Toon posts:

AOpen HQ08 300W LAWAAI (wazeggie??)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
En hoe is het geluidsniveau met die nieuwe cooler?
Ik neem aan dat je dat wel ff getest hebt :+

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:27 schreef kingbee het volgende:
Ik heb nu de standaard fan vervangen door Papst. De standaard fan zit met 2 draadjes aan een printplaat in de voeding vast, kan ik deze zomaar doorknippen?
ik heb voor de zekerheid de oude fan nog maar even niet verwijderd.
Lijkt me wel... post trouwes je ervaringen nog ff!

Verwijderd

Gagna ;-)

Ik had ook een Aopen HQ08 Kast met een voeding die errug veel geluid produceerde leek wel een stofzuiger na een tijdje :-(
Ik heb die kast nou ruim 1 half jaar en besloot dat het eens tijd werd om een bezoekje te brengen bij Informatique ;-)
Die zeiden dat het wel normaal was omdat dat ding op de temp regeerd maar dat ze de nieuwe modellen hebben aangepast en dus niet meer op temp reageren maar gewoon de hele tijd even hard blijft blazen ongeacht de temp in je kast ....
Ze vonden het voor de rest geen probleem om mij een neiuwe mee te geven de klant is immers Koning gagna ;-)
Nu zit ik dus met een fluister stille voeding ik hoor hem echt helemaaal niet !!
Hij is echt fluister stil ;-)

Dus tja ik raad je aan om hem terug te brengen en te hopen dat ze hem voor je omruilen ;-)

mvg CyBeRduDe

Verwijderd

mijn ervaring is goed te noemen
was wel even een gepruts, maar het resultaat is prima
ik heb geen geluidsmeting gedaan, maar heb het gevoel dat het geluid gehalveerd is

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 17:45 schreef CyBeRduDe007 het volgende:
Gagna ;-)

Ik had ook een Aopen HQ08 Kast met een voeding die errug veel geluid produceerde leek wel een stofzuiger na een tijdje :-(
Ik heb die kast nou ruim 1 half jaar en besloot dat het eens tijd werd om een bezoekje te brengen bij Informatique ;-)
Die zeiden dat het wel normaal was omdat dat ding op de temp regeerd maar dat ze de nieuwe modellen hebben aangepast en dus niet meer op temp reageren maar gewoon de hele tijd even hard blijft blazen ongeacht de temp in je kast ....
Ze vonden het voor de rest geen probleem om mij een neiuwe mee te geven de klant is immers Koning gagna ;-)
Nu zit ik dus met een fluister stille voeding ik hoor hem echt helemaaal niet !!
Hij is echt fluister stil ;-)

Dus tja ik raad je aan om hem terug te brengen en te hopen dat ze hem voor je omruilen ;-)

mvg CyBeRduDe
Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de kasten die je nu zou kopen wel stil?? (just to be sure)

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 23:00 schreef kingbee het volgende:
mijn ervaring is goed te noemen
was wel even een gepruts, maar het resultaat is prima
ik heb geen geluidsmeting gedaan, maar heb het gevoel dat het geluid gehalveerd is
En welke fan heb je nu gebruikt?
En heb je de fanguard der nog uit gesloopt?
Op vrijdag 29 juni 2001 17:59 schreef Xaris het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, dan zijn de kasten die je nu zou kopen wel stil?? (just to be sure)
Ben bang van niet...
Mijn Aopen HQ45 van 3 maandjes oud maakt in elk geval nog een pokkeherrie.

Verwijderd

Hallo,

Nou ik heb intussen nog een Aopen kast Hq08 gehaald met voor men P4 gagna ;-)
En die is ook fluister stil het hangt er dus maar net vanaf wat voor voeding je hebt ;-)

mvg CyBeRduDe

• nova
  • Laatst online: 13-08 16:20
Als die dingen zo'n tering herrie maken waarom wil iedereen aopen hebben dan?

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 21:09 schreef nova het volgende:
Als die dingen zo'n tering herrie maken waarom wil iedereen aopen hebben dan?
Ik heb 'm gekocht omdat ik het een mooi design vind, hij is goed ontworpen (goed over nagedacht), hij was niet duur en hij zou lownoise zijn... reviews op internet bevestigden dit, maar uiteindelijk blijkt het tegendeel zelfs waar te zijn. Maar, met de juiste mods krijg ik 'm ook wel stil :P

• 0rbit
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik haal deze draad even omhoog om wat tips te geven aan mensen die nog steeds in het lawaai zitten.

Ik heb zelf een Aopen HX08 en heb niet echt last van veel lawaai, maar met de huidige temperaturen (30 graden) draait mijn voedingsfan gewoon op 12V i.p.v. de normale lagere waarde die ingesteld wordt door de temperatuurregeling. Gevolg : Meer lawaai.

Je kunt met beperkte middelen en een schroevendraaier, zo heb ik zojuist gemerkt dit lawaai grotendeels verhelpen en wel op de volgende manier.

1) Schroef de voeding open en haal de 'fingerguard' (dat metalen 'barbie-barbeque'-ding) weg. Dit ding zorgt voor zo veel turbulentie in de lucht die afgevoerd wordt dat het wegnemen van deze turbulentie door het weghalen van het ding hoorbaar verschil maakt. (Oppassen met kinderen, huisdieren en je eigen vingers natuurlijk, maar echt nodig is zo'n finger-guard niet)

2) Plak de fan in je voeding met dubbelzijdige tape vast i.p.v. deze vast te schroeven. Dit voorkomt overbrenging van trillingen op de gehele rest van de kast. Deze trillingen kunnen hoorbaar zijn.

3) Als laatste optie kun je natuurlijk de voeding ook nog met een laagje schuim of dubbelzijdig plakband vastmaken.

Dubbelzijdige tape werkt overigens op alle fans in je kast erg goed; Zo is de plaats voorin de Aopen kast erg nuttig voor de aanvoer van koude lucht, maar zorgt een fan op deze plaats voor redelijk wat trillingen als je het voor ophangen bestemde plastic ding gebruikt. Oplossing : Weghalen en dubbelzijdige tape gebruiken op de hoekpunten van je fan.

Als je achterin de kast (boven de voeding) nog fans hebt dan zou je kunnen overwegen de stukken metaal voorzien van gaatjes, voor de luchtstroom, te verwijderen. Dit scheelt wederom in de hoeveelheid turbulente, 'lawaai-erige' lucht.

Dan als laatste nog een tip voor de mensen die zo min mogelijk fans in hun kast willen; Als je merkt dat je voedingsfan nog steeds op volle toeren draait dan is de lucht die de voeding aanzuigt vanuit de kast te warm. De oplossing is dan toch het aanbrengen van een fan voorin de kast. (Op 7 Volt is zo'n fan bijna onhoorbaar). 2 fans op 7 Volt hoor je minder dan 1 fan op 12 Volt.

Soms is meer fans dus wel stiller.

Succes gewenst! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37
na een tijdje zet ie z`n turbo aan, maar nu ik casefans heb niet meer :)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
die kut A open voeding van mij heeft ook zo zijn voordelen , zoals het niet horen of de extra fans aanstaan :P

ga hem binnenkort vervangen voor een enermaxje :)

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik zie het probleem niet helemaal :? Mijn hq08 is mooi stil, maar dat kan in andere gevallen wel eens heel anders zijn, als ik deze topic zo doorlees :?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Nog een tip van een (na mods) tevreden aopen h*08 gebruiker.

Mijn hq08a heb ik bewerkt zoals eerder in deze draad aangegeven (fingerguards weggedremeld, later relatief stille papst 8412ng gemonteerd). Nu begon mijn hx08 twee dagen terug ook al een versnelling hoger te draaien. Na de initiele schok/verbazing/verontwaardinging heb ik besloten om de hx08 casefan geforceerd op 7v te laten lopen...

1) Voeding van de psu-fan loshalen van het printje.
2) gaatje boren in behuizing psu (is niet nodig; meer voor esthetische redenen)
3) Lokale electronicaboer beroofd van molex-connector, krimpkousjes en twee kabelschoentjes
4)Psu-fan direct aangesloten op het 'boordnet' en dus temperatuurregeling van de psu buiten spel gezet...

aopen, eat my shorts...

Een beetje tweaker moet een en ander toch binnen een 1/2 uurtje voor elkaar kunnen krijgen.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op vrijdag 05 januari 2001 11:55 schreef Tweakert het volgende:
Zet er gewoon een ENermax PSU van 330 Watt of 400 in die maken veel minder lawaai en zuigen ook nog eens beter. Een 92 mm intaken en een 80mm outtake :9
Maakt bij mij EVENVEEL herrie !!!!
Er is nl. een foute serie Enermax voedingen: { zie ook de thread Enermax voeding stiller maken & de www.oc-shop.nl site)

Er zijn AOpen kasten met stille maar ook met herrie schoppende voedingen , de mijne maakt herrie : AOpen FSP300-60BT (PC Power & Cooling) uit HQ08 BigTower.

• JohnT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:15
Op zondag 17 juni 2001 11:58 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

De mijne was ook een FSP300-60BT

Vewrvangen door een 431 Watt Enermax. Maar die is helaas ook niet stiller :(
Zie nieuws op www.oc-shop.nl : inruilen i.v.m. productiefout...

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:47 schreef HaveBlue het volgende:
Nog een tip van een (na mods) tevreden aopen h*08 gebruiker.

Mijn hq08a heb ik bewerkt zoals eerder in deze draad aangegeven (fingerguards weggedremeld, later relatief stille papst 8412ng gemonteerd). Nu begon mijn hx08 twee dagen terug ook al een versnelling hoger te draaien. Na de initiele schok/verbazing/verontwaardinging heb ik besloten om de hx08 casefan geforceerd op 7v te laten lopen...

1) Voeding van de psu-fan loshalen van het printje.
2) gaatje boren in behuizing psu (is niet nodig; meer voor esthetische redenen)
3) Lokale electronicaboer beroofd van molex-connector, krimpkousjes en twee kabelschoentjes
4)Psu-fan direct aangesloten op het 'boordnet' en dus temperatuurregeling van de psu buiten spel gezet...

aopen, eat my shorts...

Een beetje tweaker moet een en ander toch binnen een 1/2 uurtje voor elkaar kunnen krijgen.
Wat toevallig!
Ik heb zojuist EXACT dezelfde mod gedaan!
Ook dezelfde fan (Papst 8412NG), en 'm eerst op de temperatuursensor aangesloten....
Ik moet de fingerguard nog wegdremelen, maar ik ben nu al behoorlijk tevreden.

Maar ik zat zelf ook nog te twijfelen of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien of gewoon op 7 volt... Op 7 volt vind ik 'm stil genoeg, en op de temperatuursensor draait hij wel wat errug langzaam zodat m'n kasttemperatuur wel erg snel stijgt. Het is ook zo stom dat die voeding de boel eerst lekker heet laat worden en dan met veel lawaai de boel gaat koelen. Dan kun idd nog beter gewoon op een gemiddeld toerental continue lucht deruit gooien.

Ik laat het nu in elk geval zo maar ff, en vrijdag ga ik de fingerguard eerst weghalen. Dan beslis ik wel of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien, of gewoon op 7 volt.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op dinsdag 17 juli 2001 23:52 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Wat toevallig!
Ik heb zojuist EXACT dezelfde mod gedaan!
Ook dezelfde fan (Papst 8412NG), en 'm eerst op de temperatuursensor aangesloten....
Ik moet de fingerguard nog wegdremelen, maar ik ben nu al behoorlijk tevreden.

Maar ik zat zelf ook nog te twijfelen of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien of gewoon op 7 volt... Op 7 volt vind ik 'm stil genoeg, en op de temperatuursensor draait hij wel wat errug langzaam zodat m'n kasttemperatuur wel erg snel stijgt. Het is ook zo stom dat die voeding de boel eerst lekker heet laat worden en dan met veel lawaai de boel gaat koelen. Dan kun idd nog beter gewoon op een gemiddeld toerental continue lucht deruit gooien.

Ik laat het nu in elk geval zo maar ff, en vrijdag ga ik de fingerguard eerst weghalen. Dan beslis ik wel of ik 'm op de temperatuursensor laat draaien, of gewoon op 7 volt.
Gewoon 7v...(icq me er maar over als je details wilt weten)

Aopen maakt zich veel te druk om de temperatuur; die stijgt na de mod maar met 4c...

Dus, lieve hq08 gebruikers, neem deze tip alstublieft voor lief voordat je 180,- of meer gaat inversteren in een enermax psu die net zoveel herrie maakt...
(om ff zeker te zijn: no flame intended.)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Nou, ik weet wel hoe ik 'm op 7 volt aan moet sluiten. Dat heb ik voor de gein ook al ff los gedaan om te kijken hoe hard hij dan blaast, en dat is ongeveer even hard als wanneer m'n voeding eenmaal op temperatuur is gekomen. M'n voeding laat 'm dus nog bij lange na niet op volle toeren draaien.

Ik ga in elk geval eerst dat roostertje verwijderen. Maar hoe heb jij dat een beetje netjes gedaan? Want ik wou het eerst met een dremel doen die ik wel van iemand kon lenen, maar die is nu net 3 weekjes op vakantie... En een gatenboor lijkt me ook niet zo netjes omdat het gat niet rond is, maar een beetje vierkant met afgeronde hoeken.
Pagina: 1 2 Laatste