[Ervaringen] Windows Defender Beta *

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van de Microsoft Antispyware software ?

Downloaden kan via :
- http://www.neowin.net
- http://www.microsoft.com/...f62eda9671&DisplayLang=en

Wel , ziet er heel goed uit. :+
Enig nadeeltje is dat hij er inderdaad alles uithaalt (zelfs commerciële software) ... zo heb ik bij alle pc's in ons netwerk de Dameware client geinstalleerd en die trekt hij eruit. Moet ik een manier zoeken om die te laten staan.
Ben wel gecharmeerd door de "erase tracks"-optie ... lijkt heel degelijk te werken

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het is meestal wel gebruikelijk in een ervaringen topic dat de TS ook z'n ervaringen deelt. Ik persoonlijk doe niet aan beta software, maar ga dit topic wel in de gaten houden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik ben gelicentieerd gebruiker van Ad-Aware en ben er tevreden mee, ik hoef niet perse wat anders :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat vind je er zelf van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 12:59
ik hoop dat ze nog een hoop gaan doen aan de beta. pff nog een hele hoop.
voorbeeld:

om te testen heb ik een full scan gedaan.
toen alle realtime protectie aangezet.
een verkeerde site bezocht.
je krijgt dan een popup met de text : Warning xxx is trying to install!
wat ik dus vertaal als pasop xxx probeerd te installeren, maar de waarheid is anders want de xxx software is dan al geinstalleerd want er zitten dan twee buttons in de alert : allow en remove.
als je op remove drukt gaat hij dus de xxx software deinstalleren!!!
de shit zooi is dan al geinstalleerd.
na alles geremoved te hebben weer een full scan gedaan en raad eens. 17 objects found !!!
de realtime protectie houd dus niet alles tegen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar halen jullie de installer nou vandaan :?
De linkjes die ik tegenkom zijn allemaal dood?
The download you requested is unavailable. If you continue to see this message when trying to access this download, you might try the "Search for a Download" area on the Download Center home page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://download.microsoft...oftAntiSpywareInstall.exe

Beetje lezen in de comments kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hmm, ik heb het ook maar gelijk even gedownload en geïnstalleerd. :) De setup en de eerste keer gebruiken gaat makkelijk, het is gebruiksvriendelijk. Ik had een tijdje terug door stom toeval spyware gekregen (zelf een keer niet opgelet), en ik dacht dat ik het wel volledig verwijderd had. Helaas was dit niet helemaal het geval, maar het programma vangde dit mooi op, en ook m'n virusscanner merkte het op als een geïnfecteerd bestand gescand werd, deze werd ook gedetecteerd en kon vanuit mn virusscanner al makkelijk verwijderd worden. :)

Het venster dat je krijgt als het geupdate is, is IMO een beetje aan de grote kant, maar het valt wel op. Het scannen gaat ook redelijk snel, een complete systemscan duurde bij mij 6.5 minuten. :) Het cleanen gaat gewoon goed, je krijgt van te voren ook nog wel de vraag of je de detecties ook naar SpyNet Anti Spyware Commitee wil submitten.

Ook wordt je gevraagd of je Internet Explorer wilt configureren, dit is handig voor startpagina hijackers. Het had IMO ook wel geäutomatiseerd mogen worden. :)

Bij de Advanced Tools vind je ook handige dingen, zoals gedownloade ActiveX applets, running processes en al het andere wat je ook met HiJackThis kunt vinden.

Al met al vind ik het programma er zeer goed uitzien, daarnaast werkt het ook goed. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

ben hem nu aan t testen... zal mijn ervaringen zo online zetten...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arno schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:34:
Ik ben gelicentieerd gebruiker van Ad-Aware en ben er tevreden mee, ik hoef niet perse wat anders :Y)
Eerlijk gezegd vind ik Ad-Aware echt een van de slechste programma's. Ik heb er nog geen enkele toolbar mee weg kunnen krijgen, en dat met de laatste versie en definities. Behoorlijk zielig als je anti spyware software de meest gebruikte spyware niet weg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een irritante GUI :( .. wat was er nou mis met die goeie ouwe look ? (sinds de xp look gaat het echt stijl bergaf .. zeker nu je de office2k3 look niet meer op standaard kan zetten).

*bezig met een full-system-scan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blizard schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:06:
Wat een irritante GUI :( .. wat was er nou mis met die goeie ouwe look ? (sinds de xp look gaat het echt stijl bergaf .. zeker nu je de office2k3 look niet meer op standaard kan zetten).

*bezig met een full-system-scan*
Die GUI is juist meesterlijk. Overzichtelijk, leidend, rustig ... er zitten echter nog wel een aantal flinke bugs in de interface, en op bepaalde plekken is die niet consistent, maar de basis is imo gewoon goed en duidelijk.

Microsoft is echt op de goede weg qua gebruiksvriendelijkheid, er zit niet voor niets een enorm psychologisch brabbelend research team achter. :)

Vergeet ook niet, dit is pas Beta 1, de versie die je na een Alpha release uitbrengt. En voor een Beta 1 werkt die verdomd goed. Nog wel wat issues qua menu's .. maar voor een Beta 1 kijk je vooral naar de functionaliteit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Is het eigenlijk een 'losse install' die jezelf ergens kunt neerplanten.
Of wordt het hele zaakje (zoals vaak gebruikelijk bij ms) weer helemaal in het systeem verweven, zodat verwijderen weer register werk wordt?

/me pendaco is al tijden tevreden gebruiker van zowel ad-ware & spybot:s&d (met sdhelper :P )

zou wel een keer leuk zijn als er binnenkort weer eens een ad/spyware test wordt gedaan door de 1 of ander, miss voelt Mike Jarod zich weer geroepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:17

nFo

Heb het net even getest, erg goed progje als je het mij vraagt, beter dan verwacht.
Gebruiks vriendelijk, ziet er mooi uit, veel handige tools zoals: Spyware Reporting Tool, Tracks Eraser, Browser Hijack Restore, System Explorers, Security Agent enz.
Geeft ook uitgebreide info over de spyware.
Nog wel een een paar bugs, maar het nog een beta..........
Herkent meer dan Ad-Aware volgens mij.
Als MS de bugs er uit haalt en het progje nog wat verbetert, is het denk ik de beste antispyware tool. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ewetel.net/~walter.bouwhuis/MS%20Antispyware%202.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door nFo op 06-01-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hij vind realvnc, (net zo als hij djcoax dameware vind), maar het lijkt mij dan niet meer dan terecht dat hij ook sms remote control vind.

NIET DUS.

terwijl realvnc niet actief is en SMS remote control wel. En SMS is hidden (tenminste het enige teken ervan dat ik zie is enge devices die toegevoegd zijn aan de machine)

Dus dan begin je ook meteen af te vragen wat de policy nog meer niet detecteerd. Alle partners van MS? Affijn het blijft belangrijk meer tools te gebruiken.

als ik de uitleg lees:
About Commercial Remote Control:

Yourself or your administrator for the purpose of managing a computer remotely installs a commercial remote control tool unlike a commercial RAT or a trojan RAT. In addition, a commercial remote control application is installed with the user's knowledge and does not have the ability to install as a stealth application.
Rat = remote access tool?

Dit zegt dat commerciele remote control packages minder risico vol zijn? De meeste commerciele remote control tools die ik ken zijn vrij onzichtbaar of in ieder geval zo in te stellen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

leuk_he schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:48:
Dit zegt dat commerciele remote control packages minder risico vol zijn? De meeste commerciele remote control tools die ik ken zijn vrij onzichtbaar of in ieder geval zo in te stellen.
Het feit dat ze zo vrij onzichtbaar zijn maakt het ook wel redelijk gevaarlijk. ;)

Ik vind dat je in zo'n geval als programma de vraag moet stellen of de gebruiker weet dat dit programma geïnstalleerd is, evt. ook met een kleine uitleg erbij wat het doet en waarom het zo gevaarlijk is. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
misschien leuk voor de "hitmanpro" man om dit programma erook in te verwerken :)

hij vond hier toch nog dingen die met adaware enzo niet gevonden werden.. dus ben best tevree...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:14:
[...]

Vergeet ook niet, dit is pas Beta 1, de versie die je na een Alpha release uitbrengt. En voor een Beta 1 werkt die verdomd goed. Nog wel wat issues qua menu's .. maar voor een Beta 1 kijk je vooral naar de functionaliteit.
Mja ze zijn ook niet compleet vanaf scratch begonnen, zals misschien al bekend heeft Microsoft Giant overgenomen. http://www.giantcompany.com/
Toen bestond Giant Ati-spyware al, ik heb het oude programma al een paar keer gedraaid.
Interface ziet er op het eerste gezicht ook nog steeds hetzelfde uit, alleen Giant is vervangen door Microsoft en het zou kunnen dat Microsoft er wat extra opties/'tools' heeft ingebakken maar dat weet ik niet zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een kleine test gedaan op mijn computer met Ad-Aware, SpyBot en AntiSpyware van Microsoft.
We hebben de vrijheid genomen om Microsoft AntiSpy aan een quicktest te onderwerpen. Op de werkmachine van ondergetekende, waarop vorig jaar december de laatste spywarescan is uitgevoerd, zijn Ad-Aware SE Personal 1.05, Spybot 1.3 en Microsoft AntiSpy 1.0.501 beta geïnstalleerd. Alledrie de programma's zijn voorzien van de recentste updates en vervolgens hebben we hun gang laten gaan op de test-pc. Ad-Aware was in staat om één tracking cookie te vinden, terwijl Spybot alleen een DSO-exploit vond die betrekking had op Internet Explorer. Van de drie applicaties vond Microsoft AntiSpyware de meeste spyware: het programma ontdekte vier spyware entries die op de computer aanwezig waren. Geen van de drie programma's was helaas in staat om de bekende spyware te rapporteren, maar AntiSpyware komt wel in deze quicktest als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Robin Vreuls schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:49:
Een kleine test gedaan op mijn computer met Ad-Aware, SpyBot en AntiSpyware van Microsoft.
[...]
4?. Maar aangezien hij dus ook remote control software detecteerd, wordt dit straks een wedstrijd welk programma de meeste entries selecteerd. Dus een iets inhoudelijker besprkeing van de 4 item was wel van toepassing.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft AntiSpyware (voorheen Giant AntiSpyware)

Het is een normaal anti-spyware programma lijkt het en biedt de volgende functies:
  • anti-spyware scan
  • het stoppen van pop-upse
  • het voorkomen van ongewilde veranderingen aan internet instellingen (ik denk IE settings)
Ondersteunde besturingssystemen:
Windows 2000, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Professional Edition , Windows 2000 Server, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows Server 2003, Windows XP, Windows XP Home Edition , Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional Edition , Windows XP Service Pack 1, Windows XP Service Pack 2, Windows XP Tablet PC Edition

Het is hier te downloaden.
(validatie van Windows is niet noodzakelijk, je kunt gewoon continue doen)
http://it.slashdot.org/ar...6/1521206&tid=172&tid=109
Op /. is men kritisch...(edit: ik ook, als linux-gebruiker ;))

Bij mij werden Shareaza en Kazaa Lite als spyware gezien. Hij biedt echter wel Realtime-protection enzo (maar ik heb het idee dat dat ook niet veel voorstelt).

Een kijkje in de FAQ levert meer informatie over 'SpyNet" op:
Q. What is SpyNet™?
A. SpyNet™ is a voluntary worldwide community of Windows AntiSpyware users that plays a key role in determining which suspicious programs are classified as spyware. Any user can choose to join SpyNet™ and report potential spyware to Microsoft. Users participating in the global SpyNet™ network help to discover new threats quickly so everyone is better protected. Signatures are created for programs that are identified as spyware and made available to all users.
Wat is jullie mening?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 18:53 . Reden: meer informatie geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf niet zo fan dat microsoft zich gaan bemoeien met wat voor programma's ik om mijn pc mag installeren..

Daarom hou ik het liever bij ad-ware/powertools etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 09:28
Perfect programma! Werkt snel & makkelijk.

Heeft al mijn searchbars & spyware verwijderdt die ik niet kon verwijderen met o.a.:

- Ad-Aware
- Spybot S&D
- Spywareblaster
- en nog tig andere programma's

Over msn plus... dat hij dat ziet als Spyware: je kan msn+ met sponsor installeren ( en die sponsor is Spyware...dus logisch dat hij het als Spyware ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Jeroenz18 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:48:
Perfect programma! Werkt snel & makkelijk.

Heeft al mijn searchbars & spyware verwijderdt die ik niet kon verwijderen met o.a.:

- Ad-Aware
- Spybot S&D
- Spywareblaster
- en nog tig andere programma's

Over msn plus... dat hij dat ziet als Spyware: je kan msn+ met sponsor installeren ( en die sponsor is Spyware...dus logisch dat hij het als Spyware ziet)
En als je die sponsor nou niet installeert, dan is het geen spyware..oohja! Dus is het gewoon weer iets doms van M$S
. Ze moeten gewoon zorgen dat het kreng alleen die balk, favs en desktop shit als spyware ziet, en niet msgplus. :(
Mod-break:

M$ blaten staat zo onnadenkend napraterig terwijl het nergens voor nodig is, blijf ajb bij een volwassen discussie ;)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2005 19:12 . Reden: M$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik houd het bij Hitman pro, waar alle bekende ati spyware software inzit. Alle programma's worden gebruikt en met 1 druk op de knop wordt je pc met alle programma's gecontroleerd. Dat vind ik wel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

edit:

topic 995040 gemerged met [rml][ Ervaringen] Microsoft Antispyware Beta[/rml] :)

Daarom lijkt de reply van ward.deb wat apart: dat was de topicstart :*

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 06-01-2005 19:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheFrozen schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:58:
En als je die sponsor nou niet installeert, dan is het geen spyware..oohja! Dus is het gewoon weer iets doms van M$<span style="color:blue; font-size: 9px;">S</span>
. Ze moeten gewoon zorgen dat het kreng alleen die balk, favs en desktop shit als spyware ziet, en niet msgplus. :(
Het is ook nooit goed he :) Je krijgt zelf de mogelijkheid om in de gevonden spyware zelf te bepalen of je iets wegknikkert of niet, dus ik zie het hele probleem ook niet. Ik heb liever dat er teveel dan te weinig wordt gevonden.

Ik ben heel blij met deze pas eerste beta versie.
Verwijderd in "Lastige IE toolbar"

Op mijn laptop resolutie van 1400x1050 wordt echter wel de interface een beetje geshuffeld, maargoed daar is het een beta 1 voor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:54
Ik heb um net even getest maar soms vindt de beta dingen die ik geen spyware noem.
Bijvoorbeeld vondt ie TightVNC en WinPcap spyware terwijl ik ze toch zelf heb geinstalled.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn nu al twee spywarescans in 3 weken tijd, nee het gaat echt niet de goede kant op met mij.

het ding vond 2 zaken winpcap (nodig voor ethereal) & emule (aangeduid als edonkey, maar geen van de mogelijke spyware stond op m'n pc)

ik heb wel een vastloper bij de memory (??) scan naar "polymorphic browser hijacking" als de programma & componentcontrole van de firewall zonealarm aanstaat.

bij de full system scan is het onmogelijk uitsluitend het geheugen te scannen, zelfs als je alle drives deselecteert en de vragen bevestigt dat deze niet gescand hoeven, zit de c-drive er toch altijd bij.

tenslotte kan je het netjes als beperkte gebruiker uitvoeren scheel gekeken, klopt niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
leuk_he schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:06:
4?. Maar aangezien hij dus ook remote control software detecteerd, wordt dit straks een wedstrijd welk programma de meeste entries selecteerd. Dus een iets inhoudelijker besprkeing van de 4 item was wel van toepassing.
Het ging dan ook maar om een kleine quicktest zonder een echte testverantwoording. Ik ben het met je eens dat als zoiets gedaan wordt, het dan ook goed gedaan moet worden. Helaas is daar niet altijd tijd voor, maar ik vond het zonde als dit niet van te voren gedaan zou worden. Eigelijk hoort daar nog een kleine bespreking bij van welk soort spyware gevonden is en de rest van de meuk, maar daar is te weining plaats voor in de Meuktracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben aangenaam verrast door Microsoft's nieuwste telg. Ik gebruikte altijd een combinatie van Ad-Aware en Spy-bot, maar Microsoft's programma vond toch nog een aantal spyware-bestanden die die andere twee programma's niet vonden. Ik kende de software van Giant nog niet, maar kennelijk was dit een goede aankoop van Microsoft.

Ook WinPCap (geinstalleerd als onderdeel van Ethereal) werd gezien als spy-ware (en dat is het natuurlijk niet), maar de bijbehorende uitleg gaf terecht aan dat dit niet perse spy-ware hoeft te zijn. Gewoon op "always ignore" zetten en je hebt er geen last meer van.

Het programma is ook nog eens loeisnel. Helaas is het programma wel een stuk minder aantrekkelijk als Microsoft het gaat aanbieden als betaalde service. Vooral omdat het juist door het slechte security-beleid van Microsoft komt dat spyware uberhaupt een kans heeft.

Maar vooralsnog is mijn indruk voornamelijk positief.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich werkt het wel goed.
Maar kan iemand misschien bevestigen die Antispyware Beta hebben geinstalleerd.
Of ze geen trojaan hebben?
Ik had net na de installatie van Antispyware Beta een melding van een trojaan door AVG virusscanner.
Dus als iemand meer dat kan bevestigen of zijn me ouders weer bezig geweest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig klein bugje is dat hij de activeX control van de microsoft genuine software als ONBEKEND aanduidt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

/me toch maar eens microsofts nieuwe adware killer uitgeprobeerd

downloaden ging prima niets aan t handje.

daarna het installeren, mmm dat is vreemd de installer vraagt toestemming om t internet op te mogen :? , hup deny'en > hup installatie afgebroken.
(niks tegen microsoft, maar heel vaak zo'n gevoel van; dat doet ie anders nooit!? :P )

maar eens laten scannen, gaat lekker, programma ziet er netjes en overzichterlijk uit.
het resultaat; 7 threats
1-emule
2-shareaza
3-kazaa
4-mijn eigen homepage als startpagina
5-antileech (leech progie, zonder spyware)
6-een stukje van incredifind (onderdeel; wupdater); een hosts.bho dat nog in mn system32 rondzwierf
7-searchsquare, iets dat zich in mijn internet settings zone heeft gezet, geen idee wat t is google geeft ook geen hijacklogjes terug :?

al met al toch de moeite waard geweest, waarvan ik kan zeggen; microsoft Goed Werk :>
ook netjes dat je de zaken kunt ignoren enz.

enkele kleine 'bugjes'

-als je in de opties insteld dat ie niet moet opstarten tijdens een pc reboot, doet ie dat toch
ik zag vantevoren al dat de service gewoon in mn msconfig bleef staan.
Na een reboot maar verwijdert

[mierenneuk mode]
het programma staat nog onder haar oude naam (giantcompany) in het register :P
[/mierenneuk mode]

vraag:
blijft/wordt dit een gratis programma, qua gebruik/updates enz.?
wordt dit geintegreerd in windows update/los/of betaald?

[ Voor 7% gewijzigd door Pendaco op 07-01-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik weet niet of iemand het weet, maar er zit een timebomb op deze beta. Bij mij verloopt MSAS op 31-7-2005.
(Te zien in help > about)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 07-01-2005 00:45 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Laatst online: 08:31

Padvinder

doet z&#039;n best

Pendaco schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:34:
vraag:
blijft/wordt dit een gratis programma, qua gebruik/updates enz.?
wordt dit geintegreerd in windows update/los/of betaald?
1. USE RIGHTS. If you comply with this agreement, you have the right to install and use the software on your computer until July 31, 2005, or until the date we release a commercial version of the software, whichever date is first.
Betaald dus.

Ik ga het niet proberen btw, heb net een nieuwe installatie van XP op m'n pc staan, en gebruik alleen Firefox. Die haalt (bijna) geen spyware binnen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Alex schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:45:
Ik weet niet of iemand het weet, maar er zit een timebomb op deze beta. Bij mij verloopt MSAS op 31-7-2005.
(Te zien in help > about)
Dat is standaard bij Microsoft Beta's afaik. :) Windows 2003 had het ook. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Padvinder: het kan zijn dat MS een gratis versie ter beschikking stelt voor thuisgebruik, zoals bij Ad-Aware... alleen is dit véél beter dan Ad-Aware, merk ik nu al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:12

DinX

Motormuis

Heb hem gisteren geïnstalleerd en ik ben er best tevreden van, al vond ie bijna niks (installeer zelden wat en gebruik firefox). 4 dingen die gewoon risicovol waren volgens hem (msn+ zonder sponsor, imesh,...).
De realtime scanner werkt ook wel goed. Installeerde ik een sdk, kwam er mooi een venstertje dat er wat gewijzigd werd en of dat werl mocht. Idem voor een servicedie geïnstalleerd werd.

Perfect dus :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:14:
Padvinder: het kan zijn dat MS een gratis versie ter beschikking stelt voor thuisgebruik, zoals bij Ad-Aware... alleen is dit véél beter dan Ad-Aware, merk ik nu al...
Zeer onwaarschijnlijk. :)

Dat het meer detecteert dan Ad-Aware zegt natuurlijk lang niet alles, je moet ook bedenken of de detecties nuttig zijn.
Ja, ik vind het flaggen van "MSNM+ zonder sponsor" wat over the top, om maar eens een voorbeeld te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Er zit een spelfout in de setup er staat finis ipv finish. :P
Verder werkt het wel aardig ik heb een scan gedaan met ad-aware en toen niets verweidert en daarna heb ik deze tool geïnstalleerd en gescanned deze vond 5 bedreigingen en ad-aware maar 2. (en ja ik gebruik de nieuwste definities :P )

Alleen liep het vast zodra ik op view results klikte :(

maar gelukkig hoef je na een vastloper niet opnieuw te scannen zoals met ad-aware en co hij slaat namelijk wel de resultaten van de laatste (onafgemaakte scan) op zodat je weer verder kan :)

It's not bad at all in fact i like it!

[ Voor 27% gewijzigd door switchboy op 07-01-2005 12:42 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 16-09 15:37
Draait de software ook op de achtergrond? Zo ja hoeveel geheugen neemt het in gebruik.

Ik gebruik nu namelijk WinPatrol en Sypbot S&D. Vraag me dus of AntiSpyware een goede vervanger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

switchboy schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:39:
Er zit een spelfout in de setup er staat finis ipv finish. :P
Verder werkt het wel aardig ik heb een scan gedaan met ad-aware en toen niets verweidert en
O-)

offtopic:
Normaal houdt ik daarom mijn mond over spelfauten
8)

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

SyphOn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:51:
Draait de software ook op de achtergrond? Zo ja hoeveel geheugen neemt het in gebruik.

Ik gebruik nu namelijk WinPatrol en Sypbot S&D. Vraag me dus of AntiSpyware een goede vervanger kan zijn.
Je kunt de realtime protectie aanzetten, dan draait het enigzins op de achtergrond. Het enige wat je dan nog ziet is een klein icoontje in je system tray en van tijd tot tijd de nieuwe updates. Hier bij mij neemt het ongeveer 5,5MB geheugen in. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier neemt de realtime protection 3,66MB in beslag. :)

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 08-01-2005 17:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Laatst online: 14-09 12:59
de updates gaan wel goed. bijna elke dag een nieuwe versie van definities. (nu 5680)

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er staat nog ergens een spelfout (bij de agents): ...thrid party software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het ook zo'n installatie die kijkt of je een legale XP hebt ;)?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Niet dat ik weet, althans... bij mij werd er nergens om gevraagd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Ik lees hier veel mensen die lopen te z**ren dat dit programma ook msn plus, realvnc en kazaa lite als spyware ziet, ok dat is misschien wel zo maar als je beter kijkt dan zie je ook dat de default recommended action op ignore staat en er dus niks aan de hand is.
Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/microsoftantispyware.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Occy74 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:20:
Ik lees hier veel mensen die lopen te z**ren dat dit programma ook msn plus, realvnc en kazaa lite als spyware ziet, ok dat is misschien wel zo maar als je beter kijkt dan zie je ook dat de default recommended action op ignore staat en er dus niks aan de hand is.
als je goed gelezen had, ( wat je ons verwijt) , dan had je gelezen dat ik klaagde dat hij wel realvnc detecteerd, maar niet de sms remote control. dus vertrouw je MS compleet of blijf je critisch?

/Edit , ok :*)

[ Voor 2% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2005 20:45 . Reden: smilie erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het logisch, SMS Remote control wordt vaak binnen bedrijven gebruikt, om de gebruiker te ondersteunen zonder te moeten reizen, terwijl realvnc vaak ook als trojan gebruikt kan worden. En realvnc is makkelijker geinstalleerd dan SMS RC, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:39:
[...]

als je goed gelezen had, ( wat je ons verwijt) , dan had je gelezen dat ik klaagde dat hij wel realvnc detecteerd, maar niet de sms remote control. dus vertrouw je MS compleet of blijf je critisch?
Ik had het niet specifiek over/tegen jou maar maar gewoon in het algemeen.
Je moet je niet zo snel aangevallen voelen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Laatst online: 07-06-2024
Ook getest en kwa spyware searchsquire gevonden verder viel die zwaar over flashget met 45 bevindingen ofzo zowel bestanden als reg entries. Verder niks. Spybot wat ik atlijd gebruikte vond niks. Zover wel te vreden ik laat hem er in ieder geval opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Ik had net een testperiode voor de GIANT antiwpsyware scanner gedraaid. Beviel me eigenlijk erg goed. Totdat microsoft GIANT overnam. Nu worden cookies NIET meer gezien als spyware. Microsoft heeft dus duidelijk de bestaande software uitgekleed. Miscrosoft ziet cookies blijkbaar niet als spyware. Erg jammer.

Voor de rest een goed product. Het is alleen eng als je ziet dat alle software op je pc gescant wordt door Microsoft, kan een rilling dan niet onderdrukken.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Dit programma is gebaseerd op GIANT Anti-Spyware, dat ik enkele maanden geleden gebruikt heb. Geloof me, het is echt een zeer goed tool en Microsoft heeft er goed aan gedaan deze over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Not_Disclosed schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:22:
Ik had net een testperiode voor de GIANT antiwpsyware scanner gedraaid. Beviel me eigenlijk erg goed. Totdat microsoft GIANT overnam. Nu worden cookies NIET meer gezien als spyware. Microsoft heeft dus duidelijk de bestaande software uitgekleed. Miscrosoft ziet cookies blijkbaar niet als spyware. Erg jammer.
Onzin. Uit de help: "Application Agent: Internet Explorer Third-Party Cookies
What does this Application Agent do?

The Internet Explorer Third Party Cookies Agent monitors unauthorized cookies that are added as acceptable third-party cookies.

What are allowed third-party cookies?

Cookies are files that Web sites download to your computer so that you are recognized on return visits. Many cookies are useful—for example, those that allow sites to automatically log you in to private member areas. Others cookies gather information without your knowledge and monitor your Web activities. Third-party cookies are downloaded by sites other than the one you are visiting.

(First-party cookies are those for the site you’re actually visiting.)

Platform for Privacy Preferences (P3P)

Platform for Privacy Preferences (P3P) was developed by the World Wide Web Consortium (W3C). P3P enables Web sites to communicate their privacy practices—how personal user information is handled—in a standard format that can be retrieved automatically and interpreted by browsers or other user agents.

In Internet Explorer, Microsoft implemented P3P to address Internet security and privacy risks. This technology enables Microsoft to track Web site practices and provides additional security settings related to cookies. For example, by default Internet Explorer blocks all third-party cookies that do not comply with the P3P standard.
"
Voor de rest een goed product. Het is alleen eng als je ziet dat alle software op je pc gescant wordt door Microsoft, kan een rilling dan niet onderdrukken.
Sjeez wat een flauwekul. Je gelooft zeker ook dat die NSA backdoor in Windows bestaat en dat Bill Gates een rechstreekse telefoonlijn heeft naar de hel om af en toe met de duivel te overleggen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:13:
Op zich werkt het wel goed.
Maar kan iemand misschien bevestigen die Antispyware Beta hebben geinstalleerd.
Of ze geen trojaan hebben?
Ik had net na de installatie van Antispyware Beta een melding van een trojaan door AVG virusscanner.
Dus als iemand meer dat kan bevestigen of zijn me ouders weer bezig geweest. :+
Ik kreeg ook melding van Trojaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Hier had ik er geen last van. Het enige waar Avast over viel was dat tijdens het scannen hij nog bepaalde virussen/trojans detecteerde. Deze konden ook meteen verwijdert worden. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook even getest. Het ziet er in ieder geval gebruiksvriendelijk uit. Kon het programma ook zo installeren, gaf geen problemen. Alleen bij het scannen liep hij nog vast toen ik op "view results" wou klikken. :(
Gelukkig slaat hij de resultaten op na een scan. :)

Hij vond wel dingen die Ad-Aware en Spybot niet vonden dus dat is weer positief. Laat het er mooi op staan. :)

Voor de rest lijkt het mij dat wel eens een heel goed anti-spyware proggie kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 03:58
Zie dit

Microsoft Windows Update Control Engine
This is an unknown ActiveX

File path: C:\WINDOWS\System32\iuengine.dll
Description: Windows Update Control Engine
Publisher: Microsoft Corporation
Last modified: Tue, 26 Aug 2003 01:19:52 GMT
Installed version: 5,4,3790,14
Download location: http://v4.windowsupdate.m...iuctl.CAB?38155.467025463

Installed files include:
C:\WINDOWS\System32\iuengine.dll
C:\WINDOWS\System32\iuctl.dll

:o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Dat verbaast me niet echt, tegenwoordig wordt v5 gebruikt van Windows Update. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 03:58
pasta schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:29:
Dat verbaast me niet echt, tegenwoordig wordt v5 gebruikt van Windows Update. :)
Installed version: 5,4,3790,14

Hij is destijds alleen op V4.... gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Arno schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:34:
en dus :? :P gaat het daarover hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Laatst online: 18-08 10:31
Het programma heeft wel een vervelende uitwerking op batch bestanden. De real-time protectie heeft het natuurlijk voor elkaar gekregen toch aan te staan na de eerste reboot ondanks dat ik dat uitgevinkt had. Nu laat ik zodra ik inlog (win xp) een batch bestandje draaien om mijn gedownloade bestanden van usenet te verwijderen, met de volgende inhoud:
code:
1
2
cd usenet
del *.* /q

Dit bestand staat in 'my documents' en gooit een subdirectory leeg. De real-time protectie gaf een waarschuwing dat er een script wou opstarten en vroeg of dat toegelaten mocht worden. Helaas begon de batch toen niet met het uitvoeren in 'my documents' maar in c:\windows\system32\ met als gevolg dat geprobeerd werd alle bestanden daarin te verwijderen (het cd commando mislukte uiteraard omdat op die plek geen usenet directory bestond); gelukkig voor mij begon de dos-box vol te lopen met access denied errors, anders was ik flink de pieneut geweest. :/

Natuurlijk was het een slordigheid (luiheid O-) ) van mij om niet een volledig pad op te geven in de batch, maar het is wel een vervelende eigenschap van Microsoft Antispyware Beta dat de directory waarin het uitgevoerd word naar windows\system32\ gewijzigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TheHolyCow schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:03:
De real-time protectie heeft het natuurlijk voor elkaar gekregen toch aan te staan na de eerste reboot ondanks dat ik dat uitgevinkt had.
Dat viel mij ook al op, ik dacht dat ik dat uitgevinkt had, maar nu ik zie dat anderen hier last van hebben ligt het vast niet aan mij. . Daarvoor is het beta 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Mijn eerste bevindingen zijn positief. Ik heb toch al wat spyware kunnen verwijderen die ad-aware/spybot search adn destroy etc. over het hoofd hadden gezien of moeite mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,

Voor stand-alone pc's vinnik het prima werken:
mooie interface
duidelijk
realtime scan
is van microsoft. (dus is goed over nagedacht)

Tenminste, dat zou je denken.

In een netwerk met DC hoef je dit niet te gebruiken.
Policies blokkeert zo hopsa!!! dikke *** 3 pilsjes zegt ie dan.

Maargoed, dat was dan ook wel een policy om een SP2 firewall uit te schakelen :P

Binnenkort maar even goed testen om hem te kunnen gaan gebruiken in een netwerk zodra de echte release uitkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik vind het een prima prog! hij haalt alles eruit echt! meer dan adaware waar voor ik ook een licentie heb! krijg wel steeds van messenger plus het software paket terug te zien als risk das wel een beetje irri. t rare is ook dat ie zelf als advies geeft nergeren! majah verder tevreden over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:36:
Nou,

Voor stand-alone pc's vinnik het prima werken:
mooie interface
duidelijk
realtime scan
is van microsoft. (dus is goed over nagedacht)

Tenminste, dat zou je denken.

In een netwerk met DC hoef je dit niet te gebruiken.
Policies blokkeert zo hopsa!!! dikke *** 3 pilsjes zegt ie dan.

Maargoed, dat was dan ook wel een policy om een SP2 firewall uit te schakelen :P

Binnenkort maar even goed testen om hem te kunnen gaan gebruiken in een netwerk zodra de echte release uitkomt!
de beta is daar ook niet geschikt voor en Microsoft geeft dat zelf ook aan:
http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;892375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Progje ziet er leuk uit en vindt bij mij ook zaken die adaware + spybot niet vonden

Hij geeft aan dat IE instellingen anders zijn, als je je startpagina al hebt aangepast, ze vinden hun eigeninstellingen heilig ofzo 8)7
Hij heeft alleen windows firewall weer aangezet, zet ik niet zomaar uit :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:49:
Progje ziet er leuk uit en vindt bij mij ook zaken die adaware + spybot niet vonden

Hij geeft aan dat IE instellingen anders zijn, als je je startpagina al hebt aangepast, ze vinden hun eigeninstellingen heilig ofzo 8)7
Hij heeft alleen windows firewall weer aangezet, zet ik niet zomaar uit :(
hmm bij mij staat de windows firewall ook uit en die bleef ook netjes uitstaan na de installatie van antispyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, dan ligt het ergens anders aan dat windows firewall weer aanstaat :? :| |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheHolyCow schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:03:
Het programma heeft wel een vervelende uitwerking op batch bestanden.
...
Helaas begon de batch toen niet met het uitvoeren in 'my documents' maar in c:\windows\system32\ met als gevolg dat geprobeerd werd alle bestanden daarin te verwijderen.
:r ik was dus de pineut.
Vind dit toch wel een slechte zaak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 23:27:
[...]

:r ik was dus de pineut.
Vind dit toch wel een slechte zaak :/
Tja, wat verwacht je? Ten eerste is het een betaproduct, ten tweede is het sowieso niet al te slim om niet het volledige path op te nemen in een batchfile. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ook wel dat het mijn eigen schuld is, maar was er toch goed ziek van.
Een halve avond kwijt om het weer te herstellen. Laat het een les zijn voor anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb hem gisteren op 2 systemen getest, 1 waarbij zeker was dat er spyware aanwezig was.

De beta-versie leek alles gecleaned te hebben (gaf bij msn plus ook netjes ignore aan), echter hij blijkt een EnterOne dialer gemist te hebben die nog steeds aktief werd na een reboot. (ff door de jottiscan gehaald en wel geinig om te zien dat ook niet alle anti-vir hem herkenden, de gratis AVG scanner trouwens wel).

Overall een positief gevoel, hoewel hij idd eigenwijs is en stiekum toch een startup entry aanmaakte al wilde ik geen realtime protectie of opstarten bij de volgende reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

uhm, ik heb dit programmaatje ook gedownload via de windowsupdate... tenminste daar zat ie bij zo te lezen. maar waar vind je dat nou weer dan?
of ben ik compleet achterlijk geworden en heb ik veel te snel gelezen wat er bij die update stond? (ik vrees het laatste)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

dat programmaatje wat vandaag (12 jan) bij de windows update meekwam is totaal iets anders dan het nieuwe anti spyware programma van microsoft.

Een beta product zou ten eerste al nooit met een update meekomen, aangezien het en een beta en een betaald programma wordt.

Als je goed had gelezen, stond er dat het gaat om een programmaatje waarmee virussen kunnen worden herkend, waarschijnlijk vanwege de vele lekken die windows heeft, en nieuwe gebruikers al besmet zijn voordat ze er erg in hebben.

Geen idee waar het op je pc te vinden is trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Vandaag bij een collega op het werk geinstalleerd, werd nog aardig wat uitgehaald wat niet door Ad-aware of Spysweeper werd gevonden. Vind de snelheid in vergelijking met Spysweeper ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS gebruikt interessante techniek: http://www.viruslist.com/en/weblog?weblogid=157603439 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:36:

ietwat offtopic maar lees http://support.microsoft.com/?kbid=890830 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Pendaco schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:36:
dat programmaatje wat vandaag (12 jan) bij de windows update meekwam is totaal iets anders dan het nieuwe anti spyware programma van microsoft.

Een beta product zou ten eerste al nooit met een update meekomen, aangezien het en een beta en een betaald programma wordt.

Als je goed had gelezen, stond er dat het gaat om een programmaatje waarmee virussen kunnen worden herkend, waarschijnlijk vanwege de vele lekken die windows heeft, en nieuwe gebruikers al besmet zijn voordat ze er erg in hebben.

dank je wel

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Misschien een poll maken ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

uhm waarvoor :? Of je het een goed programma vindt of niet?
Ik denk dat je daar niets mee opschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

weet iemand hoe je uitzet dat dit programma met het opstarten ook opstart?
ik zet het volgens mij uit in het programma maar toch blijft ie opstarten bij het booten...
erg irritant want dat wil ik niet.
of kan het alleen via uitvoeren-> msconfig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Pretorian_ schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:43:
weet iemand hoe je uitzet dat dit programma met het opstarten ook opstart?
ik zet het volgens mij uit in het programma maar toch blijft ie opstarten bij het booten...
erg irritant want dat wil ik niet.
of kan het alleen via uitvoeren-> msconfig ?
Onder Options / Settings onder de tab Real Time Protection kan je dit uitzetten. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

pasta schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:44:
[...]

Onder Options / Settings onder de tab Real Time Protection kan je dit uitzetten. :)
Klopt, de optie zit er, maar bij mij pakte hij die niet en heb ik het zelf met regedit gedaan (windows 2000 kent geen msconfig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 03:24
interresant stukje ( paranoia strikes )
Al geef ik MS natuurlijk gelijk om "illegaal" gebruik tegen te gaan.
Maar de manier waarop laat soms te wensen over..

http://www.securityfocus.com/columnists/292

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta

pasta

Ondertitel

Mjah, er wordt gevraagd of je deze stap wil maken, dus voorlopig zie ik nog niet echt het probleem in. Daarnaast omdat het met Firefox geen gevaar vormt wegens ActiveX. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TWBMS schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:00:
interresant stukje ( paranoia strikes )
Al geef ik MS natuurlijk gelijk om "illegaal" gebruik tegen te gaan.
Maar de manier waarop laat soms te wensen over..

http://www.securityfocus.com/columnists/292
Editor's note: This column is in error. The download site for Microsoft's anti-virus software strongly encourages users to run the company's validation software, but does not require it. SecurityFocus apologizes for the mistake
Onzin dus. Paniek om niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste bevindingen van de beta van MS waren echt verbluffend. Zowieso vind ik het van MS een prima iniatief om zelf hun OS te gaan beschermen tegen spyware ipv dat derden dat moeten doen. Deze Spyware remover zou wel eens een nieuw tijdperk kunnen openen voor MS. Het programma is gebruiksvriendelijk, dus een eitje om te bedienen. En de realtime optie voor het detecteren van spyware prima te doen. Nu maar hopen dat ze dit programma verder gaan uitwerken met antivirus enzo. En het belangrijkste van al: het moet gratis blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
nog even een reactie van mijn kant, ik gebruikte deze dus ook tot vandaag, die anti spam van microsoft gooide na een scan mijn hele winsocket door de war, er was geen verbinding meer te krijgen met het internet.

mochten meer mensen hier last van krijgen dan is dit de oplossing, ga naar start, run , en type daar cmd, type nu vervolgens netsh Winsocket reset. en restart je pc.

mss hebben mensen hier iets aan in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even opletten met dit pakket. Of bevat Internet Explorer echt spyware?
http://www.bbspot.com/News/2005/01/microsoft_antispyware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

BBSpot is een site met humoristische artikelen. Het zijn grapjes. Het is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Laatst online: 11-09 20:36
Als ik het programma installeer gaat bij mij het internetten zo traag :'(
Zou dat van die realtime scan komen. :?

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat hij geen cookies detecteert. Ik had ook het idee dat internet trager
ging met de Microsoft beta. Maar ja ik heb ook (nog) maar 256Mb intern. Voorlopig
blijf ik bij Ad-aware die wel cookies weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik run nu Microsoft antispyware voor het eerst en hij vindt een suloads.popuppers in usta32.ini.

Spybot sd vond deze niet. Hmmm interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update de software zichzelf bij meerdere mensen niet? Op mijn systemen thuis geeft de autoupdater oude definities aan als meest huidige, maar op mijn werk heb ik toch echt al van de updater nieuwere definities gekregen. Wellicht nog een beta bugje?
Pagina: 1 2 3 Laatste