Brother HL-2030 laserprinter

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.911 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93722

Topicstarter
De opvolger van de populaire Brother HL-1430 is beschikbaar.

De Brother HL-2030

Afbeeldingslocatie: http://www.brother.nl/nl/common/images/products/hl2030-ani_200-300.gif

Ondanks de compactheid heeft deze laserprinter de volgende specs aan boord:

- Afdruksnelheid tot 16 ppm
- Geheugen 8 MB
- Resolutie HQ1200 (2400 x 600 dpi)
- Interface - USB 2.0 Full speed
- Emulatie - Windows GDI
- Drivers - Windows 98/Me/2000/XP, Mac OS 9.1-9.2 / OS X 10.2.4 of hoger en Linux
- Papierlade voor 250 vel A4 en handmatige invoer

Afmetingen 371 x 361 x 165.5 mm (B x D x H)

PDF documenten:
folder
installatiehandleiding
gebruikershandleiding

Dit alles voor slechts €108,-

Vervangbare onderdelen:

TN-2000 Toner (2.500 pagina’s A4 bij 5% dekking) €63,74
DR-2000 Drum unit €98,48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan elk moment de Brother HL-2030 ontvangen, ik de loop van de week zal ik mijn ervaringen in dit topic zetten.

Als er aanvullingen/verbeteringen zijn voor dit topic, feel free to post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ziet er heftig uit...

Misschien kun je er even een link bijzetten waar je hem voor 109,= hebt gevonden en dan niet een link naar de office centre waar je een bedrijfspas nodig hebt. Lijkt me niet doorsnee voor de tweakers.

Verder lijkt me die toner vrij prijzig zeker bij 5 % dekking en maar 2500 pagina's..

[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 14-01-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

Vond ik ook zo wonderbaarlijk aan mijn brother 1430. Je koopt dat ding kompleet met toner / drum voor een paar euro meer als een nieuwe drum unit. Snap ook niet waarom ze die dingen los verkopen aangezien als je drum op is je volgens mij beter een kompleet nieuwe printer kan kopen omdat je dan toch al redelijk wat pagina's hebt geprint.
Maar eens kijken of dit ook weer z'n top printertje wordt als de 1430 want daar ben ik zwaar tevrede over.

edit:

ooh ja voor de prijs :
pricewatch: Brother HL-2030
:)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 11461 op 14-01-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Allrighty.... lijkt een keer niet bij de OC te zijn:

pricewatch: Brother HL-2030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij is bij http://www.sallandautomatisering.nl €108,- incl. BTW

dinsdag of woensdag verwacht ik 'm..

ik meen ergens gelezen te hebben dat de toners van Brother, met 2.500 prints specificatie, stiekem 6.000 pagina's kunnen printen

ik zoek het ff op..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93722 op 15-01-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Waar heb je dat gelezen van die 6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 83301 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:17:
Waar heb je dat gelezen van die 6000?
Hmm, helaas.. ik heb het niet goed gelezen, het ging nl. over de Brother HL-1430 met de volgende toners:

TN-6300 Toner (3.000 pagina’s A4 bij 5% dekking) 63,74
TN-6600 Toner hoge capaciteit (6.000 pagina’s A4 bij 5% dekking) 89,22

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch een interessante printer! Ik ben erg benieuwd of hij je bevalt :-)
In de Computer Totaal Feb 2004 is de Brother 1430 als beste uit de test gekomen kwa kwaliteit van foto's en text. Als "opvolger" van de 1430 lijkt de 2030 erg veel belovend. Sneller, hogere DPI, nieuwe processor en goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Heeft iemand ergens een overzichtje gezien van kosten per pagina in verhouding natuurlijk met reguliere deskjets e.d.??? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, hij is binnen..

Wat een kleintje zeg, perfect!

Installatie is behoorlijk noob proof, 2 plakbandjes, drumkit (waar toner alvast inzit uit de lichtwerende verpakking halen en direct in de printer schuiven (na even heen en weer schudden voor gelijkmatige tonerverdeling natuurlijk), software installeren (3x klikken), USB erin, klaar..

Hij warmt zeer snel op, wanneer ik 'm aanzet (met de I/0 schakelaar) hoor ik het welbekende ding-dong geluid van de USB en kan ik binnen 10 seconden printen!

Vervolgens print deze Brother echt HAARFIJN teksten, hij overclassed de Océ 3145 PCL5e laserprinters die ze bij mij op de hogeschool gebruiken met gemak..
Bij 600dpi kan ik echt geen gekarteld randje ontdekken, dus bij 1200dpi spreekt het voor zich..

Hij is erg snel en maakt in normale modus (300, 600 en 1200 dpi) absoluut 16 pagina's per min. waar.. dus niet alleen 16 pag/min. in "toner save modus"..

De Brother produceert normaal geluid bij het afdrukken, stiller dan een Canon inktjet en iets luider dan een HP inktjet..
Volgens mij is ie wel erg stil voor een laserprinter (die natuurlijk een fan aan boord hebben), maar ik heb geen verdere ervaring met zulke compacte laserprinters. Je kunt instellen na hoeveel tijd ie in slaapstand moet, dit uitzetten of de smart modus gebruiken, die wat mij betreft goed werkt..

Geur valt me erg mee, als je je neus op het papier drukt ruik je wel wat, maar dat lijkt me logisch..
Ik heb alleen nog geen grote hoeveelheid achter elkaar geprint (25 stuks is mijn max.), maar desondanks ook niets geroken..

De prints komen er ietsje gekruld uit, maar als je ze 5 min. op de printer laat liggen, worden ze weer netjes recht..

Maar dan, foto's.. drama.. een zwart/wit .tif A4 foto komt eruit als een .gif met 32 grijsnuances, misschien dat ik het niet helemaal goed heb gedaan (alhoewel, 1200 DPI, geen zoom-to-fit e.d. lijken mij genoeg instellingen)..

Maargoed, ik heb deze printer dan ook aangeschaft voor tekst en daarin blinkt ie absoluut uit!

I'm a happy little camper.. :+

oeh, kosten: €0,025 per pagina excl. papier

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 93722 op 21-01-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klinkt goed! ;)

Ik ben benieuwd om nog wat meer te horen over het printen van grafisch materiaal zoals die foto! Ook al is ie bedoeld voor tekst het is toch handig dat je bijv. websites fatsoenlijk kunt printen.

Dus mocht het je toch lukken... laat 't ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt alonzo voor de duidelijke review :-) Het lijkt me een hele standaard instap laserprinter (met papierkrullen, lawaai en geurtje), maar dan beter, en veel goedkoper. Plaatjes worden nooit super op een laserprinter... als het herkenbaar is, is dat voor mij ook genoeg! Het is misschien wat veel gevraagd, maar kan je een scan maken van 1 of ander plaatje? Dan kunnen we het vergelijken met andere printers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116406

ff een kickje hoor,
Ik wil een goedkope laserprinter gaan kopen en de brother 2030 leek me het beste in de categorie tot 150 euro. Ik wil hiermee tekst gaan printen en ook plaatjes in zwart/wit.
Maar ik lees hierboven de review met de slechte printkwaliteit van plaatjes. Is dit echt zo, heeft iem anders ook deze printer en kan me zeggen hoe dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ordep
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 09:57
Kan iemand een praktijk-vergelijking maken van de 1430 tov de 2030. Op papier lijkt de 2030 beter te presteren, maar het prijsverschil lijkt er op te duiden dat je met de 1430 toch iets degelijkers in huis haalt. Bovendien heeft de 1430 al meerdere 'awards' gekregen (Computer!Totaal, CHIP magazine, Consumentenbond (voor wat het waard is)) en is van de 2030 naar mijn weten nog geen review beschikbaar (op enkele gebruikerservaringen na). Heeft de 1430 bijv. ook last van gekruld papier, net als de 2030?

Hopelijk kan iemand uitkomst bieden in dit dilemma...??? ;) BvD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
De 1430 heeft ook "gebogen" papier, maar wat wil je als het gekruld langs van die rolletjes gaat.

Wat ik mij afvraag is of er toner alternatieven komen.

Vergelijk:
HL 1430 :
140 euro aanschaf, met gratis 3000 pagina toner (kosten originele toner voor 6000 pagina's 90 euro) (of een compatible voor 27 euro (linkje))

HL 2030:
110 euro aanschaf, met gratis 1500 pagina toner (kosten originele toner voor 2500 pagina's 60 euro)

Vergelijking voor verschillende situaties... :)

Tijd in bedrijf: 3 jaar

Pagina's per jaar: 500 (bijna 10 per week) totaal 1500 pagina's in 3 jaar
Prijs bij 1430: 140 euro. (met nog 1500 pagina's over)
Prijs bij 2030: 110 euro. (Komt qua toner precies uit)

Pagina's per jaar: 1000 (bijna 20 per week) totaal 3000 pagina's in 3 jaar
Prijs bij 1430: 140 euro. (hoef geen nieuwe toner te kopen)
Prijs bij 2030: 110 euro + 60 euro = 170 euro (heb ik wel nog 1000 pagina's over)

Pagina's per jaar: 4000 (bijna 80 per week) totaal 12.000 pagina's in 3 jaar
Prijs bij 1430: 140 euro + 27 + 27 (niet originele toner) = 193 euro (met nog 1500 pagina's over)
Prijs bij 2030: 110 euro + 60 + 60 + 60 + 60 = 350 euro (ongeveer)

CONCLUSIE:

Zodra je boven de 500 pagina's per jaar komt ben je goedkoper uit met de 1430 met de volgende vooronderstellingen:
- De compatible toner voor de 1430 werkt goed en gaat inderdaad 6000 pag mee.
- De 2030 krijgt geen compatible toners en je kunt alleen de originele kopen.

Verder is de 2030 kleiner/sneller/nieuwer/etc.

Edit:

Na enige research lijkt de conclusie aan herziening toe: refill / ecotone toners zijn slecht. Dus in het laatste gevalt wordt de berekening alsvolgt:

Pagina's per jaar: 4000 (bijna 80 per week) totaal 12.000 pagina's in 3 jaar
Prijs bij 1430: 140 euro + 90 + 90 (originele toner) = 320 euro (met nog 1500 pagina's over)
Prijs bij 2030: 110 euro + 60 + 60 + 60 + 60 = 350 euro (ongeveer)

Nieuwe conclusie:
De 1430 is nog steeds net iets goedkoper boven de 500 pag per jaar, maar het verschil is klein.

Moet bij vermeld worden dat er ook sites zijn die een originele toner met 6000 pag voor de 1430 verkopen voor 65 euro. Heb geen zin om de berekeningen aan te passen, maar de 1430 is dan dus nog goedkoper.

Het kan natuurlijk altijd dat de toner voor de 2030 nog goedkoper wordt, of dat er grotere voor komen. Weet iemand of bij de introductie van de 1430 ook al grote toners te koop waren?

[ Voor 27% gewijzigd door cornelixnootje1 op 01-03-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Weet je zeker dat er voor de 2030 geen toner komt voor meer dan 2500 pagina's? Zou wel vreemd zijn vind ik. Het lijkt me een opvolger.

Verder nog een vraagje, is deze printer dmv een printservertje (geen pc) aan te sluiten op een netwerk, of kan dit niet door de GDI-aansturing?

Wie heeft verder nog ervaringen? Zou graag nog iets meer informatie willen voor ik tot aanschaf over ga namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
heb met brother gemaild, en daar kwam uit dat er geen grotere toner beschikbaar is.

Maar dat wisten we al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb hem! (De 2030)

Wat een herrie bak zeg, maar verder prima ding. Niet groot, wel snel en vooral belangrijk: een stuk scherper op 300dpi en tonerbespaarstand AAN dan zijn voorganger 1430 die dan redelijk slecht leesbaar werk printte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46331

Hoezo herrie bak? Alleen tijdens het printen neem ik aan? Of ook in de standby stand? Vind je het een aanrader trouwens? Ik zit namelijk nog te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
hij maakt nogal wat herrie bij het printen, meer dan de 1430, maar verder is ie stil natuurlijk.

Tis op zich wel een aanrader als instapprinter, maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe je hem gebruiken wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:25
En dan de voor de hand liggende vervolgvraag: voor welk gebruik is 'ie wel en voor welk niet geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:41
Ik ga de vraag van GeeDee nog maar eens herhalen:

"is deze printer dmv een printservertje (geen pc) aan te sluiten op een netwerk, of kan dit niet door de GDI-aansturing?"

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Waarom zou het niet kunnen? Die printserver stuurt gewoon letterlijk data door en heeft verder geen flauw benul van de wat voor taal de printer spreekt, voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hij lijkt mij ideaal voor thuisgebruik. Net als alle lasers van <200 euro.

Voor kantoorgebruik (meer dan 50 p per week) zou ik een Kyocera overwegen. Duurder in aanschaf, maar veel goedkoper qua toner, en ze schijnen niet stuk te kunnen.

Concluderend lijkt mij deze printer DE thuislaser. Maar ik ben geen expert uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

CIM

Ik heb hem nu inmiddels een weekje. Aangeschafd bij Euromaxi (snel geleverd, aardige mensen). Qua grootte viel het mee. Ik had hem groter verwacht. Nadeel is dat er geen USB kabel bij geleverd werd, waardoor is dus naar de MediaMarkt moest (waar deze printer ook stond, maar dan €45 duurder!).

Installatie ging wel ok. Je moet even opletten wanneer je de USB kabel erin duwt. Printkwaliteit is erg goed voor een lasterprinter van ~€115. Je kan de dpi resolutie en de toner save mode zelf instellen, maar voor pure tekst is lage resolutie&toner save mode prima geschikt. Bij plaatjes zie je wel het een en ander bij de laagste instellingen, maar de gemiddelde kantoorpersoon kijkt daar echt niet naar. Ik ben er erg te spreken over. Enige nadeel vind ik de vrij lege toner, maar voordat ik die op heb....

En dat terwijl ik BIJNA de voorloper hiervan gekocht heb (HL-1430). Het is maar goed dat ik een maandje gewacht heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:41
Printer uiteindelijk gekocht
Prints zijn van uitstekende kwaliteit voorzover ik kan beoordelen.
Verschil tussen 600 en 1200 dpi is softwarematig, maar wel duidelijk zichtbaar en in het voordeel van de hoogste resolutie.
Contrast bij afbeeldingen vind ik in tonerspaarstand beter, met de spaarstand uit is het alles wel erg zwart en weinig grijs.
Voor tekst is de spaarstand ook zwart genoeg.
Software is uitstekend. Lekker duidelijk, en toch met meer dan voldoende instelmogelijkheden.
Printer is wel een beetje lawaaig als de fan staat te blazen, maar dat vind ik geen bezwaar (tenzij je hem in de huiskamer neerzet en net lekker zit te lezen).
Een nadeeltje vind ik dat het papier er wel redelijk gekruld (in de lengte) uitkomt. Of dat door een tijdje andersom liggen, evnt met een boek er op te verhelpen is heb ik nog niet getest. Verder gaat aansluiten op een printserver door GDI icm een USB interface wel erg lastig worden vrees ik. Of het onmogelijk is weet ik nog niet.
De laatste maar zit hem in de tonder, die maar half gevuld is, en daardoor - bij 5% dekking - maar 1500 pagina's drukt volgens de specs. In de praktijk zal dit wel redelijk wat meer zijn, maar het is wel jammer.

Samenvattend:
Eingenlijk zou ik een 1430 zien te scoren.
Het verschil in snelheid zal voor de meesten geen probleem zijn, de 1200dpi biedt maar een kleine meerwaarde (voor foto's zijn lasers toch niet echt geschikt), en aansluiten op een router met printserver is door de Parallelle interface ook een stuk eenvoudiger.
Verder wordt de 1430 standaart geleverd met een volle toner, goed voor 3000 ipv 1500 pagina's en ondersteund de 1430 ook toners voor 6000 pagina's i.t.t. de 2030.

De 2030 is dus zeker geen miskoop, maar de meerwaarde t.o.v. de 1430 is klein, en op een paar punten biedt de 1430 zelfs meer.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ernst schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:26:
Printer uiteindelijk gekocht
Prints zijn van uitstekende kwaliteit voorzover ik kan beoordelen.
Verschil tussen 600 en 1200 dpi is softwarematig, maar wel duidelijk zichtbaar en in het voordeel van de hoogste resolutie.
Contrast bij afbeeldingen vind ik in tonerspaarstand beter, met de spaarstand uit is het alles wel erg zwart en weinig grijs.
Voor tekst is de spaarstand ook zwart genoeg.
Software is uitstekend. Lekker duidelijk, en toch met meer dan voldoende instelmogelijkheden.
Printer is wel een beetje lawaaig als de fan staat te blazen, maar dat vind ik geen bezwaar (tenzij je hem in de huiskamer neerzet en net lekker zit te lezen).
Een nadeeltje vind ik dat het papier er wel redelijk gekruld (in de lengte) uitkomt. Of dat door een tijdje andersom liggen, evnt met een boek er op te verhelpen is heb ik nog niet getest. Verder gaat aansluiten op een printserver door GDI icm een USB interface wel erg lastig worden vrees ik. Of het onmogelijk is weet ik nog niet.
De laatste maar zit hem in de tonder, die maar half gevuld is, en daardoor - bij 5% dekking - maar 1500 pagina's drukt volgens de specs. In de praktijk zal dit wel redelijk wat meer zijn, maar het is wel jammer.

Samenvattend:
Eingenlijk zou ik een 1430 zien te scoren.
Het verschil in snelheid zal voor de meesten geen probleem zijn, de 1200dpi biedt maar een kleine meerwaarde (voor foto's zijn lasers toch niet echt geschikt), en aansluiten op een router met printserver is door de Parallelle interface ook een stuk eenvoudiger.
Verder wordt de 1430 standaart geleverd met een volle toner, goed voor 3000 ipv 1500 pagina's en ondersteund de 1430 ook toners voor 6000 pagina's i.t.t. de 2030.

De 2030 is dus zeker geen miskoop, maar de meerwaarde t.o.v. de 1430 is klein, en op een paar punten biedt de 1430 zelfs meer.
Interessante analyse. Zelf heb ik ook de afweging gemaakt tussen deze 2, en ondanks dat de 1430 momenteel wat goedkoper in gebruik is en een vollere toner meegeleverd heeft ben ik toch voor de 2030 gegaan ivm:

- uiterlijk
- prijs (scheelde bij aanschaf toch weer 30 euro)
- formaat (hij is toch echt een stuk kleiner)
- verkrijgbaarheid. Het lijkt erop dat de 1430 echt passé is, en dat kan een negatief effect hebben op de prijzen van de toner. Aan de andere kant kan de 2030 natuurlijk de positie overnemen en komen er wellicht ook daar grote toners voor.
- Voor een paralelle poort moet je de 2040 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
*kick*

Ik heb vandaag de Brother HL-2030 ook gekocht voor €113,05. En er zat als actie ook nog een leuke Brother MP3-speler bij in (128MB, voice-recording, LRC-ondersteuning, animatie bij aanzetten)!

Installatie
Het aansluiten ging vrij vlot waardoor de testpagina van de printer zelf er al snel uit rolde. Het installeren van de drivers ging op mijn Pentium 2 350Mhz en 256MB RAM ook voldoende snel voor mijn gevoel.
Cijfer: 8

Resultaat afdrukken
Het verschil tussen 300dpi en 600dpi is voldoende te zien in het voordeel van 600dpi. Tonerspaarstand heb ik nog niet geprobeerd, alsmede het gebruik van 1200dpi.
Foto's (nouja foto..., een logo-tje heb ik afgedrukt) lijken wat korrelig, maar zien er verder ruim voldoende herkenbaar uit. Allicht dat het er op 1200dpi nog beter uit zou hebben gezien.

Cijfer tekst: 9
Cijfer afbeelding: 7

Netwerk
Zoals bekend heeft de printer natuurlijk geen netwerkserver aan boord. Aansluiten op een USB printservertje zal ook waarschijnlijk niet willen aangezien de Brother HL-2030 een GDI printer is en veel bekende merken USB printservers dat niet ondersteunen. Als je op de site van Brother kijkt kun je zien dat er wel een draadloze USB printserver beschikbaar is voor de HL-2030, deze printserver is van Brother zelf afkomstig.
Ik heb de printer gedeeld gezet op mijn servertje. Op zowel Windows XP (rechtsklik op printer, verbinding maken) als op Windows 2000 (dubelklikken) was de printer razendsnel geïnstalleerd om als gedeelde printer te gebruiken op deze 2 werkstations.

Cijfer netwerk: 6

Geluidsproductie
Hij maakt iets meer lawaai in ieder geval dan mijn HP Deskjet 840c, maar niet overdreven. Dit lawaai hoor je overigens alleen bij het ontwaken uit de slaapstand en het afdrukken, daar buiten is ie muisstil.

Cijfer geluid: 7

Conclusie
Ik vind het een leuke en goede printer voor thuisgebruik en misschien kleine bedrijven, maar ik zou het zelf zeker niet aanraden voor midden en grote bedrijven: vooral het niet kunnen aansluiten op printservers zie ik als groot nadeel.
Zijn formaat is wel ok en mooi degelijk gevormd.

Het eindcijder dat ik geen (geen gemiddelde dus!): 8,5

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 15-08-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
in principe mee eens,

ik heb laatste tijd wel vaak dat het papier er in vastloopt. Soms moet de toner er voor uit. Erg irritant.

Ik heb er inmiddels 1123 pagina's mee geprint. (leuk die teller). Papier is zo'n 10x vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125489

JeroenM_tbs schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:42:

Netwerk
Zoals bekend heeft de printer natuurlijk geen netwerkserver aan boord. Aansluiten op een USB printservertje zal ook waarschijnlijk niet willen aangezien de Brother HL-2030 een GDI printer is en veel bekende merken USB printservers dat niet ondersteunen. Als je op de site van Brother kijkt kun je zien dat er wel een draadloze USB printserver beschikbaar is voor de HL-2030, deze printserver is van Brother zelf afkomstig.
Ik heb de printer gedeeld gezet op mijn servertje. Op zowel Windows XP (rechtsklik op printer, verbinding maken) als op Windows 2000 (dubelklikken) was de printer razendsnel geïnstalleerd om als gedeelde printer te gebruiken op deze 2 werkstations.
Vandaag de printer geinstalleerd op het netwerk met een E-tech printerserver (Model: PSU101).

Werkt perfect. Heb het printen getest met Acrobat, Word en Photoshop

Blijkbaar werkt deze E-tech wel met een GDI printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Cool 8)
Die ga ik ff opzoeken in de pricewatch. Ik heb een printserver zelf niet hard nodig, maar het lijkt me wel mooi als de printer daar ook op werkt. :)

Edit:
Waar heb jij hem gekocht en voor hoeveel?
Ik zie maar 1 winkel die em verkoopt en zou hem tch het liefst bij ene wat grotere en bekendere zaak in het noorden van het land willen kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Joen op 07-09-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125489

Ik heb de printer en de printerserver gekocht bij rilex.nl. Koste 60 euro inclusief verzendkosten.

Ik denk zelf dat er ook nog wel meer zijn die zullen werken. Maar deze werkte dus gelukkig, anders had ik hem terug gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm een kennis van me die toevallig ook nog best in de buurt woont heeft zowel een Sweex printserver met 2x USB en 1 x parallel als een Belkin draadloze 2x USB printserver.
Misschien dat ik die sweex even in het weekend kan lenen om mee te testen. :P

Edit:
Als ik de screenshots in de handleiding mag geloven is het exact de zelfde software (en waarschijnlijk ook de zelfde firmware) als in de printserver van mijn kennis. Kortom: best het testen waard. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 08-09-2005 00:00 ]

• Bloody NO!
  • Laatst online: 21-05-2020
Ik zit ook al naar deze printer te loeren, hij zal vooral gebruikt worden voor tekst. Alleen, nu heb ik twee vragen (waar ik na wat zoeken nog niet helemaal uit ben gekomen)

- Werkt deze printer ook onder 64-bit Linux?
- Hoe komen wiskundige formules uit LaTeX eruit?

Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bloody NO! schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:43:
- Werkt deze printer ook onder 64-bit Linux?
Niet native, maar de 32-bit driver doet het prima.
- Hoe komen wiskundige formules uit LaTeX eruit?
Voor zover ik heb gezien kan de printer gewoon alle (?) postscript afdrukken die je er in stopt; ik neem aan dat LaTeX formules dan ook geen probleem zijn, want dat zijn gewoon vrij basale vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloody NO!
Soultaker schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:16:
[...]

Niet native, maar de 32-bit driver doet het prima.
Heb je cupsd 32-bit draaien, of sla ik de plank dan mis? :P
Bedankt voor de info trouwens.

Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Bloody NO! schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:57:
Heb je cupsd 32-bit draaien, of sla ik de plank dan mis? :P
Nee, heel CUPS is gewoon native 64-bit. Ik weet niet precies hoe CUPS in elkaar steekt, maar de driver van Brother bestaat uit een aantal scriptjes, configuratiebestanden én dus 32-bits executables. Ik neem aan dat CUPS die executables uiteindelijk gebruikt om een of ander formaat te converteren naar raw data die de printer snapt, maar aangezien het executables zijn en geen libraries kan de native CUPS daemon ze gewoon uitvoeren zonder dat 'ie zelf 32-bits hoeft te zijn.

De reden dat ik niet precies weet hoe het werkt is ook dat ik het niet hoefde uit te zoeken omdat het zomaar zonder gedoe bleek te werken, wat niet vanzelfsprekend is onder Linux. ;)

edit:
Ik heb trouwens wel een idee hoe het werkt. Ik heb eerst de LPR driver geïnstalleerd, hiervandaan:
http://solutions.brother....er/linux/lpr_drivers.html
Dat is gewoon een losstaande binary die kan printen. Daarnaast is er een CUPS wrapper die de data van CUPS doorstuurt naar die LPR driver:
http://solutions.brother....r/linux/cups_drivers.html
Dat zullen wel de scriptjes zijn die CUPS dan weer aanroept.

[ Voor 39% gewijzigd door Soultaker op 09-09-2005 21:21 ]

• Bloody NO!
Hmm ok, dank!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

cornelixnootje1 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:06:
Vergelijk:
HL 1430 :
140 euro aanschaf, met gratis 3000 pagina toner (kosten originele toner voor 6000 pagina's 90 euro) (of een compatible voor 27 euro (linkje))

Het kan natuurlijk altijd dat de toner voor de 2030 nog goedkoper wordt, of dat er grotere voor komen. Weet iemand of bij de introductie van de 1430 ook al grote toners te koop waren?
ik moet zeggen dat wij de 1250 hebben en 75 vel per maand draaien en na 3 jaar is de toner vervangen. (90% is een nota/lijst) er is totaal 20x zo'n doos van xaantal vel papier doorheen gegaan.

dus duur ?? voor 200 euro gekocht niet echt.

zelf ben ik nu opzoek naar een multifunctionele printer het oog is gevallen op een samsung scx4100

Tja vanalles

Anoniem: 116146

De printserver heb ik wel, ik ben daarom meer geinteresseerd in de 2040 (aangezien de paralelle aansluiting heeft, en mijn printserver ook)

Is dat gewoon hetzelfde type met parallel of zitten er nog grotere verschillen in?

• vso
  • Niet online

vso

tja...

er zijn ook USB servers :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloody NO!
Anoniem: 116146 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 21:40:
Is dat gewoon hetzelfde type met parallel of zitten er nog grotere verschillen in?
Nouja, het enige verschil dat ik kon ontdekken is dat de 2040 in plaats van 16 pagina's er 20 per minuut kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar hoe lang gaat zo'n drum-unit mee?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
12.000 pagina's volgens Brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
en dan kun je een nieuwe printer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Na aanleiding van deze post:
Anoniem: 125489 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:30:
[...]

Vandaag de printer geinstalleerd op het netwerk met een E-tech printerserver (Model: PSU101).

Werkt perfect. Heb het printen getest met Acrobat, Word en Photoshop

Blijkbaar werkt deze E-tech wel met een GDI printer :)
En enkele posts daar onder + een door mij gisteren aageschafte printserver brengt mij op deze post.

Gisteren heb ik de TA200020 printserver van Sweex aangeschaft (2x USB, 1 parallel). Ik moet zeggen dat het aan de gang krijgen van de printserver absoluut niet simpel is en dat de handleiding daarin veel te wensen over laat. Een waarschuwing dat je je ZoneAlarm forewall oid moet uitschakelen was wel op zijn plaats geweest. Ook een standaard ingestelde IP-adres zou meenige moeite hebben bespaard.

Daarna een hoop zitten kloten:
• Een Star LC-10 (oude naaldprinter) deed het direct prima.
• Een HP Deskjet 840c ging met wat moeite en wilde soms wel en soms niet printen
• Zelfde verhaal voor de Brother HL-2030

Uiteindelijk leek het er op dat ZoneAlarm vooral in de weg zat en dat je de Printer Spooler even moet toevoegen aan de program control tab in ZoneAlarm. Daarna leek het ineens 8 van de 10 keer goed te gaan en op dit moment lijkt het helemaal goed te gaan.

Kortom:
De Brother HL-2030 kan met de Sweex 2x USB, 1 parallel printerserver (TA200020) samenwerken, maar Sweex is voor de computerleek niet aan te bevelen in dit opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 13:21
Wat is het verschil tussen de HL-2030 en HL-2040? Ik zie dat de 40 iets meer pagina's per minuut kan printen, maar is dat alles?

Er wordt vaak over de 2030 gesproken maar heel weinig over de 2040.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
johansoema schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:35:
Wat is het verschil tussen de HL-2030 en HL-2040? Ik zie dat de 40 iets meer pagina's per minuut kan printen, maar is dat alles?

Er wordt vaak over de 2030 gesproken maar heel weinig over de 2040.
De 2040 heeft een een LPT interfase en word geleverd met een 3000 pages toner.

De 2030 word geleverd met een 1500 pages start toner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26447

Maar dan, foto's.. drama.. een zwart/wit .tif A4 foto komt eruit als een .gif met 32 grijsnuances, misschien dat ik het niet helemaal goed heb gedaan (alhoewel, 1200 DPI, geen zoom-to-fit e.d. lijken mij genoeg instellingen)..
Tsja, het is ook een zwart/wit printer :+ Maar alle gekheid op een stokje, ik heb dit brobleem opgelost door de foto die ik wil printen (en dat zijn soms stukken van 2,50 X 2,50 meter eerst te vergroten met b.v. Photomaster Zoom en daarna te bewerken naar een goede scherpe afdruk 1:1 bestaande uit vele velllen A4 en dan te rasteren onder een hoek van 45 Graden. Dan is de kwaliteit uitstekend. Hetzelfde geldt uiteraard voor kleine afdrukken. Voor hele grote afdrukken zou je ook Rasterbator kunnen gebruiken, daarmee kun je de rasterpunt diameters instellen en dat heeft een prachtig effect, helemaal op wandgrote afdrukken met een laser. Trouwens ik gebruik hiervoor de Brother HL2030 8) Verder gebruik ik voor afdrukken meestal 300DPI en zet de tonerbesparing aan, (maar dat moet jezelf nachecken of dit ook werkt voor jou) Op wandgrote afdrukken zie je geen verschil tussen 300 of 1200 DPI en ook niet dat de afdrukken minder zwart zijn omdat je met rasters werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 26447 op 22-11-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik zit inmiddels op 1850 pagina's en de printer zegt (met het oranje lampje) dat de meegeleverde starttoner (officieel 1500) op is.

Echter, soms print ie nog een pagina zonder problemen (ook duidelijk), maar soms weigert ie gewoon te printen, heel irritant. Hoe zorg ik er nou voor dat ie het toch probeert? :?

Ik koop (nog) geen nieuwe toner aangezien ik voor een half jaar naar Finland ga... ben niet enorm arm ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

heb deze printer vandaag binnen gekregen. top apparaat. heb hem op mijn draytek vigor 2600G aangesloten, daar zit namelijk een printerserver in. scheelt me 100 euro t.o.v. de hl-2070. en dat werkt dus perfect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op de Sweex TA200020 werkt het ook prima, hoewel de printserver-software zich wat lastig laat configureren icm mijn ZoneAlarm firewall.
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/TA200020_img_box.jpg

Deze printserver heeft 2 USB-poorten en 1 parallele poort. Ik gebruik de printserver voor mijn Brother HL-2030 en mijn via USB aangesloten HP Deskjet 840c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb hier een review van gemaakt, staat op de normale plaats voor product reviews.

Mooie printer, snel in gebruik, zuinig genoeg en vooral.. SNEL!

Tot wel 1200dpi ...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
swampy schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:27:
Heb hier een review van gemaakt, staat op de normale plaats voor product reviews.

Mooie printer, snel in gebruik, zuinig genoeg en vooral.. SNEL!

Tot wel 1200dpi ...
Was wel leuk geweest als je een link had gezet naar je review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dazsur schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:31:
[...]

Was wel leuk geweest als je een link had gezet naar je review!
Natuurlijk kan dat, mmm hier dan maar een linkje? Maar ik ben de enige die een laser printer heeft ge-reviewed...oneerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Naar aanleiding van swampy heb ik toch ook maar een review gepost. Hij staat hier, maar aangezien er zo'n handige pagina komt met code voorophet forum, zal ik hem hier ook maar even posten.

Brother HL-2030 survey door JeroenM_tbs

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Afdrukkwaliteit tekstAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfdrukkwaliteit fotoAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Afdruksnelheid tekstAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfdruksnelheid fotoAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
InktverbruikAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifDrivers en stabiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssystemen:
  • Windows 2000 en Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds augustus 2005
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Al lange tijd voor de aanschaf van deze printer zat ik al na te denken of het nodig was dat ik een laserprinter zou kopen, tweedehands overkopen of dat het helemaal niet nodig zou zijn.
Toenik op school zat moest ik namelijk best veel uitprinten en zeker in de korte tijd dat ik op het HBO heb gezeten, gelukkig kon dat veelal wel op school.

Tijdens een werkervaringsproject op een basisschool kwam ik een afgedankte Brother HL-1230 (?) tegen welke ik aldaar even heb uitgeprobeerd. Deze bleek nog te werken, maar liet wel behoorlijke grijze pagina's achter. Hier voor had ik een topic geopend om zo advies in te winnen of ik hier nog iets aan kon doen zodat ik hem eventueel kon overkopen van de basisschool.
Het gaat om dit topic: Grijze pagina's op Brother HL-1230: wat er mee te doen?
Ik heb de printer op de gok toch maar mee naar huis genomen (kreeg hem als een soort afscheidskadootje), maar eenmaal twijfelde ik er wat over. Ik heb de gok om hem proberen op te lappen toch maar niet genomen en HL-1230 bij het grofvuil gezet.

Enkele maanden later zag ik een aanbieding in de Lukas Klamer/Makro folder staan: de Brothert HL-2030 met gratis MP3-speler. Voor zover ik mij kan herinneren rond de ¤110,= of zo.
Ik twijfelde nog steeds een beetje of ik de HL-2030 wel zou kopen (ach, met de HP DJ840c en inkt wil het ook wel, ook kleur er bij is wel makkelijk, etc.), maar heb het toch maar gedaan.

Eenmaal thuis gekomen emt de HL-2030 las ik op internet in zowel het HL-2030 topic (Brother HL-2030 laserprinter) als op diverse sites via Google dat je deze printer niet op een printserver zou kunnen aansluiten ivm de de GDI-werking van de printer. In principe maakte mij dat niet zoveel uit, aangezien een computer om he op aan te sluiten dichtbij stond. Echter vond ik het wel jammer dat het niet zou kunnen.
Zelfs dat de betreffende computer alleen maar USB 1.1 belemmerde de snelheid van de printer nauwlijks.
Totdat ik in het Brother HL-2030 topic op GoT las dat iemand het op een B-merk USB printservertje wel voor elkaar kreeg... Ik was wel nieuwsgierig of het mij ook zou lukken en nam dus in overweging om een buurtgenoot te vragen of ik zijn Sweex 2x USB, 1 parallel printserver van Sweex even zou mogen lenen. Ik had die al eens voor hem aangesloten en wist dus enigszins hoe die printserver werkt.
Uiteindelijk heb ik besloten om toch maar zelf de Sweex printserver aan te schaffen. Het was wat geklooi om de printserver-aansturing te installeren vanwege mijn firewall ZoneAlarm, maar de HL-2030 werkte netjes icm de printserver.

Ik wilde zeker weten of de 16-pagina's per minuut gehaald zouden worden, dus ik heb de handleiding van de printer voleldig afgedrukt en een minuut lang geteld hoeveel pagina's er uit de printer kwamen rollen. Ik kwam uit op zowat 16,5. Nog net op een fractie na geen 17.

De printer vind ik niet geschikt voor afbeeldingen. Als ik hem vergelijk met een oude HP Laserjet die ik op school had gezien dan zie je bij afbeeldingen afgedukt door de Brother HL-2030 duidelijker dat het uit losse puntjes is opgebouwd. Het maakt niet uit bij welke resolutie je de afbeeldingen dan afdrukt. Ik vind het zelf niet storen, want het gata mij vooral om tekst. Tekst print de HL-2030 overigens perfect uit.

Het tonerverbruik valt nog niets zinnigs over te noemen, ik heb de printer nog niet lang genoeg en heb de toner nog niet hoeven vervangen. Bij 639 pagina's zien de pagina's er nog goed uit.
De resterende gebruiksduur van de drum staat op dit moment nog op 94,6%.

Ook vastlopers heb ik nauwlijks gehad. Slechts 1 papiertje van de 639 is binnenin ana de voorkant blijven vastzitten en kon redelijk gemakkelijk er uit getrokken worden. Dit papiertje is voor zover ik mij kan herinneren via de handinvoer gegaan.

De geluidsproductie vind ik meevallen. Het is nooit helemaal stil natuurlijk, maar het is zeker geen storend geluid.
Wat ik iets vervelender, maar wel logisch vind is de muffe geur na een paar afdrukken. Dit komt van de toner, maar komt bij de meeste laserprinters voor.

De drivers zijn zeer goed, overzichtelijk en bevatten vele opties om de kwaliteit en energie te beheren.

De prijs vind ik naar verhouding zeer goed te noemen, ik vind het echter jammer dat er geen USB kabel meegeleverd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
- Geen USB-kabel meegeleverd
- "Geurtje" nadat er al een paar pagina's afgedrukt zijn (is bij de meeste laserprinters zo)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
- Geluidsproductie niet overdreven
- Installatie duidelijk dmv quickstart-kaart en uitgebreide PDF-handleiding
- USB 2.0
- Laag model, maar ook in breedte en diepte niet te groot
- Automatische slaapstand, stelt de tijdsduur voordat het in slaapstand gaat automatisch bij naar gelang het gebruik van de printer
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb zelf de printer gekocht bij Mediamarkt. Ik zat heel erg te springen om een printer. Mijn oude HP Deskjet 610c kon het niet meer aan. De printkop slaat tegen iets aan (WEcare cartridge). Je hoort getakrakketak.
Een goede en degelijke laserprinter, stipt op nummer 1, was dus onze HL-2030 tegen een schappelijk prijs (86 euro). Jammer dat het geen netwerk of parallelpoort heeft, maar mijn oude pc staat dag en nacht aan. De printer staat als gedeelde printer.

Hoe dan ook, op dit moment heb ik zo'n 1000 A4tjes tekst geprint. Ik ben heel erg tevreden over de kwaliteit.
Ik heb geen last gehad van krullend papier, lawaai valt reuze mee, de babies slapen gewoon door!

De vormgeving is ideaal, neemt minder ruimte in beslag dan de 610c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02
Ik heb de printer een week geleden aangeschaft, prima ding! Ook ff een productsurvey ingevuld:

Brother HL-2030 survey door HansHijlkema

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Afdrukkwaliteit tekstAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfdrukkwaliteit fotoAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Afdruksnelheid tekstAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfdruksnelheid fotoAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
InktverbruikAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifDrivers en stabiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows XP
Ervaring met één exemplaar, sinds maart 2006

Aanschaf
Voor het aankomende afstudeerproject deze printer aangeschaft; wordt dus alleen gebruikt voor het afdrukken van teksten. De eigenschappen m.b.t. kwaliteit en snelheid en het compacte formaat, hebben mij doen besluiten deze printer aan te schaffen. Daarnaast is de garantie ook prima in orde, na registratie bij Brother krijg je 2 jaar Pick-up & Return garantie.

Installatie
Installatie van de printer is eenvoudig. Installatie van de driver voordat de printer met de PC is verbonden en tijdens de installatie wordt gevraagd de printer te verbinden. Wordt geen overbodige poespas geïnstalleerd.

Gebruik
Om de afdrukkwaliteit te beoordelen heb ik dezelfde tekst in verschillende resoluties en met tonersave aan/uit uitgeprint.
Tonersave aan op de verschillende resoluties (alleen mogelijk op 300 & 600 dpi) resulteert in een wat grijzere tekst t.o.v. tonersave uit. De tekst blijft echter prima leesbaar.
  • Het gebruik van 300 dpi resulteert in een wat korrelige tekst maar toch goed leesbaar, ook in combinatie met tonersave. Dit gebruik ik als standaardinstelling. Ideaal voor het overlezen van tekst.
  • 600 dpi zorgt voor strakke letters, ook met tonersave. Aan te raden voor teksten die keurig geprint moeten worden bijvoorbeeld voor inlevering bij docent o.i.d.
  • HQ 1200 dpi is nog net wat strakker dan 600 dpi maar verschil is echt minimaal.
Tekst wordt zeer snel geprint met deze printer. 16 Pagina's per minuut zoals in de specificaties staat, wordt ook gehaald.
Tijdens het afdrukken is de printer goed hoorbaar. Maar dit is hetzelfde voor alle laserprinters. Voor mij geen probleem maar zou hinderlijk kunnen zijn.

Supplies
Een nieuwe toner zit ongeveer op 45 euro en gaat 2500 pagina's met 5% dekking mee. Er zijn geen high capacity toners voor te krijgen.
Doordat een nieuwe drum (gaat ongeveer 12.000 pagina's mee) bijna net zo duur is als een nieuwe printer zal ik de printer afdanken als de drum aan vervanging toe is. Gezien die hoeveelheid pagina's kan ik er zowieso een jaar of 4/5 mee toe. Lang genoeg dus :).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Nieuwe drum is relatief prijzig (+/- 80 euro)
Lichte kromming in het papier na afdrukken
Enigszins luidruchtig tijdens afdrukken
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Compact formaat
Snel
Afdrukkwaliteit
2 Jaar Pick-up & Return garantie na registratie bij Brother
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

[ Voor 1% gewijzigd door HansH op 13-03-2006 21:19 . Reden: schoonheidsfoutjes eruit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02
Iemand ervaring met de TN-2000 Digital Revolutions uitvoering toner?

Staat bij dat het een nieuwe toner betreft en een capaciteit van 3000 A4's @ 5% dekking, 500 meer dan een originele Brother toner waarbij de prijs ongeveer de helft is van een originele!

Lijkt me een interessante optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12

4POX

Everybody is wired

De toner van mijn HP laserjet 4L is bijna op. Aangezien mijn printer nu 10 jaar oud is en het nog moet doen met 1 MB ram en 4 pagina/min vind ik het zonde om daarvoor nog een toner te halen.

Aangezien de HL-2040 bijna hetzelfde model is als de 2030 zit ik nog met een vraagje (Ik heb een printerpoort nodig voor mijn jetdirect)

Kan iemand een afbeelding uitprinten en deze weer inscannen en hier posten ? Ik wil toch wel eens weten of een brother echt slecht is met afbeeldingen (Goed, slechter dan een 1MB printer kan het nooit worden)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 15:23
Hoort die ventilator niet uit te gaan na een tijdje? Als ie in de slaapstand gaat toch? Dat is bij mij dus niet het geval, en ik vind het geluid van die ventilator irritant. Ik heb de instellingen va nde slaapstand geprobeerd, maar het heeft geen effect. Wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Hij hoort inderdaad uit te gaan (dan is 'ie ook echt helemaal stil - als je nog iets hoort is er iets mis), maar het kan een paar minuten na het laatste printje duren. Als 'ie echt helemaal niet uitgaat is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Oke, ik heb brother maar eens gemaild... Ben benieuwd of ze een beetje op tijd reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik heb gebeld met de helpdesk. Volgens hun is de printer in slaapstand als alle lampjes uit zijn. Dan zou de ventilator nog wel draaien, en dat doet ie ook. Ik vind het best storend, maar ik zet m dan wel helemaal uit. Minpuntje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik kon mn vorige post niet bewerken, sorry.

Ik snap niet hoe het kan, maar de printer gaat nu wel echt in slaapstand. Niets aan de instellingen veranderd, en hij gaat nu zo'n 10 min na laatste print echt helemaal uit. Ik ben tevreden, maar ik snap het niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
buddow schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:10:
Ik kon mn vorige post niet bewerken, sorry.

Ik snap niet hoe het kan, maar de printer gaat nu wel echt in slaapstand. Niets aan de instellingen veranderd, en hij gaat nu zo'n 10 min na laatste print echt helemaal uit. Ik ben tevreden, maar ik snap het niet :9
Mijn HL1430 blijft ook even na koelen na het 1e printje maar geen 10 min. Zit er geen stof in ofzo dat hij niet goed koelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik ga denk ik de hl-2040 halen als ik em hier in de stad kan vinden.
Ik wil deze graag op mijn routertje (asus wl500g deluxe, firmware: Oleg's 1.9.2.7-6b) aansluiten maar heb totaal geen idee of deze ondersteund wordt. (heb deze vraag ook op wl500g.info staan).
Mischien dat iemand deze printer al heeft geprobeerd icm de 500g deluxe??

en hoe zit het met dubbelzijdig afdrukken??

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 30-03-2006 19:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
  • Laatst online: 21-05 15:44
Toeval, ik heb vanmiddag de Brother HL-2030 gekocht.

Eerst even direct op de pc aangesloten en de drivers geinstalleerd. Toen de printer werkte de kabel omgezet op mijn Asus WL-500G Deluxe (originele asus firmware). Even de Asus printer configuration wizard gedraaid en printen maar. Werkt 100% goed. Het enige dat niet meer werkt is de weergave van de Drum status.

Tip: Zet de standbye tijd van de printer even op 2 minuten als deze nog direct aan de pc gekoppeld zit. Vanaf het moment dat hij op de Asus zit kan je het in de driver nog wel aanpassen, maar dringt dat niet meer door tot de printer. Hij blijft met standaardinstellingen onnodig lang aanstaan.

Waarom wil je eigenlijk de 2040 gaan kopen ipv. de 2030? De 2040 is toch een stukje duurder voor alleen iets meer snelheid en een (waarschijnlijk) ongebruikte LTP poort.

Dubbelzijdig afdrukken gaat goed, uiteraard wel handmatig, want er zit geen duplexmodule in. Allereerst worden de oneven pagina's geprint. Papier opnieuw invoeren en dan komen de even er achteraan.

Edit:
Ik heb de 2040 zien staan bij mediamartk a'dam zuidoost. Kostte 169 euro. Heb mijn 2030 gehaald bij de Officecentre voor 89 euro. Een behoorlijk prijsverschil voor zo'n klein verschil in specificatie.

[ Voor 21% gewijzigd door scenic20 op 30-03-2006 20:28 . Reden: Toevoeging ]

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

scenic20 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:25:
Toeval, ik heb vanmiddag de Brother HL-2030 gekocht.

Eerst even direct op de pc aangesloten en de drivers geinstalleerd. Toen de printer werkte de kabel omgezet op mijn Asus WL-500G Deluxe (originele asus firmware). Even de Asus printer configuration wizard gedraaid en printen maar. Werkt 100% goed. Het enige dat niet meer werkt is de weergave van de Drum status.

Tip: Zet de standbye tijd van de printer even op 2 minuten als deze nog direct aan de pc gekoppeld zit. Vanaf het moment dat hij op de Asus zit kan je het in de driver nog wel aanpassen, maar dringt dat niet meer door tot de printer. Hij blijft met standaardinstellingen onnodig lang aanstaan.

Waarom wil je eigenlijk de 2040 gaan kopen ipv. de 2030? De 2040 is toch een stukje duurder voor alleen iets meer snelheid en een (waarschijnlijk) ongebruikte LTP poort.

Dubbelzijdig afdrukken gaat goed, uiteraard wel handmatig, want er zit geen duplexmodule in. Allereerst worden de oneven pagina's geprint. Papier opnieuw invoeren en dan komen de even er achteraan.

Edit:
Ik heb de 2040 zien staan bij mediamartk a'dam zuidoost. Kostte 169 euro. Heb mijn 2030 gehaald bij de Officecentre voor 89 euro. Een behoorlijk prijsverschil voor zo'n klein verschil in specificatie.
ach, ik zie wel welke het wordt. De 2030 was trouwens uitverkocht bij mediamarkt. Staat in bestelling maar als ze er (bijv) 20 bestellen krijgen ze er maar 10, kreeg ik vanmiddag te horen.

ik ben in ieder geval blij dat ie met de router werkt! _/-\o_
en dat van die standby tijd, thanx voor de tip!

ff dat dubbelzijdig afdrukken. Is het met deze printer mogelijk om zo'n duplexmodule optioneel te kopen om in de printer te zetten zodat je automatisch dubbelzijdig kan printen??

maar ehm... de asus printer configuration wizard???? die had ik met mijn deskjetje 840c (is al gepensioneerd) helemaal niet nodig! nou niet nodig, onder xp niet, onder 98se wel

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 30-03-2006 22:44 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
maar ehm... de asus printer configuration wizard???? die had ik met mijn deskjetje 840c (is al gepensioneerd) helemaal niet nodig! nou niet nodig, onder xp niet, onder 98se wel
Zonder werkt ook, maar ik ben te lui om het met de hand in te stellen, via de wizard vind ik gemakkelijker :)

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is het met de brother 2030 mogelijik om zo'n duplexmodule los te kopen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k heb sinds vanmiddag de hl-2030 (lekker luchie).

Ding werkt goed, ook met dubbelzijdig afdrukken. er is alleen 1 dingetje wat ik wel vreemd vind:
Als ik een paar pagina's print, dan komt eerst printer op gang--> 1e pagina komt deruit--> printer wordt stil alsof ie klaar is --> printer komt weer op gang--> volgende pagina komt deruit rollen --> printer wordt weer stil alsof ie klaar is --> enz......

is dat normaal?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 16:17
bartgrefte schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:27:
'k heb sinds vanmiddag de hl-2030 (lekker luchie).

Ding werkt goed, ook met dubbelzijdig afdrukken. er is alleen 1 dingetje wat ik wel vreemd vind:
Als ik een paar pagina's print, dan komt eerst printer op gang--> 1e pagina komt deruit--> printer wordt stil alsof ie klaar is --> printer komt weer op gang--> volgende pagina komt deruit rollen --> printer wordt weer stil alsof ie klaar is --> enz......

is dat normaal?
Gaat bij mij precies hetzelfde als ik op 1200 dpi print.

Als ik 600 dpi kies in de printerdriver gaat de printer wel gewoon door en spuugt de pagina's vlot na elkaar uit.
Zal wel iets te maken hebben met de complexiteit van de pagina's bij 1200 dpi i.c.m. met "maar" 8 MB geheugen.

Voor tekst vind ik 600 dpi ruim voldoende en ook de kwaliteit van plaatjes / grafiekjes is voor mij nog goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door pruiter op 10-04-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30
scenic20 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:25:
De HL-2030 wordt met een startertoner (1500 pagina's) geleverd. Bij de HL-2040 zit gelijk een echte toner (2500 pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pruiter schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:41:
[...]

Gaat bij mij precies hetzelfde als ik op 1200 dpi print.

Als ik 600 dpi kies in de printerdriver gaat de printer wel gewoon door en spuugt de pagina's vlot na elkaar uit.
Zal wel iets te maken hebben met de complexiteit van de pagina's bij 1200 dpi i.c.m. met "maar" 8 MB geheugen.

Voor tekst vind ik 600 dpi ruim voldoende en ook de kwaliteit van plaatjes / grafiekjes is voor mij nog goed genoeg.
morge eens proberen op 600dpi dan.... thanx voor tip

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

na kwaliteit op 600dpi te hebben ingsteld vlogen de blaadjes er achter elkaar door.

en nu zit ie ook op de router aangesloten: asus wl500g deluxe. alleen zit er tussen het klikken op afdrukken en het daadwerkelijk printen 25 seconden..... kan dat sneller?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 04-06 16:37
Hallo allemaal,

Zojuist de printer aangeschaft en ben zeer tevreden mbt snelheid, print-kwaliteit. Een vraagje. Wat is nu volgens jullie de aan te bevelen soort printpapier om krullen tegen te gaan ? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Laatst online: 02-06 19:45
Ik zie dat sommige mensen vinden dat de kwaliteit van foto's heel slecht is. Maar ik zou graag een foto zien of scan van een geprinte foto. Zou iemand die aub willen maken voor me? want dat moet de doorslag geven om deze printer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

dafmay schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:31:
Hallo allemaal,

Zojuist de printer aangeschaft en ben zeer tevreden mbt snelheid, print-kwaliteit. Een vraagje. Wat is nu volgens jullie de aan te bevelen soort printpapier om krullen tegen te gaan ? Bedankt.
Ik gebruik 90grams papier..werkt goed..is net iets dikker en daardoor sterker als het "flut papier"

Je moet ook de printer instellen op het goede paper. Ik heb ook 160gramms ( aka karton ) liggen namelijk... dat print pas goed als je de printer daarvoor ook instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 04-06 16:37
swampy schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:07:
[...]

Ik gebruik 90grams papier..werkt goed..is net iets dikker en daardoor sterker als het "flut papier"

Je moet ook de printer instellen op het goede paper. Ik heb ook 160gramms ( aka karton ) liggen namelijk... dat print pas goed als je de printer daarvoor ook instelt
Duidelijk. Ik ga morgen 90grams papier kopen. Mijn huidige 80gr's papier is nagenoeg op. Goed moment dus om de test uit te voeren. Verder heb ik nu de "Media Type"-setting op "thin paper" gezet. Dat zorgt ervoor dat (als ik het goed heb begrepen) de drumkit minder warm wordt en daardoor het papier minder krult. Het helpt zeer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
ReX_NL schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:47:
Ik zie dat sommige mensen vinden dat de kwaliteit van foto's heel slecht is. Maar ik zou graag een foto zien of scan van een geprinte foto. Zou iemand die aub willen maken voor me? want dat moet de doorslag geven om deze printer te kopen.
Dat wil ik :P

Ik heb twee digitale foto's geprint en vervolgens weer gescant. Het geeft in ieder geval een idee hoe de kwaliteit is van de foto's die er uit komen. Persoonlijk vind ik het voor een z/w laserprinter niet eens heel slecht. Geprint in HQ1200 stand met tonerbesparing op uit.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/kevin/tweakers/Save0002.JPG
Wintersport foto. In de laserprinter scan is een beetje een raster te zien. Dit ligt vooral aan de scanner en zie je in de echte afdruk niet. Er stond een persoon op, onder het zwarte vlakje, maar die heb ik ff weggepaint.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/kevin/tweakers/Save0003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/kevin/tweakers/Save0005.JPG
Foto uit legoland. Ziet er niet slecht uit toch?
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/t.hulsman/kevin/tweakers/Save0004.JPG
bartgrefte schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:29:
en nu zit ie ook op de router aangesloten: asus wl500g deluxe. alleen zit er tussen het klikken op afdrukken en het daadwerkelijk printen 25 seconden..... kan dat sneller?
Nope, dat kan niet sneller. Niet met een wl-500g deluxe in ieder geval. Ik had de printer ook op een WL-500G Deluxe aangesloten zitten maar daar had ik ook die vertraging. Nu met een Belkin Wireless Usb Printserver heb ik er geen last meer van. Het aanslaan van de printer duurt nu slechts ietsjes (in de trant van 1 à 2 seconde) langer dan via de Usb kabel.

Over het netwerkprinten met een HL-2030 kan het nou wel of niet? Ik heb er een redelijk uitvoerig stukje over geschreven. Zie deze post.

[ Voor 22% gewijzigd door scenic20 op 23-05-2006 19:12 . Reden: Opmaak fouten ]

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ZIjn er meer mensen die deze printer hebben en problemen hebben met het feit dat t rode "paper" lampje begint te branden als je een printopdracht geeft? Zit gewoon standaard papier in als altijd, nooit een probleem geweest. Eerst wilde ie na aan/uitzetten alsnog wel printen, maar dat is inmiddels ook verleden tijd. Hij doet gewoon niks meer behalve een rood knipperend lampje produceren. Geen idee wat het kan zijn. Papier is hetzelfde als altijd, toner is nog lang niet op. Er zit nergens papier vast.

Iemand een ideetje?

edit: met behulp van de Brother site eruit gekomen, het bleek een kwestie te zijn van even de drum schoonmaken door met een of ander blauw palletje heen en weer te schuiven. Hij doet t weer prima nu :)

[ Voor 16% gewijzigd door kamstra op 08-08-2006 20:01 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nog maar zelden een rood lampje zien branden. Doorgaans zat er een papier vast wanneer dat lampje brande en kon ik vastgelopen papier ook makkelijk verwijderen.

Anoniem: 150013

Ik heb ook de 2030 gekocht. En ik heb hem geinstalleerd. maar toen ik ging printen kwamen er alleen maar witte pagina's uit. Heb op de site van brother gekeken en gegooled naar overeenkomstige problemen. Maar kon weinig vinden. Iemand een idee misschien?
anders ga ik wel even terug naar de winkel

• Joen
Allicht een domme vraag, maar heb je detoner er wel in gedann en eventuele beschermende verpakkingsmateriaal uit de printer en toner verwijderd?
Ook zou je in de drivers een te lichte afdrukinstelling geslcteerd kunnen hebben of een driverprobleem.
Druk eens snel achter elkaar 3 keer op de knop van de printer. Als je dan een wel leesbare statuspagina krijgt lijkt het aan drivers oid te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 00:28
Voor de geintresseerde, Office center heeft de Brother HL-2030 in de aanbieding staan voor maar €79.
Ik had bytheway een vraagje over het dubbel zijdig kopieren.
scenic20 gaf al aan dat het handmatig moet gebeuren en dat allereesrt de oneven pagian's worden geprint.

Als je dan gewoon kiest voor dubbelzijdig en een document van bijvb 10 pagina's uitprint, kan je dan gewoon die set omdraaien en weer in de printer plaatsen en dan een correct uitgeprint document verwachten ?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:47

Sick Nick

Drop the top!

Yep, je pakt het stapeltje geprinte pagina's, die draai je om en leg je in de lade. Vervolgens druk je op de knop en dan print ie de ander kant van de pagina's. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De drivers laten je zeer duidelijke schermen zien. Het dubbelzijdig printen kan haadt niet mis gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 00:28
Dat is mooi. Ik heb nu een oude HP Laserjet waarmee ik handmatig elke blz moet omdraaien, en dat is echt een verdomd vervelend klusje. In het weekend dan maar eve langs de officecentre.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177427

Weet iemand wat de kwaliteit van de niet originele toner is uit de pricewatch? En kan je een toner ook laten bijvullen in zo'n printshop?

Ik ben een beetje huiverig om niet de officiele te kopen omdat ik slechte ervaring heb gehad met inktcardridges, maar misschien kan iemand mij overtuigen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

toner kon laatst nog niet gevuld worden bij de printshop. Maar die neptoner an sich is echt prima, totaal geen problemen mee gehad en ziet er goed uit :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150013

Joen schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:02:
Allicht een domme vraag, maar heb je detoner er wel in gedann en eventuele beschermende verpakkingsmateriaal uit de printer en toner verwijderd?
Ook zou je in de drivers een te lichte afdrukinstelling geslcteerd kunnen hebben of een driverprobleem.
Druk eens snel achter elkaar 3 keer op de knop van de printer. Als je dan een wel leesbare statuspagina krijgt lijkt het aan drivers oid te liggen.
Dat was allemaal gebeurd en kwam niets uit. Ben terug gegaan naar de winkel, daar hebben ze ook nog gecheckt. Maar bleek de laser te zijn, die maakte geen goed contact ofzo. Dus een nieuwe gekregen en die doet het perfect. Ook dubbelzijdig printen werk heel goed! Prima printer voor een nette prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:50
Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitten van "mijn" 2030. Ik heb gisteren een beetje zitten uittesten, en ik blijf met 2 onduidelijkheden zitten.

* Op de drum staat dat ze 12000 pg kan afprinten bij 5% dekking, en op de toner 2000 (originele) bij 5% dekking. Maar op welke resolutie is dit, en staat dan de toner spaarstand aan of uit? :?

*En dan ook nog een vraagje over foto's uitprinten: ik heb 2 verschillende foto's uigeprint op hoogste instelling (= 1200dpi, en grijstinten en patronen verbeteren). maar de foto zelf trekt dan echt op niets (morgen zal ik een foto inscannen als het niet duidelijk is, maar ik heb nu geen scanner bij de hand) het overlopen van donkergrijs naar lichtgrijs verloopt in "lagen". je ziet precies waar de volgende laag begint! soms zie je wel 4 verschillende lagen 8)7

met deze foto (gemaakt in paint) wordt het misschien een beetje duidelijker. (dit voorbeeld is sterk overdreven)
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e311/ronald1852/printer.jpg

aangezien ik totaal geen ervaring heb met laserprinters, heb ik dan ook geen idee of dit normaal is, maar ik vond het resultaat nogal tegenvallen :'(
is dit op een of andere manier te verbeteren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39

Hero

Duck power!

kamstra schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:52:
toner kon laatst nog niet gevuld worden bij de printshop. Maar die neptoner an sich is echt prima, totaal geen problemen mee gehad en ziet er goed uit :)
Met welke niet originele toner heb jij ervaring? Ik heb op 123inkt.nl de Digital Revolution gezien, die kost 29,50 tegen 47,50 voor een originele toner. Met imitatie inktcartridges heb ik erg slechte ervaringen. Vandaar hier de vraag hoe het gesteld is met zulke imitatie toners? Het scheelt namelijk wel erg veel.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2090

Hero schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:42:
[...]

Met welke niet originele toner heb jij ervaring? Ik heb op 123inkt.nl de Digital Revolution gezien, die kost 29,50 tegen 47,50 voor een originele toner. Met imitatie inktcartridges heb ik erg slechte ervaringen. Vandaar hier de vraag hoe het gesteld is met zulke imitatie toners? Het scheelt namelijk wel erg veel.
Heb je al die 123 neptoner geprobeerd? Ben nieuwsgierig naar je ervaring ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenic20
Ik heb sinds kort een toner van 123inkt in de 2030 zitten. Werkt zover ik kan beoordelen prima. Hoe lang die meegaat weet ik nog niet. Met de bijgeleverde toner heb ik overigens veel meer dan 1500 pagina's kunnen printen. Ook met een originele Brother TN-2000 kwam ik ver boven de 2500 vel uit. Ik hoop dat de toner van 123inkt dan ook meer dan 3000 velletjes gaat halen (want dat geeft 123inkt op).

Over het printen in laagjes hierboven. Dat zie ik ook wel een beetje, maar als jullie de scans die hierboven gepost staan zien, dan valt het toch reuze mee.

Post anders het bestand eens waar je dat probleem mee hebt. Dan zal ik dat ook eens printen en scannen. Dan kan je even kijken of het een probleem met jou 2030 is of dat het zo 'hoort'.

Somewhere in Europe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177427

Ik heb de printer nu een tijdje en er ongeveer 500+ pagina's mee geprint. De printer werkt erg goed en printen gaat erg snel. Manual duplex printen is ook erg handig en makkelijk in te stellen. Zoals hierboven al is gezegd moet je het papier maar een keer terug stoppen in de papierlade.

Het enige nadeel vind ik dat het papier een beetje opkrult in de papierbak na het printen. Na ongeveer 10 pagina's schuiven volgende pagina's het papier wel eens weg omdat het al geprinte papier de printopening half blokkeert. De oplossing is om het geprinte papier af en toe uit de bak te nemen. Je merkt heel goed dat dit niet aan de orde is bij het voor de tweede keer printen bij manual duplex. Het papier is dan al een beetje de andere kant op gekromd en stapelt zich dan netjes op in de printbak.

De kromming is overigens geen probleem bij het eindresultaat omdat dit na 5 minuten wel is bijgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Mogge,

Ik heb de HL-2030 ook, hij staat aangesloten op een oud laptopje met windows 98 die als print server dient. De printer schakelt automatisch in standby stand na een bepaalde periode, nu moet ik steeds de printer ' aan ' zetten voordat hij gaat printen, hij gaat dus niet automatisch uit slaapstand. Precies hetzelfde probleem had ik onder een CUPS print server op mijn linux server, weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kheb nu een raar probleem: op mijn win 2003 Pc heb ik deze printer aangesloten, prima ding deed t perfect! Toen had ik een huisgenoot die de printer via t netwerk geinstalleerd had en elke keer als ie printte kwam alleen de eerste pagina eruit en dan ging t lampje paper rood knipperen (ja er was genoeg papier) Nu installeerde een andere huisgenoot ook de printer en had precies hetzelfde! Bij m'n eerste huisgenoot hielp t alles naar default te zetten dus ik dacht ik doe dat ook (bij mezelf) voor huisgenoot 2. Maar nu zit ik met hetzelfde probleem! Paper lampje knippert rood en er komt maar 1 (eerste) pagina uit. What to do, welke instelling?

edit: probleem inmiddels opgelost: het bleek de papierla te zijn waar waar de papersetting niet helemaal 100% op A4 en dus deed de printer moeilijk. Dat jullie t weten.

[ Voor 11% gewijzigd door r0el op 03-12-2006 23:17 ]

Pagina: 1 2 Laatste