Toon posts:

Radeon 9250 rare textures in games

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Radeon 9250 gekocht ( 256 MB, 128 bit, 240 MHz) en nou ik heb in HL 2, Medal of Honor Pacific Assault dat een stukje verderop hele rare strepen komen.
Als eerst mijn systeem:

AMD 2000
Epox nVidia nforce2 8RDA+ moederbord
256 DDR geheugen
Windows XP Pro sp 1
Laatste Catalyst drivers (4.12)
Heb hem niet overgeclockt...

plaatje van MOH:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/wj.vink/ingame.jpg

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op het eerste gezicht lijken het mij artifacts.. Meestal als gevolg van een hitte-probleem

Zit gewoon de standaard koeler op de kaart? Of heb je zelf met ene andere koeler gespeeld? Heb je case-fans in je kast hangen?

[ Voor 10% gewijzigd door GuuZ op 10-01-2005 09:51 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

ik zou ook eens kijken naar je kaart en of eventueel je fan nog draait doet deze het niet dan is waarschijnlijk dat het probleem, mocht dit niet zo zijn dan zou het ook brak videogeheugen kunnen zijn, het enige wat er dan op zit is je kaart rma sturen.

succes.

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die kaart is toch passief gekoeld?
Dan is het wel belangrijk dat je een goeie airflow hebt in je kast..

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Radeon 9250 heeft naar mijn weten geen fan. Dat ding produceert niet genoeg warmte om een fan te verantwoorden.

Paar dingen die je kunt proberen:
- Lagere settings.
- Onderklokken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Direct X 9.0c wel geinstalleerd ? Het is geen heftige monster kaart dus verwacht er nou ook weer niet teveel van met de de games die je noemt. Zet er ook SP2 op.

Wil je games als HL2 spelen dan zou ik er toch een betere kaart in zetten, alle waar naar zijn geld lijkt me.

Deze kaart heeft maar 4 pipelines en support DX 8.1en is geborduurd op de 9200. Tevens vind ik 256mb ramm werkgeheugen wat weinig, 512mb is deze tijd al nagenoeg een vereiste.

Ik denk dat je beeld kwalitet ingame niet veel beter zal worden, als het kan zou ik hem omruilen voor een andere kaart, minimaal een 9600 mits je budget het toe laat. Hier kan je niks mee, specs van de 9250 zijn gewoon veel te laag voor de games die je wil spelen.

Succes

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Ati Radeon 9800 pro... Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, en ik heb ook al geprobeert om het probleem op te lossen door over te klocken en zelfs geprobeert het op te lossen door mijn videokaart langzamer te laten lopen. En het ligt ook niet aan het spel elk spel heeft hetzelfde probleem.
Toen ik mijn computer formatteerde deed alles het wel goed maar na 2 dagen ging hij opeens weer vreemd doen :S
Ik ben nu nog druk op zoek naar een oplossing. Tips zouden handig zijn :)
owhjah de videokaart is nieuw :P
en dit zijn mijn specs:

Windows XP home edition SP2
Pentium 4 2,0ghz s478
768 mB ddr ram geheugen 333mhz dacht ik
Sapphire Ati Radeon 9800 pro
Omega Drivers 2.5.97a

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:08 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

probeer 's een oudere driver.
Ik heb een keer met Sims2 gehad, dat zodra de ingame-engine werd geladen (een buurt dus). Ik allemaal heeeeele vage poep kreeg. (Geen buurt in ieder geval :P).

Van alles geprobeerd. Op slot ergens op een obscuur forum in de achterbuurten van internet een post gevonden dat iemand 't met oudere drivers had opgelost.
Bij mij werkte dat ook. (ging om een FX5200)

Je zou ook 's kunnen zoeken naar een burn-in progje voor je graka. Dan kan je zien of 't warmte/core/mem stabililtiet is..

[ Voor 16% gewijzigd door J2pc op 10-01-2005 16:13 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:33:minimaal een 9600 mits je budget het toe laat. Hier kan je niks mee, specs van de 9250 zijn gewoon veel te laag voor de games die je wil spelen.
NOFI Maar ik heb een 9600 Pro en daarop lopen HL2 + MoH : PA ook niet echt "relax" op dus eigenlijk zou hij minimaal een 9800 Pro/XT of een gelijke nVidia kaart moeten kopen :)

Indien het kan : Des te sneller des te beter !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ik zal het wel ff proberen
nu alleen ff een oude driver vinden ^_^"

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:17:
[...]

NOFI Maar ik heb een 9600 Pro en daarop lopen HL2 + MoH : PA ook niet echt "relax" op dus eigenlijk zou hij minimaal een 9800 Pro/XT of een gelijke nVidia kaart moeten kopen :)

Indien het kan : Des te sneller des te beter !!!
mjah maar het probleem dat hij heeft ligt niet aan het feit dat zijn videokaart wat minder goed is hoor. Dit is volgens mij een software fout in windows of in de drivers ofso :/

• Jerdenberg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-07 08:02
Misschien toch eerst proberen of de kaart gewoon te warm wordt door de spellen? (Had ik ook met een Club3D 9200SE die blijkbaar ontworpen was voor kantoorwerk. MS Freelancer kon je alleen fatsoenlijk [zonder artefacten] op het scherm krijgen als je de kaart via een föhn bombardeerde met koude lucht. Volgens de leverancier voldeed de kaart aan de eisen in hun benchmark.)

Verwijderd

ik kijk op het moment rond op driverheaven ik heb een topic gevonden waar een soortgelijk iets met HL2 over flikkerende textures word tjah erm... kuch kuch waar ze de processoren die ze hebben neerzetten :S waarom weet ik niet maarja ik kijk daar ff verder
http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=61401

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:58:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Ati Radeon 9800 pro...

....
Werkt de fan van je videokaart wel goed? Bij meerdere mensen is de fan van hun Radeon 9800pro na verloop van tijd kapot gegaan, omdat de fan van niet al te goede kwaliteit was.

Verwijderd

Tyranium schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:55:
[...]

Werkt de fan van je videokaart wel goed? Bij meerdere mensen is de fan van hun Radeon 9800pro na verloop van tijd kapot gegaan, omdat de fan van niet al te goede kwaliteit was.
mijn fan is uitstekend :) keb een zalman vf700 cu ^^ en hij is goed gemonteerd

Verwijderd

Aha! ik heb flink zitten experimenten en zitten zoeken naar oplossingen ^^
ik ben er nog niet helemaal uit maar ik ben al zo ver:
het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de videokaart zelf of aan de drivers.
Maar het ligt aan het moederbord of aan het ram geheugen!
en aangezien jij hetzelfde probleem hebt kan je dat het ligt aan het moederbord wel wegstrepen.
dus ik denk dat het aan het ram geheugen ligt, morgen ga ik dat testen of dat zo is. Want dan heb ik een Kingston RAM module tot me beschikking. Ik heb nu een nogal rare combinatie in mijn computer zitten :p een Samsung 256mb ram module en een TMTc 512mb ram module.
naja morgen post ik wel weer even :) en als je dit leest post dan ff wat voor geheugen jij hebt ^^

Verwijderd

het ligt niet aan het geheugen :gonk: niet aan het moederbord :gonk: mjin videokaart is gewoon kapot ik heb hem in een andere computer geprobeert waar al een ati radeon 9800 pro in zat :/ hij is gewoon verrekte kapot :/
joepie terug naar de winkel gestuurd :/

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
eh... heb ongeveer het zelfde probleem, is het al opgelost???

zie ook Rare Artefacts met Sapphire 9250, Grote textures geblokt? (miin topic)

edit: heb jij toevallig ook een Sapphire??

[ Voor 13% gewijzigd door roy-t op 16-01-2005 10:25 ]

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

therat10430 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:24:

tis zeker een sapphire van die andere weet ik het niet :/ maar ik verwacht nog een nieuwe hopen dat ie wel werkt :/

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:24:

Neej, ik heb een HIS (Excalibur) http://www.hisdigital.com/html/home.php
ik heb jou topic gelezen, en die plaatjes bekeken. Met NFSU2 heb ik PRECIES hetzelfde! en met die steen van Unreal, dat heb ik ook met HL2...
hopelijk kunnen we het vinden wat het is... (k ben nu een nieuwere versie van Catalyst aan het downloaden, te vinden bij: http://www.hisdigital.com/html/driver.php (het is wel een beta versie)

• roy-t
Ja tis zeer zeker vervelend, alleen ik heb 3dmax 2003 ook gedraaid toen ik de kaart net kreeg en toen heb ik er nooit last van gehad :)

dus ik denk ook aan iets met drivers, hmz... maar ik wil niet de oude drivers weer installeren, want ja ze geven (vooral in Half-Life 2) toch wel wat meer performance.

achja ik speel nu maar ff alles op low (dan draait het ook wat sneller) maar ik hoop dat met een nieuwe driver het weer opgelost is, btw. hoewel de omega drivers het niet oplosden vind ik ze toch erg fijn (miss sneller)

ik zal btw, op mijn topic zetten dat ze hier maar naartoe moeten komen, is wat overzichtelijker.

~ Mijn prog blog!

• roy-t
Precies het zelfde probleem hier.. heb het oude topic van mij ook maar even hiernaartoe gestuurd:

Voor de Netheid eerst maar even mijn pc:

AMD Athlon XP2400+
EliteGroup K7VTA3V5.0G Mobo
2x80GB WDC HD's
768DDR266 Ram
Sapphire Radeon 9250 256MB
Audigy LS Geluidskaart
EnLight 420Watt voeding (heel mooi dingetje :))
verder 1xdvd 1x brander 1x floppy 1xWLan

Probleem: In spellen als Half-Life2 Unreal Tournament 2004, Need For speed underground 2, en test programma 3DMark 2003 heb ik op sommig objecten in plaats van de mooie duidelijk (noem maar wat) gezicht texture, een totaal scrambled texture over dat gezicht, je kunt zien dat met een beetje aanpassingen het wel de goede texture is, ik zal ff een plaatje laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cci.verschuren/Vage%20Vidkaart%20Dingen.JPG
het laadschermpje van NFSU2

maar ik heb dit ook in bijvoorbeeld half-life2 bij de popetjes.. alleen hier heb ik een fix voor, als ik texture detail naar low zet heb ik nergens last van, maar op norma of high zien de popetjes er net zo uit als dit laadschermpje, (er dan alleen omheen gevouewn) andere objecten zoals muren de vloer etc. zijn wel suber strak en helder.

Zelfde probleem dus in NSFU2 (need for speed...) de laadschermpjes zien er dus uber vaag uit, en het asfalt, de rest ziet er weer perfect uit.

Ik heb het id dat het te maken heeft met de groote van de texture of de manier waarop die gerendered wordt.

bij ut2004 weer het zelfde probleem, alleen daar heb ik het bijd e wapens (bv. Flack Cannon), en bij sommige elementen (het logo) van de menu's ook daar lijkt het soms opgelost te zijn door skin texturequality op low te zetten.

Wat ik heb gedaan om het proberen op te lossen:

nieuwste ATI-Drivers Geinstalleerd (geen verandering)
nieuwste Catalyst Drivers Geinstalleerd (wel +20 3dmark 2003 punten, maar geen verandering)
geknoeit met de quality settings in de menu's van de driver (geen verandering, leek bij High Quality iets minder scrambled, maar nog steeds ver van normaal (en alles ging super traag)

ik heb dus het id dat het aan me videokaart ligt (duh) en het is een trage, maar tot de zomer wil ik het nog even met deze doen (daarna hopen dat X800's nog maar 100euro kosten B) ) zouden jullie me miss kunnen helpen met wat id's?

hej alvast bedankt _/-\o_

EDIT: o ja btw. Niks is overgeklokked, alles op standaard (= 240MHZ) alleen denkt Omega dat ik een 9200PRo heb ipv een 9250 maar stond wel goed geclocked, en geen problemen mee gehad

Edit2: O ja.. vaak als ik naar een object (poppetje) toe gaat dat er zo vaag uitziet, hoe dichter ik bij kom hoe beter het word, (tenminste in Half-Life 2 en Undergroun2) soms is het op zero range zelfs helemaal weg..[/quote]

~ Mijn prog blog!

• roy-t
hmz niet echt veel antwoorden hier :( heeft iemand miss met dit probleem al ervaringen met CAT5.1, ik denk dat ik even wacht op de omega versie daarvan.

de fixes list staat iedergeval niks van dit prob in.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

therat10430 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:39:
hmz niet echt veel antwoorden hier :( heeft iemand miss met dit probleem al ervaringen met CAT5.1, ik denk dat ik even wacht op de omega versie daarvan.

de fixes list staat iedergeval niks van dit prob in.
goed idee en anders koop een nieuwe vidkaart... O+

• roy-t
Jah miss, ik wacht waars noge even (2maanden ofzo) en dan wil ik een Nvidia leadtek 6600GT of een Nvidia 6800LE kopen vooral die GT komt goed uit test, alleen in Half-life 2 doet hij onder door de 9800XT, maja nog steeds zeer goed speelbaar dan :)

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

naja ik heb een nieuwe videokaartje binnen gekregen binnen 1 week (!) best wel netjes ^^ naja deze werkt perfect :) tot nu toe dan... hopen dat ie het blijft doen...

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan blijft er helemaal geen iota van de performance(?) over...:+

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1