[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan 256MB, 512MB en 1GB unbuffered of non-ECC DDR DIMMS erin doen.

Als je 1 geheugen plak erin doet zet hem dan in het DIMM_B1 slot.
Als je 2 geheugen plakjes erin doet plaats die dan in DIMM_A1 en DIMM_B1.
Installeer alleen geheugen met dezelfde Cas latency voor optimale compabiliteit.

met andere woorden .. RTFM >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Zo net betaald bij sww computer... nu maar hopen dat ze hem vandaag of morgen op de post gooien :P (dan nog w88 ik heb nog geen proc nwe schijven en mem ;) zelfs nog geen pci-e graka :P) Dus dat wordt van de week weer geld uitgeven ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:43:
Je kan 256MB, 512MB en 1GB unbuffered of non-ECC DDR DIMMS erin doen.

Als je 1 geheugen plak erin doet zet hem dan in het DIMM_B1 slot.
Als je 2 geheugen plakjes erin doet plaats die dan in DIMM_A1 en DIMM_B1.
Installeer alleen geheugen met dezelfde Cas latency voor optimale compabiliteit.

met andere woorden .. RTFM >:)
Das een reply voor mijn ? RTFM hoeft niet, dat heb ik gedaan, en in welke slot het moet weet ik, maar het probleem is dus dat die het niet doet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mickman schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:37:
[...]

Uhm, veel mensen hebben tijden gewacht op de nforce4 chipset moederborden en waarom?

ondersteuning pci-express voor AMD platform.

de A8V-E Deluxe is met de K8T800 chipset uitgerust. Die is van de vorige generatie net als de Nforce3. Niet dat hij oud is hoor! De opvolger is de K8T890 welke ook pci-express ondersteunt voor AMD.

Voor de rest zijn er natuurlijk wat nieuwere features bijgekomen. Welke dat allemaal zijn kan ik zo niet opnoemen, maar op de site van Asus kan je daar alles over vinden.
uuh... kijk eens goed naar die A8V-E deluxe...
JA!..dat is een moederbord met de K8T890 en PCI-Express :>

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35
Zijn er hier meer mensen die bios versie 1003.005 draaien ?
Heb nu de laatste 3 dagen echt super veel last van het niet coldbooten :'(
Moet ik CMOS clearen en dan wil die weer is opstarten, waarna die aangeeft CMOS checksum error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
T-Blizzard schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:48:
Moet ik CMOS clearen en dan wil die weer is opstarten, waarna die aangeeft CMOS checksum error.
Ja 1003.005 is niet goed, ik had het zelfde probleem, ben nu weer terug bij 1002. versie 1003.004 heeft het probleem schijnbaar niet. Die ga ik er het weekend even opzetten.
Dus even 1003.004 of 1002 terug flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Nou.. ik had een Asus A8N-SLI Deluxe bij hardware concurrent bestelt voor €150 geloof ik. Dit duurde te lang, en heb de bestelling maar geanuleerd.

Ik heb nu dat moederbord bij Com4 appart laten leggen, zodat ik hem zo snel mogelijk kan ophalen :P Alleen moet ik nu €174 betalen. Maar dat heb ik er wel voor over :) .
Nu hoef ik tenminste geen verzendkosten te betalen :P Lekker dicht bij mijn huis :)

Maar weeet iemand of dit geheugen gaat werken op een Deluxe versie:
Kingston PC 2700 256Mb.

Dit is namelijk het enigste DDR geheugen dat ik op dit moment hier heb liggen. Dit word later wel geupgrade naar PC 3200 geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Kan iemand mij misschien nog vertellen wat je hier: Silicon Image 3114R RAID controller:
- 4 x Serial ATA with RAID0, 1, 0+1, and RAID5 aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:12:
Nou.. ik had een Asus A8N-SLI Deluxe bij hardware concurrent bestelt voor €150 geloof ik. Dit duurde te lang, en heb de bestelling maar geanuleerd.

Ik heb nu dat moederbord bij Com4 appart laten leggen, zodat ik hem zo snel mogelijk kan ophalen :P Alleen moet ik nu €174 betalen. Maar dat heb ik er wel voor over :) .
Nu hoef ik tenminste geen verzendkosten te betalen :P Lekker dicht bij mijn huis :)

Maar weeet iemand of dit geheugen gaat werken op een Deluxe versie:
Kingston PC 2700 256Mb.

Dit is namelijk het enigste DDR geheugen dat ik op dit moment hier heb liggen. Dit word later wel geupgrade naar PC 3200 geheugen :)
Ja, dat geheugen past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Kaastosti schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:17:
Ik zie niet in waarom ik voor het DFI bord zou kiezen boven de Asus. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik van nature (door ervaring met verschillende borden) een pro-Asus houding heb, maar als ik naar de specificaties kijk biedt dit mamaplankje niets meer dan de Asus variant. Ja ok, meer felle kleurtjes, maar daar houdt het dan ook voor zover ik heb kunnen vinden bij op.
Heb je al wel eens gekeken naar de overclock specs van dit bordje ?
2.1V op de CPU
4V op het geheugen
1.8V op de chip en 1.5V op de htt bis
Cmos reloaded
Misschien alleen wat jammer van de weinig kabels en de rare lay-out ('k denk niet dat daar een zalman op past als je iets in je PCI-e 4x slot hebt zitten)

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk moederbord is beter? De ASUS A8N-SLI of de MSI K8N Neo4 Platinum ?

Modbreak:Check dit: Welk moederbord moet ik nemen?

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 08-01-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Tjek de reviews in de TS en dan met name die van www.hardware.info daar worden ze vergeleken in het Nederlands ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 23:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Over die Sil Raid5 controller: je krijgt een RAID5 mogelijkheid onboard erbij. Die vind je niet in NVRAID.
Over het verschil met de MSI weet ik weinig te zeggen, maar dat is toch allemaal op internet uitgebreid te vinden?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten, waar hebben jullie die moederbordjes vandaan ? (A8N-SLI)
Ze zijn nergens op voorraad en sommige sites zeggen zelfs dat ze tot nu toe nog nergens geleverd zijn.

Als iemand mij kan vertellen waar ik een Asus A8N-SLI kan vinden en ook daadwerkelijk kan binnenkrijgen, dan zou ik heel blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

een aantal posts hierboven kan je lezen dat ik hem bij sww.nl heb besteld :) Ik hoop dat ie maandag binnenkomt. (wel de DeLuxe)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:18:
Gasten, waar hebben jullie die moederbordjes vandaan ? (A8N-SLI)
Ze zijn nergens op voorraad en sommige sites zeggen zelfs dat ze tot nu toe nog nergens geleverd zijn.

Als iemand mij kan vertellen waar ik een Asus A8N-SLI kan vinden en ook daadwerkelijk kan binnenkrijgen, dan zou ik heel blij zijn.
Check: www.perfect-systems.nl Staat bij aanbiedingen en op voorraad(wel de deluxe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 23:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb de mijne via Informatique bemachtigd. Ik had hem al op 6 december daar besteld en kreeg een van de eerste die binnenkwamen (23 december geloof ik). Er is zoveel vraag naar dat er een lange wachtrij van pre-orders is bij een hoop winkels. De moederborden worden echter wel degelijk al geleverd.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Azerty heeft ze nu op voorraad. Heb er zojuist 1 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em ook besteld bij AZERTY.
Nu nog sparen voor de rest van de computer :P:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Hmm, volgens mij heb ik ook geluk gehad :D. Heb hem net besteld bij salland automatisering. Want er stond ineens voorraad. 5 min na mijn bestelling staat ie in mijn orderstatus op gereserveerd en op de site ineens weer levertijd onbekend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Laatst online: 20-06-2024
Das mooi om te horen, dan hoef ik alleen nog maar geld te zoeken voor een nieuwe PCI-E graka. Daarna nieuw ram.
Ik denk zelf dat ik er gewoon een simpele graka in donder:P
Ik speel namelijk toch geen games op mijn eigen PC :)

[ Voor 9% gewijzigd door AMDathlonxp op 07-01-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom koop je dan in hemelsnaam een nForce 4 mobo met SLI |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 10-09 09:57
Gebruik je het slot niet voor SLI, dan kan je het altijd als gewoon PCI-E slot gebruiken.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk moederbord is over het algemeen beter. Een MSI, of een ASUS moederbord? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de MSI K8N Diamond en de ASUS A8N-SLI DELUXE. De benchmarks zijn zowat identiek. Wie geeft mij advies?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Damn...heb in 2 dagen deze vragen over MSI of Asus al duizend keer voorbij zien komen :/
Algemeen beter? Beide moederborden zijn echt aan elkaar gewaagd, soms presteert die MSI weer beter dan de Asus.
In praktijk merk je echt geen verschil hoor!...ga dus voor de beste prijs/kwaliteit.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Probleem:

Als ik IIS installeer dan krijg ik iedere keer BSOD's. De nForce 4 chipset draait namelijk zelf een webserver op localhost en dit resulteert in IRQ conflicten met http.sys.

Aangezien ik dit alleen kon oplossen met een complete reïnstall (lang leve system restore }:O), vroeg ik me af of IIS wel geïnstalleerd kan worden als de nVidia Firewall niet geïnstalleerd wordt.

Ok na een volledige reinstall dacht ik het dus te hebben, windows werkte perfect, ik had alleen nog niet IIS geïnstalleerd, wat ik dus ook niet ging doen....

Toen dacht ik, ow wacht mijn printer moet nog. Ik plug de USB stekker erin, en BAM BSOD! Eruit gehaald ect, opnieuw opgestart etc, veilige modus weer proberen... Mijn Windows is weer onherstelbaar naar de knoppen... het is dus mijn mooie USB controller die voor het IRQ conflict zorgt. Ik heb geprobeerd de USB volledig uit te schakelen, maar dit helpt niet. Iemand anders waarbij de USB driver raar doet of dit probleem heeft (IRQ no less or equal en critical error http.sys) :( Ik hoop dat er snel WHQL certified drivers zijn voor dit mobo...

[ Voor 61% gewijzigd door jprommen op 08-01-2005 10:41 . Reden: weer wat meer getest ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
BTW De Zalman VF700 past prima in SLI itt tot wat wordt beweerd in de startpost, zie de mooie foto's van SmokeyTheBandit in het Zalman VF700 topic in DHO&C.

[ Voor 6% gewijzigd door jprommen op 07-01-2005 22:30 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

De lijst met compatible geheugen is hartstikke mooi. Maar welk geheugen is nu het allerbeste op dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
voor de mensen die dit bord nog zoeken, mijn bord woensdag bij computerland gereserveerd, hadden er namelijk nog 2 op voorraad. Gisteren op laten halen door een maat van me en die zei dat er nog een aardige hoeveelheid aan deluxe versies lag. Heb het hier over computerland Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
T-Blizzard schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:48:
Ik heb helemaal nergens last van met deze BIOS werkt perfect. Ik heb dan ook een Winchester CPU misschien dat dat uitmaakt (En de reden is waarom SLI niet werkt :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Stinger666 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 03:53:
[...]

Ik heb helemaal nergens last van met deze BIOS werkt perfect. Ik heb dan ook een Winchester CPU misschien dat dat uitmaakt (En de reden is waarom SLI niet werkt :? )
Bij mij werkt SLI perfect met de winchester cpu, ik gebruik 004.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, kweet niet wie er zei dat SLI niet werkt enzo ... Ik heb even 3D mark '05 gedaan:

6622 3D marks _/-\o_ _/-\o_

Specs in mn sig.

Videokaarten zijn beetje overclockt (560 mhz / 1,1 ghz) Ik heb hem ZE 8) al een keer stabiel gehad op 575 mhz / 1,20 ghz ... dus score kan nog hoger worden.

:9 :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde opstarttijd is als je van de raid controllers gebruik maakt? Mijn P4P800 deluxe doet er aardig lang over om de schijven in raid te initialiseren en dat vind ik erg irrtiant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet iig dat de Silicon Image Raid controller bij mij ook lang doet over opstarten .. die heb ik dus ook snel uitgezet in de bios >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:27:
Ik weet iig dat de Silicon Image Raid controller bij mij ook lang doet over opstarten .. die heb ik dus ook snel uitgezet in de bios >:)
Kun je mij alsjeblieft vertellen hoe je dat gedaan hebt? Ik word er gek van ... :(

EDIT: Tis gelukt .. booten gaat nu "iets" sneller 8) 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok je moet effe je bios in gaan en ga naar :

- Advanced
- Onboard Device blabla.....
- Zet de silicon SATA controller uit [disable]

en dat was het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
jprommen2 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:27:
Probleem:

...

Toen dacht ik, ow wacht mijn printer moet nog. Ik plug de USB stekker erin, en BAM BSOD! Eruit gehaald ect, opnieuw opgestart etc, veilige modus weer proberen... Mijn Windows is weer onherstelbaar naar de knoppen... het is dus mijn mooie USB controller die voor het IRQ conflict zorgt. Ik heb geprobeerd de USB volledig uit te schakelen, maar dit helpt niet. Iemand anders waarbij de USB driver raar doet of dit probleem heeft (IRQ no less or equal en critical error http.sys) :( Ik hoop dat er snel WHQL certified drivers zijn voor dit mobo...
Ik heb dus een volledige reinstall gedaan met een paar veranderingen:
1) PNP OS in bios op No gezet
2) De niet correct geïnstalleerde/herkende USB driver in hardware overview (Vraagteken in hardwareoverzicht) netjes onbemoeid laten staan < Als je RMB hierop doet en Update driver klikt corrigeert hij dit en wordt het apparaat 'wel' herkend. Volgens mij gaat het hier dus mis!

I.i.g. lijkt hij nu niet meer te crashen. Ik hoor het nog steeds graag als andere ook problemen hebben met USB. Ik heb hier twee A8N-SLI borden met hetzelfde probleem dus het ligt niet aan het defect zijn van het mobo.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:40:
Euhm, kweet niet wie er zei dat SLI niet werkt enzo ... Ik heb even 3D mark '05 gedaan:

6622 3D marks _/-\o_ _/-\o_

Specs in mn sig.

Videokaarten zijn beetje overclockt (560 mhz / 1,1 ghz) Ik heb hem ZE 8) al een keer stabiel gehad op 575 mhz / 1,20 ghz ... dus score kan nog hoger worden.

:9 :P
Ik weet niet wie er de rest van de draad niet leest voor die uitvoerig zijn eigen scores post waarbij SLI wel werkt. Waarschijnlijk heb je geen CLub3D kaarten ;)
En er zijn meer mensen waarbij het wel werkt als waarbij het niet werkt. Maar je scores zijn goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waneeer kan ik mijn NON-DELUXE ASUS A8N-SLI moederbord verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zowiezo na et weekend :P.
Heb even gevraagd bij wat shops.... zal dus ongeveer anderhalve week gaan duren voordat die NonDeluxe versie weer op voorraad is. Wordt vast wel eerder, die shops willen gewoon een zekerheidmarge

Kga trouwens ook maar voor de NonDeluxe versie denk ik... wat gepaster voor mij, alhoewel het "maar" 19 euro scheelt tussen de versies... voor mij in ieder geval niet erg veel, en vind Post Reporter wel erg geil :P, en vooral extra Gigabit Lan is handig. Kben benieuwd hoe de prijzen zich verder gaan ontwikkelen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Yellowneck op 08-01-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de DELUXE versie persoonlijk wat overbodig. De extra functies gebruik je toch nauwelijks :7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

heeft de non deluxe nu wel of niet NCQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Beun_de_Haas schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:19:
Wel

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes eindelijk het mobo is binnen (deluxe) nu enkel nog ne 6800gt en de processor
zal ondertussen al beginnen met de handleiding te lezen
als alles binne is laat ik het wel weten met bench en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet meer uit... Installatie van Windows XP gaat iedere keer fout, systeem geeft aan dat het kopieren van bestanden tijdens de installatie mislukt en geeft dan een vage bsod met een irq less or equal verhaal.

Kan dit aan het geheugen liggen? Ben bang dat ik het verkeerde geheugen heb...
Het is Corsair TWINX1024-3200LLPT 2x512MB 400MHZ (2x512MB, 400MHZ, CAS 2-3-2-6, U, , 16 CHIPS, 2 BANKS).

Wie weet het???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:55:
Ik kom er niet meer uit... Installatie van Windows XP gaat iedere keer fout, systeem geeft aan dat het kopieren van bestanden tijdens de installatie mislukt en geeft dan een vage bsod met een irq less or equal verhaal.

Het is Corsair TWINX1024-3200LLPT 2x512MB 400MHZ (2x512MB, 400MHZ, CAS 2-3-2-6, U, , 16 CHIPS, 2 BANKS).

Wie weet het???
Heb je een Windows XP install incl SP2? Want ik kreeg dezelfde BSOD met de 'zogenaamde' goede USB driver van SP2.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb ook mazzel gehad. Gisteren hadden ze een paar Deluxes binnen gehad bij Yorcom. :D
Het OCZ EL PC3200 Platinum Rev 2 kan ook op de lijst van compatible geheugen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Mijn geheugen staat er ook nog niet op:

Kingston KHX3200ULK2/1G Matched pair (2x 512 MB)

(Deze werkt dus prima)

[ Voor 13% gewijzigd door jprommen op 08-01-2005 16:34 ]

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35
Heb even dat dingen gewijzigd in de startpost (heb het de laaste tijd druk gehad). Nu ook een link van ASUS met de werkende SLI VGA cards.

Als iemand nog tips heeft meld ze dan :D

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ik heb nu ook sinds een paar dagen de a8n sli deluxe, met een 3000+ erop. Ik vind dat hij best wel koel blijft of is dit normaal voor een athlon 64? En wat voor temps halen jullie hier met de nieuwe 939 cpu's?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Laatst online: 11-09 05:35
master_viper schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:55:
Ik heb nu ook sinds een paar dagen de a8n sli deluxe, met een 3000+ erop. Ik vind dat hij best wel koel blijft of is dit normaal voor een athlon 64? En wat voor temps halen jullie hier met de nieuwe 939 cpu's?
De mijne blijft op stock cooling en stock speeds idle 30 graden, laast was de fan eraf gevallen (heb redelijk goeie airflow in mijn kast) en hij bleef onder de 39 graden :D voor 3 uur lang

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:19:
Wat is ncq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Gooooogle ;)

What is NCQ

Native Command Queuing

Er is ook veel info te vinden op GOT en de frontpage :)

[ Voor 12% gewijzigd door Freemann op 08-01-2005 17:53 . Reden: iets te laat ]

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moonieb schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:55:

Wie weet het???
Heb je een Windows XP install incl SP2? Want ik kreeg dezelfde BSOD met de 'zogenaamde' goede USB driver van SP2.
@jprommen2:Het is Windows Media Center 2005, dus in feite ook XP met service pack 2. Kreeg je dus ook fouten met kopieren tijdens de installatie?

Ik begin langzaam te flippen hier... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in elkaar gezet :)

Asus A8N-SLI Deluxe
Athlon64 3500+ (kreeg n Newcastle, terwijl ik n Winchester besteld heb, dus daar nog even over bellen :( )
2x 1GB Corsair TWINX2048-3200C2PT (mag ook aan de lijst van geschikt geheugen toegevoegd worden :) )
XFX Geforce 6600GT
IBM 250GB s-ata schijf
..en nog wat andere meuk.

Eerste indrukken zijn erg positief, alles is lekker snel en stabiel. Ik heb enkel wat problemen met de Nvidia chipset drivers. Welke raden jullie mij aan?

[ Voor 4% gewijzigd door FatalError op 08-01-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:58:
[...]

[...]

@jprommen2:Het is Windows Media Center 2005, dus in feite ook XP met service pack 2. Kreeg je dus ook fouten met kopieren tijdens de installatie?

Ik begin langzaam te flippen hier... 8)7
Ik heb er ook WinXP MCE 2005 op geïnstalleerd omdat mijn originele geslipstreamde WinXP met SP2 foutmeldingen gaf. MCE 2005 installeren ging bij mij zonder problemen of foutmeldingen tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De pci verianten van de 6800 zijn ook nergens meer op voorraad
heb je eindelijk geld, kun je het niet kopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Dit is iig een vergelijking tussen de SIL3114 en 2 andere controlers:
http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=r52005&page=1

En die onboard doet het nog zo slecht niet _/-\o_

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
Pensmaster-B schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:20:
De pci verianten van de 6800 zijn ook nergens meer op voorraad
heb je eindelijk geld, kun je het niet kopen :|
Ik heb nu precies hetzelfde :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Aangezien mijn huidige moederbord nogal brak is , moet ik upgraden. Ik dacht aan dit moederbord omdat ik meteen de overstap op pci-e wil maken met het oog op de toekomst en voor een amd 64 processor ga. Dit betekend ook dat ik een nieuwe videokaart nodig heb: dus ik neem een radeon x300 als hij maar niet trager is al mijn huidig geforce 4 ti 4200.

Maar nu mijn vraag aangezien ik zo goedkoop mogelijk uit wil zijn. Ik heb in mijn oude computer 2 geheugenbankjes van 256mb toshiba pc 2100 DDR ram zitten. Nu las ik in de topic start:

Memory
- Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.
- Supports a maximum memory size up to 4GB with ECC/non-ECC.
- Supports Dual-Channel

Ik ben dus benieuwd of mijn geheugen hier op zou werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de ASUS A8N-SLI + Athlon 3000 (s939) kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:05:
Weet iemand waar ik de ASUS A8N-SLI + Athlon 3000 (s939) kan bestellen?
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp (tip: lees eens wat Faq's zodat niet 100% van al je topics gesloten wordt)

Hardfreak: Hartstikke bedankt voor de link :)

Zo te lezen kan je dus niet vanaf Raid-5 booten :/
Heeft iemand ervaring met raid 5 ? (Spelletjes+Downloaden (decoden met grabit) gaat het met name om). Gaat mij niet zozeer om getalletjes maar hoe je het als gebruiker ervaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:45:
Ok heb ze net gemoteerd en werken perfect op PCI-X ;) ondanks de melding dat het niet zou kunnen ;)

Zal zo ff picz uppen voor jullie ;)

[edit]

Zoals beloofd de picz ! :*)

Uiterraard high-res :) :*)

Before

http://home.quicknet.nl/q...elaar/SLI/SLI_VF700_1.JPG

http://home.quicknet.nl/q...elaar/SLI/SLI_VF700_2.JPG

After

http://home.quicknet.nl/q...elaar/SLI/SLI_VF700_3.JPG

Zo ziet het er gemonteerd en werkende uit ;) :)

http://home.quicknet.nl/q...elaar/SLI/SLI_VF700_4.JPG

Het geluidsniveau is stukken en stukken minder als de standaard koelers :) _/-\o_

P.S. Let niet op de rommel deze kast is een tijdelijk oplossing tot ik me nieuwe project af heb ;)

Modbreak:Plaatjes van 2000+ pixels breed posten heeft natuurlijk niet echt veel zin he.
Maak maar fatsoenlijke thumbnails.
Hierbij de post van Smokey met links naar mooie foto's met SLI + VF700. Mijn VF700's zijn onderweg :)

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 08:10
Heb net een nieuw systeempje in elkaar gezet maar ik heb nu een SATA schijf erbij gekocht. Ik begon te vermoeden dat 1 schijf in SATA niet mogelijk zou zijn maar dat blijkt onzin te zijn. Ik weet bij god niet hoe ik het moet installeren heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga nu even het boekje rondneuzen maar er wordt steeds gesproken over RAID maar RAID is toch voor meer dan 1 harde schijf? en maakt het uit of je hem in slot 1 2 3 of 4 hebt. Ik heb hem namelijk in 3.

Nou zie ik dat je SATA_RAID hebt en gewon SATA. Ik heb hem gewoon in SATA3 gestopt. Daarbij heb ik van de voeding SATA op harde schijf gezet (Tagan 480W)

[ Voor 15% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Laatst online: 03-09 00:08
Stinger666 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:46:Die zou ik juist niet kopen voordat Club3D en Asus hun SLI met deze kaarten werkend hebben. Leest er nou niemand wat ik typ. Voorlopig is het dus af te raden Club3D kaarten te kopen omdat SLI nog niet werkt met deze kaarten en de A8N.

Er wordt aan nieuwe BIOS'en gewerkt door Asus en Club dus het geduld moet zn werk doen en voorlopig als je gelijk van SLI wilt profiteren kun je beter Leadtek, Asus of XFX kopen.
Ik wil hier toch graag even op reageren...

Ik heb zelf een Asus A8N-SLI Deluxe getest met 2 Club3D kaarten erop, en dus vanzelfsprekend ook in SLI en absoluut zonder problemen...

Maar nou ben ik toch nieuwsgierig, hoe kom je dan aan die informatie dat Club3D niet zou werken?? :?

no offense...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
STIMPPYYY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:38:
Heb net een nieuw systeempje in elkaar gezet maar ik heb nu een SATA schijf erbij gekocht. Ik begon te vermoeden dat 1 schijf in SATA niet mogelijk zou zijn maar dat blijkt onzin te zijn. Ik weet bij god niet hoe ik het moet installeren heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga nu even het boekje rondneuzen maar er wordt steeds gesproken over RAID maar RAID is toch voor meer dan 1 harde schijf? en maakt het uit of je hem in slot 1 2 3 of 4 hebt. Ik heb hem namelijk in 3.

Nou zie ik dat je SATA_RAID hebt en gewon SATA. Ik heb hem gewoon in SATA3 gestopt. Daarbij heb ik van de voeding SATA op harde schijf gezet (Tagan 480W)
1 S-ATA schijf in een systeem is (uiteraard) mogelijk...
Je moet deze ene harde schijf gewoon in de 1e S-ATA controller stoppen
(niet in de RAID S-ATA dus)...
Voor een RAID uitleg kun je het beste hier het een en ander lezen...
RAID FAQ

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
OW haha ik heb hem nu in RAID_SATA 1 poort gestopt. Deze heb ik gewoon in de setup op JBOD gezet en nu doet hij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
STIMPPYYY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:33:
OW haha ik heb hem nu in RAID_SATA 1 poort gestopt. Deze heb ik gewoon in de setup op JBOD gezet en nu doet hij het ook.
Dat zal ook ongetwijfeld werken, maar JBOD (Just a Bunch Of Disks = Spanning) heeft dus geen nut, omdat je er geen meerdere schijven in hebt zitten...
(Zoals je hebt kunnen lezen...)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Kan ik hem niet gewoon daarop laten staan? of is het verstandig hem op 1 te prikken en dan euh... ja dan weet ik het niet :D

/edit

Inderdaad ik zie dat het anders ook kan. Zal het morgen even proberen. Heb er nu niet meer veel trek in na 4 uur :)

[ Voor 35% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2005 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Help ik zie het maar kan het niet vinden :? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracing.com/Nieuwe%20map/6444%5B1%5D.jpg

Dat zijn 2 ASUS PCI-Express Type:?????
Lijkt verdacht veel op de ASUS V9999 Ultra Deluxe/2DT/256 maar!!
die is niet SLI uitgerust
Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/vga/v9999ultra/v9999ultra_l.jpg

Dus waar vind ik deze SLI versie van ASUS vind ze heel compact uitzien op dat bord(Asus A8N-SLI)

ik heb al op de site van ze gekeken maar ik heb het niet gevonden :'( :'(
http://www.asus.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik zie er weinig verschil tussen. Waarschijnlijk is het een "show" model ?

/edit

Ow niet SLI :X srry. Ik denk dat het gewoon een plaatje is en je het niet als meer moet beschouwen.

[ Voor 47% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2005 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij blijft fouten geven met installeren. Heb het nu met XP, XP+SP2 en MCE 2005 geprobeerd, en ik blijf "IRQL NOT LESS OR EQUAL" krijgen tijdens de installatie. Heb alles er verder uitgesloopt en het ook op SATA en alleen IDE HDD geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:43:
Hij blijft fouten geven met installeren. Heb het nu met XP, XP+SP2 en MCE 2005 geprobeerd, en ik blijf "IRQL NOT LESS OR EQUAL" krijgen tijdens de installatie. Heb alles er verder uitgesloopt en het ook op SATA en alleen IDE HDD geprobeerd.
Je hebt neem ik aan gewoon bios 1002 erop staan? Zet alles in je bios op default setting, 1 videokaart, 1 hdd, 1cd, proc en ram erin, verder niks. Dan zou hij toch echt door de normale setup heen moeten komen, i.i.g. van de gewone XP RTM installatie.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog het volgende:

-AMD ATHLON 64 3000+ (s939)
-ASUS A8N-SLI (mag ook deluxe versie zijn)

Ik kan geen een webshop vinden die ze nog heeft. Wie helpt mij op weg...:)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:51:

Alvast bedankt!
http://www.bytesatwork.be...ctid=20316&cat=286&page=1

Die heeft m nog geloof ik.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Tnx. Ik zie net op ASUS.COM dat de A8N-SLI gebruikt maakt van 24 pins voeding, in tegenstelling tot de gangbare 20 pins. Ik zie net dat er convertors beschikbaar zijn. Gaan deze niet ten koste van de kwaliteit? En past een PCI-EXPRESS moederbord in elke normale ATX kast?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:26:
Ok. Tnx. Ik zie net op ASUS.COM dat de A8N-SLI gebruikt maakt van 24 pins voeding, in tegenstelling tot de gangbare 20 pins. Ik zie net dat er convertors beschikbaar zijn. Gaan deze niet ten koste van de kwaliteit? En past een PCI-EXPRESS moederbord in elke normale ATX kast?

Alvast bedankt!
Het is niet nodig om zo'n convertor te kopen, je kan je 20 pins voeding maar op 1 manier in de aansluiting doen en dan doet hij het ook(is natuurlijk vanzelfsprekend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verder gezocht naar de ASUS SLI PCI-Express ,maar het blijkt dat ASUS nog helemaal geen SLI PCI-Expressheeft :|

Dus wat ik denk ALS ASUS zijn SLI PCI-Express uit brengt ,dan ziet ie er zo uit

Afbeeldingslocatie: http://www.niscoracing.com/Nieuwe%20map/6444%5B1%5D.jpg

Ik heb ook nergens reviews over die ASUS SLI videokaarten gevonden :|

Dus hou ASUS site maar in de gaten...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-08 20:06
Alleen de 6800NU hebben ze in pci-express variant (met SLI stekker).
http://nl.asus.com/products/vga/en6800/overview.htm#

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/vga/en6800/en6800_l.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door kutkip op 09-01-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd_at_primus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:36:
[...]

Het is niet nodig om zo'n convertor te kopen, je kan je 20 pins voeding maar op 1 manier in de aansluiting doen en dan doet hij het ook(is natuurlijk vanzelfsprekend ;).
Alle voedingen zijn 20 pins. De aansluiting van een de ASUS A8N-SLI = 24 pins:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Er zijn al genoeg 24 pins voedingen te krijgen, daar gaan ze tenslotte allemaal heen.
Ik heb zelf n Chieftec 460w voeding genomen. Ding is lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Enige waar ik nog wat problemen mee heb met dit mobo is dat het zo lijkt te zijn dat als ik wat kopieer van mn dvd brander, ik was gisteren wat spellen op dvd aan het installeren, dat die corrupt op mn sata schijf komen te staan.
Hij geeft geen foutmelding onder het installeren, maar wil ik ze spelen dan ineens wel. En ook als ik ze wil verwijderen wil dat niet eens meer. Dus ik doe chkdsk en gaat hij allemaal fouten repareren, juist in die mappen van die spellen. Ik zat zelf te denken dat ik misschien het geheugen nog te strak getimed heb, maar dit is allemaal binnnen de specs van kingston (HyperX 400mhz). En wat ik ook zo vaag vond; onderin de taakbalk staat een logo van Hardware veilig verwijderen, net zoals je hebt met usb sticks of andere sjit. Waarom staat mijn s-ata schijf hierbij, want dit had ik nog niet toen ik mn andere mobo (a7n8x) had.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf doe eens eerst some reseach voor ge zo'n uitspraken doet want ik heb wel een voeding met 24pin stekker: coolermaster RS-450-ACLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:06:
[...]

Alle voedingen zijn 20 pins. De aansluiting van een de ASUS A8N-SLI = 24 pins:o
Ja maar je hebt niet zo'n convertor nodig. Die 20 Pins kan maar op 1 MANIER in de 24 pins aansluiting. En als ik heb iig aanzet doet hij het gewoon. Waarom zou je dan zo'n kabeltje er bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
offtopic:
Als iAudio 4 de volgende keer iets meer research werk doet i.p.v. meteen in het wilde weg posten, dan had ie al z'n vragen binnen een paar minuten zelf ook kunnen vinden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

pff best moeilijk om onderdelen te vinden.
eindelijk de processor gevonden (FX-55) nu nog een 6800GT Pci-express
weet iemand een shop die ze heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
star-saber schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:56:
pff best moeilijk om onderdelen te vinden.
eindelijk de processor gevonden (FX-55) nu nog een 6800GT Pci-express
weet iemand een shop die ze heeft ?
Weet je ook welk merk je wilt? Of maakt dat verder niet veel uit?
Maar bedoel je met 'shop' een online shop?
Of mag het ook gewoon een winkel zijn?
Want ik het laatste geval zou ik dan gewoon wat belletjes doen naar winkels bij jou in de buurt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ummmm... Hij doet het nu nadat ik het geheugen apart heb geprobeerd. Op een bankje geeft-ie problemen, andere niet. Ah, well, de install gaat door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Game-Freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:16:
[...]

Weet je ook welk merk je wilt? Of maakt dat verder niet veel uit?
Maar bedoel je met 'shop' een online shop?
Of mag het ook gewoon een winkel zijn?
Want ik het laatste geval zou ik dan gewoon wat belletjes doen naar winkels bij jou in de buurt...
bij voorkeur een online shop.
merk bij voorkeur leadtek of xfx of asus alleen zijn die er nog niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Basdoorn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:53:
De A8N trekt niet meer dan totaal 1000 Mhz HT bus, dus als

FSB <= 200, dan MT 5
FSB <= 250, dan MT 4
FSB <= 333, dan MT 3
FSB <= 400, dan MT 2 (theoretisch gezien dan)

Ik kom trouwens met 8x300 wel in windows, maar als ik dan met A64 tweaker probeer de memory divider van 100 naar 133 te zetten, om mijn memory speed van 150 Mhz naar 200 Mhz te krijgen, dan bevriest de boel. Het lijkt erop dat de memory controller op de CPU op 300 Mhz FSB geen divider van 133 meer trekt... ga dus nu proberen met 280 FSB en 133, hopen dat dat wel werkt... kan de CPU speed ook nog wat omhoog ten opzichte van 9x267.
MT is trouwens continu 3, ook als ie op 200 Mhz draait... verschilt niet veel voor mijn gevoel (als ie op 200 zou blijven staan dan zou ik hem wel op 5 zetten trouwens).
De beste manier om over te clocken is idd om gewoon de memory divider op 166 of 133mhz te zetten en dan met nTune oid de FSB te verhogen. Ik draai nu op 1000mhz HT met een FSB van 207. (geheugen op 166mhz)

Zometeen even proberen of ik verder kom met een didiver van 133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:48
star-saber schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:49:
[...]

bij voorkeur een online shop.
merk bij voorkeur leadtek of xfx of asus alleen zijn die er nog niet helaas
Ik zoek ook een Geforce 6800GT PCI-E, ik heb er nou 1 besteld bij 4 launch maar ik moet nog 2 weken wachten op dat ding...weet iemand nog wie z'n ding op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
kan de startpost ff aangepast worden?
onze vriend Smokey the bandit heeft namelijk wel SLI met de Zalman VF700
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22518610

Quote de uit startpost
- Zalman VF700:
past niet in SLI mode volgens zalman, maar sommige mensen zeggen van wel wordt nog onderzocht
en heeft iemand al ervaring met een 6800 kaart en een zalman NB-cooler? (er zitten hier namelijk mensen met een 6800gt pci-e)

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 09-01-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Jammer dat je de memclock niet gewoon in het bios kan instellen.. nu moet a64 tweaker het steeds aanpassen bij het opstarten en dan weer langzaam de FSB omhoog doen met nTune. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:51:

Alvast bedankt!
Zoek precies hetzelfde, alleen nog een PCI-E videokaart erbij.
Processor heb ik niet echt naar gekeken, maar het Asus A8N-Sli Deluxe Moederbord is volgens de website van Challenge Computers gewoon "op voorraad" (standaard levertijd, terwijl bij de nonDeluxe "onbekend" staat)

Dus weet iemand of ze et daadwerklijk op voorraad hebben?

Bytes@Work is me te duur en zit bovendien in Belgie

Edit: Sorry, kzie zojuist dat Yorcom nog een kleine voorraad heeft van zowel de AMD 64 3000+ Winchester als de Asus A8N Sli Deluxe

[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 09-01-2005 16:49 . Reden: Solly iedereeeeeen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Waar ik me wel zorgen om maak (net zoals iemand anders in Deel 1) is de actieve northbridge cooler.
Deze gaat natuurlijk na een tijdje herrie maken en aanlopen, net zoals alle andere actieve northbridge coolers...

Ik ga dan denk ik ook maar alvast een passief northbridge koelblokje aanschaffen om die erop te zetten als die actieve cooler herrie gaat maken.

En ik denk dat ik em misschien wel meteen erop zet, want die kleine coolers maken eigenlijk altijd wel lawaai...

Ik heb al eens geprobeerd om hem even uit te zetten, maar hij word echt super heet.
Nu las ik dat er al iemand (jprommen2) er een Zalman ZM-NB47J chipset koeler op heeft gezet.
Zou je daar misschien meer informatie van kunnen geven? Heb je misschien wat temperaturen gemeten voor en na die overgang naar de Zalman?
En word het koelblokje ook echt warm?

Afbeeldingslocatie: http://www.rueducommerce.fr/info/images/produits/info/large/ZM-NB47J.jpg

Hebben er misschien al meer mensen die northbridge vervangen door een passief koelblokje?
En wat zijn daar de resultaten / ervaringen mee??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
ixl85 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:04:
en heeft iemand al ervaring met een 6800 kaart en een zalman NB-cooler? (er zitten hier namelijk mensen met een 6800gt pci-e)
Ik... kan prima, alleen kan de koeler van je 6800 een beetje in de weg zitten. Je kan dit oplossen door een minimaal aantal pinnentjes wat in te korten met een dremel :)

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

heb je die heatsink vast geplakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel willen weten, of die NB cooler van Zalman ook past, als je 2 6600 GT's in SLI hebt draaien, met 2x Zalman VF700..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de afgelopen anderhalve week druk geweest met uitzoeken en napluizen van onderdelen om tot de aan te schaffen configuratie te komen zoals ik hem nu zie.

Omdat het op elkaar afstemmen van de componenten behoorlijk tijd kan kosten, hieronder mijn gekozen configuratie en een verklaring per onderdeel waarom ervoor gekozen is.
Hopelijk kan dit anderen helpen bij het maken van hun keuzes.

Uiteraard hoor ik het ook graag als mensen vinden dat ergens een verkeerde beslissing is genomen.
Aangezien het me niet de bedoeling lijkt nieuwe topics te openen met configuraties, leek het me het meest passend in het topic met het mainboard van mijn keuze.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Mainboard       Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Processor       AMD Athlon 64 3500+ Box, Winchester HT2000, Boxed 
Koeler          Zalman CNPS 7700CU Koper 
Geheugen x2     CMX512-3200XL XMS3200 512MB 2-2-2-5 184 DIMM Black 
VGA             Asus EN6600GT inc. DOOM3 Lim. edit. 128 MB  
VGA Koeler      Zalman VF700-Cu Koper 

FDD             Samsung 3,5 inch diskette station Zilver 
HDD             Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, S .. 
(Raid0,Boot)    Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, S .. 

DVD-RW          Plextor PX-712SA Retail, Wit 
DVD-Rom         Plextor PX-712SA Retail, Wit 

Kast            Antec P160 Geen voeding, Zilver 
                Papst 4412FM 120mm, 2400rpm 
Voeding         Antec NeoPower 480 480 watt ActivePFC

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Dit mainboard is natuurlijk van onder tot boven aan bod gekomen in dit topic. Voornaamste redenen voor mij zijn mogelijkheid later voordelig de grafische performance weer op niveau te kunnen brengen, de 8 SATA aanslutingen, en de vele flexibele bios instellingen.
(naast natuurlijk de bekende Asus stabiliteit)

AMD Athlon 64 3500+ Box, Winchester HT2000, Boxed
Op dit moment prijs-technisch de meest interessante CPU in de pricewatch. Bij een nieuwe PC hoort een CPU die geproduceerd is met de nieuwste technieken: de 0.90micron winchester dus.

Zalman CNPS 7700CU Koper
Een goed systeem behoeft goede koeling. Zeker als je het systeem ook redelijk stil wil houden. Overal is dus gekozen voor koelers met de grootste ventilatoren en de beste performance.

CMX512-3200XL XMS3200 512MB 2-2-2-5 184 DIMM Black
De geheugenkeuze heeft me 3 dagen gekost. Overal en nergens informatie nagezocht met betrekking tot bandbreedtes/timings en wat voor de A64 dan de beste keus is. Uit veel artikelen blijkt dat de A64 veel minder bandbreedte-hongerig is dan de P4, maar wel baat heeft bij strakke timings.
In verschillende benchmarks heb ik het PC4400 3-4-4-8 geheugen verslagen zien worden op het A64 platform door PC3200 2-2-2-5 geheugen, wat ook nog eens de helft kost!
Gewoon 2 losse modules, aangezien de kit als grootste voordeel de portomonnee van de fabrikant hebben ;)
Zie ook RAM FAQ
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=873
Goeie uitleg bandbreedte vs timings: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=873

Asus EN6600GT inc. DOOM3 Lim. edit. 128 MB
Zoals gezegd wil ik de mogelijkheid hebben later voordelig een kaart bij te plaatsen. Asus kaarten blijven over het algemeen redelijk lang "hetzelfde" waardoor de kans minder groot is dat straks een tweede kaart niet compatible is.

Zalman VF700-Cu Koper
Net als bij de CPU-koeler is deze keuze gemaakt op basis van geluidsproductie / prestaties.

Samsung 3,5 inch diskette station Zilver
Een Floppydrive moet er toch in...

2x Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, SATA ..
Deze gaan in RAID0 het boot-gedeelte verzorgen. Bulk-data staat op een separate server).
De 10.000rpm schijven bieden in een omgeving waarin op veel verschillende plekken van de schijf wordt gelezen een aanzienlijke verbetering.

2x Plextor PX-712SA Retail, Wit
Dit zijn één van de weinige Serial ATA branders op het moment. Over het algemeen plaatsen mensen één brander en één ROM-drive voor kopiëren/afspelen.
Aangezien ik het systeem zonder PATA apparatuur uitrust zijn het 2 branders geworden. Daarnaast kan het nog goed van pas komen op LAN-parties of het maken van meerdere kopiën tegelijk ;)

Antec P160 Geen voeding, Zilver
Één van de weinige kasten die stevig zijn, apparatuur makkelijk in laten bouwen, voorzien is van rubbers om de HDD's te dempen, 120MM fans ondersteunt en er toch nog redelijk normaal uitziet. De case is al voorzien van 1 koeler, en er kan er nog één voor de HDD bays geplaatst worden. Als de standaard koeler niet bevalt, wordt die ook vervangen door een koeler zoals hieronder.
Bij de kast zitten overigens klepjes in de kleur voor op de DVD-spelers. De kleur maakt daarvan dan dus niet meer uit.

Papst 4412FM 120mm, 2400rpm
Extra casefan. Deze is wat duurder, maar levert tegen een geluidsproductie van nog geen 30dB wél een luchtstroom van over de 80CFM. De andere 120MM instap fans doen rond de 40, de wat betere rond de 60.
Deze koeler

Antec NeoPower 480 480 watt ActivePFC
Een goed systeem zet je op een goede voeding.
Deze voeding heeft ook pluggen aan de voedingskant. Je hoeft dus niet meer kabels in de kast te hangen dan strikt noodzakelijk. In combinatie met het niet toepassen van PATA devices is direct de airflow een stuk beter.

Deze configuratie is voortgekomen uit mijn persoonlijke wensen. Nietemin hoop ik dat het nuttig is voor anderen als indicatie waar je om welke reden rekening kan houden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 19:09 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.