Heeft nero die jpg's weggeschreven als tracks dan? of hoe? Je geeft erg weinig info imho...
Anyway, volgens mij is dit niet zo onmogelijk (indien die jpg's wel degelijk zijn weggeschreven) je zou kunnen proberen de cd binair uit te lezen en vervolgens iedere header die toegevoegd werd door nero deleten. Gewoon de inverse bewerking doen dus.
Met wat geluk is het zelfs nog gemakkelijker en vind je telkens binair de volgende (opeenvolgende) bytewaardes:
[2 bytes]SOI waarde voor jpeg zou moeten zijn FF D8
[2 bytes]JFIF header marker dit zou moeten zijn FF E0
[2 bytes]filelength
[5 bytes]identifier: 4A, 46, 49, 46, 00 (= JFIF)
de rest speelt geen rol meer
Als ge die bytes zou herkennen in hetgeen je binair uitleest moet je het volgende doen, de length uitlezen en vervolgens vanaf de SOI [length]aantal bytes uitlezen en opslaan naar een jpg.
Maar je zal wss eerst een manier moeten vinden om die cd op HDD op te slaan, want vanaf de cd-rom mounten en dan binair uitlezen zal moeilijker zijn. Het CD-formaat voegt immers ook redunantie bits toe...
Dus wat te doen:
cd op HDD plaatsen (soort van rippen dus) eventueel mee linux als dit niet zou gaan mee windows
kijken als wat formaat nero dat gedaan heeft, wav-headers e.d. zijn ook allemaal bekend dus die info kan je ook deleten, problemen kan je hier wel hebben indien nero de files gemanipuleerd heeft dus zelf bytes toegevoegd of weggedaan midden in de jpg's.
Als hij de jpg's achtereen gezet heeft met eventueel nen wav-header is er geen probleem. Ik snap overigens niet hoe nero dit wil doen mafein...
dan je bitstring binair uitlezen en kijken of je bepaalde headers herkend (SOI en JFIF)
de filelength van de jpg uitlezen na de 2e header waarde (dus staat op de 5e byte)
dan vanaf byte 1 (vanaf SOI) length bytes uitlezen en opslaan naar jpg
en dan heb je je jpg's weer...
Misschien dat er ook programma's bestaan die dit allemaal automatisch voor je doen...
Disclaimer: info over jpg-headers e.d. zal je wss nog eens precies moeten opzoeken want zo vanbuiten weet ik dat niet, maar dacht dat dat ik juist was.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 30-12-2004 09:52
]