Meer mensen weet ik niet, mijn systemtemp leek iets gestegen, maar kan ook altijd al rond de 30 graden gelegen hebben. De heatsink wordt goed warm, niet heet, maar wel erg warm. Ik heb echter geen problemen en de active heatsink kan gewoon weer teruggeplaatst worden als jij wel problemen zou hebben.Game-Freak schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:12:
Waar ik me wel zorgen om maak (net zoals iemand anders in Deel 1) is de actieve northbridge cooler.
Deze gaat natuurlijk na een tijdje herrie maken en aanlopen, net zoals alle andere actieve northbridge coolers...
Ik ga dan denk ik ook maar alvast een passief northbridge koelblokje aanschaffen om die erop te zetten als die actieve cooler herrie gaat maken.
En ik denk dat ik em misschien wel meteen erop zet, want die kleine coolers maken eigenlijk altijd wel lawaai...
Ik heb al eens geprobeerd om hem even uit te zetten, maar hij word echt super heet.
Nu las ik dat er al iemand (jprommen2) er een Zalman ZM-NB47J chipset koeler op heeft gezet.
Zou je daar misschien meer informatie van kunnen geven? Heb je misschien wat temperaturen gemeten voor en na die overgang naar de Zalman?
En word het koelblokje ook echt warm?
[afbeelding]
Hebben er misschien al meer mensen die northbridge vervangen door een passief koelblokje?
En wat zijn daar de resultaten / ervaringen mee??
Even Tweakers checken...