Toon posts:

AOpen HQ08 300W LAWAAI (wazeggie??)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Werd er helemaal gestoord van. Heb kontakt met AOpen gezocht, en binnen twee dagen was er een nieuwe voeding in huis. Vervangen en muisstil nu. Klasse service. Dus een mailtje naar complaint service op de Aopen site.*D

Verwijderd

Op vrijdag 05 januari 2001 10:20 schreef Joertje het volgende:
HoiHoi,

Ik heb dus een AOpen HQ08 gekocht. Lekkere doos, niets om over te klagen, behalve die teringherrie die dat ding produceert. Het lijkt wel een stofsucker!!!
Is daar wat aan te doen????
Ik heb ook die Aopen HQ08, en bij mij maakt tie ook een gigantische herry!

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 januari 2001 11:53 schreef Servowire het volgende:
vind je dat mooi hellfire?
Nouja mooi.. als ik mooi wil zet ik wel muziek aan. Maar toen hij net uit de doos kwam was ie toch echt wel stiller dan dat hij nu is..

Maar nu koelt hij wel beter :9

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik heb ook een HQ08, maar hij maakt vrij weinig geluid... m'n Globalwin VOS32 gaat er RUIM overheen, zolang die uit is hoor ik de voeding amper

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik bergijp het niet, heb een HQ-08 en dat ding maakt toch echt geen rotgeluid, hij is hardstikek stil.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

DE MIJNE MAAKT OOK EEN POKKE HERRIE? :?

Dus de ene kast is wel stil en de andere niet? Raar?

Verwijderd

Heb dat kassie ook
maakt volgens mij niezoveel geluid.
Najah niet dat ik het uberhaupt zou merken, we hebben hier een of andere wazige teapstreamer aan onze SUN (sparcstation ipx, zo'n 50mhz kassie) hangen en dat ding maakt me toch een t*ring herrie. |:(

Verwijderd

Mijn 300watt AOpen voeding is ook zeer slecht, met name de fan die nu al kaduuk is. Ik kan de mijne omruilen, ik betaal wat $$$ bij en neem een 330watt Enermax. Dat is beter spul :).

Bij de weg, er schijnen nu wel betere voedingen van AOpen te zijn, zie http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14072

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op vrijdag 05 januari 2001 17:37 schreef ndsocg het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Werd er helemaal gestoord van. Heb kontakt met AOpen gezocht, en binnen twee dagen was er een nieuwe voeding in huis. Vervangen en muisstil nu. Klasse service. Dus een mailtje naar complaint service op de Aopen site.*D
Ik zou ze ook willen mailen maar de site doet het nu niet. Heb je voor mij misschien dat mailadres wat jij gebruikte voor mij?

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 21:54 schreef Pjotrik het volgende:

[..]
Ik zou ze ook willen mailen maar de site doet het nu niet. Heb je voor mij misschien dat mailadres wat jij gebruikte voor mij?
Ik hou me ook aan bevolen voor dat adres, de mijne maakt echt ook een pokke herry. Alleen inderdaad de site is weg op dit moment..:(
Je mag me het ook ICQ'en als je wilt...

Verwijderd

Ik heb zelf ook die kast en die fan die erin zit is idd _erg_ krachtig, maar door die noisekiller draait hij slechts zo hard als het nodig is en maakt dus totaal geen lawaai !!

Eerst dacht ik dat hij helemaal niet aanstond zo stil was hij.
Het lijkt me dat die noisekiller niet goed werkt ?

Verwijderd

Vanmorgen zette ik mijn computer aan, en hij maakte toch opeens een vreslijke herrie!
Echt niet normaal gewoon.
Leek wel of er iets aanliep ofzo.
Kast opengemaakt, aangezet -> weer prachtig stil. Vraag me niet wat er nou aan de hand was want hij doet het weer heerlijk stil :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb zo'n kast ook, het is de meest luidruchtige kast die ik OOIT heb gehad. Je hoort de voeding werkelijk overal boven uit. Die noise killer is waarschijnlijk de uitdrukking die ze gebruiken voor een apparaat wat noise gebruikt om te killen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Smeer de ventilator eens? Als je de sticker eraf purkt kun je bij het asje....

• Hellfire
  • Niet online
Kan best dat hij lawaai maakt omdat hij gewoon hard moet blazen. Het heeft dan geen zin om hem te gaan smeren hoor..

Misschien is de temperatuur in de kast zo hoog dat de fan voluit moet draaien.

Verwijderd

die van mij was stil totdat ik er 3x 120x120x38's in hing

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb ook even kontakt opgenomen met aOpen. Ik kreeg heel snel een briefje terug dat ik kontakt op moest nemen met mijn dealer. Tsja dat had ik dus al gedaan. Maar die vond het lawaai normaal. En het volgende briefje van Aopen was dat als hij het normaal vond, dat het dan miscchien wel zo was. Maar als ik het niet in orde vond dat ik maar naar de dichtsbijzijnde Aopen service plaats moest gaan om daar de zaak eens te laten nakijken.

Nu ja, laat maar, het is goedkoper om zelf een nieuwe voedingsfan te gaan kopen dan om half Nederland door te rijden met een kast in mijn auto. Om dan misschien te horen te krijgen dat het normaal is dat hij zo'n rotherrie maakt.

Verwijderd

Ik denk dat Aopen zich hier ook een beetje mee indekt, voordat ze straks honderden voedingen kunnen gaan vervangen omdat ze een beetje herrie maken.

Je ziet zelf hoe het gaat, ndsocg(zie thread) krijgt naar zijn zeggen een nieuwe voeding opgestuurd. Vervolgens zet hij dit in een forum, met als gevolg dat er veel meer mensen ook naar Aopen gaan mailen.

Okay, in dit geval valt het nog mee, maar dit is niet het enige forum op het net ;)

Aopen is misschien wel goed, maar niet gek. :z

Verwijderd

steek 2 YS-Tech 120mm coolers derin
en een GlobalWin FOP38 & je kas word webgeblazen... no way dat ge daar nog naast kunt slapen :Z

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 09 januari 2001 13:33 schreef bastard het volgende:
Aopen is misschien wel goed, maar niet gek. :z
Dat begrijp ik volkomen. Maar ik ben toch huiverig geworden om wat dan ook van Aopen te kopen. Ze beloven een stille kast met prachtige specs. En het is werkelijk de meest luidruchtige kast die ik ooit heb gehad. Dan blijf ik me afvragen hoe het met hun andere produkten zit.

Verwijderd

Mijn HQ is ook niet stil. Het lijkt of er meer AOPEN kasten herrie maken, dan dat er stille zijn!

Wat is dan een goede STILLE ventilator ter vervanging van de huidige voedings fan?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

zelfde verhaal hier

hq-08 herrie niet normaal

ik kan dus ook haast niet slapen als ik me comp aan laat :(

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

ach, mijn oor is al weer geevolueerd..
ik heb geen last meer van fans :)

'hoezo mam, lawaai?' >:)

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 14:12 schreef Ortep het volgende:

[..]
Dat begrijp ik volkomen. Maar ik ben toch huiverig geworden om wat dan ook van Aopen te kopen. Ze beloven een stille kast met prachtige specs. En het is werkelijk de meest luidruchtige kast die ik ooit heb gehad. Dan blijf ik me afvragen hoe het met hun andere produkten zit.
Ja kijk als Aopen er specifiek mee adverteerd dat hij STIL! is :)
dan verwacht je natuurlijk niet datie een pokke herrie maakt.
Zelf heb ik een SuperMicro case (AC760) maar die heb ik niet met de intentie gekocht dat hij stil moest zijn.
Totdat ik die voor het eerst aanzette.. jesus wat een pokke herrie :)
Ik had daarvoor een klein kastje zonder extra fans en een kleine 235W voeding die hoorde je bijna niet.

Ik heb er sindsdien een hoop aan gedaan om hem stiller te krijgen.
1. Noppenschuim aan de binnenkant. Helpt echt haast niks maar toch geprobeerd.
2. Fan van voeding vervangen. Scheelt een stuk. Nadeel bij een voeding is dat de componenten binnenin direct achter de fan en in de luchtstroom zitten. wordt nooit echt stil.
3. Roosters verwijderd voor alle fans.
Scheelde behoorlijk.
Verder gebruik ik niet meer fans dan absoluut nodig is. Eventueel kun je extra fans nog op half voltage laten draaien. scheel ook veel.

Het blijkt gewoon niet zo eenvoudig om stille kasten te maken met veel luchtkoeling.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Als we nou eens de types van de voedingen posten, dan kunnen we misschien er achter komen of er een dus een bepaald type luidruchtig is?

De mijn is een: FSP300-60BT

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Mijn Aopen HQ08 maakt ook een verschrikkelijk lawaai en ik ben van plan om de voedingsfan te gaan vervangen voor een Panaflo fan. Heeft aardige specs: 24 CFM, 21 dB-A
Ik hoop alleen dat het genoeg airflow is voor de voeding...

"Choose life"

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mijnes maakt ook herrie, weet alleen niet of het de voeding is of de 3 80mm casefans die ik erin geprakt heb

maar ik ben er al aan gewend geraakt, ik merk het alleen als me machine een keer uitgaat, dan denk ik van he :? ik mis iets ;)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Zoals al reeds eerder vermeld, ik heb ook zo'n AOpen HQ-08 kast ertussen staan en het is inderdaad een tering lawaai, stofzuiger eerste klas! De andere pc's hoor je vrijwel niet als ze aan staan, maar deze......

Heb dat deels opgelost door een kapje over de uitblaas opening te plaatsen zodat de turbulente uitstroom meer gericht wordt.

Blaat

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op dinsdag 09 januari 2001 23:27 schreef Pjotrik het volgende:
Als we nou eens de types van de voedingen posten, dan kunnen we misschien er achter komen of er een dus een bepaald type luidruchtig is?

De mijn is een: FSP300-60BT
Dat lijkt me een uitstekend idee!

Moet ik alleen weer me kast open halen. :(

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Heeft iemand Aopen al zover gekregen dat ze een nieuwe PSU stuurden?? Of zijn er andere oplossingen bedacht?

Ik mag mijn PSU opsturen naar een technische dienst. Daar ga ik natuurlijk niet mee accoord, want wat moet ik nou met een pc zonder voeding?? Stel je voor dat ik een paar weken moet wachten... |:(

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 21 januari 2001 22:29 schreef Pjotrik het volgende:
Ik mag mijn PSU opsturen naar een technische dienst. Daar ga ik natuurlijk niet mee accoord, want wat moet ik nou met een pc zonder voeding?? Stel je voor dat ik een paar weken moet wachten... |:(
Ik ben er ook niet aan begonnen. Een nieuwe voeding(sfan) van een ander merk is haast goedkoper dan er naar toebrengen of opsturen, wachten en weer terug halen.

Ik neem gewoon nooit meer iets van A-Open.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Wat voor voeding heb je nu?

Wat kost een stille 300 Watt voeding nou eigenlijk ongeveer en van welk merk en waar te koop??

Verwijderd

ik heb ook een HQ-08, maar dat ding maakt zo'n pokke herrie dat ik er niet van kan slapen zonder muziek, als ik er op 3 meter afstand van slaap en dat mijn vader in de andere kamer er zelfs wakker van wordt!!
zoveel lawaai maakt dat pokke ding, ik ga ook maar eens vragen wat een andere voeding ik moet aanschaffen, dek dat ik dan meteen ff een koelertje erbij haal, om voorin de kast te zetten, btw deze kast is dus wel open aan de voorkant ookal lijkt het van niet!, maar de openingen zitten aan de achterkant van het frontje helemaal bovenaan, daarom is ie daar breder als de rest van de kast, ik zat me ook eens af te vragen waarom dat was, totdat ik me dat bedacht :)

Verwijderd

'k heb ook een Aopen kast, weet zo niet het type. Met 250W voeding. Na enkele maanden verschrikkelijk veel herrie, zoveel dat ik 's nachts geen koe meer draaide en mijn PC uitzette.

Na lang wikken en wegen de hele zaak open geschroefd en geinspecteerd. Zat veel stof in de ventilator, dit heb ik eruit geblaast en vervolgens alles weer gemonteerd. Na 2 maanden hetzelfde euvel. Nu met zo'n ketting-smeer-spray-uit-spuitbus de hele ventilator van binnen volgespoten. Hij doet het nu aanzienlijk stiller, maar het is even afwachten hoelang het duurt.

Blijkbaar was de ventilator de sluitpost van de Aopen begroting :(:(

Verwijderd

Mijn Hq-08 is ook best luidruchtig. Ik wil binnenkort ook nog extra fans achter in mn kast plaatsen. Welke fans kan ik het best gebruiken?

Ik zie ook dat er gaten (boven de voeding) zitten waar ik de fans kan bevestigen. Maar moet ik nu een cirkelvormig gat uitzagen, of kan ik de fans gewoon bevestigen zodat ze door de kleinere gaatjes zuigen/blazen?

Thx4dinfo

Verwijderd

Mja, mijn Aopen HQ45 mag ook wel wat stiller... Hij maakt nog meer lawaai als een no-name miditower kassie van Norrod! En dat terwijl ik dat ding juist gekocht had omdat er "low-noise" bijstaat :(

In elk geval: ik ga die fan eens proberen te vervangen... denk dat het een mooie papst gaat worden. Alleen valt het nog niet mee om die voeding open te schroefen. Die boutjes draaien aan de binnenkant vrolijk mee met de schroefen en ik ken er niet goed bij om ze tegen te houden :'(

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Thuis heb ik al 2eneenhalf jaar 'n HX-08 en op m'n werk sinds kort een HQ-08. En... ik vind ze dus gewoon stil! In die HQ-08 zitten ook nog 2 80 mm Papst casecoolers en het geheel wordt nog overstemd door het Gateway'tje van m'n collega naast me.

Systeem

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:45

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 11 juni 2001 16:54 schreef PsyFlux het volgende:
Mja, mijn Aopen HQ45 mag ook wel wat stiller... Hij maakt nog meer lawaai als een no-name miditower kassie van Norrod! En dat terwijl ik dat ding juist gekocht had omdat er "low-noise" bijstaat :(

In elk geval: ik ga die fan eens proberen te vervangen... denk dat het een mooie papst gaat worden. Alleen valt het nog niet mee om die voeding open te schroefen. Die boutjes draaien aan de binnenkant vrolijk mee met de schroefen en ik ken er niet goed bij om ze tegen te houden :'(
Ik weet zeker dat mijn noname-midi-tower van NoRRoD meer lawaai maakt dan die HQ45

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op vrijdag 05 januari 2001 14:01 schreef Toink het volgende:
Nou je hebt helemaal gelijk!!! ik heb m'n 300W voeding gisteren vervangen want ik werd er stapelgek van. Trek ik die voeding eruit: Staat er een lousy stikkertje op met 'with noisekiller'.

Moet er niet aan denken dat dat ding ook nog uitvalt!!! :( :(
hehe zo'n sticker zit er bij mij ook op, die maakt ook herrie alsof er 3 straaljagers opstijgen ;)

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 21:21 schreef pier het volgende:
Ik weet zeker dat mijn noname-midi-tower van NoRRoD meer lawaai maakt dan die HQ45
Heh, ik weet zeker dat mijn noname-midi-tower van NoRRoD minder lawaai maakte! Dat was namelijk mijn vorige kast, en ik heb 'm nu nog op zolder staan (lelijke vierkante bak, met een zwarte horizontale balk waarin de ledjes zitten en een teringklein rood resetknopje waar je met een pen in moest porren om te resetten).

Maar zelfs dat noname gevalletje vond ik niet zo stil, dus ik zoeken naar een mooiere en stillere kast... deze kast had een aantal goeie reviews, en er stond bij dat hij lownoise was. Maar hij maakt dus nog meer lawaai en heeft een veel slechtere airflow! Bij dat NoRRoD kastje voelde je aan de achterkant werkelijk een flinke luchtstroom, en de kasttemperatuur was 26/27 graden. Maar bij deze kast voel ik geen ruk aan de achterkant terwijl hij meer lawaai maakt en de temperatuur is maar liefst 31/32 graden!!!!

Daarom ga ik er dus een Papst fan in plaatsen, want het design vind ik wel mooi en praktisch maar hij koelt voor geen ruk en maakt lawaai. Ik heb er zelfs nog over zitten twijfelen om de fan uit mijn noname kastje hierin te bouwen, maar ik pak het gelijk maar goed aan met een nieuwe Papst...

edit: trouwes, mijn pa heeft een heel systeem bij Norrod weg, en daar zit pas een mooi kassie bij! Ik probeer nog steeds achter het merk te komen, maar wat een stil kastje is dat toch... ben nog steeds jaloers!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb mijn hq 08 eens flink onder handen genomen en de voedingsfan vervangen door panaflo
verder nog 2 8x8 cm fans boven de voeding en een 12x12 cm fan in het vooronder op 7 volt

dit alles plus nog een 8x8 cm sunon op mijn cpucooler maakt hem fluisterstil

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

ik heb medelijden met jullie een maand geleden wou ik ook bijna een aopen kast kopen, ben ik fffentjes blij dak dat niet gedaan heb.
er staan hier gelijktijdig 2 pc's te draaien en minimaal geluid. zo hoort et gewoon.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 11 juni 2001 21:42 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Heh, ik weet zeker dat mijn noname-midi-tower van NoRRoD minder lawaai maakte! Dat was namelijk mijn vorige kast, en ik heb 'm nu nog op zolder staan (lelijke vierkante bak, met een zwarte horizontale balk waarin de ledjes zitten en een teringklein rood resetknopje waar je met een pen in moest porren om te resetten).
Zoeen heb ik dus ook.

In de linkerkap ziten van die gaatjes op zo'n manier dat je meteen aan het logo van windows95/98 denkt....
Die resetknop heb ik een beetje gemod, daar kan ik nu wel bij 8-)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Heeft er iemand soms toevallig een guide over hoe je je Aopen 300 Watt stiller maakt ?
en waar zit die sensor ?

greetz ;)
Taranis

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 12 juni 2001 01:03 schreef dragak het volgende:
ik heb medelijden met jullie een maand geleden wou ik ook bijna een aopen kast kopen, ben ik fffentjes blij dak dat niet gedaan heb.
er staan hier gelijktijdig 2 pc's te draaien en minimaal geluid. zo hoort et gewoon.
Ik heb dezelfde kast als jou de Chieftec maar die is ook niet echt stil hoor.
Oke er zit dan wel een 340 Watt servervoeding in met tempsensor en al die shit maar hij mocht wel iets stiller van mij :)

Alle proemn in n drek

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zal mening zijn. Het is bekend dat die voedingen pokke herrie maakt. Dus nieuwe fan/voeding erin en klaar.

Ach jah, en de een vindt een stofzuiger snel een kruimeldief en de ander maakt er een 747 motor van.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Wat ik niet begrijp is dat sommige voedingen wel TERINGHERRIE maken (zoals de mijne; hq08) en andere weer niet (mijn hx08)... Enige verschil tussen die twee voedingen is het feit dat de LUIDRUCHTIGE gecertificeerd is voor de pentium 4...

Maar goed, valt er ook concreet iets aan te doen? Voeding openslopen en nieuwe fan monteren? En als die dan op volle snelheid gaat draaien? Door al die meuk in de psu hou je altijd herrie door de airflow...

Ik hoop dat er iemand is die een werkende oplossing van aopen heeft gekregen, ik word namelijk KNETTERGEK van deze herrie...

edit:

Ik struin wat over het forum en kom zomaar drie verschillende reacties van aopen tegen:
1. Binnen twee dagen vervangen van psu
2. Stille kast kost geld en onze kasten zijn goedkoop
3. Opsturen naar servicecentrum

Vreemd...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• volder
  • Laatst online: 20-08 14:06
Ik heb hier 2 Hq-08 staan en 1 hq 45
maar ik hoor de voedingfans niet, ik ben dus wel tevreden met mijn Aopen kasten

of ik moet er achter gaan liggen maar dat tikt zo rot :)

• Chiron
  • Laatst online: 15:51

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 16 juni 2001 11:21 schreef HaveBlue het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat sommige voedingen wel TERINGHERRIE maken (zoals de mijne; hq08) en andere weer niet (mijn hx08)... Enige verschil tussen die twee voedingen is het feit dat de LUIDRUCHTIGE gecertificeerd is voor de pentium 4...

Maar goed, valt er ook concreet iets aan te doen? Voeding openslopen en nieuwe fan monteren? En als die dan op volle snelheid gaat draaien? Door al die meuk in de psu hou je altijd herrie door de airflow...

Ik hoop dat er iemand is die een werkende oplossing van aopen heeft gekregen, ik word namelijk KNETTERGEK van deze herrie...

edit:

Ik struin wat over het forum en kom zomaar drie verschillende reacties van aopen tegen:
1. Binnen twee dagen vervangen van psu
2. Stille kast kost geld en onze kasten zijn goedkoop
3. Opsturen naar servicecentrum

Vreemd...
ik heb gewoon voeding opengesloopt en ipv de standaard fan een panaflo gemonteerd, is toch een stuk rustiger moet ik zeggen.. die 'standaard' fan in de aopen voeding maakt veel cfm en een hoop klere herrie

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• HaveBlue
Op zaterdag 16 juni 2001 13:08 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ik heb gewoon voeding opengesloopt en ipv de standaard fan een panaflo gemonteerd, is toch een stuk rustiger moet ik zeggen.. die 'standaard' fan in de aopen voeding maakt veel cfm en een hoop klere herrie
hmmm... Als dat de enige goede oplossing is, zal ik dat eens proberen tenzij aopen mij tegemoet komt met een andere voeding. Kans daarop is waarschijnlijk klein...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• NEOTEK
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Hier ook een HQ08, en ook ik werd gek van de herrie. Gewoon een Enermaxje erin en: :9~

Kubuntu

Verwijderd

Ik heb een Sunon op 10 Volt in m'n HX08 gedaan.

• Speedy
  • Laatst online: 20-08 11:52
Ik hoor de PSU ook niet, rest van de casefans blaast er wel overheen :+

Flickr | Lego collectie

• HaveBlue
Btw, voor eenieder die het wil weten, de Aopen-psu die je uit je slaap/concentratie houdt is waarschijnlijk gezegend met het typenummer

fsp300-60bt

Zijn er toevalig mensen die dit uit ervaring kunnen beamen?

Verder aan de gebruikers van de Enermax-psu's: Is het niet zo dat ook de Enermax op een bepaald moment harder gaat draaien en daarmee extra (ontoelaatbare) herrie produceert?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 11:53 schreef HaveBlue het volgende:
Btw, voor eenieder die het wil weten, de Aopen-psu die je uit je slaap/concentratie houdt is waarschijnlijk gezegend met het typenummer

fsp300-60bt

Zijn er toevalig mensen die dit uit ervaring kunnen beamen?

Verder aan de gebruikers van de Enermax-psu's: Is het niet zo dat ook de Enermax op een bepaald moment harder gaat draaien en daarmee extra (ontoelaatbare) herrie produceert?
De mijne was ook een FSP300-60BT

Vewrvangen door een 431 Watt Enermax. Maar die is helaas ook niet stiller :(

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 21:29 schreef pier het volgende:
Zoeen heb ik dus ook.

In de linkerkap ziten van die gaatjes op zo'n manier dat je meteen aan het logo van windows95/98 denkt....
Die resetknop heb ik een beetje gemod, daar kan ik nu wel bij 8-)
Dat issem inderdaad... met die lekker op z'n zijkant geplaatste PSU zodat je niet eens een grote koeler kwijt kunt op je processor :(

In elk geval, die Aopen HQ45 met noise-killer maakt nog meer geluid, en verplaatst minder lucht! Bij die norrod-kast voelde je op een centimeter of 30 echt nog een flinke luchtstroom met je hand. Bij die Aopen moet je op een centimeter of 3-4 je hand houden om ook maar iets te voelen!!! Knap hoor: veel minder luchtverplaatsing en nog meer geluid ook!
Op zaterdag 16 juni 2001 11:21 schreef HaveBlue het volgende:
Moet je gewoon een fan nemen die op volle toeren nog steeds weinig dB produceert. Mijn oog is gevallen op de Papst8412NGL, deze produceert 12 dB!!! bij een luchtverplaatsing van 33 kubieke meter per uur. Daar doe ik gelijk 2 van, 1tje in m'n psu en 1tje vooronder in m'n kast. Ik hoop alleen dat ze genoeg lucht verplaatsen om m'n psu koel genoeg te houden. Aan de andere kant doet die fan van Aopen ook nix bij mij, dus veel erger kan het niet worden ;)
Op zondag 17 juni 2001 11:53 schreef HaveBlue het volgende:
Ben geen enermax gebruiker, maar ik ken wel mensen met dat ding. En ze zeggen dat hij inderdaad fluisterstil is met een koele kast, maar zodra de temperatuur oploopt gaan die fannetjes hard draaien en produceren ze veel lawaai...

• Fault
  • Laatst online: 12-08 15:56
Waar koop je die papst gevallen? Ik heb ook een Aopen HQ8 kast met zo'n heerlijke luidruchtige voeding en daarbij ook nog eens drie noname 8x8 cm fans, je kan dus begrijpen wat voor vliegtuig ik hier heb staan :+ Of is het mogelijk om die noname fans te laten draaien op een lager voltage zodat ze hopelijk minder herrie maken, ik neem aan dat dit de herrie veroorzakers zijn, een writer, radeon en asus a7v133 chipset cooler maken volgens mij niet zoveel lawaai.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 17 juni 2001 12:42 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Dat issem inderdaad... met die lekker op z'n zijkant geplaatste PSU zodat je niet eens een grote koeler kwijt kunt op je processor :(
Ik heb er toch een cooler op zitten met een heatsink van +/- 10 cm

krap, maar't kan net. :)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 13:21 schreef Fault het volgende:
Waar koop je die papst gevallen?
Ik zit nog te twijfelen. Misschien Dil, die heeft een heleboel Papst fans, maar ze hebben de namen nogal door elkaar geklutst. Dus ik ben bang dat ik bij hun een verkeerde krijg.
Verder schijnt het dat www.comex-sales.com ze heeft (moet je ff een mailtje sturen) omdat ze een reseller van www.aconto.de zijn. En ik ga morgen eens navragen bij Velleman (schijnt ze ook te hebben).
Op zondag 17 juni 2001 14:16 schreef pier het volgende:
Ik heb er toch een cooler op zitten met een heatsink van +/- 10 cm

krap, maar't kan net. :)
En moet je nu es voor de gein voelen hoe warm het is in die kleine ruimte rondom je processor... Die lucht blijft maar in die kleine ruimte hangen en kan nerges heen omdat de PSU ook juist aan de processorkant geen gaatjes heeft. Ik had dus een gat in de kap van die PSU gezaagd en de processorfan op zuigen gezet zodat ie rechtstreeks z'n lucht die voeding in blies. M'n eerste echte casemod :)

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

LAWAAI ?????

IK HOOR NIKS (Ik maak meer lawaai dan gelijk welke "pc-kast" |:(

Religion is Opium for the Masses

• Kunyfyer
  • Laatst online: 21-05 22:15
Ik hoor ook niet echt veel :P

• Fault
Ik vind net uit dat de fans die door informatique verkocht worden, silentsystem fans genaamd, ook papst fans zijn!

Verwijderd

ik heb een HQ45

bij mij begint de herrie pas na een minuut of 10.
Het lijkt te gebeuren als de kast te warm wordt.
Als ik de zijkanten open laat blijft de herrie weg.
zit een temperatuur afhankelijke fan in dan?

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:48 schreef kingbee het volgende:
ik heb een HQ45

bij mij begint de herrie pas na een minuut of 10.
Het lijkt te gebeuren als de kast te warm wordt.
Als ik de zijkanten open laat blijft de herrie weg.
zit een temperatuur afhankelijke fan in dan?
yep, ik heb dus dezelfde kast (eindelijk een tweaker gevonden met dezelfde kast! iedereen heeft de bigtower :) ). Maar er zit een temperatuurmetertje in de PSU die het toerental van de fan bepaalt. Als je de kast opendoet kan hij direct lucht uit je kamer zuigen ipv van de warmere lucht uit je kast. En dus gaat hij dan ook minder hard draaien als je de kast openlaat.

Verwijderd

in het lage toerental is het lekker stil
in het hoge toeren is het echt een lawaai
ik kan toch moeilijk altijd de zijkanten er af laten.
is er geen andere oplossing?

Verwijderd

Ik heb hier een kassie staan met een cooler die mijn stofzuiger nog ver overtreft kwa herrie!!!

maar.... die zit op een ext. voeding en die gaat snachts uit (dan is er toch niet zoveel proc. load)

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 00:05 schreef kingbee het volgende:
in het lage toerental is het lekker stil
in het hoge toeren is het echt een lawaai
ik kan toch moeilijk altijd de zijkanten er af laten.
is er geen andere oplossing?
*sigh*

Het is al vele malen voorbij gekomen, maar omdat je nog een newbie ben wil ik de verschillende mogelijkheden nog wel ff op een rijtje zetten:
  • * Sloop de hele PSU eruit en vervang 'm door bijvoorbeeld een Enermax. Dit zou zo'n beetje de stilste voeding moeten zijn die je kunt kopen, al heb ik al van verschillende personen gehoord dat ze ook behoorlijk lawaai beginnen te maken zodra de temperatuur oploopt. * laat de fan op 7 volt lopen ipv van 12, door een beetje met de draadjes te gaan knutselen (gebruik de search maar voor meer info). Hierdoor worden ze een [b]stuk[/b] stiller terwijl de prestaties heel acceptabel blijven. * vervang de standaard fan door bijvoorbeeld een Papst, Panaflo of een Sunon. Dit zijn behoorlijk dure fans, maar het zijn de stilsten die je kunt krijgen. Ikzelf ga binnenkort twee Papst 8412 NGL fans kopen, die produceren maar 12 dB (!!!) bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h. Met 1 van die fans vervang ik de fan in de PSU, en de ander plaats ik vooronder in m'n kast zodat er toch nog redelijk wat lucht door m'n kast heen word getrokken. Gebruik voor verkoopadressen wederom de search maar. * Knip/zaag/dremel de fanguards van je kast deruit en vervang ze door chromen vingerguards, of als je geen nieuwsgierige huisdieren/loshangende kabels in de buurt hebt kun je zelfs nog zonder fan/vingerguard toe. Hierdoor verminder je de luchtweerstand drastisch, zodat het minder gaat suizen. Dit ga ik zelf ook binnenkort doen, en ik ben erg benieuwd over het resultaat. Ik heb er in elk geval al veel goeds over gehoord :P

• HaveBlue
Op maandag 18 juni 2001 00:56 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

*sigh*

Het is al vele malen voorbij gekomen, maar omdat je nog een newbie ben wil ik de verschillende mogelijkheden nog wel ff op een rijtje zetten:
  • * Sloop de hele PSU eruit en vervang 'm door bijvoorbeeld een Enermax. Dit zou zo'n beetje de stilste voeding moeten zijn die je kunt kopen, al heb ik al van verschillende personen gehoord dat ze ook behoorlijk lawaai beginnen te maken zodra de temperatuur oploopt. * laat de fan op 7 volt lopen ipv van 12, door een beetje met de draadjes te gaan knutselen (gebruik de search maar voor meer info). Hierdoor worden ze een [b]stuk[/b] stiller terwijl de prestaties heel acceptabel blijven. * vervang de standaard fan door bijvoorbeeld een Papst, Panaflo of een Sunon. Dit zijn behoorlijk dure fans, maar het zijn de stilsten die je kunt krijgen. Ikzelf ga binnenkort twee Papst 8412 NGL fans kopen, die produceren maar 12 dB (!!!) bij een luchtverplaatsing van 33 m³/h. Met 1 van die fans vervang ik de fan in de PSU, en de ander plaats ik vooronder in m'n kast zodat er toch nog redelijk wat lucht door m'n kast heen word getrokken. Gebruik voor verkoopadressen wederom de search maar. * Knip/zaag/dremel de fanguards van je kast deruit en vervang ze door chromen vingerguards, of als je geen nieuwsgierige huisdieren/loshangende kabels in de buurt hebt kun je zelfs nog zonder fan/vingerguard toe. Hierdoor verminder je de luchtweerstand drastisch, zodat het minder gaat suizen. Dit ga ik zelf ook binnenkort doen, en ik ben erg benieuwd over het resultaat. Ik heb er in elk geval al veel goeds over gehoord :P
Laatste nieuws:

Uit de hq08a de geintegreerde vingerguard 'weggedremeld' en de fan vervangen door een sunon 80mm. Als de fan nu na twintig minuten in de hoogste versnelling gaat, is het verschil zo goed als niet te horen. Het ligt puur en alleen aan die vingerguard dus zoals al eerder gezegd: heb je geen kabelboompjes of huisdieren die in de weg kunnen zitten, gewoon die psu openflexen... Of inderdaad gewoon zo'n enermax kopen...

Verwijderd

Hmmm, goed nieuws!
Nou wil ik zowiezo nog 2 van die Papst fans hebben, dus ik ga eerst es proberen hoe het geluidsniveau is met zo'n Papst derin. Als het dan nog tegenvalt moet ik es kijken of ik erges zo'n dremel kan lenen :) Ik wil namelijk liever nog niet meteen m'n gloednieuwe kastje al gaan modden...

• HaveBlue
Op maandag 18 juni 2001 01:20 schreef PsyFlux het volgende:
Hmmm, goed nieuws!
Nou wil ik zowiezo nog 2 van die Papst fans hebben, dus ik ga eerst es proberen hoe het geluidsniveau is met zo'n Papst derin. Als het dan nog tegenvalt moet ik es kijken of ik erges zo'n dremel kan lenen :) Ik wil namelijk liever nog niet meteen m'n gloednieuwe kastje al gaan modden...
Ik heb nu de volgende situatie:
  • *psu-fan: sunon (fl.14,95)ipv standaard aopen. *vingerguard weggeslepen met de dremel. *casefan: identiek aan psu-fan alleen op 7v, ook het roostertje voor de casefan heb ik in 1 moeite door maar weggehaald.
Die psu-fan heb ik eigenlijk alleen preventief vervangen zodat ik ik twee identieke fans in m'n case zou hebben.

Nou, de oplossing lijkt imho gevonden...

edit:
Die sunons zijn op 12v al bijna onhoorbaar dus op 7v hoor je ze helemaal niet

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 00:23
Nou die van mij maakt geen herrie hoor! Heb 1 fan vervangen die van de voeding, die maakte eerst wel herrie! Maar opzich valt het nog mee, het enige wat ik hoor is de cd-rom drive als die draait!! :)

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Fault
Nou heb ik nog wat dingetjes doorgelezen over je fans op 7v laten draaien, maar voor mij is dat behoorlij onduidelijk. Of ben ik zo a-technisch aangelegd... :+

Wat moet ik er nou precies tussenzetten om het voltage te verlagen? De topics kwamen ineens uit op potmeters en weet ik veel wat voor troep nog allemaal meer!

Verwijderd

How do you get 7 volts out of the 12 and 5 volts supplied by the Yellow Black Black Red Molex connector you ask? You use the yellow 12v wire as the power connector to the fan and use the red 5v connector as the fan ground. The fan sees the potential difference between the 12v and the 5v so is run at 7 volts. Fans can be run at 5v but some will fail to start and air flow is low. 7v is a 40% improvement over 5v.
Van www.7volts.com (geweldige site).

Verwijderd

ik lees dat de sunsons ook nog wel veel lawaai maken.
De Papst 8412 NGL is toch wel de stilste
ik heb de HQ45, kan ik de oorspronkelijke psu-fan, zonder problemen, door de Papst 8412 NGL vervangen?

Waar kan je die Papst 8412 NGL kopen eigenlijk ?

Verwijderd

De HQ08 beschikt over een voeding met variofan (temperatuur geregelde ventilator). Diegenen die een dik systeem hebben onttrekken veel energie uit de voeding waardoor ie warmer wordt. Het logische gevolg is dus dat de ventilator (veel) sneller gaat draaien. Op topsnelheid maakt deze ventilator behoorlijke herrie.

Indien ie bij jou dus op topsnelheid draait is het dus gewoon nodig dankzij het opgenomen vermogen. Ga dan niet lopen pielen met een lagere voedingsspanning voor de blower want dat kost je vroeg of laat een voeding (en wie weet wat nog meer).

Als je dan toch een andere ruisarme blower wilt toepassen, gebruike er dan een die dezelfde luchtopbrengst kent anders kom je jezelf tegen. Het probleem is alleen dat een blower met dit soort opbrengst nu eenmaal veel lawaai maken (voel maar eens hoeveel lucht er uit die voeding komt).

• Laurent
  • Niet online
Hmm, ik vraag me af of de modellen die een 'teringherrie' maken, meer herrie maken dan een SuperMicro 760-A die ook wat lawaai maakt :)

• ChrisW
  • Niet online
Ik heb vandaag een AOpen miditower ATX(p4-)300Watt (HQ45AP) besteld.

Ik lees nu dit topic pas :( , misschien toch maar een paar oordoppies erbij kopen...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:25 schreef okzel het volgende:
De HQ08 beschikt over een voeding met variofan (temperatuur geregelde ventilator). Diegenen die een dik systeem hebben onttrekken veel energie uit de voeding waardoor ie warmer wordt. Het logische gevolg is dus dat de ventilator (veel) sneller gaat draaien. Op topsnelheid maakt deze ventilator behoorlijke herrie.

Indien ie bij jou dus op topsnelheid draait is het dus gewoon nodig dankzij het opgenomen vermogen. Ga dan niet lopen pielen met een lagere voedingsspanning voor de blower want dat kost je vroeg of laat een voeding (en wie weet wat nog meer).

Als je dan toch een andere ruisarme blower wilt toepassen, gebruike er dan een die dezelfde luchtopbrengst kent anders kom je jezelf tegen. Het probleem is alleen dat een blower met dit soort opbrengst nu eenmaal veel lawaai maken (voel maar eens hoeveel lucht er uit die voeding komt).
Wat voor dingen vragen eigelijk veel stroom, ik wou nieuwe pc kopen met een aopen HQ08, maar als ik dingen koop die veel stroom gebruiken, dan moet ik weer wat anders uit zoeken, dus de vrag is wat voor dingen gebruiken veel stroom?????

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:25 schreef okzel het volgende:
De HQ08 beschikt over een voeding met variofan (temperatuur geregelde ventilator). Diegenen die een dik systeem hebben onttrekken veel energie uit de voeding waardoor ie warmer wordt.
Ik heb een bijzonder mager systeem: laptop processor (k6-3+) die niet meer als 25 watt gebruikt, 1 hd (7200 toeren, dat wel), 1 cd-rom speler, een voodoo3 2000, een SB live en twee netwerkkaartjes. That's all! Toch maakt mijn AopenHQ45 met 250 watt voeding meer lawaai dan mijn noname Norrod kastje met 230 watt PSU...
En nu word het nog vreemder: ik voel haast nix van een luchtstroom! Je moet echt 5 cm van die fan voelen met je hand terwijl bij wederom die noname kast je de lucht nog op een centimeter of 30 kon voelen. Dit is ook te merken in de temperatuur: oude kast=26 graden, AopenHQ45=31 graden...

Hij maakt dus meer lawaai, verplaatst minder lucht en koelt slechter :(
Op dinsdag 19 juni 2001 22:11 schreef Xaris het volgende:

[..]

Wat voor dingen vragen eigelijk veel stroom, ik wou nieuwe pc kopen met een aopen HQ08, maar als ik dingen koop die veel stroom gebruiken, dan moet ik weer wat anders uit zoeken, dus de vrag is wat voor dingen gebruiken veel stroom?????
Processor (60-80 watt is al geen uitzondering meer), hd's (7200 toeren vooral), videokaarten (zo'n gpu heeft niet voor nix een fan).
Op dinsdag 19 juni 2001 21:00 schreef kingbee het volgende:
ik lees dat de sunsons ook nog wel veel lawaai maken.
De Papst 8412 NGL is toch wel de stilste
ik heb de HQ45, kan ik de oorspronkelijke psu-fan, zonder problemen, door de Papst 8412 NGL vervangen?

Waar kan je die Papst 8412 NGL kopen eigenlijk ?
Ik mats je nog 1x:
www.dil.nl
www.aconto.de
www.mindfactory.de
www.comex-sales.com (mailtje sturen), of bestellen bij je plaatselijke electroboer.

En je kunt 'm zonder problemen vervangen. Al kan het nog wel eens een beetje moeilijk worden om die kap deraf te krijgen. Bij mij zit die namelijk met moertjes vast die vrolijk aan de binnenkant meedraaien. En het valt niet mee om met iets door de roostertjes heen te porren zodat je die moertjes tegen kunt houden terwijl je de boutjes losdraait.

Verwijderd

mijn Aopen 60bt voeding van 300Watt maakte ook een pleuries herrie. Zeker na 15min. 'k Heb gewoon die temp sensor naar de uitlaat geplooid. Nu is hij zeer stil !
Dit weekend dremel ik de fingerguard helemaal weg en moet er binnen enkele weken een Silverado in de bus vallen 0+

Verwijderd

Ik heb nu de standaard fan vervangen door Papst. De standaard fan zit met 2 draadjes aan een printplaat in de voeding vast, kan ik deze zomaar doorknippen?
ik heb voor de zekerheid de oude fan nog maar even niet verwijderd.

• Fault
En hoe is het geluidsniveau met die nieuwe cooler?
Ik neem aan dat je dat wel ff getest hebt :+

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:27 schreef kingbee het volgende:
Ik heb nu de standaard fan vervangen door Papst. De standaard fan zit met 2 draadjes aan een printplaat in de voeding vast, kan ik deze zomaar doorknippen?
ik heb voor de zekerheid de oude fan nog maar even niet verwijderd.
Lijkt me wel... post trouwes je ervaringen nog ff!

Verwijderd

Gagna ;-)

Ik had ook een Aopen HQ08 Kast met een voeding die errug veel geluid produceerde leek wel een stofzuiger na een tijdje :-(
Ik heb die kast nou ruim 1 half jaar en besloot dat het eens tijd werd om een bezoekje te brengen bij Informatique ;-)
Die zeiden dat het wel normaal was omdat dat ding op de temp regeerd maar dat ze de nieuwe modellen hebben aangepast en dus niet meer op temp reageren maar gewoon de hele tijd even hard blijft blazen ongeacht de temp in je kast ....
Ze vonden het voor de rest geen probleem om mij een neiuwe mee te geven de klant is immers Koning gagna ;-)
Nu zit ik dus met een fluister stille voeding ik hoor hem echt helemaaal niet !!
Hij is echt fluister stil ;-)

Dus tja ik raad je aan om hem terug te brengen en te hopen dat ze hem voor je omruilen ;-)

mvg CyBeRduDe

Verwijderd

mijn ervaring is goed te noemen
was wel even een gepruts, maar het resultaat is prima
ik heb geen geluidsmeting gedaan, maar heb het gevoel dat het geluid gehalveerd is

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 17:45 schreef CyBeRduDe007 het volgende:
Gagna ;-)

Ik had ook een Aopen HQ08 Kast met een voeding die errug veel geluid produceerde leek wel een stofzuiger na een tijdje :-(
Ik heb die kast nou ruim 1 half jaar en besloot dat het eens tijd werd om een bezoekje te brengen bij Informatique ;-)
Die zeiden dat het wel normaal was omdat dat ding op de temp regeerd maar dat ze de nieuwe modellen hebben aangepast en dus niet meer op temp reageren maar gewoon de hele tijd even hard blijft blazen ongeacht de temp in je kast ....
Ze vonden het voor de rest geen probleem om mij een neiuwe mee te geven de klant is immers Koning gagna ;-)
Nu zit ik dus met een fluister stille voeding ik hoor hem echt helemaaal niet !!
Hij is echt fluister stil ;-)

Dus tja ik raad je aan om hem terug te brengen en te hopen dat ze hem voor je omruilen ;-)

mvg CyBeRduDe
Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de kasten die je nu zou kopen wel stil?? (just to be sure)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 23:00 schreef kingbee het volgende:
mijn ervaring is goed te noemen
was wel even een gepruts, maar het resultaat is prima
ik heb geen geluidsmeting gedaan, maar heb het gevoel dat het geluid gehalveerd is
En welke fan heb je nu gebruikt?
En heb je de fanguard der nog uit gesloopt?
Op vrijdag 29 juni 2001 17:59 schreef Xaris het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de kasten die je nu zou kopen wel stil?? (just to be sure)
Ben bang van niet...
Mijn Aopen HQ45 van 3 maandjes oud maakt in elk geval nog een pokkeherrie.

Verwijderd

Hallo,

Nou ik heb intussen nog een Aopen kast Hq08 gehaald met voor men P4 gagna ;-)
En die is ook fluister stil het hangt er dus maar net vanaf wat voor voeding je hebt ;-)

mvg CyBeRduDe

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
Als die dingen zo'n tering herrie maken waarom wil iedereen aopen hebben dan?

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 21:09 schreef nova het volgende:
Als die dingen zo'n tering herrie maken waarom wil iedereen aopen hebben dan?
Ik heb 'm gekocht omdat ik het een mooi design vind, hij is goed ontworpen (goed over nagedacht), hij was niet duur en hij zou lownoise zijn... reviews op internet bevestigden dit, maar uiteindelijk blijkt het tegendeel zelfs waar te zijn. Maar, met de juiste mods krijg ik 'm ook wel stil :P

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik haal deze draad even omhoog om wat tips te geven aan mensen die nog steeds in het lawaai zitten.

Ik heb zelf een Aopen HX08 en heb niet echt last van veel lawaai, maar met de huidige temperaturen (30 graden) draait mijn voedingsfan gewoon op 12V i.p.v. de normale lagere waarde die ingesteld wordt door de temperatuurregeling. Gevolg : Meer lawaai.

Je kunt met beperkte middelen en een schroevendraaier, zo heb ik zojuist gemerkt dit lawaai grotendeels verhelpen en wel op de volgende manier.

1) Schroef de voeding open en haal de 'fingerguard' (dat metalen 'barbie-barbeque'-ding) weg. Dit ding zorgt voor zo veel turbulentie in de lucht die afgevoerd wordt dat het wegnemen van deze turbulentie door het weghalen van het ding hoorbaar verschil maakt. (Oppassen met kinderen, huisdieren en je eigen vingers natuurlijk, maar echt nodig is zo'n finger-guard niet)

2) Plak de fan in je voeding met dubbelzijdige tape vast i.p.v. deze vast te schroeven. Dit voorkomt overbrenging van trillingen op de gehele rest van de kast. Deze trillingen kunnen hoorbaar zijn.

3) Als laatste optie kun je natuurlijk de voeding ook nog met een laagje schuim of dubbelzijdig plakband vastmaken.

Dubbelzijdige tape werkt overigens op alle fans in je kast erg goed; Zo is de plaats voorin de Aopen kast erg nuttig voor de aanvoer van koude lucht, maar zorgt een fan op deze plaats voor redelijk wat trillingen als je het voor ophangen bestemde plastic ding gebruikt. Oplossing : Weghalen en dubbelzijdige tape gebruiken op de hoekpunten van je fan.

Als je achterin de kast (boven de voeding) nog fans hebt dan zou je kunnen overwegen de stukken metaal voorzien van gaatjes, voor de luchtstroom, te verwijderen. Dit scheelt wederom in de hoeveelheid turbulente, 'lawaai-erige' lucht.

Dan als laatste nog een tip voor de mensen die zo min mogelijk fans in hun kast willen; Als je merkt dat je voedingsfan nog steeds op volle toeren draait dan is de lucht die de voeding aanzuigt vanuit de kast te warm. De oplossing is dan toch het aanbrengen van een fan voorin de kast. (Op 7 Volt is zo'n fan bijna onhoorbaar). 2 fans op 7 Volt hoor je minder dan 1 fan op 12 Volt.

Soms is meer fans dus wel stiller.

Succes gewenst! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
na een tijdje zet ie z`n turbo aan, maar nu ik casefans heb niet meer :)

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
die kut A open voeding van mij heeft ook zo zijn voordelen , zoals het niet horen of de extra fans aanstaan :P

ga hem binnenkort vervangen voor een enermaxje :)

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik zie het probleem niet helemaal :? Mijn hq08 is mooi stil, maar dat kan in andere gevallen wel eens heel anders zijn, als ik deze topic zo doorlees :?

• HaveBlue
Nog een tip van een (na mods) tevreden aopen h*08 gebruiker.

Mijn hq08a heb ik bewerkt zoals eerder in deze draad aangegeven (fingerguards weggedremeld, later relatief stille papst 8412ng gemonteerd). Nu begon mijn hx08 twee dagen terug ook al een versnelling hoger te draaien. Na de initiele schok/verbazing/verontwaardinging heb ik besloten om de hx08 casefan geforceerd op 7v te laten lopen...

1) Voeding van de psu-fan loshalen van het printje.
2) gaatje boren in behuizing psu (is niet nodig; meer voor esthetische redenen)
3) Lokale electronicaboer beroofd van molex-connector, krimpkousjes en twee kabelschoentjes
4)Psu-fan direct aangesloten op het 'boordnet' en dus temperatuurregeling van de psu buiten spel gezet...

aopen, eat my shorts...

Een beetje tweaker moet een en ander toch binnen een 1/2 uurtje voor elkaar kunnen krijgen.

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op vrijdag 05 januari 2001 11:55 schreef Tweakert het volgende:
Zet er gewoon een ENermax PSU van 330 Watt of 400 in die maken veel minder lawaai en zuigen ook nog eens beter. Een 92 mm intaken en een 80mm outtake :9
Maakt bij mij EVENVEEL herrie !!!!
Er is nl. een foute serie Enermax voedingen: { zie ook de thread Enermax voeding stiller maken & de www.oc-shop.nl site)

Er zijn AOpen kasten met stille maar ook met herrie schoppende voedingen , de mijne maakt herrie : AOpen FSP300-60BT (PC Power & Cooling) uit HQ08 BigTower.

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op zondag 17 juni 2001 11:58 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

De mijne was ook een FSP300-60BT

Vewrvangen door een 431 Watt Enermax. Maar die is helaas ook niet stiller :(
Zie nieuws op www.oc-shop.nl : inruilen i.v.m. productiefout...

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:47 schreef HaveBlue het volgende:
Nog een tip van een (na mods) tevreden aopen h*08 gebruiker.

Mijn hq08a heb ik bewerkt zoals eerder in deze draad aangegeven (fingerguards weggedremeld, later relatief stille papst 8412ng gemonteerd). Nu begon mijn hx08 twee dagen terug ook al een versnelling hoger te draaien. Na de initiele schok/verbazing/verontwaardinging heb ik besloten om de hx08 casefan geforceerd op 7v te laten lopen...

1) Voeding van de psu-fan loshalen van het printje.
2) gaatje boren in behuizing psu (is niet nodig; meer voor esthetische redenen)
3) Lokale electronicaboer beroofd van molex-connector, krimpkousjes en twee kabelschoentjes
4)Psu-fan direct aangesloten op het 'boordnet' en dus temperatuurregeling van de psu buiten spel gezet...

aopen, eat my shorts...

Een beetje tweaker moet een en ander toch binnen een 1/2 uurtje voor elkaar kunnen krijgen.
Wat toevallig!
Ik heb zojuist EXACT dezelfde mod gedaan!
Ook dezelfde fan (Papst 8412NG), en 'm eerst op de temperatuursensor aangesloten....
Ik moet de fingerguard nog wegdremelen, maar ik ben nu al behoorlijk tevreden.

Maar ik zat zelf ook nog te twijfelen of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien of gewoon op 7 volt... Op 7 volt vind ik 'm stil genoeg, en op de temperatuursensor draait hij wel wat errug langzaam zodat m'n kasttemperatuur wel erg snel stijgt. Het is ook zo stom dat die voeding de boel eerst lekker heet laat worden en dan met veel lawaai de boel gaat koelen. Dan kun idd nog beter gewoon op een gemiddeld toerental continue lucht deruit gooien.

Ik laat het nu in elk geval zo maar ff, en vrijdag ga ik de fingerguard eerst weghalen. Dan beslis ik wel of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien, of gewoon op 7 volt.

• HaveBlue
Op dinsdag 17 juli 2001 23:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Wat toevallig!
Ik heb zojuist EXACT dezelfde mod gedaan!
Ook dezelfde fan (Papst 8412NG), en 'm eerst op de temperatuursensor aangesloten....
Ik moet de fingerguard nog wegdremelen, maar ik ben nu al behoorlijk tevreden.

Maar ik zat zelf ook nog te twijfelen of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien of gewoon op 7 volt... Op 7 volt vind ik 'm stil genoeg, en op de temperatuursensor draait hij wel wat errug langzaam zodat m'n kasttemperatuur wel erg snel stijgt. Het is ook zo stom dat die voeding de boel eerst lekker heet laat worden en dan met veel lawaai de boel gaat koelen. Dan kun idd nog beter gewoon op een gemiddeld toerental continue lucht deruit gooien.

Ik laat het nu in elk geval zo maar ff, en vrijdag ga ik de fingerguard eerst weghalen. Dan beslis ik wel of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien, of gewoon op 7 volt.
Gewoon 7v...(icq me er maar over als je details wilt weten)

Aopen maakt zich veel te druk om de temperatuur; die stijgt na de mod maar met 4c...

Dus, lieve hq08 gebruikers, neem deze tip alstublieft voor lief voordat je 180,- of meer gaat inversteren in een enermax psu die net zoveel herrie maakt...
(om ff zeker te zijn: no flame intended.)

Verwijderd

Nou, ik weet wel hoe ik 'm op 7 volt aan moet sluiten. Dat heb ik voor de gein ook al ff los gedaan om te kijken hoe hard hij dan blaast, en dat is ongeveer even hard als wanneer m'n voeding eenmaal op temperatuur is gekomen. M'n voeding laat 'm dus nog bij lange na niet op volle toeren draaien.

Ik ga in elk geval eerst dat roostertje verwijderen. Maar hoe heb jij dat een beetje netjes gedaan? Want ik wou het eerst met een dremel doen die ik wel van iemand kon lenen, maar die is nu net 3 weekjes op vakantie... En een gatenboor lijkt me ook niet zo netjes omdat het gat niet rond is, maar een beetje vierkant met afgeronde hoeken.
Pagina: 1 2 Laatste