Nieuwe layout (deel 3) \o/

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Na deel 1 en deel 2 waarin veel commotie werd losgemaakt acht ik het ondertussen wel eens tijd voor een derde deel :)
Er zijn ondertussen al een aantal updates gedaan waarover gediscusseerd is, en de manier waarop die discussie gegaan is geeft mij goede hoop voor een meer algemene discussie over de nieuwe layout, in die zin dat mensen die er langere tijd mee gewerkt hebben ook daadwerkelijk zinnige input kunnen leveren.

Als je dus de nieuwe layout niet langer dan een dag hebt gebruikt: houd dan ook je bekmond!
Voor de rest zijn wij een open oor :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

En zo'n topic start je 'snachts na 2en :+
Opzich is de layout nu goed imho.
Wat alleen jammer is (ookal is het op t.net ook zo), is dat als je met je muis over het zwart heen gaat, het menu al opent. Ik weet dat het by-design is, maar ik vind het toch vervelend werken :P
Is het zoeken in het topic zelf gefixt in 1.9.4 van react? (het is vervelend nu.. dat het niet werkt :P )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zoeken in het topic zelf gefixt in 1.9.4 van react?
Doet het hier prima hoor? Of bedoel je wat anders? voorbeeldlinkje

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Ik ben express niet terug gegaan op de oude lay-out.
En ik moet toch eerlijk bekennen dat ik er aan ben gewend.

En dit zei ik er paar weken terug over:
Mad. in "Nieuwe GoT layout"

Wat wel zou kunnen veranderen is het logo van Myreact en Homepage onder je avatar.
Gewoon een subtiel rondje/vierkantje oid vind ik persoonlijk veel mooier :)

[ Voor 30% gewijzigd door Mad. op 25-12-2004 07:16 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 20:27
* Skaah heeft de draad niet doorgelezen, maar...

Er zit een syntaxfout in het stukje voorbeeldcode in de voorkeuren, regel 16 heeft een ")" teveel.

[ Voor 25% gewijzigd door Skaah op 25-12-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ik kan alleen maar zeggen dat ik er nog steeds erg blij mee ben. Alleen de nieuwe quote knop vind ik een beetje jammer, dat rode pijltje was ik best wel aan gewend :+
Nog steeds jammer van die autoresize trouwens, al die stomme mensen die te lui zijn om netjes te resizen :( Dan krijg ik weer zo'n lelijke rode balk in m'n scherm :(. _/-\o_ voor die balk trouwens, ik hoop écht dat het mensen een beetje opvoedt.

Skaah: wie zijn dat in je icon, ik heb die poster recentelijk van huisgenoten gekregen, maar ik ken de beide dames niet. Wel vette poster trouwens :7 :)~

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
krvabo schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:35:
[...]
Is het zoeken in het topic zelf gefixt in 1.9.4 van react? (het is vervelend nu.. dat het niet werkt :P )
Ik geloof dat de foutmelding verbeterd zou worden met een linkje terug naar het topic als je een zoekwoord opgeeft dat niet in het topic voorkomt. Ik heb van de week de eerste beta-release van 1.9.4 gekregen en ga die eerdaags installeren - ik kan dus nog niet zeggen of en hoe het precies gefixed is.
Skaah schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:06:
* Skaah heeft de draad niet doorgelezen, maar...

Er zit een syntaxfout in het stukje voorbeeldcode in de voorkeuren, regel 16 heeft een ")" teveel.
Ah thanks, will fix :)

[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 25-12-2004 11:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mad. schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 07:13:
Ik ben express niet terug gegaan op de oude lay-out.
En ik moet toch eerlijk bekennen dat ik er aan ben gewend.

En dit zei ik er paar weken terug over:
Mad. in "Nieuwe GoT layout"

Wat wel zou kunnen veranderen is het logo van Myreact en Homepage onder je avatar.
Gewoon een subtiel rondje/vierkantje oid vind ik persoonlijk veel mooier :)
Ik ben wel teruggegaan, en toch om de kleurstelling. Ik vind de layout an sich prima (en _erg_ net gecode), maar het kleurgebruik dus nét wat te steriel. Op mijn Iiyama 431S (brightness / contrast staan erg laag) blijf ik het te scherp aan de ogen vinden. Voor wordt het dus rotzooien met editCSS, aangezien ik weiger om voor een layout een abonnement te nemen. Zolang het nog kan blijf ik met de oude layout werken, daarna zien we wel weer verder

@Crisp, misschien is het leuk een poll in de TS te zetten.

offtopic:
Disclaimer: ik heb dus een dag of vier met de nieuwe layout gewerkt, maar ik blijf de oude warmer aan de ogen vinden en hij straalt meer community gevoel uit imHo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

neographikal schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:08:

offtopic:
...en hij straalt meer community gevoel uit imHo. :)
Dat gevoel had ik in het begin ook hoor. Hoewel ik de layout erg mooi vind, moest ik toch even wennen aan het weg zijn van de paarse layout. Puur omdat ik daar de afgelopen 3,5 jaar al tegenaan zit te kijken. Het paars was een karakteristiek van GoT. Paars en GoT hoorde bij elkaar. Maar tijden veranderen. ;)

Nu gebruik ik de nieuwe layout al een hele tijd en ik wil niet meer terug. Veel overzichtelijker en mooiere kleuren dan dat, achteraf gezien, rare paars. :P De nieuwe layout zal met de tijd (als het al niet zo is) ook hetzelfde effect als de paarse layout gaan hebben als het om community-gevoel gaat. Dat heeft namelijk weinig te maken met kleuren, maar meer met het feit dat je er al zo lang naar kijkt. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 04:20:
[...]
Doet het hier prima hoor? Of bedoel je wat anders?
Ik bedoelde idd (volgens mij was ik niet helemaal wakker :+ ):
crisp schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:54:
[...]
Ik geloof dat de foutmelding verbeterd zou worden met een linkje terug naar het topic als je een zoekwoord opgeeft dat niet in het topic voorkomt.
:)
Maar dat is wel handig dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mOrPhie schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:17:
[...]

Dat gevoel had ik in het begin ook hoor. Hoewel ik de layout erg mooi vind, moest ik toch even wennen aan het weg zijn van de paarse layout. Puur omdat ik daar de afgelopen 3,5 jaar al tegenaan zit te kijken. Het paars was een karakteristiek van GoT. Paars en GoT hoorde bij elkaar. Maar tijden veranderen. ;)

Nu gebruik ik de nieuwe layout al een hele tijd en ik wil niet meer terug. Veel overzichtelijker en mooiere kleuren dan dat, achteraf gezien, rare paars. :P De nieuwe layout zal met de tijd (als het al niet zo is) ook hetzelfde effect als de paarse layout gaan hebben als het om community-gevoel gaat. Dat heeft namelijk weinig te maken met kleuren, maar meer met het feit dat je er al zo lang naar kijkt. :)
Dat ben ik niet met je eens; hoewel de layout prachtig is opgezet, en perfect is gecode, is hij niet écht origineel imHo qua stijl (de afwerking is prachtig gedaan).

Een layout die op de oude GoT-layout lijkt ben ik eigenlijk nog nooit tegengekomen :) En dat maakte het juist uniek, wat een beetje een saamhorigheidsgevoel toch opwekt.

[ Voor 8% gewijzigd door neographikal op 25-12-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ben ik de enige die het opvalt dat het pulldown-menu voor pagina's nog niet werkt? Hier laat ie alleen linkjes zien, terwijl het wel een tijdje gewerkt heeft. :?

(Of zeg ik nu iets stoms wat al heel lang bekend is? :X )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op die rode balk onder te grote afbeeldingen... niemand trekt zich er ook maar iets van aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Persoonlijk blijf ik het de hele tijd irritant vinden dat {message_poster_messagecount} niet meer als de mouseover van {message_poster_nickname} staat in list_messages_message, dat vond ik altijd wel makkelijk om te checken of iemand nog relatief nieuw was of niet. Nu moet ik een keertje extra klikken, en dat vind ik vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die feature zit er eigenlijk enkel voor moderators in (was in de vorige template ook al) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:54:
Ben ik de enige die het opvalt dat het pulldown-menu voor pagina's nog niet werkt? Hier laat ie alleen linkjes zien, terwijl het wel een tijdje gewerkt heeft. :?

(Of zeg ik nu iets stoms wat al heel lang bekend is? :X )
Norton scriptblocking uitschakelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

G33rt schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:29:
Persoonlijk blijf ik het de hele tijd irritant vinden dat {message_poster_messagecount} niet meer als de mouseover van {message_poster_nickname} staat in list_messages_message, dat vond ik altijd wel makkelijk om te checken of iemand nog relatief nieuw was of niet. Nu moet ik een keertje extra klikken, en dat vind ik vervelend :)
Je kan ook de CSS aanpassen zodat het aantal posts en de regdatum standaard al zichtbaar zijn bij ieder bericht :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Eerst vondt ik de layout niet echt veel. Sorry voor de manier hoe ik het toen uit druktte maar nu ik er eenmaal aan gewend ben wil ik echt niks anders meer. Top hoor. Alles is wennen in het begin maar het is toch echt wel een mooie frisse layout geworden.

Go on :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Het zal vast wel eens besproken zijn, maar ik zou het fijn vinden als er in de verschillende schermen (active topics, de lijst met forum, de lijst met threads, het bekijken van een topic etc) een klein verschil wordt gemaakt in achtergrond van de kolomen of regels (om en om).

Het, dat heb ik vooral met de active topics, komt nu over als een massief wit blok waarin het overzicht mist tussen de verschillende velden. Dit zorgt ervoor dat je je beter moet concentreren.

In het 'bekijken van een topic' heb ik al via css een kleurverandering toegepast, maar ik ben van mening dat kleine kleurverschillen (wit, lichtgrijs) in de rijen of kolomen in het gehele forum (en eigenlijk niet in het bekijken van de threads) toegepast mag worden.
Zo niet, ben ik wel nieuwsgierig waarom niet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

-Rob- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 18:55:
Het zal vast wel eens besproken zijn, maar ik zou het fijn vinden als er in de verschillende schermen (active topics, de lijst met forum, de lijst met threads, het bekijken van een topic etc) een klein verschil wordt gemaakt in achtergrond van de kolomen of regels (om en om).
Het, dat heb ik vooral met de active topics, komt nu over als een massief wit blok waarin het overzicht mist tussen de verschillende velden. Dit zorgt ervoor dat je je beter moet concentreren.
Eh.. wanneer heb je dat voor het laatst bekeken ? ;)
Oftewel: dat zit er dus al in :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

moto-moi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:01:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd waarop ik mijn stylesheet moet instellen? Hij staat nu op Beige en mijn activetopics lijst is nog steeds 1 vlak.

Edit: Verrek, nu zie ik wel wat :) ff goed refreshen en de Beige stylesheet doen wonderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rob op 25-12-2004 19:14 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 19:01:
[...]

Maar niet in bijv. MyReact. Daar zou het ook wel van pas komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu ook dat alle groene i-icoontjes nu blauw zijn! Past beter bij de nieuwe lay :)

Edit: Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
is geloof ik als reactie op het protest van de kleurenblinden :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alleen de kleurenblinden, maar ook de mensen met >1600px monitor, brak contrast, anderszins slechte oogjes, snellere herkenning, fout afgeregelde videokaarten etc. :)

Zo ziet een hoop mensen bijvoorbeeld niet eens de zebrastriping, pas als je ze erop attendeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:20:
Niet Zo ziet een hoop mensen bijvoorbeeld niet eens de zebrastriping, pas als je ze erop attendeerd ;)
Ik had het wel gezien.. O-)
't is mooi subtiel gedaan en iig een hele verbetering met eerst.

Op dit moment gebruik ik de Tweakers layout met beige/standaard stylesheet.
Het paars an sich mis ik niet zo erg meer. Het wit blijf ik toch nog wel wat "hard" vinden (al is het voor mijn gevoel wel iets minder hard gemaakt in 1 vd updates) en ik mis in de draadjes zelf wel dat vroeger de opeenvolgende postings om en om licht van kleur verschilden.

Zelf heb ik een listing van 125 posts per page. Daarom zou ik graag zien dat onderaan een pagina de icoontjes: Todo, add to bookmarks, topicreport en ook de dropdown menu's uit de
rooie balk (Tweakers.net t/m Logout) herhaald werden. Dat scheelt weer naar boven scrollen.
Ook zou ik graag zien dat er een pref zou zijn die bepaald of de info die door het kleine pijltje naast de poster altijd weer wordt gegeven of alleen als je er op klikt.
Maar goed dat zijn meer een soort van feature requests.

De view, edit en quote icoontjes vind ik wat minder uitgesproken/herkenbaar geworden. Er mag van mij wel wat kleur in zodat ik weet of ik nu quote of view. Ik klikte zeg maar "op kleur"

De layout zelf, op de witte kleur na dan (maar daar heb ik al genoeg over gezegd), heb ik altijd al super gevonden. Er is heus nog wel ruimte om verder te finetunen maar alle kleine updates & bugfixes van de afgelopen maand hebben het geheel echt wel verbeterd. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 26-12-2004 18:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is misschien nog weinigen opgevallen, maar in Konqueror werken de sneltoetsen naar bijv. MyReact niet.;( . Het ligt niet aan Linux, want in Firefox werkt het wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:06:
Het is misschien nog weinigen opgevallen, maar in Konqueror werken de sneltoetsen naar bijv. MyReact niet.;( . Het ligt niet aan Linux, want in Firefox werkt het wel. :)
http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=45788

KDE 3.3 dus, en het werkt met de ctrl-key :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Voordeel van nieuwe lay-out is dat m'n vriendin niet doorheeft dat ik aan het GoTten ben :P. Even een vraagje, komen de tijden op de index nog terug? Ik kom niet altijd via de index binnen of wil nog wel eens over het rode lampje van Mededelingenforum heenkijken. En met een tijd/datum is het wat makkelijker te zien of er iets gepost is in de laatste dagen :). Verder ben ik al vrijwel geheel gewend, alleen was het aan het begin een beetje zoeken naar bepaalde knopjes.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Pssst Compubiter, kijk eens in je prefs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Oeh, prefoverload. Had daar uiteraard al wel gekeken. Thanx :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net ook in het HK-topic gepost, maar hier is het toch wat serieuzer :P Ik heb een opmerking over de layout (verder is hij prachtig): mag er een breder fontje komen? Dit font heeft nogal smalle letters, wat volgens mij ook bijdraagt aan het 'moeilijk-te-lezen'-effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:57:
Heb het net ook in het HK-topic gepost, maar hier is het toch wat serieuzer :P Ik heb een opmerking over de layout (verder is hij prachtig): mag er een breder fontje komen? Dit font heeft nogal smalle letters, wat volgens mij ook bijdraagt aan het 'moeilijk-te-lezen'-effect. :)
Het iets smallere fontje (Arial ipv Verdana) is er bewust ingezet om de real-estate zo effectief mogelijk te gebruiken. Er is allerhande wetenschappelijk geneuzel over, en teksten zijn schijnbaar het leesbaarst tot (ik dacht) 110 avg-sized karakters breed, waar zowel de huidige als de oude layout op gesized is :) Breder font zou bredere layout behoeven, waarmee het niet meer in 800x600 past :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:42:
[...]

Het iets smallere fontje (Arial ipv Verdana) is er bewust ingezet om de real-estate zo effectief mogelijk te gebruiken. Er is allerhande wetenschappelijk geneuzel over, en teksten zijn schijnbaar het leesbaarst tot (ik dacht) 110 avg-sized karakters breed, waar zowel de huidige als de oude layout op gesized is :) Breder font zou bredere layout behoeven, waarmee het niet meer in 800x600 past :)
Ik heb er natuurlijk niet voor gestudeerd, maar ik vind het nog steeds oncomfortabel. Ik moet m'n ogen flink aanspannen om de tekst te lezen, en of dat nu door de witte achtergrond of de smalle letters komt, maakt niet echt uit. Wat mij betreft moet er toch iets veranderen, en aangezien het font makkelijk aan te passen is, lijkt me dat een experiment waardig. After all, dat wetenschappelijk gedoe waar je het over hebt, is en blijft wetenschappelijk: theoretisch dus. Misschien kan het (dankzij allerlei factoren) op GoT wel niet gelden (aangezien ik het smalle lettertype dus niet fijn vind lezen).

't Is maar een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Als je je ogen flink moet inspannen om dit font te kunnen lezen dan moet je je resolutie eens aanpassen. Er is helemaal niks mis met Arial op 12px.

Als het echt zo slecht leesbaar was, dan zouden er geen miljoenen websites zijn die ook Arial 12px gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Die onderzoeken zijn helemaal niet theoretisch, maar gewoon gemeten ;)

Daarom is het gemiddelde word-document echt afgrijselijk om te lezen soms: de pagina's worden gewoon teveel gevuld. LaTeX hanteert bijvoorbeeld iets als 67 karakters per regel, juist omdat proefondervindelijk is aangetoont dat mensen het anders te veel vinden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Basszje

Reisvaap!]

Als Comic Sans MS wit met een zwarte achtergrond zo slecht was zouden miljoenen websites dat niet gebruiken :P

Ik weet het nog niet helemaal, maar ik neig er naar te geloven dat de tekst icm de achtergrond nogal een hypnotiserend effect heeft op mijn ogen. Misschien was dat de bedoeling? :P

[ Voor 46% gewijzigd door Basszje op 27-12-2004 13:20 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eigenlijk is er voor schrijven op het web maar 1 hele harde regel en dat is dat je een schreefloos lettertype moet gebruiken.

Even een quote uit een vertaling van een toonaangevend boek voor het schrijven op het web:
Gebruik schreefloze lettertypes

Een letter met schreef, zoals bijvoorbeeld Times, heeft dwarsstreepjes aan de uiteinden. Op papier zijn deze streepjes een handig oriëntatiemiddel voor uw ogen, waardoor u de tekst sneller kunt lezen. Op het scherm zijn schreven echter zo dun, dat ze geen toegevoegde waarde meer hebben. Bovendien geven ze de tekst een rommelig, gerafeld uiterlijk, vooral bij kleinere lettertypes. Gebruik daarom bij voorkeur schreefloze lettertypes, zoals Arial, Tahoma of Verdana.
Voor de rest is men er nog niet helemaal overuit wat de verdere eisen zouden moeten zijn. Zaken als doelgroep, leeftijd, gemiddelde beeldschermafmetingen en resolutie zijn allemaal zaken waar rekening mee gehouden dient te worden. Daarom zijn er ook zoveel verschillende "wetenschappelijke" onderzoeken die elkaar tegenspreken als het gaat om fonts. Als stelregel wordt er dan ook meestal gehanteerd dat het lettertype in ieder geval niet kleiner dan 11,5 px mag zijn en dat je werkelijk niet met allerlei fleurige fonts moet gaan werken.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Het doet me trouwens deugd om te zien dat bold nu weer zichtbaar is in de sigs :)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan haast niet geloven dat ik de eerste ben om dit te melden maar ik iiriteer me mateloos aan het feit dat de links die mensen in hun post zetten niet meer automatisch in een nieuw venster geopend worden. Ze worden nu in het huidige venster / tab geopend en als je dan de tab afsluit of het venster dan ben je dus got kwijt. Ik dacht dat het zoiezo redelijk professioneel was on alles buiten je eigen site naar een nieuw venster te linken en alles op je eigen site naar een bestaand venster?

Met de oude layout was dit probleem er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
catscit, kijk es in je prefs.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 08:18:
ik kan haast niet geloven dat ik de eerste ben om dit te melden maar ik iiriteer me mateloos aan het feit dat de links die mensen in hun post zetten niet meer automatisch in een nieuw venster geopend worden. Ze worden nu in het huidige venster / tab geopend en als je dan de tab afsluit of het venster dan ben je dus got kwijt. Ik dacht dat het zoiezo redelijk professioneel was on alles buiten je eigen site naar een nieuw venster te linken en alles op je eigen site naar een bestaand venster?

Met de oude layout was dit probleem er niet.
Geloof mij maar, je bent niet de eerste. Laten we het maar niet hebben over dingen waar ik me aan irriteer ;)

Anyway: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences hier kun je dat instellen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, that was stupid.
Had ik toch zomaar aangenomen dat de prefs wel ongeveer de oude instellingen zouden weerspiegelen 8)7
Weer wat geleerd. verder was het effe wennen maar dit ziet er inderdaad een stuk netter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Rudedadude

Maybe we were born to run

Commotie in het eerste topic over de nieuwe layout? O-)

Ondanks mijn commentaar op de kleurstelling ben ik per direct overgegaan op de nieuwe layout, omdat deze volgens mij verder alleen maar verbeteringen biedt. Momenteel draai ik, wanneer ik GoT bezoek, nog altijd de helderheid van mijn monitor een stuk naar beneden. Ik dacht dat het grijze profiel daarvoor een oplossing zou bieden, maar die verandert alleen het beige in grijs. Oftewel, ik zal mij binnenkort eens verdiepen in de wondere wereld van css :7

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alls ik de frontpage en het forum in mijn werkbalk heb staan (firefox, ik gebruik geen tabs) en ben op het forum bezig jump ie vaak terug naar de frontpage, hoe kan dit!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:02:
Alls ik de frontpage en het forum in mijn werkbalk heb staan (firefox, ik gebruik geen tabs) en ben op het forum bezig jump ie vaak terug naar de frontpage, hoe kan dit!?
De FP reload om de x minuten, misschien daardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:16:
[...]
De FP reload om de x minuten, misschien daardoor?
Ja het komt idd daardoor, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling toch....bugje!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:39:
[...]
Ja het komt idd daardoor, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling toch....bugje!?
Nope, is handig omdat je dan het nieuwste nieuws steeds kan bekijken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:39:
[...]

Kan je aanpassen in je layout settings op de frontpage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik vind jullie antwoorden niet erg bevredigend! Ok ik kan de frontpage reload uitzetten maar dat wil ik helemaal niet, ik wil dat de frontpage up to date blijft maar dat ie zich niet bemoeit met het forum. Met de oude layout had ik hier ook geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:51:
Sorry maar ik vind jullie antwoorden niet erg bevredigend! Ok ik kan de frontpage reload uitzetten maar dat wil ik helemaal niet, ik wil dat de frontpage up to date blijft maar dat ie zich niet bemoeit met het forum. Met de oude layout had ik hier ook geen last van!
Jij roept dat het een bug aan de kant van T.net is - dit is echter niet zo. Probeer eens wat te veranderen aan je eigen options...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:51:
Wat kan een wijziging van de forum-layout nou te maken hebben met de refresh van de frontpage? Juist: niets.
Als je hier voorheen geen last van had dan heb je waarschijnlijk tussendoor iets in je eigen instellingen gewijzigd; dit heeft niets met de nieuwe forumlayout van doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:59:
[...]

Jij roept dat het een bug aan de kant van T.net is - dit is echter niet zo. Probeer eens wat te veranderen aan je eigen options...
Nou het is denk ik wel zo want er valt nix te veranderen. Ik kan nu 2 dingen doen of de frontpage wegdrukken (maar ik beweeg me graag tussen de frontpage en het forum) of de frontpage reload uitzetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn :?

Edit: Ok net weer geswitched naar de oude layout en ik schijn nu dus ook hier last van dit probleem te hebben! Ik heb op het moment ff geen flauw idee wat er loos is want ik heb helemaal niet aan mijn instellingen lopen klooien. Ik geef wel een gil als ik weet wat het probleem is :?

Edit2: Problem never solved. Os heeft zijn jaarlijkse verversing gehad, zijn we er ook vanaf toch ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:09:
[...]

Nou het is denk ik wel zo want er valt nix te veranderen. Ik kan nu 2 dingen doen of de frontpage wegdrukken (maar ik beweeg me graag tussen de frontpage en het forum) of de frontpage reload uitzetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn :?
Misschien heb je recentelijk je browser geupgrade (de nieuwe layout kwam online rond de introductie van Firefox 1.0), en is daarin iets veranderd mbt focus on reload? Binnen windows kan je ook nog iets instellen mbt windows op de achtergrond die niet de focus mogen stelen - misschien moet je het daarin zoeken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:09:
[...]

Denk niet dat dit wordt veroorzaakt door de nieuwe layout. Sinds ik Firefox heb geupgrade naar 1.0 is het me opgevallen dat wanneer ik een Firefox window 'weg' druk die nog bezig is een pagina aan het laden deze soms weer tevoorschijn springt wanneer de pagina geladen is. Het is dus waarschijnlijk een bug/feature van versie 1.0

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dawns_sister schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:19:
[...]

Denk niet dat dit wordt veroorzaakt door de nieuwe layout. Sinds ik Firefox heb geupgrade naar 1.0 is het me opgevallen dat wanneer ik een Firefox window 'weg' druk die nog bezig is een pagina aan het laden deze soms weer tevoorschijn springt wanneer de pagina geladen is. Het is dus waarschijnlijk een bug/feature van versie 1.0
Dat zelfs ook niet... ik gebruik FF1.0 en ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:20:
[...]

Dat zelfs ook niet... ik gebruik FF1.0 en ik heb nergens last van.
Ik kan het ook reproduceren met de Fok frontpage (laad lekker langzaam ;)). Ik gebruik overigens Firefox 1.0 op Linux.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik moet er niet aan denken om naar de oude lay-out te gaan al was het om sentimentele redenen. :Y)
Dit ziet er veel beter uit en browsed een stuk prettiger imo.

Al zou het de overzichtelijkheid in de topics te goede komen als men de reply's gescheiden kon houden met lichte variaties van de zelfde kleur, net zoiets als met de oude lay-out.

Maar al met al is het Toppie _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door ScrooLoose op 29-12-2004 23:04 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mijzelf eigenlijk het volgende af,

Waarom is de nick van een user gekoppeld aan zijn post-history? I.m.o. is het gewoon veel logischer om als je op iemand zijn naam klikt, zijn profiel te zien. Ik denk dat het namelijk weinig mensen kan schelen in welke topics ik gereageerd heb, maar af en toe iemand zijn (ingevulde :+ ) profiel bekijken kan wel eens leuk zijn.
't hoeft ook niet verandert te worden ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:24:
Ik vroeg mijzelf eigenlijk het volgende af,

Waarom is de nick van een user gekoppeld aan zijn post-history? I.m.o. is het gewoon veel logischer om als je op iemand zijn naam klikt, zijn profiel te zien. Ik denk dat het namelijk weinig mensen kan schelen in welke topics ik gereageerd heb, maar af en toe iemand zijn (ingevulde :+ ) profiel bekijken kan wel eens leuk zijn.
't hoeft ook niet verandert te worden ofzo, maar ik vroeg het me gewoon af :)
Linkje naar profiel staat al onder het icoon van de poster. Ik vind het persoonlijk vrij intressant om te zien waar iemand vooral post en kijk ook best vaak ;)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

We Are Borg schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:29:
[...]

Linkje naar profiel staat al onder het icoon van de poster. Ik vind het persoonlijk vrij intressant om te zien waar iemand vooral post en kijk ook best vaak ;)
Dito, alleen linkt het myReact icoontje naar de myReact, wat dus een extra klik oplevert voor zijn profiel :+ .

Niet dat ik me daaraan kan ergeren ofzo :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

is het misschien mogelijk om alles inplaats van links in het midden te krijgen zonder je internet explorer scherm een stukje op te moeten schuiven, want zoals het op frontpage is en hier vroeger was leest veel fijner.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dat kan enriqueeeee,

ga naar je voorkeuren en vink daar het vakje forum centreren aan ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
als ik dingen soms copypast in een bericht en ik druk op verstuur dan zegt ie dat ik geen invoer heb gegeven :?

is dat soms iets nieuws ofzo?

[ Voor 179% gewijzigd door Silent Thunder op 31-12-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Apen-nootjes schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 22:46:
Dat kan enriqueeeee,

ga naar je voorkeuren en vink daar het vakje forum centreren aan ;)
thanks geloof dat ik er overheen had gelezen :(

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Das best knap.. het is pas 100x verteld in tientallen topics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 09-09 20:00
Silent Thunder schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 22:59:
als ik dingen soms copypast in een bericht en ik druk op verstuur dan zegt ie dat ik geen invoer heb gegeven :?

is dat soms iets nieuws ofzo?
^^

Ik heb het recent al 2 keer meegemaakt. Gewoon vanaf een andere site ofzo iets kopieren en plakken in een bericht hier.
Dat wil 'ie dan vervolgens niet posten, maar als ik dan gewoon wat typ direct in het bericht dan werkt het wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Silent Thunder op 03-01-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel grappig dat een nieuwe layout aangekondigd wordt onder het motto dat het professioneler zou staan... en dat die nieuwe layout mede-aangekondigd wordt door iemand met 'Devslet' in z'n ondertitel.

Dan is Devhoer toch professioneler. :+.
Pagina: 1