Ok ik heb al een tijd (paar maanden) dat ik af en toe un bsod krijg.
Daarin zie ik steeds cmaudio.sys, nv4_disp.dll en nog wat onbekende files...
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de pc zomaar reboot zonder bsod! Vooral als ik Half-Life 2 speel krijg ik vaak (bijna elke keer) een bsod of gewoon reboot ie. Ik heb het automisch opstarten natuurlijk allang uitgeschakeld..
Ook is het tijdens Counter-Strike gebeurd maar ook gewoon in windows, toen ik gewoon wat standaard programma's open had staan..
Ik heb gister de hele dag vanalles getest.
Andere (oudere) voeding erin 300W (heb nu 420)
ramtest bij elk rammetje (heb er 3 van 256) ruim 30 min gerund.
Nieuwe driver van nvidia geinstalleerd (met opzet niet de nieuwste ( 61.77 ) )
Maar vandaag kreeg ik weer een bsod...dus dat heeft ook al niet geholpen.
Ook heb ik gescanned op virussen, adware, spyware, alles...hij vond toen een bestand, csrss.exe, die heb ik verwijderd (zou virussen,wormen etc aantrekken)...maar dat helpt dus ook niet..
Mun specs:
Moederbord: Asus A7V333
CPU: AMD 2100+
VGA: Asus Geforce4 TI 4600
RAM: 3 x 256 (333Mhz, pc2700) (geil, infineon en nog een merk (?))
HD's: 3; 80 gig WD, 160 gig WD (pas nieuw), 40 gig maxtor (bracket, zelden gebruikt).
verder gewoon un DVD spelertje, diskettestation, 3 coolers, netwerkkaart, geluidskaart (PCI 128, standaard dingetje)..
Ik heb verder niks overgeclocked, of ergens in de bios gekloot, gister zelfs nog bios op default settings gezet..Mijn CPU wordt gemiddeld 50 graden (vroeger was dat 43)... dus daar kan het ook niet aan liggen..
Ik ben ten einde raad
...
Ook heb ik met un vriend een tijd geleden de voeding getest, door de CPU te stressen, en via speedfan de voltages te bekijken, alles lijkt in orde te zijn...
Windows XP FAQ op tweakers gelezen, bsods nagekeken, wat ze zouden betekenen, Debuggin tool geinstalleerd, maar ik kom er niet uit...
help
Hier heb ik 3 bsods geupload, de eerste (158_5873.jpg) is van juni.
De andere 2 zijn van vandaag. (IMG_0083.JPG tijdens HL2, IMG_0085.JPG tijdens spelen van Counter-Strike)
Daarin zie ik steeds cmaudio.sys, nv4_disp.dll en nog wat onbekende files...
De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat de pc zomaar reboot zonder bsod! Vooral als ik Half-Life 2 speel krijg ik vaak (bijna elke keer) een bsod of gewoon reboot ie. Ik heb het automisch opstarten natuurlijk allang uitgeschakeld..
Ook is het tijdens Counter-Strike gebeurd maar ook gewoon in windows, toen ik gewoon wat standaard programma's open had staan..
Ik heb gister de hele dag vanalles getest.
Andere (oudere) voeding erin 300W (heb nu 420)
ramtest bij elk rammetje (heb er 3 van 256) ruim 30 min gerund.
Nieuwe driver van nvidia geinstalleerd (met opzet niet de nieuwste ( 61.77 ) )
Maar vandaag kreeg ik weer een bsod...dus dat heeft ook al niet geholpen.
Ook heb ik gescanned op virussen, adware, spyware, alles...hij vond toen een bestand, csrss.exe, die heb ik verwijderd (zou virussen,wormen etc aantrekken)...maar dat helpt dus ook niet..
Mun specs:
Moederbord: Asus A7V333
CPU: AMD 2100+
VGA: Asus Geforce4 TI 4600
RAM: 3 x 256 (333Mhz, pc2700) (geil, infineon en nog een merk (?))
HD's: 3; 80 gig WD, 160 gig WD (pas nieuw), 40 gig maxtor (bracket, zelden gebruikt).
verder gewoon un DVD spelertje, diskettestation, 3 coolers, netwerkkaart, geluidskaart (PCI 128, standaard dingetje)..
Ik heb verder niks overgeclocked, of ergens in de bios gekloot, gister zelfs nog bios op default settings gezet..Mijn CPU wordt gemiddeld 50 graden (vroeger was dat 43)... dus daar kan het ook niet aan liggen..
Ik ben ten einde raad
Ook heb ik met un vriend een tijd geleden de voeding getest, door de CPU te stressen, en via speedfan de voltages te bekijken, alles lijkt in orde te zijn...
Windows XP FAQ op tweakers gelezen, bsods nagekeken, wat ze zouden betekenen, Debuggin tool geinstalleerd, maar ik kom er niet uit...
help
Hier heb ik 3 bsods geupload, de eerste (158_5873.jpg) is van juni.
De andere 2 zijn van vandaag. (IMG_0083.JPG tijdens HL2, IMG_0085.JPG tijdens spelen van Counter-Strike)
[ Voor 12% gewijzigd door Bld- op 31-12-2004 15:19 . Reden: wel ff bsods link erbij doen ]