6600 GT Freeze?

Pagina: 1
Acties:

• Mister Advance
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06-2023
Hallo,

Ik heb vandaag een Club 3D 6600GT Agp video gekocht.
Nu loopt die alleen vast met spelletjes/benchmarken :/ ...
Het beeld bevries gewoon en soms ook het geluid.
Ik heb dit al geprobeert omdat ik las dat veel mensen met dit geholpen waren:

Well, I was about to give up...easily reproducable crashes and reboots with a bunch of different drivers.

I finally got it to stop freezing though. I tried the drivers 66.81, 66.93, 67.02, 67.03, 67.22, 71.22, and 71.24s. Always with Fast Write off. None worked. I decided Id try out ExtremeGs 71.20b drivers and still had the problem UNTIL:

*drumroll*

Set DirectX max draw ahead frames to 0. You can find this option under performance and quality settings > additional directx settings using nvtweak or ExtremeG drivers.

Im about to reinstall the 67.03s to see if its not driver related (those gave me a bit better performance.) Ill let you know if it still works.

Anyways, thats what finally worked for me after a week of tooling around. Hopefully this helps some others.

Helaas werkte het dus niet bij mij :P
Iemand een idee oplossing?
Ik heb ook al gevoelt toen die eruit klapte of de grafische kaart te warm was, maar die kon ik normaal vast houden en voelde ook niet SUPER warm aan.
Ik heb mijn systeem ook geprobeert met apparatuur los te koppelen van de voeding, en diverse drivers geinstalleerd en geprobeert, zit nu op 71.24 van Guru 3D.

Sys Spec's:

AMD 3200+
Gigabyte K7N400-L
512 Mb DDR
Club 3D 6600 GT
2x Western Digital: 1-120gb
2-160gb
Creative Audigy 2 ZS
Hauppage Win TV Go
NEC 2510 DvD-rw
350 Watt

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Heb je misschien voor deze videokaart een Ati kaart in dat systeem gehad? Zo ja heb je wel je harde schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd, zodat de drivers van Ati 100% weg zijn?

Verwijderd

Tyranium schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:12:
Heb je misschien voor deze videokaart een Ati kaart in dat systeem gehad? Zo ja heb je wel je harde schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd, zodat de drivers van Ati 100% weg zijn?
ik geloof dat er ook wel minder drastische maatregelen zijn om drivers te verwijderen :z

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:16:
[...]

ik geloof dat er ook wel minder drastische maatregelen zijn om drivers te verwijderen :z
Dat is wel zo, maar soms blijven er dan nog restanten over die voor veel problemen kunnen zorgen. Met een clean windows install weet je 100% zeker dat de drivers weg zijn. :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tyranium schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:21:Dat is wel zo, maar soms blijven er dan nog restanten over die voor veel problemen kunnen zorgen. Met een clean windows install weet je 100% zeker dat de drivers weg zijn. :)
^^ With stupid : Hoe goed je alles ook cleant er blijft altijd wat achter :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mister Advance
Nee ik heb geen ATI kaart gehad, maar een TI4200

Overigens heb ik ook een Nforce 2 chipset...

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Klinkt misschien lullig, maar je hebt toch wel de extra powerconnector gebruikt he?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je voeding, die 350 watt is die van een a-merk of is het een no-name of qtec voeding ?

als het een a-merk voeding is zal ie wel voldoende zijn, maar als dat het niet is kan het best eens zo zijn dat je problemen daar aan liggen

• Mister Advance
Power Connector zit aangesloten.
En de voeding is een A-open voeding...

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem, met nog vele meer. Kijk voor de gein maar eens op nvidia.com forum.

Ik ga zelf de kaart RMA.

• Mister Advance
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:02:
Heb hetzelfde probleem, met nog vele meer. Kijk voor de gein maar eens op nvidia.com forum.

Ik ga zelf de kaart RMA.
Hehe dat zuigt voor ons :/ ik was HEEL toevallif net aan het kijken op nvidia, ik hoop dat gasten snel een driver update geven :(
Ik wil mij nieuwe kaart nogal testen :/ en ik MOET game'en :P

Verwijderd

Mister Advance schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:05:
[...]

Hehe dat zuigt voor ons :/ ik was HEEL toevallif net aan het kijken op nvidia, ik hoop dat gasten snel een driver update geven :(
Ik wil mij nieuwe kaart nogal testen :/ en ik MOET game'en :P
Ken het gevoel, zit al 2 maanden zonder games lol ^_^. Maarja of het echt een driver probleem is... De beta drivers hebben het zelfde probleem en dat dient meestal als voorproefje. Als je de kaart nog kan omruilen zou ik dat doen ik krijg helaas alleen de dagwaarde.

Heb zelf de XFX versie

My systeem:

p4 3.06
Aopen 350watt
intel d845gerg2 moederbord
creative 5.1 audigy

heb ook 2 casefans aangezien mensen kwamen met een hitte probleem -_-

EDIT: Wat je nog wel kan proberen is de compatibility mode aan te zetten/fast write uit. Misschien ook nog de kaart in 2d op 500 laten lopen aangezien hij misschien problemen heeft met het switchen in 2d naar 3d.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 18:13 ]

• Mister Advance
Damm dude!

Das echt wel mooi Klote voor je :S

Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het aan drivers ligt, als er zoveel mensen problemen mee hebben op het forum van Nvidia zelf kan je ook veel terug vinden (hellaas geen oplossingen :( )

Hitte probleem is het niet bij mij, want toen die bevroor heb ik gevoelt aan de kaart en die voelde goed aan (ook de achterkant van de kaart).
En van tweaken ben ik niet zo fan, maar denk dat er ook niet veel 2d zit in Css :P
Ik ga toch maar ff verder zoeken online er zullen vast wel meer oplossingen zijn :S
er zijn mensen zat op deze wereld :P

• Mister Advance
fast write heb ik trouwens al met alle mogelijkheden geprobeert te testen, zelfs op agp 4x

Verwijderd

lol gooz.

Ik heb net me kaart gefixt ! :D. Drivercleaner gedraait en toen de vstudio 71.20b geinstalleerd. Geen vastlopers :D

• Mister Advance
Gaar...die heb ik ook geinstalleerd en liep toen ook vast :/

Ik zal ook maar eens een progie over mijn drivers heen laten walsen, dank je voor de tip :)

• Mister Advance
Eest alle drivers laten weggooien daarna zelfde drivers geinstalleerd 71.20b

Maar geen resultaat tot een draaiende computer :(

Verwijderd

Mister Advance schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:15:
Eest alle drivers laten weggooien daarna zelfde drivers geinstalleerd 71.20b

Maar geen resultaat tot een draaiende computer :(
Hmm, heb pc opnieuw opgestart en nu doet die het immo weet niet !

:'(

• Mister Advance
Heb je iniedergeval meer geluk gehad dan ik heb gehad tot nu toe :P

maar wel Irritant....rot Nvidia :(

• Mister Advance
diOndOrAntt welk moederbord heb je btw ik heb wel een oplossing gevonden voor VIA chipset moederborden :

in your BIOS (i hope for you it supports it, some AMI BIOS don´t)

go in your BIOS and go to the AGP Section --- there where stands AGP MODE 4x or so and AGP Aperture Size... there SHOULD be a section AGP Value or something it will be probably set to AUTO. Change it to manual and set BA!

Hopelijk kan ik je hier mee blij maken :S

Verwijderd

Tyranium schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:21:
Dat is wel zo, maar soms blijven er dan nog restanten over die voor veel problemen kunnen zorgen. Met een clean windows install weet je 100% zeker dat de drivers weg zijn. :)
Tip : http://www2.ati.com/drivers/cat-uninstaller.exe

• looskuh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

looskuh

Dawwgg

Uninstall de drivers met drivercleaner, en installeer de 61.77 drivers. Zet vervolgens je AGP aperture size op 256MB. Dat werkte voor mij.

Verwijderd

looskuh schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:57:
Uninstall de drivers met drivercleaner, en installeer de 61.77 drivers. Zet vervolgens je AGP aperture size op 256MB. Dat werkte voor mij.
61.77 word niet ondersteund

• Mister Advance
hmmmzz ik kwam er achter dat mijn voeding maar 300watt was :P

Ik heb nu een 400watt gekocht heb alleen nog steeds problemen :/
Maar met 3d mark kom ik iniedergeval verder in de testen, kwam er achter dat onder mijn fan cooler een passive cooler zat (die die ?bridge? chip moet coolen) die word echt ONTIEGELIJK heet volgens mij zit daar het probleem, heb club 3d al gemailt.

Zal jullie wel ff op de hoogte houden wat hun ervan vinden :/

(en JA ik heb mijn computer al helemaal volhangen met systeem coolers :P)

• Mister Advance
Wahoe!!

Heb een nieuwe 6600 GT gekregen en ik heb GEEN problemen meer :D
Ik denk dat de 400watt voeding ook een rol heeft gespeeld met dit probleem.

Dus: Stuur je oude kapote kaart terug naar de winkel
Koop een nieuwe voeding

And you are on your way :Y)

Btw,

Relaxt kaartje ook wel 7144marks (2003)

Verwijderd

Mazzelaar.

Bij powerline willen ze hem niet terugnemen omdat hun zeggen dat die het daar doet :S. Volgens mij is dit dulke bs maarja helaas. Oid ga ik daar nooit meer iets kopen

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met ook een Club3D AGP etc...

Na contact met Club3D was hun advies terug te gaan naar de winkel voor RMA (ze boden geen enkele technische oplossing).
Omdat ze geen andere meer op voorraad hadden daar snort er nu tevreden een Asus in mijn PC, loopt als een zonnetje.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als ze bij Powerline gaan zitten zeiken, moet je ze deze link maar eens onder ogen drukken. Misschien piepen ze dan wel anders. Service is bij Powerline overigens ver te zoeken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1