Toon posts:

TMPGEnc

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand bekend met het programma TMPGEnc???
Heb namelijk een avi bestand gedownload, en heb hem via bovengenoemd programma omgezet naar een mpg bestand, nu kan ik hem wel afspelen op mijn pc en heb daar ook wel geluid bij maar geen beeld, heb al een beetje lopen zoeken naar een duidelijke en vooral nederlandse handleiding van dit programma maar echt verder komen doen ik niet.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TMPGenc doet het hier prima. Wat voor instellingen heb je gebruikt? Heb je de wizard gebruikt? En welk template dan? Toevallig "audio only" aangevinkt? En heb je wel de juiste codecs om de avi af te spelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 07-01-2005 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wizard gebruikt
Super video cd SVCD for Pal Europa
bij de filter setting heb ik niets aangekruist
audio only aangevinkt, waar staat deze instelling dan?

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:57:
Ik heb de wizard gebruikt
Super video cd SVCD for Pal Europa
bij de filter setting heb ik niets aangekruist
audio only aangevinkt, waar staat deze instelling dan?
Deze staat niet in de wizard, maar in rechtsonder in het hoofdscherm in het vakje "Stream type". Ik vermoed dat dat wel goed zal zijn, maar toch even checken.

En heb je wel de juiste codecs voor de avi?

En misschien vind je hier nog een oplossing tussen:
Zwart beeld bij gebruik TMPGEnc...
TMPGEnc Maakt zwart beeld, niet zoals de divx
Premiere AVI in Tmpegenc = Zwart

Probeer ook eens een andere player, zoals winamp of BSPlayer. En probeer de mpeg eens te openen in virtualdubmod. Als je geen video ziet, dan zit er iets fout aan de instellingen van TMPGenc of de codecs. Als je wel video ziet, is er iets fout met media player.

[ Voor 38% gewijzigd door Noork op 07-01-2005 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:13:
[...]

Deze staat niet in de wizard, maar in rechtsonder in het hoofdscherm in het vakje "Stream type". Ik vermoed dat dat wel goed zal zijn, maar toch even checken. staat inderdaad op video + audio

En heb je wel de juiste codecs voor de avi? Weet niet

Voor het afspelen gebruik ik Windows Media Player
Stream + audio staat goed
Windows Media Player

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:21 ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20
Als je het mpeg bestand in media speler afspeelt kan je op verschillende manieren zien of er geluid mee gecodeerd is :

- als de volume slider een balkje heeft is er audio

- rechtermuisknop - eigenschappen - details geeft soms ook aan welke audio

- rechtermuisknop - eigenschappen - geavanceerd geeft een lijstje met gebruikte codici.
Als hier iets met audio tussen staat is er geluid, en kan je met eigenschappen een en ander
instellen, zoals digitaal geluid via SP-DIF etc.

met een speler als winamp is het helemaal makkelijk, je zet in het menu de optie informatie aan en je ziet wat er speelt.

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Topicstarter
_Arnie_ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:22:
Als je het mpeg bestand in media speler afspeelt kan je op verschillende manieren zien of er geluid mee gecodeerd is :

- als de volume slider een balkje heeft is er audio

- rechtermuisknop - eigenschappen - details geeft soms ook aan welke audio

- rechtermuisknop - eigenschappen - geavanceerd geeft een lijstje met gebruikte codici.
Als hier iets met audio tussen staat is er geluid, en kan je met eigenschappen een en ander
instellen, zoals digitaal geluid via SP-DIF etc.

met een speler als winamp is het helemaal makkelijk, je zet in het menu de optie informatie aan en je ziet wat er speelt.
Ik heb audio maar geen beeld

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet het avi bestand kunne afspelen in media player en dan nog kan tmpgenc hem soms niet importeren. Dan mis je wellicht een bepaalde codec. (dat merk je ook doordat in de preview tijdens het transcoden niets getoond wordt)

Eerst zul je moeten weten wat voor codec het avi bestand is gemaakt gspot is een goede candidaad daarvoor. Vervolgens heb je een ander codec daarvoor nodig, of kun je het via een framserver aan tmpgenc aanbieden. ram de gebruikte codec maar eens in google in combinatie met tmpgenc.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het transcoden wordt er inderdaad nix getoond!!!!
Heb Gspot geinstalleerd en gebruikt maar snap er daadwerkelijk geen ene fuck van wat er dan allemaal getoond wordt op het scherm als ik het avi bestand open.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:37:
Heb Gspot geinstalleerd en gebruikt maar snap er daadwerkelijk geen ene fuck van
http://www.headbands.com/gspot/resize-regular.png

rechts boven, onder video, wat toont hij voor video codec? en achter stat, is er een codec geinstalleerd? En als je op "render" drukt, renderd hij dan vogens gspot goed, of krijg je een foutmelding.

Affijn haal die code eens door google (Je mag best zelf iets doen) i.c.m met tmpgenc.

( Andere truuk die er is is de AVI eerst met XP movie maker om te zetten, maar dan verlies je tijd en kwaliteit, maar het lukt wel vaak)

Noork geeft hierboven ook bruikbare links op GOT.
(nederlandse handleiding bij dit probleem kun je wel shaken ;) denk ik. Dacht eerder aan een japanse handleiding)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:06:
[...]

http://www.headbands.com/gspot/resize-regular.png

rechts boven, onder video, wat toont hij voor video codec? en achter stat, is er een codec geinstalleerd? En als je op "render" drukt, renderd hij dan vogens gspot goed, of krijg je een foutmelding.
Codec

4CC xvid Naam XVID
Stat : Codec Not installed!!!!! (more info........)

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:40:
[...]Codec
4CC xvid Naam XVID
Stat : Codec Not installed!!!!! (more info........)
Nou 3x raden wat je te doen staat. Juist... XVID codec installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:44:
[...]

Nou 3x raden wat je te doen staat. Juist... XVID codec installeren.
Heb ik nu gedaan, krijg nu een zip bestand met daarin een tig bestanden waar moet ik die nu heen kopieren dan????

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:54
Binary versie van XviD
Degene die jij probeerde te downloaden is niet voor Windows ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu een andere vraag er zit geen ondertiteling bij, hoe kom ik daar aan?????

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:05:

Wij kunnen je hier natuurlijk niet helpen voor ondertitels. Ik weet niet zo wat jij voor avi hebt, maar dit zou weleens illegaal kunnen zijn. Hier moet je maar even ergens anders voor gaan zoeken. Als je een ondertitel hebt, kun je deze met vobsub of fddshow onder je film zetten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:05:

Koop de film, krijg je het er gratis bij ;)

Eerste hulp bij warez is op GoT niet de bedoeling, zie ook de voorwaarden waar je vandaag nog mee accoord bent gegaan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.