmiddels heb ik de volgende zaken geïnstalleerd onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes":

Audiocodecs
Legacy-audiostuurprogramma's
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten
nVidia WDM A/V Crossbar
nVidia WDM Video Capture (universal), met een uitroepteken
SoundMAX Integrated Digital Audio
USB-audioapparaat
Videocodecs

Bij de beschikbare apparaten in Windows Movie Maker staat de ViVo uitgang ook niet, alleen de webcam kan ik gebruiken als opname-apparaat. Iemand een idee hoe ik dit onder XP op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
the_scientist schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:33:
Ik heb de 6800LE van nVidia, en heb sinds vandaag een S-VHS kabel aangeschaft om mijn camera-bandjes eens leeg te trekken en op CD te smijten.
Weet je zeker dat je een ViVo hebt?
Volgens mij heeft de 6800LE alleen video-out, Vo dus.
Dus dan kun je er niets mee importeren.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
mr_a schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:27:
[...]

Weet je zeker dat je een ViVo hebt?
Volgens mij heeft de 6800LE alleen video-out, Vo dus.
Dus dan kun je er niets mee importeren.
Dat zou kunnen, ik heb het geprobeerd op te zoeken maar kon het niet zo 1-2-3 vinden. Maar waar staat de video-capture dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Dat is een zogenaamde feature van de geforce 6 serie, waar nog ontzettend veel haken en ogen aan zitten. De geforce 6 zou decoding capabilities hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Brainless-NL schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:26:
Dat is een zogenaamde feature van de geforce 6 serie, waar nog ontzettend veel haken en ogen aan zitten. De geforce 6 zou decoding capabilities hebben.
M.a.w. ik ben niet de enige met dit probleem, en het is nog niet op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
the_scientist schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:28:
M.a.w. ik ben niet de enige met dit probleem, en het is nog niet op te lossen?
Hij had het over de onchip videoprocessor met allerlei leuke mogelijkheden das geen Video In. Dus tenzij je soldeerhandigheden hebt en een losse ViVo chip...forget it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
-Sir_Killalot- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:03:
[...]

Hij had het over de onchip videoprocessor met allerlei leuke mogelijkheden das geen Video In. Dus tenzij je soldeerhandigheden hebt en een losse ViVo chip...forget it.
Dat snap ik ook wel. Het gaat er mij om dat ik die foutmelding uit m'n systeem kan halen. Geen ViVo is heel jammer, maar dan is een losse kaart een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:33
Ik heb sinds een paar daagjes een Aopen 6800le rev3 proberen te kopen die geunlockt is.(Marktplaats)
Ik heb wel zijn adres gegevens en foon nummer. Maar ik heb hem 3 x gemaild naar hem maar heb nog steeds geen reactie van hem ontvangen. Ook heb ik al 3x gebeld vandaag maar nog niet opgenomen.
Er kan best wat aan de hand zijn en kan het vanuit hier ook niet ruiken.(Misschien dat ie morgen wel reageerd)
Ik ga morgen weer proberen om contact met hem te zoeken anders word het mooi me geld terug storten.

Maar stel als ik me geld weer terug heb wil ik liever in de winkel een 6800le kopen. Liefst 1tje met een grote risico dat ik alle pipe lines kan openen. En ook zullen werken.

Mijn vraag aan GOT leden met 16 pipes en 6 shaders. Welke kaart heb je, en waar heb je hem gekocht? Ik weet dat het risico er blijft dat ik niet alle 16 pipes zullen werken maar met me vraag hoop ik tenminste een grotere kans te hebben.

Zijn de pipes en shaders momenteel nog te unlocken? Of zit er al een lock op?(Op de nieuwe lading misschien)

Wat voor software zit bij de volgende merken? Asus, leadtek, XFX?

[ Voor 13% gewijzigd door Robin4 op 01-02-2005 01:19 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:31
heb een xfx 6800 le rev 1 @ 16x6 300/700 gekocht bij salland automatisering

draait prima kan hoger alleen me noname 350 psu trekt dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
mad_max234 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:43:
[...]

ik haal 11000+ 3dmark03 met driver settings op high preformance
mijn hoogste score is 118xx dus ik denk als ik een nieuwe (of die van mij mod) bios er in flash dat 12000+ haalbaar is. _/-\o_
welke merk heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Terran888 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:58:

Is dat die kaart met het blauwe PCB en die blauwe koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Terran888 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:58:

Raar, volgens mij moet 350 W wel voldoende zijn als je hem niet gaat overklokken :?

[ Voor 3% gewijzigd door lazrambo op 01-02-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
coolio, ik zit dik over de 12000 (3dmark2k3) heen (12389) dankzij me nieuwe amd 3500+ @ 2.6ghz!! alleen in 3dmark2k5 maakt cpu niet uit (wisten we al he)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Coolmaster schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:43:
Ik heb sinds een paar daagjes een Aopen 6800le rev3 proberen te kopen die geunlockt is.(Marktplaats)

[Bl44t]

Zijn de pipes en shaders momenteel nog te unlocken? Of zit er al een lock op?(Op de nieuwe lading misschien)

Wat voor software zit bij de volgende merken? Asus, leadtek, XFX?
HEt maakt helemaal niet uit voor het unlocken welk merk kaart je koopt, die cores worden echt niet uitgeselecteerd voor een bep. fab....

bij de XFX en Aopen zit alleen een driver cdtje met verouderde drivers... bij de leadtek en Asus geen idee...

Het enigste verschil tussen de kaart is voornamelijk: koeler, kleur PCB en evt mee geleverde software...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Ik zit echt te dubben of ik nou een 6600GT of een 6800LE ga halen..ongeveer even duur.

Mn 9700 is onherstelbaar stuk, en dus moet ik aan iets nieuws.

De 6600GT is sneller dan de 6800LE 8x1.4 toch?
Maar zogauw je de 6800LE op 12x1.4 hebt is die toch sneller?

Ik vind het wel een risico.. hoe hoog schatten jullie de kans dat 12x1 er in zit? 16x1 is natuurlijk helemaal mooi, maar dat is voor de happy few begrijp ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Mijn LE vertoont tegenwoordig arties in Painkiller en FarCry.. Het lijkt op iets van een shader probleem; vooral de light-sources die flikkeren ongeveer tienduizend keer per seconde.. RMA aanvragen bij salland? Heb al verschillende drivers/xp installs geprobeerd.. Laatst zag ik het zelfs in doom3 linux demo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:05:
Ik zit echt te dubben of ik nou een 6600GT of een 6800LE ga halen..ongeveer even duur.

Mn 9700 is onherstelbaar stuk, en dus moet ik aan iets nieuws.

De 6600GT is sneller dan de 6800LE 8x1.4 toch?
Maar zogauw je de 6800LE op 12x1.4 hebt is die toch sneller?

Ik vind het wel een risico.. hoe hoog schatten jullie de kans dat 12x1 er in zit? 16x1 is natuurlijk helemaal mooi, maar dat is voor de happy few begrijp ik..
15 topics over de 6800 LE, er zijn vast wel een aantal waar je dit kan vinden, zeker gezien het feit dat dit ook al tig keer is voorbij gekomen.

Maar je hebt gelijk de 6600GT is @stock sneller, daarna slaat de 6800LE toe!
Risico? wat is hier risico aan?

Er zijn nog steeds shops die garanderen 16x1 te kunnen halen. Krijg je dat niet, dan kun je terug. Welke shops dat zijn, moet je maar zelf uitzoeken, dr zijn al een aantal posts over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Rekkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:08:
[...]

15 topics over de 6800 LE, er zijn vast wel een aantal waar je dit kan vinden, zeker gezien het feit dat dit ook al tig keer is voorbij gekomen.

Er zijn nog steeds shops die garanderen 16x1 te kunnen halen. Krijg je dat niet, dan kun je terug. Welke shops dat zijn, moet je maar zelf uitzoeken, dr zijn al een aantal posts over.
Vind vooral posts zoals die boven jou erg verontrustend.. zo van: Ja, ze doen het allemaal! alleen niet lang.. |:(

Heb de poll even gecheckt:
XFX
16x1.6 243 46%
16x1.5 33 6%
16x1.4 9 2%
12x1.6 91 18%
12x1.5 10 2%
12x1.4 15 3%
niks 119 22%
totaal 520 kopers/stemmers

Aopen
16x1.6 119 58%
16x1.5 10 5%
16x1.4 7 3%
12x1.6 33 16%
12x1.5 3 1%
12x1.4 7 3%
niks 26 13%
totaal 205 kopers/stemmers

(let op, %-en zijn afgerond dus niet helemaal 100% opgeteld :P )
Lijkt dat Aopen toch een betere keus is nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Rekkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:08:
[...]

SHOPS :+ Ik ken maar 1 shop die dit doet. Mag je mij dat wel eens vertellen wie dit nog meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Coolmaster schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:21:
[...]

SHOPS :+ Ik ken maar 1 shop die dit doet. Mag je mij dat wel eens vertellen wie dit nog meer doet.
Nou anders ga jij gewoon ff behulpzaam zijn en vertel jij ff welke shop het is :?

Daar heeft Smiling Pitbull meer aan dan een discussie of het nou 1 shop is of meerdere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Aan die poll heb je helemaal niets. Hij is ingevuld door mensen die in eerste instantie dachten dat hij (bijvoorbeeld) op 16P,6VP stabiel draaide, terwijl ze er laterna achterkwamen dat hij toch artifacts gaf / geeft. Idem dito voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Heeft er iemand nog een oplossing voor mijn probleem, de foutmelding wegkrijgen bij nVidia WDM Video Capture? Ik draai XP, en heb geprobeerd de driver van de WinFast CD te installeren. Ook de drivers op de site van nVidia bieden geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 18-06 17:37

jefjef

learning by doing

jefjef schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:01:
Heb eindelijk een (2de handse ...nog bedankt Kevin) Leadtek 6800LE 2mnaanden oud

specs AMD64 3200+ @default
1 maal 512MB 400mhz

clean winx xp+sp1 en sp2

3Dmark03
6800LE 12*1,6vp
371/855
score: 10345 >:)

3Dmark05
6800 12*1,6vp
299/702
score: 3486 :)

//edit//
3Dmark05
6800 12*1,6vp
371/855
score: 4237 :)
'
//edit//
AquaMark ARC
6800 12*1,6vp
371299/819MHz
score: 55531 (CPU: 8583, GFX: 8208) :P
RES: 1024x768x32bit AA:Off AF:4x Details: Very High

Deze vraag blijft dus nog staan: Kan ik nog hogere waarden bereiken? Heb geprobeerd via de bios mijn fsb voor de proc op 220 te zetten inplaatst van 200 (default) maar hij houdt deze waarde niet vast iemand een idee hoe ik dit moet doen? mobo is een MSI K8T Neo-FIS2R

[ Voor 13% gewijzigd door jefjef op 21-02-2005 20:47 . Reden: update 21-02-2005 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie_N
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik heb een vraag, kan je met een gewone 6800 NU ook met Rivatuner extra pipelines open zetten?
Voor zover ik weet heeft deze nl. std 12 pipes.
En aangezien je die al kan kopen voor 250 t.o.v. 200- 220 voor de LE vind ik dit geld wel waard ,als extra garantie dat je zeg maar minimaal 12 pipes hebt.
Maarja als je daarmee geen 16 kan openzetten en met een LE wel... wordt de keuze weer lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:43
Zo net mijn Aopen 6800LE revisie 2 binnen gelijk de NV5 cooler erop gezet.

16 pipes & 6 vertex shaders met rivatuner :) 8528 3Dmarks'2003 zonder OC })

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 01-02-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:08
OK zal wat duidelijkheid geven voor degene die opzoek zijn naar een 6800LE waarvan pipes open te krijgen zijn.

Bij Golden Elite Shop in Utrecht geven ze garanties op de Leadtek 6800LE kaarten.
Ze testen daar welke pipes ze open kunnen gooien en evt extra vertex shaders.

Helaas voor sommige maar de 16/6 is uitverkocht......ik heb de laatste :+
Maar een paar uur geleden had ik ook nog de keus voor een 16/5, dus wees snel.
Ze hebben ook nog met 12 pipes........

Hier de link naar de webshop van Golden Elite: http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 11-06 22:38

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Atomic-NI schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:11:
OK zal wat duidelijkheid geven voor degene die opzoek zijn naar een 6800LE waarvan pipes open te krijgen zijn.

Bij Golden Elite Shop in Utrecht geven ze garanties op de Leadtek 6800LE kaarten.

Hier de link naar de webshop van Golden Elite: http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/107
Kijk, aan dit soort posts heeft men tenminste wat... niet zoals die "er zijn al 15 topics hierover met ergens het antwoord op je vraag en ik weet lekker t antwoord en zeg t lekker niet... zoek ff in die 15 toppics, dan.." antwoorden, he Rekkie? :r (super irritant dat soort mensen)

Ikzelf heb nu zo'n ruim 3 maanden een XFX 6800 LE op 16x1, 6 @ 355/855 en ben daar erg tevreden over. Ik heb er ook een Arctic Cooling NV5 Silencer op gezet, maar deze gaf geen verbetering qua overclocken... wel qua temperatuur, maar ja, da's niet heel erg interessant. :/

En die zaak in Utrecht is natuurlijk perfect... weet je tenminste precies wat je van je LE kan verwachten en kom je ook niet voor verassingen te staan... dus als ik jullie was, zou ik m daar kopen. En als ze geen 16x1, 6 hebben: er komen vast wel weer nieuwe kaartjes binnen.

Succes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
/edit

[ Voor 160% gewijzigd door ManiacScum op 01-02-2005 23:51 . Reden: Ik wil me niet verlagen tot het vervuilen van een goed topic door met Jobbie af te zakken naar een laag niveau! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Rekkie schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:44:
[...]

Het gebruik van deze smiley zegt mijns inziens genoeg over jouw persoon.

Maar om ff antwoord te geven op jouw hoogbegaafde post:

Ik weet het exacte antwoord inderdaad niet, maar ik kan me niet herinneren dat tweakers een soort van "u vraag wij zoeken" forum is. Er wordt nog altijd ge-eist dat er zelf onderzoek wordt gedaan. Wat overigens ook terug te lezen is in de Faq als ik mij niet vergis.

En als ik nou helemaal niets had geantwoord, (dan vond ik nog jouw smiley gebruik achterlijk) dan had je al iets meer recht van spreken.
:O

Als een vraag wordt gesteld, kan je beter zo goed mogelijk antwoord geven dan zo'n onzinnig antwoord geven als jij gaf.

Wat vind je trouwens van bovenstaande smilie?

[ Voor 18% gewijzigd door SqueakyClean op 02-02-2005 00:36 . Reden: whahahahahahaha lang niet zo hard gelachen... dank Rukkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:43:
Zo net mijn Aopen 6800LE revisie 2 binnen gelijk de NV5 cooler erop gezet.

16 pipes & 6 vertex shaders met rivatuner :) 8528 3Dmarks'2003 zonder OC })
Ik heb 12*6 ->3dmark 8418 zonder oc......nananana :P met OC zit ik net onder die 10K 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4

Komen er nog nieuwe 16/6 of zijn ze ermee opgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213

Sublieme marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Coolmaster schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:28:
[...]

Bij mijn weten houdt de hele 6800le productie ermee op....

De Vobis krijgt geen 6800le kaarten meer... die krijgen als het goed is binnenkort de 6600gt...
Ik denk dat je over een maandje alleen nog een 6800le kaartje van die 280 euro boeren kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik mooi an met men 6800le op 12*6 :) Heb er wel 250 voor neer moeten tellen->leadtek in de retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Hey mannen, snelste 6800 LE van GOT?

3dmark2k3 -> http://www.ministry-oc.ne...ewcontest.php?c=3&start=0
3dmark2k5 -> http://www.ministry-oc.ne...wcontest.php?c=17&start=0

mijn nick: Mister_X,

komop verbeter me score eens! >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Mister_X op 02-02-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128402

Mister_X schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:22:

Opschepper :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Nice...

MAar oke niet iedereen heeft een Wichester 3500+ in de koelakst liggen :P....

de kaart van een kaart van me gaat nu: 430 / 935 16*1,6 (hij heeft een voltmod op het mem uitgevoerd... eersta kwam zijn mem niet hoger als 866)....

Gaat binnenkort benchen maar hij zit met zijn gare 2600+....

Hij was van plan om ook een wichester te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PowerFreak schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:53:
de kaart van een kaart van me gaat nu: 430 / 935 16*1,6 (hij heeft een voltmod op het mem uitgevoerd... eersta kwam zijn mem niet hoger als 866)....
Hoe, hoe, hoe :P? Denk dat er met mij een antal mensen wel graag willen weten hoe hij dat gedaan heeft. Neem aan hardware? Geen BIOS dingetje :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:08
Coolmaster schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:28:
[...]

Volgens mij kregen ze geen 16/6 meer aangeleverd, maar bel anders.......dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
opschepper?

Ik probeer een beetje competitie te drijven zodat ik weer gemotiveerd wordt om wat te tweaken :P

Die aopen die ik heb is prima, maar er valt bijna geen winst meer uit te halen... :(

Voor de rest heb ik een new castle! geen winnie, die waren er nog neit waar ik werk, enik wou zo graag een nieuwe cpu+mobo dat ik geen zin had om te wachten (je kent het wel..)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mister_X schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:10:
opschepper?

Ik probeer een beetje competitie te drijven zodat ik weer gemotiveerd wordt om wat te tweaken :P

Die aopen die ik heb is prima, maar er valt bijna geen winst meer uit te halen... :(

Voor de rest heb ik een new castle! geen winnie, die waren er nog neit waar ik werk, enik wou zo graag een nieuwe cpu+mobo dat ik geen zin had om te wachten (je kent het wel..)...
wel een pracht van een score, maar ik zou toch graag willen weten hoe je die clockspeeds voor elkaar krijgt.. Ik heb een NV5 Silencer eropstaan en kom toch echt niet verder dan 359/860 waar ik m nu op draai. Vrij stabiel, maar nog lang niet bij jouw clockspeeds in de buurt... Care to give us some insight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Jobbie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:59:
[...]

Ik heb een NV5 Silencer eropstaan en kom toch echt niet verder dan 359/860 waar ik m nu op draai. Vrij stabiel, maar nog lang niet bij jouw clockspeeds in de buurt... Care to give us some insight?
Ik kan de kaart met de standaard cooler op 400/900 zetten zonder artifacts. Het kan nog hoger denk ik. Ik heb geen bijzondere airflow in mijn kast of wat dan ook. Het lijkt alsof je gewoon geluk moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:43
Nu met driver 66.93 en Core 335 MHz & Mem 768 MHz en 16 pipes & 6 shaders 9271 3Dmark'03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:56
ik haal 9760 met 2003 op 16x1,6 op mijn asus. Speeds nog op standaard, nog geen tijd gehad om met V700 cu te gaan testen. Dan zal ik ff zien of ik mister x inhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb een GTo maar zet dit toch in het LE topic, als ik het voltage hoger zet van mijn memory kan ik dan hoger overclokken zonder artifacts (krijg het (Gddr3 mem) nu tot 1125mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had je graag ingehaald maar mn leadtek suckt gewoon :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Cubix schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:53:
[...]

Ik kan de kaart met de standaard cooler op 400/900 zetten zonder artifacts. Het kan nog hoger denk ik. Ik heb geen bijzondere airflow in mijn kast of wat dan ook. Het lijkt alsof je gewoon geluk moet hebben...
je hebt zeker gelijk wat betreft het geluk wat je hiermee moet hebben... wat dat betreft ben ik natuurlijk gewoon uiterst tevreden over de prestaties van het ding.

hij kwam gewoon wel door de test van RT of de driver zelf, of heb je de clockspeeds geforced...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb de standaard fan van mijn NV5 vervangen door een Fan van een P4 koeler, hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/P2040172.jpg

Nu gaat er ook wat koude lucht over de condensators en de mofsets.

Op 5V zijn de temps hetzelfde als bij de standaard fan op 12V en met deze nieuwe fan is hij dan ook ietsje stiller. Op 12V is hij onder load 4 graden koeler dan met de standaard fan (maximaal 45 ipv de oude 49 graden op 415/890). Op 12V is deze fan wel wat luider maar dat is niet heel erg hoorbaar. Ik heb de Arctic Silicon pasta niet vervangen na het modden dus het contact is nu misschien ietsje minder, waarschijnlijk zou hij met hetzelfde contact 5 a 6 graden koeler zijn ipv 4 graden.

De fan zit met dubbelzijdig tapijt-tape op de heatsink geplakt, omdat de fan zo dicht op de heatsink zit is er precies in het midden niet zoveel flow omdat daar de as van de fan zit.
Dat is aan de ene kant wel jammer maar ach de temps zijn zeer goed dus ik vind het wel best voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Jobbie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:59:
[...]

wel een pracht van een score, maar ik zou toch graag willen weten hoe je die clockspeeds voor elkaar krijgt.. Ik heb een NV5 Silencer eropstaan en kom toch echt niet verder dan 359/860 waar ik m nu op draai. Vrij stabiel, maar nog lang niet bij jouw clockspeeds in de buurt... Care to give us some insight?
GPU doet nog steeds 1.4v, geheugen wilt helaas niet hoger dan 900mhz, voor de rest heb ik er een leadtek 6800 le bios inzitten (5.40.02.22.04, hoogste versie van LE's die ik gevonden heb)...

Hoop dat er nog wat nieuwere/betere biossen komen. Maar voorlopig draait alles prima, sinds vorige week dus me mobo+cpu upgrade gedaan, van een barton 2500@2.4ghz naar een amd64 939 3500+ @ 2.6ghz (dualchannel afcourze) en dit scheelde aanzienelijk in me 3dmark2k3 en aquamark score, (en uiteraard me games) maar niet in 3dmark2k5 (was bekend dat deze echt GPU benched en geen CPU)....

Daarbij staat alles bij driver settings op high performance natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Net heb ik weer iets opmerkelijks:
Onlangs door teveel gepiel heb ik heel windows clean moeten installen. Prima, drivers (66.81) geinstalleerd en alles en meteen een 3dmark03 gedraaid. ik kwam uit op 9664 (12pipes en alle VS) @ 350 x 800. Vervolgens verder gegaan met alle progsels installeren e.d denk ik net laat ik eens 3dmark weer draaien. Kom ik uit op een lousy 6167 punten. Wtf waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 23:09

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

Ik zie net dat er een nieuwe bios uit is voor de Leadtek 6800LE: 5.40.02.26.00

Is het verstandig om deze te flashen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88926

heeft er al iemand de 71.80 drivers geprobeerd? Weet iemand of ze beter presteren als de 71.24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ik wordt er echt niet goed van :( , sorry hoor maar wat een k*t kaart!!!!

Ik heb er nog steeds last van dat mijn beeld op zwart springt tijdens games en de monitor op standby gaat terwijl de pc gewoon doordraait. Het maakt niks uit wat voor drivers ik gebruik 66.81 . 66.93 , 71.20 of 71.24.
Rivatuner heb ik eraf gegooid en ik draai de kaart gewoon standaard.

Ik heb een zalman 400W aangeschaft, dus het kan nooit een voedingsprobleem zijn.
Ik heb een NV5 Silencer aangeschaft, het kan dus ook nooit een hitte probleem zijn.
Ik heb een BIOS update uitgevoerd voor mijn moederbord en de nieuwste INF Intel Chipset drivers geinstalleerd. Het helpt gewoon niet! |:(

Gisteren heb ik de Demo van Uefa Champions league 2004-2005 geinstalleerd en tijdens het spelen valt het beeld weg zoals hierboven beschreven.
Ik heb gisteren Playboy The mansion gekocht :Y) en geinstalleerd, ik kan het spel niet eens starten en het beeld springt al op Standby. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer je gaat overclocken (met o.a. Rivatuner) kan je kiezen voor drie verschillende types, namelijk:
- Standard 2D
- Low Power 3D
- Performance 3D

Ik neem aan dat de laatste het belangrijkste is? Daarnaast lijkt het me dat het geen zin heeft om de 2D settings over te clocken? Dat gaat zowieso al snel genoeg (het 2D gedeelte). En wat houd verder Low Power 3D in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Anoniem: 80011 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:44:
Wanneer je gaat overclocken (met o.a. Rivatuner) kan je kiezen voor drie verschillende types, namelijk:
- Standard 2D
- Low Power 3D
- Performance 3D

Ik neem aan dat de laatste het belangrijkste is? Daarnaast lijkt het me dat het geen zin heeft om de 2D settings over te clocken? Dat gaat zowieso al snel genoeg (het 2D gedeelte). En wat houd verder Low Power 3D in?
Low Power 3D laat zien welke clockspeeds de kaart draait als ie "throttelt"... althans, voor zover mogelijk, want meestal kan je ze niet invoeren.

correct me if I'm wrong, ofcourse...

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 03-02-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mister_X schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:29:
[...]

GPU doet nog steeds 1.4v, geheugen wilt helaas niet hoger dan 900mhz, voor de rest heb ik er een leadtek 6800 le bios inzitten (5.40.02.22.04, hoogste versie van LE's die ik gevonden heb)...

Hoop dat er nog wat nieuwere/betere biossen komen. Maar voorlopig draait alles prima, sinds vorige week dus me mobo+cpu upgrade gedaan, van een barton 2500@2.4ghz naar een amd64 939 3500+ @ 2.6ghz (dualchannel afcourze) en dit scheelde aanzienelijk in me 3dmark2k3 en aquamark score, (en uiteraard me games) maar niet in 3dmark2k5 (was bekend dat deze echt GPU benched en geen CPU)....

Daarbij staat alles bij driver settings op high performance natuurlijk...
hmmm... ik zou s kunnen gaan kijken naar een nieuwe bios, maar laatst had ik een volt mod geprobeerd en dat resulteerde in 0,nix gain...

komt jouw kaart gewoon door de driver en rivatuner test heen? Of had je ze geforced...

heb zelf nog niet geprobeerd om hoger te forcen dan m'n kaart aangeeft, want aan de hitte kan het niet liggen. met die NV5 Silencer zijn de temps onder load rond de 52 graden C...

Wat wordt eigenlijk getest in die test van de drivers en rivatuner? t kan uiteindelijk niet veel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 16:13
lazrambo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:28:
Ik wordt er echt niet goed van :( , sorry hoor maar wat een k*t kaart!!!!
lazrambo, ik had precies hetzelfde met mijn XFX LE. Lees m'n posts in eerdere delen van het 6800LE topic maar eens na...kort samengevat: terugbrengen dat kreng en geld terug vragen.

edit: check ook ff hier

[ Voor 13% gewijzigd door Meister op 03-02-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jobbie schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:20:
[...]

Low Power 3D laat zien welke clockspeeds de kaart draait als ie "throttelt"... althans, voor zover mogelijk, want meestal kan je ze niet invoeren.

correct me if I'm wrong, ofcourse...
Is inderdaad niet in te voeren.

Iedere keer wanneer ik met Rivatuner ook maar meer als 10Mhz wilt overclocken (zowel core als memory) krijg ik deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/slot2003/ForaShots/RT_Prob.JPG

Nu gebruik ik Powerstrip welke ook goed is, maar anderzijds vind ik het best vervelend.
Ik draai nu met 71.20 drivers maar ik had het ook met de (WHQL) 66.93. Of ik Pipelines e/o VertexShaders inschakel maakt niet uit. Ook wanneer ik 8P,4VS draai krijg ik de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Meister schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:29:
[...]

lazrambo, ik had precies hetzelfde met mijn XFX LE. Lees m'n posts in eerdere delen van het 6800LE topic maar eens na...kort samengevat: terugbrengen dat kreng en geld terug vragen.

edit: check ook ff hier
Dat was ik ook van plan maar ik heb er wel een NV5 silencer opgezet, ik ga de originele koeler er wel weer opzetten maar hoe krijg ik die pasta van het geheugen eraf. Kan ik het gewoon met wasbenzine eraf vegen ? Ze mogen er natuurlijk niet achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r0el schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 01:24:
Net heb ik weer iets opmerkelijks:
Onlangs door teveel gepiel heb ik heel windows clean moeten installen. Prima, drivers (66.81) geinstalleerd en alles en meteen een 3dmark03 gedraaid. ik kwam uit op 9664 (12pipes en alle VS) @ 350 x 800. Vervolgens verder gegaan met alle progsels installeren e.d denk ik net laat ik eens 3dmark weer draaien. Kom ik uit op een lousy 6167 punten. Wtf waar kan dit aan liggen?
Controleer met everest ff of je overclock er nog goed opzit. Bij mij vloog ie deraf als er van gebruiker werd geswiched aagezien hij dan RT niet load :)

Controleer met RT ook even of je shaders en pipes nog open staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic heb ik besloten een XFX 6800le te kopen voor in de computer van m'n broertje.
Nu heb ik problemen, zelfs voor ik aan het openzetten van pipelines/vertexshaders begin. Sterker nog, ik heb nog helemaal niks overgeclocked.
Als ik 3dmark draai gaat het meestal goed (4 vd 5 keer), maar als ik een spelletje draai gaat het altijd fout.
Farcry: het beeld loopt vast, waarna het meestal weer gewoon verder gaat
Need for speed underground 2: gaat een tijdje goed, maar slaat vervolgens ook vast
Unreal tournament 2: leek het prima te doen, maar liep ook ineens vast.
Meestal betekend vastlopen dat heel de pc hangt, maar ook afentoe beeindigt windows het programma.

Via een progje van epox kan je de temperatuur loggen, daarin komen geen extreme temperaturen voor (46 gr. max) en ook de temp van de videokaart (als ik meteen na het vastlopen kijk) staat gewoon op 51. dus dat lijkt mij het probleem niet.
Zoals hieronder aangegeven bij m'n specs zit het met de voeding ook wel goed lijkt me, maar wat is het probleem dan? Ik denk zelf dat de videokaart niet goed is omdat het alleen bij spellen gebeurt, maar hoe kom ik er achter of dat ook zo is? en hoe kan ik het eventueel oplossen?
alvast bedankt.

kast: chieftec bigtower met 550w voeding
de voedingskabel waarop de 6800le is aangesloten is verder alleen op een cdbrander aangesloten, die tijdens het gamen/benchmarken niet gebruikt wordt.
mobo: epox 8rda3+
proc: athlon xp 2600
mem: cheapass ddr400 geheugen
drivers: nieuwste officiele (66.93)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Anoniem: 80011 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:46:
[...]

Is inderdaad niet in te voeren.

Iedere keer wanneer ik met Rivatuner ook maar meer als 10Mhz wilt overclocken (zowel core als memory) krijg ik deze foutmelding:

[afbeelding]

Nu gebruik ik Powerstrip welke ook goed is, maar anderzijds vind ik het best vervelend.
Ik draai nu met 71.20 drivers maar ik had het ook met de (WHQL) 66.93. Of ik Pipelines e/o VertexShaders inschakel maakt niet uit. Ook wanneer ik 8P,4VS draai krijg ik de melding.
Kan je uit zetten in rivatuner bij settings.... is al 3403434x gezegt in deze topic(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Jobbie schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:24:
[...]

hmmm... ik zou s kunnen gaan kijken naar een nieuwe bios, maar laatst had ik een volt mod geprobeerd en dat resulteerde in 0,nix gain...

komt jouw kaart gewoon door de driver en rivatuner test heen? Of had je ze geforced...

heb zelf nog niet geprobeerd om hoger te forcen dan m'n kaart aangeeft, want aan de hitte kan het niet liggen. met die NV5 Silencer zijn de temps onder load rond de 52 graden C...

Wat wordt eigenlijk getest in die test van de drivers en rivatuner? t kan uiteindelijk niet veel voorstellen.
Tuurlijk heb ik die check uitgezet :) Geen idee wat ie uitvoert maar ik heb geen zin in simpele beperkingen (zoals het bijna niet kunnen overklokken). Ik merk vanzelf wel wanneer me klok te hoog is hoor.. Daar heb ik geen tool voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

TADAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

De voltmod waar iedereen om zoekt... heb de link weer gevonden... die maat van me heeft hem op zijn mem uitgevoerd en ging van iets van 860 naar 950 (in rivatuner kon hij tot 1000 maar toen crash in 2003)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=48876

Maybe ga ik hem ook doen... eerst maar eens een nieuwe psu en vga koeler... maar heb geen geld... Mijn 350 watt aopen trekt mijn systeem net meer zo goed... (11.6 volt under load.. 11,7 idle... en ik moet ook nog een een volt mem mod doen... 2-2-2-11 zal lekker gaan in 2005)

Die mosfets op je kaart worden bij deze mod GLOEIEND heet.... dus plaats een van op de achterkant van je kaart...

[ Voor 15% gewijzigd door Henning op 03-02-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:46
ik ga et niet doen.... veeeeeeeeels te link.. je moet toch solderen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Zelf vin ik een soldeer mod fijner als een bios mod ofzo... als het stuk gaat kun je heel simpel je soldeer werk weer ongedaan maken (beetje leuk met tinzuigers spelen enzo, mits goed gesoldeer weer in orginele staat te brengen) , maar een bios rag je er niet zo uit...

Ik zie het noig wel... heb eert koelering ed nodig,,, zit nu nog niet op de max van dek kaart en ik haal al 11000... core kan nog 50 mhz ong...

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.