Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:42:
[...]
whow, dat had ik niet gedacht. Inderdaag erg goedkoop! Dat wordt het zeker een 1-jarig abonnement! Heb jij je telefoon al binnen dan? Klopt het dat hij niet gebrand is, want vodafone staat bij mij bekend als gebrande telefoons, dat wil ik dus absoluut niet!
1 jarig Vodafone 100 abonnement 17,50 per maand, das 100 min bellen, en sms gewoon tegen standaard tarief? Ben zelf niet zo bekend met abonnenmenten, hiervoor altijd prepaid telefoontjes gehad. Kan je met vodafone je overige belminuten ook meenemen naar de volgende maand? Hoelang is de levering van de vodafone webshop, of kan ik ook gewoon naar belcompany gaan? alvast bedankt ..
edit// wat is de site van die vodafone webshop, want via vodafone.com is het nogal beperkt (2 telefoons)
Nee, ik heb de telefoon nog niet binnen. De contracten voor het aansluiten van het abonnement zijn naar me verstuurd. Deze heb ik waarschijnlijk vandaag of morgen binnen. Even invullen, terugsturen (of faxen) en dan zou ik het toestel binnen 6 dagen daarna binnen moeten hebben.
Volgens Vodafone is het toestel echt niet branded (ik heb hier ook heel erg op zitten hameren tijdens het gesprek voor ik besloot het abonnement te nemen). Volgens Vodafone zijn alleen de Live! en UMTS toestellen sim-locked (en daarmee ook branded). Mij is verzekerd dat er absoluut geen modificaties op het toestel zijn uitgevoerd: sim-lock vrij, geen logo's op het toestel, geen aangepaste firmware (Ik ga er voor 98% van uit dat dit zo is... 2% valt onder het "eerst zien, dan geloven" principe).
Tarieven weet ik weinig van. Het Vodafone abonnement dat ik heb genomen is een tweede bij-abonnement (vandaar zo'n laag abonnement) aangezien ik al een Orange Free € 30 abonnement heb. Kijk eens op de Vodafone website:
www.vodafone.nl bij tarieven. Hier zie je alle prijzen van SMS bundels en andere zooi. Je belminuten kan je bij Vodafone (zoals bij de meeste providers, m.u.v. Orange volgens mij) 1 maand meenemen.
Over de levering weet ik nog niets. Ik heb het contract nog niet binnen. Maar, er is gezegd binnen 6 dagen na ontvangst van het contract mits het toestel op voorraad is (wat op dit moment het geval schijnt te zijn).
De genoemde prijs geldt vreemd genoeg alleen via de Vodafone webshop. Ik heb namelijk ook een aantal City Points gebeld omdat het voor mij makkelijker is om langs een winkeltje te gaan dan om een pakje ergens te laten bezorgen. Bij de City Points kost het toestel met het €18,50 abonnement dat ik heb genomen € 319,00. Een verschil van €130,00 dus (hierbij neem ik de prijs die ik voor het toestel ga betalen, €189,99). Beetje vage bedoeling. Ik heb het eens gevraagd en kreeg de melding: "ja, via de website is altijd goedkoper". Uh ok, maar €130,00?! Ach ja, boeit het?
Dan je laatste vraag. Ga naar de Vodafone website (
www.vodafone.nl), klik bovenin op Online Winkel. Een nieuw venster wordt geopend. Hier zie je 4 toestellen als zogenaamde 1-jaarsknallers. Klik op "Meer info" bij de D500. Hier zie je het toestel voor €0,00 i.c.m. een abonnement (300 geloof ik). Klik vervolgens daaronder op "Toon alle abonnementen". Hier zie je het toestel staan met een 1 jarig 100 abonnement (€17,50) voor €219,99. Je kan hem via de website bestellen, je kan ook de klantenservice bellen.