[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 19:56
Game-Freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:12:
Waar ik me wel zorgen om maak (net zoals iemand anders in Deel 1) is de actieve northbridge cooler.
Deze gaat natuurlijk na een tijdje herrie maken en aanlopen, net zoals alle andere actieve northbridge coolers...

Ik ga dan denk ik ook maar alvast een passief northbridge koelblokje aanschaffen om die erop te zetten als die actieve cooler herrie gaat maken.

En ik denk dat ik em misschien wel meteen erop zet, want die kleine coolers maken eigenlijk altijd wel lawaai...

Ik heb al eens geprobeerd om hem even uit te zetten, maar hij word echt super heet.
Nu las ik dat er al iemand (jprommen2) er een Zalman ZM-NB47J chipset koeler op heeft gezet.
Zou je daar misschien meer informatie van kunnen geven? Heb je misschien wat temperaturen gemeten voor en na die overgang naar de Zalman?
En word het koelblokje ook echt warm?

[afbeelding]

Hebben er misschien al meer mensen die northbridge vervangen door een passief koelblokje?
En wat zijn daar de resultaten / ervaringen mee??
Meer mensen weet ik niet, mijn systemtemp leek iets gestegen, maar kan ook altijd al rond de 30 graden gelegen hebben. De heatsink wordt goed warm, niet heet, maar wel erg warm. Ik heb echter geen problemen en de active heatsink kan gewoon weer teruggeplaatst worden als jij wel problemen zou hebben.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:35

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

master_viper schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:12:
Enige waar ik nog wat problemen mee heb met dit mobo is dat het zo lijkt te zijn dat als ik wat kopieer van mn dvd brander, ik was gisteren wat spellen op dvd aan het installeren, dat die corrupt op mn sata schijf komen te staan.
Hij geeft geen foutmelding onder het installeren, maar wil ik ze spelen dan ineens wel. En ook als ik ze wil verwijderen wil dat niet eens meer. Dus ik doe chkdsk en gaat hij allemaal fouten repareren, juist in die mappen van die spellen. Ik zat zelf te denken dat ik misschien het geheugen nog te strak getimed heb, maar dit is allemaal binnnen de specs van kingston (HyperX 400mhz). En wat ik ook zo vaag vond; onderin de taakbalk staat een logo van Hardware veilig verwijderen, net zoals je hebt met usb sticks of andere sjit. Waarom staat mijn s-ata schijf hierbij, want dit had ik nog niet toen ik mn andere mobo (a7n8x) had.
Moeilijk ofzo, even antwoord geven?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:24:
code:
1
2
DVD-RW          Plextor PX-712SA Retail, Wit 
DVD-Rom         Plextor PX-712SA Retail, Wit
Als je echt graag een S-ATA Plextor DVD burner wilt hebben, dan zou ik persoonlijk wachten totdat de PX-716 S-ATA uit is, want deze is Dual Layer en de DX-712 niet...
Met oog op de toekomst hoef je dan over een tijdje geen Dual Layer brander te kopen als je Dual Layer wilt gaan branden.

[ Voor 14% gewijzigd door Game-Freak op 09-01-2005 17:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Game-Freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:12:
Waar ik me wel zorgen om maak (net zoals iemand anders in Deel 1) is de actieve northbridge cooler.
Deze gaat natuurlijk na een tijdje herrie maken en aanlopen, net zoals alle andere actieve northbridge coolers...
That would be...... me :D
jprommen2 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:19:
[...]

Ik... kan prima, alleen kan de koeler van je 6800 een beetje in de weg zitten. Je kan dit oplossen door een minimaal aantal pinnentjes wat in te korten met een dremel :)
ow nice, maar weet je of het ook gaat met een VF700?
ik zit nog zo te twijfelen of ik aan WC zal beginnen met mn nieuwe setup... zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt, maar helaas zijn die nog niet beschikbaar. Ik kan iedere keer wel op blijven schuiven, maar dan heb ik over 2 jaar nog geen nieuw systeem. (Ik ben al een jaar steeds aan het opschuiven, ik zou eigenlijk nog wachten op Dual-Core, maar aangezien m'n huidige systeem nu meer dan 5 jaar oud is moet het toch gaan gebeuren)

Optie is misschien om één 712 aan te schaffen, en een 716 zodra die er zijn. Anders zou ik nu toch voor 2 712s zijn gegaan, en met één drive is het al best werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:56:Optie is misschien om één 712 aan te schaffen, en een 716 zodra die er zijn. Anders zou ik nu toch voor 2 712s zijn gegaan, en met één drive is het al best werkbaar.
Je zegt het zelf... ;)

Dan zou ik idd één 712 nemen, en later die 716...

Voor de rest vind ik het wel een erg mooi systeempie!!

[ontopic]Maar nu moeten we toch echt weer ff ontopic ;)[/ontopic]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 21:35
Nou mijn northbridge cooler begint nu alles al te overstemmen en dat na 2 week :(
jeeezzz ding komt al boven alles uit inmiddels, maar houd zalman blokje dat ding wel cool genoeg?
Zeker als je nog wat overklokt enzo... als je zo voelt wordt het blokje toch nog redelijk warm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
T-Blizzard schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:49:
Nou mijn northbridge cooler begint nu alles al te overstemmen en dat na 2 week :(
jeeezzz ding komt al boven alles uit inmiddels, maar houd zalman blokje dat ding wel cool genoeg?
Zeker als je nog wat overklokt enzo... als je zo voelt wordt het blokje toch nog redelijk warm ?
Ja, dat dacht ik dus al... :O
Als ik op me werk een computer heb staan die herrie maakt en het is niet de CPU cooler, dan weet je al bijna zeker dat het het northbridge cooler is |:(

Daarom ga ik denk maar meteen die Zalman halen, dan heb ik dus alvast in huis :)

Antwoord op je vraag:
jprommen2 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:26:
Mijn systemtemp leek iets gestegen, maar kan ook altijd al rond de 30 graden gelegen hebben. De heatsink wordt goed warm, niet heet, maar wel erg warm. Ik heb echter geen problemen en de active heatsink kan gewoon weer teruggeplaatst worden als jij wel problemen zou hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
[quote]Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:24:
code:
1
2
HDD             Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, S .. 
(Raid0,Boot)    Western Digital Raptor 74 GB, 10.000 rpm, 8 MB, S ..

Ik zou persoonlijk voor de nieuwe maxtors (serie 10) met NCQ gaan. Scheelt heel veel in kosten maar met NCQ bijna (soms hogere) dezelfde prestaties. Verder goede config. Persoonlijk ga ik voor een 6800GT, maar dat is ook afhankelijk van je budget. Met twee 6600GT's ben je nu al vaak langzamer dan 1 6800GT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Is het alleen die 300GB Diamondmax 10 met 16MB cache of zijn ook de modellen met 8MB snel genoeg om in de buurt te komen van Raptor snelheden? Anders neem ik ipv 2 Raptors maar gewoon een paar Maxtors, scheelt een hoop geld én veel meer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Sjod

Ik ben goed luisterend

dei 8mb's komen ook in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
7200 toeren schijven komen qua prestaties absoluut niet in de buurt van 10.000 toeren schijven...

Een Raptor heeft een gemiddelde snelheid van 72MB/s, een normale 7200 haalt deze snelheid ook wel, maar dat is alleen op het snelste deel van de 7200 schijf.
Maar dat is niet het enigste waar je naar moet kijken, want waar het ook vooral om gaat is de acces time, en die is bij een Raptor veel lager.
Komt er op neer dat als je kijkt naar bijv windows gebruik, dat ie ongeveer 30% sneller is, omdat de Raptor ongeveer het dubbele aan gemiddelde snelheid heeft ipv een 7200rpm, en de Raptor heeft een veel lagere acces time.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad...

http://www.tweakers.net/b...ne%5BUser%5D=1&bar_max=80

Even een vergelijking gezocht op basis van dezelfde controller:
http://www.tweakers.net/b...1&TestcomboIDs%5B446%5D=1

Ik heb inmiddels overigens maar een topicreport gedaan, omdat het achteraf gezien denk ik toch niet zo slim was dit hier in het topic te plempen...
Wellicht is het te splitsen, en is de configuratie naar "complete systemen" ofzo te moven...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 11-09 14:55

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

7200 toeren schijven komen qua prestaties absoluut niet in de buurt van 10.000 toeren schijven...

Een Raptor heeft een gemiddelde snelheid van 72MB/s, een normale 7200 haalt deze snelheid ook wel, maar dat is alleen op het snelste deel van de 7200 schijf.
Maar dat is niet het enigste waar je naar moet kijken, want waar het ook vooral om gaat is de acces time, en die is bij een Raptor veel lager.
Komt er op neer dat als je kijkt naar bijv windows gebruik, dat ie ongeveer 30% sneller is, omdat de Raptor ongeveer het dubbele aan gemiddelde snelheid heeft ipv een 7200rpm, en de Raptor heeft een veel lagere acces time.
Dat de 74Gb Raptop het uiteindelijk overall wint van een Diamondmax 10 waren we een tijdje terug al achter gekomen... maar om nu direkt te zeggen dat dat ding 30% sneller is, is toch wel een beetje uit de lucht gegrepen. Tenzij je natuurlijk een goede bron hebt die dat vermeldt. Toen ik riep dat de NCQ schijven het wonnen moest ik ook met bronnen komen, dus deze vraagt daar natuurlijk ook om ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een roundup gevonden van 8 SATA RAID controllers onboard / card. Ook de A8N-SLI is hierin meegetest.

http://www.gamepc.com/lab...ent.asp?id=eoyraid&page=1

De nForce4 zet behoorlijke performance neer, maar nijgt naar CPU belasting tot 8 procent, wat 2x zo hoog is als de concurrentie.
Verder is het lees- en schrijfgedrag behoorlijk afwijkend van andere controllers. Zo extreem zelfs dat de nForce aanmerkelijk beter presteert tot een bepaalde treshhold, en vervolgens inzakt als een plumpudding.

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepc.com/images/labs/rev-eoyRAID-RAID0read.gif
(lager is beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik ben geen Mod, maar kunnen we weer on-topic gaan? Deze discussie over harde schijven loopt een beetje uit de hand.

Ik zou graag meer ervaringen met de Asus A8N-SLI (Deluxe) zien.
Bijvoorbeeld hoe ver jullie komen met overclocken en met welke instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:11:
Ik ben geen Mod, maar kunnen we weer on-topic gaan? Deze discussie over harde schijven loopt een beetje uit de hand.

amd 64 3200+ @ 4000+
2600 mhz met crappy corsair value pc3200 geheugen.

260 mhz fsb
1.6125 volt cpu
memory op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

KarlMarX schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:11:

Karlmarx, communist...mag ik vragen wat voor een scores u heeft gehaald met uw A8N - Sli icm XFX 6600GT? ..en verdere ervaringen.
En is dat een Winchester dat u daar heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 09-01-2005 23:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en ik wou vragen of dit allemaal bij elkaar past. Ook wou ik vragen of het geuheugen kan en of de voeding genoeg is. Hebben jullie nog aanvullingen erbij dat het beter maakt zeg het gerust hier het systeem:

CoolerMaster CAV-T01 Cavelier, Zwart
AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Asus V9999 Ultra Deluxe 256 MB
Asus A8N-SLI Deluxe
OCZ PC-3200 DDR400 EL 2X512MB Rev.2
Creative Inspire T7900 7.1, 6x8W+1x20W+1x24W RMS
Creative Sound Blaster Audigy II ZS Retail
Maxtor MaXLine III 300 GB, 7200 rpm, 16 MB
Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth Retail
Plextor Plextor PX-716A Zwart Retail
Philips WebCam ToUcam II Pro
Logitech Premium Stereo USB Headset 30
Epson Stylus C86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mili schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:30:
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en ik wou vragen of dit allemaal bij elkaar past. Ook wou ik vragen of het geuheugen kan en of de voeding genoeg is. Hebben jullie nog aanvullingen erbij dat het beter maakt zeg het gerust hier het systeem:

CoolerMaster CAV-T01 Cavelier, Zwart
AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Asus V9999 Ultra Deluxe 256 MB
Asus A8N-SLI Deluxe
OCZ PC-3200 DDR400 EL 2X512MB Rev.2
Creative Inspire T7900 7.1, 6x8W+1x20W+1x24W RMS
Creative Sound Blaster Audigy II ZS Retail
Maxtor MaXLine III 300 GB, 7200 rpm, 16 MB
Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth Retail
Plextor Plextor PX-716A Zwart Retail
Philips WebCam ToUcam II Pro
Logitech Premium Stereo USB Headset 30
Epson Stylus C86
Vooral het geheugen is natuurlijk een erg goede keuze :*)
Is als beste getest bij Anandtech _/-\o_
Wat voor voeding ga je nemen? Want da tis ook erg belangrijk en wordt vaak door vele mensen vergeten/ondergewaardeerd. Ik zou zelf altijd een A-merk nemen als Antec of Tagan o.i.d. Geen Qtec in ieder geval :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Aargh...lama..Karlmarx was eerder

[ Voor 97% gewijzigd door Yellowneck op 10-01-2005 00:01 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik ga er zelf 2x Kingston 512Mb 2-2-2-5-1 geheugen in zetten... ligt voor me klaar in de winkel, dinsdag ophalen :) Nu de kast nog en dat kan ik gaan bouwen... eindelijk. Als voeding gaat er hier een Chieftec 420W in. Staat tussen de goede merken in het "Welke voeding heb ik nodig?"-topic (deel 9 alweer) en tot nu toe alleen maar goede reacties gehoord.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
YellowNeck schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:27:
[...]

Karlmarx, communist...mag ik vragen wat voor een scores u heeft gehaald met uw A8N - Sli icm XFX 6600GT? ..en verdere ervaringen.
En is dat een Winchester dat u daar heeft?
De 3000+ (en de 3200+) S939 zijn er alleen als Winnies 8)
Ik kan mijn geheugen op 285Mhz (570Mhz DDR) @ Cas 2,5-4-3-10-T1 @ 2,85V laten lopen.
De processor trekt 't tot 2610Mhz (290x9). Alleen als ik het geheugne en de processor gelijktijdig zo hoog zet dan is t niet prime stable. :'(
Daar ben ik dus nog mee bezig. Op mijn MSI K8N Neo2 lukte dit niet, maar dat was ene bekend probleem bij dat bord. De Asus heb ik pas net dus ik hoop dat t nu wle gaat lukken.

Ik vraag me af hoeveel ene geaard stopcontact hierbij zou helpen. Dit schijnt belangrijk voor de stabiliteit te zijn, maar ik heb geen geaard stopcontact in mijn huiskamer. Verwachten de computerbouwers dat je met je pc in de keuken of badkamer gaat zitten ofzo? :+

Een snelle test met 3D kwam ik tot 3751 in 3DMark 05 en 9233 in 3Dmark 03.
Dat was met core @586 en mem @1172. Als ik mijn Zalman VF700-Cu heb hoop ik hoger te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik moet overigens zeggen dat ik een beetje huiverig ben om die northbridge cooler er af te slopen. Kan best zijn dat dat blauwe Zalmann blokje wat hier al een aantal keer voorbij is gekomen er mooi op past, maar het blijft toch een nieuwe mobo waar ik liever niet meteen aan begin te sleutelen :)

Is het geluid wat dat standaard coolertje produceert echt zo verschrikkelijk? Want ALS ik wat wil knutselen dan natuurlijk wel voordat het geheel ingebouwd gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het geluid gaat best wel hoor. Een XFX 6600GT is vele malen erger! :r
Je kan het toerental softwarematig verlagen m.b.v. bv. Speedfan.

Je hoef trouwens nix te slopen om dat koelertje te vervangen. Gewoon heel voorzichtig die pushpins aan de onderzijde van het moederbord indrukken en hij komt zo los. Die procedure kan je makkelijk 100x herhalen zonder dat ie kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kaastosti schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:15:
Ik moet overigens zeggen dat ik een beetje huiverig ben om die northbridge cooler er af te slopen. Kan best zijn dat dat blauwe Zalmann blokje wat hier al een aantal keer voorbij is gekomen er mooi op past, maar het blijft toch een nieuwe mobo waar ik liever niet meteen aan begin te sleutelen :)

Is het geluid wat dat standaard coolertje produceert echt zo verschrikkelijk? Want ALS ik wat wil knutselen dan natuurlijk wel voordat het geheel ingebouwd gaat worden :P
ik ga het liever ook niet doen als ik mn spul ga bestellen/kopen..
maar het geluid is echt verschrikkelijk van die soort fannetjes...
ze draaien op achterlijke RPM's en verplaatsen niet eens lucht :D (is allemaal voor de show... 1 groot complot... :X )
maar het moet wel lukken volgens een user hier... toch?
hij zei dat de heatsink "warm" werd, maar als ik op de andere users let die iets vertellen over hun NB met de active koelinger op, hoor ik het zelfde... namelijk dat hun NB ook warm is.
dus het zou wel moeten kunnen... (en misschien dat er over een tijdje een CU nb-cooler komt :D)

edit:

en hoe langer je wacht... hoe erger het geluid word...
en nu ga ik slapen! :z

[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 10-01-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Mag ik daaruit concluderen dat het vervangen van dat coolertje in ieder geval makkelijk gaat en het gewenste effect qua geluid bereikt? Maar dan de hamvraag... blijft het geheel ook cool genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het gaat dus inderdaad makkelijk, maar nu wordt de standaard koelblokje met fan (@ 8000 rpm!) al best warm. Een volledig passieve oplossing lijkt me toch een beetje link. De pc of chip zal niet kapot gaan hoor :+ maar kan er wel door instabiel worden als het lang achtereen aan staat en intensief gebruikt wordt. Zeker bij heftig overclocken kan dit dan toch voor beperkingen zorgen.

Ik hoop dat Zalman snel met een beter oplossing hiervoor komt. Wellicht een mini 7000/7700/700 achtig iets en ook nog eens van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ach overklokken ga ik toch al niet doen, dus daar hoeft ie niet bang voor te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
KarlMarX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:30:
Het gaat dus inderdaad makkelijk, maar nu wordt de standaard koelblokje met fan (@ 8000 rpm!) al best warm. Een volledig passieve oplossing lijkt me toch een beetje link. De pc of chip zal niet kapot gaan hoor :+ maar kan er wel door instabiel worden als het lang achtereen aan staat en intensief gebruikt wordt. Zeker bij heftig overclocken kan dit dan toch voor beperkingen zorgen.

Ik hoop dat Zalman snel met een beter oplossing hiervoor komt. Wellicht een mini 7000/7700/700 achtig iets en ook nog eens van koper.
(damn k'slaap nog niet :D)
er loopt hier iemand rond, (paar paginas terug) die heeft een zalman NB cooler en zei dat het maar 3 graden ofzo scheelde...

let wel op dat het koeloppervlakte en de hoeveelheid materiaal veel groter is dan de standaard cooler...

edit
user met passive NB cooler
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22530848

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 10-01-2005 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:40:er loopt hier iemand rond, (paar paginas terug) die heeft een zalman NB cooler en zei dat het maar 3 graden ofzo scheelde...

let wel op dat het koeloppervlakte en de hoeveelheid materiaal veel groter is dan de standaard cooler...

edit
user met passive NB cooler
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22530848
Ik denk dat als je een goede airflow in je kast hebt, dat het dan wel goed moet kunnen...
Vandaag ga ik kijken of eindelijk dat bord als bij ons binnen is, zo ja dan koop ik ook meteen die Zalman NB cooler.

Dan doe ik die er meteen op, want anders moet je het later doen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Dude,

Met welke koeling doe je dat?
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:27:
[...]

amd 64 3200+ @ 4000+
2600 mhz met crappy corsair value pc3200 geheugen.

260 mhz fsb
1.6125 volt cpu
memory op auto.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurbe de n00b schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:47:
Dude,

Met welke koeling doe je dat?

[...]
-12 cm fan op 7 volt achter.
-9 cm fan op 7 volt voor.
-Standaard cpu koeler van amd.
-Temps: 34 idle, 47 stressed.

Ik denk dat je met de 3200 over het algemeen veel hoger kan uitkomen als je de koeling vervangt en, in mijn geval, goed geheugen plaatst.

De winchester cpu's zijn zeker een aanrader :)
Het moederbordje is ook redelijk, alleen is 2.65 volt misschien wat laag. Als ik de cpu boven 2700 mhz laat draaien werkt deze pas een paar minuten stabiel bij 2.65. Lager reboot windows.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft iemand de RAID5 mogelijkheid van dit moederbord al eens geprobeerd?
Zo ja, wat is het resultaat en met welke schijven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
KarlMarX schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:59:
[...]

Vooral het geheugen is natuurlijk een erg goede keuze :*)
Is als beste getest bij Anandtech _/-\o_
Wat voor voeding ga je nemen? Want da tis ook erg belangrijk en wordt vaak door vele mensen vergeten/ondergewaardeerd. Ik zou zelf altijd een A-merk nemen als Antec of Tagan o.i.d. Geen Qtec in ieder geval :r
Ik koop ook een Tagan 480 watt. Is het nog verstandig om nog andere koelers te nemen op de processor of VGA-kaarten??? Of andere dingen op of bij de pc te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:58:
Heeft iemand de RAID5 mogelijkheid van dit moederbord al eens geprobeerd?
Zo ja, wat is het resultaat en met welke schijven.
Ik heb inmiddels besloten de configuratie uit te breiden van 2 naar 4 WD Raptors (RAID0). Als het systeem nog vers is is het natuurlijk een kleine moeite wat tests uit te voeren; mocht de RAID5 performance niet ver van de RAID0 performance afliggen biedt het een mooie performance/veiligheid combinatie :)

Even een paar weekjes geduld, dan zal ik de Bench-DB eens gaan volspammen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Mili schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:07:
[...]

Ik koop ook een Tagan 480 watt. Is het nog verstandig om nog andere koelers te nemen op de processor of VGA-kaarten??? Of andere dingen op of bij de pc te doen???
Zelf heb ik nu een Zalman 7000B-Cu op de processor gezet. De stockkoeler is ook best redelijk, maar maakt toch meer herrie en de Zalman blijft zeker koeler. Dat scheelt algauw 10 graden.
Ook ga ik, zodra goed verkrijgbaar, de koeler op de videokaart vervangen door een Zalman VF700-Cu, aangezien stockkoelers op videokaarten over het algemeen stofzuigers zijn. De XFX in ieder geval. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

Ok, ik krijg nu toch wel wat stabiliteits problemen met dit bord. 3dmark2001, Tactical Ops, Counter strike (niet source) draaien gewoon goed. Maar als ik bijvoorbeeld warcraft 3 draai valt me pc uit.

Ik vermoed zelf dat het aan me voeding ligt, omdat als er grafisch iets zwaars gebeurt het 12V voltage wel een deuk krijgt. Screenshot van asus probe na eerste 4 benches van 3dmark2001 SE:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/oniple/voltage.JPG

Zoals je ziet staat ie standaard al op 11.5 en komt ie op een gegeven moment zelfs op de 10.9 ofzo. Kan niet goed zijn zou ik denken :P

Anywayz, mijn vraag is dus of mensen met de a8n-sli en asus probe ff zouden willen kijken of het voltage bij hun ook zo fluctueert als ze iets grafisch opstarten. bijvoorbaat dank :)

(mijn voeding: Geen merk. 300 watt. 3 jaar oud. 20 pins aansluiting. Geen 12v1 (zo'n 2*2 12v geval), dus op de 12v1 aansluiting op het moederbord zitten 4 losse draadjes die van een molex komen. 12A op de 12V lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet er naast de atx aansluiting en de molex voor sli nog een voedings stekker aangesloten worden op dat bord? is geloof ik al de tweede keer dat ik zoiets lees.

kan ik deze stekker verwachten op een Antec truepower voeding? of wordt het knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Elp schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:20:
Ok, ik krijg nu toch wel wat stabiliteits problemen met dit bord. 3dmark2001, Tactical Ops, Counter strike (niet source) draaien gewoon goed. Maar als ik bijvoorbeeld warcraft 3 draai valt me pc uit.

Ik vermoed zelf dat het aan me voeding ligt, omdat als er grafisch iets zwaars gebeurt het 12V voltage wel een deuk krijgt. Screenshot van asus probe na eerste 4 benches van 3dmark2001 SE:

[afbeelding]

Zoals je ziet staat ie standaard al op 11.5 en komt ie op een gegeven moment zelfs op de 10.9 ofzo. Kan niet goed zijn zou ik denken :P

Anywayz, mijn vraag is dus of mensen met de a8n-sli en asus probe ff zouden willen kijken of het voltage bij hun ook zo fluctueert als ze iets grafisch opstarten. bijvoorbaat dank :)

(mijn voeding: Geen merk. 300 watt. 3 jaar oud. 20 pins aansluiting. Geen 12v1 (zo'n 2*2 12v geval), dus op de 12v1 aansluiting op het moederbord zitten 4 losse draadjes die van een molex komen. 12A op de 12V lijn)
OMG... ook al schommelt et bij andere gebruikers, bij jou is ie, zoals je zelf al zegt, standaard aan de vrij lage kant. Koop een andere voeding, doe je hardware een gunst...

Toch maar ff gechecked :P Bij mij schommelt et ook..alleen nie zo erg en niet zo extreem; Thermaltake PurePower 480W :7
Idle: ~ 12,186
Load: 12,005 ofzo ~ 12, 358 ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Yellowneck op 10-01-2005 16:17 . Reden: ff wat cijfertjes derin gedouwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff de temp van die NB gemeten met de actieve koeling (8krpm) hij wordt 39 graden idle, en 45 graden load bij mij. Heb 3 keer 120mm koelers dus airflow zit wel goed. Ik heb de zalman blauwe nb koeling thuus liggen, zodra mn videokaart koeler binnen is (XFX koeler maakt enorme herrie, ga m vervangen met een zalman vf700-cu :P ) vervang ik de NB koeler om te testen.

Wel natuurlijk koelpasta smeren tussen heatsink en NB :S... Bestel denk ik gelijk ff Coolermaster High Performance Thermal compound mee..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Elp schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:20:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://pic16.picturetrail.com/VOL652/3079669/6252850/80377940.jpg

Bij mij blijft hij gewoon stabiel bij alles wat ik doe en opstart.

Tagen 480W

3500+ Win
1024MB
A8N SLI DEL
6600GT pcie

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 10-01-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 05:35

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

OMG Wie steekt er nou een soldeerbout in een mobo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door Kaastosti op 10-01-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kaastosti schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:02:
OMG Wie steekt er nou een soldeerbout in een mobo :|
genoeg DOCers iemand het lef om het te proberen smokey misschien ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ff een algemene vraag voor de hele club:

Hebben jullie die default Shin-etsu prut op je heatspreader zitten (van je cpu)? zo ja koelt dit goed?
of hebben jullie dit veranderd met AC5? (ik lees in het grote AMD64 topic niet veel over dit onderwerp... maar ik vind het toch altijd belangrijk om een goede basis te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:32:

Hebben jullie die default Shin-etsu prut op je heatspreader zitten (van je cpu)? zo ja koelt dit goed?
of hebben jullie dit veranderd met AC5? (ik lees in het grote AMD64 topic niet veel over dit onderwerp... maar ik vind het toch altijd belangrijk om een goede basis te leggen)
ik heb alles gewoon standaard en koelt goed hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Yes :D :)

Ik heb vandaag mijn Asus A8N-SLI Deluxe moederbord binnen. De doos is zwaarder als dat ik dacht :P

Maar nu nog ff w8ten op de processor. Waarschijnlijk over 2 dagen. En dan moet het werken :) Lekker systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:32:

Ik heb Pol om de oppervlakten te polijsten en Artic Silver 5 om ertussen te doen. Hierboven op zit een niet-standaard koeler. Maar dat spul werkt prima hoor, wat wil je ermee doen?

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
jprommen2 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:04:
[...]

Ik heb Pol om de oppervlakten te polijsten en Artic Silver 5 om ertussen te doen. Hierboven op zit een niet-standaard koeler. Maar dat spul werkt prima hoor, wat wil je ermee doen?
nou ik ga ook een amd64 kopen (en dit mobo...) en ik vroeg me af of die boxedzooi een beetje goed was, zo niet dan koop ik meteen bij de aankoop van al mn producten AC5 er bij, dat scheelt weer een keer je systeem uitelkaar halen... (ik ben/was namelijk in de veronderstelling dat die Shin-etsu zooi niet goed kan werken als ik de werking van AC5 zie...)
dus misschien dat jullie mij het licht kunnen laten zien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:09:
[...]

nou ik ga ook een amd64 kopen (en dit mobo...) en ik vroeg me af of die boxedzooi een beetje goed was, zo niet dan koop ik meteen bij de aankoop van al mn producten AC5 er bij, dat scheelt weer een keer je systeem uitelkaar halen... (ik ben/was namelijk in de veronderstelling dat die Shin-etsu zooi niet goed kan werken als ik de werking van AC5 zie...)
dus misschien dat jullie mij het licht kunnen laten zien :o
AS5 is natuurlijk beter maar het scheelt in dit geval misschien 1 a 2 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:12:
[...]

ja owkee dan is het de moeite idd niet waard.
in het begin laat ik mn boxed cooler er toch op zitten...
zit in de knoop... weet niet of ik nou WC moet aanschaffen... heb hier geen ervaring mee.. en om met mn toekomstige 3500+ en 6800GT te gaan kloten... mhhz.... advies iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:19:
[...]

ja owkee dan is het de moeite idd niet waard.
in het begin laat ik mn boxed cooler er toch op zitten...
zit in de knoop... weet niet of ik nou WC moet aanschaffen... heb hier geen ervaring mee.. en om met mn toekomstige 3500+ en 6800GT te gaan kloten... mhhz.... advies iemand? :)
als je het geld ervoor hebt zouw ik het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:21:
[...]

als je het geld ervoor hebt zouw ik het doen
offtopic:
nou het geld is een probleem :D
mn spaargeld gaat naar de upgrade (mobo, cpu, ram, gpu, psu)
hierna laat ik alles stock draaien tot ik geld heb voor cooling, Air of Water... moet nog beslissen... maar ik kan eigelijk wel doorsparen voor wc...
opzich hoeft dit geen half jaar te duren... als ik maar goed spaar :)

edit:

owja, de rede waarom ik zo twijfel is omdat ik mn pc hard nodig heb voor school (grafische opleiding), en de enige reserve pc die van mezelf is, is mn server (amd 533mhz :+) mijn pc waar ik nu op zit verkoop ik aan mn ouders, dus die kan ik niet terug pakken als ik een weekje zit te sleutelen

[ Voor 32% gewijzigd door ixl85 op 10-01-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:21:
Ik heb net ff de temp van die NB gemeten met de actieve koeling (8krpm) hij wordt 39 graden idle, en 45 graden load bij mij. Heb 3 keer 120mm koelers dus airflow zit wel goed. Ik heb de zalman blauwe nb koeling thuus liggen, zodra mn videokaart koeler binnen is (XFX koeler maakt enorme herrie, ga m vervangen met een zalman vf700-cu :P ) vervang ik de NB koeler om te testen.

Wel natuurlijk koelpasta smeren tussen heatsink en NB :S... Bestel denk ik gelijk ff Coolermaster High Performance Thermal compound mee..
Als je dat zou willen doen, heel graag!!
Want hier ben ik ook wel heel erg nieuwsgierig naar, want het liefst plaats ik gewoon die Zalman erop...

Ik wacht op je resultaten!! ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Game-Freak schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:32:
[...]

Als je dat zou willen doen, heel graag!!
Want hier ben ik ook wel heel erg nieuwsgierig naar, want het liefst plaats ik gewoon die Zalman erop...

Ik wacht op je resultaten!! ;)
relax dat ie ook de VF700 er op zet, weten we meteen hoe dat in zn werk gaat (welke vinnen we moeten weg slijpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:08:
[...]

genoeg DOCers iemand het lef om het te proberen smokey misschien ?
Zal kijken of ik er van de week even tijd voor kan vinden dan gaan we solderen :*) >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Hoe ziet het eigenlijk met de verschillende geheugens die jullie al hebben draaien?
Heeft er hier misschien al iemand CL2 geheugen erin zitten?
En wat zijn jullie bevindingen hierover?

Misschien een raar idee hoor, maar zou bij de geteste modules in de startpost de Cas Latency erbij gezet kunnen worden??

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Game-Freak schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:40:
Hoe ziet het eigenlijk met de verschillende geheugens die jullie al hebben draaien?
Heeft er hier misschien al iemand CL2 geheugen erin zitten?
En wat zijn jullie bevindingen hierover?

Misschien een raar idee hoor, maar zou bij de geteste modules in de startpost de Cas Latency erbij gezet kunnen worden??
uit de start post
Geheugen getest
- Corsair 3200XL 1024 MB DDR400 Okay
- Corsair XMS Pro 4000 512 MB DDR500 Okay
- Kingston PC3000 256MB DDR370 Okay
- KingstonHyper X PC4300 512MB DDR533 Okay
- GeIL Ultra Platinum PC4000 512 DDR500 Okay
- G.Skill PC4400 512 DDR550 Okay
edit
owja nog even mijn aanvraag voor de starpost. (heb ik al eerder gepost) thnx

Quote de uit startpost
- Zalman VF700:
past niet in SLI mode volgens zalman, maar sommige mensen zeggen van wel wordt nog onderzocht

[ Voor 24% gewijzigd door ixl85 op 10-01-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
SmokeyTheBandit schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:36:
[...]

Zal kijken of ik er van de week even tijd voor kan vinden dan gaan we solderen :*) >:)
Beterz als hij bij jouw lukt ga ik hem denk ik ook proberen en dan benchen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:43:

kan de startpost ff aangepast worden?
onze vriend Smokey the bandit heeft namelijk wel SLI met de Zalman VF700
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22518610
zwaar relax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Voor de startpost, getest en werkend: TwinMos PC3200 CAS2.5 geheugen.

Zodra ik bij het OCen 225MHz bereik krijg ik altijd een BSOD/freeze... het geheugen kan het waarschijnlijk gewoon niet hebben (ook niet op standaard timings of met een hoger voltage). Om toch op een fatsoenlijke snelheid te draaien zet ik de divider nu op 166MHz met A64 tweaker en overclock de FSB met nTuner, zo kom ik op 2,5 GHz. Beetje jammer dat het zo moet...

Iemand tips om misschien toch nog de 2,6/2,7 GHz te behalen? Aan de koeling zal het iig niet liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door hershel op 10-01-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
sjakietrekhakie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:56:
Voor de startpost, getest en werkend: TwinMos PC3200 CAS2.5 geheugen.

Zodra ik bij het OCen 225MHz bereik krijg ik altijd een BSOD/freeze... het geheugen kan het waarschijnlijk gewoon niet hebben (ook niet op standaard timings of met een hoger voltage). Om toch op een fatsoenlijke snelheid te draaien zet ik de divider nu op 166MHz met A64 tweaker en overclock de FSB met nTuner, zo kom ik op 2,5 GHz. Beetje jammer dat het zo moet...

Iemand tips om misschien toch nog de 2,6/2,7 GHz te behalen? Aan de koeling zal het iig niet liggen.
zorg dat je HTT op 3x of 4x staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Hebben jullie enig idee als die

Freezer64 van Arctic Cooling beter is dan de standaart boxen koeling?

dat ding is hier te koop voor 27,- €uro

[ Voor 98% gewijzigd door Gurbe de n00b op 10-01-2005 20:40 ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:12:
[...]

AS5 moet er eerst ook nog een lange tijd opzitten voordat het echt zijn max aan warmteoverdracht haalt!

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Cyrus The Virus schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:28:
[...]

zorg dat je HTT op 3x of 4x staat
Had ik al op 4x, verschil tussen 3 of 4 is er nauwelijks bij mij maar 4 lijkt net ietsje beter te zijn.
thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Gurbe de n00b schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:38:
Hebben jullie enig idee als die

Freezer64 van Arctic Cooling beter is dan de standaart boxen koeling?

dat ding is hier te koop voor 27,- €uro
Hij is bij ons getest, en hij is inderdaad koeler en vooral veel stiller dan de boxed cooler.

Als ik dan eindelijk straks mijn bord en CPU heb, dan ga ik deze 2 eens vergelijken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:34:
[...]

relax dat ie ook de VF700 er op zet, weten we meteen hoe dat in zn werk gaat (welke vinnen we moeten weg slijpen)
Ik heb voorlopig geen SLI opstelling, dus slijpen zal wel niet hoeven. Dr was wel iemand hier die het wel voor elkaar kreeg om die 2 koelers op sli te zetten. Kweet niet meer wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:02:Ik heb voorlopig geen SLI opstelling, dus slijpen zal wel niet hoeven. Dr was wel iemand hier die het wel voor elkaar kreeg om die 2 koelers op sli te zetten. Kweet niet meer wie
Als je een paar pagina's terug was gegaan... |:(

SmokeyTheBandit in "Zalman VF700 aktieve VGA koeling"

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:02:
[...]

Ik heb voorlopig geen SLI opstelling, dus slijpen zal wel niet hoeven. Dr was wel iemand hier die het wel voor elkaar kreeg om die 2 koelers op sli te zetten. Kweet niet meer wie
Martijn aka SmokeyTheBandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
[...]

Moet je wel de selector card op dual zetten en de videokaart in de onderste PCIe x16 slot doen, dan zit de koeler van je videokaart idd niet in de weg als je de northbridge koeler van Zalman gebruikt.

Dit werkt prima, al is je PCIe slot dan natuurlijk wel 8x speed i.p.v. 16, maar dit verschil merk je toch niet.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo lang is die VF700 toch niet? Als ik zo die install movie en Smokeys screens zie, komt hij niet verder dan de standaard koeling van de 6600GT. Maarja ik zie nog wel. Bedankt voor je tip nog :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1103139852.jpg

Dit is op een x800pro. De blauwe heatsinkje van Zalman heeft aan de ene kant 1 lage fin, aan de andere kant 2 lage vinnen, misschien dat als je de kant met 2 lage vinnen richting de videokaart doet, hij wel past.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
Kan iemand mij zeggen hoelang dit bordje bij Alternate al op "nu leverbaar" staat? Ik heb t bord besteld bij PCmegastore (wel stuk goedkoper dan Alternate) maar die wachten schijnbaar nog op levering. thnx

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

gisteren nog oranje bij alternate.
(Challenge heeft de Deluxe vandaag ook weer binnengekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
SmokeyTheBandit schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:36:
[...]

Dan wens ik je veel succes :P

Heel je moederbord dadelijk verkloot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

SWW heeft mn deluxe gister verstuurd... hopen dat ie vandaag binenn komt :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

AMDathlonxp schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:40:
[...]

Dan wens ik je veel succes :P

Heel je moederbord dadelijk verkloot :P
LoL nou dat zal wel erg meevallen ;)
Ik draai al wat jaartjes mee dus komt absoluut wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb foto's gemaakt van het mobo in mijn kast. En ook 1 hoe de voeding moet zitten(20 pins-->24 pins). Ik kan ze op verzoek denk ik morgen of overmorgen online zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:50:
[...]

LoL nou dat zal wel erg meevallen ;)
Ik draai al wat jaartjes mee dus komt absoluut wel goed :+
dat wouw ik ook al zeggen (weet je wanneer je het gaat doen ben wel benieuw) ik hoop dat ik dan wel 1.65V krijg (met de undervolt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:55:
Ik heb foto's gemaakt van het mobo in mijn kast. En ook 1 hoe de voeding moet zitten(20 pins-->24 pins). Ik kan ze op verzoek denk ik morgen of overmorgen online zetten :).
Pic je bedoelt zo iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt vast iets anders |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
YellowNeck schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 01:45:
gisteren nog oranje bij alternate.
(Challenge heeft de Deluxe vandaag ook weer binnengekregen)
Dan zal t wel nie lang meer duren allemaal... bedankt..

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 21:12
Waarom heb je de kabel van de voeding voor SLI opstelling aangesloten als je maar 1 PCI-e kaart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
STIMPPYYY schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:01:
[...]

Waarom heb je de kabel van de voeding voor SLI opstelling aangesloten als je maar 1 PCI-e kaart hebt?
stabielere voltlines kan nooit kwaad lijkt mij

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Hji is binnen :P

Nu nog:
Proc
HDD
Graka's
Mem
:X das nogal wat :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

even over het algemene gebruik van SLI?

wordt dit niet super warm?
ik wilde ook dit moederbord kopen (niet de deluxe) met 2 asus(of weet iemand een beter merk???) 6600GT's...maar nu maak ik me een beetje zorgen over de warmte wat die kaartje afgeven... mede omdat ze zo dicht bij elkaar zitten.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
HIValicious schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:23:
even over het algemene gebruik van SLI?

wordt dit niet super warm?
ik wilde ook dit moederbord kopen (niet de deluxe) met 2 asus(of weet iemand een beter merk???) 6600GT's...maar nu maak ik me een beetje zorgen over de warmte wat die kaartje afgeven... mede omdat ze zo dicht bij elkaar zitten.
Dit is kwa warmte het beste SLI moederbord omdat deze de meeste ruimte heeft tussen de 2 VGA's en de Leadteks zijn erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

NoTimeRemains

I know

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:26:
[...]

Dit is kwa warmte het beste SLI moederbord omdat deze de meeste ruimte heeft tussen de 2 VGA's en de Leadteks zijn erg goed
is het verstandig om zo'n dingetje er tussen te zetten?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/isjwang/GoT/koelertussensli.png
dat deze de lucht aanzuigt vanuit de graka en dan meteen de kast uitblaast?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Cyrus The Virus schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:32:
[...]

dat wouw ik ook al zeggen (weet je wanneer je het gaat doen ben wel benieuw) ik hoop dat ik dan wel 1.65V krijg (met de undervolt)
Nou de vcore mod doe ik nog niet op dit moment omdat je via die mod altijd 1.66V @ je cpu hebt en dat is in mijn geval niet nodig aangezien ik een clawhammer heb welke keurig de voltage draait wat ik instel ;) (alleen de winnys undervolten, ik dat geval is deze mod wel handig ! ).

De chipset mod en vdimm mod ga ik er wel op zetten :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Nou de vcore mod doe ik nog niet op dit moment omdat je via die mod altijd 1.66V @ je cpu hebt en dat is in mijn geval niet nodig aangezien ik een clawhammer heb welke keurig de voltage draait wat ik instel ;) (alleen de winnys undervolten, ik dat geval is deze mod wel handig ! ).

De chipset mod en vdimm mod ga ik er wel op zetten :) ;)
maar je kunt er toch een schakelaar tussen zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 00:10
Ik heb nou 2 keer een LeadTek PX6800GT-TDH 256 MB besteld, ik had er eerst 1 besteld maar ik kreeg te horen dat het ongeveer 2 weken duurde voordat ik hem kreeg dus ik dacht van ach kan mij het schelen het duurd toch nog 2 weken dus ik kan net zo goed er 1 bijbestellen.
Waar stond die site ook alweer van hoeveel watt aan voeding moeten hebben met 2 keer een 6800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag wat betreft het geheugen voor mijn A8N-SLI.

Ik heb bij empc.nl deze (https://www.empc.nl/index...Produktinformatie&Id=3644) besteld, maar begreep niet wat het verschil was dussn die en deze (https://www.empc.nl/index...Produktinformatie&Id=3526). Kan iemand mij het misschien uitleggen?

Wat is het allerbeste 512mb geheugen. Is dat kingston hyper x of corsair XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

davey s. schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:27:
Ik heb nou 2 keer een LeadTek PX6800GT-TDH 256 MB besteld, ik had er eerst 1 besteld maar ik kreeg te horen dat het ongeveer 2 weken duurde voordat ik hem kreeg dus ik dacht van ach kan mij het schelen het duurd toch nog 2 weken dus ik kan net zo goed er 1 bijbestellen.
Waar stond die site ook alweer van hoeveel watt aan voeding moeten hebben met 2 keer een 6800GT?
2X 6800GT wordt 400W aanbevolen..staat ook in de TS
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:44:
Ik had een vraag wat betreft het geheugen voor mijn A8N-SLI.

Ik heb bij empc.nl deze (https://www.empc.nl/index...Produktinformatie&Id=3644) besteld, maar begreep niet wat het verschil was dussn die en deze (https://www.empc.nl/index...Produktinformatie&Id=3526). Kan iemand mij het misschien uitleggen?

Wat is het allerbeste 512mb geheugen. Is dat kingston hyper x of corsair XMS?
De meeste tweakers zullen voor Corsair kiezen, ik persoonlijk ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Volgens verschillende testen bij Anandtech was OCZ PC3200 EL Platinum rev 2 het beste geheugen :*)
Maar er was nu ook een nieuwe test waarin het allernieuwste Corsair ook erg goed uit kwam. Maar overall gezien blijft de OCZ de beste scores neerzetten. _/-\o_
Dus ik zou nu voor OCZ kiezen, aangezien dat momenteel niet eens duurder dan bv. Gskill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite waard om mijn bestelling van dit http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=3644&debug=1 naar dit http://www.empc.nl/index....Produktinformatie&Id=3526 te veranderen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
davey s. schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:27:
Ik heb 2 x deze kaart, 1hdd, 1dvdrw, wichester proc, 2 rambankjes en 1 400W truepower voeding, werkt prima.

Een 6800GT neemt 90W (full load) in, een Newcastle core ongeveer 60W een winchester ongeveer 40W, etc... het meeste is gewoon te vinden dus bereken het ;) Des te meer hdd's, overige drives, insteekkaarten e.d. des te meer W je nodig hebt, dat hangt dus niet alleen van die 2 SLI kaarten af.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 20:12

star-saber

Ryzen

waar halen sommige al die 6800GT's vandaan.
ik kan ze nergens vinden :'(
wel van de week me FX-55 Binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 00:10
Mooi dan is mijn enermax 480W wel genoeg,alleen nog dus op die 6800GT wachten.....pfffffff :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
[...]

hoezo niet?
moet je niet het bovenste slot gebruiken met 1 kaart? of mag je zelf kiezen?

Ik denk dat er namelijk wel gedremelt moet worden als je in het bovenste slot je GPU hebt hangen met een VF700 en een zalman NBcooler op je NB hebt...
(maar ik weet dus niet of je ook je onderste slot kan pakken als je geen SLI hebt)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.