[ADSL] helft upload?

Pagina: 1
Acties:

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Ik heb het All In 3072/1024 abonnement van Speedlinq, echter geeft de sagem ethernet modem voor upload slechts 640 kbps aan. Ik haal ook max 50 kb/s upload. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Afbeeldingslocatie: http://www.jorisbos.nl/images/melding.gif

-- Altijd blijven prutsen --

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
FoggyFreek schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:39:
Ik heb het All In 3072/1024 abonnement van Speedlinq, echter geeft de sagem ethernet modem voor upload slechts 640 kbps aan. Ik haal ook max 50 kb/s upload. Waar zou dit aan kunnen liggen?

[afbeelding]
Heb je ISDN of analoog? En hoe ver van de centrale af?

640Kbit is exact het maximale wat er met ISDN haalbaar is, volgens de G.DMT standaard. Als die modem zich daar exact aan houd kom je bij ISDN niet hoger.

In de praktijk kun je prima hoger komen met de meeste modems, ik zit op 960kbit met ISDN (op 2km vanaf centrale)

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Aan je aansluiting tussen je ISRA <--> SPLITTER <--> MODEM waarschijnlijk. Daar verliest een DSL verbinding het meesta qua signaal/snelheid.

't Kan ook buiten je woing/aansluiting liggen en dan kan je er niets aan doen gezien de 1024kbit niet gegarandeerd kan worden en wordt voor ADSL. Tussen 512 & 1024kbit komt iedereen vaak wel, en 800 a 900kbit is eigenlijk waar bijna iedereen zit maximaal. De 900 tot 1024kbit is een gebied waar weinige zich in bevinden qua upload.

Overigens is het ook nog zo dat al zou je verbinding op 896kbit een lijn opbouwen je misschien nog maar 500kbit effectief aan doorvoer hebt als 20% van je datapakketjes door een te hoge snelheid op jou specifieke lijn foutief zijn en constant opnieuw verzonden moeten worden door je modem (of andersom of beide kanten op).

Je modem gaat niet voor niets iets lager de lijn opbouwen (syncen/trainen). Sluit je modem eens kaal aan op je ISRA met een kort kabeltje of test er twee verschillende. Als je ISRA een wandcontactdoos is loont het soms om deze even open te maken en kijken of de twee aders (meestal blauw/rood) netjes verbonden zijn en niet geoxideerd zijn.

Aftakkingen (ook al zijn ze ongebruikt/loos of afgeknipt!) voor je splitter of al in de wandcontactdoos kunnen ook veel verlies geven op je signaal. Losmaken dus of je splitter eerder op je lijn aansluiten.

Waarom niet in:
Deze "Ervaringen met Speedlinq All-in 3072" thread

of

In deze "Speedlinq: rvaringen!" thread

Overigens is dit niet specifiek aan jou ISP maar ADSL algemene situatie.

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 08-01-2005 21:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 17:45

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Bedankt voor de heldere uitleg

-- Altijd blijven prutsen --

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Laat je voor de statistiek nog even weten of er verbetering in je bekabeling zat?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.