Hmmm, doet die van mij ook...kan het zijn dat de XFX die sensor niet heeft? Reacties!Gaat niet door|A schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:42:
Heeft iemand ook problemen met de XFX 6600GT agp dat Nvidia de ambient temperature niet weer geeft?? bij mij blijft deze namelijk op 0 graden staan
Anoniem: 45027
Ik heb ook de XFX 6600GT AGP, maar bij mij geeft ie wel de ambient temperatuur aan. Die is rond de 40 graden overigen.nika schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:24:
[...]
Hmmm, doet die van mij ook...kan het zijn dat de XFX die sensor niet heeft? Reacties!
Anoniem: 93525
LinkjeAnoniem: 128805 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:03:
Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met de nieuwste FW driver van NVIDIA versie 67.66 voor Windows 2000/XP?
Ik ben hem momenteel aan het downloaden, maar ik ben wel heel benieuwd of er al positieve reacties over te melden zijn m.b.t. compatibility etc. t.o.v. de 66-serie?
Ik ga ze morgen ook even testen, ben benieuwd
Is er iemand die een adres weet voor een 9 pins s-video kabel die overgaat in een gele tulp stekker male?
Sinds een paar weken heb ik nu een XFX 6600GT kaart en daar zou ik graag mijn Marmitek setje weer op willen aansluiten.
Op mijn vorige kaart zat een 7 pins aansluiting en bij dat Marmitek setje zat een 7 pins kabel en dat was dus geen probleem.
Maar gezien dat de 6600 een 9 pins aansluiting heeft,moet er dus een andere kabeltje bij
Sinds een paar weken heb ik nu een XFX 6600GT kaart en daar zou ik graag mijn Marmitek setje weer op willen aansluiten.
Op mijn vorige kaart zat een 7 pins aansluiting en bij dat Marmitek setje zat een 7 pins kabel en dat was dus geen probleem.
Maar gezien dat de 6600 een 9 pins aansluiting heeft,moet er dus een andere kabeltje bij
[ Voor 12% gewijzigd door Davidoff_Smoker op 19-01-2005 01:40 ]
Hey , even wat domme vraagjes hoor.
Waar overclocken jullie deze kaarten mee?
Ik heb een Leadtek 6600GT maar die bijgeleverde Firefox bgint me de keel uit te hangen want elke keer als ik mijn 3d memory clock overclock overclockt ie de 2d core gezellig mee
. Begint echt een rotzooi te worden zo.
Lijkt me trouwenstoch ook dat je na overclock even moet rebooten voor je 3dmark of zo checkt of is dat niet nodig?
En in 3dmark zijn die 4 grafische tests voldoende voor een waardige 3dmark score of doet iedereen dat met alles?
dat was het ergste wel even
Ik heb een Leadtek 6600GT maar die bijgeleverde Firefox bgint me de keel uit te hangen want elke keer als ik mijn 3d memory clock overclock overclockt ie de 2d core gezellig mee

Lijkt me trouwenstoch ook dat je na overclock even moet rebooten voor je 3dmark of zo checkt of is dat niet nodig?
En in 3dmark zijn die 4 grafische tests voldoende voor een waardige 3dmark score of doet iedereen dat met alles?
Anoniem: 128805
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de bijgeleverde "opvoer-software" die te vinden is op de driver CD van de XFX Geforce 6600 GT (PCI-e)?
Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd.
Anoniem: 43074
Je bedoelt winfoxPheace schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 04:19:
Hey , even wat domme vraagjes hoor.
Ik heb een Leadtek 6600GT maar die bijgeleverde Firefox bgint me de keel uit te hangen want elke keer als ik mijn 3d memory clock overclock overclockt ie de 2d core gezellig mee. Begint echt een rotzooi te worden zo.
expertool, kan de 2d en 3d van elkaar scheiden met overclocken. Ik weet alleen
niet of deze optie werkt met de leadtek, denk het wel.
Anoniem: 132667
Als je kaart van Microsoft afkomstig is wel jaPheace schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 04:19:
Bij mij zijn de mem. clock freq. ook gekoppeld wat 2 en 3 d betreft. Als ik in 3d de freq. omhoog gooi dan doet hij dit ook voor 2d. Verder zie ik hier geen probleem in omdat juist de scheiding van core freq. is gedaan om de gpu-fan een standje langzamer te kunnen laten draaien. Dit is voor het mem. niet van toepassing omdat deze geen actieve fan hebben.Anoniem: 43074 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:33:
[...]
Je bedoelt winfoxIk vind dat echt een shit programma. Dat programma van gainward,
expertool, kan de 2d en 3d van elkaar scheiden met overclocken. Ik weet alleen
niet of deze optie werkt met de leadtek, denk het wel.
Zelf heb ik er dus geen probleem mee zolang de temp. maar goed zijn en het geheugen niet in rook opgaat.
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Winfox is inderdaad een klote programma, maar als ik het eraf haal dan kan ik m'n core-temp niet meer aflezen??
Dan staat er doodleuk 0 graden in het venster...
[ Voor 22% gewijzigd door Therion309 op 19-01-2005 13:14 ]
mooi toch? veel koeler kan niet
Anoniem: 111790
installeren en niet mee laten opstarten. heb ik gedaan en ik heb de gainward tool wel geinstalleerdTherion schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:14:
Winfox is inderdaad een klote programma, maar als ik het eraf haal dan kan ik m'n core-temp niet meer aflezen??![]()
ik had ook winfox erop staan, maar er gelijk afgegooit, ik oc nu gewoon met de Nvidia drivers
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
67.03 doet het bij mij beter, ik had 3dmark03 lopen met 67.66 @ 585/1100 en ik kreeg artifacts en met 67.03 kon hij zelfs nog makkelijk op 590/1150 lopenAnoniem: 128805 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:03:
Zijn er hier misschien al mensen die ervaring hebben met de nieuwste FW driver van NVIDIA versie 67.66 voor Windows 2000/XP?
Ik ben hem momenteel aan het downloaden, maar ik ben wel heel benieuwd of er al positieve reacties over te melden zijn m.b.t. compatibility etc. t.o.v. de 66-serie?
Anoniem: 98562
Als mijn pc aanstaat hoor je hem nietnika schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:21:
[...]
Juist ja, hij ZOU vandaag komen. Maar ja, bij ATRO hadden ze even vergeten te melden dat ie even uitverkocht was. Hij komt hoogstwaarschijnlijk morgen, aangezien die vandaag op de bus is gegaan...
Morgen echter geen tijd voor montage, dus wachten tot donderdag! Ik zal de resultaten posten natuurlijk.
Voel me na bovenstaande posts wel een proefkonijn...
Maar goed, ik ben zometeen wel de eerste die af is van de stofzuiger!
EDIT: ga overigens in eerste instantie niet aan de Ramsinks lopen zagen..
.die laat ik er eerst af. Ik heb geen overclock ambities, slechts rust is mijn streven
Gewoon op 50% zetten tijdens het downloaden ofzo :] en tijdens windows
Ik heb ook al spellen gespeeld @ 50% fanspeed. temp word dan zo'n 60 graadjes... goed te doen toch?

Ik wou even het volgende met jullie delen:
<stilte></stilte>
Ik hoor niets! Eenmaal Zalman Vf700 op een XFX 6600GT AGP!
Dat kan dus gewoon! De koelvin van de pci-agp bridge is al helemaal geen probleem. Daar komt ie niet eens in de buurt! Dus laten we daar niet meer over praten. (en ja, dat is gewoon zo'n lomp recht blok).
Het enige probleem zit hem erin dat bij het rechter mountinghole er drie kleine componentjes (ik denk weerstanden of condenstatoren) aan de achterkant van de kaart zitten. Je moet heel voorzichtig zijn met het installeren van de bevestigings-nipples aan deze kant. Het lijkt alsof deze bijna tegen de componentjes aankomt. Voor de zekerheid heb ik er aan deze kant nog een dun O-ringtjes tussen gedaan, zodat de nipple net iets verder van de componentjes afligt (er valt een heel dun streepje licht door). Voor al jullie die een CNS7000 CU van Zalman hebben, daar zaten van die ringtjes bij (soort van hard karton ofzo).

Dit is dus de probleem regio. Ik heb onder dat rubberringetje dus nog een dun o-ringentje zitten. komt ie iets omhoog en daardoor iets verder van het componentje af.
De koeler steekt natuurlijk wel over de kaart uit, dus als je een klein kastje hebt dan moet je wel even kijken (+/- 3 cm boven de kaart uit) en je mist je aangrenzende pci-slot.
Had geen camera bij de hand, dus die foto's helaas.
Ik ga genieten van de stilte!
O ja: idle +/- 15 graden koeler (bij 1350 rpm).
Gestresst laat ik nog wel ff weten.
<stilte></stilte>
Dat kan dus gewoon! De koelvin van de pci-agp bridge is al helemaal geen probleem. Daar komt ie niet eens in de buurt! Dus laten we daar niet meer over praten. (en ja, dat is gewoon zo'n lomp recht blok).
Het enige probleem zit hem erin dat bij het rechter mountinghole er drie kleine componentjes (ik denk weerstanden of condenstatoren) aan de achterkant van de kaart zitten. Je moet heel voorzichtig zijn met het installeren van de bevestigings-nipples aan deze kant. Het lijkt alsof deze bijna tegen de componentjes aankomt. Voor de zekerheid heb ik er aan deze kant nog een dun O-ringtjes tussen gedaan, zodat de nipple net iets verder van de componentjes afligt (er valt een heel dun streepje licht door). Voor al jullie die een CNS7000 CU van Zalman hebben, daar zaten van die ringtjes bij (soort van hard karton ofzo).

Dit is dus de probleem regio. Ik heb onder dat rubberringetje dus nog een dun o-ringentje zitten. komt ie iets omhoog en daardoor iets verder van het componentje af.
De koeler steekt natuurlijk wel over de kaart uit, dus als je een klein kastje hebt dan moet je wel even kijken (+/- 3 cm boven de kaart uit) en je mist je aangrenzende pci-slot.
O ja: idle +/- 15 graden koeler (bij 1350 rpm).
[ Voor 10% gewijzigd door nika op 19-01-2005 18:07 ]
Heej lefgozernika schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:50:
Net ff 1 sessie 3dmark03 gedraaid...met tweakers op de achtergrond aan 8086 marks
En een temp stijging van 6 graden!
Ter vergelijk, met de standaard koeler ging ik +/- 20 graden omhoog!
Zalman rulez!
Zou lullig zijn als ie in tweeen knakt
iig fijn dat je al proefkonijn wilde fungeren
edit: btw, heb je de ramsinks er nog opgezet? En zo niet, wordt je ram dan niet te heet?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 45027 op 19-01-2005 17:12 ]
Heb de CU versie er op zitten (die 1,5x zo zwaar is als de ALCU). Geen probleem.
Heb net even overclockt met Coolbits, Hij gaf zelf aan (zit tegenwoordig zo'n knop op: detecteer beste waarden) dat de clock naar 591 kon en het geheugen naar 1,18GHz.
Dus toch nog een keer 3dmark03 gedraaid: 9295 !!!! Temp: 47 graden!
Geen ramsinks. Die moet je overigens echt bijzagen (zie een van de vorige posts) anders passen ze echt niet onder de koeler.
Heb net even overclockt met Coolbits, Hij gaf zelf aan (zit tegenwoordig zo'n knop op: detecteer beste waarden) dat de clock naar 591 kon en het geheugen naar 1,18GHz.
Dus toch nog een keer 3dmark03 gedraaid: 9295 !!!! Temp: 47 graden!
Geen ramsinks. Die moet je overigens echt bijzagen (zie een van de vorige posts) anders passen ze echt niet onder de koeler.
[ Voor 18% gewijzigd door nika op 19-01-2005 17:24 ]
Anoniem: 49365
Ik heb bijna dezelfde specs als jij en ook problemen met m'n Club3d. (66.93 drivers, en andere ook) Bij Colin McRae loopt hij na een paar minuten vast (beeld bevriest en geluid komt in een lus), bij andere spellen houdt hij het wat langer uit maar vroeg of laat slaat hij vast.bin_jackson schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:45:
Ik heb vorige week een Club3d 6600gt AGP gekocht. Hij werkt alleen niet helemaal lekker. Met alle games die ik heb getest loopt hij niet soepel. Ook zie ik soms gewoon op m'n desktop zwarte puntjes. Weet iemand mischien wat er aan de hand kan zijn?
spec's:
AMD Athlon XP 2500+
1gb DDR ram (Twinmos dual channel pc2700)
200GB Western Digital hd SATA
Aopen H500A case met 300 watt voeding
Philips 107E4 17 inch monitor
Windows XP home edition SP2
3DMark03: 7129
(m'n vorige kaart was een Radeon 9800pro)
Op de site van Club3d staat wat je kunt proberen, een van hun suggesties is om AGP fast write in je bios uit te zetten, heb je dit al geprobeerd?
Ik heb hen gemaild over het probleem en kreeg het advies terug te gaan naar de winkel voor RMA.
Anoniem: 31180
Ik heb een Asus Extreme N6600 GT. De koelder geeft een vrij irritant 'tsjerpend' geluid, heeft iemand hier een oplssing voor (een tooltje om de fanspeeds te regelen bijvoorbeeld)?
Heeft iemand de volledige fuctionaliteit van Asus Smartdocotor al weten te "unlocken"? Ik heb de laatste Nvidia drivers, de Asus Enhanced driver 1.14 en Smartdoctor 4.60. Het enig dat ik te zien krijg in Smartdoctor zijn twee sliders om de core en memory frequentie te overclocken, terwijl je met Smartdocotr veel meer zou kunnen regelen....
Heeft iemand de volledige fuctionaliteit van Asus Smartdocotor al weten te "unlocken"? Ik heb de laatste Nvidia drivers, de Asus Enhanced driver 1.14 en Smartdoctor 4.60. Het enig dat ik te zien krijg in Smartdoctor zijn twee sliders om de core en memory frequentie te overclocken, terwijl je met Smartdocotr veel meer zou kunnen regelen....
Nogmaals;sjakietrekhakie schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:14:
Ik heb gehoord dat de Club3D op een lagere memclock draait en tevens schijnt SLI niet te werken met (sommige?) Club3D 6600GT's. Klopt dat? Als dat waar is ga ik voor Leadteks
Zijn er SLI problemen met de Club3D 6600GT, en klopt het dat deze iets langzamer is dan de andere 6600's?
De Zalman 700-Cu zal niet snel te zwaar zijn hoor. Ik had eerst een Artic NV5 op mijn 6800 LE en die is 430 gram. Das dus echt een stuk zwaarder, daarbij vergeleken zijn beide Zalmans pinuts kwa gewicht.Anoniem: 45027 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:09:
[...]
Heej lefgozerMooi dat het allemaal goed werkt. Ik had enkel nog 1 vraagje, heb jij de alcu of de cu? Aangezien het zwaartepunt wat verder van het moederbord af ligt door de rare locatie van de core, weet ik niet of de alcu mischien te zwaar is.
Zou lullig zijn als ie in tweeen knakt, maar mischien kan de cu er evengoed nog makkelijk op wat de zwaarte betreft.
iig fijn dat je al proefkonijn wilde fungeren![]()
edit: btw, heb je de ramsinks er nog opgezet? En zo niet, wordt je ram dan niet te heet?
Die ramsinkjes zijn echt niet nodig hoor. Ik heb ze er op, omdat ik een 6600GT PCI-e heb en het dus makkelijk paste en tja, ze zaten er toch bij
Maar voor de koeling is het niet nodig, op een stockkaart zitten meestal helemaal geen ramsinkjes en met de Zalman 700 wordt het geheugen sowieso al veel beter gekoeld door de airflow van de Zalman zelf, in vergelijking tot een stockkoeler.
Ik heb nog niet veel gemerkt in verschil met overclockbaarheid van het geheugen met de sinkjes erop. Met de stockkoeler en zonder geheugensinkjes kwam ik sowieso al tot 1220 Mhz. De Zalman zelf op de core maakt veeeeel meer uit voor overclocken, toen kon ik opeens van core 585 mhz naar 620 mhz.
Als ik een AGP versie had zou ik die moeite niet van het aanpassen van de geheugensinkjes niet doen en het gewoon zonder laten.
actifacts? komen die door te heten memory of je GPU?
Ik weet niet bij welk spel jouw core 60 graden wordt bij 50% fanspeed,Anoniem: 98562 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:26:
[...]
Als mijn pc aanstaat hoor je hem nietdus stofzuiger.. valt wel mee
![]()
Gewoon op 50% zetten tijdens het downloaden ofzo :] en tijdens windows
Ik heb ook al spellen gespeeld @ 50% fanspeed. temp word dan zo'n 60 graadjes... goed te doen toch?
maar het klinkt niet echt waarschijnlijk. Hier wordt hij nl. rond de 80 graden
volgens expertool, wat waarschijnlijker is want zelfs met 100% fan
is 60 graden nog erg laag.
ik heb de Asus Extreme N6600GT 128Mb, DVI, TVout, AGP besteld
hijs even duur als bij alternate voor de gewone 6600gt van asus
229 dus
hijs even duur als bij alternate voor de gewone 6600gt van asus
229 dus
Iemand enig idee hoe ik deze connector:

in me geforce krijg?
Moet een blokje tussen, maar waar zijn die te vinden?
Toen ik een GeForce2 GTS had paste die er zonder tussenstukje direct in. Nu helaas niet meer.

in me geforce krijg?
Toen ik een GeForce2 GTS had paste die er zonder tussenstukje direct in. Nu helaas niet meer.
Anoniem: 94768
Nou op je GF zit een andere connector. Ik kreeg ik wel zo'n kastje bij waar die stekker wel in kan doenAnoniem: 45027 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:10:
Iemand enig idee hoe ik deze connector:
[afbeelding]
in me geforce krijg?
Ik heb er 1 kabeltje bij gekregen. Aan de ene kant zit een connector die in me geforce past, en aan de andere kant zit net zo'n connector als op dat plaatje.Anoniem: 94768 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:13:
[...]
Nou op je GF zit een andere connector. Ik kreeg ik wel zo'n kastje bij waar die stekker wel in kan doen. Heb je niet een verloopstukje bij gekregen ofzo?
Dus ik zit dan met twee male connectors
Ik heb hem ook maar besteld dat geluid is gewoon niet te doen en die temp mag ook wel iets naar benedennika schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:36:
Ik wou even het volgende met jullie delen:
<stilte></stilte>
[afbeelding]
O ja: idle +/- 15 graden koeler (bij 1350 rpm).Gestresst laat ik nog wel ff weten.
als het goed is heb ik hem morgen
AMD athlon 64 3000+, DFI Lanparty UT nF3, XFX 6600GT AGP
Anoniem: 125150
Nee hoor mijne loopt stabiel op 580mhz en mem op 1.17ghz. . .sjakietrekhakie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:27:
[...]
Nogmaals;
Zijn er SLI problemen met de Club3D 6600GT, en klopt het dat deze iets langzamer is dan de andere 6600's?
Mee, eens wat een herry ding zeg die XFX. Die koeler maakt gewoon 10x zoveel herrie als alle andere fans bij elkaar.. ik ga ook maar eens zo'n Zalman bestellen dan.Gaat niet door|A schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:22:
[...]
Ik heb hem ook maar besteld dat geluid is gewoon niet te doen en die temp mag ook wel iets naar beneden
als het goed is heb ik hem morgen
Is er ondertussen iemand die een utility weet waarmee ik het ding kan downclocken en de fans lager kan laten draaien?
[ Voor 14% gewijzigd door Da_DvD op 20-01-2005 01:12 ]
Downclocken kan volgens mij wel met alle clock utilities, probeer gewoon die van nvidia eens. Die moet je wel eerst unhiden mbv nvtweak ofzo.Da_DvD schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:08:
[...]
Is er ondertussen iemand die een utility weet waarmee ik het ding kan downclocken en de fans lager kan laten draaien?
Met de gainward expertool kan je de fans langzamer laten draaien zoals reeds vermeld in dit topic
Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd .... maar ik word er best wel een beetje depri van.
Mijn voorkeur gaat uit naar de ....... Asus N6600GT/TD 128 MB, AGP 8X maar ik heb geen zin om de koeler er gelijk af te gaan slopen ivm garantie enzo.....
Maken die dingen nu echt zo'n lawaai of valt het wel mee ?
( ik snap die fabrikanten dan ook niet ..... die gasten moeten toch ook weten dat niemand een lawaai_kaart wil )
Zal wel aan mij liggen dan
Heeft iemand de bovenstaande ASUS inmiddels al .... ben zeer benieuwd of deze ook herrie maakt dan.
Mijn voorkeur gaat uit naar de ....... Asus N6600GT/TD 128 MB, AGP 8X maar ik heb geen zin om de koeler er gelijk af te gaan slopen ivm garantie enzo.....
( ik snap die fabrikanten dan ook niet ..... die gasten moeten toch ook weten dat niemand een lawaai_kaart wil )
Zal wel aan mij liggen dan

Heeft iemand de bovenstaande ASUS inmiddels al .... ben zeer benieuwd of deze ook herrie maakt dan.
Zou dat werken met de XFX?Anoniem: 45027 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:16:
[...]
Met de gainward expertool kan je de fans langzamer laten draaien zoals reeds vermeld in dit topic
@RoadHouse: Ja het lawaai is echt heel erg. Lees ook eens de review van Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19
De meeste consumenten staren zich dood op performance, dus is het voor de fabrikant het best om daar het meeste geld in te steken. Als ze er ook nog eens een dure koeler opzetten, dan wordt de prijs weer hoger dan die van een concurent. En de consument wil het meestal zo goedkoop mogelijk.RoaDHouse schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:18:
Ik heb dit topic met veel interesse gevolgd .... maar ik word er best wel een beetje depri van.
Zal wel aan mij liggen dan![]()
En of ze echt zoveel lawaai maken? Jah dat verschilt voor iedereen. Er valt wel mee te leven hoor
Zoals reeds vermeld in dit topic werkt dit ook met andere kaarten jahDa_DvD schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:29:
[...]
Zou dat werken met de XFX?
@RoadHouse: Ja het lawaai is echt heel erg. Lees ook eens de review van Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=19
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 45027 op 20-01-2005 01:32 ]
Kijk als ik een game speel vind ik het niet erg dat de fan lawaaierig is. Maar als ik mijn pc 's nachts aanlaat zet ik de case fan uit, zet m'n AMD op 1000 MHz en zet alle fans op een RPM zo laag dat ze niet meer hoorbaar zijn. Dan kan ik slapen. Het probleem is dus die XFX, die fan gaat niet langzamer draaien zelfs niet als het beeld door Windows uitgeschakeld is.
EDIT: bedankt tweakkuiken
EDIT2: de FTP van Gainward lijkt down, heeft iemand een mirror van die expert tool? De downloads die ik vind zijn blijkbaar oudere versies want hij support de XFX niet.
EDIT2: de FTP van Gainward lijkt down, heeft iemand een mirror van die expert tool? De downloads die ik vind zijn blijkbaar oudere versies want hij support de XFX niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Da_DvD op 20-01-2005 01:45 ]
Bedankt voor de link .... ik heb nu nog een TI_4200 en die is wel rustig ...... als een 6600_ GT dat ook is bestel ik hem meteen .....
Deze quote komt uit deeltje 2:Da_DvD schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:34:
Kijk als ik een game speel vind ik het niet erg dat de fan lawaaierig is. Maar als ik mijn pc 's nachts aanlaat zet ik de case fan uit, zet m'n AMD op 1000 MHz en zet alle fans op een RPM zo laag dat ze niet meer hoorbaar zijn. Dan kan ik slapen. Het probleem is dus die XFX, die fan gaat niet langzamer draaien zelfs niet als het beeld door Windows uitgeschakeld is.
En de link werkt ( bij mij iig wel ). Hij werkt iig op verschillende merken valt in dat deel te lezen, tot nu toe niemand horen zeggen dat ie niet zou werken bij bepaalde merken.Testdummy schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:59:
Hoe hard draait bij iedereen de fan? Draait hij op maar een snelheid?
Bij mij draait hij continu hetzelfde, in maar een stand,
voor windows en 2d en in 3dmark03, en het is een behoorlijk lawaai.
Ik kan helaas nergens de fan snelheid instellen.
EDIT: Ik heb in deel 1 gezien dat mensen de expertool gebruiken van gainward.
Dit werkt idd. zeer goed, pff. Voor mensen die geen fan control hebben
en meteen de nvidia drivers installeren, de fan draait continu voluit.
Voor rust in windows zelf:
http://ftp.gainward.com/utility/expertool/expertool_329.zip
Nu ga ik echt pitten

Wat kan ik zeggen? OMG!
Ik start het progje en wham weg is het lawaai!
*mijn volgende graka wordt een gainward :P*
Ik start het progje en wham weg is het lawaai!
*mijn volgende graka wordt een gainward :P*
Dat Expertool werkt fantastisch hier. Die reference koeler van Leadtek is behoorlijk lawaaiig als ie voluit loopt, gewoon 2d fan speed op 85% gezet en na 't gamen wordt het heerlijk stil. Idle temps zijn toch maar een graadje of 40...
Anoniem: 132667
Ik gebruik Coolbits van NVidia ..tegenwoordig zijn er keuzes mogelijk: optimale klokfrequenties, automatisch overclocken, handmatig overclocken en er zit gelijk een temperatuur meter in.
misschien is het wel handig om de experttool in de OP te zetten
PSN: djmurcielago
l0l, heb nog geeneens naar die cd gekekenAnoniem: 128805 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:58:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met de bijgeleverde "opvoer-software" die te vinden is op de driver CD van de XFX Geforce 6600 GT (PCI-e)?
Ik ben benieuwd.

Even kijken wat voor leuke meuk daar opstaat vanmiddag =)
hebtie nie blijkbaar , is al eerder in het topic vermeldtAnoniem: 133113 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:47:
Ik heb een de 6600GT agp 8x van XFX maar bij abient temp staat er niks hoe kan dat?
Hm, is wel leuk zo'n zalman. Ben alleen bang dat het niet in m'n kast past
Anoniem: 59347
Ik heb momenteel een Epox 8k3a+ met een AMD 1700+. (AGP4x) mobo en wil nu een 6600gt gaan kopen.
Gaat mijn proc een bottleneck vormen en is de AGP4x ook geen bottleneck t.o.v. een AGP8x kaart?
Gaat mijn proc een bottleneck vormen en is de AGP4x ook geen bottleneck t.o.v. een AGP8x kaart?
AGP 4 of 8 maakt ook niet zo veel uit zit weinig verschil tussenAnoniem: 59347 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:03:
Ik heb momenteel een Epox 8k3a+ met een AMD 1700+. (AGP4x) mobo en wil nu een 6600gt gaan kopen.
Ister hier toevallig iemand die nog UT speelt? ik probeer de eerste versie nog te spelen maar dat is haast niet te doen met die 6600GT vergeleken met mijn ti4200 zeg , Iemand een idee hoe dat komt? Geloof dat ik 71.24 drivers gebruik.
Latere versies van UT draaien trouwens heerlijk zelfs op full :, jammer dat ze niet zo leuk zijn
Latere versies van UT draaien trouwens heerlijk zelfs op full :, jammer dat ze niet zo leuk zijn
Anoniem: 77077
ik draai atm 2 Asus6600GT's in SLI, ben fan van high quality FPS games.
als ik SLI uitzet heb ik in spellen zoals HL2 zelfs hogere fps...
daarintegen heb ik met benchmarks zoals 3dmark2004 een performancewinst van 80%.
dus voor de gamefreaks kan ik het persoonlijk niet aanraden om de 6600gt in SLI te draaien.
ben je beter af met 1 6800GT/Ultra, weet je zeker dat je ook zonder SLI nog lang genoeg vooruit kan..
daarintegen heb ik met benchmarks zoals 3dmark2004 een performancewinst van 80%.
dus voor de gamefreaks kan ik het persoonlijk niet aanraden om de 6600gt in SLI te draaien.
ben je beter af met 1 6800GT/Ultra, weet je zeker dat je ook zonder SLI nog lang genoeg vooruit kan..
zolang de sli nog niet goed verwerkt is in de drivers heb je gelijk, maar het zal niet lang meer duren voordat sli op top gaatAnoniem: 77077 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:34:
ik draai atm 2 Asus6600GT's in SLI, ben fan van high quality FPS games.
soms vraag je jezelf af of ze nog wel iets goed testen voordat ze het releasen.. zie steeds vaker ook bij games en hardware, lijkt wel alsof ze hun producten zo snel mogenlijk willen releasen.djmurcielago schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:41:
[...]
zolang de sli nog niet goed verwerkt is in de drivers heb je gelijk, maar het zal niet lang meer duren voordat sli op top gaat
of het goed werkt maakt niet veel meer uit, dat fixen ze wel met wat updates.
ze maken iig over het algemeen maar een slechte indruk bij mij door me te laten wachten op fixes patches etc..
Oke dat is mooi.... En mn CPU? Geen overkill om plots zo een VGA kaart te hebben?Gaat niet door|A schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:07:
[...]
AGP 4 of 8 maakt ook niet zo veel uit zit weinig verschil tussen
je maakt een grapje zeker..Gaat niet door|A schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:07:
[...]
AGP 4 of 8 maakt ook niet zo veel uit zit weinig verschil tussen
doe maar eens 3dmark draaien op een 4x agp mobo en dan dezelfde proc/videokaart op een 8x agp slot, dit is echt geen klein verschil...
Anoniem: 80400
Je moet ff een verloop stukje halen voor dat probleem m8.Anoniem: 45027 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:36:
[...]
Ik heb er 1 kabeltje bij gekregen. Aan de ene kant zit een connector die in me geforce past, en aan de andere kant zit net zo'n connector als op dat plaatje.
Dus ik zit dan met twee male connectors
Mijn probleem is dat ik nu zwart/wit beeld hem op mijn tv nu ik de asus gt 6600 heb
Met mijn ouwe 4200 ti geen probleem , heeft iemand hettzelfde?
Ik heb de core in 3d mode geonderklokt naar 400mhz ipv 500.
Met fan op 60% en 500mhz core temp core: 80-100 graden
Met fan op 60% en 400mhz core temp core: 70-90 graden
Qua framerate etc. merk je er niets van voor minder zware spellen
zoals halo. Met doom3 merk je waarschijnlijk wel een hoop, evenals hl2.
Ik merk ook geen problemen op met winfox om de 2d clock en 3d clock
apart te verzetten zoals iemand hierboven had, gaat gewoon goed.
Met fan op 60% en 500mhz core temp core: 80-100 graden
Met fan op 60% en 400mhz core temp core: 70-90 graden
Qua framerate etc. merk je er niets van voor minder zware spellen
zoals halo. Met doom3 merk je waarschijnlijk wel een hoop, evenals hl2.
Ik merk ook geen problemen op met winfox om de 2d clock en 3d clock
apart te verzetten zoals iemand hierboven had, gaat gewoon goed.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 20-01-2005 14:36 ]
Ik kan UT99 niet starten, hij wordt heel traag enzo. Zelfde met Unreal 1. Beiden origineel.Pheace schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:24:
Ister hier toevallig iemand die nog UT speelt? ik probeer de eerste versie nog te spelen maar dat is haast niet te doen met die 6600GT vergeleken met mijn ti4200 zeg , Iemand een idee hoe dat komt? Geloof dat ik 71.24 drivers gebruik.
Tis net al "vroeger" toen je UT99 installeerde op een linuxbak en ging spelen met opengl.
Maar als iemand Ut99 en oudere ut games kan spelen met zijn 6600gt (XFX) laat dat hier dan ergens weten aub.
Kun je verschillen aangeven dan?Anoniem: 77077 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:14:
[...]
je maakt een grapje zeker..
doe maar eens 3dmark draaien op een 4x agp mobo en dan dezelfde proc/videokaart op een 8x agp slot, dit is echt geen klein verschil...
Me mobo (a7v333 met amd2400XP+) draait dus max 4X AGP.
In het vorige topic (deel 2 denk ik) heb ik me 3dmark scores geplaatst en kreeg er zelfs vragen over als het had overgeklokt etc omdat de scores blijkbaar aardig hoog waren voor me mobo + cpu.
[ Voor 29% gewijzigd door pstalman op 20-01-2005 14:37 ]
Ik zou even kijken of je agp 3.0 hebt, anders past het niet. Het is geen universele agpAnoniem: 59347 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:04:
[...]
Oke dat is mooi.... En mn CPU? Geen overkill om plots zo een VGA kaart te hebben?
aansluiting op de 6600GT als ik me goed kan herinneren.
ATI radeon 9200 64mbAnoniem: 77077 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:14:
[...]
3dmark 2k1 3182
op agp2
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8045948
3dmark2k1 3621
op agp8
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8151538
vind 500 punten nu niet zoveel verschil
1. De twee systemen zijn totaal verschillend.Gaat niet door|A schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:16:
[...]
ATI radeon 9200 64mb
3dmark 2k1 3182
op agp2
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8045948
3dmark2k1 3621
op agp8
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8151538
vind 500 punten nu niet zoveel verschil
2. Het verschil tussen 4x en 8x is kleiner dan 2x en 8x.
3. 500 punten is normaal gesproken een behoorlijk verschil.
Of bedoel je soms dat ondanks de pc met agp 8x veel sneller is,
er maar 500 punten verschil in zit?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 20-01-2005 15:21 ]
Anoniem: 127962
de nieuwe kaarten gebruiken nog maar de helft van de bandbreedte van de agp 8x, dus door een korte rekensom komen we op maximaal gebruik van de agp 4x, dus het zal bijna geen moer schelen
Zalman VF700-CU roeleert
op mijn XFX 6600GT agp
temp idle
nu 36
fan staat in de silent mode
bij 3dmark 2k5 niet boven de 47 graden gekomen
temp idle
nu 36
lolzAnoniem: 77077 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:14:
[...]
3dmark is een synthetische benchmark, 't kijkt of het mobo 4x of 8x ondersteunt en doet er dan wat puntjes bij of af. In de echte wereld: het maakt geen donder uit en er is geen spel waar je het verschil ooit zou merken.
word de memsinks heet van de 6600? Ik wil namelijk waterkoelen, maar weet niet of ik een blokje moet nemen die de mems mee moet koelen.
vrede in rust
Idd, een halflife2 timedemo is een stuk duidelijker.Meister schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:36:
[...]
lolz
3dmark is een synthetische benchmark, 't kijkt of het mobo 4x of 8x ondersteunt en doet er dan wat puntjes bij of af. In de echte wereld: het maakt geen donder uit en er is geen spel waar je het verschil ooit zou merken.
Heeft iemand de mogelijkheid om een timedemo van AGP4x en 8x te doen?Anoniem: 93525 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:56:
[...]
Idd, een halflife2 timedemo is een stuk duidelijker.
Enne... mn CPU, dat wordt geen bottleneck dus?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 59347 op 20-01-2005 16:26 ]
Tja, tuurlijk wordt het sowieso een bottleneck.Eerst had ik een Barton 2500+, haalde in Doom 3 65 fps op 1024x768 high, nu (met een A64) meer dan 80. Dus, dat verschil tussen wat de kaart kan en wat er uit komt ben je kwijt tot je de rest ook upgrade...of je zet gewoon fijn Antialiasing + AF aan zonder dat het je fps kost en je maakt je er verder niet druk over.
Anoniem: 80400
Niemand?Anoniem: 80400 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:26:
[...]
Je moet ff een verloop stukje halen voor dat probleem m8.
Mijn probleem is dat ik nu zwart/wit beeld hem op mijn tv nu ik de asus gt 6600 heb
Met mijn ouwe 4200 ti geen probleem , heeft iemand hettzelfde?
Ik heb hem er ook net op gemonteerd. Ging veel makkelijker dan verwacht!Gaat niet door|A schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:28:
Zalman VF700-CU roeleertop mijn XFX 6600GT agp
temp idle
nu 36
Ik heb ongeveer dezelfde temps als jij, dus een beetje extra overclocken mag geen probleem zijn. Alleen die ramsinks zet ik er later nogwel eens op. Die moeten nog bewerkt worden.
Ik ben iig dik tevreden
Niet op de AGP versie, daar is die koeler eigenlijk niet voor gemaakt. Gelukkig zijn die ramsinks ook niet erg belangrijk.STIMPPYYY schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:02:
Passen die niet op 6600GT zoals ze worden geleverd dan ?
Maar hier is een foto met bewerkte ramsinks:

Ach weet je wat, laat ik het nog maar'ns een keer herhalen in dit topic, zodat je niet ver hoeft terug te lezen: Zwartwit beeld was volgens mij copyprotectie.Anoniem: 80400 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:46:
[...]Niemand?
Macromedia doet dat volgens mij.
Had ik met eerdere videokaarten ook en dat loste ik toen op door een externe tool te gebruiken die dat signaal uitschakelde (tvtool). Het schijnt dat deze kaart echter niet ondersteund wordt. Maar zoek maar'ns naar iets va macromedia settings. Ik las ook ergens dat de ene tv-output wel kleur beeld geeft, de andere niet vanwege die macromedia copy protectie. Ik geloof dat deze kaart 2 manieren van tv output had.
Suc6, Iemand.
<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>
Ieks, daar gaat je garantie.Anoniem: 45027 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:06:
[...]
Maar hier is een foto met bewerkte ramsinks:
[afbeelding]
Eeehh die ramsinks krijg je bij de koeler. Die zitten er niet standaard op. Dus als je nog garantie wil claimen trek je die ramsinks er gewoon weer af.
Hoe zit het met de verband tussen tunen met Ntune en overclocken in nvidia driver?
Heeft het nut om na het nTunen ook te overclocken in de driver?
Bump! Met mijn club3D kan ik de temp niet aflezen of de fanspeed aanpassen (ook niet met expertool) Ik was toch al van plan er een vf700cu op te zetten.ASracing schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:25:
Die van mij komt als het goed is Vrijdag binnen bij mijn leverancier.
Ben ook ernstig benieuwd. Maar ik heb nu al genoeg foto's gezien, dus ik ben er wel van overtuigd dat het past.
Heeft iemand van jullie al een keer een andere bios geprobeerd?
B.v. om temp. monitoring te activeren?
Of om je voltage intern iets op te schroeven.
Maar...als iemand nog weet of ik de bios kan flashen om toch temp-monitoring e.d. te krijgen hoor ik het toch echt heel graag!! iemand??
Niets...
Anoniem: 120899
ik was lelijk en zag iets over het hoofd
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 120899 op 20-01-2005 21:31 ]
Dan moetje onderclocken...Anoniem: 120899 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:34:
Zijn er nog anderen die een Asus N6600GT agp hebben en dit krijgen als ze de pc opstarten en vielleicht weten waar het aan ligt
[afbeelding]
ik kan geen plekje vinden om m stroom te geven![]()
Is dat de enigste manier om het te voorkomen? Dat is dan best bagger
en hij was nog niet eens overgeklokt
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 120899 op 20-01-2005 20:55 ]
Je zegt dat je geen plekje kan vinden waar je hem stroom kan geven. Bedoel je dat er geen molex connector op zit? Er moet een plekje opzitten waar je een kabel van je voeding in kan steken. Als die er niet op zit moet je je kaart terugsturen.Anoniem: 120899 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:55:
Is dat de enigste manier om het te voorkomen? Dat is dan best bagger
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er geen molex opzit....
Ja, sorry, kheb mijn kast net weer even opengemaakt en heb hem gevonden en stroom gegeven en nu zegt ie het niet meer domme ik

op de aangegeven plek heb ik een tempsensor geplakt ( zit tegen de core aan ) om de temp te meten (zit niet op de kaart zelf dacht ik.. ).
Na 1 uur UT2k4 gespeeld te hebben met full options gaf de sensor een temp door van 59.6 graden celsius.
Tijdens het tikken van dit stukje (ong 1 minuut nadat ut is afgesloten) geeft de sensor 36.2 graden celsius door.
Wat mij dus opvalt is dat de temp héél snel stijgt en daalt!, meer als ik had verwacht.
Temps opzich vallen mij 100% mee
Kaart is een Club 3D 6600GT AGP
[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-01-2005 22:08 ]
www.google.nl
jah ik ook en idd die ramsinks komen nog wel een keer had weinig zin om ze vandaag al te gaan afzagenAnoniem: 45027 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:46:
[...]
Ik heb hem er ook net op gemonteerd. Ging veel makkelijker dan verwacht!
Ik heb ongeveer dezelfde temps als jij, dus een beetje extra overclocken mag geen probleem zijn. Alleen die ramsinks zet ik er later nogwel eens op. Die moeten nog bewerkt worden.
Ik ben iig dik tevreden
Ik ga morgen Zalman VF700-cu halen als ze hem op vooraad hebben en dan proberen de 10K te halen in 03 en de 5K in 05 (05 zal het moeilijkste zijn heb ik nog zown 1000 punten nodig) maar bij 03 nog maar 300 punten
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ja dat is ook veel belangrijker dan dat de koeler stil is en dat de videokaart goed loopt in spellen he? NOT.Cyrus The Virus schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:26:
Ik ga morgen Zalman VF700-cu halen als ze hem op vooraad hebben en dan proberen de 10K te halen in 03 en de 5K in 05 (05 zal het moeilijkste zijn heb ik nog zown 1000 punten nodig) maar bij 03 nog maar 300 punten
en als hij dat nu gewoon leuk vindt??Jerrycan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:41:
[...]
Ja dat is ook veel belangrijker dan dat de koeler stil is en dat de videokaart goed loopt in spellen he? NOT.
Jerrycan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:41:
[...]
Ja dat is ook veel belangrijker dan dat de koeler stil is en dat de videokaart goed loopt in spellen he? NOT.
LOL ik koop die koeler alleen voor de koel prestaties niet voor de stilte (maar het is wel mooi mee genomen)Jerrycan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:41:
[...]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
iemand??Anoniem: 125150 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:51:
Hoe zit het met de verband tussen tunen met Ntune en overclocken in nvidia driver?
Ik heb zelf ook een club3d agp, zonder temp. monitoring.mdhsoftware schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:59:
[...]
Bump! Met mijn club3D kan ik de temp niet aflezen of de fanspeed aanpassen (ook niet met expertool) Ik was toch al van plan er een vf700cu op te zetten.
Maar...als iemand nog weet of ik de bios kan flashen om toch temp-monitoring e.d. te krijgen hoor ik het toch echt heel graag!! iemand??
Ik heb wel het een en ander aan urls en stukjes tekst, zelfs al flashprogjes en een andere bios.
Heb alleen geen floppydrive

Maar ik heb gelezen dat bij mensen na het flashen van een andere bios de temp monitoring het toen wel deed. Was volgens mij een xfx met een msi bios.
Ik heb nu alleen de urls hier, zal de rest morgen wel ff op me server klappen.
http://www.mvktech.net/
http://xtremesystems.org/....php?t=48982&page=2&pp=25
http://forums.nvidia.com/...48&hl=bios%206600gt&st=20
http://whirlpool.net.au/forum-replies.cfm?t=282047&p=1
Hier staat het aardig wat info in.
Nouja als ie daar plezier mee heeft... inderdaad..Gaat niet door|A schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:01:[...]
en als hij dat nu gewoon leuk vindt??
Zit er bij de XFX 6600GT (agp) ook een verloopstukje van de 9pins aansluiting naar SVHS/composiet? Kan nergens de contents van de doos vinden (niet op de XFX site en heb ook al op verschillende webwinkels gekeken)
[ Voor 3% gewijzigd door The big J op 21-01-2005 11:51 ]
Bij mijn pci express versie wel iig.The big J schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:40:
Zit er bij de XFX 600GT ook een verloopstukje van de 9pins aansluiting naar SVHS/composiet? Kan nergens de contents van de doos vinden (niet op de XFX site en heb ook al op verschillende webwinkels gekeken)
Gaat in mijn geval om een AGP versie... Iemand die de XFX 6600GT agp heeft?Anoniem: 93525 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:17:
[...]
Bij mijn pci express versie wel iig.
niks bij gekregen, had em gelukkig nog van mn gf4 mx
zal vanavond eens checken, maar dacht dat het er wel bij inzatThe big J schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:20:
[...]
Gaat in mijn geval om een AGP versie... Iemand die de XFX 6600GT agp heeft?
Dit topic is gesloten.