Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik zie dat mijn mod in ieder geval voor 1 juli 2006 af moet zijn, want vanaf die datum is het solderen zoals we nu doen met loodhoudende stoffen verboden
http://www.hardwaresecrets.com/article/232/1
[ Voor 11% gewijzigd door waterkoud op 13-10-2005 23:27 ]
Gelukkig is het nu nog wel gewoon te koop. Ik heb een flinke rol ingeslagen voor de komende 1 à 2 jaar, dus ik ga me er nog even geen zorgen over makenwaterkoud schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:09:
Als ik tijd heb zal ik zeker een dag langskomen op de HWI dagen. Moet even op de voetbalkalender kijken of ik zaterdag of zondag tijd heb. Vrijdag zou kunnen, maar dan zou ik vrij moeten nemen en dat is meestal nogal moeilijk.
Ik zie dat mijn mod in ieder geval voor 1 juli 2006 af moet zijn, want vanaf die datum is het solderen zoals we nu doen met loodhoudende stoffen verboden![]()
http://www.hardwaresecrets.com/article/232/1
Casemod: Cubeleon

Voordat de onderdelen definitief gemonteerd worden zal ik ze nog een keer met de fijnste pasta uitpoetsen en dan komt er een transparante lak overheen.
EB cardetailing tot aan uw huis
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Ben er ook zeer tevreden over.

Er staat een LED gericht op elk plaatje acrylglas van het rackje van de harde schijven.
Achter het aluminium/acrylglas afdekplaatje voor het LCDscherm komen 6 3 mm. LEDS. De LEDS zullen als je recht voor de kast staat niet te zien zijn, maar laten het acrylglas oplichten.

en de LEDS tussen de twee PSU's

Twee LEDS onder de pomp die gericht zijn op slangen van de waterloops.

[ Voor 63% gewijzigd door waterkoud op 15-10-2005 16:16 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.

en daarna is alles gepolijst. Nu ziet het er nog een beetje dof uit omdat er nog wat polijstpasta achter is gebleven. Ik zal alles nog een keer grondig polijsten met de hand en daarna spuit ik de platen in met een transparante lak.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd

In de bankschroef gezet en gebogen.

en om de fan

Nu enkel nog de twee uiteinden van de strip omzetten, zodat ik de strip door middel van een inbusboutje en een moertje de strip om de fan heen kan klemmen.

Ja en natuurlijk nog even goed napolijsten en inspuiten met transparante lak.
[ Voor 5% gewijzigd door waterkoud op 17-10-2005 18:30 ]
Leuk dat je weer verder kan,ziet er echt top uit !
If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...
12cm, Green LED En de volgende dag in huis...

[ Voor 74% gewijzigd door Jeroen op 17-10-2005 21:26 ]
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Verwijderd
( neem geen led fans, maar uv reactive. Die zien er veel mooier uit vind ik )
De fans zijn nu mooi weggewerkt.

(De fan die nu te zien is, is geen PAPST maar een fan die standaard bij de Lian Li kast zat.)
Verwijderd
Dat is een tik die veel mensen hebben, zoveel mogelijk licht! waardoor er allemaal kleuren door elkaar schijnen en het 1 grote zooi lijkt... Ik vind het een plus-punt dat je hier niet aan meedoet!waterkoud schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:34:
(...) en ik wil het ook niet niet overdrijven met een overkill aan lichtgevende onderdelen. Het is niet de bedoeling dat het een kerstboom gaat worden waar uit iedere opening een overvloed aan licht komt.
(...)
Verwijderd
Wat je natuurlijk wel kan doen als je dat stikkertje niet mooi vind wat op die koelers zit, er gewoon een zwart rond stikkertje erover heen plakken of eventueel met merkstift inkleuren zodat het een geheel word.
Maar dat laat ik allemaal aan jou over
Succes iig
Verwijderd
sticker en kleuren? dat lijkt meer op prutsen en dat hoor niet bij deze mod!Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:12:
idd zeer mooi afgewerkt
Wat je natuurlijk wel kan doen als je dat stikkertje niet mooi vind wat op die koelers zit, er gewoon een zwart rond stikkertje erover heen plakken of eventueel met merkstift inkleuren zodat het een geheel word.
Maar dat laat ik allemaal aan jou over
Succes iig
juist ja, Je moet je vasthouden aan een bepaald thema.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:22:
[...]
Dat is een tik die veel mensen hebben, zoveel mogelijk licht! waardoor er allemaal kleuren door elkaar schijnen en het 1 grote zooi lijkt... Ik vind het een plus-punt dat je hier niet aan meedoet!
Mijn thema word:
Mat-wit:
Buitenkant kast
Rood:
CCFL, Cablesleeving.
Chroom/aluminium/ijzer:
Fans, DVD drives, HDD, PSU, Fan guard.
Dank je voor al jullie reakties. Ik vind het jammer dat mijn mod wegens leveringsproblemen een tijdje noodgedwongen heeft stil gelegen en ik nu de HWI dagen niet kan halen, maar het heeft ook voordelen gehad. Heb inmiddels de palnnen klaar liggen voor de volgende mod. Geen aluminium in die mod in ieder geval.

Ik zit net zelf naar de foto te kijken en zie dat ik nog een klein beetje van de rode markeerstift moet verwijderen.
1: denk je dat dit mogelijk is?
2. wat voor folie is dit precies?
prutsert
Ja die rode markeerstift wordt nog verwijderd. Het zit ook niet aan de foliekant, dus is makkelijk even schoon te maken.
[ Voor 31% gewijzigd door waterkoud op 21-10-2005 00:10 ]
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Verwijderd
Omg, wij hebben echt zo vaak dezelfde ideeën heVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:57:
Denk dat ie gewoon een andere uitdaging wilt. Ik zat zelf ook al te denken om over te stappen naar een plexi case. (wat ik denk dat waterkoud ook wilt doen.) Dit omdat er sowieso nog maar weinig echt mooie plexi cases zijn en ze heel moeilijk te modden zijn. Een echte uitdaging en zover ik weet zijn er maar weinig (echt goede) plexi cases te vinden in Nederland.

Verwijderd
Maar back ontopic!
Waterkoud, heb je die stift er al af? Parfum doet wonderen met markeerstift.
Dat is mss wel een goede uitdaging
gianada

Hiermee kan ik tevens de printplaat straks bevestigen in de kast. Nu nog even 61 draden door de gaatjes trekken

Alle draden zijn door de gaatjes getrokken en in het midden zitten drie inbusboutjes met spacers, die het acrylglas iets boven de printplaat houden. Teven zal ik deze inbusboutjes gebruiken om de printplaat in de kast te bevestigen.

Nu is het nog heel veel soldeerwerk.

De eerste groep LEDS is nu op de 12 Volt lijnen na klaar. Nu wil ik beginnen aan de grootste 2 groepen die onder de grill komen. Hiervoor moet ik nog wel eerst het een en ander doen. Wat er gaat gebeuren is dat ik een hele zwik gaten moet boren. Eerst in het acrylglas dat direkt onder de gril komt. Vervolgens moet ik deze gaten overnemen op de bovenkant van de kast. Als laatste zal ik dan de plaats van alle gaten over moeten nemen op het acrylglas dat aan de binnenkant van de kast komt. Dit is het grootste werk, omdat ik deze gaten in drie stappen moet gaan boren. Eerst met een boortje van 2mm. helemaal er doorheen, vervolgengs met een 6,1mm. boortje 1,5 mm. diep en als laatste weer helemaal er doorheen met een 3,1mm. boortje.
Dit zijn de onderdelen in volgorde. De gaten in de eerste laag acrylglas zijn klaar zoals te zien is op de volgende foto.

Rechts is de acrylglas plaat te zien, die vanwege een scheurtje afgedankt was, maar nu weer hergebruikt kan worden.
De gaten in de kast zijn nu ook afgetekend.

[ Voor 87% gewijzigd door waterkoud op 22-10-2005 19:14 ]
Maar wordt dit niet iets teveel van het goede qua lichtopbrengst? Volgens mij heb je meer dan genoeg aan de helft. Even de randen van het plexi opschuren en je hebt een mooi egaal effect.
Toch?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Omdat het maar een heel smal stukje acrylglas is, heb ik het randje ingeklemd tussen twee strookjes hout tijdns het boren.
Ik moet ook elk gat twee keer boren. Een keer met een 6 mm. boor en maar 1,5 mm. diep ( niet door het acrylglas heen dus ) en de tweede keer met een 3mm. boor helemaal door de plaat heen, hier komen de pootjes van de leds doorheen.
gianada
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
[ Voor 9% gewijzigd door syo op 24-10-2005 19:45 ]
Verwijderd
Je hebt kolomboren en kolomboren ! De goekoperen versies hebben een soort van meetstrip naast de hendel zitten en je hebt er weer je tot op een 2/10 van een mm kan afstellen en vastzetten.gianada schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:30:
kan je met zo'n kolom boor perfect zeggen ik wil gaten van zo diep? Dat ging toch niet met diegene waarmee ik ooit nog eens gewerkt heb
Maar toch blijft het een preciesie werkje en dat dwingt respect af!
Ben inmiddels aan het solderen, maar wilde nog even voor ik koffie ga drinken een foto posten.

Ik hoop dat ik genoeg krimpkous heb

Alles past ook nog precies. Het wordt als het ware een grote sandwich.

De twee platen op elkaar. In het eindresultaat zit er tussen deze twee lagen nog het aluminium van de kast.

Morgen staat me een nog grotere klus te wachten, het solderen van de draadjes die van de weerstanden afkomen aan deze ledjes. Voor vandaag vond ik het genoeg.
Verwijderd
Kom je toevallig zaterdags?waterkoud schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:31:
Dank je, maar het is niet moeilijk. Het is meer een kwestie van geduld hebben. Ik baal ervan dat ik mijn ledjes niet eerder heb gekregen, dan had ik komend weekend op de HWI dagen kunnen staan. Ik kom nu puur als toeschouwer.
geen vriendin ?
geen werk ?
ga je naar school ?
waar haal je in godsnaam de tijd vandaan om dit te doen.
wel diep respect hoor prachtig werk
een casemod met dit niveau van perfectie zie je maar weinig langs komen!
i bow
echt het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien!
kan niet wachten op totaalshots
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Brutale stelling:bastv schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:45:
brutale vraag....
geen vriendin ?
geen werk ?
ga je naar school ?
90 % van alle tweakers is single, doet niks aan school, en tweakt ook nog eens op zn werk..
prutsert
hele hele nette mod, ben benieuwd naar het eindresultaat, kom je ook op de HCC?
K to the KillaZ
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat met de leds, puik werk!
en zoals mydogisgone al zegt, voordat de hardware er in komt test ik de leds natuurlijk. Is een kwestie van even een verbinding maken met de voeding in de pc die ik nu gebruik.
Of ik op de HCC zal komen weet ik nog niet. Ik heb nog niets ondernomen om een plekje te bemachtigen, maar dat is ook omdat ik nog niet klaar ben met de mod.
[ Voor 61% gewijzigd door waterkoud op 25-10-2005 17:55 ]
maar ik vind het un prachtige mod
jij bent mijn idooool

en zo ziet de andere kant eruit, waar alle kopjes van de leds uitsteken.

K to the KillaZ
Verwijderd

en in deze volgorde.

Dus helemaal boven de grill, daaronder het acrylglas met alle spijltjes, dan het aluminium van de Lian Li kast en als laatste ( is dus aan de binnenkant van de kast ) het acrylglas dat je helemaal rechts op de foto ziet. Dat is ook het plaatje waar ik de leds in heb geplaatst en waar je nu al die draden ziet zitten.
Vanavond een beetje laat thuis, maar toch nog vlug even iets gedaan. De printplaat even vastgezet in de kast en de kabels gebundeld.

De kabels rechts gaan allemaal naar de leds onder de grill. Rode draden naar de UV leds en de zwarte naar de witte leds.
De twee bundels linksonder gaan naar de leds in het onderste gedeelte van de kast ( bij de voedingen en de harde schijven ) en de twee bundels linksboven zijn voor het bovenste deel van de kast. Daar waar de CPU koeler te zien is.

echt super veel respect voor je gedult en perfectie zeg
This message was sent on 100% recyclable electrons.

Is het eventueel niet mogelijk om zoals bij je fans een framepje errond te bouwen ?
Een beetje verlies heb je altijd...
Ik heb snel even een foto gemaakt en deze foto is schuin van onder genomen.

[ Voor 20% gewijzigd door waterkoud op 27-10-2005 22:13 ]
Tenzij je van die mensen hebt die (als je een window hebt) de neiging hebben om ff door het window naar boven te gaan kijken naar bijvoorbeeld de rad.waterkoud schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:08:
Als alles ingebouwd is zal het niet te zien zijn. Heb ook veel moeite moeten doen om hier een foto van te maken. In eerste instantie was ik ook van plan om net als bij de andere fans, hier ook een aluminium strip om de fans heen te buigen, maar daar heb ik ook vanaf gezien omdat het toch niet zichtbaar is.
Ik heb snel even een foto gemaakt en deze foto is schuin van onder genomen.
[afbeelding]
Nuja, doen ze niet allemaal, maar een volledig afgewerkt product heeft altijd zen meerwaarde niet ?
Kortom, Supersick
Joejoe!

Dat is geen geperforeerd aluminium van de kast maar MeshX van A.C. Ryan. In mijn ogen staat dat vele malen beter dan gepolijst aluminum, maar smaken kunnen verschillen natuurlijk.
Vandaag vanaf een uur of 13.00 tot nu toe zitten solderen. Alle leds onder de gril zijn gesoldeerd. Als ik even snel reken heb ik vandaag 64 draden aan elkaar moeten solderen, 122 keer een draadje moeten strippen en 64 krimpkousjes aangebracht. Ik hoop vanavond de leds onder de gril/reservoir te kunnen gaan testen.

en qua kleur komt deze foto nog het dichtst bij de werkelijkheid.

De lichtintensiteit is precies zoals ik het wilde hebben, niet te overdreven fel en toch alle spijlen opgelicht.
Voordat er opmerkingen komen, er moeten nog 4 inbusboutjes bij de gril en 4 inbusboutjes bij het reservoir bevestigd worden. Het is ook maar even een test van de ledjes natuurlijk.
Nu nog verlichting in het red in ongeveer dezelfde kleur en dat wordt mega geil !!!
En idd, dat soort dingen is voor geen meter te fotograferen.
[ Voor 24% gewijzigd door PeGys op 29-10-2005 21:02 ]
LOLZ! Dan denk ik dat je verwachtingen te hoog waren want dit ziet er gewoon erg geil uit
Als je nou duo-color leds had gebruikt had je ook nog n leuk looplicht of andere onzin kunnen maken
[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 29-10-2005 21:15 ]
Ik zie hem wel een keer op een beurs (als je daar ook ben met je kast)
Verwijderd
Ik heb een soort onderzetter van 18 mm dik plexiglas onder mijn Shuttle waar twee 20 cm ccfl's inzitten.
Eigenlijk het zelfde idee als iedeejo tussen zijn waterkoeling -lian li - prom heeft zitten.
Daar krijg ik ook geen fatsoenlijke foto van gemaakt, je weet alleen hoe het er uit ziet als je het zelf ziet.
Maaruhhh... waterkoud, erg netjes gemaakt
Waarom heeft een computer geen versnellingen?
Dit is echt een rare/brutale vraag.bastv schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:45:
brutale vraag....
geen vriendin ?
geen werk ?
ga je naar school ?
wel diep respect hoor prachtig werk
1. Ik heb een vriendin
2. Ik heb een (bij)baan (werk 30,5 uur per week)
3. En ja ik ga naar school 4 dagen in de week Het is zo geplaned dat ik 4 dagen ipv 5 dagen ga.
daarnaast ben ik ook met een cip aan het bouwen (staat in schop een modje)
Revive the guild!