Het grote TomTom Mobile topic deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.948 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130095

Anoniem: 79879 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:37:
[...]

Ik heb nu ook versie v390, zal van de week wel posten of ik verschillen waarneem.

[afbeelding]

aub niet mailen
Ik heb nu ook benelux v390, GB v390 en Italie v390. })

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 130095 op 11-01-2005 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:47
Hoe groot zijn die major-roads of europe? de benelux is als ik het goed heb 65mb als je alle overbodige dingen verwijdert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
jobcohen schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:37:
Hoe groot zijn die major-roads of europe? de benelux is als ik het goed heb 65mb als je alle overbodige dingen verwijdert...
88mb

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 22:01

Smarron

The bend

Zojuist deze gekocht bij de Halfords:

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/images/product%20catalog/normal/302031.jpg

Kan ik tegelijk mijn telefoon(s), GPS Adapter en batterijen opladen. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79879

Smarron schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:26:

[afbeelding]

Waar stop je dan je dvd, gameboy en koelkast in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80564

Anoniem: 79879 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:43:
[...]

Waar stop je dan je dvd, gameboy en koelkast in :+
\

hahaha wat grappig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 21-04 00:31
Zo...gisteravond nog ff snel firmware geupdate van mijn SPV E200 en nu staat die optie erbij om de COM poorten in te stellen. Ik heb zojuist mijn vandaag ontvangen Rikaline GPS receiver via BT "gebound". Dat lijkt allemaal te werken tot nu toe...ze zien elkaar want het blauwe ledje blijft afwisselend branden en knipperen op de receiver. Ik zit hier boven op mijn kamer en in eerste instantie ging het groene GPS ledje niet knipperen. Na de receiver voor het raam te hebben gelegd, begon dit ledje opeens wel te knipperen en vlogen er allerlei kaarten over mijn beeldschermpje :) Ik neem aan dat ie op dat moment probeerde te bepalen waar ik mij bevond. Dat is bijna gelukt....hij zit er een paar straten naast. Hierna was het echter gedaan met het GPS gebeuren...hij blijft nu in TTM zeggen dat ie al ....sec. geen bruikbaar GPS signaal heeft ontvangen.

Is dit normaal? Ik moet morgenvroeg een trip maken naar een klant, dus misschien dat als ik hem in de auto leg dat ie het dan wel goed doet. Misschien ben ik gewoon weer te ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mijn ervaring met GPS muizen is ook dat als ik em thuis achter het raam leg dat ie maar 3 of 4 of soms helemaal geen satalieten vind, maar als ik emaal in de auto zit doet ie het perfect.

(that is als je geen zon werend troep heb, anders heb je helemaal geen signaal)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timothee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:09:
Ik heb zojuist mijn vandaag ontvangen Rikaline GPS receiver via BT "gebound". Dat lijkt allemaal te werken tot nu toe...ze zien elkaar want het blauwe ledje blijft afwisselend branden en knipperen op de receiver.
Het blauwe ledje moet constant blijven branden op je receiver, anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik heb de Rikaline 6030 ontvangen, maar ik krijg enkel eenmaal een knipper (blauw). Voor de rest geeft die geen andere kleuren aan o.i.d.
Kan ik dan aannemen dat ie stuk is? Kan hem nog niet testen op mijn C500 omdat TomTom Mobile geen kaarten/maps kan vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

timothee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:09:
Zo...gisteravond nog ff snel firmware geupdate van mijn SPV E200 en nu staat die optie erbij om de COM poorten in te stellen. Ik heb zojuist mijn vandaag ontvangen Rikaline GPS receiver via BT "gebound". Dat lijkt allemaal te werken tot nu toe...ze zien elkaar want het blauwe ledje blijft afwisselend branden en knipperen op de receiver. Ik zit hier boven op mijn kamer en in eerste instantie ging het groene GPS ledje niet knipperen. Na de receiver voor het raam te hebben gelegd, begon dit ledje opeens wel te knipperen en vlogen er allerlei kaarten over mijn beeldschermpje :) Ik neem aan dat ie op dat moment probeerde te bepalen waar ik mij bevond. Dat is bijna gelukt....hij zit er een paar straten naast. Hierna was het echter gedaan met het GPS gebeuren...hij blijft nu in TTM zeggen dat ie al ....sec. geen bruikbaar GPS signaal heeft ontvangen.

Is dit normaal? Ik moet morgenvroeg een trip maken naar een klant, dus misschien dat als ik hem in de auto leg dat ie het dan wel goed doet. Misschien ben ik gewoon weer te ongeduldig :)
Ja, dit is normaal. Je GPS heeft niet genoeg fix'en met satelietten. Je moet het echt BUITEN proberen en dan zal je zien dat het perfect werkt.

Je hebt in TTM in Voorkeuren, keuze "Stel GPS in" twee mogelijke meldingen:
- geen bruikbaar GPS apparaat gevonden: je BT-koppeling doet het (nog) niet.
- geen bruikbaar GPS signaal gevonden: je BT-koppeling werkt maar je GPS heeft geen genoeg fix'en met satelietten.

Sowieso schijnt het de eerst keer in de auto iets langer te duren, maar normaal duurt het ca. 50 seconden voor dat het groene lampje gaat knipperen (cold start).

Ik vermoed dat je in je auto goede ervaringen hebt. Laat het maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:46:
Ik heb de Rikaline 6030 ontvangen, maar ik krijg enkel eenmaal een knipper (blauw). Voor de rest geeft die geen andere kleuren aan o.i.d.
Kan ik dan aannemen dat ie stuk is? Kan hem nog niet testen op mijn C500 omdat TomTom Mobile geen kaarten/maps kan vinden :'(
Buiten proberen! Binnen werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:06:
[...]

Buiten proberen! Binnen werkt het niet.
Ook buiten geeft die enkel 1-malig een blauwe knipper. Heel bizar. Hij zou toch wel iets anders moeten aangeven ook al heb je geen BT connected?

Maar TomTom ziet ook nog geen maps dat is het gare dus kan daar zowieso niet mee testen.

Misschien iemand die daar iets van weet, ik heb het zo ingedeeld:

Storage Card\Benelux Navigator Map
--------------------------------------------------------
Storage Card\Benelux Navigator Map\Benulux.pna
Storage Card\Benelux Navigator Map\cline.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\cname.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\cnode.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\faces.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\mapinfo.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\poi.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\setup.dat

Storage Card\TomTomMobile
Storage Card\TomTomMobile\Data.chk
Storage Card\TomTomMobile\data14.chk
Storage Card\TomTomMobile\nldf.vif
Storage Card\TomTomMobile\nldm.vif
Storage Card\TomTomMobile\TomTomMobile.exe
Storage Card\TomTomMobile\ttgpseng.exe

[ Voor 52% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:46:
Hij is niet stuk, hij gaat pas constant branden nadat je verbinding hebt met tomtom.

edit:
Ik mis in je Benelux map in ieder geval de "Benelux.mid" file.
Zonder mid file doet ie het niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-01-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:53:
[...]

Hij is niet stuk, hij gaat pas constant branden nadat je verbinding hebt met tomtom.

• Ik mis in je Benelux map in ieder geval de "Benelux.mid" file.
Ik kan die ook nergens vinden... ik ben zo brutaal geweest je even te mailen.

De maps van Navigator zijn toch compatible met TomTom Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan hiervandaan mijn mail niet lezen, ik kijk vanavond even.

De maps zijn compatible. Alleen de ene versie werkt wel en de andere niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-01-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
TomTom mobile werkt hier prima, alleen heb ik nog geen GPS receiver. Maar alle functies werken dus die GPS receiver is een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:29:
Ik kan hiervandaan mijn mail niet lezen, ik kijk vanavond even.

De maps zijn compatible. Alleen de ene versie werkt wel en de andere niet.
Dat is bizar, er wordt namelijk geen .mid file bij mijn map geleverd van tom tom navigator.

Dan maar ergens anders een map vandaan geplukt.. en die werkt. Nou moet ik alleen nog mijn BT aan de praat zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe dat moet staat in de startpost

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-01-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 79879 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:15:
[...]

Instellingen voor de C500 / SDA met een andere dan de originele tomtom muis:

Zet de 3 mapjes "Benelux Navigator map", "TomTom" en "2577" op je Storage kaart.
Het mapje System heb je niet nodig, die is voor Symbian telefoons.

Installeer de Traffic-update (ook op je Storage kaart)

Zet je gps muis aan.

Zet Com 6 en 7 aan, druk op Done.
(Wanneer ze al aan staan, eerst uit zetten en op "Done" drukken)
Daarna pairen met de bij de muis geleverde code, code 0000 of geen code.
(Is per gps-muis verschillend.)
De naam van je Bluetooth apparaat laten staan.
Of wijzig deze in "TomTom Wireless GPS"

Dan moet het werken
(Let wel op dat je binnenshuis weinig tot geen bereik hebt, dus buiten testen na installatie.)
Mapje 2577 heb ik niet :{

De traffic-update heb ik al probs "Unable to open the file. The system returned the error 'Acces denied'! Ik heb de traffic update zowel in de root (storage card\) als in \storage card\TomTom geprobeerd en de C500 is unlocked.
De versie die ik nu draai is: 4.400 (2850)
GPS-stuurprogramma v1.20
Kaart: Benelux Navigator Map v314

Hoe kan ik zien of mijn Rikalin 6030 aanstaat, zoals eerder gezegd al wat probs mee denk?
GPS hoeft niet gepaired of gerenamed te worden maar bluetooth moet wel aan. TT vindt 'm zelf. Zodra je TT opstart zal dan het blauwe LED op de Rikaline gaan branden (bluetooth is ok).
Wanneer ik TT opstart gaat er niks branden op mijn Rikaline :?

[ Voor 40% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij gaat alleen constant branden wanneer de traffic-update is geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:20:
Hij gaat alleen constant branden wanneer de traffic-update is geinstalleerd
Hoe heb jij deze geinstalleerd gekregen. Zoals vermeld in vorige post:
- C500 unlocked
- setup.exe / setup.apk gekopieerd naar \root alswel \Tomtom
- Beide geprobeerd uit tevoeren, wat op een foutmelding loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

installeren vanaf pc ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-01-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Ook dat had ik al reeds geprobeerd. Er word dan ATI Control Panel gelaunched :{ :X

[ Voor 25% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:36:
[...]
Misschien iemand die daar iets van weet, ik heb het zo ingedeeld:

Storage Card\Benelux Navigator Map
Storage Card\Benelux Navigator Map\Benulux.pna
Storage Card\Benelux Navigator Map\cline.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\cname.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\cnode.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\faces.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\mapinfo.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\poi.dat
Storage Card\Benelux Navigator Map\setup.dat

Storage Card\TomTomMobile
Storage Card\TomTomMobile\Data.chk
Storage Card\TomTomMobile\data14.chk
Storage Card\TomTomMobile\nldf.vif
Storage Card\TomTomMobile\nldm.vif
Storage Card\TomTomMobile\TomTomMobile.exe
Storage Card\TomTomMobile\ttgpseng.exe
Ik mis in de map Benelux Navigator Map de bestanden Benelux.mid en traffic.dat.

Bij heet de TTM map (bij mij) TomTom en niet TomTomMobile. Maar ik weet niet of dat iets uitmaakt. Overigens heb jij duidelijk een gestripte versie gezien de inhoud van de map TomTomMobile.

En ik heb nog een map 2577 in de root van de Storage Card staan met daarin het bestand AutoRun.exe.

Overigens moet je setup.exe van de TTM 4.43 Traffic Plug-in Update (ttm_sp.zip) starten op je PC, terwijl je C500 middels de USB-kabel met ActiveSync (3.8 is de nieuwste versie) is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:38:
[...]

Ik mis in de map Benelux Navigator Map de bestanden Benelux.mid en traffic.dat.

Bij heet de TTM map (bij mij) TomTom en niet TomTomMobile. Maar ik weet niet of dat iets uitmaakt. Overigens heb jij duidelijk een gestripte versie gezien de inhoud van de map TomTomMobile.

En ik heb nog een map 2577 in de root van de Storage Card staan met daarin het bestand AutoRun.exe.

Overigens moet je setup.exe van de TTM 4.43 Traffic Plug-in Update (ttm_sp.zip) starten op je PC, terwijl je C500 middels de USB-kabel met ActiveSync (3.8 is de nieuwste versie) is verbonden.
Ik miste blijkbaar nog een paar bestanden. De rest van TomTom Mobile had ik gedelete... stond in topic 1 dat het kon. Heb nu voor de zekerheid alles er weer op geplaatst. Hoe de map heet haald blijkbaar niet uit, het werkte even later met TomTomMobile als zowel TomTom.

Aan de hand van het autorun.exe bestand zie ik dat je ook geen 2577 dir nodig hebt. Ook dit staat in topic 1. Hier hoef ik me dus geen zorgen om te maken.

Inmiddels op de laptop maar activesync geinstalled en daar die traffic plugin gedraaid. En daar werkt die wel :D Best apart... maar mijn desktop systeem is al aardig prut dus daar zal het wel aan gelegen hebben.

Nu komen we toch echt bij de BT uit wat denk ik problemen op gaat leveren. Mijn Rikaline geeft geen teken van leven. Alleen als ik de power knop indruk eenmalig een knipper van het blauwe ledje, en vervolgens helemaal niento niks noppes.
Met MobiLuck zie ik wel is de Rikaline maar ook niet constant. TomTom herkent helemaal niks. Beide com-porten en BT staan aan (alleen dat pairen heb ik nog niet gevonden?)

Tot zover bedankt voor alle hulp. Ik ga er eventjes tussenuit.

[ Voor 18% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je je muis wel opgeladen?

Er hoort een ledje te knipperen wanneer je hem aanzet.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 79879 op 12-01-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:00:
Heb je je muis wel opgeladen?

Er hoort een ledje te knipperen wanneer je hem aanzet.
Yeps de hele nacht, het blauwe ledje knippert alleen wanneer ik de power knop zelf ingedrukt hou. En dus niet wanneer ik 1-malig op de powerknop druk. Er gebeurd daarna helemaal niks.

Is er niet iemand in de buurt van Leiden waarbij ik een werkende Rikaline kan testen :X :{

[ Voor 55% gewijzigd door Oesie op 12-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:47:
Ik miste blijkbaar nog een paar bestanden. De rest van TomTom Mobile had ik gedelete... stond in topic 1 dat het kon. Heb nu voor de zekerheid alles er weer op geplaatst. Hoe de map heet haald blijkbaar niet uit, het werkte even later met TomTomMobile als zowel TomTom.

Aan de hand van het autorun.exe bestand zie ik dat je ook geen 2577 dir nodig hebt. Ook dit staat in topic 1. Hier hoef ik me dus geen zorgen om te maken.

Inmiddels op de laptop maar activesync geinstalled en daar die traffic plugin gedraaid. En daar werkt die wel :D Best apart... maar mijn desktop systeem is al aardig prut dus daar zal het wel aan gelegen hebben.
Goed te lezen dat TTM nu goed werkt.
Nu komen we toch echt bij de BT uit wat denk ik problemen op gaat leveren. Mijn Rikaline geeft geen teken van leven. Alleen als ik de power knop indruk eenmalig een knipper van het blauwe ledje, en vervolgens helemaal niento niks noppes.
Met MobiLuck zie ik wel is de Rikaline maar ook niet constant. TomTom herkent helemaal niks. Beide com-porten en BT staan aan (alleen dat pairen heb ik nog niet gevonden?)
Zet eens BlueTooth uit (menukeuze 4, 8, 1).

Ga vervolgens naar menukeuze Configurations, BT SerialPortSetup (menukeuze 2): beide com-poorten (com 6/7) uit, Done, dan weer beide com-poorten aan, Done en dan gaat ie vervolgens automatisch naar het instellen van BlueTooth.

Daar kan je dan onder de keuze Menu (rechtsonder op je scherm) kiezen voor 1. Apparaten, en dan weer onder de keuze Menu kiezen voor 1. Nieuw. Je C500 gaat dan zoeken naar Bluetooth apparaten (je GPS moet wel aanstaan) en zodra ie gevonden is, volgt automatisch het pairen (zie de handleiding van je GPS voor de pincode). Je hoeft de naam van je GPS niet te veranderen om je de Traffic Update hebt ingestallleerd.

Zodra je Bluetooth GPS gepaired is, kan Bluetooth op uit blijven staan (4, 8, 1). TomTomMobile zet na het opstarten BT automatisch aan en bij het verlaten automatisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:11:
[...]

Goed te lezen dat TTM nu goed werkt.

[...]

Zet eens BlueTooth uit (menukeuze 4, 8, 1).

Ga vervolgens naar menukeuze Configurations, BT SerialPortSetup (menukeuze 2): beide com-poorten (com 6/7) uit, Done, dan weer beide com-poorten aan, Done en dan gaat ie vervolgens automatisch naar het instellen van BlueTooth.

Daar kan je dan onder de keuze Menu (rechtsonder op je scherm) kiezen voor 1. Apparaten, en dan weer onder de keuze Menu kiezen voor 1. Nieuw. Je C500 gaat dan zoeken naar Bluetooth apparaten (je GPS moet wel aanstaan) en zodra ie gevonden is, volgt automatisch het pairen (zie de handleiding van je GPS voor de pincode). Je hoeft de naam van je GPS niet te veranderen om je de Traffic Update hebt ingestallleerd.

Zodra je Bluetooth GPS gepaired is, kan Bluetooth op uit blijven staan (4, 8, 1). TomTomMobile zet na het opstarten BT automatisch aan en bij het verlaten automatisch uit.
Eerste gedeelte al meerdere malen geprobeerd, maar dat laatste nog niet :D Van dat zoeken/pairen. Hij vindt ook geen apparaten wanneer ik de powerknop niet ingedrukt hou (6x laten zoeken nadat ik de powerknop 1x heb ingedrukt). Wanneer ik de powerknop ingedruk hou kan ik de rikaline installeren met de pincode 0000. Echter geef die met TomTom (nog) geen kick wanneer ik de powerknop ingedrukt hou. Ik denk dat ik even goed buiten moet staan. Want wanneer ik de powerknop ingedrukt houd blijft de blauwe led wel branden met TomTom.

Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Ik kan immers tijdens het rijden ook niet continue de powerknop ingedrukt houden. Ik kan hierbij bijna verklaren dat ik een half werkende Rikaline heb.

Ik ga nu eventjes touren om die frustraties eruit te krijgen. Einde van de middag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Eerste gedeelte al meerdere malen geprobeerd, maar dat laatste nog niet :D Van dat zoeken/pairen. Hij vindt ook geen apparaten wanneer ik de powerknop niet ingedrukt hou (6x laten zoeken nadat ik de powerknop 1x heb ingedrukt). Wanneer ik de powerknop ingedruk hou kan ik de rikaline installeren met de pincode 0000. Echter geef die met TomTom (nog) geen kick wanneer ik de powerknop ingedrukt hou. Ik denk dat ik even goed buiten moet staan. Want wanneer ik de powerknop ingedrukt houd blijft de blauwe led wel branden met TomTom.
Het toevoegen van een BT apparaat moet je wel gedaan hebben. Goed dat je dit nu weet.
Maar dit is natuurlijk geen oplossing. Ik kan immers tijdens het rijden ook niet continue de powerknop ingedrukt houden. Ik kan hierbij bijna verklaren dat ik een half werkende Rikaline heb.
Ik denk dat je Rikaline niet goed is. Immers, je BT GPS muis moet je zelfstandig gewoon aan kunnen zetten (mits opgeladen natuurlijk), dan blijft het blauwe lampje knipperen en (buiten) bij een fix met satelietten gaat het groene lampje ook knipperen. Wanneer je BT GPS muis gepaired is met je C500 en je hebt TTM opgestart, is er een BT-vervinding en dan gaat het blauwe lampje op je BT GPS muis (bijna) permanent branden en het groene lampje blijft knipperen.

Hiervoor hoef je natuurlijk dus niet permanent de powerknop ingedrukt te houden. Er is duidelijk iets mis met je Rikaline. Ik zou zeggen: omruilen voor een nieuw (werkend) exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het eerst nog eens proberen met je muis aan de lader.
Het lijkt er echt op dat ie leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:51:
[...]

Het toevoegen van een BT apparaat moet je wel gedaan hebben. Goed dat je dit nu weet.

[...]

Ik denk dat je Rikaline niet goed is. Immers, je BT GPS muis moet je zelfstandig gewoon aan kunnen zetten (mits opgeladen natuurlijk), dan blijft het blauwe lampje knipperen en (buiten) bij een fix met satelietten gaat het groene lampje ook knipperen. Wanneer je BT GPS muis gepaired is met je C500 en je hebt TTM opgestart, is er een BT-vervinding en dan gaat het blauwe lampje op je BT GPS muis (bijna) permanent branden en het groene lampje blijft knipperen.

Hiervoor hoef je natuurlijk dus niet permanent de powerknop ingedrukt te houden. Er is duidelijk iets mis met je Rikaline. Ik zou zeggen: omruilen voor een nieuw (werkend) exemplaar.
Zoals je hierboven beschreven hebt over de BT werkt er niks. Alleen wanneer ik de powerknop ingedrukt hou en TomTom start gaat ie van knipperend naar vast (blauw). Echter gebeurt er niks met het groene lampje. Dus ik zal hel wel moeten oimruilen.. arf wat kut.. via inet besteld ergens in verwegistan :(
Anoniem: 79879 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:28:
Ik zou het eerst nog eens proberen met je muis aan de lader.
Het lijkt er echt op dat ie leeg is.
Ook dit heb ik al meerdere malen geprobeerd zonder succes :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:20:
[...]
Zoals je hierboven beschreven hebt over de BT werkt er niks. Alleen wanneer ik de powerknop ingedrukt hou en TomTom start gaat ie van knipperend naar vast (blauw). Echter gebeurt er niks met het groene lampje. Dus ik zal hel wel moeten oimruilen.. arf wat kut.. via inet besteld ergens in verwegistan :(
[...]
Het ingedrukt moeten houden van de powerknop duidt op een defekt. Maar misschien zou je het met ingedrukte powerknop toch eens in de auto c.q. buiten moeten proberen terwijl je de BT GPS muis boven het dashboard houdt. Als dan binnen korte tijd (ca. 1 minuut) het groene lampje gaat knipperen, is er een fix met de satelietten verkregen en is er dus alleen iets mis met de powerknop. Maar hoe dan ook, je BT GPS muis in op zeker in 100% in orde.

Ik heb geen aandelen of andere belangen bij www.fotobooms.nl maar daar zijn service en de prijzen van BT GPS muizen top. En het is dichtbij (in vergelijking met verwegistan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:54:
[...]

Het ingedrukt moeten houden van de powerknop duidt op een defekt. Maar misschien zou je het met ingedrukte powerknop toch eens in de auto c.q. buiten moeten proberen terwijl je de BT GPS muis boven het dashboard houdt. Als dan binnen korte tijd (ca. 1 minuut) het groene lampje gaat knipperen, is er een fix met de satelietten verkregen en is er dus alleen iets mis met de powerknop. Maar hoe dan ook, je BT GPS muis in op zeker in 100% in orde.

Ik heb geen aandelen of andere belangen bij www.fotobooms.nl maar daar zijn service en de prijzen van BT GPS muizen top. En het is dichtbij (in vergelijking met verwegistan)...
Het bedrijf waar ik hem heb besteld (www.deshop.nl) zit in Rijen, onder Oosterhout :X Had hem hier besteld omdat die hier het goedkoopst was en mini-SD levert. Tja, die store in A'dam zie ik nu pas 8)7
Morgen maar even een belletje geven en hopen op het beste |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:14:
[...]

Het bedrijf waar ik hem heb besteld (www.deshop.nl) zit in Rijen, onder Oosterhout :X Had hem hier besteld omdat die hier het goedkoopst was en mini-SD levert. Tja, die store in A'dam zie ik nu pas 8)7
Morgen maar even een belletje geven en hopen op het beste |:(
Ik zie dat hij v.w.b. de Rikaline 6030 wel goedkoper is (incl. verzendkosten). Hopelijk krijg je de service van het omruilen die mag verwachten. De FAC BT-30 is echter weer duurder.

Een optie zou kunnen zijn dat je er langs rijdt, de BT GPS muis test en navigerend met TTM terug rijdt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:24:
[...]

Ik zie dat hij v.w.b. de Rikaline 6030 wel goedkoper is (incl. verzendkosten). Hopelijk krijg je de service van het omruilen die mag verwachten. De FAC BT-30 is echter weer duurder.

Een optie zou kunnen zijn dat je er langs rijdt, de BT GPS muis test en navigerend met TTM terug rijdt. ;)
Volgens de website moet ik alle kosten betalen voor het versturen en ontvangen van een goede muis. Daar naar toe rijden heeft weinig zin.. is 118km bij mij vandaan :o

Ik ga morgen eerst bellen wat ze voor me kunnen beteken. Want dit is natuurlijk geen stijl :P Ik had namelijk een Leadtek besteld en ze smeren me deze aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Zo...eindelijk terug van een tripje naar Beuningen (vanuit Heerlen) :)

Zoals gezegd vond ie gisteravond binnenshuis mijn woonadres niet helemaal correct. Toen ik hem vanmorgen in de auto aanzette, werkte het meteen....ik reed de oprit af en direct zei Bram "Na 20 meter links afslaan" :D
Tot op de meter nauwkeurig heeft ie me de weg gewezen naar het gemeentehuis van Beuningen! Op het moment dat ie zei "bestemming bereikt" reed ik net langs het gemeentehuis :)
Ik kende de route grotendeels al, dus als TTM me niet helemaal correct had geholpen, dan had ik het nog wel gevonden....op zich wel zo veilig. De terugweg was echter wat minder goed...onderweg leek ie af en toe wat achter de feiten aan te lopen als ik harder dan 120km/h reed. Bovendien zag ik dat af en toe, met name op de ring van Eindhoven en net onder Eindhoven, de straten blauw gekleurd waren. Omdat ik nog geen gsm houder heb, had ik de telefoon op de bijrijders stoel liggen en kon ik niet snel genoeg lezen (erg klein nl.) wat voor melding ie gaf maar volgens mij iets van "buiten GPS bereik". Dat vond ik wel vreemd. Het duurde echter niet lang. Hoe kan ik zien hoeveel sattelieten hij vindt?
Af en toe kwam ie ook onverwachts met een melding van "rij rechtdoor en sla later rechtsaf" (of iets dergelijks) terwijl ik gewoon op een rechte snelweg reed en nog minstens 5km moest rijden voor de eerste afrit :?
Op de stadsautoweg Heerlen wilde ie me te vroeg af laten slaan. Dat heb ik genegeerd en hij bemerkte vrij snel dat ik doorreed. Toen ik een volgende afrit nam, was ie ook net op tijd bijgesteld om me onderaan de juiste kant op te sturen. Vervolgens wilde hij me echter op een nogal vreemde wijze rechtsaf sturen (een bosweggetje in!)....als ik dat had gedaan, had ik wel een omweg naar huis gemaakt. Beetje vreemde beslissingen neemt ie dus af en toe maar voor 99% is het allemaal correct (het thuisadres vindt ie inmiddels ook goed).

Wat betreft de receiver: Het apparaatje komt nogal fragiel over...het pinnetje van het batterij klepje is me al direct afgebroken, maar het klepje sluit gelukkig nog goed. Dat dus maar lijmen.
Het aan/uit zetten gaat op gevoel...gewoon knopje ff inhouden. De aanwijzingen kloppen wat dat betreft volgens mij niet helemaal met de realiteit; je moet het knopje langer inhouden dan staat beschreven. Het duurt altijd even voordat het BT lampje continu blauw blijft branden omdat ie eerst tijdens het opstarten van TTM een connectie moet opbouwen met de gsm. Het GPS lampje begint na ongeveer een minuutje (althans, als je buiten staan...binnen vindt ie echt niks) te knipperen en dan werkt e.e.a. ook direct goed.

Voor zover e.e.a. dus getest, ben ik uitermate tevreden...het werkt echt gaaf :)

[ Voor 9% gewijzigd door timothee op 12-01-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Oesie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:29:
[...]

Ik ga morgen eerst bellen wat ze voor me kunnen beteken. Want dit is natuurlijk geen stijl :P Ik had namelijk een Leadtek besteld en ze smeren me deze aan :+
Welke Leadtek had je dan besteld? Op mijn Rikaline 6030 staat dat het model: 9537 is en dat typenummer komt van Leadtek. Een teken dus dat ze identiek zijn. Overigens is de originele TomTom receiver ook op dit ding gebaseerd dus in feite zijn ze allen even goed. Die Rikaline is overigens duurder dan de Leadtek bij de winkel waar je hem hebt besteld dus van aansmeren kan geen sprake zijn.

Hoe lang hou je het knopje ingedrukt als je hem wilt aanzetten? Ik moet hem ook even ingedrukt houden. Druk je hem kort in, dan knippert het BT lampje even en dat was het dan. Duw je hem wat langer in, dan gaan beide lampjes branden en vervolgens het blauwe lampje knipperen tot de BT connectie tot stand is gebracht. Daarna, na een minuut ongeveer, gaat het groene GPS lampje ook knipperen en kun je op pad.

BTW: ik weet niet of het geoorloofd is, maar weet iemand of en waar ik de handleiding van TTM kan downloaden?

[ Voor 6% gewijzigd door timothee op 12-01-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 17:37
Kan iemand nu eindelijk bevestigen of dat de Nokia 6600 meerdere Bluetooth verbindingen tegelijk aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
timothee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:50:
[...]

Welke Leadtek had je dan besteld? Op mijn Rikaline 6030 staat dat het model: 9537 is en dat typenummer komt van Leadtek. Een teken dus dat ze identiek zijn. Overigens is de originele TomTom receiver ook op dit ding gebaseerd dus in feite zijn ze allen even goed. Die Rikaline is overigens duurder dan de Leadtek bij de winkel waar je hem hebt besteld dus van aansmeren kan geen sprake zijn.

Hoe lang hou je het knopje ingedrukt als je hem wilt aanzetten? Ik moet hem ook even ingedrukt houden. Druk je hem kort in, dan knippert het BT lampje even en dat was het dan. Duw je hem wat langer in, dan gaan beide lampjes branden en vervolgens het blauwe lampje knipperen tot de BT connectie tot stand is gebracht. Daarna, na een minuut ongeveer, gaat het groene GPS lampje ook knipperen en kun je op pad.

BTW: ik weet niet of het geoorloofd is, maar weet iemand of en waar ik de handleiding van TTM kan downloaden?
Uhmz ik had geen eens de Leadtek besteld 8)7 maar de TFAC BT-30 ook indentiek aan de Leadtek.

Anyways als ik hem:
eenmalig indruk >>> eenmaal blauw knippertje
lang indruk >>> eenmaal blauw knippertje, lang blauwe knipper, daarna blijft blauw knipperen totdat ik hem loslaat. Dus voor de rest geen andere ledjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

flipjevandejam schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:59:
Kan iemand nu eindelijk bevestigen of dat de Nokia 6600 meerdere Bluetooth verbindingen tegelijk aankan?
Als je zoekt via google dan vind je daar van allerlei documenten dat de 6600 maar één connectie aan kan jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
edit: Screw this :P

Ik heb ook mijn ontvangertje binnen en krijg vandaag mijn memory kaartje, vanavond op de taxi al navven :9

[ Voor 84% gewijzigd door Config op 13-01-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Oesie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 06:36:
[...]

Anyways als ik hem:
eenmalig indruk >>> eenmaal blauw knippertje
lang indruk >>> eenmaal blauw knippertje, lang blauwe knipper, daarna blijft blauw knipperen totdat ik hem loslaat. Dus voor de rest geen andere ledjes :(
Vaag. Als je hem dan ingedrukt houdt en laat knipperen, gaat het blauwe ledje dan niet op een gegeven moment continu blauw branden wanneer je hem gepaired hebt met je gsm en TTM hebt opgestart? Het is normaal dat ie knippert tot TTM de BT connectie opgestart heeft. Als ie dit wel doet, lijkt het erop dat je knopje gewoon gaar is.
Als ik hem aanzet, knippert het groene ledje ook heel even om daarna uit te gaan en pas weer aan te gaan zodra er een GPS verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
timothee schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:50:
[...]

Of kan iemand misschien de handleiding mailen? Ik geloof dat ik dat ook wel handig zou vinden. Via google is helaas niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:32:
[...]
Of kan iemand misschien de handleiding mailen? Ik geloof dat ik dat ook wel handig zou vinden. Via google is helaas niks te vinden.
Ik heb nog geen TTM handleiding gezien. Je kan echter ook de TomTomGo handleiding gebruiken aangezien TomTomGo heel erg lijkt op TTM (alleen enkele opties zitten ergens anders in de menu's).

http://www.tomtom.com/lib/doc/ttgo_manual_nl.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
timothee schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:43:
[...]

Vaag. Als je hem dan ingedrukt houdt en laat knipperen, gaat het blauwe ledje dan niet op een gegeven moment continu blauw branden wanneer je hem gepaired hebt met je gsm en TTM hebt opgestart? Het is normaal dat ie knippert tot TTM de BT connectie opgestart heeft. Als ie dit wel doet, lijkt het erop dat je knopje gewoon gaar is.
Als ik hem aanzet, knippert het groene ledje ook heel even om daarna uit te gaan en pas weer aan te gaan zodra er een GPS verbinding is.
Als ik hem ingedrukt houd kan ik hem idd pairen. Maar zodra ik de powerknop los laat is de connectie ook pleiten. Vandaag de hele dag deshop.nl proberen te bereiken. Zonder resultaat, ook op de mail geen antwoord :(
Ik hoop dat het nog goed gaat komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

404error

Page Not Found

Smarron schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:26:

[afbeelding]

Tip, steek er geen koelkast in want zo'n ding kan branden... (ik heb er 1tje gehad)

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

404error schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:59:
Tip, steek er geen koelkast in want zo'n ding kan branden... (ik heb er 1tje gehad)
ghehe, naja. Ding pastte toch niet, ga hem nu maar ruilen voor een dubbele met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

TomTom ondersteunt nu trouwens Officeel de SPV C500 je kan bij de Orange Shop namelijk het pakket kopen en online is het ook verkrijgbaar :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113975

Ik krijg op mijn Nokia 6600 de map System niet te zien en ook niet via PC Suite. Als ik een map System aan wil maken dan krijg ik de melding dat die al bestaat, dus hij moet er wel zijn. Weet iemand de oorzaak, maar liever nog de oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Gebruik je een programma als FExplorer of SeleQ? Even googlen doet wonderen. Dit programma laat alle mappen in je telefoon ziet als een soort windows-verkenner. De system-map staat namelijk niet in je menu, maar bestaat idd wel in je telefoon. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Kent iemand van jullie toevallig een zwanehals houder met magneet aansluiting? De enige fatsoenlijke zwanehals houder die ik tot nu toe voor de SPV E200 heb kunnen vinden is die van Orange zelf, maar dat ding kost 28 euro en is dus niet universeel. Liefst heb ik een zwanehals met zuignap voor op de ruit en aan de andere kant geen houder maar een magneet zodat ik de telefoon gewoon eraan kan klikken en alle kabels (lader, koptelefoon) kan aansluiten. Zoiets heb ik nog niet gevonden, misschien een van jullie wel?

Of kennen jullie een houder waar de E200 fatsoenlijk in past (mét lader kabel) die ik in het ventilatierooster kan duwen? Bij Halfords hebben ze alleen van die glimmende zilverkleurige universele houders voor in het ventilatierooster. Ik wil gewoon een zwarte hebben en die wat ze bij de Orange shop verkopen is niet geschikt want als je daar je gsm in duwt past de lader kabel niet meer. Die kabel wil ik kunnen aansluiten want met BT aan en de SD-card erin is de accu van de E200 binnen no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timothee schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:56:
Kent iemand van jullie toevallig een zwanehals houder met magneet aansluiting? De enige fatsoenlijke zwanehals houder die ik tot nu toe voor de SPV E200 heb kunnen vinden is die van Orange zelf, maar dat ding kost 28 euro en is dus niet universeel. Liefst heb ik een zwanehals met zuignap voor op de ruit en aan de andere kant geen houder maar een magneet zodat ik de telefoon gewoon eraan kan klikken en alle kabels (lader, koptelefoon) kan aansluiten. Zoiets heb ik nog niet gevonden, misschien een van jullie wel?

Of kennen jullie een houder waar de E200 fatsoenlijk in past (mét lader kabel) die ik in het ventilatierooster kan duwen? Bij Halfords hebben ze alleen van die glimmende zilverkleurige universele houders voor in het ventilatierooster. Ik wil gewoon een zwarte hebben en die wat ze bij de Orange shop verkopen is niet geschikt want als je daar je gsm in duwt past de lader kabel niet meer. Die kabel wil ik kunnen aansluiten want met BT aan en de SD-card erin is de accu van de E200 binnen no-time leeg.
Ik weet dat ze bij de Orange shop een magneet-verbinding verkopen waarvan het ene deel achterop je C500 wordt geplakt en het andere deel gemonteerd/geplakt moet worden op je dashboard. Dit laatste kan dan natuurlijk ook op het einde van een zwanehals gemonteerd worden.

Die zilverkleurige universele houders van de Halfords kan je natuurlijk ook zwart spuiten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 133714 op 14-01-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

404error

Page Not Found

Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:09:
[...]

Ik weet dat ze bij de Orange shop een magneet-verbinding verkopen waarvan het ene deel achterop je C500 wordt geplakt en het andere deel gemonteerd/geplakt moet worden op je dashboard. Dit laatste kan dan natuurlijk ook op het einde van een zwanehals gemonteerd worden.

Die zilverkleurige universele houders van de Halfords kan je natuurlijk ook zwart spuiten. :)
De ene of andere halfords maakt ook nog wel uit met wat ze hebben. Vaak hebben ze bij grotere benzinestations en bij bouwmarkten ook vaak houders...

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik heb het hele vorige topic doorgelezen maar ik heb geen oplossing voor het volgende probleem gevonden:

Ik heb tomtom mobile via een cardreader op een MMC geïnstalleerd. Vervolgens deze MMC in mijn nokia 6600 gedaan en aangezet. Als ik tomtom in het menu wil openen gebeurt er helemaal niks! Ik zie even een wit scherm maar daarna kom ik weer doodleuk in het menu terug.
Ik heb tomtom als volgt op de mmc gezet:

E: / 2577 / AutoRun.exe
E: / Benelux Navigator Map / benelux.mid
benelux.pna
cline.dat
cname.dat
cnode.dat
faces.dat
mapinfo.dat
poi.dat
setup.dat
tmccodes.pr3
tmcpaths.bfl
traffic.dat
E: / System / Apps / TTMOBILE / tremor.dll
ttmobile.aif
ttmobile.app
ttmobile.app_org
ttmobile.mbm
ttmobile.rsc
E: / TomTom / danm.vif
dan.vif
data05.22k
data04.22k
deuf.vif
deum.vif
engf.vif
engm.vif
espm.vif
esp.vif
fraf.vif
itam.vif
ita.vif
nldf.vif
nldm.vif
norm.vif
nor.vif
porf.vif
suof.vif
svem.vif
sve.vif
TomTom Mobile.exe
TTGPSENG.EXE
USAF2.vif
USAM.vif

Ik heb het idee (naar aanleiding van het lezen van deel1) dat ik mappen mis. Kan iemand dit bevestigen? Of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alle mappen van TTM op mijn Nokia 6600 gezet, namelijk:
C:\system\Apps\TTMOBILE
E:\2577
E:\TomTom
E:\Benelux Navigator Map
Als ik nu TomTom opstart dan krijg ik eerst een hoop tekst "Legal notice" en als ik dan op "I agree" klik dan komt er een blanco scherm met de tekst "No maps found!".
In dit topic (ook deel 1 helemaal doorgelezen) staan allerlei verschillende namen voor de map waar de gegevens van de Benelux in staan en ik heb ze allemaal geprobeerd, maar geen enkel resultaat, de map van Benelux wordt niet herkend.
Ik snap niet waarom er uberhaupt verschillende namen circuleren en waarom ze niet herkend worden. Kan ik ergens in een bestand zien waar TomTom kijkt voor de aanwezigheid van landen?
Het is werkelijk om hopeloos van te worden, zeg. :?
En ik maar denken dat we in een wereld van Plug&Play zaten, nou mooi niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet deze ook eens op E:
system\Apps\TTMOBILE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104271

Anoniem: 113975 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 09:14:
Ik heb alle mappen van TTM op mijn Nokia 6600 gezet, namelijk:
C:\system\Apps\TTMOBILE
E:\2577
E:\TomTom
E:\Benelux Navigator Map
Als ik nu TomTom opstart dan krijg ik eerst een hoop tekst "Legal notice" en als ik dan op "I agree" klik dan komt er een blanco scherm met de tekst "No maps found!".
In dit topic (ook deel 1 helemaal doorgelezen) staan allerlei verschillende namen voor de map waar de gegevens van de Benelux in staan en ik heb ze allemaal geprobeerd, maar geen enkel resultaat, de map van Benelux wordt niet herkend.
Kijk eens even welke bestanden er in je benelux map zit? Want als je hem misschien van TT3 hebt lees dan even pagina 4 door :Y)
En inderdaad, je system map op je E kan ook geen kwaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Anoniem: 133714 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:09:
[...]

Die magneet houders waar jij over spreek zijn GRATIS jawel mede tweakers u leest het goed GRATIS! heb er 6 hier liggen :).

Teven heb ik een vraag ik heb TomTom 3 Navigator Maps of Western Europe 9 cds maar ik kan nergens vinden dat ik de map Major Roads of Europe kan installeren terwijl er hier mensen zijn die zeggen dat die er wel opstaat.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool0 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:53:
[...]
Die magneet houders waar jij over spreek zijn GRATIS jawel mede tweakers u leest het goed GRATIS! heb er 6 hier liggen :).
Oke. Dat wist ik niet. De Orange Shop liet ze zien, maar er werd (nog) niet verteld dat ze gratis zijn. Ik heb/had nl. geen interesse om zo'n magneet op de achterkant van mijn C500 te plakken.
Teven heb ik een vraag ik heb TomTom 3 Navigator Maps of Western Europe 9 cds maar ik kan nergens vinden dat ik de map Major Roads of Europe kan installeren terwijl er hier mensen zijn die zeggen dat die er wel opstaat.
De Major Roads of Europe zitten niet op de 9 cd's van de Maps of Western Europe. Hij zit bij mij op de TT3-CD (voor PocketPC), tesamen met de map Benelux. De MRoE is ook los verkrijgbaar.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 17:37
cool0 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:53:
[...]
Waar kan je deze dan gratis krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Bij de orange shop. Nadeel is wel dat je een metaal plaatje op je gsm moet plakken aan de achterkant er zit namelijk alleen een magneet in de houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Is dat zo'n houdertje wat ook bij die Mr. Handsfree carkits zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik heb hier de 2 cd's van TomTom navigator3 liggen, maar hoe krijg ik precies de Major roads of Europe op mijn 6600? Ik kan in de verkenner nergens deze kaarten vinden... Hoe heten deze bestanden en hoe krijg ik ze op tomtom mobile draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:29:
Ik heb hier de 2 cd's van TomTom navigator3 liggen, maar hoe krijg ik precies de Major roads of Europe op mijn 6600? Ik kan in de verkenner nergens deze kaarten vinden... Hoe heten deze bestanden en hoe krijg ik ze op tomtom mobile draaiend?
lees ff een aantal posts boven je.. Staat vermeld dat major roads niet op de tomtom3 cd's staat en een stukje daarboven staat weer een aanwijzing naar het installeren van tomtom3 kaarten op je TTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
timothee schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:56:
Even mezelf quoten:

Ik heb ze nog nergens in de winkels gezien en heb dan ook vanmiddag een originele Orange zwanehals houder voor de SPV E200 besteld, maar nu zie ik zojuist in een pdf'je dat op de bij mijn Rikaline 6030 geleverde cd staat dat Rikaline ook accessoires produceert. Een daarvan is de A-2002(-A) houder (zie: http://www.rikaline.com/accessories.htm). Dat is precies wat ik zocht...een zuignap houder mét magneetaansluiting zodat elk toestel erop past.

Ik vraag me nu af waar ze deze houders verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je zou ze een email kunnen sturen en vragen of ze ook Nederlandse resellers hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

timothee schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:18:
[...]
Een daarvan is de A-2002(-A) houder (zie: http://www.rikaline.com/accessories.htm). Dat is precies wat ik zocht...een zuignap houder mét magneetaansluiting zodat elk toestel erop past.

Ik vraag me nu af waar ze deze houders verkopen...
Halfords heeft exact zo'n ding in het programma, die wilde ik ook eerst hebben, maar de magneet is standaard niet sterk genoeg om de telefoon vast te houden, dus moet je een stuk metaal achter op je foon plakken. Dat is geen gezicht, dus heb ik gekozen voor een houder met klem.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Hoe krijg ik de POI's in mijn telefoon? Moet ik die gewoon in de root van mijn geheugenkaartje opslaan? Ik heb ze gedownload via poiplace.oabsofware.nl. Maar ik heb dus geen idee hoe ik dit in TomTom werkend moet krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Die moeten in de Benelux Navigator Map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Sorry, dit hoort eigenlijk niet hier thuis, maar kan iemand me zeggen of en hoe het mogelijk is om je SPV E200 weer te application unlocken na het upgraden naar firmware (ROM) versie 2.7.3.3? Ik had dat nl. gedaan toen ik nog de oude (originele) versie erop had staan, maar die methode (middels AEconfig bestandje) schijnt nu dus niet meer te werken waardoor de helft van mijn (nuttige) apps niet meer te installeren zijn.

TomTom doet het nu dus, maar de rest niet meer :(

Aangezien application unlocken niet illegaal zou zijn, denk ik dat deze vraag geoorloofd is, toch?

[ Voor 10% gewijzigd door timothee op 16-01-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127430

hoi
kan iemand mij vertellen of de spv500 ook een Symbian O.S. telefoon is..
en ik was gisteren in de orange shop en daar vertelde ze mij dat het tomtom pakket van 299 euro de gps van dat pakket altijd opgeladen zit in de auto en dat hij dus niet los meegenomen kan worden bv op de fiets heeft iemand daar ervaring mee..
en wat als ik al een losse bluetooth gps heb de..NEMERIX Ultra Low Power ....... kan hij dan toch met de telefoon contact maken als ik bv tomtom los zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 23:49
De SPV C500 is geen Symbian en ook geen series 60.
Verder moet je volgens mij dat ding gewoon mee kunnen nemen, ook de GPS ontvanger van TomTom, al heb ik daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Anoniem: 127430 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:17:
kan iemand mij vertellen of de spv500 ook een Symbian O.S. telefoon is..
De SPV C500 draait net zoals de eerdere SPV modellen op MS Windows Mobile en wel op versie 2003 van dit OS. Het is dus geen Symbian toestel.
en ik was gisteren in de orange shop en daar vertelde ze mij dat het tomtom pakket van 299 euro de gps van dat pakket altijd opgeladen zit in de auto en dat hij dus niet los meegenomen kan worden bv op de fiets heeft iemand daar ervaring mee..
Dat is dus onzin. Ik weet niet of er een gewone netstroom lader bijgeleverd wordt, maar anders kun je hem in elk geval wel in de auto opladen. Als de accu vol is, kun je de gps receiver gewoon in je binnenzak steken en ermee op de fiets gaan.
en wat als ik al een losse bluetooth gps heb de..NEMERIX Ultra Low Power ....... kan hij dan toch met de telefoon contact maken als ik bv tomtom los zou kopen
TomTom Mobile is niet los te koop. Op minder legale wijze is er (uiteraard) wel aan te komen en dan werkt hij met vrij veel receivers samen. Of ie het met jouw receiver doet kan ik je niet vertellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik heb nu via tomtom navigator de Major Roads of Europe gevonden op de cd (denk ik), maar welke bestanden moet ik nu kopiëren naar mijn geheugenkaart en waar moeten ze komen?
Dit heb ik:

- 000cline.0006 (50,4mb)
- 000cname.0002 (4,73mb)
- 000cnode.0003 (10,4mb)
- 000faces.0004 (10,3mb)
- 0mapinfo.0005 (4,48mb)
- 000000poi.008 (1kb)
- MAJOR_~1.000 (1kb)
- MAJOR_~1.001 (1kb)
- MAJOR_~1.007 (1kb)

Is dit nu compleet of moet er nog meer bij? En waar moet ik alles neerzetten op de geheugenkaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer het zaakje eerst maar eens te installeren, watn met die .0** bestanden gaat het niet werken.. voor een beschrijving van dit installeren verwijs ik je naar: Anoniem: 104271 in "Het grote TomTom Mobile topic deel 2"

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 104271 op 17-01-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:14:
Ik heb nu via tomtom navigator de Major Roads of Europe gevonden op de cd (denk ik), maar welke bestanden moet ik nu kopiëren naar mijn geheugenkaart en waar moeten ze komen?
Dit heb ik:

- 000cline.0006 (50,4mb)
- 000cname.0002 (4,73mb)
- 000cnode.0003 (10,4mb)
- 000faces.0004 (10,3mb)
- 0mapinfo.0005 (4,48mb)
- 000000poi.008 (1kb)
- MAJOR_~1.000 (1kb)
- MAJOR_~1.001 (1kb)
- MAJOR_~1.007 (1kb)

Is dit nu compleet of moet er nog meer bij? En waar moet ik alles neerzetten op de geheugenkaart...
Dit is mijn map van MRoE (3.07):

\Major_Roads_Of_Europe Navigator Map

52.928.660 cline.dat
4.967.857 cname.dat
10.966.443 cnode.dat
10.845.950 faces.dat
33 Major_Roads_Of_Europe.mid
47 Major_Roads_Of_Europe.pna
4.707.192 mapinfo.dat
8 poi.dat
511 setup.dat

Alles in bytes, natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik blijf ook problemen houden met het toevoegen van kaarten. De Benelux map kan ik gewoon van HD naar SD kopiëren en die herkent TTM meteen. Bij andere kaarten werkt dit echter met geen mogelijkheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, nog 1 allerlaatste keer dan: Anoniem: 104271 in "Het grote TomTom Mobile topic deel 2".. Allemaal even goed doorlezen en rara, het zal waarschijnlijk wel werken 8)7 :O

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 104271 op 17-01-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

timothee schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:19:
Ik blijf ook problemen houden met het toevoegen van kaarten. De Benelux map kan ik gewoon van HD naar SD kopiëren en die herkent TTM meteen. Bij andere kaarten werkt dit echter met geen mogelijkheid :?
Daar heb je een andere key voor nodig.. Misschien is het dat?

Welke poi handler gebruikt iedereen (poiedit of checkpoint of ...)? Welke site is het nu het beste met flitspalen (flistpaal.nu of checkpoint site of...) en welke met andere poi's (winkels en zo; welke poi bron: poihandler.com of checkpoint of...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Anoniem: 104271 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:32:
Nou, nog 1 allerlaatste keer dan: pagina 4 van deze draad 3e post.. Allemaal even goed doorlezen en rara, het zal waarschijnlijk wel werken 8)7 :O
Ik ben niet blind. Als je iets verder had gekeken, dan had je gezien dat juist die uitleg waar jij naar verwijst geschreven is n.a.v. een vraag van mij!
Deze procedure werkt dus voor de Benelux map en Major Roads of Europe, maar NIET voor de buitenlandse maps omdat ik daarvan geen installatiebestand heb maar enkel de mapdirectory's zoals ze bij een kennis van me op zijn PDA SD-card stonden.

Blijkbaar ligt het daarbij dus aan de code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas!!! Alles gedaan wat op deze topic staat, maar TomTom Mobile is niet aan de praat te krijgen. Tot nu toe heb ik gestoeid met mappen en bestanden van TTNavigator 3 om te kijken of het zou werken. Ik wilde komende week dus een TomTom Mobile pakket gaan kopen in de winkel, maar aangezien er zo ontzettend veel problemen zijn (die ik nu dus zelf ook ondervonden heb) zit ik toch te twijfelen. Het zou toch een Plug&Play applicatie moeten zijn?
Zit er in de TomTom Mobile doos een CD met een installatie-CD die mbv Bluetooth alles in één keer goed op de Nokia 6600 zou moeten zetten? Ik vind het toch maar eng om iets van 300 euro aan te schaffen terwijl er zoveel problemen mee zijn. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, sorry ik had inderdaad misschien even verder moeten kijken, maar leek net alsof je nog niks had gelezen.. Maar was dus mijn fout dan inderdaad. Je zal dan even moeten kijken of je niet de dvd's van je kennis kan lenen. Ik denk inderdaad dat zodra je ze op een mobiel cq. palm oid zet, dat er dan inderdaad een stukje code aan de mappen toegevoegd wordt, zodat ze niet direct werken mochten ze gekopieerd worden naar een ander ding. Dit is dan dus de bescherming van tomtom zo te merken.

@ superguido:
Een nokia 6600 werkt gewoon goed met tomtommobile. Het zijn meestal de mensen die niet de officiele versie hebben die problemen ondervinden of mensen die niet direct de officiele versie kunnen gebruiken vanwege het kaarttype (zoals ik dus: lees rs-mmc ipv mmc). Sowieso heb je geen "geklooi" met je bt gps adapter als je tomtommobile gewoon koopt.
Je krijgt van tomtom gewoon een kaartje met daar benelux en alle andere rotzooi erop die je in je telefoon moet stoppen en dan werkt het gewoon. Nadeel is dus wel dat je het andere kaartje (dat je nu in je tel hebt) niet tegelijkertijd kan gebruiken en dus elke keer moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga het pakket toch kopen, maar onder voorwaarde dat ik het mag terugbrengen als het niet aan de praat te krijgen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister Italie schreef:
Een nokia 6600 werkt gewoon goed met tomtommobile. Het zijn meestal de mensen die niet de officiele versie hebben die problemen ondervinden of mensen die niet direct de officiele versie kunnen gebruiken vanwege het kaarttype (zoals ik dus: lees rs-mmc ipv mmc).

Ik was wel van plan om een grotere MMC-card (256MB) te gebruiken, zodat ik ook nog een hoop plaats over heb om foto en andere bestanden op te kunnen slaan (ook al wordt dit door de leveranciers van TomTom afgeraden). Wat moet ik dan extra doen om TomTom Mobile op een grotere kaart werkend te krijgen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96625

Anoniem: 113975 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:59:

Ik was wel van plan om een grotere MMC-card (256MB) te gebruiken, zodat ik ook nog een hoop plaats over heb om foto en andere bestanden op te kunnen slaan (ook al wordt dit door de leveranciers van TomTom afgeraden). Wat moet ik dan extra doen om TomTom Mobile op een grotere kaart werkend te krijgen? :?
Je hoeft alleen even alle bestanden van de standaard MMC kaart naar de grotere te kopieren.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

offtopic:
Als mensen naar bepaalde pagina's verwijzen bij vragen die nu gesteld worden, en waarin het antwoord dus al ergens in dit topic te vinden is, zou ik toch even een directe link plaatsen naar het desbetreffende bericht. Het is namelijk zo dat er tussen een x-aantal berichten per pagina kan worden gekozen, waardoor de meesten 25 berichten per pagina hebben, anderen 50 en soms zelfs 100. Dan is een verwijzing als: "Dit stond al op pagina 5 van dit topic" ook niet echt een goede hulp. (Bij mij zou dit bijvoorbeeld pagina 3 zijn.) Misschien een handige tip, ook voor nieuwe gebruikers van TTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88213

Is het ook mogelijk om met tomtom , niet de snelste weg te nemen , maar de kortse ?
het lijkt steeds dat tomtom me naar de snelweg brengt ! , terwijl binnendoor vaak veel korter is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Heb na lang onderzoek op Internet een bedrade carkit gevonden voor de NOKIA6600 zodat je kunt navigeren via bluetooth en toch handsfree kunt bellen.

1. de carkit gekocht in Duitsland, meer dan de helft goedkoper dan via een zaak hier in NL !,

THB Comfort Plus incl cradle voor de 6600: http://www.caraudio24.de/freisprechen/anlagen/index.htm

voorts een Brodit ProClip om de cradle handig te monteren op het dashboard, zoek hier het juiste type voor je auto, www.gpsplaza.nl

Succes er mee

Guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:34

Martijn02

/* No Comment */

Is er al iemand die geprobeerd heeft TomTom Mobile werkend te krijgen op een Sonyericson S700i? Ik ben nu in het bezit van een al wat verouderde P800. maar aangezien TomTom niet van plan lijkt daar een versie voor te gaan uitbrengen (alleen voor P910) zit ik toch te denken een andere telefoon te nemen.

De S700i lijkt me een geweldig ding, maar zou het wel prettig vinden om te weten of TTM er op draait, zodat ik niet straks alsnog een PDA moet kopen...

Er kan een 128mb geheugenkaartje in (geen MMC maar wel MS DUO, en die heb ik al van mijn P800) Verder draait hij Symbian 6 (en geen UIQ zoals mijn P800) dus in theorie zou het moeten lukken?... Nu alleen graag nog een praktijkervaring horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Ik zoek ook zoiets dergelijks... Als je dat ding binnen hebt kan je dan wat foto's posten? Of eventueel naar me mailen? Zo'n brodit-ding heb je persé nodig denk ik he, of kan je het ook zonder dat ding bevestigen?

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met een houder met een zuignap eraan? Laten die snel los of blijven ze goed zitten? Op het raam of op het dashboard of...

Iets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/images/product%20catalog/normal/180289.jpg

Is het mogelijk om hierop nog een carkit aan te sluiten? Welke raden jullie me aan?

@Martijn02: weet je zeker dat dat ding op symbian draait? Heb ik nog nooit gehoord hoor... :X

[ Voor 42% gewijzigd door jobcohen op 17-01-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 88213 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:55:
Is het ook mogelijk om met tomtom , niet de snelste weg te nemen , maar de kortse ?
het lijkt steeds dat tomtom me naar de snelweg brengt ! , terwijl binnendoor vaak veel korter is !
Kortert misschien, maar niet sneller. Althans, volgens TT's algoritme...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113975 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:59:
Mister Italie schreef:
Een nokia 6600 werkt gewoon goed met tomtommobile. Het zijn meestal de mensen die niet de officiele versie hebben die problemen ondervinden of mensen die niet direct de officiele versie kunnen gebruiken vanwege het kaarttype (zoals ik dus: lees rs-mmc ipv mmc).

In andere posts schrijf je dat je dit hele topic gelezen hebt en dan stel je zo'n vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap je opmerking even niet. Er staat in het gebruikte citaat dat iemand met een officiële versie problemen heeft als hij TomTom Mobile overzet op een andere kaart, dus is mijn vraag gewoon wat ik moet doen om een officiële op een andere kaart gekopiëerde versie aan de praat te krijgen. Is dat zo'n rare vraag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 31-05 10:43
Anoniem: 113975 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:11:
Ik snap je opmerking even niet. Er staat in het gebruikte citaat dat iemand met een officiële versie problemen heeft als hij TomTom Mobile overzet op een andere kaart, dus is mijn vraag gewoon wat ik moet doen om een officiële op een andere kaart gekopiëerde versie aan de praat te krijgen. Is dat zo'n rare vraag dan?
Wat je moet doen? Gewoon TTM overprakken op een kaartje naar keus en het draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 20:53
Martijn02 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:10:
Is er al iemand die geprobeerd heeft TomTom Mobile werkend te krijgen op een Sonyericson S700i? Ik ben nu in het bezit van een al wat verouderde P800. maar aangezien TomTom niet van plan lijkt daar een versie voor te gaan uitbrengen (alleen voor P910) zit ik toch te denken een andere telefoon te nemen.

De S700i lijkt me een geweldig ding, maar zou het wel prettig vinden om te weten of TTM er op draait, zodat ik niet straks alsnog een PDA moet kopen...

Er kan een 128mb geheugenkaartje in (geen MMC maar wel MS DUO, en die heb ik al van mijn P800) Verder draait hij Symbian 6 (en geen UIQ zoals mijn P800) dus in theorie zou het moeten lukken?... Nu alleen graag nog een praktijkervaring horen!
ik zou zeggen, probeer het en laat het ons weten. iemand moet de eerste zijn.

maar aangezien het display geen standaard formaat heeft, zoals de andere symbian6 telefoons, denk ik dat je bij veel symbian software problemen zult ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is al 100.000 keer gedaan. Ook hier in het forum. Mezelf incluis. Ik heb TTM draaien op een 512Mbyte kaartje in m'n Nokia 6600. No problemo.
Er staan zelfs 3 andere mappen ook op.

Probeer het gewoon... dit is een forum voor tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:08
@Martijn02
ziens waarneer is de S700i een symbian toestel?

[ Voor 12% gewijzigd door Maite op 17-01-2005 18:30 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.