Toon posts:

Beeld verschuift naar links bij games.

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speelde gisteravond een pot UT en dat verliep prima. Vervolgens starte ik Counterstrike-Source en voordat ik game-beeld kreeg kwam er een auto-resize venster in beeld. Ik kon dit niet annuleren. Daarna starte Half-life 2 gewoon op en tot mijn schrik was het beeld naar links verschoven en had ik rechts een grote zwarte balk. Ik kon dit niet via de video-options verhelpen. Het enige wat ik kon doen om alles weer in beeld te krijgen was door "widescreen" te kiezen maar dit lost natuurlijk mijn probleem niet op. Ik starte daarna UT weer op en kreeg hetzelfde beeld voorgeschoteld terwijl het eerder op de avond nog goed was.

Ik heb vandaag de laatste Omega Drivers gedownload voor mijn Radeon 9800SE en de drivers voor mijn iiyama ProLite E431S tft vervangen. Dit mocht niets baten.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkend zodat ik weer virtuele slachtoffers kan maken. Overigens is het beeld in Windows wel goed.

edit: Topic moet zijn : Beeld verschuift naar links bij games.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 14:35 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

probeer het eens op een andere resolutie.
Vroeger (nog met een Voodoo2) had ik het zelfde probleem. Een andere resolutie kiezen was de enige oplossing.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Spel misschien opnieuw installeren. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist in ut2k4 voor een andere resolutie gekozen en toen vulde het beeld wel weer goed. Behalve wanneer ik de resolutie kies die ik altijd gebruik: 1024:768. Ah fijn, ik zette het op een andere stand om te kijken hoe CS-Source zou reageren. Ik start het op en weer kreeg ik de auto-size venster. Vervolgens ging ik bij CS-Source de resolutie veranderen. Ik zag een 1280:1024 resolutie en daarachter stond LCD dus koos ik die. Die resolutie staat ook gelijk aan de native resolutie van mijn scherm. Het beeld vulde weer goed. Daarna starte ik opnieuw UT2k4 om te kijken of ik de 1024:768 resolutie weer kon gebruiken. Dit lukte niet - het beeld verschoof weer links.

Half-Life 2 en mods speel ik zeer weinig dus wil ik de LCD resolutie wel accepteren maar UT2k4 wil ik op 1024:768 kunnen spelen. Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Edit: Het probleem beperkt zich niet tot gamen. Ik heb zojuist de voor een 1024:768 windows resolutie gekozen en kreeg ik hetzelfde verschuivende beeld als in bij de games. Met een andere resolutie doet het probleem zich niet voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 14:58 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Probleem met je Hz'jes/Refreshrate ?? Probeer die is te locken in je Drivers.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

En als je je monitor reset naar factory settings?
Kan je in je graka-drivers niet schuiven met 't beeld?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik moet zelf het beeld van mijn monitor op verschillende resoluties anders instellen. Spellen zullen idd op een andere resolutie draaien als je desktop :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
J2pc: Ik weet niet wat je bedoelt met graka-drivers.

" Spellen zullen idd op een andere resolutie draaien als je desktop"

Hoezo moeten spellen op een andere resolutie dan je desktop res. draaien? Dit was bij mij al het geval, maar het lijkt me dat dit niets moet uitmaken.

Ik heb inmiddels besloten om ook UT2k4 te draaien op mijn LCD native resolutie: 1280:1024

Maar heb ik een vsync probleem. Bij ut2k4 staat vsync enabled maar het wil echter niet werken. Ik dacht gelijk dat de laatste omega-driver installatie de oude vsync instelling heeft overschreven. Dus ik de ATI instellingen ingedoken om het weer op enable te zetten. Maar ik kan nergens meer een vsync instelling vinden?? Terwijl ik me kan herhinneren dat die er vroeger wel was.

Nu kwam ik via een google search op het volgende uit:

"

Posted: Mon Dec 27, 2004 11:39 pm Post subject: Re: ATI vs. Omega drivers?
The Omegas are a little faster but I could not use them. I had major
tearing because vsync refuse to work. I switched to the Cat 412 and problem
solved. "

Blijkbaar is er een bug in de laatste omega driver release waardoor vsync niet meer werkt. Kan iemand dit bevestigen, en is er een manier om dit te omzeilen?

Tot slot mijn laatste vraag: Kan ik veilig de Cat of een oudere Omegadriver over de nieuwe drivers heen installeren? Of moet ik eerst de oude compleet verwijderen.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:10
Klinkt mij als een videokaart of monitor probleem, dus verhuis ik 'm naar Videoplanken & Beeldkanonnen
en titel fixed

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Drivers e.d. helpen hier niets aan. Ben ook veel op zoek geweest. Het beste is gewoon in games de resolutie aanpassen. NA een tijdje is dit probleem niet meer opgetreden bij nieuwe spelen. Wel speel ik Commandos bijvoorbeel dnog altijd met een zwarte balk lings in beeld. (resolutie is hier vast 800*600 denk ik).

Heb mss wat geduld ofzo :/

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 12:08
ik heb bij een andere tft van iiyama een knop voorop zitten met auto er op deze stelt je scherm goed in. ik moet dat ook doen als ik ga csen of hl2en

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. De post van diehard bracht me op het juiste idee. Ik ben met de knopjes op de monitor gaan prutsen tot ik bij het resize menu belande. Vervolgens starte ik UT2k4 op en klikte ik op een resize knop. Het beeld kwam weer goed te staan. Daarna schakelde ik de auto-resize functie uit. Nu kan ik gewoon CS:Source opstarten zonder dat het beeld wordt verschoven.

Het antwoord ligt soms dichterbij dank je denkt, letterlijk.
Pagina: 1