[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The farmer schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:51:
DFI LANPARTY nF4 SLI-DR is volgens mij moeilijk aan te komen :( , moet toch nog even wachten op asus Extreme N6800GT. Hoop dat ze mee opschieten anders ga ik toch voor http://www.progress.nl/in...3-11D3-9F6C-00105A645CD3} :)
is die dan beter dan een 6600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:36

NoTimeRemains

I know

Kingston DDR PC3200 512 CL2.5 pas dat hierop?
Modelcode is: KVR400X64C25/512

het staat niet in dat PDFje van Asus maar heeft iemand hier ervaring mee?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@quincy2you

Het is een 6800GT alleen met 12xpipelines http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=639 en een 6600gt heeft 8xpipelines kan alleen zo gauw niet een site vinden.

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305563&cks=PRL :9~
Voor de duidelijkheid: 16x pipelines.

[ Voor 9% gewijzigd door The farmer op 13-01-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Die is wel erg goedkoop zeg. Volgens mij kan je die extra pipes ook nog eens unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game-Freak schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Er ie iemand, die gaat nog de temperatuur MET actieve cooler meten en de temperatuur met de Zalman.
Dus daar ben ik ook nog erg benieuwd naar...

Ik zie dat er al aardig wat mensen die Zalman willen gaan nemen, ik daarom als animocheck een inkoopactie gemaakt op www.inkoopacties.net

Ik heb het betreffende bedrijf een mailtje gestuurd hoeveel het gaat kosten bij een x aantal afname.
Hier krijg ik hopelijk zo snel mogelijk bericht van...

Dus als er iemand graag via een inkoopactie die Zalman ZM-NB47J zou willen bestellen, graag even opgeven bij de inkoopactie...
http://www.inkoopacties.net/ia/sbksy2zb

Als je een SLI opstelling hebt, dan zul je waarschijnlijk een paar pinnetje iets in moeten morten met een dremel o.i.d. maar dat zou geen probleem moeten zijn lijkt me??
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:21:
Ik heb net ff de temp van die NB gemeten met de actieve koeling (8krpm) hij wordt 39 graden idle, en 45 graden load bij mij. Heb 3 keer 120mm koelers dus airflow zit wel goed. Ik heb de zalman blauwe nb koeling thuus liggen, zodra mn videokaart koeler binnen is (XFX koeler maakt enorme herrie, ga m vervangen met een zalman vf700-cu :P ) vervang ik de NB koeler om te testen.

Wel natuurlijk koelpasta smeren tussen heatsink en NB :S... Bestel denk ik gelijk ff Coolermaster High Performance Thermal compound mee..
Ik heb alles besteld. Zou volgende week alles moeten binnekrijgen. Hangt van alternate af (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de zm-nb47j op de northbridge gezet.. ding wordt warm niet heet en systeem lijkt stabiel.
Eindelijk rust.. :)

Rest mij nog 2 vraagjes over de bios. De Hyper Transport Frequency: Staat nu op 4x systeem lijkt onstabiel te worden als ik um op 5x zet. Kan iemand mij wat meer vertellen over wat dit in houdt en wat de ideale waarde is in een (nog)niet overklokt systeem?

En de PEG Link mode. De waardes zijn PEG Link Mode: Faster, PEG Root Control: Auto, en PEG Buffer Length: Auto. Zijn dit de juiste waardes of zal dit niet zoveel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:35
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:12:
net de zm-nb47j op de northbridge gezet.. ding wordt warm niet heet en systeem lijkt stabiel.
Eindelijk rust.. :)

Rest mij nog 2 vraagjes over de bios. De Hyper Transport Frequency: Staat nu op 4x systeem lijkt onstabiel te worden als ik um op 5x zet. Kan iemand mij wat meer vertellen over wat dit in houdt en wat de ideale waarde is in een (nog)niet overklokt systeem?

En de PEG Link mode. De waardes zijn PEG Link Mode: Faster, PEG Root Control: Auto, en PEG Buffer Length: Auto. Zijn dit de juiste waardes of zal dit niet zoveel uitmaken?
5x is beter voor niet overgeclockt dan is het 1000 MHZ ipv 800 MHZ

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik word nu een beetje gek met dit mobo

Ik heb de volgende comfiguratie

Athlon64 3500+ newcastle
2x 256MB corsair value select cas 2.5
Asus A8N-SLI Deluxe bios 1003.4
Maxtor 120GB op de normale ata aansluiting
XFX 6600GT
Enermax 365W voeding active PFC
OS Windows XP+SP2
Drivers zijn de bijgeleverde drivers bij het mobo, en voor de 6600GT de laatste whql drivers van de nvidia site

Als ik ook maar iets ga overklokken loopt het systeem vast, waarna windows niet meer in te komen is (telkens bluescreens of spontane resets). Hierna moet ik op goed geluk het systeem ong 45 minuten resetten om het geluk te hebben 1x in de veilige modus te komen en system restore te draaien. Dit lijkt me natuurlijk niet te horen. Bij mijn vorige systeem (P4 2.4ghz, Asus P4PE) had ik dit niet. Deze liep bij een te hoge OC gewoon vast, maar na een reset werkte hij weer normaal.

Ik heb de volgende OC instellingen gebruikt

Max geheugen freq DDR400
rest van geheugen opties op auto
HT multi 4x
cpu freq 220mhz
pci freq 100mhz
alle voltages op auto

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Een ander probleem is dat soms een applicatie ineens afsluit als ik hem op wil starten, waarna hij het daarna wel doet na nog een keer opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu XP aan het installen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dennism schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:31:
Ik word nu een beetje gek met dit mobo

Ik heb de volgende comfiguratie

Athlon64 3500+ newcastle
2x 256MB corsair value select cas 2.5
Asus A8N-SLI Deluxe bios 1003.4
Maxtor 120GB op de normale ata aansluiting
XFX 6600GT
Enermax 365W voeding active PFC
OS Windows XP+SP2
Drivers zijn de bijgeleverde drivers bij het mobo, en voor de 6600GT de laatste whql drivers van de nvidia site

Als ik ook maar iets ga overklokken loopt het systeem vast, waarna windows niet meer in te komen is (telkens bluescreens of spontane resets). Hierna moet ik op goed geluk het systeem ong 45 minuten resetten om het geluk te hebben 1x in de veilige modus te komen en system restore te draaien. Dit lijkt me natuurlijk niet te horen. Bij mijn vorige systeem (P4 2.4ghz, Asus P4PE) had ik dit niet. Deze liep bij een te hoge OC gewoon vast, maar na een reset werkte hij weer normaal.

Ik heb de volgende OC instellingen gebruikt

Max geheugen freq DDR400
rest van geheugen opties op auto
HT multi 4x
cpu freq 220mhz
pci freq 100mhz
alle voltages op auto

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Een ander probleem is dat soms een applicatie ineens afsluit als ik hem op wil starten, waarna hij het daarna wel doet na nog een keer opstarten
zet je geheugen freq eens op 333 of lager (of auto) en doe het dan eens ik had dat zelf ook

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16
Cyrus The Virus schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:37:
[...]

zet je geheugen freq eens op 333 of lager (of auto) en doe het dan eens ik had dat zelf ook
hmm, wordt mijn pc daar niet trager van dan? want ik had speciaal DDR400 geheugen aangeschaft. Bij Auto had ik het ook al, daarom had ik had ik het vastgezet op DDR400. Maar volgens mij locked hij het geheugen dan nog niet, want de mem freq blijft niet vast staan op 200mhz als ik het geheugen vast zet op DDR400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Dennism schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:50:
[...]

hmm, wordt mijn pc daar niet trager van dan? want ik had speciaal DDR400 geheugen aangeschaft. Bij Auto had ik het ook al, daarom had ik had ik het vastgezet op DDR400. Maar volgens mij locked hij het geheugen dan nog niet, want de mem freq blijft niet vast staan op 200mhz als ik het geheugen vast zet op DDR400
nee als jij de FSB omhoog zet gaat het geheugen ook mee omhoog, probeer ook eens meer Vdimm en misschien klein beetje meer Vcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Dennism schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:50:
[...]

Tja, je geheugen is nou niet echt geweldig 'overclockbaar'. Je zou met A64 tweaker je divider in windows op 133mhz kunnen zetten en dan met AI Booster of nTune je FSB verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:34

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb, sinds ik dit bord heb, telkens als ik tijdens het spelen van America's army switch tussen AA en MSN een BSOD met als melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Nou heb ik gezocht op GoT en op Google en het schijnt een driver probleem te zijn. Dus ik zoeken naar de nieuwe Nforce chipset drivers, maar op de een of andere manier werken die dus niet. Als ik ze wil installeren, krijg ik een flits van het installatie scherm te zien en dat was het dan wel weer een beetje. Geen succes dus, ik heb ook al me videokaart drivers ge-update, maar ook dat mocht niet baten. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en of waar ik de goeie (werkende) chipset drivers kan vinden? dat zou wel beter zijn. Dit is vrij vervelend.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yukkie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:08:
Ik heb, sinds ik dit bord heb, telkens als ik tijdens het spelen van America's army switch tussen AA en MSN een BSOD met als melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Nou heb ik gezocht op GoT en op Google en het schijnt een driver probleem te zijn. Dus ik zoeken naar de nieuwe Nforce chipset drivers, maar op de een of andere manier werken die dus niet. Als ik ze wil installeren, krijg ik een flits van het installatie scherm te zien en dat was het dan wel weer een beetje. Geen succes dus, ik heb ook al me videokaart drivers ge-update, maar ook dat mocht niet baten. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en of waar ik de goeie (werkende) chipset drivers kan vinden? dat zou wel beter zijn. Dit is vrij vervelend.
ben ik ook nieuwsgierig naar. bij mij krijg ik af en toe een bsod kort na dat winxp opgestart is. Helaas reboot die de boel al voordat ik iets kan lezen. Vermoed ook dat het een driver probleem is. Weet iemand hoe ik die core dump alsnog an lezen? Uit de ms error report sender wordt ik ook niet veel wijzer.. de dum bestaat alleen uit machine taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38

PEPPI

Informatiemanager

edit: "vanuit de eerste pagina posten is nogal achterlopen"

[ Voor 95% gewijzigd door PEPPI op 13-01-2005 23:25 . Reden: "vanuit de eerste pagina posten is nogal achterlopen" ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

@nonutopia:

Je kunt in XP aangeven of je wilt dat hij direct reboot bij een BSOD. Dat zit (in XP engels) bij de eigenschappen van je systeem. Dan het tabblad Advanced en daarna Startup and Recovery. Daar zit de optie 'Automatically restart' of een vertaling daarvan. Als je die uitzet moet je in ieder geval kunnen lezen wat het probleem is.

Ander vraagje.. ik heb nog nooit een NB cooler vervangen. Ik ga morgen wel die Zalman halen, aangezien ik in dit topic van iedereen hoor dat dat ding wat er op zit zo'n rotherrie maakt. Nu lijkt het er op dat je gewoon die pootje aan de achterkant van het bord naar elkaar toe moet drukken, waarna ze er netjes uit kunnen.

Hoe bevestig ik daarna die Zalman? Zitten daar ook van die pootjes bij, of moet ik deze er af halen en daar ook bij gebruiken? En wat voor pasta moet er tussen en zit dat er bij als je 'm koopt? Ik ben nog steeds een beetje huiverig voor het knutselen met iets nieuws uit doos :)

[ Voor 48% gewijzigd door Kaastosti op 14-01-2005 22:15 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Die Zalman werkt ook met die identieke pootjes. Gewoon door de gaten heen duwen en et klikt automatisch vast. Je moet ze wel eerst goed afstellen op de gaten...

Verder kun je gewoon het witte siliconen pasta gebruiken wat erbij zit, of je koopt er een tube Arctic Silver 5 erbij, wat de temperatuur een graadje zal bevorden, wat zeker ik je zeker wil aanraden, aangezien je van actief naar passief gaat, ook al heeft de Zalman een grotere koeloppervlak.

Verder vind ik de Zalman, die ik op mijn Asus A7N8X-E deluxe wou proppen, een vrij smalle oppervlakte hebben aan de onderkant, hij maakt door niet met alle hoeken van de NB contact.?!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.