[Ervaringen] Windows Defender Beta *

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:13

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds ik het programma heb geïnstalleerd, doen mijn vier pop3 adressen het niet meer in Outlook. Andere typen doen het nog wel. waar ligt dit aan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me steekt vinger in de mond, en vervolgens in de lucht

Ja! .. probeer de settings eens na te lopen ... :P Met zo weinig informatie kunnen wij ook weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:13

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:23:
* timovd steekt vinger in de mond, en vervolgens in de lucht

Ja! .. probeer de settings eens na te lopen ... :P Met zo weinig informatie kunnen wij ook weinig :)
misschien dat het bij andere gebruikers ook voorkomt. Ik heb het iig nergens terug kunnen vinden.
offtopic:
PS. als je je vingers in je mond stopt, doe je ze dan ook helemaal in je keel?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timow schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:33:
offtopic:
PS. als je je vingers in je mond stopt, doe je ze dan ook helemaal in je keel?
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Op mijn werkcomputer werkt het netjes maar die is ook niet zo spyware gevoelig. Ik ga hem straks op mij thuiscomputer zetten om daar eens te testen. Even weldoende ronde bij de bekende warez sites en je zou zo een berg spyware hebben. Nu maar hopen dat hij ook echt werkt ;)

Toch jammer dat dit een programma wordt waarvoor je moet betalen. Maar ja, ze mogen het natuurlijk niet gratis maken. Want dan krijg je weer gezeur over oneerlijk concurrentie. En dat vinden we met z'n allen toch verschrikkelijk ;)

edit:

Op mijn thuiscomputer deed hij zijn werk goed. Ik heb meteen maar die vage active-x van MS gedelete ;) De scan had een false positive: Serv-U (FTP-server). Dat deed Kaspersky vroeger ook. Op zich goed dat hij waarschuwt maar de omschrijving kan beter. Meteen maar "always ignore" gekozen.

Ik ben er nog niet uit of dit nu veel beter is dan Spybot. Als het niet te duur is, is het wel een alternatief. Maar anders blijf ik toch bij Spybot.

[ Voor 32% gewijzigd door rtgo op 02-02-2005 13:57 ]

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
http://www.planet.nl/plan...ontentid=547845/sc=d0673b

stratpagina.nl word geblokaard als start site door dit prog volgens het artikel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik zag wel een melding ervan, maar geen mogelijkheid om het op te lossen:
Antispyware start automatisch met Windows op. Dat wil ik natuurlijk niet. Er is een mogelijkheid om bij de settings de Realtime Protection uit te schakelen (Enable the MAS Agents on startup wat je dan natuurlijk uitvinkt)
Maar hij start toch aldoor mee op.
Waarom wil ik dat ie niet mee opstart: ik ben van de *hou de taskbar rechtsonder zo leeg mogelijk-aliance* ;)
Verder: spyware? Wat is dat? (moz. tb en ff user)
Waarom heb je het er dan toch opstaan: ik vind het een mooi snel, klein progje om te 'bewijzen' dat mijn compu spyware free is :) Maar verder is het dus niet echt nodig.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb precies hetzelfde, spyware, ¿qué?, maar dan met IE en Outlook...
hangt dus niet af van de gebruikte browser/mailcliënt, maar van de mate van patches e.d. toepassen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
DaannO schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:15:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=547845/sc=d0673b

stratpagina.nl word geblokaard als start site door dit prog volgens het artikel...
Ik had het ook met mijn eigen zelfgemaakte startpagina, kreeg een 'possible browser hijack' melding, maar die kun je op 'always ignore' zetten, dan laat het programma die met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Letatcest schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:18:
Maar hij start toch aldoor mee op.
Dat is zo opgelost met msconfig? (onder windows 2000 effe zoeken hoe je het daar doet, denk dat [search=windows2000 msconfig] wel helpt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

och ja.. 8)7

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• grimson
  • Laatst online: 18-09 17:59

grimson

domeingrommer

Nieuwe Beta versie (beta refresh)

http://www.microsoft.com/...f62eda9671&DisplayLang=en
Since releasing Windows AntiSpyware (Beta) on January 6, 2005, we have received feedback from customers and have made enhancements to the software based on this feedback. We have enhanced some of the real-time protection agents, added new threat categories, and improved stability and performance. If you are using a previous version you can simply upgrade to the refreshed version. The version number of the refreshed version is 1.0.509. To check the version number, click About Microsoft AntiSpyware… on the Help menu.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Kijk is aan :) Dat is snel

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

KingCrash

Angry Rabbit

Net ook even geprobeerd. Van te voren een rondje ad-aware pro gedraaid. De Microsoft tool vond er nog 7 (!) meer die die keurig verwijderde..

Lijkt me zowaar een aardige tool van Microsoft...

Angry Rabbit

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
KingCrash schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:43:
Net ook even geprobeerd. Van te voren een rondje ad-aware pro gedraaid. De Microsoft tool vond er nog 7 (!) meer die die keurig verwijderde..

Lijkt me zowaar een aardige tool van Microsoft...
het is niet, "hoe meer hoe beter", maar "het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit". het is geen geheim dat deze tool nogal lustig dingen markeerd (startpagina.nl)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Ook maar eens gedownload. Werkt perfect :) Die blijft mooi runnen :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 09:06
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:22:
[...]
Onzin. Uit de help: "[i]Application Agent: Internet Explorer Third-Party Cookies
What does this Application Agent do?
als reactie op mijn bevinding dat de antispyware geen cookies detecteerd waar de GIANT antispyware (gekocht door MS) dat wel deed.

Ik was eigenlijk niet van plan op Brahiewahiewa te reageren maar ik zal even uitleggen wat Brahiewahiewa afdoet als onzin. Ik neem aan dat Brahiewahiewa de GIANT antispyware ook getest heeft? vast niet.

Hier een klein stukje microsoft commentaar:
http://www.microsoft.com/...are/currentcustomers.mspx
Cookie Detection and Removal. GIANT AntiSpyware detects and removes cookies from your computer. Because many Web sites require the use of cookies to enable a great user experience, Windows AntiSpyware (Beta) does not remove cookies.
.

Wat staat er dan in de help van de antispyware: Third party cookies die niet volgens de P3P standaard zijn worden gemonitord. Deze laatste cookies worden inderdaad dus aangepakt. Maar wat zijn deze P3P cookies. Een P3P compliant cookie is een cookie waarbij de verspreider van de cookies aangeeft wat hij met je gegevens doet. Het is dus GEEN bescherming tegen privacy schadende cookies.

Wat meer info over P3P:
http://www.epic.org/reports/prettypoorprivacy.html of
http://dollar.ecom.cmu.edu/p3pcritique/

En enige scepsis in het doen en laten van Microsoft is ook nooit weg. Is je al eens opgevallen van wat er allemaal informatie naar het antispy netwerk gestuurd wordt? Elke applicatie die zichzelf wil starten is bij voorbaat verdacht en deze informatie wordt door de software opgestuurd. Natuurlijk heeft microsoft geen kwaad in de zin O-) met alle informatie die ze verzamelen, maar privacy is bij mij heilig.

[ Voor 22% gewijzigd door Not_Disclosed op 17-02-2005 23:22 ]

A life lived in fear is a life half lived

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik ben ook wel zeer te vreden over dit progsel, de eerste beta wou soms niet loaden maar daar heeft die nieuwe build geen last van.

Snelheid is goed, bediening is goed en wat ie vind is goed. Dus hiermee zijn ze zeker een goede weg ingeslagen denk ik :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb inmiddels Spybot van mijn systemen afgeschopt en MS antispyware op autorun gezet. Ik vind het goed (maar wel onhandig) dat hij alle scripts blockt. Ook de system agents zijn erg goed. Jammer dat je als veilig bekend staande startup dingen niet direct vanaf de popup die je daarover krijgt kunt blokken. Bij hardnekkige dingen als qttask.exe (van Quicktime) zou dat toch wel handig zijn.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb al 1 bug gezien met MS AntiSpyware.
Met mijn Matrox double monitor videokaart krijg ik op mijn tweede linker beeldscherm een soort van Debugprogje te zien van MS Ant-Spyware, wat over de systray gaat ofzo? staat bovenaan me scherm ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat je de spyware definities update niet zo kunt instellen dat ze de update niet van het internet halen, maar vanaf een centrale computer in een netwerk.

Dat zou echt handig zijn voor bij mij op het werk. We hebben 154 laptop gebruikers die bijna allemaal last hebben van Spyware. Ik zou niet willen dat al deze 154 laptops het internet opgaan om vervolgens te "kijken" naar een update.

Liever 1x downloaden en op een centrale plek opslaan, waar vervolgens alle laptops hun nieuwe Spyware definities "ophalen".

Wellicht dat Microsoft dit in de toekomst (bijv. wanneer je moet betalen ) :) dit wel aanbiedt.

Misschien weet een van jullie dat wel.

Grtz,

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog een bugje ontdekt. Wanneer je bij running processes een proces killed, wordt de lijst van running processen (in elk geval bij mij) niet gerefreshed.

Of ben ik de enige die daar last van heeft?

Heb het ontdekt met het winamp proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 20:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik meen dat MS dit product gratis uitbrengt hoor bij de Final release ;).
Dit blijft gewoon een topproduct. Sinds SP2 is alles gewoon stukken veiliger ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:35:
Jammer dat je de spyware definities update niet zo kunt instellen dat ze de update niet van het internet halen, maar vanaf een centrale computer in een netwerk.
Je (gebruikers) kunnen ook scripts blokken die je remote aanbied/wil uitvoeren. Niet echt wenselijk. deze anti spyware is nog niet echt geschikt voor centraal beheerde plekken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:39:
[...]

Je (gebruikers) kunnen ook scripts blokken die je remote aanbied/wil uitvoeren. Niet echt wenselijk. deze anti spyware is nog niet echt geschikt voor centraal beheerde plekken.
klopt, er is geen enterprise ready versie

http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;892375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
<!-- Ik weet niet of deze voorbij is gekomen, maar hij blijft erg leuk :D

Afbeeldingslocatie: http://www.slyck.com/misc/spyware.jpg
Deze (clickable) screenshot circuleerd als hoax op het net.
Hier zie je dat Microsoft's AntiSpyware tool Mozilla als een thread ziet. Erg grappig ;)-->Voor grappige plaatjes hebben we de HK ;)

[ Voor 22% gewijzigd door pasta op 28-02-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 19:20
vraagje, dat microsoft spyware delete programma, is die niet goed genoeg? Die kan teminste ook real-time verwijderen?

Als ik weer bij iemand spyware moet verwijderen installeer ik gewoon die van MS en heeft altijd een gunstig effect.

Ik heb het alleen nog niet vergeleken met andere programma's, maar vooral dat real-time scanning vind ik voor veel gebruikers wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
ÜberWicked schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:13:
vraagje, dat microsoft spyware delete programma, is die niet goed genoeg? Die kan teminste ook real-time verwijderen?

Als ik weer bij iemand spyware moet verwijderen installeer ik gewoon die van MS en heeft altijd een gunstig effect.

Ik heb het alleen nog niet vergeleken met andere programma's, maar vooral dat real-time scanning vind ik voor veel gebruikers wel handig.
Je mag een maand proberen te surfen, emailen en wat je dan ook allemaal op internet wil doen met Microsoft Antispyware standaard geinstalleerd hebben staan, maar ik durf te wedden dat Hitman Pro dan nog vrij veel andere spyware vind. Heb ik namelijk de laatste 3 weken geprobeerd :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 19:20
BonzO schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:29:
[...]

Je mag een maand proberen te surfen, emailen en wat je dan ook allemaal op internet wil doen met Microsoft Antispyware standaard geinstalleerd hebben staan, maar ik durf te wedden dat Hitman Pro dan nog vrij veel andere spyware vind. Heb ik namelijk de laatste 3 weken geprobeerd :P .
Ok, zelf heb ik nooit spyware eigenlijk... waardoor weet ik niet.. ik surf naar best vage sites... wel met Firefox, dus ik weet niet hoe goed de realtime scanning van MS werkt, maar sloeg deze vaak bij jou alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik gebruik proggie al zinds het uit is, ik heb nog geen 1 melding gehad, en ik surf wel met internet explorer. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo veel op sites kom waar al dat soort dialers enzo omhoog komen. Eigenlijk om het goed te testen zou je dat soort sites moeten afstruinen met IE om te kijken of het ook echt goed werkt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 13:41
ÜberWicked schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:35:
Ok, zelf heb ik nooit spyware eigenlijk... waardoor weet ik niet.. ik surf naar best vage sites... wel met Firefox, dus ik weet niet hoe goed de realtime scanning van MS werkt, maar sloeg deze vaak bij jou alarm?
Bij mij slaat ie nu alleen alarm bij Opstart registry's dus opstart instellingen. Verder alleen bij adware bundlers zoals msnplus.. maar ik heb dat programma na een clean windows install als enige spyware programma, dat was 3 weken terug. Nu heb ik gister met Hitman pro gescand en die vond toch nog zo'n 30/40 objecten.

Maar dan kom ik wel eens op cr4ck sites :X , en mijn moeder/broer willen ook nog wel eens vage sites bezoeken en zomaar op ja of de Internet Explorer SP2 activex beveiligingsbalk klikken zodat de activex toch z'n gang kan gaan...

Dus hitman pro zou ik zeker nog naast Microsoft AntiSpyware draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Kun je die irritante bordjes (rechtsonder, schuiven omhoog) ook uitzetten of kleiner krijgen? ik word er gék van. Silent heet dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje die .exe bestand gedownload en geïnstalleerd...geen problemen tot dusver...maar als ik het programma wil gebruiken krijg ik een error code weet iemand of dat te maken heeft met het feit dat ik misschien een "corrupt" OS heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Ik heb het volgende probleem als Microsoft Anti Spyware is geinstalleerd:
- Op het moment dat ik een *.pif (jaa die zijn nodig voor de software die we hier gebruiken) geeft hij de melding dat hij het niet kan openen, omdat er volgens de scanner kwaadaardige software wordt geinstalleerd.... Weet één van jullie toevallig of je ergens kunt aangeven dat het bestand wél veilig is?

Op dit moment schakel ik de Anti Spyware tijdelijk even uit en dat werkt prima, maar is vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Ik ben benieuwd, hoeveel ram zuigt M$MS Antispyware in Realtime? En hoe zit het met zijn cpu usage?

[ Voor 8% gewijzigd door pasta op 07-04-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

StyleWarz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 11:52:
Ik ben benieuwd, hoeveel ram zuigt M$MS Antispyware in Realtime? En hoe zit het met zijn cpu usage?
Probeer het uit? Lijkt me niet zo moeilijk om er dan achter te komen. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
pasta schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:34:
[...]

Probeer het uit? Lijkt me niet zo moeilijk om er dan achter te komen. ;)
Ik zal het als ik thuis kom eens proberen dan... Maar ik dacht als iemand een indicatie kan geven, alles boven de 10mb voor realtime spyware vindt ik teveel imho...

(btw. vanwaar de $ -> S correctie :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

StyleWarz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:22:(btw. vanwaar de $ -> S correctie :p)
offtopic:
Het bedrijf heet Microsoft, en dat kort je af tot MS. Zie ook Windows Operating Systems - Policy :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
pasta schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:24:
[...]
offtopic:
Het bedrijf heet Microsoft, en dat kort je af tot MS. Zie ook Windows Operating Systems - Policy :)
Dan heb ik blijkbaar altijd de verkeerde boeken gelezen over dit bedrijf :+ Anyway, Ik zal me er in het vervolg aan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

groot nieuws vandaag:

Nu.nl:
DEN HAAG - Antispywarepaketten houden computers niet vrij van kwaadaardige programma's. Uit een test van de Consumentenbond blijkt dat slechts twee aanbieders "aardig" presteren. De overige elf onderzochte pakketten verwijderen minder dan 60 procent van de spionagesoftware.

Computers kunnen door onzorgvuldig surfgedrag besmet raken met spyware, oftewel ongewenste programma's die wachtwoorden, inlogcodes en andere persoonlijke gegevens stelen of inbellen naar dure telefoonnummers. Ook zijn er programma's die de pc ongevraagd bombarderen met reclameboodschappen en de computer traag en instabiel maken.

Verkopers van beveiligingssoftware zouden een niet-goed-geld-terug garantie moeten afgeven, stelt de Consumentenbond woensdag. "Desnoods moet de overheid dat afdwingen", aldus een woordvoerder.

Microsoft AntiSpyware, dat alleen nog in een testversie bestaat, kwam het beste uit de test en verwijderde 90 procent van de spyware. Hitman Pro kwam uit op 84 procent. "Maar de meerderheid scoort matig tot slecht."

De Consumentenbond constateerde verder dat de snelheid van een volledige scan sterk verschilt: van anderhalve minuut tot ruim anderhalf uur. De prijs van de antispywarepakketten verschilt van 80 euro tot gratis.

"Detectie van spyware staat nog in de kinderschoenen", luidt de conclusie van de bond. De onderzoekers noemen het opvallend dat juist de grote computerbeveiligers zoals McAfee en Symantec het laten afweten, software vaak niet het hele systeem controleert en goed advies over wat te doen met de aangetroffen spyware dat achterwege blijft.
T.Net FP:
Consumentenbond: MS AntiSpyware beter dan Hitman Pro

De Consumentenbond is na een test van dertien pakketten tegen spyware tot de conclusie gekomen dat Microsoft AntiSpyware het best schoonmaakt; 90% van de malafide software op het gebruikte testsysteem werd erdoor herkend en verwijderd. Microsoft nam eind vorig jaar de softwaremaker Giant Company over om het pakket in handen te krijgen, en is van plan om het na de bèta-fase gratis weg te geven. Dat dit voor veel mensen hard nodig is blijkt uit het feit dat de rest van de op dit moment beschikbare software onder de maat presteert. Alleen Hitman Pro wist in de buurt te komen met een totaalscore van 84%. Strict gezien is de nummer twee echter geen scanner, maar meer een script om automatisch een hele rits tools van derden aan te roepen. De (individuele) resultaten van de concurrenten liepen uiteen van 60% tot 'bijna niets', wat ze een eindbeoordeling van matig tot slecht oplevert. Dat geen enkel programma echt alles vindt en de kwaliteitsverschillen zo groot zijn is volgens de bond iets waar te weinig consumenten van op de hoogte zijn, en dat is iets dat men graag zou zien veranderen.
zeer opvallend dat MS in een beta stadium al beter presteert dan alle overig bij elkaar "hitman"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mooi toch? Het bewijs dat MS ook goede software kan afleveren, al denken sommige tweakers daar anders over.... (> m$, microshit, windhoos, e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:30
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 14:17:
zeer opvallend dat MS in een beta stadium al beter presteert dan alle overig bij elkaar "hitman"
Wel met dank aan Giant. ;)
http://www.giantcompany.com/p_antiSpyware.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
hier eerst ff spybot en adaware gedraaid..
vind MS AS er toch nog 2 waarvan ik nog nooit had gehoord:
AvenueMedia.DyFuCA Browser Plug-in
SearchSquire Adware

ben dus toch wel onder de indruk..
Vraag me nu alleen af hoe ik aan die 2 gekomen ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:32

DDX

vreemd trouwens dat het nu groot op mainpage van microsoft.com staat
terwijl het nogsteeds beta is

iig draait het bij mij op de pc's al een tijdje zonder problemen
(niet dat ooit last heb gehad van spyware, maar wel zo veilig)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb goede ervaringen met Microsoft Antispyware. Over het algemeen vind het veel meer dan adaware bij mij. De realtime agents laten hier en daar nog wel wat schieten merk ik.

Gaat dit trouwens een betaald product worden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Windows AntiSpyware (de naam is gewijzigd) zal een gratis product worden, maar voor het downloaden heb je wel een legale Windowsversie nodig (tenminste... je moet op de downloadpagina een ActiveX-component installeren, dat controle van je licentie mogelijk maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Laatst online: 00:35
ik draai al een tijdje MS AntiSpyware , zonder problemen echt mega goed programma maar sinds een week doet het tray icon heel raar soms hek er wel 10 staan , gaak er even overheen met me muis en zijn ze weer weg op 1 na want kheb de tray icon geactiveerd , ook als ik die uitschakel heb ik et nog steeds

hier een voorbeeld http://programmer.devil-strike.net/Temp/snap.jpg

weet iemand dit te verhelpen want kwil het programma niet de-instaleren , daar istie te goed voor maar dis is erg irritant

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een bekende bug die in de release versie verholpen zal zijn. Ik kan alleen niet meer vinden wwar ik dat gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 17-09 22:23

Wom

Ik gebruik hem ook al enige tijd naar volle tevredenheid. Was eerst gebruiker van Hitman Pro, maar ik merk dat de MS AntiSpyware er toch nog net wat meer uit haalt. Vind de interface ook prettig werken, ik kan zelfs mijn zusje ermee overweg laten gaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Heb MS Antispyware meerdere keren na updates weer uitgeprobeerd. Wanneer ik na instalatie mijn PC herstart duurt het openen van o.a mijn documenten/submappen en de verkenner erg lang (bijna 1 minuut)
Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand er een verklaring of oplossing voor.
Gebruik nu weer Hitman Pro naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Programma is fantastisch...

Toch heb ik enkele opmerkingen:

- Je kunt als user de instellingen van de admin aanpassen. Dit is niet wenselijk...
- Bij de laatste versie geeft hij wel aan de nieuwste definitie te installeren, maar vervolgens blijft de oude definitie gewoon staan.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb MS Antispyware meerdere keren na updates weer uitgeprobeerd. Wanneer ik na instalatie mijn PC herstart duurt het openen van o.a mijn documenten/submappen en de verkenner erg lang (bijna 1 minuut)
Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand er een verklaring of oplossing voor.
Gebruik nu weer Hitman Pro naar volle tevredenheid.
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad, alleen het opstarten van de 'Verkenner' duurde
een tijdje bij mij, als ik dezelfde map-inhoud opzocht via 'Deze Computer'.

Na nader onderzoek van mij blijk dit niet (alleen) in MS Anti Spyware te zitten,
ik heb m'n schijf geformatteerd, daarna MS Anti Spyware opnieuw geïnstalleerd
en nergens last van. Dus het is niet (alleen) MS Anti Spyware naar mijn weten
die dat veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Op zich vind ik het een best aardig programma...Alleen vind ik het erg jammer dat het programma mij niet kan vertellen welk proces ervoor zorgt dat er spyware geinstalleerd wordt...Zo wordt ik regelmatig als ik mijn pc opstart gewaarschuwd dat een of andere searchbar zich wil installen en of ie het moet tegen en verwijderen. Wel mooi dat ie voorkomt dat het geinstalleerd word alleen jammer dat het probleem zo niet bij de wortels aangepakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 17-09 15:33

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Omebas schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:34:
Op zich vind ik het een best aardig programma...Alleen vind ik het erg jammer dat het programma mij niet kan vertellen welk proces ervoor zorgt dat er spyware geinstalleerd wordt...Zo wordt ik regelmatig als ik mijn pc opstart gewaarschuwd dat een of andere searchbar zich wil installen en of ie het moet tegen en verwijderen. Wel mooi dat ie voorkomt dat het geinstalleerd word alleen jammer dat het probleem zo niet bij de wortels aangepakt kan worden.
Dit probleem ken ik, ik krijg regelmatig de melding dat coolwebsearch zich wil installeren. Vervolgens doe ik een volledige systeem scan met MS Antispyware en Ad-aware. Toch krijg ik regelmatig bij het opstarten de zelfde melding :/

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Welke virusscanner gebruik je? Klinkt alsof er een Trojan/Dropper op je PC staat. die hebben vaak als enige doel, spyware te installeren Heb er zelfs gezien, dat zodra je de spyware weghaalde, er meteen weer nieuwe werden gedownload!

Installeer eens BitDefender Free Edition. Ff updaten en dan scannen, die vind vrij veel Trojans en Droppers, evenals installers voor Spyware etc.
Verder zou ik ook SpywareBlaster installeren, die zorgt ervoor dat de meeste spyware niet eens gedownload kan worden!

[ Voor 14% gewijzigd door Klaus_1250 op 01-07-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:44:
Heb er zelfs gezien, dat zodra je de spyware weghaalde, er meteen weer nieuwe werden gedownload!
Wat je daar tegen kan doen is alle processen die er mee te maken hebben killen via taakbeheer (of hoe heet dat in de NL-versies van Windows). Als een spyware product automagisch die dingen terug zet moet het wel draaien natuurlijk. Als je die processen stopt, daarna anti-adware tools gebruikt en zelf wellicht nog het e.e.a. verwijderd schiet je al een heel stuk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 03:32:
[...]

Wat je daar tegen kan doen is alle processen die er mee te maken hebben killen via taakbeheer (of hoe heet dat in de NL-versies van Windows)..
Dat is nu juist de grap. Als MS antispyware je dan even zou vertellen welk process precies verantwoordelijk is voor die call, dan zou dit de opruiming een heel stuk simpeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Meestal hebben die k*tprogramma's twee processen die elkaar monitoren. Die kan je nooit tegelijk afslachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanaf begin een gebruiker van het programma, normaal ben ik niet zo'n fan van extra programma's die meedraaien maar nu ik t al een paar maanden draait eigenlijk niks meer dan los. Elke nacht een korte scan om 2 uur en autoupdate; prima! nu hopen dat het idd bij de final versie ook gratis blijft/wordt. Zou volgens mij van MS wel een goeie zet zijn om het imago van windows een beetje op te krikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Samen met Symantec Corporate Antivirus 10 draait het hier als een zonnetje.

Symantec houd lekker alle virusjes en scripts buiten de deur en Antispyware bekommert zich om de vage shit en andere zooi.

Ik vind dit stukje software echt een van de betere die MS de laatste jaren gemaakt heeft. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
mduijvendijk schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:03:
[...]

Dit probleem ken ik, ik krijg regelmatig de melding dat coolwebsearch zich wil installeren. Vervolgens doe ik een volledige systeem scan met MS Antispyware en Ad-aware. Toch krijg ik regelmatig bij het opstarten de zelfde melding :/
Belachelijk toch. Ik heb meer last van die microsoft popup dan de spyware zelf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Op mijn machine vindt AntiSpyware al weken een spyware definitie versie nummer 5737 (de oude versie is nr. 5725). Na de installatie van deze update blijft ie steeds zeuren dat ie de update wil installeren. De nieuwe versie wordt blijkbaar niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadVibes schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:34:
Op mijn machine vindt AntiSpyware al weken een spyware definitie versie nummer 5737 (de oude versie is nr. 5725). Na de installatie van deze update blijft ie steeds zeuren dat ie de update wil installeren. De nieuwe versie wordt blijkbaar niet geinstalleerd.
Dit is gefixed in de nieuwe release. Als je wil dat je spyware buiten de deur wordt gehouden moet je ook zorgen voor een recente versie natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Ik heb versie 1.0.614. Bij updates checken vind ie geen nieuwere versie vandaar dat ik niet geupdate heb. Is mijn verise niet de meest recente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich een goed pakket, vind veel, maar wat ik irritant vind is dat MSASB met popups komt waar gewone gebruikers geen kloot van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Laatst online: 00:35
Sc0tTy schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 03:05:
ik draai al een tijdje MS AntiSpyware , zonder problemen echt mega goed programma maar sinds een week doet het tray icon heel raar soms hek er wel 10 staan , gaak er even overheen met me muis en zijn ze weer weg op 1 na want kheb de tray icon geactiveerd , ook als ik die uitschakel heb ik et nog steeds

hier een voorbeeld http://programmer.devil-strike.net/Temp/snap.jpg

weet iemand dit te verhelpen want kwil het programma niet de-instaleren , daar istie te goed voor maar dis is erg irritant
ik weet de oorzaak hier nu van , het is Ultra mon , zodra ik die afsluit gebeurt dit niet meer , weet iemand een alternatief op ultramon want ik wil MS AS wel gebruiken

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• DDX

DDX

iemand trouwens ervaring met het draaien als poweruser ?
wat nml irritant is dat powerusers de updates niet zelf mogen installeren
(ze krijgen een error dat ze geen rechten hebben om de nieuwe versie te installeren)

is hier een oplossing voor ? (en dan heb ik weinig zin om langs alle pc's te lopen om dan handmatig run-as te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:32

iew

What the...?!

ik gebruik giant antispyware[is hetzelfde] spybot S&D en als antivirus AVG
met deze 3 blijf ik 99% vrij van spy en andere trojan add en dergelijke zooi...
AVG haalt namelijk niet alleen virussen maar ook trojans er tussenuit.
daarbij firefox en het is gelijk allemaal een stuk leuker geworden!
met deze setup heb ik eens wat gevaarlijke sites bezocht en ben ik is gaan klikken voten enz...
ik heb gemerkt dat deze 3 proggies erg goed werk leveren als het gaat om het direct detecteren van de rotzooi.
er van uit gaande dat er toch dingen naar binnen zijn gekropen hierna nog even alles laten scannen.
toch nog 3 niet zo risicovolle spyware gevonden verwijderd en klaar,alles loopt nog steeds als een zonnetje!!!

ben er best tevreden over maar het is niet het werk van MS zoals ook dos dat niet is!!!!

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18-09 19:37

bonzz.netninja

Niente baffi

uhm. en dat maakt wat precies uit?
max schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:06:
Samen met Symantec Corporate Antivirus 10 draait het hier als een zonnetje.

Symantec houd lekker alle virusjes en scripts buiten de deur en Antispyware bekommert zich om de vage shit en andere zooi.

Ik vind dit stukje software echt een van de betere die MS de laatste jaren gemaakt heeft. :)
idem... Ik vind het prachtig dat mensen ook andere software hebben, maar dit is toch het grote microsoft antuspyware beta topic.....

[ Voor 89% gewijzigd door bonzz.netninja op 23-09-2005 09:51 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:50:
uhm. en dat maakt wat precies uit?

[...]

idem... Ik vind het prachtig dat mensen ook andere software hebben, maar dit is toch het grote microsoft antuspyware beta topic.....
Hij werkt voor symantec :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wie? Ik?

I wish! :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 12:45

prime9391

Eat this

Ik heb ze allebei hitman pro en ms antispyware, ben meer tevreden over ms as, hitman pro blijft een onstabiel progje. maar hitman maakt wel meer schoon aan spyware. En ze draaien goed samen, en dah kan voorlopig nog wel ff:P

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdens het scannen met MS AntiSpyware vandaag kreeg ik dit :|

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nieuwemarkt/trojans.jpg
klik voor groot

MS AntiSpyware vond zelf niets
iemand enig idee wat iik hiervan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als reactie op het bericht "Nederland verantwoordelijk voor 9,2% van alle spyware" op T.net schreef JamesNL dat "Windows Defender de nieuwe naam [is] voor MS AntiSpyware". Weet iemand wat MS van plan is met de losse Anti-spyware? Gaat dit inderdaad verdwijnen, of wordt de beta ooit een 1.0?

Ik ben totaal niet van plan om Windows Defender te gaan gebruiken, maar vind Sygate Personal firewall + MS Antispyware + AVG Free een prima (en lekker lichte) cocktail. Zou jammer zijn als ik het weer zonder real-time antispyware moet gaan doen. (Voor realtime Ad-Aware, bijvoorbeeld, moet je betalen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:02
Het wordt een onderdeel van Onecare, wat volgens de geruchten zo'n 50 dollar per jaar gaat kosten.

Ik weet niet of hij ook nog los uitgebracht gaat worden. Maar op deze microsoft faq site staat als antwoord bij de derde vraag: "Windows AntiSpyware (Beta), subsequent beta versions, and the final release version will each be available at no additional charge for currently licensed Windows customers."

[ Voor 43% gewijzigd door sewer op 12-02-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Er staat zover ik lees, alleen dat het een andere naam krijgt.
En die naam klinkt vrij logisch met wat MS op het moment aan het doen is met vrij veel producten, bijv Windows Live Mail (Outlook achtige hotmail), Windows OneCare (Virus/Backup), Windows Live Messenger (aka MSN 8 ) Windows Live Local (MSN Maps) en nog veel meer van die namen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Heeft iemand al de nieuwe WindowsDefender (Beta 2) uitgeprobeerd? ik moet nog even updaten van beta 1 naar 2, ik moet zeggen 1 was al prima ik hoop dat 2 nog beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 15:59
SithWarrior schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 12:05:
Heeft iemand al de nieuwe WindowsDefender (Beta 2) uitgeprobeerd? ik moet nog even updaten van beta 1 naar 2, ik moet zeggen 1 was al prima ik hoop dat 2 nog beter is :)
Ik heb hem hier geinstalleerd. Hij geeft nu aan dat er al 19 dagen geen updates zijn geweest. Het is gewoon MS AntiSpyware in Vista jasje zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 19:36
Welke taalversie van Windows heb je dan? Ik krijg een foutmelding over een een groep "users" die er niet is. Kan dat liggen aan het feit dat ik de nederlandse versie draai, waar het "gebruikers" is.
Kan via remote desktop niet met Virtual PC gaan spelen, daar heb ik een EN en NL versie van XP geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:09
Die groep zal hij wel op GIUD checken en niet op de 'label' van die groep. Anders moeten ze voor alle 125 andere talen van windows ook andere defender-versies maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Lijkt me ook wel, ik zal t nog eens opnieuw proberen, en dan een screenshot maken van de foutmelding.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rvandenekker/defender_error.png
(hmm, wel huge. Kan het anders, of hebben jullie er geen last van?)

[ Voor 49% gewijzigd door Ascathon op 14-02-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Laatst online: 18-09 09:13

TwoR

Gekleurde stippen

Ascathon schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:10:
Welke taalversie van Windows heb je dan? Ik krijg een foutmelding over een een groep "users" die er niet is. Kan dat liggen aan het feit dat ik de nederlandse versie draai, waar het "gebruikers" is.
Kan via remote desktop niet met Virtual PC gaan spelen, daar heb ik een EN en NL versie van XP geinstalled.
Die melding krijg ik inderdaad ook en inderdaad ook een NL versie. Als het dat zou zijn wel jammer dat ze niet even een normale message geven dat je de verkeerde taal hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij geeft die fout bij Creating Folders. Zeker van dat je geen rare rechten hebt staan op je Program Files of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik neem aan dat het programma zich installeert onder het huidige account, en gezien ik gewoon bij de Administrator groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hem het hier snel even erop gegooid. Installatie gaat normaal, maar tijdens het scannen crashed hij.
We zullen het maar op houden dat het nog steeds een beta is zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Laatst online: 18-09 09:13

TwoR

Gekleurde stippen

Fire69 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:35:
Hem het hier snel even erop gegooid. Installatie gaat normaal, maar tijdens het scannen crashed hij.
We zullen het maar op houden dat het nog steeds een beta is zeker? :)
Welke windows versie en taal draai je ??

offtopic:
De url in je sig is dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
XP-SP2 English

offtopic:
Dat zal je met Skinny moeten uitvechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

heeft iemand inmiddels Windows Defender al installed ?
(de beta 2.0 hiervan zover ik begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Laatst online: 18-09 17:10

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb hem vandaag proberen te installeren op 2 windows XP pro systemen, een NL versie de andere UK.
Beide kwamen bij 75% van de install met een Error 1609.

**Ga er morgen eens achteraan wat dat kan zijn.**

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

installatie (upgrade) ging hier net zonder problemen
alleen mis ik een icoontje in mijn taakbalk
(ook nergens een setting voor kunnen vinden in het programma)

beetje jammer als je niet snel kan zien of de service draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-spawn schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:52:
Ik heb hem vandaag proberen te installeren op 2 windows XP pro systemen, een NL versie de andere UK.
Beide kwamen bij 75% van de install met een Error 1609.

**Ga er morgen eens achteraan wat dat kan zijn.**
Hier dezelfde error op een net schoon geïnstalleerde XP SP2 NL. Ik ga zo nog een keertje herstarten om te kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:57:
[...]

Hier dezelfde error op een net schoon geïnstalleerde XP SP2 NL. Ik ga zo nog een keertje herstarten om te kijken of dat helpt
En jawel, ook hier dezelfde melding :( ...

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/599/foutmelding3yl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

inmiddels op 4 pc's installed hier
totaal geen problemen (windows xp sp2 engels)

hangen wel allemaal in een domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
OPLOSSING voor error 1609:

Van neowin geplukt :P

This is an installer bug if you are not running non-English Windows version. This is my workaround:
1. (Start -> Run...) net localgroup Users /add
2. Install WindowsDefender.msi.
3. (Start -> Run...) net localgroup Users /delete

(Zit er overigens nog een soort van real-time protectie in?)

[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 14-02-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 05:01

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:32:
tijdens het scannen met MS AntiSpyware vandaag kreeg ik dit :|

[afbeelding]
klik voor groot

MS AntiSpyware vond zelf niets
iemand enig idee wat iik hiervan moet denken?
Geen idee, ik kan het niet lezen aangezien de link naar het grote plaatje niet werkt... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 08:05
@Ascathon

Ik heb het probleem tijdens de installatie opgelost door een gebruiker users aan te maken en deze lid te maken van de groep administrators.
De foutmelding heeft ie niet meer gegeven.

Hij is nu bezig met een Quick Scan tot nog toe niet vast gelopen overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Intressant, kan je hem hierna wel weer weg gooien? (die gebruiker, en dat het programma dan nog wel werkt)

[ Voor 36% gewijzigd door SithWarrior op 14-02-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ook een oplossing ;)
Maar het ligt in ieder geval aan de taal. Heb Engels en Nederlands geprobeerd (schone installatie in Virtual PC). In de EN versie is het dus gelukt, hetzelfde als op stage. In de NL versie lukt het dus niet. Ik zal dan ook maar een gebruiker "users" aanmaken.
Heb over die probleem niks gelezen op de site van Microsoft. Bij Anti-spyware stond bij dat het alleen voor EN versies van Windows was. Maar hij installeerde toch onder NL versie. Nu staat dat er dus niet bij...

Edit:
Heb ook gebruiker "users" aangemaakt. Deze overigens na installatie weer verwijderd. Programma blijft (voorlopig) werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 15-02-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Anti spyware werkte prima onder NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:52:
[...]

Geen idee, ik kan het niet lezen aangezien de link naar het grote plaatje niet werkt... :)
't is ook al lang opgelost ;)
't was een bedenkelijk .zip bestand dat in de cache directory van Java Runtime Environment zat en door MS Antispyware werd uitgepakt in een temp folder om te scannen en daardoor werd de applicatie door McAfee herkend als virusverspreider 8)7
Pagina: 1 2 3 Laatste