Kater? Eerst water, de rest komt later
Anoniem: 93525
+ 85Mhz ?djmurcielago schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:18:
[...]
agp, denk dat ik straks maar ff ga oc'en, vooral de kern is wel netjes +85%?
of +8,5%?
De eerste lijkt me :-)
en even over die zalman zou dat te halen zijn met de zelfde voeding die ook die xfx koeler kan draaien?
[ Voor 25% gewijzigd door FrankoNL op 07-01-2005 12:21 ]
Anoniem: 132931
Je moet de Coolbits feature opnieuw in het register zetten want dit staat standaard niet aan.FrankoNL schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:19:
hey ik had bij die 66.93 drivers is et geloof ik eerst ook een oveclock mogelijkheid in dat schermpje van nvidia zelf maar nu ik de pc heb geformateerd is dat weg:S
en even over die zalman zou dat te halen zijn met de zelfde voeding die ook die xfx koeler kan draaien?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 132931 op 07-01-2005 12:48 ]
Anoniem: 132931
Coolbits in het register plaatsen. OC3DMark heeft ook een heel stuk geschreven over overklocking met Nvidea o.a. dmv het handmatig wijzigen van het register mbv de coolbits feature etc..FrankoNL schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:33:
en hoe doe ik dat?
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 132931 op 07-01-2005 12:47 ]
Anoniem: 111790
Zeg op dat jpg'tje, daat staat die gt6600 leadtek, welke aansluiting is dat? Dat is toch agp? of is dat nu PCI-E?
die club3d herken ik als agp, en past ook in m'n mobo.
Maar je hebt nog oudere agp-sloten die dat middenstukje niet hebben (zoals precies bij die leadtek) en bijgevolg ook niet in m'n agp slot zouden passen.
Heeft daar iemand duidelijkheid rond?
M'n mobo is een a7n8x deluxe, rev2 en ondersteunt tot en met AGP8x.
Dus voor de duidelijkheid, die club3d heeft een aansluiting als deze:
------|-------------|---------------||---
en die leadtek zoals deze:
--------------------|--------------
en mobo heeft deze:
------|-------------|---------------||---
iemand duidelijkheid plz?
Anoniem: 43074
Alle andere hebben echter een andere vorm, daar had ik nog niet opgelet.
Ik ga even googlen wat dit precies voor moet stellen, want
bij jou zal dat dan niet passen.
EDIT: Alle foto's behalve van club3d en leadtek zijn de pci-express varianten .
EDIT: Hier staat meer info, FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) . Jouw moederbord is te oud volgens mij.
[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 07-01-2005 13:53 ]
hier is een plaatje van m'n mobo.Anoniem: 43074 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:37:
De club-3d 6600 GT heeft volgens de foto's in TS dezelfde agp vorm als leadtek.
Alle andere hebben echter een andere vorm, daar had ik nog niet opgelet.
Ik ga even googlen wat dit precies voor moet stellen, want
bij jou zal dat dan niet passen.
EDIT: Alle foto's behalve van club3d en leadtek zijn de pci-express varianten .
EDIT: Hier staat meer info, FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) . Jouw moederbord is te oud volgens mij.

vind ik op asus z'n site.AGP Pro/8X, doubling the bandwidth of AGP 4X
nu, me domass not be, maar euh ik kan heel moeilijk geloven dat agp8x het niet zou aankunnen... me otherwise pist be. iemand meer info voor me?
EDIT:
kwas ff ongerust. m'n pc'tje opengedaan, en m'n kapotte gf4 vergeleken met die leadtek foto. Het zal idd passen. few, die inkeping is daar doordat die gf4 niet zou werken in een 3,3V agp slot. maar
Toch thnx om te reageren. Mss geen slechte info om dit in topicstart te vermelden? of linkje plaatsen naar de FAQ.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 111790 op 07-01-2005 15:51 . Reden: extra info ]
Of over 2D dan draait hij hier langzamer (agb leadtek) ik heb een redelijk stille barebone en de vid fan komt hier niet boven de voedingsfan uit. En die was ook best wel stil, kan altijd stiller natuurlijk maar je houdt altijd wat geluid.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 133693
Jammer dat er geen temperatuur sensor op zit. Kheb hem inmiddels overgeklokt met standaard koeler, 1 Ghz Memory en Core 550Mhz. Zonder OC haal ik bij 3dMark 7000, met OC 7500.
Systeem ziet er zo uit:
AMD 2600+ @ 2.2 Ghz
512 DDR Ram
Asus A7N8X Deluxe
350watt voeding
Groetjes!
De nvidia zijn waarschijnlijk sneller etc., maar zitten bij de drivers van leadtek
geen extra functies etc. die ik misloop als ik alleen nvidia installeer?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Er bestaan geen stille 6600GT's. Alle kaarten maken een hele boel lawaai. De Leadtek komt inderdaad het stilst uit de test, maar dat was de eerste versie. Ook zij hebben de reference koeler van Nvidia er weer opgeplakt omdat ze toch wat problemen hadden met de eerste koelmethode.Oogst schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:41:
Weet iemand hier een betrouwbare winkel waar ze een stille versie van de GeForce 6600 GT AGP hebben? Ik vond namelijk wel Alternate, waar ze de Leadtek hebben, maar over Alternate hebben is op de shop survey niet iedereen onverdeeld positief. Een boel kaarten op pricewatch staat niet in de decibellenlijst in deze topic, dus dat risico wil ik niet nemen.
Er bestaat wel een versie waar geen fan op zit, ik geloof van gigabyte, maar die is helaas niet te verkrijgen in NL.
4launch heeft de leadtek ook in het assortiment, alleen die is nog in de pre-order fase. Wel heeft die winkel een betere reputatie op Tweakers.
Anoniem: 54307
Ja het moet ook wel kunnen, maarja door die plaatsing van de koeler en die bridge wordt het natuurlijk wat moeilijker. Ik heb wel gehoord dat Arctic ergens in Februari komt met een versie die op de 6600GT past. Ik hoop dat ze dan gelijk de AGP versie meenemen.Anoniem: 54307 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:01:
Asl gigabyte dat ding passief kan koelen, kan zalman het ook lijkt me. Hopelijk komt er snel nog een passief koelblok dat ook op een agpversie past.
Volledig stil hoeft ook niet van me, maar ik wil niet de meest luidruchtige. Die XFX bijvoorbeeld kan ik zo aankomen, maar die zit ruim 10db boven de stilste van dat overzicht. Dat is nogal een verschil. Maar als die lijst dus niet meer klopt, hoe zit het dan met de volume's? Is er een recentere lijst ergens, of weet iemand zo te vertellen hoe de volume's ongeveer zitten? Anders haal ik gewoon de XFX, die kan ik zo vinden.SneaZ schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:58:
[...]
Er bestaan geen stille 6600GT's. Alle kaarten maken een hele boel lawaai. De Leadtek komt inderdaad het stilst uit de test, maar dat was de eerste versie. Ook zij hebben de reference koeler van Nvidia er weer opgeplakt omdat ze toch wat problemen hadden met de eerste koelmethode.
Er bestaat wel een versie waar geen fan op zit, ik geloof van gigabyte, maar die is helaas niet te verkrijgen in NL.
4launch heeft de leadtek ook in het assortiment, alleen die is nog in de pre-order fase. Wel heeft die winkel een betere reputatie op Tweakers.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Alleen de Leadtek klopt niet. Alle anderen kloppen wel naar mijn weten. Ik zie dat MSI nog onder Leadtek zit qua geluidsniveau. Bij komplett hebben ze deze besteld en komt de 13de binnen (volgens hun site) klikkerdeklikOogst schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:10:
[...]
Volledig stil hoeft ook niet van me, maar ik wil niet de meest luidruchtige. Die XFX bijvoorbeeld kan ik zo aankomen, maar die zit ruim 10db boven de stilste van dat overzicht. Dat is nogal een verschil. Maar als die lijst dus niet meer klopt, hoe zit het dan met de volume's? Is er een recentere lijst ergens, of weet iemand zo te vertellen hoe de volume's ongeveer zitten? Anders haal ik gewoon de XFX, die kan ik zo vinden.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
ErikRo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:20:
je kan hem toch ook bijna stil maken met een fancontroller?
Mocht je me lui of koppig vinden, dat mag, want eigenlijk durf ik er ook gewoon niet aan te komen met mijn twee linker handen...
[ Voor 10% gewijzigd door Oogst op 07-01-2005 20:29 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Waarschijnlijk zit je agp poort net als bij mij bijna tegen de kastwand aan,
zodat de ventilator er een paar mm/cm van verwijdert is.
Ik zit eraan te denken om daar een ventilatie gat te maken...
EDIT: Ik heb de 6600 GT Leadtek geinstalleerd, man, dat ding maakt
een behoorlijke herrie, komt zeker boven alles uit.
Het is niet zo erg als een 50x cd-rom speler die staat te lezen,
maar toch behoorlijk hard en komt behoorlijk dicht in de buurt
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 07-01-2005 22:33 ]
MvG.
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Athlon xp 2600+ barton
1GB DDR pc3200
Leadtek 6600 GT AGP
verder zijn het de specs van de shuttle sn41g2v2
drivers: nvidia 66.93
3dmark03 : 7104
Ik heb niet de laatste chipsetdrivers geinstalleerd, dat zou de score wellicht
omhoog kunnen gooien.
Ik vind het wel mooi zo, ik ben van een geforce 4 mx naar een 6600 GT gegaan,
en met de geforce 4 mx had ik 251 3dmarks in 3dmark03.
Anoniem: 51473
Volgens mij hebben ze dat (vrijwel) allemaal, mag aannemen de AOpen dan ook wel
Ff extra vraagje, bij m'n 3DMark ORB "uitdraai" van '03 zegt ie dat de core van m'n 6600GT op 299mhz zit, dat is toch de 2D snelheid, hebben meer mensen dat?
[ Voor 25% gewijzigd door jotheman op 07-01-2005 23:44 ]
I see dead pixels...
Is idd. 2D, heb ik ook.jotheman schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:42:
[...]
Volgens mij hebben ze dat (vrijwel) allemaal, mag aannemen de AOpen dan ook wel
Ff extra vraagje, bij m'n 3DMark ORB "uitdraai" van '03 zegt ie dat de core van m'n 6600GT op 299mhz zit, dat is toch de 2D snelheid, hebben meer mensen dat?
Bij mij draait hij continu hetzelfde, in maar een stand,
voor windows en 2d en in 3dmark03, en het is een behoorlijk lawaai.
Ik kan helaas nergens de fan snelheid instellen.
EDIT: Ik heb in deel 1 gezien dat mensen de expertool gebruiken van gainward.
Dit werkt idd. zeer goed, pff. Voor mensen die geen fan control hebben
en meteen de nvidia drivers installeren, de fan draait continu voluit.
Voor rust in windows zelf:
http://ftp.gainward.com/utility/expertool/expertool_329.zip
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 08-01-2005 00:28 ]
Anoniem: 54307
Werkt dit ook bij andere merken?Anoniem: 43074 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:59:
Hoe hard draait bij iedereen de fan? Draait hij op maar een snelheid?
Anoniem: 76386
Bedankt voor dat tooltjeAnoniem: 43074 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:59:
Hoe hard draait bij iedereen de fan? Draait hij op maar een snelheid?
Dan plaats ik meteneen mijn clockspeeds
Asus P4P800
2x 256 Mb DDR 3200
Intel P4 2.6 Ghz @ 3.38 Ghz
Maxtor 80GB harddisk
XFX Geforce 6600GT 128 MB GDDR3 (agp)
300 Watt NoName voeding
2d Clocks: 361Mhz / 1.15Ghz
3d Clocks: 573Mhz / 1.15Ghz
3dMark03 score: 8846
3dMark05 score: 3382
Load Temp: 53 Graden
Idle Temp: 33 Graden
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76386 op 08-01-2005 16:31 ]
jep dat is zonder OC. Kheb ook maar een 300watt voeding, wordt aangeraden tot max 480 watt voor OC in de beknopte handleiding.
Heb gister na berichte ook maar eens DOOM 3 aangeschaft. Ziet er ook heerlijk uit.
Kan nu gelukkig alle games in 1280X1024 spelen met alle details open
btw gebruik ik de forceware drivers versie 71.24 met die nvtweak waar ik nog niks mee gedaan heb.
[ Voor 26% gewijzigd door pstalman op 08-01-2005 10:16 ]
Ja, werkt voor zover ik weet bij alle 6600 GT's.
Je hebt meer standen voor de fan dan twee.
1. default : continu voluit , dit heb je als je nvidia meteen installeert en/of je drivers
geen support bieden voor het instellen van de fan snelheid, al dan wel of niet handmatig.
2. minimum
3. normaal
Misschien zijn er nog meer standen, maar met expertool maakt hoor ik stand 3 in direct3d apps,
en 3 is nog een stuk minder hard dan 1, en stand 2 in windows zelf.
Het zou mooi zijn als er een programma was waarmee je handmatig de fan kan instellen,
met een optionele automatische functie waarbij de fanspeed meteen ingesteld wordt op de temperatuur van de kaart, er zit immers bij elke kaart een temperatuur sensor die kan worden uitgelezen zonder de merk drivers van de kaart te installeren, dus met gewone nvidia drivers zijn ze nog uit te lezen. En dan verder geen troep in dat programmaatje, alleen deze twee functies.
[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 08-01-2005 12:03 ]
Die zit er toch in? dat is de dynamic stand en die gebruik ik al de hele maand.Anoniem: 43074 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 11:44:
[...]
Ja, werkt voor zover ik weet bij alle 6600 GT's.
Je hebt meer standen voor de fan dan twee.
1. default : continu voluit , dit heb je als je nvidia meteen installeert en/of je drivers
geen support bieden voor het instellen van de fan snelheid, al dan wel of niet handmatig.
2. minimum
3. normaal
Misschien zijn er nog meer standen, maar met expertool maakt hoor ik stand 3 in direct3d apps,
en 3 is nog een stuk minder hard dan 1, en stand 2 in windows zelf.
Het zou mooi zijn als er een programma was waarmee je handmatig de fan kan instellen,
met een optionele automatische functie waarbij de fanspeed meteen ingesteld wordt op de temperatuur van de kaart, er zit immers bij elke kaart een temperatuur sensor die kan worden uitgelezen zonder de merk drivers van de kaart te installeren, dus met gewone nvidia drivers zijn ze nog uit te lezen. En dan verder geen troep in dat programmaatje, alleen deze twee functies.
Of het op alle kaarten werkt weet ik niet, maar in ieder geval wel op de leadtek agb
Die zit inderdaad in expertool, maar expertool heeft ook allemaal functies en dingenErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:24:
[...]
Die zit er toch in? dat is de dynamic stand en die gebruik ik al de hele maand.
Of het op alle kaarten werkt weet ik niet, maar in ieder geval wel op de leadtek agb
die ik niet gebruik, net als bij winfox van Leadtek. Expertool werkt ook met een asus, heb ik via google gezien. Dus ik neem aan dat hij met andere kaarten ook werkt.
ik ben je even kwijt, we gebruiken toch dezelfde tool? heb jij dan last van die functies , ik gebruik ze zelf niet, ik zie ze ook niet als ik er niet naar zoek..Anoniem: 43074 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:33:
[...]
Die zit inderdaad in expertool, maar expertool heeft ook allemaal functies en dingen
die ik niet gebruik, net als bij winfox van Leadtek. Expertool werkt ook met een asus, heb ik via google gezien. Dus ik neem aan dat hij met andere kaarten ook werkt.
Overigens zou een apart programmatje met 2 opties geen kwaad kunnen. Want die smuk van winfast (winfox) is echt een ramp. Elke keer als je daar wat selecteerd zet hij een vinkje an van meteen laden bij windows starten, erg is dat. Maar goed ik ben al blij dqat ik van die herrie af ben zonder solderen of fancontrollers of een nieuwe koeler kopen. Dan wiol ik bets 1 mb meer voor in het geheugen laden
Ik ben ook erg blij dat die gainward tool zoals veel andere tools niet zegt dat hij alleen op een gainward werkt.
[ Voor 34% gewijzigd door ErikRo op 08-01-2005 13:01 ]
Last niet nee, misschien zeur ik ook alleen maar, het is prachtig dat het programma bestaat,ErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:56:
[...]
ik ben je even kwijt, we gebruiken toch dezelfde tool? heb jij dan last van die functies , ik gebruik ze zelf niet, ik zie ze ook niet als ik er niet naar zoek..
ik heb er ook nog niet goed naar gekeken, gisteren 's avonds laat pas geinstalleerd.
EDIT: Ik zie nu pas dat je ook de fan speed vast kunt zetten op elke waarde die je wilt.
Erg handig! Alleen jammer dat er geen verschil zit tussen bijv. 60 en 70%.
Enige drie modi zijn 50, > 50 && <98 , >98
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 43074 op 08-01-2005 19:05 ]
Anoniem: 128210
um er zijn all mensen die met 1 6600 GT 9600 punten haalde. Als je daar 2 van heb zal je dik bij de 17000 zitten. En dat haalt jouw 6800 le?Anoniem: 51473 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:41:
Leuk kaartje, maar zodra de 6800GT van asus komt wil ik die in SLi opstelling gaan draaien. Me 6800LE met pipes open doet het net zogoed als 2x 6600GT in SLi.
ja ikke 9707 puntenAnoniem: 128210 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:45:
[...]
um er zijn all mensen die met 1 6600 GT 9600 punten haalde. Als je daar 2 van heb zal je dik bij de 17000 zitten. En dat haalt jouw 6800 le?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Haal je uit SLi 2x 100% dan ? Nee, dus 15.000 is al aardig max. En ik kwam bij de 13.000Anoniem: 128210 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:45:
[...]
um er zijn all mensen die met 1 6600 GT 9600 punten haalde. Als je daar 2 van heb zal je dik bij de 17000 zitten. En dat haalt jouw 6800 le?
die xfx is nl de enigste met 2x DVI, en ik wil absoluut geen domme DSUB meer op mijn videokaart... (waarom de fuck zetten de andere fabrikanten het er eigelijk nog op? dat is toch gewoon DOM... je kan altijd van dvi naar dsub omzetten zonder probs, maar andersom zit je met kut kwaliteit)
maar las hier dus dat die van xfx nogal luidruchtig was, dat maakt het dan helemaal intressant om hem te watercoolen...
Even in het kort de resultaten tot nu toe:
Geluid: Wow, ik had erger verwacht, deze koeler is beter dan de meeste videokaarten die ik tot nu toe heb meegemaakt, ik schat +/- 40db maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval kan ik ermee leven. Anders zet ik er nog een zalman op, volgens een duits forum past die 700cu erop.
3DMark
Met mijn athlon XP 2000+, 1GB ram.
3dmark 2001 9723
3dmark 2003 7125
3dmark 2005 2980
Voor 3dmark 2003 en 2005 heb ik geheugen en core nog wat hoger gezet, core@525mhz, mem@1,05 ghz. Hij kan hoger, maar dat probeer ik later wel.
Dat viel me dus mee na alles wat ik heb gehoord van club3d, prima retail kaartje. Ik kan er wel een foto van maken als er liefhebbers zijn.
Niets...
Ik ga maar snel een Zalman VF700-Cu zoeken, want dit is niet echt uit te houden. Tot ik die Zalman heb gebruik ik de Expertool van Gainward. Die werkt gelukkig ook op de XFX en nu is het in 2D tenminste uit te houden.
Ik had dat gevoel ook met de Leadtek zonder expertool in 2dKarlMarX schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:07:
De XFX maakt in ieder geval een tering herrie.![]()
Ik ga maar snel een Zalman VF700-Cu zoeken, want dit is niet echt uit te houden. Tot ik die Zalman heb gebruik ik de Expertool van Gainward. Die werkt gelukkig ook op de XFX en nu is het in 2D tenminste uit te houden.
Ik kon na een uur niet meer tegen het geluid, je wordt er gewoon heel moe van.
Niet dat het zo hard is dat je je oren dicht moet doen, maar het is ontzettend vermoeiend,
continu dat achterlijke zuigen/blazen.
Ik zat toen echt serieus na te denken om de kaart weer terug te doen.
En hoe kan ik hem op 3D zetten
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
Anoniem: 70897
Ik zag net dat de asus 6600 gt (agp versie) bij alternate leverbaar is, is er iets bekend over deze kaart wat betreft fangeluid en temperaturen? Vooral omdat ze op hun site het feit dat ie een koperen koelblok zou hebben zo promoten (of is dat alleen voor de TOP edition?).
J
dat doet hij zelf, surfen is 2d en gamen is 3d en hij past dan zelf zijn snelheid en fanspeed hierop aan.bas116 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:02:
hoe weet ik wanneer hij op 2D staat en wanneer op 3D?
En hoe kan ik hem op 3D zetten
Idle hetzelfde, mijn core wordt ook behoorlijk heet.Therion schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:18:
Hoe warm wordt de kaart bij jullie tijdens het gamen? Ik heb zelf de agp-versie van Leadtek (met reference cooler) en die wordt tijdens het spelen van Far Cry soms wel 96 graden! Is dit niet wat warm? Idle temp in 2D is 42-44 graden. Deze temperaturen zijn gemeten met de kast open.
Als ik op 1024x768 halo speel met fansnelheid op 2d stand, dan wordt hij 70 graden.
Hoe heet mag de gpu core worden, weet iemand dat?
Op mijn kaart staat dat hij max 145 graden aan kan. Pas bij die hitte geeft hij een waarschuwing. Mijn kaar is echt alleen nog nooit boven de 65 graden gekomen. Ik heb de XFX.Anoniem: 43074 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:35:
[...]
Idle hetzelfde, mijn core wordt ook behoorlijk heet.
Als ik op 1024x768 halo speel met fansnelheid op 2d stand, dan wordt hij 70 graden.
65 graden de core of pcb, de kaart zelf?LoeiOrdinair schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:40:
[...]
Op mijn kaart staat dat hij max 145 graden aan kan. Pas bij die hitte geeft hij een waarschuwing. Mijn kaar is echt alleen nog nooit boven de 65 graden gekomen. Ik heb de XFX.
En 3Dmark ? is dat ook 3DErikRo schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:32:
[...]
dat doet hij zelf, surfen is 2d en gamen is 3d en hij past dan zelf zijn snelheid en fanspeed hierop aan.
Ik heb hem nu al gekochtAnoniem: 128402 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:57:
Rofl.. doedes waarom nemen jullie geen 6800 LE? Goedkoper en sneller
yep
hl2 hier op 70 graden, vnd ik niet heet, 100 graden of meer dat is heetAnoniem: 43074 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:35:
[...]
Idle hetzelfde, mijn core wordt ook behoorlijk heet.
ik draai fan in 3d mode lijkt me slimmer en de fan hoor ik toch niet boven het spel uit.
Ga jij lekker ergens anders lopen zieken. In de openingpost staan duidelijke argumenten,Anoniem: 128402 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:57:
Rofl.. doedes waarom nemen jullie geen 6800 LE? Goedkoper en sneller
en de 6800LE (mits geunlocked) zal waarschijnlijk nog heter worden dan de 6600GT,
dus nog meer lawaai.
Anoniem: 98562
idd. EN toen de tijd dat ik mijn 6600GT bestelde, was de 6800LE 30 euro duurder. Aangezien ik de 6600GT wel duur genoeg vond, bestloot ik het bij de 6600GT te houden. Je moet toch ergens een streep trekken eh. Momenteel kan ik geen 1 spel vinden wat niet op z'n hoogst draaitAnoniem: 43074 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:48:
[...]
Ga jij lekker ergens anders lopen zieken. In de openingpost staan duidelijke argumenten,
en de 6800LE (mits geunlocked) zal waarschijnlijk nog heter worden dan de 6600GT,
dus nog meer lawaai.
Ik heb trouwens wel een probleem met far cry. Ik zie vreemde kleuren :\ Mensen met hetzelfde probleem?
Met m'n fx5600 had ik geen last van rare kleuren. Ik had toen die tijd ook Far Cry op z'n hoogst gezet, en ik stond even verbaasd van de Graphics. Vooral het water vond ik geniaal (het water wordt momenteel ook verpest door vreemde kleurtjes

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 98562 op 08-01-2005 23:12 ]

Anoniem: 77278
Ik ga namelijk een nieuw systeempje bestellen, en dit kaartje wou ik er graag in doen. maar ja als hij niet leverbaar is
Anoniem: 614
Tussen die 2 kaarten zit een behoorlijk verschil in warmte en geluid.
Volgens mij komt dat vooral door de HSI. De HSI brug die de 6600 AGP versie wel heeft en de PCIe niet. (bij de 6800 is 't net andersom)
Die HSI brug wordt loeiheet en zit naast de GPU.
Volgens anandtech zorgt de afdekking op 't koelblok(Shroud) (die de reference cooler heeft en de Leadtek PCIe niet heeft) ook voor extra geluid
In vergelijkbare kast werd de Aopen AGP max zo'n 85-90 graden en de PCIe versie max zo'n 65-70 graden. 't geluidverschil in 2D is duidelijk hoorbaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 614 op 09-01-2005 01:17 . Reden: Toevoeging ]
3500+Win
6600GT PCI-e XFX
A8N SLI DEL
1024 MB RAM (timings staan nog verkeerd)
Idle is hij trouwens 43 Graden ong.
[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2005 03:11 ]
als je daar nu een extra fan (120mmx120mm ) op laat blazen op lage toeren, zou die chip dan beter gekoeld worden, zodat de fan van de kaart niet zo hard zal draaien?Anoniem: 614 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:11:
Ik heb eerst voor m'n zwager een systeem met een Aopen 6600GT AGP gebouwd en zelf heb ik een Leadtek 6600GT PCIe.
Tussen die 2 kaarten zit een behoorlijk verschil in warmte en geluid.
Volgens mij komt dat vooral door de HSI. De HSI brug die de 6600 AGP versie wel heeft en de PCIe niet. (bij de 6800 is 't net andersom)
Die HSI brug wordt loeiheet en zit naast de GPU.
Volgens anandtech zorgt de afdekking op 't koelblok(Shroud) (die de reference cooler heeft en de Leadtek PCIe niet heeft) ook voor extra geluid
In vergelijkbare kast werd de Aopen AGP max zo'n 85-90 graden en de PCIe versie max zo'n 65-70 graden. 't geluidverschil in 2D is duidelijk hoorbaar.
Ik zit al in m'n pc met 3 papst fans van 120mm (gemodde antec case
anders nog iemand iedeen?
is het niet mogelijk om via een een gemodde zalman, (heatpipe) op die chip te plaatsen, en zo naar een radiator, of die heatpipe af te koelen? of iets dergelijks?
moet toch een manier bestaan...
Ik zie er een heleboel met DVI en TV-out maar ik heb nog geen analoge uitgang kunnen ontdekken.
je zal wel een converter krijen van dvi naar rgb hoor, mocht die niet op de kaart zitten. (veronderstel ik. )Axelreno schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:50:
Weet iemand of er ook een PCI-e Geforce 6600 GT kaart is met een analoge uitgang ?
Ik zie er een heleboel met DVI en TV-out maar ik heb nog geen analoge uitgang kunnen ontdekken.
Die blauwe uitgang is dat nu tv-out of een analoge uitgang ?
dvi naar d-subAnoniem: 111790 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:56:
[...]
je zal wel een converter krijen van dvi naar rgb hoor, mocht die niet op de kaart zitten. (veronderstel ik. )
rgb is rood geel blauw
dat heb met de kleuren te maken
ik dacht dat dit ging gebeuren, en nu mijn kaart toch 2 weekjes vertraging heeft denk ik wel dat 1 van de nieuwe versie zal krijgen, maar ik ben helaas niet zeker
Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208
die blauwe 15-pins uitgang is de analoge uitgang, die witte is de digitale uitgangAxelreno schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:03:
Hoe duur zijn die dingen ?
Die blauwe uitgang is dat nu tv-out of een analoge uitgang ?
www.google.nl
sorry had de vorige reply nog niet gelezen
[ Voor 16% gewijzigd door Axelreno op 09-01-2005 12:34 ]
Rctworld schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:04:
[...]
dvi naar d-sub
rgb is rood geel blauw
dat heb met de kleuren te maken

Ik heb die Anandtech compare wel gelezen maar dat lijken allebei toch wel andere versies dan die bij Alternate of ligt dat nou aan mij? (die leadtek begrijp ik).
Houdt het zelf liever bij leadtek aangezien mijn vertrouwde Ti4200 daar ook fijn mee liep maar zou toch wel fijn zijn om het verschil te weten. Dat en de XfX is beschikbaar op het moment en ik ben gewoon ongeduldig
Er zit ook tv-outs op de kaarten, hdtv-out. Ik weet niet of dat ook opAxelreno schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:24:
Zitten er op de kaarten nu wel of geen analoge uitgangen ? En hoe ziet er een tv-out uitgang uit (is dat die ronde uitgang) ?
sorry had de vorige reply nog niet gelezen
'normale' tv's werkt, ik denk het wel, maar dat kun je zelf wel googlen.
en tot hoever kan ik deze kaart stock (ong.) oc'en?
nope geen temp sensorEwald ! schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:09:
heeft de Club3d 6600gt AGP een temperatuur aflezer?
en tot hoever kan ik deze kaart stock (ong.) oc'en?(nub nub)
www.google.nl
Ik zit nu met een heel raar probleem: 2 dagen gegamed met vrienden, ging prima, en sinds gistermiddag kan ik geen D3D/OpenGL spellen meer spelen! 2D gaat prima, OC'en gaat prima, maar (zowel met als zonder OC) gamen, ho maar.... Straks eerst maar is mijn 5600 erin stoppen en kijken wat ie doet, ik vrees dat het weer een herinstall van Windows wordt....

Ik wil een niet al te dure upgrade voor mijn huidige pc ( AMD Athlon XP 2400 @ 2.34MHz, 1GB mem, AGP 4x Geforce Ti 4200 @ 4400 64MB).
Is deze het geld waard, of zal ik gaan voor een goedkopere kaart waar ik meer "bang-for-the-buck" krijg? Ik wil niet meer dan € 200,- besteden, liever iets minder zelfs...
Ik zag bij zercom, en nog een andere web-winkel (ben naam ff kwijt)
deze kaart voor rond de 230 euro
- Asus EN6800gt doom lim edit pci-e
lijkt een zeer nette prijs, nauwelijks verschil met de 6600 gt. Maar klopt dit wel?
Probleem doet zich voor met en zonder overclock... fast writes in bios staat uit..
Iemand een idee?
(Drivers: 66.93, 2600+ @ 2700+, 1GB intern, ASUS A8N-deluxe mobo, nieuwste bios)
[ Voor 11% gewijzigd door Marcelloz op 09-01-2005 15:26 ]
There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.
Ik heb een PCI-e 6600GT van XFX nou staat er dit bij 3dmark03
VGA Memory Clock 1.0 GHz
VGA Core Clock 299.3 MHz
Moet Core clock niet 400 of 500 zijn?
Haal wel 8061 punten dus dat lijkt me in orde alles op standaard.
/edit
Euwh zie het al
[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2005 15:33 ]
weet iemand dit?FrankoNL schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:29:
hey ff een vraagje ik wou dus voor die Zalman vf700 ding gaan maar ik haal dus net ff de oude koeling van mijn xfx 6600 Gt af... kijk ik... zie je de gpu zitten met een zwart ding met wat wit koel spul erop.. nou dat lijkt me allemaal goed.. maar er zit een koperen plaat aan de onderkant van de koeler vastgeplakt... hoort deze niet op de GPu? want hij zit ook egt helemaal scheef erop:S
Een goeie van je, ik heb versie 5.43.02.27... Zou je hem kunnen backuppen voor me? Ga ik is kijken wat de verschillen zijn... Heb jij in 2D dezelfde fanspeeds op je koeler als in 3D? Bij mij valt er nl niks in te stellen/af te lezen, misschien wordt dat verholpen met dit bios?Anoniem: 36488 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:43:
hebt iemand een andere bios versie dan 5.43.02.39 in zijn Club3D 6600GT AGP ?
[ Voor 20% gewijzigd door dog4life op 09-01-2005 16:18 ]
Anoniem: 36488
Het schrijn in bios 5.43.02.39 de temperatuur sensor uitgeschakeld te zijn !dog4life schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:11:
[...]
Een goeie van je, ik heb versie 5.43.02.27... Zou je hem kunnen backuppen voor me? Ga ik is kijken wat de verschillen zijn...
zoals hiero bij Albatron
en hiero bij andere kaarten
- 0. hmmm, staat je refreshrate goed? is het enige waar ik kan aan denken?Marcelloz schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:23:
Iemand een idee? ik heb een XFX 6600GT AGP die veel spellen (HL2, Battle for ME, Farcry) prima displayed, maar Warhammer Dawn of war en Vampire niet. In het startschermen (dus echt 3D) is het net alsof er diverse lagen over elkaar heen schieten. Een screenshot maken lukt niet want dan 'schiet' alles weer goed. Lijkt op een soort storing, in het beeld is er een soort band te zien die wat heen en weer gaat met aan de rand trappen en meestal een vage kleur. Het is net als bij een TV die niet helemaal goed getuned is en de bovenkant misvormt is etc. Hoop dat het duidelijk is.
Probleem doet zich voor met en zonder overclock... fast writes in bios staat uit..
Iemand een idee?
(Drivers: 66.93, 2600+ @ 2700+, 1GB intern, ASUS A8N-deluxe mobo, nieuwste bios)
- 1. driver cleaner es proberen (eerst je drivers uninstallen en opstarten in vga modus F8
2. vervolgens clean drivers installeren (van je mobo fabrikant) in normale modus
3. werken die nie
4. opnieuw driver cleaner (weer in vga modus cleanen! en daarvoor eerst uninstallen. Direct na je uninstall bij die restart in vga modus gaan, zodat windows z'n drivers nie kan gaan gebruiken)
en nvidia latest whql drivers proberen in normale modus dus!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111790 op 09-01-2005 16:59 . Reden: extra info ]
De core is 300 Mhz volgens 3DMark en een core is geen DDR o.i.d. en dus ook geen 600 Mhz zoals je zegt.STIMPPYYY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:30:
Huh. Klopt dit wel? Kan het niet zo snel op internet vinden.
Ik heb een PCI-e 6600GT van XFX nou staat er dit bij 3dmark03
VGA Memory Clock 1.0 GHz
VGA Core Clock 299.3 MHz
Moet Core clock niet 400 of 500 zijn?
Haal wel 8061 punten dus dat lijkt me in orde alles op standaard.
/edit
Euwh zie het alhij moet dus 600 zijn het is dus DDR3
300Mhz is de 2D snelheid en 3DMark leest wel vaker de 2D snelheid uit. De standaard 3D snelheid is 500Mhz. 8000 punten is inderdaad een standaard score voor een standaard 6600GT @ 3D 500Mhz.
interresantAnoniem: 36488 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:33:
[...]
Het schrijn in bios 5.43.02.39 de temperatuur sensor uitgeschakeld te zijn !
zoals hiero bij Albatron
en hiero bij andere kaarten
www.google.nl
Het gaat om de AGP-versie.
De kaart die in de HTPC moet komen en waar ik de HDTV adapter voor nodig heb, moet ik nog kopen. Met welke kaart kan ik de adapter gebruiken?
bij de mijne helaas nietTimmyboy_ schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:52:
Ik ben van plan de Leadtek aan te schaffenom de HDTV adapter te gebruiken om een andere kaart aan te sluiten op mijn TV. Maar zit bij de Leadtek wel een HDTV adapter (met component uitgangen) en kan ik die gebruiken voor andere kaarten?
Het gaat om de AGP-versie.
De kaart die in de HTPC moet komen en waar ik de HDTV adapter voor nodig heb, moet ik nog kopen. Met welke kaart kan ik de adapter gebruiken?
Dit topic is gesloten.