Op dinsdag 19 juni 2001 21:25 schreef okzel het volgende:
De HQ08 beschikt over een voeding met variofan (temperatuur geregelde ventilator). Diegenen die een dik systeem hebben onttrekken veel energie uit de voeding waardoor ie warmer wordt.
Ik heb een bijzonder mager systeem: laptop processor (k6-3+) die niet meer als 25 watt gebruikt, 1 hd (7200 toeren, dat wel), 1 cd-rom speler, een voodoo3 2000, een SB live en twee netwerkkaartjes. That's all! Toch maakt mijn AopenHQ45 met 250 watt voeding meer lawaai dan mijn noname Norrod kastje met 230 watt PSU...
Als je dan toch een andere ruisarme blower wilt toepassen, gebruike er dan een die dezelfde luchtopbrengst kent anders kom je jezelf tegen. Het probleem is alleen dat een blower met dit soort opbrengst nu eenmaal veel lawaai maken (voel maar eens hoeveel lucht er uit die voeding komt).
En nu word het nog vreemder: ik voel haast
nix van een luchtstroom! Je moet echt 5 cm van die fan voelen met je hand terwijl bij wederom die noname kast je de lucht nog op een centimeter of 30 kon voelen. Dit is ook te merken in de temperatuur: oude kast=26 graden, AopenHQ45=31 graden...
Hij maakt dus meer lawaai, verplaatst minder lucht en koelt slechter

Op dinsdag 19 juni 2001 22:11 schreef Xaris het volgende:
[..]
Wat voor dingen vragen eigelijk veel stroom, ik wou nieuwe pc kopen met een aopen HQ08, maar als ik dingen koop die veel stroom gebruiken, dan moet ik weer wat anders uit zoeken, dus de vrag is wat voor dingen gebruiken veel stroom?????
Processor (60-80 watt is al geen uitzondering meer), hd's (7200 toeren vooral), videokaarten (zo'n gpu heeft niet voor nix een fan).
Op dinsdag 19 juni 2001 21:00 schreef kingbee het volgende:
ik lees dat de sunsons ook nog wel veel lawaai maken.
De Papst 8412 NGL is toch wel de stilste
ik heb de HQ45, kan ik de oorspronkelijke psu-fan, zonder problemen, door de Papst 8412 NGL vervangen?
Waar kan je die Papst 8412 NGL kopen eigenlijk ?
Ik mats je nog 1x:
www.dil.nl
www.aconto.de
www.mindfactory.de
www.comex-sales.com (mailtje sturen), of bestellen bij je plaatselijke electroboer.
En je kunt 'm zonder problemen vervangen. Al kan het nog wel eens een beetje moeilijk worden om die kap deraf te krijgen. Bij mij zit die namelijk met moertjes vast die vrolijk aan de binnenkant meedraaien. En het valt niet mee om met iets door de roostertjes heen te porren zodat je die moertjes tegen kunt houden terwijl je de boutjes losdraait.