[Ervaringen] Windows Defender Beta *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik krijg volgende foutmelding als ik probeer te scannen met die Defender.
code:
1
Windows Defender encountered an error: 0x8050800c. An unexpected problom occured. Install any available updates, and try to start the program again.

In de eventviewer staat deze melding eveneens nog eens
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Defender  scan has encountered an error and terminated.
    Scan ID: {6F0E88CC-3D8C-413D-815E-C3345C5195BD}
    Scan Type: AntiSpyware 
    Scan Parameters: Quick Scan 
    User: WESTLEASE\brecht.laitem
    Error Code: 0x8050800c
    Error description: An unexpected problem occurred. Install any available updates, and then try to start the program again. (To check for updates, click Start, click All Programs, and then click Windows Update.)

Zijn er nog die deze melding krijgen. Het is een engelstalige XP met alle updates geinstalleerd. Best eventjes een bugreport aanmaken zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door Brecht Laitem op 15-02-2006 10:31 . Reden: OS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik lees nu net op een andere site dat nu bij Windows Defender een controle zit op de echtheid van de Windows-versie.....Niets wijst erop dat dit ook niet in de toekomst bij alle andere produkten van Windows zit..... Al mensen dit ondervonden? :O

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Blackminister schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:52:
Ik lees nu net op een andere site dat nu bij Windows Defender een controle zit op de echtheid van de Windows-versie.....Niets wijst erop dat dit ook niet in de toekomst bij alle andere produkten van Windows zit..... Al mensen dit ondervonden? :O
Naast dat je het sowieso al lange tijd moet valideren om downloads te kunnen uitvoeren op de MS-site was het me ook al bij de IE7b2preview opgevallen. Om nu te zeggen dat ik er mee zit, mwah, niet echt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik heb het topic 'Toekomst voor MS Anti-Spyware' overigens gemerged met deze thread. Verder pas ik hier de topictitel iets aan. :)

Signature

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:01
<edit>
Arf, ben er net achter dat ik ooit een keer mijn administrator account ge-renamed heb en het wachtwoord vergeten ben, way to go... |:( .
</edit>

Ik krijg het maar niet geinstalleerd :(

Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/5785/service29ib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/4596/service7zy.jpg

En zover kwam ik pas na het aanmaken van de groep users (start->uitvoeren->'net user /add users')
Anders kreeg ik de foutmelding waar vorige posts in deze thread over ging.

Met services.msc kan ik verder wel andere systeemservices starten/stoppen, maar de Windows Defender Service:

Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/6151/service38nr.jpg

ARG!

[ Voor 37% gewijzigd door Zaggy op 16-02-2006 10:44 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Zaggy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 09:28:
Wat een bagger programma
Ik weet nog niet eens hoe het programma eruit ziet/werkt..

Ik krijg het maar niet geinstalleerd :(

[afbeelding]

[afbeelding]

En zover kwam ik pas na het aanmaken van de groep users (start->uitvoeren->'net user /add users')
Anders kreeg ik de foutmelding waar vorige posts in deze thread over ging.

Met services.msc kan ik verder wel andere systeemservices starten/stoppen, maar de Windows Defender Service:

[afbeelding]

ARG!
Waarom denk je dat het nog in beta stadium valt? Het is juist de bedoeling dat je deze input naar microsoft stuurt, zodat straks wanneer het product klaar is dit soort fouten niet meer voor komen.

• Zaggy
Zo, ff dat account probleem opgelost, en nu gaat het installeren probleemloos.
(afgezien van dat users gedoe)

Maarreh, het updaten gaat niet goed:

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/3108/update9tf.jpg

• Zaggy
To fix the update error "0x80070005: Access is denied"

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;884573
gpedit.msc

Run the main application "MSASCui.exe" as domain user
Deze versie heeft geen controle:
http://rapidshare.de/file...iWindowsDefender.msi.html

[ Voor 5% gewijzigd door Zaggy op 16-02-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ziet er allemaal leuk uit, vooral het silent scannen en removen vind ik een mooie functie.

Vanmiddag kreeg ik echter wel een BSOD als gevolg van het removen van spyware met dit programma, echter ik weet niet of ik nu Windows Defender moet verdenken, of mijn virusscanner (F-prot 3.16b), want hij gaf namelijk een stopmelding op fstopw.sys. Hierna weer geprobeerd te removen met de virusscanner uit en toen liep hij wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaggy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:38:
Zo, ff dat account probleem opgelost, en nu gaat het installeren probleemloos.
(afgezien van dat users gedoe)

Maarreh, het updaten gaat niet goed:

[afbeelding]
Hier ook problemen met updaten:

error 0x8024002b :/

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:48
Ik heb hem ook geinstalleerd en hij update in eerste instantie wel. Maar vandaag update hij inderdaad niet meer en werkt ook heel veel niet meer zoals:

MSN (krijg een fout bij het aanmelden)
Pop-up doen het niet meer, ik heb alle intenet explorer instellingen al gecontroleerd en alles uitgezet zonder resultaat.
Flash player werkt niet meer.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn, ik heb Windows Defender al verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar geen van beide helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:05:
[...]
Hier ook problemen met updaten:

error 0x8024002b :/

Iemand enig idee?
waarschijnlijk gebruik je een SUS of een WSUS server voor de updates. Een SUS server kan geen definities voor defender, en bij een WSUS moet je ze eerst toevoegen als te downloaden product.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Defender encountered an error: 0x80004003. Invalid pointer
Microsoft en bètasoftware...
Ook kijkend naar de bovenstaande reacties ziet het er naar uit dat men nog veel fouten te verbeteren heeft.

Ben ik overigens de enige die vind dat Defender in zijn huidige vorm net iets te "leeg" is?
Te weinig mogelijkheden en controle?

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
Werkt perfect zeg *kuch kuch*

Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/thumb_coughwindowsdefenderisawesomecough.jpg
klik op plaatje voor fullsize

Full scan gedaan, geen melding van gevonden spyware en verder kan ik niks doen :?
(je wil niet weten wat voor een shitload aan troep hierop staat, zeg maar mn spyware testbak)

ps: updaten wil wel maar hij zegt dat er geen updates zijn, klopt toch wel?

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 23-02-2006 01:21 ]

Systeem Specs

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
Occy74 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:20:
ps: updaten wil wel maar hij zegt dat er geen updates zijn, klopt toch wel?
nee. je plaatje toont definties versie 1.0.0.000

Wij zitten al op 1.13.1276.16

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
stappel_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 08:31:
[...]
nee. je plaatje toont definties versie 1.0.0.000

Wij zitten al op 1.13.1276.16
Mja, kweet de fout ook al..
Die XP installatie op VMWare is een zonder een enkele update geinstalleerd die dus wel nodig zijn blijkbaar..
Zodra alle updates erop staan update hij wel goed..

Maar toch vind ik het vreemd dat je met een kale Windows Defender (zonder definitie updates dus) helemaal niks vindt op een systeem dat bomvol troep staat.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:20:
[...]
Maar toch vind ik het vreemd dat je met een kale Windows Defender (zonder definitie updates dus) helemaal niks vindt op een systeem dat bomvol troep staat.
Het werd dan ook als beta 2 gelabeld, en Defender is na alle huidige updates nog steeds in betafase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik heb Windows Defender nu op een paar PC's uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, echt een verbetering tov AntiSpyware vind ik het niet... De UI is wel wat overzichtelijker geworden, maar in vergelijking met andere anti-spyware apps vind ie echt barweinig op een zwaar geinfecteerd systeem en het lijkt erop dat ie ADS helemaal niet meepakt. Verder mis ik toch heel erg de System Explore Utilities van AntiSpyware. De Software Explorer vind ik een stuk minder functioneel. Voor Power-Users voelt het zeker niet als een vooruitgang. (en waarom zit de update-knop zo verstopt).

Verder, ik krijg vrij veel foutmeldingen, maar ja, daarvoor is het beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:45:
Ik heb Windows Defender nu op een paar PC's uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, echt een verbetering tov AntiSpyware vind ik het niet... De UI is wel wat overzichtelijker geworden, maar in vergelijking met andere anti-spyware apps vind ie echt barweinig op een zwaar geinfecteerd systeem en het lijkt erop dat ie ADS helemaal niet meepakt. Verder mis ik toch heel erg de System Explore Utilities van AntiSpyware. De Software Explorer vind ik een stuk minder functioneel. Voor Power-Users voelt het zeker niet als een vooruitgang. (en waarom zit de update-knop zo verstopt).

Verder, ik krijg vrij veel foutmeldingen, maar ja, daarvoor is het beta.
vergeleken met de vorige beta geeft deze versie wel aanzienlijk meer (serieuze) foutmeldingen. Bij de vorige versies heb ik eigenlijk nog nooit een vastloper meegemaakt.... Nog geen aanrader wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Erg jammer dat je er SP2 voor nodig hebt. Ik weiger om die shit te installeren.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:25:
[...]

vergeleken met de vorige beta geeft deze versie wel aanzienlijk meer (serieuze) foutmeldingen. Bij de vorige versies heb ik eigenlijk nog nooit een vastloper meegemaakt.... Nog geen aanrader wat mij betreft
MS AntiSpyware had moeite met meerdere accounts waarbij sommige beperkte gebruikersrechten hadden. Bij Defender is dit wel iets verbeterd, alhoewel ik wel redelijk wat problemen hierover lees. Punt wat ik heb, is dat het Defender icoontje niet in de taskbar komt en dat ie ook niet vraagt/meld als er bepaalde dingen veranderen. Op andere PC's doet ie dit soms weer wel :?
TommyGun schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:41:
Erg jammer dat je er SP2 voor nodig hebt. Ik weiger om die shit te installeren.
Het vervelende is dat sommige PC's helemaal geen SP2 kunnen draaien. Mijn laptop draait Win XP perfect, maar SP2 totaal niet :-(

[ Voor 20% gewijzigd door Klaus_1250 op 01-03-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 10:21
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:49:
Progje ziet er leuk uit en vindt bij mij ook zaken die adaware + spybot niet vonden

Hij geeft aan dat IE instellingen anders zijn, als je je startpagina al hebt aangepast, ze vinden hun eigeninstellingen heilig ofzo 8)7
Hij heeft alleen windows firewall weer aangezet, zet ik niet zomaar uit :(
Bij mij heeftie ook MS firewall aangezet, en ik kan hem niet uit zetten. Draai al jaren zonealarm, en zit niet te wachten op MS firewall. Heb nu dus 2 firewalls draaien. Niet echt lekker.

Heb je daar al een oplossing voor gevonden?

Verder werktie prima, alleen jammer dattie iedere dag wil scannen, en anders in je systray verschijnt.

[ Voor 2% gewijzigd door stairman op 06-03-2006 15:58 . Reden: typo ]

Very funny Scotty, now beam up my clothes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg eigenlijk best vaak de foutmelding "windows defender encountered an error 0x80004003 ongeldige aanwijzer" Dit gebeurd wanneer ik op het icoontje op de startbalk klik als het icoontje een uitroepteken heeft. Hij geeft dan de melding dat ik bijvoorbeeld 3 dagen niet gescand heb en als ik dan op scan now klik krijg ik deze foutmelding :? Echt heel vaag, het is een beta, maar met beta1 heb ik dit probleem nooit gehad

edit:
blijkbaar een bekend probleem, maar wel irritant http://discussions.virtualdr.com/showthread.php?t=203264

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:47

DDX

ik ben zeker erg blind, maar is er een manier om windows defender gewoon weer popups te laten geven zoals in de beta1 ?

als ik nu bijvoorbeeld mijn hosts file edit, krijg ik enkel 2 meldingen in de eventlog

1e melding:

Windows Defender Real-Time Protection agent has detected potential malware.

2e melding:

Windows Defender Real-Time Protection agent has taken action to protect this machine from potential malware.

maar geen popup, en de hostfile is gewoon aangepast...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe Defender build uit: build 1347
De installatie verloopt iets anders met deze build (heeft geen internetconnectie meer nodig voor de validatie), en hier en daar is de UI veranderd (nieuw pictogram in Configuratiescherm, omschrijving toegevoegd boven hoofdscherm, en sommige opties zijn hernoemd).
En het is nu eindelijk mogelijk om het Windows Defender pictogram altijd in het systeemvak weer te geven, zelfs als alles in orde is. Dit moet je wel eerst instellen onder Tools, Options, Real-time protection options (Always).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:54:
De installatie verloopt iets anders met deze build (heeft geen internetconnectie meer nodig voor de validatie), en hier en daar is de UI veranderd (nieuw pictogram in Configuratiescherm, omschrijving toegevoegd boven hoofdscherm, en sommige opties zijn hernoemd).
En het is nu eindelijk mogelijk om het Windows Defender pictogram altijd in het systeemvak weer te geven, zelfs als alles in orde is. Dit moet je wel eerst instellen onder Tools, Options, Real-time protection options (Always).
Ik vrees dat men hiervoor wel de "oude" Windows Defender handmatig moeten verwijderen en zelf de nieuwe versie installeren; kan je dat bevestigen?
Windows Defender lijkt hier namelijk geen updates te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:50:
[...]

Ik vrees dat men hiervoor wel de "oude" Windows Defender handmatig moeten verwijderen en zelf de nieuwe versie installeren; kan je dat bevestigen?
Windows Defender lijkt hier namelijk geen updates te vinden.
De nieuwe build moet je zelf downloaden en installeren maar je moet je huidige build niet verwijderen (enkel Windows Defender afsluiten tijdens installatie). Daarna even een update voor de definities uitvoeren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:54:
Wellicht dat deze qua detectie ook verbeterd is, wareout infecties kwamen zonder problemen door Defender heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dat ook gerapporteerd aan MS? Anders kunnen ze de beta natuurlijk nooit verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:38

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

We hebben recent Windows Defender proberen te updaten met een nieuwe versie (daar vroeg hij zelf om via pop-up). Vervolgens krijgen we echter de volgende foutmelding:

Windows Defender was unable to complete the update; 0x80240022 the wrong diskette is in the drive, insert %2 (Volume Serial Number %3) in drive %1.

Iemand enig idee wat we nog kunnen doen? Uninstall werkt niet, blijft hangen op "gathering required information".

OS: Win2K Server EN + recente Win Updates en Serice packs.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
sh4d0wman schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:17:
We hebben recent Windows Defender proberen te updaten met een nieuwe versie (daar vroeg hij zelf om via pop-up). Vervolgens krijgen we echter de volgende foutmelding:

Windows Defender was unable to complete the update; 0x80240022 the wrong diskette is in the drive, insert %2 (Volume Serial Number %3) in drive %1.

Iemand enig idee wat we nog kunnen doen? Uninstall werkt niet, blijft hangen op "gathering required information".

OS: Win2K Server EN + recente Win Updates en Serice packs.
Beetje meer initiatief mag ook wel, eerste hit google:

http://forums.microsoft.c...px?PostID=395648&SiteID=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik heb er hier nog niks over gelezen, maar Windows Live Onecare is nu gewoon te koop (alleen voor US customers) http://www.windowsonecare.com/

Ben wel benieuwd hoe goed het is, helemaal qua anti virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
Sinds vandaag meldt de GUI van Defender dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Als ik op de knop "Download" klik ga ik naar de website van Defender. Daar staat nog steeds beta 2.
Het gaat dus niet om definities. Die heb ik overigens van 11 juli.
XP SP2/Engels

Opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 16-07-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De final versie van Windows Defender is uit:

http://www.microsoft.com/...f14e605a0d&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

heeft iemand toevallig nog de WindowsDefender.msi van beta2 ?
(hij kan de oude versie niet weghalen hier nu nml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:24:
heeft iemand toevallig nog de WindowsDefender.msi van beta2 ?
(hij kan de oude versie niet weghalen hier nu nml)
Hier kun je alle builds van Windows Defender downloaden: http://www.filehippo.com/download_microsoft_antispyware/?953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19
Jammer dat in de final versie de ondersteuning voor Windows 2000 eruit is gehaald. Met beta 2 werd Windows 2000 nog ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb windows defender ook geinstalleerd, maar ik vraag me af of hij heel de tijd scant.

Ik heb het gevoel dat je het programma apart op moet starten en dan een scan kan laten doen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een heel aparte vraag wellicht. Ik draai nu een virusscanner, resp. NOD32. Wat is dan verder nog de toegevoegde waarde van Windows Defender? Zo ver ik weet pakt ook een virusscanner zaken als exploits over http verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook overgestapt op NOD32 en heb er ook Outpost Pro Firewall bij genomen. Om helemaal beveiligd te zijn heb ik ook maar Windows Defender geinstalleerd. Ik denk dat ieder programma gespecialiseerd is in een bepaald gebied. Daarom heb ik ze nu alledrie draaien :)
Pagina: 1 2 3 Laatste