ik heb hier een aantal toners van 123inkt.nl getest, tot op heden geen problemen mee, ziet er allemaal goed uit en gaat ook langer mee dan normale, iig dan de meegeleverde toner (heb verder nooit originele gekocht)scenic20 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:11:
Ik heb sinds kort een toner van 123inkt in de 2030 zitten. Werkt zover ik kan beoordelen prima. Hoe lang die meegaat weet ik nog niet. Met de bijgeleverde toner heb ik overigens veel meer dan 1500 pagina's kunnen printen. Ook met een originele Brother TN-2000 kwam ik ver boven de 2500 vel uit. Ik hoop dat de toner van 123inkt dan ook meer dan 3000 velletjes gaat halen (want dat geeft 123inkt op).
Over het printen in laagjes hierboven. Dat zie ik ook wel een beetje, maar als jullie de scans die hierboven gepost staan zien, dan valt het toch reuze mee.
Post anders het bestand eens waar je dat probleem mee hebt. Dan zal ik dat ook eens printen en scannen. Dan kan je even kijken of het een probleem met jou 2030 is of dat het zo 'hoort'.
Ook sinds enige tijd de trotse bezitters van de 2030.
Het enige nadeel dat we tot nog toe hebben ondervonden, is een reperterend vlekje op alle geprinte vellen. Mijn ervaring met een andere Laserprinter was dat dit door de drum komt.
Is er een methode dit te herstellen? Of wordt het een hele nieuwe drum?
Wat kost by the way een 2030 drum zo ongeveer?
Enis die ook bij 123inkt.nl te krijgen?
(luie vragen want ik zoek het toch meteen op
)
Het enige nadeel dat we tot nog toe hebben ondervonden, is een reperterend vlekje op alle geprinte vellen. Mijn ervaring met een andere Laserprinter was dat dit door de drum komt.
(luie vragen want ik zoek het toch meteen op
ik meen dat een drum rond de 70-80 euro zat...dus dat kan niet echt uit, aangezien je voor 100 euro een nieuwe printer hebt die ook nieuwe toner heeft.....Fantomaz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:09:
Ook sinds enige tijd de trotse bezitters van de 2030.
(luie vragen want ik zoek het toch meteen op)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
fantomaz zit er op de drum niet een blauw/paars dingetje wat je van links naar rechts kan schuiven om de drum schoon te maken? ik zit nu niet bijd e printer maar ik had dat iig wel bij een mfc 9180
wellicht ff proberen
wellicht ff proberen
Ik zal het eens proberen.
Tx IRCfreak!
Tx IRCfreak!
Het probleem is dus niet opgelost; m'n huisgenoot had het net weerr0el schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:01:
Kheb nu een raar probleem: op mijn win 2003 Pc heb ik deze printer aangesloten, prima ding deed t perfect! Toen had ik een huisgenoot die de printer via t netwerk geinstalleerd had en elke keer als ie printte kwam alleen de eerste pagina eruit en dan ging t lampje paper rood knipperen (ja er was genoeg papier) Nu installeerde een andere huisgenoot ook de printer en had precies hetzelfde! Bij m'n eerste huisgenoot hielp t alles naar default te zetten dus ik dacht ik doe dat ook (bij mezelf) voor huisgenoot 2. Maar nu zit ik met hetzelfde probleem! Paper lampje knippert rood en er komt maar 1 (eerste) pagina uit. What to do, welke instelling?

Je moet instellen dat de tweede pagina uitdezelfde invoer wordt gehaald als de eerste (volgens mij is dit standaard al zo).
Mijn printer wou net geen papier meer doorvoeren, heel vervelend. Dacht dat het echt niet op te lossen was, maar de Brother support heeft mij uitstekend geholpen. Bleek dat Word een driver instelling overrulede, waardoor ie papier handmatig wilde hebben. Binnen 2 min hadden ze dit door.
Mijn printer wou net geen papier meer doorvoeren, heel vervelend. Dacht dat het echt niet op te lossen was, maar de Brother support heeft mij uitstekend geholpen. Bleek dat Word een driver instelling overrulede, waardoor ie papier handmatig wilde hebben. Binnen 2 min hadden ze dit door.
Heeft iemand al een vista driver kunnen vinden voor deze jongen
?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
De mijne zit intussen rond de 1400 pagina's and counting... Is toch zeker al netjes voor een stock geleverde toner vind ik. Heb bij mn vriendin op zolder nog een Brother 1430 staan die nog aan z'n stock toner bezig is met > 2000 pagesJoen schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:18:
Mijn origineel meegeleverde toner is bijna op....
Toch netjes met 1688 geprinte pagina's.
Ik weet dus wel dat mijn volgende laser ook een Brother wordt. (Nu alleen nog de vraag: color of niet, maar dat zoeken we dan wel weer uit)
Zie hier:diontjuh schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:25:
Heeft iemand al een vista driver kunnen vinden voor deze jongen?
http://www.brother.com/E-ftp/windowsvista/europe.html
Build-in dus. Hopelijk doet ie het goed onder 64-bit en heeft ie wel de functies zoals de originele driver!
Verwijderd
Door standaard te printen in de "Toner bespaarstand" ben ik tot 2550 pagina's gekomen met de bijgeleverde toner.scenic20 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:11:
Ik heb sinds kort een toner van 123inkt in de 2030 zitten. Werkt zover ik kan beoordelen prima. Hoe lang die meegaat weet ik nog niet. Met de bijgeleverde toner heb ik overigens veel meer dan 1500 pagina's kunnen printen. Ook met een originele Brother TN-2000 kwam ik ver boven de 2500 vel uit. Ik hoop dat de toner van 123inkt dan ook meer dan 3000 velletjes gaat halen (want dat geeft 123inkt op).
Inmiddels is de toner vervangen door een orgineel exemplaar, een behoorlijke uitgave dus. Ik durfde het niet aan een imitatietoner te gebruiken, maar als ik de reacties hier lees kan dit geen kwaad.
Verder nog mensen die ervaringen hebben met alternatieve toners?
Ik heb net Vista drivers van de Brother site gedownload. De drivers hebben precies dezelfde functies als de XP drivers
Verwijderd
werken ze dan bij u ? bij mij nietjohansoema schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:06:
Ik heb net Vista drivers van de Brother site gedownload. De drivers hebben precies dezelfde functies als de XP drivers
Bij mij werken de 32 bits Vista Drivers prima. Zien er net zo uit als de Xp drivers. De in Vista ingebouwde drivers zijn bij het printen van grafische dingen belabberd. Er komen geen grijswaarden meer op het papier. Afbeeldingen worden dus zwarte vlekken. Ziet er niet uit en kost onnodig veel toner.
Somewhere in Europe...
-edit-
Ik heb m al gekocht, en de 1e ervaringen zijn goed
Ik heb m al gekocht, en de 1e ervaringen zijn goed
[ Voor 129% gewijzigd door Bhai op 16-02-2007 00:26 ]
Verwijderd
Ook ik ben sinds vandaag een brother HL-2030 eigenaar
Had hem gekocht omdat ik de laatste tijd steeds meer en meer afdrukken moet maken, en dan lopen de kosten bij een traditionele inkjetprinter (een hp 5550) aardig op, denk aan 35€ voor een zwart-wit inkjetpatroon waar je maar +- 500pagina's mee doet !
De eerste ervaringen met de printer zijn perfect, makkelijk te installeren, goede afdrukkwaliteit, niet teveel geluidsoverlast, warmt snel op, .... eigenlijk zo'n beetje alles wat hier al tig keer voorgekomen is in userreviews en ervaringen in dit topic, dus ik ga er ook niet meer over vertellen, tenzij dat er specifieke vragen zouden zijn, maar dan hoor ik het wel
Wat ik wel nog niet direct gevonden heb : hoe kunnen jullie precies aflezen hoeveel pagina's er al gedrukt zijn ? Het leek / lijkt me of deze functie ergens bijgehouden wordt (al dan niet in de drivers) maar ik heb deze nog niet kunnen vinden, of houden jullie dit zelf gewoon bij of zijn dit slechts schattingen ?
De eerste ervaringen met de printer zijn perfect, makkelijk te installeren, goede afdrukkwaliteit, niet teveel geluidsoverlast, warmt snel op, .... eigenlijk zo'n beetje alles wat hier al tig keer voorgekomen is in userreviews en ervaringen in dit topic, dus ik ga er ook niet meer over vertellen, tenzij dat er specifieke vragen zouden zijn, maar dan hoor ik het wel
Wat ik wel nog niet direct gevonden heb : hoe kunnen jullie precies aflezen hoeveel pagina's er al gedrukt zijn ? Het leek / lijkt me of deze functie ergens bijgehouden wordt (al dan niet in de drivers) maar ik heb deze nog niet kunnen vinden, of houden jullie dit zelf gewoon bij of zijn dit slechts schattingen ?
De printer houdt dit zelf bij. In Windows kun je het bij de driverinstellingen zien, en kun je ook een testpagina printen met allerlei informatie.
Onder andere besturingssystemen kun je een query naar je printer sturen:
(Eventueel natuurlijk de naam van je printer device veranderen.)
printf "\033%%-12345X@PJL \r\n@PJL DINQUIRE TOTALPAGE\n\n\033%%-12345X" > /dev/ulpt0 grep '[0-9]' /dev/ulpt0
Ik zit te twijfelen tussen deze printer en de HP LaserJet 1018 maar ik kan niet echt informatie vinden waaruit blijkt dat de een een betere keus is dan de ander. Zijn hier mensen die met beide printers ervaring hebben of heb je ook getwijfeld en welke keuze heb je gemaakt?
Ik weet niet of het bij alle laserprinters dit het geval is, maar je moet bij de Brother 2030 toch wel opletten op het krullende papier. Er werd gezegd dat het niet storen zou zijn, maar dat vind ik het eigenlijk wel... Ik had ook ergens gelezen dat het een productiefout zou zijn.
Maar ik gebruik de printjes toch meestal voor mezelf, dus maakt het uiteindelijk in de meeste gevallen toch niet uit. Maar ik vind het toch een factor om rekening mee te houden.
Maar ik gebruik de printjes toch meestal voor mezelf, dus maakt het uiteindelijk in de meeste gevallen toch niet uit. Maar ik vind het toch een factor om rekening mee te houden.
Volgens MOET je in Windows een afdruk maken om het aantal afdrukken te zien, of niet?Soultaker schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 22:42:
De printer houdt dit zelf bij. In Windows kun je het bij de driverinstellingen zien, en kun je ook een testpagina printen met allerlei informatie.
printf "\033%%-12345X@PJL \r\n@PJL DINQUIRE TOTALPAGE\n\n\033%%-12345X" > /dev/ulpt0 grep '[0-9]' /dev/ulpt0
[ Voor 39% gewijzigd door Bhai op 04-03-2007 02:42 ]
Gewoon 3 maal op de blauwe knop van de printer drukken en je krijgt een testpagina met diverse statistieken waar onder het aantal uitgeprinte pagina's.
okay enneuh, 64-bit Vista, doet het dat al? Erger me blauw dat ik straks 32-bit vista zal moeten installeren omwille van de drivers voor sommige dingen (scanner, webcam, printer ...)
Tijd terug gehaald omdat mijn oude laserprinter (soort model waar ze volgens mij iemand induwen met stiften) niet meer wilde werken onder vista. Vind het tot nu toe een geweldig apparaat, dat lekker snel print (als ik even kijk naar de kostprijs vooral).
Enige dat me een beetje irriteert is dat de standby hier niet helemaal lekker loopt. Af en toe springt de gekkerd midden in de nacht aan, zoemt wat en gaat net als zijn eigenaar terug slapen
Krullend papier kom ik trouwens bij zowat elke home-user laserprinter tegen, maar zou gek zijn als het niet zo was (warm papier, langs paar rolletjes laten slingeren). Als je het gewoon even laat liggen is het weer keurig recht zoals het moet (of je legt het even op de kop op een tafel oid.)
Hij werkt perfect via printservers btw, printserver gewoon instellen op raw-printing, toevoegen op je desktop en klaar. Je server gooit de data alleen door naar je printer, doet er zelfs niets mee.
Enige dat me een beetje irriteert is dat de standby hier niet helemaal lekker loopt. Af en toe springt de gekkerd midden in de nacht aan, zoemt wat en gaat net als zijn eigenaar terug slapen

Krullend papier kom ik trouwens bij zowat elke home-user laserprinter tegen, maar zou gek zijn als het niet zo was (warm papier, langs paar rolletjes laten slingeren). Als je het gewoon even laat liggen is het weer keurig recht zoals het moet (of je legt het even op de kop op een tafel oid.)
Hij werkt perfect via printservers btw, printserver gewoon instellen op raw-printing, toevoegen op je desktop en klaar. Je server gooit de data alleen door naar je printer, doet er zelfs niets mee.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Hij gaat lekker hier in ieder geval!
Print erg veel op 300dpi, tonerbespaarstand en instellingen auto, vervolgens ook duplex (dat is echt een briljante optie, scheelt heel veel papier). En geen problemen tot nu toe, nog geen papiertje klem gehad of wat dan ook.
Al met al een aanrader
Print erg veel op 300dpi, tonerbespaarstand en instellingen auto, vervolgens ook duplex (dat is echt een briljante optie, scheelt heel veel papier). En geen problemen tot nu toe, nog geen papiertje klem gehad of wat dan ook.
Al met al een aanrader
Vind 't een beetje jammer van de povere fotokwaliteit. Ik herinner mij laserprinters van tien jaar terug die dat beter deden: die rasterden de hele boel ipv vlakken te willen afprinten. Het ziet er inderdaad uit als een gif. Vraag me af of er met die instellingen niets aan te verbeteren valt?
effe wat scans van zo'n foto (een eikel van een vent die ik voor de gein een beetje gay gemaakt heb):

effe wat scans van zo'n foto (een eikel van een vent die ik voor de gein een beetje gay gemaakt heb):
[ Voor 34% gewijzigd door bluppfisk op 04-04-2007 20:03 ]
Verwijderd
Doe dit A.U.B Nooit!!cornelixnootje1 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:25:
Hij lijkt mij ideaal voor thuisgebruik. Net als alle lasers van <200 euro.
Voor kantoorgebruik (meer dan 50 p per week) zou ik een Kyocera overwegen. Duurder in aanschaf, maar veel goedkoper qua toner, en ze schijnen niet stuk te kunnen.
Concluderend lijkt mij deze printer DE thuislaser. Maar ik ben geen expert uiteraard.
Een Kyocera kopen bedoel ik.
Ik repareer bedrijfsmatig printers en er zijn werkelijk geen grotere rampenbakken dan Kyocera.
Lexmark komt overigens wel heel dicht in de buurt van de kyo.
Kyocera heeft het over lifetime drums, die dingen gaan maximaal 120.000 pagina's mee, daarna krijg je hele leuke marmer afdrukken of vlekken en strepen. Neem van mij aan dat voor echt solide printers je nog steeds bij canon of hp moet zijn en nee dan dus niet de instapmodelletjes maar dan de 2400 series of hoger van HP.
Gek, dat doet ie bij mij ook. Hij staat hier nu al een halfuur te waaien maar gaat niet echt uit. Heel vervelend. Weet ook niet wat ik eraan moet doen, misschien wachten zoals Buddow tot ie het wel uit zichzelf begint te doen?buddow schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:38:
Ik heb gebeld met de helpdesk. Volgens hun is de printer in slaapstand als alle lampjes uit zijn. Dan zou de ventilator nog wel draaien, en dat doet ie ook. Ik vind het best storend, maar ik zet m dan wel helemaal uit. Minpuntje
Waarom zou ik overigens ,,print directly to printer'' willen gebruiken ipv spoolen? of beter, waarom zou ik dat niet willen gebruiken want het lijkt mij toch minder belasting voor de pc.
Overigens: bij de printer settings kun je naar Supercell Enhanced gaan ipv 8x8 halftone, en dat scheelt in afdrukkwaliteit bij plaatjes. Nog niet perfect, maar veeeel beter!
[ Voor 10% gewijzigd door bluppfisk op 05-04-2007 01:12 ]
Wat is er zo mooi aan het duplex printen?
Het gaat toch niet automatisch... je moet het handmatig doen, zoals dat bij elke printer kan
Het gaat toch niet automatisch... je moet het handmatig doen, zoals dat bij elke printer kan

Snap er geen fuck van. Plots schakelt ie wel zichzelf uit. Nouja, ik ga niet klagen. Iemand nog antwoorden op mijn vraagjes hierboven? Iemand die wat meer verstand heeft van printers die kan zeggen hoe je foto-afdrukken zo goed mogelijk kunt maken?
S
S
Een ongebruikelijke vraag misschien, maar ik kon het niet zo 1-2-3 op het web vinden: hoeveel scheelt de tonerbespaarstand, ten opzichte van de normale stand? In de orde van 10%, 50%, of is het misschien afhankelijk van andere factoren? (Natuurlijk hangt het tonerverbruik ook af van de hoeveelheid zwart op een pagina, maar dat geldt in allebei de standen.)
Welke instellingen gebruik je?bluppfisk schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:06:
Snap er geen fuck van. Plots schakelt ie wel zichzelf uit. Nouja, ik ga niet klagen. Iemand nog antwoorden op mijn vraagjes hierboven? Iemand die wat meer verstand heeft van printers die kan zeggen hoe je foto-afdrukken zo goed mogelijk kunt maken?
S
Ik krijg foto's er echt heel mooi uit.
't gaat niet over tonerspaarstand denk ik. En over instellingen als SuperCell vind ik op het net helemaal geen fuck. Ik zou eerder aan jou willen vragen, Jeroenz, welke instellingen jij gebruikt
Mijn foto's zien eruit zoals hierboven. S
[ Voor 18% gewijzigd door bluppfisk op 13-04-2007 12:42 ]
Ik ben ook benieuwd hoe je afdrukkwaliteit van afbeeldingen kan verhogen.
Ik zit nu op 1850 pagina's met meegeleverde starttoner. Ik denk dat ik (ondanks de hogere kosten) toch maar voor een originel Brother toner ga straks. 48 euro valt nog best mee.
Ik zit nu op 1850 pagina's met meegeleverde starttoner. Ik denk dat ik (ondanks de hogere kosten) toch maar voor een originel Brother toner ga straks. 48 euro valt nog best mee.
Dit budget model van Brother is volgens mij nog steeds een van de beste keuzes op het gebied van een goedkope laserprinter, met een goede kwaliteit.
De laagste prijs in de pricewatch is momenteel 89,- (incl. verzendkosten). Voor de mensen die interesse hebben in hij nu al palletvoordeel-ding bij de makro voor 77,35 incl btw. Dit lijkt mij een zeer goede aanbieding! Ik denk dat ik hem vandaag even op ga pikken.
Is dit een slimme keus of zijn er in de laaste maanden veranderingen geweest waardoor ik niet voor deze schijnbaar goede deal moet gaan?
De laagste prijs in de pricewatch is momenteel 89,- (incl. verzendkosten). Voor de mensen die interesse hebben in hij nu al palletvoordeel-ding bij de makro voor 77,35 incl btw. Dit lijkt mij een zeer goede aanbieding! Ik denk dat ik hem vandaag even op ga pikken.

Is dit een slimme keus of zijn er in de laaste maanden veranderingen geweest waardoor ik niet voor deze schijnbaar goede deal moet gaan?
Ik heb hem aangeschaft en net getest. Ik ben er heel tevreden over! Hij print lekker snel en heel scherp.
Zeker een goede koop dus!
Zeker een goede koop dus!
Ter info:
De drum van mijn Brother HL-2030 was na ruim een maand defect.
Na een belletje naar Brother de defecte drum opgestuurd en zojuist een splinternieuwe drum in doos ontvangen, top service!
Ik had eerder op deze pagina gelezen dat mensen last hadden van krullend papier. De originele drum krulde het papier in de breedte, de bovenkant krulde omhoog. Met de nieuwe drum, krult het papier in de lengte: de zijkanten krullen naar beneden. In mijn ogen minder storend dan in de breedte omhoog krullend papier.
De drum van mijn Brother HL-2030 was na ruim een maand defect.
Na een belletje naar Brother de defecte drum opgestuurd en zojuist een splinternieuwe drum in doos ontvangen, top service!
Ik had eerder op deze pagina gelezen dat mensen last hadden van krullend papier. De originele drum krulde het papier in de breedte, de bovenkant krulde omhoog. Met de nieuwe drum, krult het papier in de lengte: de zijkanten krullen naar beneden. In mijn ogen minder storend dan in de breedte omhoog krullend papier.
Verwijderd
Ik heb zojuist de starttoner vervangen na 2070 pagina's. Ben blij dat ik een originele TN-2000 heb gekocht, want er zat een cdrom bij met een update van de firmware. Was ROM Version 1.11, nu is het 1.16. Kun je zien op testpagina door 3x op GO te drukken.
Wat doet die nieuwe firmware dan? Of is dat niet gedocumenteerd?
Verwijderd
Nee niet te vinden. Het staat iig niet op de cdrom en de firmware is trouwens niet te downloaden via brother.nl.Soultaker schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:06:
Wat doet die nieuwe firmware dan? Of is dat niet gedocumenteerd?
Ik zal opletten of dat ventilator gedraai nu niet meer voorkomt, die blijft af en toe bij mij gewoon draaien na het printen. En dan niet 5 minuten, maar onbeperkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 18:58 ]
Verwijderd
Is dit nog steeds een beetje goede budget laser-printer? Dit ivm dat het model alweer uit 2005 komt.
Is er in de tussentijd niet een betere op de markt gekomen? HP 1020,
Is er in de tussentijd niet een betere op de markt gekomen? HP 1020,
De printer bevalt me prima!
Heb de afgelopen 7 jaar diverse inktbakken gehad, waar ik alleen maar spijt van heb.
De HL-2030 wordt zowat nog dagelijks geadverteerd op de voorpagina van de Telegraaf.
Heb de afgelopen 7 jaar diverse inktbakken gehad, waar ik alleen maar spijt van heb.
De HL-2030 wordt zowat nog dagelijks geadverteerd op de voorpagina van de Telegraaf.
Ik heb mijn 2030 nu een tijdje, maar er is één ding waar ik gek van wordt.
Als mijn printer in de slaapstand staat en ik geef een printopdracht, dan wordt hij heel vaak niet wakker. Ik krijg dat een geel tekstballonnetje van windows dat de printer het niet doet.
Ik moet dan de printer uit en aan zetten, dan wordt de printopdracht doorgevoerd.
Dus op de één of andere manier wordt hij niet wakker.
Als mijn printer in de slaapstand staat en ik geef een printopdracht, dan wordt hij heel vaak niet wakker. Ik krijg dat een geel tekstballonnetje van windows dat de printer het niet doet.
Ik moet dan de printer uit en aan zetten, dan wordt de printopdracht doorgevoerd.
Dus op de één of andere manier wordt hij niet wakker.
Heb je soms een notebook waar de USB poorten in een soort slaapstand/energiestand terecht komen?
Waar ik de laaste tijd tegen aanloop, met mijn HL-2030, is dat bij een printopdracht, deze niet doorloopt.
De printer hangt aan mijn "server" (een 24/7 PCtje voor backupzaken) en wanneer ik met Remote Administrator naar de Printopdrachten kijk, zie ik fout bij afdrukken staan.
Ik moet dan de Server rebooten waarna de opdracht er alsnog uit gaan.
Dit is niet handig.
Ik heb echter eerder het idee dat het aan mijn WinXPpro ligt op de server, dan aan de Printer zelf.
En een vreemd probleem wat ik recentelijk heb ondervonden:
De printopdrachten werden wel geaccepteerd en ook door de server uitgevoerd. (geen regel meer onder printopdrachten)
Toch kwam er geen papier uit.
De lade was niet helemaal leeg, maar het leek dat de printer geen papier meer uit de lade wilde halen.
Het meganiek dat de papierbak optilt (kunststof tandwieltjes die middels een kracht-maal-arm overbrenging een volle lade omhoog moeten brengen(!!!)) bleek wel te werken, maar het kwam me bij een volle lade toch wat "overbelast" over.
De handmatige aanvoer werkte wel gewoon. Maar dat ding staat in de kelder en daar sta je niet handig te printen. Dus ik had hem al een beetje afgeschreven.
Maar vandaag een A4-tje geprint en ik liep al de kelder in om er een enkel stuk papier handmatig in te voeren, lag het printje al keurig voor me klaar...
Niks meer handmatig oid...
Gewoon een slechte dag gehad?
Hoewel het griepvirus ook heerst...
Anyway... Toch maar niet afgeschreven.
Gebruik is overigens ca 4 vellen gemiddeld per dag. Soms een pak van 50 vellen omdat ik een Datasheet moet uitprinten. Soms een paar dagen niets... En soms een kleurplaat van mijn zoontje.
Lage belasting dus, met soms een uitschieter.
Nog steeds de eerste drum met toner...
Is het overigens nog steeds onrendabel om een nieuwe trommel aan te schaffen?
Toen ik hem net had en dit forum eens vluchtig doorlas, kreeg ik de indruk dat een nieuwe trommel bijna net zo duur was als een nieuwe HL-2030.
Verder een klasse apparaat!!
Ik hoop dat ik de juiste kretologie heb gebruikt aangaande termen als Toner/Drum/trommel
De printer hangt aan mijn "server" (een 24/7 PCtje voor backupzaken) en wanneer ik met Remote Administrator naar de Printopdrachten kijk, zie ik fout bij afdrukken staan.
Ik moet dan de Server rebooten waarna de opdracht er alsnog uit gaan.
Dit is niet handig.
Ik heb echter eerder het idee dat het aan mijn WinXPpro ligt op de server, dan aan de Printer zelf.
En een vreemd probleem wat ik recentelijk heb ondervonden:
De printopdrachten werden wel geaccepteerd en ook door de server uitgevoerd. (geen regel meer onder printopdrachten)
Toch kwam er geen papier uit.
De lade was niet helemaal leeg, maar het leek dat de printer geen papier meer uit de lade wilde halen.
Het meganiek dat de papierbak optilt (kunststof tandwieltjes die middels een kracht-maal-arm overbrenging een volle lade omhoog moeten brengen(!!!)) bleek wel te werken, maar het kwam me bij een volle lade toch wat "overbelast" over.
De handmatige aanvoer werkte wel gewoon. Maar dat ding staat in de kelder en daar sta je niet handig te printen. Dus ik had hem al een beetje afgeschreven.
Maar vandaag een A4-tje geprint en ik liep al de kelder in om er een enkel stuk papier handmatig in te voeren, lag het printje al keurig voor me klaar...
Niks meer handmatig oid...
Gewoon een slechte dag gehad?
Hoewel het griepvirus ook heerst...
Anyway... Toch maar niet afgeschreven.
Gebruik is overigens ca 4 vellen gemiddeld per dag. Soms een pak van 50 vellen omdat ik een Datasheet moet uitprinten. Soms een paar dagen niets... En soms een kleurplaat van mijn zoontje.
Lage belasting dus, met soms een uitschieter.
Nog steeds de eerste drum met toner...
Toen ik hem net had en dit forum eens vluchtig doorlas, kreeg ik de indruk dat een nieuwe trommel bijna net zo duur was als een nieuwe HL-2030.
Verder een klasse apparaat!!
Ik hoop dat ik de juiste kretologie heb gebruikt aangaande termen als Toner/Drum/trommel
Inderdaad; een drum is ongeveer 75 euro en een nieuwe printer ongeveer 90 euro (en daar zit dan behalve een drum ook een (kleine) tonercartridge in). Maar aan de andere kant: de drum en de toner zijn samen ook bijna de hele printer.Fantomaz schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:27:
Er zijn trouwens ook namaakonderdelen. Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar als een drum dan rond de 55 euro kost (bijvoorbeeld via OfficeSavers.nl) dan kan het natuurlijk wel uit als je printer nog goed werkt .
Omdat vorige week het lampje van men toner begon te knipperen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe. Aangezien ik de originele belachelijk duur vond tov de namaak dingetjes heb ik een Pelikan gekocht voor een kleine 36€.
Ik heb de toner er nog niet ingestoken, maar ik zal in de nabije toekomst mijn bevindingen hier posten. Verder zit ik momenteel aan een 1750pgs met men standaard toner, en hoop ik tot 1800pgs te geraken. Aangezien ik redelijk veel foto's en dvdcovers print ben ik hierover dan ook zeer tevreden!
Ik heb de toner er nog niet ingestoken, maar ik zal in de nabije toekomst mijn bevindingen hier posten. Verder zit ik momenteel aan een 1750pgs met men standaard toner, en hoop ik tot 1800pgs te geraken. Aangezien ik redelijk veel foto's en dvdcovers print ben ik hierover dan ook zeer tevreden!
Op het werk gebruiken wij (jawel) nog een DOS programma. Als ik vanuit huis print, dan komt het printje er nogal ongelukkig uit. Tekens verspringen etc. Nu ligt het schijnbaar aan de taalsimulatie. Weet iemand of je via een omweg pcl5 of pcl6 gestuurde gegevens kan omzetten naar een taal die de Brother 2030 spreekt??
Thanks
Cor
Thanks
Cor
Zou jij die nieuwe firmware misschien willen inpakken en posten, mijn toner is nog lang niet op maar ik zou wel graag de laatste firmware willen hebben als het even kan.Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:30:
Ik heb zojuist de starttoner vervangen na 2070 pagina's. Ben blij dat ik een originele TN-2000 heb gekocht, want er zat een cdrom bij met een update van de firmware. Was ROM Version 1.11, nu is het 1.16. Kun je zien op testpagina door 3x op GO te drukken.
Na 2 jaar, maar 444 pagina's afgedrukt. Hahahaha.
Thanx voor die tweak!
Mijn drum staat op 96,3%.
Heb dus nog heel lang te gaan!!
Thanx voor die tweak!
Mijn drum staat op 96,3%.
Heb dus nog heel lang te gaan!!
Van Wussy => 3x goF4T4L_3RR0R schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:54:
Welke tweak?
Verwijderd
Ik heb ook een HL-2030 aangeschaft. Prima printer op zich, maar het krullende papier is echt irritant. Ik las hier: http://tweakers.net/price...ppm-parallel-en-usb).html (weliswaar de HL-2040, maar dat moet niet zoveel uitmaken) dat iemand de fusertemperatuur had verlaagd, zodat het papier minder krult. Weet iemand waar ik dat kan doen? Wat voor papier kan ik het beste gebruiken als ik wil dat het zo min mogelijk krult?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 17:05 ]
Tja, als je dat klepje uithangt valt het wel mee toch?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:05:
Ik heb ook een HL-2030 aangeschaft. Prima printer op zich, maar het krullende papier is echt irritant. Ik las hier: http://tweakers.net/price...ppm-parallel-en-usb).html (weliswaar de HL-2040, maar dat moet niet zoveel uitmaken) dat iemand de fusertemperatuur had verlaagd, zodat het papier minder krult. Weet iemand waar ik dat kan doen? Wat voor papier kan ik het beste gebruiken als ik wil dat het zo min mogelijk krult?
En anders dikker papier.
Of het papier even onder een boek leggen oid als het echt belangrijker is.
Maar ja, het is een budget printer.
Temperatuur verlagen lijkt me niet echt een heel goed idee. Als dat kon had brother dat zelf gedaan toch?
weggedit
[ Voor 95% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 22-05-2008 01:32 ]