Daar kan ik je wel bij helpen
Als eerste, als je *echt* op fatsoenlijke kwaliteit filmpjes wilt kijken, moet je een extra geheugenkaartje halen. voor 1 film kan ik op zn minst 256mb MiniSD aanraden, en hoe groter hoe beter, ikzelf heb er nu zelf 512mb in zitten, gehaalt bij smartphonestunt.nl voor 55 euro, maar het kan goedkoper.
In welke map je het zet maakt niet echt uit. Bedenk wel dat je telefoon zelf maar iets van 25mb vrije ruimte heeft, en das niet veel. Zodra je er een nieuwe geheugenkaart heb in gestauwd, kan je de filmpjes zetten onder /Storage Card/. /Storage/ is het geheugen van je telefoon zelf.
Wat resolutie betreft, de resolutie van het scherm is 220x176 pixels. Je moet ook vooral op de kwaliteit letten van het beeld, dat staat duidelijk aangegeven in PocketDivxEncoder. Ikzelf gebruik als ik zuinig wil zijn video-kwaliteit 4. Als je hier onder gaat begint het te blokken, en dat willen we niet he

. video-kwaliteit 6 á 7 is al prachtig op een resolute van 220x176.
Ook kan je de kwaliteit van het muziek aan passen, die staat bij mij standaard op 4. Dan heb je acceptable geluid, in stereo en hoge frequentie, met goede compressie.
Wat ik ook kan aanraden is dat je de Brightness wat opvoert, dan ziet het allemaal wat helderder uit, en ook het geluid wat harder, zodat het wat duidelijker klinkt.
Als je de volgende instelling hebt: 220x176, Kwaliteit video =4 (164kbit/s), Kwaliteit muziek = 4 (64kbit/s), dan heb je voor een film van 1 uur en 45 minuten (in dit geval The Village

) 135mb aan film, dus moet je minstens een 256mb kaartje hebben.
Als je PocketDivxEncoder gebruikt om te coderen, dan kan ik de standaart mediaplayer van Windows niet aanraden. Er is een ronduit geweldig progje dat ik wel kan aanraden: BetaPlayer. Dat ding ondersteunt werkelijk Alles, draait uitstekend en stabiel, is fantastisch in gebruik voor zowel beginner als gevorderd gebruiker.
Wat de ringtonen betreft, om eerlijk te zijn weet ik niet waar ze zouden staan. Daarom gebruik ik een heeeel leuk tweak progje om aan te geven waar IK wil dat de ringtones staan

.
het heet RJV RegTweaks SP2003. je moet aangeven waar je wilt dat de Tones staan, dus de "path". Mijn "path" is /Storage Card/Geluiden/, en het werkt zonder problemen

. Wat je in die map zet (als het een .wmv of .wav of. midi is) herkent de telephone als ringtone. Peanuts
Zo ik hoop dat ik je goed geholpen heb