[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hehe inderdaad, ik wens je veel propplezier :) Je gaat een AGP kaart bestellen voor een bord met PCI-Express... pak de figuurzaag maar vast bij de hand voor het maken van inkepinkjes ;)

Ik maakte eerst ook bijna de fout om voor de XFX te gaan, aangezien daar de vraag het grootst naar is en het detail 'AGP' net buiten het kolommetje op de pricewatch valt. Zelf ben ik nu voor de Club3D versie gegaan van de 6600GT... nog niet getest (mis nog onderdelen voor het systeem), maar die komt heel netjes uit te tests.

---
En of het systeem ook gaat werken met een 20-pins aansluiting... ik kan me ergens van herinneren dat dat het wel ging doen, maar zonder bron durf ik dat echt niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaastosti op 05-01-2005 16:27 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

star-saber schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:25:
[...]

die atx 12v moet ergens anders dat weet ik wel anders krijg je 12v op 3,3 ;)
alleen die overige 4 pinnen die niet gebruikt worden als er een 20 pins voeding word gebruikt.
werkt het systeem dan wel zonder die 4 aangesloten.
das me vraag
ja, werkt. Ik heb ook een 20 pins voeding en het werkt.. dus..

[ Voor 6% gewijzigd door Elp op 05-01-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ah kijk da's mooie informatie en kun je ons ook vertellen welke gaatjes je open hebt gelaten? Gezien vanaf het klik-dingetje aan de 'bovenkant'... 4 links, 4 rechts of aan allebei de kanten 2?
Ik heb er een aparte voeding bijgekocht omdat ik nu een redelijk crappy standaard voeding heb... maar het is toch handig om te weten :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

hij kan er maar op 1 manier in
en als het goed is blijven de onderste leeg :)
nu nog wachten op me video kaartjes en cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik mis nog de kast (over 2 weken pas weer leverbaar), harde schijf (komt morgen waarschijnlijk), dvd brander (snel hoop ik), geheugen (is besteld) en extra goodies (besteld)... toch nog maar weer een groot blik geduld open trekken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:20:
[...]

Juist ja...dat willen wij zien :P
Met een hamer past álles! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owh dat die AGP was had ik nog nie gezien :P
en ik heb op got al een beetje gezocht over hoe het zit met die raptor vs maxtor diamond 10, en dan lees ik toch steeds dat de raptor dan toch sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het hangt er van af... op zich is de schijf zelf sneller, dat komt simpelweg door de 10.000rpm tegenover 7.200rpm. Het gaat echter om de techniek NCQ die in dit geval door zowel moederbord als harde schijf ondersteund wordt. Die combinatie maakt de schijf in uiteindelijke werking sneller. Als het moederbord het niet zou ondersteunen, dan is de raptop inderdaad sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Nog even melden dat ik hem van cool-prices heb (Deluxe). Volgens mij hebben ze er nog meer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kga denk ik maar eens echt bestellen nu. Heb al een hele tijd dit topic en de prijzen in de gaten gehouden. Maar nu de prijzen niet (of nauwelijks) veranderen, ga ik de Asus A8N-Sli Deluxe bij Cool-Prices kopen. Ze zeiden dat ze em op voorraad hadden...
Ze hebben trouwens ook de Winchester 3000+ op voorraad.

Irritant is wel dat ik gelijk een nieuwe videokaart moet kopen, aangezien ik nu aan AGP kaart heb. Zou bijna een nforce3 mobo kopen, maarja....in de toekomst wordt het toch PCI-X/(E). Heb nu dus een Geforce FX5900XT die ik kan verkopen voor 130 euro... dus dat is dan gelijk mijn budget voor een nieuw PCI-E videokaart.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ze hebben trouwens ook de Winchester 3000+ op voorraad.
Even klein beetje off-topic... wat is het verschil tussen die Winchester en de Newcastle? Wat ga ik daarvan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

respectievelijk 90nM en 130nM cores .... Schijnt dat die Winchester beter te overklokken is (zie Tweakers.net.... AMD 64 3000+ @ 2,7Ghz) ...maarja.. nu zal vast wel een andere tweakers aankomen dreunen die het tegendeel beweert...
Maarja..ga gewoon voor het nieuwste van het nieuwste :P

@ hier beneden: ... Haha..ja dan maakt et nie veel uit nee... ga maar voor de 130nM ... wordt een graadje minder warm :P

[ Voor 41% gewijzigd door Yellowneck op 05-01-2005 18:00 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hehehe ik ga toch niet overklokken... vind 3500+ mooi zat. Ik heb me nog nooit echt bezig gehouden met overklokken en heb ook nog nooit ergens een probleempje mee gehad en dat wil ik graag zo houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Kaastosti schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:33:
Voor de mensen die een Raptor schijf aan een A8N-SLI willen koppelen... wat ik in ieder geval al bij Cyrus in z'n lijstje zie staan:

Het moederbord ondersteund door de chipset NCQ (Native Command Queuing). Alle Maxtor Diamondmax 10 schijven ondersteunen dat ook en zijn dan sneller dan zelfs een 10k rpm Raptor. Ik wilde zelf eerst ook een Raptop er aan hangen, maar na wat artikeltjes en reviews ben ik toch overgegaan naar 2x 200Gb Maxtor... gaat harder :P
Mag ik de link van dat artikel? Ik heb nu al 3 artikelen gelezen, maar daarin is te zien dat schijven met NCQ langzamer zijn dan de raptors en zelfs de schijven met NCQ uit zijn sneller dan NCQ aan, dus ik wil wel even jouw artikel lezen!

Pc: Geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ook wel, want heb hier ene raptor liggen die erin wil hangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu net de ASUS A8V-E Deluxe op asus.com, hier->http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A8V-E%20Deluxe&langs=10

Welk moederbord is nou beter? de ASUS A8N-SLI of de ASUS A8V-E Deluxe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hmmnn...

Ik lees afentoe hier wat dat je ook een 20 pin's ATX connector op een Asus A8N-SLI Deluxe kunt gebruiken.
Dit klopt toch??

de 2 connectors:
Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.com/images/gathering.tweakers.net/asus-a8n-sli-deluxe-1.jpg

De werste is dus van de Asus A8N-SLI Deluxe, de 2de is van een gewone ATX :)

Nu dacht ik zo dat ik dit kon weglaten:
Afbeeldingslocatie: http://lite-on.homelinux.com/images/gathering.tweakers.net/asus-a8n-sli-deluxe-2.jpg

Het gedeelte met een rode streep kan volgens mij weggelaten worden. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 21:20
Rudy_X schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:17:
[...]

Mag ik de link van dat artikel? Ik heb nu al 3 artikelen gelezen, maar daarin is te zien dat schijven met NCQ langzamer zijn dan de raptors en zelfs de schijven met NCQ uit zijn sneller dan NCQ aan, dus ik wil wel even jouw artikel lezen!
Volgens mij kan je hier wel wat uit halen:Maxtor Diamondmax10 200GB NCQ support?

Wat ik er uit opmaak is dat de Maxtor met NCQ sneller is op het zelfde silicon kaartje....

(of ben ik nu abuis)

[ Voor 11% gewijzigd door bassio op 05-01-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik net ook weer even wat artikeltjes op heb gezocht en dat daaruit naar voren kwam dat de Raptor 74Gb net iets sneller was dan de Maxtor Diamondmax 10. Mijn verhaal over dat NCQ sneller was, was gebaseerd op een tweetal artikelen die ik een maand of 2 terug had gevonden. In die artikelen hadden ze echter de 36Gb versie van de Raptor er bij gepakt, die in de tests die ik nu lees toch ook weer een stukje slechter uit de bus komt dan z'n grote broer.

In deze test komt de Diamonmax 10 er in ieder geval op 1 punt iets beter uit dan de Raptor, maar ook hier concluderen ze weer dat overall de Raptor het wint.

Ik neem het terug :) Kennelijk is de 74Gb versie toch weer een stapje sneller en wint ie het. Een aantal andere puntjes die ik wel interessant vond:
- Raptor draait een stuk sneller en maakt daardoor meer lawaai
- Ik wilde 'm als bootschijf gebruiken.. maar hoe vaak boot je nou eigenlijk?
Tijdje terug topic hierover geopend, misschien dat de reacties daar ook meer duidelijkheid scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik heb sinds vandaag ook de A8N-Sli Deluxe. Alleen 1 vraag, moet de molex erin die boven het PCI-E slot zit? In de handleiding staat er wel een plaatje, maar dan met een SLI opstelling(ik doe er nog maar 1 in :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 21:20
En als je kijkt naar het prijsverschil in GB, dan wint de Maxtor het natuurlijk overduidelijk. Dit in combinatie met de lagere geluidsproductie maakt mijn keuze makkelijk.

De Maxtor met NCQ.

In Maart ga ik dit aanschaffen met het asus bordje en sli kaarten etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMDathlonxp schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:26:
Hmmnn...

Ik lees afentoe hier wat dat je ook een 20 pin's ATX connector op een Asus A8N-SLI Deluxe kunt gebruiken.
Dit klopt toch??

de 2 connectors:
[afbeelding]

De werste is dus van de Asus A8N-SLI Deluxe, de 2de is van een gewone ATX :)

Nu dacht ik zo dat ik dit kon weglaten:
[afbeelding]

Het gedeelte met een rode streep kan volgens mij weggelaten worden. Klopt dit?
Dit werkt gewoon. 4 pins en molex connector op het moederbord aansluiten. 20 pins voeding kan maar op 1 manier geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Laatst online: 29-08 19:56
Ik dacht laat ik ook eens AI booster installeren. Ik krijg echter hoog regelmatig de foutmelding, 'Overclk ; not an integer value'

Iemand anders hier ook last van?

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Gewoon uit interesse... wat is DIT?
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/metaal.jpg
Tenminste... niet wat het is, dat is duidelijk, maar waar is het voor? Ik kan het inde handleiding niet teruginden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het denken over de aanschaf van dit mobo.
Wat me eigenlijk nog tegenhoud is dit: een stukje uit een review door gamepc
The other issue we have is that SLI systems do not work well with widescreen resolutions. Setting a game or the default Windows resolution to a 1920 x 1200 16:10 resolution (the native resolution of the Sony 234B 23" LCD) would cause everything onscreen to become jumbled and un-readable. For those who want to pair their new SLI setup with a swanky new large screen LCD monitor, you might want to hold off until these issues are fixed
Is er iemand met een sli opstelling een een breedbeeld opstelling die mij kan vertellen of deze problemen reeds zijn opgelost of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Kaastosti schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:01:
[afbeelding]
Tenminste... niet wat het is, dat is duidelijk, maar waar is het voor? Ik kan het inde handleiding niet teruginden.
In de handleinding stond tog dat die er voor was om de SLI bij elkaar te houden(dat kleine kaartje 'op' de videokaarten). Misschien voor versteviging ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Oooooh nou zie ik 't idd :P daar is het dus voor... ik kon het zo snel niet vinden, dit klinkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:14:

[...]

Is er iemand met een sli opstelling een een breedbeeld opstelling die mij kan vertellen of deze problemen reeds zijn opgelost of niet ?
Ik kan het je bijna vertellen, ben nog even updates aan het installeren...

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Wat is instant music? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiermee kun je CD's beluisteren zonder dat je Windows nodig hebt.
Anders gezegd: van muziek genieten zonder dat je last hebt van Bill Gates. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:14:
[...]
Veel erger vind ik het verhaal dat daarvoor staat, namelijk dat ze met twee 6800 kaarten in SLI-opstelling ernstige vervormingen zagen met alle 3D-spellen en waarvan ze vermoeden dat het wordt veroorzaakt door elektrische interferentie.

Met twee 6600 GT kaarten in SLI-opstelling hadden ze totaal geen problemen, in 2D met 6800 kaarten ook niet.

Zie => DEZE <= pagina waar ook een foto staat van de vervorming, genomen met een camera omdat de gewone screenshots wel perfect waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
jprommen2 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:48:
[...]

Ik kan het je bijna vertellen, ben nog even updates aan het installeren...
SLI werkt prima op 1920x1200 hiero in Everquest 2..., wel had ik in het begin even dat ik kon zien waar de grens ligt van de ene en de andere videokaart (een soort een beetje op en neer bewegende blur), maar dit was binnen een minuut weg hierna heb ik het niet meer gezien.

Mijn grootste bezwaar is echter dat met mijn 6800GT's er erg weinig ruimte overblijft voor de overige kaarten, ik heb nu een Audigy er ook inzitten in pci-slot 2 en er moet nog een videobewerkingskaartje in 3... das dus allemaal krapjes en de audigy blokkeert dan ook een beetje de airflow van de onderste videokaart (hetzelfde probleem eigenlijk wat je ziet als er maar een slot tussen de PCIe 16x sloten zit, alleen is het in dan de bovenste kaart met het probleem).

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:48:
[...]

Veel erger vind ik het verhaal dat daarvoor staat, namelijk dat ze met twee 6800 kaarten in SLI-opstelling ernstige vervormingen zagen met alle 3D-spellen en waarvan ze vermoeden dat het wordt veroorzaakt door elektrische interferentie.

Met twee 6600 GT kaarten in SLI-opstelling hadden ze totaal geen problemen, in 2D met 6800 kaarten ook niet.

Zie => DEZE <= pagina waar ook een foto staat van de vervorming, genomen met een camera omdat de gewone screenshots wel perfect waren.
Lijkt me eerder dat er iets mis was met hun configuratie...

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:41:
welke jij zelf beter vind, de meeste mensen hier hebben waarschijnlijk een nForce4 mobo gehaald gebaseerd op smaak, of successen uit het verleden.
Een ander hoeft jou toch niet te vertellen wat beter is?
lees eens wat reviews, of verdiep je in chipset features.

Ikzelf heb ook een A8N SLI deluxe gehaald omdat ik ook een nvidia videokaart hebt, nvidia op nvidia zeg maar. en omdat ik nvidia dus goeie chipsets vind maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Laatst online: 19:20
heeft er nog iemand probs dat zijn internet verbinding gewoon eraf wordt geflikkerd ? zommar ineens :'( ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jprommen2 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:03:
[...]

SLI werkt prima op 1920x1200 hiero in Everquest 2..., wel had ik in het begin even dat ik kon zien waar de grens ligt van de ene en de andere videokaart (een soort een beetje op en neer bewegende blur), maar dit was binnen een minuut weg hierna heb ik het niet meer gezien.

Mijn grootste bezwaar is echter dat met mijn 6800GT's er erg weinig ruimte overblijft voor de overige kaarten, ik heb nu een Audigy er ook inzitten in pci-slot 2 en er moet nog een videobewerkingskaartje in 3... das dus allemaal krapjes en de audigy blokkeert dan ook een beetje de airflow van de onderste videokaart (hetzelfde probleem eigenlijk wat je ziet als er maar een slot tussen de PCIe 16x sloten zit, alleen is het in dan de bovenste kaart met het probleem).
Vriendelijk bedankt. _/-\o_
OvergeefDave begint aan zijn bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Zijn er al mensen die een passieve cooler op de northbridge hebben geplakt die het ook volhoudt? Want ik heb verhalen gehoord dat passieve koeling op dat ding echt niet vol te houden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb morgen ook dit bord. Me broertje heeft hem all en wat maakt die northbridge cooler
een raar geluid echt vervelend.

Vraagje: De zalman 7000B cu past er toch gewoon op.
Je moet dan toch wat van je moederbord verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Komt er ook nog een asus nforce4 bordje zonder sli?Of moet ik deze gaan bestellen, ik ga namelijk nooit sli gebruiken, beetje zonde dus :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Precies.ik eigenlijk ook nie. Ik zat al te kijken naar de Gigabyte K8NF-9...PCI-E voor 105 euro ofzo...
Maarja..heb liever Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
blobber schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:01:
Komt er ook nog een asus nforce4 bordje zonder sli?Of moet ik deze gaan bestellen, ik ga namelijk nooit sli gebruiken, beetje zonde dus :)
Geen SLI gebruiken. Ik vind het juist verdomde handig, hoef je niet handen vol geld uit te geven aan een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

STIMPPYYY schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:07:
[...]

Geen SLI gebruiken. Ik vind het juist verdomde handig, hoef je niet handen vol geld uit te geven aan een videokaart.
Precies mijn plan, 1 videokaart + een asus nforce4 mobo zonder sli dat waarschijnlijk ook een stuk goedkoper zal zijn (maar als het echt niet anders kan ga ik voor de sli mobo hoor ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
STIMPPYYY schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:07:
[...]

Inderdaad! Ik heb nu een 6800 GT besteld en over 2 a 3 maandjes (vast wel eerder) prik ik er gewoon nog eentje bij!

Je kunt hetzelfde doen met een 6600 GT en over een half jaartje koop je er nog een voor een prikkie.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Dat SLI slot is gewoon als 1x slot te gebruiken, dus je gaat er niet op achteruit met SLI. Waarrschijnlijk kan je hem ook als 8x voor n RAID kaart oid.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

De nForce4-SLI chip is gewoon momenteel het best en meest luxe wat Asus heeft. Er zijn ook al moederborden met een gewone nForce4 of een nForce4-Ultra chip. Die bieden hetzelfde, alleen geen SLI. Ook is de Ultra in sommige gevallen nog een tikkie sneller.

Ik zat een tijdje te kijken naar de EP-9NPA+ Ultra, maar ben uiteindelijk toch voor de Asus gegaan. Die EpoX was moeilijk leverbaar en ik heb iets pro-Asus, dus dan wordt het makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus roeleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:01:
[afbeelding]
Dat ziet eruit als een Fanhoudertje.
Je schroeft de Fan op het zijstukje en steekt het andere deel achter in je kast(Waar normaal die afdichtplaatjes zitten voor je PCI sloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:20:
[...]

Dat ziet eruit als een Fanhoudertje.
Je schroeft de Fan op het zijstukje en steekt het andere deel achter in je kast(Waar normaal die afdichtplaatjes zitten voor je PCI sloten).
amd_at_primus schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:15:
[...]

In de handleinding stond tog dat die er voor was om de SLI bij elkaar te houden(dat kleine kaartje 'op' de videokaarten). Misschien voor versteviging ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al geprobeerd om windows xp 64bit edition te installeren op een computer met dit moederbord?

Ik krijg namelijk tijdens de 'searching for hardware' fase telkens een stop 0x7e BSOD.

Specs:
Asus a8n-sli deluxe
2x 512 kingston ddr 400 (CL3)
xfx gforce 6600 GT
amd athlon 64 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wat ik me nou afvraag is of je echt wat hebt aan de 64bit editie, aangezien de applicaties die je verder draait neem ik aan nog geen 64bit zijn. Wat is er precies 64bit... de processor... en ok, het moederbord ondersteund dat. Maar wat zou je er nu effectief van moeten merken? Ik zit zelf namelijk nog te twijfelen of ik er de 'normale' XP op wil zetten or die 64bit editie.

Van de site van Microsoft over waarom je die 64bit zou willen draaien:
64-bit native applications can deliver more data per clock cycle
Heel fijn, ik heb ze nog niet gezien
support up to 32 gigabytes (GB) of RAM and 16 terabytes of virtual memory
Laat ik dat er nou net niet in hebben zitten
designed to support up to two single or multicore x64 processors
Ook dat gaat er niet in komen

Er zijn er nog 2, maar met deze 3 vond ik het ook wel duidelijk; dit is niet het OS wat ik op dit moment wil proberen. Er van uitgaande dat jij het ook hebt over de pre-release trial.

[ Voor 46% gewijzigd door Kaastosti op 06-01-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zag ik te laat.

Ik heb trouwens net mijn order omgezet naar een deluxe, de standaard versie kon nog wel een maand duren en ik ben het wachten behoorlijk beu. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het aantal kabeltjes en goodies bij de Deluxe versie vind ik ook wel erg netjes hoor... dat scheelt ook behoorlijk in de kosten als je die laten aan zou willen schaffen als je de normale versie hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

DAt zei ik ook al ja :)... Ben nu aan het kijken welke kaart ik erop zal zetten mocht ik deze plank kopen... ff zoeken naar reviews... is alleen de GT SLI comp.? of ook de andere 6600's?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

voor zover ik weet alleen de 6600GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vrij offtopic:
Kaastosti schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:16:
Wat ik me nou afvraag is of je echt wat hebt aan de 64bit editie, aangezien de applicaties die je verder draait neem ik aan nog geen 64bit zijn. Wat is er precies 64bit... de processor... en ok, het moederbord ondersteund dat. Maar wat zou je er nu effectief van moeten merken? Ik zit zelf namelijk nog te twijfelen of ik er de 'normale' XP op wil zetten or die 64bit editie.

Van de site van Microsoft over waarom je die 64bit zou willen draaien:
64-bit native applications can deliver more data per clock cycle
Heel fijn, ik heb ze nog niet gezien
support up to 32 gigabytes (GB) of RAM and 16 terabytes of virtual memory
Laat ik dat er nou net niet in hebben zitten
designed to support up to two single or multicore x64 processors
Ook dat gaat er niet in komen

Er zijn er nog 2, maar met deze 3 vond ik het ook wel duidelijk; dit is niet het OS wat ik op dit moment wil proberen. Er van uitgaande dat jij het ook hebt over de pre-release trial.
64 bits is sneller! meer bits meer rekencapaciteit. moet je daar nu ons voor lastig vallen om dat te begrijpen?

maar blijf lekker bij de 32 bits versie to de 64 bits versie officieel uitkomt wie weet is het dan wel daadwerkelijk bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ik las idd net op ome tom 68oo ultra/gt en 6600 gt :(
Dan maar op zoek naar een beetje betaalbare 6600gt

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

64 bits is sneller! meer bits meer rekencapaciteit. moet je daar nu ons voor lastig vallen om dat te begrijpen?
Heb jij al veel 64-bit programma's gezien dan?

Ik heb hier de Club3D 6600GT versie staan... ik heb 'm voor 189, pricewatch staat op 176,95 :) Ik
vind 't wel best

[ Voor 47% gewijzigd door Kaastosti op 06-01-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Ik heb de northbridge cooler geinstalleerd van Zalman (ZM-NB47J). Lijkt allemaal prima te werken.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dat lijkt me een hele mooie, want ik hoor dat die northbridge die er standaard op zit nogal wat herrie maakt. €7 bij de MyCom? :)

[ Voor 78% gewijzigd door Kaastosti op 06-01-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard northbridge koeler die erop zit draait ook wel aardig wat rondjes per minuut.
Asus "probe" gaf bij mij ong. 7000 rpm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:43:
[...]

Nee maar ik zou willen beginnen met een 64 bits kernel voordat ik me met de programmas ga bezig houden. Feit blijft dat met 16 bits 65535 combinaties te maken zijn en met 64 bits subtantieel meer. maar dit heeft niks met dit topic te maken. dus ik wil het hierbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jprommen2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:54:
Ik heb de northbridge cooler geinstalleerd van Zalman (ZM-NB47J). Lijkt allemaal prima te werken.
Wat heb je gedaan om te testen of ie niet te warm wordt?
En hoe warm wordt ie. Zit er een sensor bij die NB of is dat de systemtemp?

Igg bedankt. Binnenkort halen dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor kast heb je? Hoeveel fans zitter er in? gewoon 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Hebben jullie allemaal de de molex in het moederbord?(Boven de AGP dus :P)

Edit:
AGP = PCI-E :P

[ Voor 15% gewijzigd door 3p0x op 06-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 18:49
amd_at_primus schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:25:
Boven het eerste PCI-e slot. Inderdaad. In de handleiding staat dat je die moet gebruiken als je 2 videokaarten gebruikt.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
amd_at_primus schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:25:
Welke AGP :P
Kaastosti schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:43:
[...]

Ik heb hier de Club3D 6600GT versie staan... ik heb 'm voor 189, pricewatch staat op 176,95 :) Ik
vind 't wel best
Die zou ik juist niet kopen voordat Club3D en Asus hun SLI met deze kaarten werkend hebben. Leest er nou niemand wat ik typ. Voorlopig is het dus af te raden Club3D kaarten te kopen omdat SLI nog niet werkt met deze kaarten en de A8N.

Er wordt aan nieuwe BIOS'en gewerkt door Asus en Club dus het geduld moet zn werk doen en voorlopig als je gelijk van SLI wilt profiteren kun je beter Leadtek, Asus of XFX kopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Stinger666 op 06-01-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Leest er nou niemand wat ik typ.
Oh man, dat is zoooo de vorige pagina ;)

Maar ik wil helemaal niet van SLI profiteren :) Ik had alleen geen zin om direct 500 euro uit te geven aan een videokaart, het hele systeem kost al genoeg. Daarom nu even deze kaart er in... we zien we wat de toekomst brengt.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaastosti op 06-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Asus A8N-SLI Deluxe Mainboard S939 SLI
Geplande Datum01.02.2005 1,00

Net besteld, pas leverbaar op 1 februari 2005, echt klote! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dangerous_Dave schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:19:
Asus A8N-SLI Deluxe Mainboard S939 SLI
Geplande Datum01.02.2005 1,00

Net besteld, pas leverbaar op 1 februari 2005, echt klote! :(
Mijne verwacht ik as dinsdag op z'n vroegst. dit ivm met een andere bestelling. Probeer SWW eens die heeft ervolgens mij nog wel een paar. http://sww.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:11:
De standaard northbridge koeler die erop zit draait ook wel aardig wat rondjes per minuut.
Asus "probe" gaf bij mij ong. 7000 rpm aan.
Bij mij doet ie bijna 9000 :P Maar ik vind dat ding niet echt een storend geluid maken, ik had meer last van de CPU fan. Gister ff dat Q-fan aangezet en tis echt een stuk beter zo. 1800 rpm @ 43 C idle en een stuk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Ok, 'k heb ff dit topic (en het vorige) in 1 ruk doorgelezen (30 bladzijden :X ).
Nu heb ik wat probleempje opgeschreven die ik ben tegengekomen, wil gewoon is ff weten of het allemaal klopt (30 bladzijden op een scherm lezen, wordt je 8)7 van).

-Cool&Quiet werkt alleen met power saving op minimal (normaal)
-Club3D 6600GT's werken NIET in SLI
-Probs met RAM divider met FSB>220 (sommigge hebben hier precies geen last van)
-VCore=1.65 geeft maar 1.55V (je kan nog wel wat poteren met clockgen)
-nTuner zaagt over een niet-locked PCI-e bus (nieuw BIOS heeft PCI-e lock optie)
-Bij de Tagan480W voeding moet je de blauwe P4 kabel gebruiken, niet de +P4 kabel
-blijkbaar hebben sommige mensen problemen om hun geheugen sneller dan 250Mhz te laten werken
-Sommige mensen hebben ook probs met de nV en Sil SATA controller (niet herkend of af en toe herkende schijven)
-Er is ook iemand die de LAN niet op 100Mb Full duplex krijgt
-Sommige mensen krijgen geen nVfirewall icoon met SP2 (wel toegankelijk via webbased interface).

Wat opvalt is dat die topic gedomineerd wordt door geheugen en psu. :O .
Dan zelf een klein geheugen vraagie O-) :
Ik heb hier 2 twinmos latjes met M-tech 50D chips op (8 chips per lat). Zouden deze ook probs kunnen geven met een A64 ? (zou zelf ook A8N SLI+ 3000+ +6800GT+ goeie PSU kopen, maar dan kom 'k wat krap bij kas zitten en kan 'k geen tccd geheugen kopen ;( )

[ Voor 4% gewijzigd door Hardfreak op 06-01-2005 15:48 . Reden: nog wat spulletjes erbijgezet die 'k zou wille kope ]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:19:
[...]

Wat heb je gedaan om te testen of ie niet te warm wordt?
En hoe warm wordt ie. Zit er een sensor bij die NB of is dat de systemtemp?

Igg bedankt. Binnenkort halen dus :)
Ik denk dat systemtemp idd daar ergens uitgelezen wordt aangezien die gestegen is naar 30 graden. Als ik aan de heatsink voel dan is die vrij warm, maar nog niet heet, kan gewoon mijn hand erop houden.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:23:
[...]

Wat voor kast heb je? Hoeveel fans zitter er in? gewoon 2?
Zie sig... Ik heb een Nexus Breeze, die heeft onder een 12cm fan in en een 12cm fan in het powerblock uit. Verder is de kast geheel dicht (ivm geluid).

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Lijkt? Zou je wat specifieker kunnen zijn? Welke tests? Temps? etc etc? Thnx

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:22:
[...]

Mijne verwacht ik as dinsdag op z'n vroegst. dit ivm met een andere bestelling. Probeer SWW eens die heeft ervolgens mij nog wel een paar. http://sww.nl
OK bedankt voor de tip, maar helaas moet ik ook nog tot 14-1-2005 wachten op 2 XFX Geforce 6600 GT's :'(

Heb alles bij www.komplett.nl besteld uit Tilburg maar er is gewoon moeilijk aan te komen aan Pci E kaarten en SLI moederborden! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

SWW beweerd morgen een aantal te krijgen... gelijk besteld net :) (nu maar hopen dat ze niet liegen ;) )

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:36:
SWW beweerd morgen een aantal te krijgen... gelijk besteld net :) (nu maar hopen dat ze niet liegen ;) )
toen ze dat eergisteren mij deden toekomen waren ze nog dezelfde dag binnen. Dus kennelijk gaat het niet op dat bij de 4 leveranciers in NL die deze dingen leveren de toestroom niet zo best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 15:04
Hardfreak schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:47:
Ok, 'k heb ff dit topic (en het vorige) in 1 ruk doorgelezen (30 bladzijden :X ).
Nu heb ik wat probleempje opgeschreven die ik ben tegengekomen, wil gewoon is ff weten of het allemaal klopt (30 bladzijden op een scherm lezen, wordt je 8)7 van).

-VCore=1.65 geeft maar 1.55V (je kan nog wel wat poteren met clockgen)
Ze moeten bij Asus echt eens wat aan de vcore gaan doen. Het ondervolten van de vcore komt ook voor op de Asus P4P800 en P4C800, dacht dat ze dat nu wel eens zouden oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb een A8N-SLI, maar het OC'en gaat niet echt hard. Zoals bekend is 1.65V gelijk aan 1.55V, maar ook daarmee moet je een eind kunnen komen.
Als ik in mijn bios (versie 1.02) 250 MHz HTT opgeef en een multiplier van 9 dan start mijn PC netjes op met 2250 MHz, alleen het geheugen is dan 125 Mhz ;(
Als ik in mijn bios standard instel en dan met AI booster (2.00.48) aan de slag ga kan ik elke 'External Frequeny' instellen die ik wil, maar hij laat hem even zien en springt dan terug naar 200 MHz ;(
Ik heb ook nog even met A64 tweaker 0.31 geprobeerd de geheugen divider handmatig aan te passen, dit werkt ook niet echt. Ik haal dan met een divider van 133 of 166 amper een FSB/HTT van 220 in AI booster, daarna bevriest windows... dat kan niet aan het geheugen liggen, want dat werkt prima op 200, zelfs met een divider van 166 blijft het daaronder.
Mijn PC wil wel booten met de proc op 300x9 (1.55V) via bios instellingen en is stabiel op 300*8 of 270*9 (1.55V). Het jammere is alleen dat mijn memory dan dus niet hoger komt dan 150 of 135 MHz ;(
Tenslotte nog geprobeerd om tegen beter weten in de FSB/HTT helemaal hoog in te stellen op 330, maar dan kom ik niet veel verder dan het bios.
Het eindresultaat is dus ofwel CPU hoog, ofwel MEM normaal. Ik heb alle tests gedaan met geheugen timings op 2T-3-3-3-7, met corsair 1T-2-2-2-5 3200XL. Het geheugen zal dus nergens een probleem hebben kunnen vormen. Weet iemand hier al meer over?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Eerder in dit topic en het A64 overclock topic werden problemen gemeld met de PCI-lock die niet goed zou werken en erger nog met de geheugen divider die automagisch omlaag gaat bij het verhogen van de HTT op de Asus A8N-SLI.
Dus dat geheugen gemaakt om op hele hoge snelheden te lopen zoals Gskill en OCZ, eigenlijk nutteloos waren met dit bord.

Kan iemand bevestigen of deze problemen inmiddels zijn opgelost? (bv Smokey of Cyrus of iemand anders?)

Ik wil namelijk overstappen op dit bord van de MSI K8N Neo2, maar dan moet het wel een verbetering zijn natuurlijk (kwa overclocken).

Edit: Basdoorn was me voor met een vergelijkbare vraag.
Blijkbaar ben ik niet de enige die hier last van heeft c.q. zich er zorgen over maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door KarlMarX op 06-01-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardfreak schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:47:

-Club3D 6600GT's werken NIET in SLI
Computer totaal heeft de club3d kaarten getest in sli zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al een tijdje dit forum en sta nu op het punt dit MB te bestellen icm met een AMD64 3500+.
De CPU met NewCastle core is direct leverbaar, op de Winchester core moet ik zo'n 2 weken wachten.
Kan iemand mij vertellen wat de voordelen (en nadelen) van de Winchester core zijn? Is het de moeite waard om er op te wachten?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Die vraag had ik ook een paar posts terug en het antwoord wat ik kreeg was dat de Winchester beter te overklokken schijnt te zijn. Mazzel voor mij dat ik geen overklokker ben :) Hoe kun je eigenlijk zien welk type je hebt? Want ik ben stiekum toch wel nieuwschierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaastosti schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 18:27:
Die vraag had ik ook een paar posts terug en het antwoord wat ik kreeg was dat de Winchester beter te overklokken schijnt te zijn. Mazzel voor mij dat ik geen overklokker ben :) Hoe kun je eigenlijk zien welk type je hebt? Want ik ben stiekum toch wel nieuwschierig :)
kijk eens in het amd 64 topic (Start post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb inmiddels een nieuwe techniek gevonden: via het bios instellen 2.4 Ghz (nu 267x9) en dan in windows met A64 tweaker de geheugen divider en refresh rate aanpassen. Zit nu op 2.4 Ghz te typen met een memory snelheid van 217 Mhz, alleen met waardeloze timings... ga die nu even fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Op hoeveel x kun je Hypertransport het best instellen? Gewoon 5x of is het afhankelijk van je FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende PC kopen en graag zou ik wete als een Zalman CNPS 7700 erin zou passen, zo niet zou een 7000 erin passen ?

Case : Thermaltake Tsunami
Mobo : A8N SLI Deluxe
Geheugen : Corsair XMS XL Pro
Voeding : Thermaltake butterfly 480W

Kan een Zalman 7700 op deze PC passen zonder de geheugen latjes te storen ? of de psu ?
Zo niet zelfde vraag maar voor de 7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

De A8N trekt niet meer dan totaal 1000 Mhz HT bus, dus als

FSB <= 200, dan MT 5
FSB <= 250, dan MT 4
FSB <= 333, dan MT 3
FSB <= 400, dan MT 2 (theoretisch gezien dan)

Ik kom trouwens met 8x300 wel in windows, maar als ik dan met A64 tweaker probeer de memory divider van 100 naar 133 te zetten, om mijn memory speed van 150 Mhz naar 200 Mhz te krijgen, dan bevriest de boel. Het lijkt erop dat de memory controller op de CPU op 300 Mhz FSB geen divider van 133 meer trekt... ga dus nu proberen met 280 FSB en 133, hopen dat dat wel werkt... kan de CPU speed ook nog wat omhoog ten opzichte van 9x267.
MT is trouwens continu 3, ook als ie op 200 Mhz draait... verschilt niet veel voor mijn gevoel (als ie op 200 zou blijven staan dan zou ik hem wel op 5 zetten trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Overclocken gaat moeizaam met dit TwinMos geheugen (PC3200 dual channel kitje)...

Ik begrijp dat het mogelijk is om het geheugen te locken en dan de FSB van de CPU dan nog verder op te krikken? Bedankt voor de info trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA yo spot er maar weer mee ik word gelijk herrinerd aan alle gruwelijkheden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Hier ook een Tsunami eigenaar...

Jet kastje ziet er leuk uit maar er zijn een aantal flinke nadelen.
-Klepje voor de 'console' (met USB poortjes, koptelefoon aansluiting enz.) bovenop breekt zeer snel af (is hier al gebeurd bij het inbouwen)
-In het algemeen een vrij breekbare kast
-Zeer lawaaierige fans!
-Inbouwen van de voeding is lastig, je moet eerst de console eruit schroeven.
-Klik systeem voor drives is niet geweldig, CD-ROM drive hangt te ver naar achteren.

Maar voor de rest is het wel een aardige kast met goede temps.

BTW: 55 sec. in Pifast met een Athlon 64 3200+ met 2x 512MB PC3200 TwinMos is wel erg brak of niet dan? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zo nou eens de kaarten nog meer laten zweten :D ;)

Oude score @ 2003 met 66.93 = 21094 oid :P
Nu score @ 2003 met de 71.24 = 22414 :*)

Scheeld een dikke 1300 puntjes :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/3dMark/SLI_poging2.JPG

LET OP 56 kers ! HIGH RES PIC !!! :9

http://home.quicknet.nl/q...laar/3dMark/SLI_SETUP.JPG

[ Voor 34% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 06-01-2005 20:02 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik ben nog even bezig geweest en heb wat nieuwe bevindingen, hieronder een kort stappenplan voor mensen die net als ik het geheugen niet meteen op hoge snelheden krijgen:

Stel in je bios de CPU multiplier en HTT/FSB in die je hebben wil (9x267=2.4GHz)
Het geheugen draait nu op FSB/2 MHz (133 MHz).
Gebruik A64 tweaker om de MEMCLK Frequency op 166 in te stellen (staat op 100)
Note: Ik heb 133 geprobeerd, maar dit laat mijn PC continu vastlopen.
Mijn PC draait nu 2.4 GHz met geheugen op 219 MHz.

Ik ga nu proberen om hem wat hoger te krijgen en hoop dat mijn geheugen mee wil werken, omdat bij gebrek aan werkende 133 divider ik dus 166 zal moeten gebruiken. Op 300 MHz FSB draait het geheugen dan 250 MHz.
Ook ga ik nog proberen om de latency wat naar beneden te krijgen (is nu 3-3-3-7), maar of dit lukt hangt uiteraard af van het geheugen af dat in je machine zit. Als ik weer wat te melden heb zal ik dat uiteraard posten.
Elders werd trouwens het gebruik van AI Booster aangeraden, ik heb daar echter helemaal niets mee kunnen bereiken. Het idee was om in het bios alles op standaard te zetten en dan met AI booster de FSB/HTT te verhogen om zo een 1:1 FSB:MEM ratio te houden, mij is dat echter niet gelukt. Zelfs 210 MHz niet en dat dan met 3-3-3-7 timings ;(.

[ Voor 2% gewijzigd door OruBLMsFrl op 06-01-2005 21:02 . Reden: timings vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Hier mijn bevindingen, 3D marks wil je toch niet zien met een 6600GT... maar door A64 Tweaker op een memory divider van 166 te zetten kom ik toch aan hele aardige scores vind ik (voor een 3000+ onder een zalman 7000B-AlCu).
Als ik probeer te booten op 2.7 GHz krijg ik trouwens opeens het NVRAID boot rom te zien dat wil starten. Bij mij staat dat in de bios uit, dus dat hoort nooit te verschijnen... raar he?
Misschien dat een volgende bios revisie me wel toestaat te booten op 2.7 Ghz+, met 1.65 echte Volts moet dat toch zeker gaan lukken. Het blijkt dus toch dat 305 MHz geen probleem is voor CPU en Mobo, wat ik eerst wel dacht. Ik draai climateprediction.net, dus CPU usage is continu 100%. Systeem is dus wel enigszins stabiel...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48611/thumb.jpg

Ik heb trouwens net zitten kijken hoe ik mijn systeem echt stabiel kan laten draaien. Ik wil daarbij 2-2-2-5 timings aanhouden (heb voor het geheugen meer betaald dan voor de CPU :P). Ik kom niet verder dan 9*250 MHz (2.25 GHz) en een divider van 166 (205 Mhz geheugen, valt me tegen van 3200XL corsair, 215 MHz had ik eerder verwacht). Als ik een divider van 133 werkend zou kunnen krijgen, dan had dit zeker 8*300 (2.4 GHz) of meer (2.55 GHz) geweest kunnen zijn... maar hopen op een bios revisie die dat mogelijk maakt. Lijkt me trouwens ook best fijn als er een bios komt waar je die 166 of 133 divider permanent kunt instellen. Nu moet ik na iedere reboot handmatig mijn geheugen divider instellen, dat is toch te erg voor woorden :(
Echt ontopic: ik vind de Asus A8N-SLI Deluxe prima, digitale uitgang op het geluidskaartje, geen gezeur met CMOS reset jumpers als het OC'en uit de hand loopt, alle kabels die ik ooit nodig zal hebben zaten erbij geleverd. Zelfs aan een verstevigend plaatje voor mijn zalman 7000B was gedacht bij het ontwerpen van dit moederbord, het paste perfect, heb de Zalman montage kit niet hoeven aanraken. Al met al ben ik zeer gelukkig ;)

[ Voor 50% gewijzigd door OruBLMsFrl op 06-01-2005 21:04 . Reden: laatste update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus de ASUS A8N-SLI non-deluxe besteld, maar ben niet van plan om twee 3D kaarten te gaan gebruiken. Ik kwam daarom als alternatief bij de A8V-E Deluxe uit. Welk moederbord is qua specificaties en opties beter? (als je de SLI functie van de A8n verwaarloosd)

A8V-E Deluxe: http://uk.asus.com/produc...t939/a8v-e-d/overview.htm

A8N-SLI: http://uk.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Kweenie...heb op de een of andere manier een grote voorkeur voor Nforce chipset :/
Verder vind ik SATA II wel handig op die A8N-SLI (deluxe)

Edit: Hoe vinden de gebruikers trouwens de Audiochipset? Klinkt et nog een beetje fatsoenlijk? Iemand die een Z5300/Z5500/Z680 heeft ofzo icm dit moederbordje?

Edit2: OMG...Asus krijgt some serious shit of competition:
DFI Nforce4 Moederbord: Klik!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1105051618.jpg
Ziet er wel stoer uit.. :) ..ff checken wat ie daadwerkelijk mag kosten
Denk trouwens dat die Zalman waaiers wel tegen et geheugen komt te zitten ? :/

@ Kaastostie hieronder: Mja...blijkbaar geen OC'er zoals je al zei ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Yellowneck op 07-01-2005 01:20 . Reden: DFI Nforce4 :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik zie niet in waarom ik voor het DFI bord zou kiezen boven de Asus. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik van nature (door ervaring met verschillende borden) een pro-Asus houding heb, maar als ik naar de specificaties kijk biedt dit mamaplankje niets meer dan de Asus variant. Ja ok, meer felle kleurtjes, maar daar houdt het dan ook voor zover ik heb kunnen vinden bij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

YellowNeck schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:51:
Edit: Hoe vinden de gebruikers trouwens de Audiochipset? Klinkt et nog een beetje fatsoenlijk? Iemand die een Z5300/Z5500/Z680 heeft ofzo icm dit moederbordje?
Zelf heb ik optisch de Z-5500 eraan hangen en het geluid is aardig maar als je gamed gaat je linker front kraken .... dont ask me why maar hiervoor had ik daar geen last van :P.
Heb een losse M-Audio Revolution 7.1 besteld om dat op te lossen.

Ik ben zelf dus niet erg tevreden over die onboard geluidskaart.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg met dit bord 1 lange beep en geen beeld. Nu heb ik op google gezocht en blijkt het me mem te zijn ( Any Other Beeps Are Ram Problems ). Nu heb ik 3 repen erin gezet en bij alle 3 geeft die weer die lange beep. Ook als ik geen geheuegen erin doe krijg ik dezelfde beep.

Nu weet ik dat er compatibiliteitslijst is ( leuk woord voor scrable ) en daar staan ze niet op, maar das niet het enige wat erop kan neem ik aan ? Dat zijn alleen de dimm's die wel getest zijn ? Ik zal een dimm lenen van een maatje van me, maar heb het idee dat het niet me mem is.

- AMD 3500+
- Asus A8N Sli Deluxe
- 1x 200GB WD SATA
- 2x 6600GT Sli

Heb het ook met 1 kaart geprobeerd en de selector op 1 kaart gezet natuurlijk, maar maakt allemaal niets uit.. Iemand enig idee ? En zit ik wel goed bij het mem ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:59:
Ik heb dus de ASUS A8N-SLI non-deluxe besteld, maar ben niet van plan om twee 3D kaarten te gaan gebruiken. Ik kwam daarom als alternatief bij de A8V-E Deluxe uit. Welk moederbord is qua specificaties en opties beter? (als je de SLI functie van de A8n verwaarloosd)

A8V-E Deluxe: http://uk.asus.com/produc...t939/a8v-e-d/overview.htm

A8N-SLI: http://uk.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli/overview.htm
Uhm, veel mensen hebben tijden gewacht op de nforce4 chipset moederborden en waarom?

ondersteuning pci-express voor AMD platform.

de A8V-E Deluxe is met de K8T800 chipset uitgerust. Die is van de vorige generatie net als de Nforce3. Niet dat hij oud is hoor! De opvolger is de K8T890 welke ook pci-express ondersteunt voor AMD.

Voor de rest zijn er natuurlijk wat nieuwere features bijgekomen. Welke dat allemaal zijn kan ik zo niet opnoemen, maar op de site van Asus kan je daar alles over vinden.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.