[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.528 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dupje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:04:
[...]

Al eens geprobeerd met nVidia nForce driver pack? ;)
Vergeten te vermelden maar deze is natuurlijk al geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu enkele dagen een MSI K8N Neo2 + AMD 64 3000+ + 2 x 256mb Twinmos PC3200 + Ati Radeon 9800 pro in een Antec SLK3700-BQE behuizing zitten. Met Cool 'n Quiet aan, CPU idle op 31 graden en systeem op 26 graden. Loopt op één probleem na verder probleemloos. Als ik m'n comp opnieuw opstart dan worden m'n muis en toetsenbord niet herkend (Win XP reageert in elk geval niet, kom niet verder als inlogscherm. Jammer genoeg ff geen USB muis/toetsenbord hier liggen :| ) Als ik m'n comp daarna reset dan werkt alles verder perfect. Heb oplossing nog niet kunnen vinden, iemand een idee? Verder erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Draai je de nieuwste bios ? En zoals je zelf al zegt, zou het best eens opgelost kunnen worden met een usb toetsenbord/muis.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik krijg dinsdag/woensdag eindelijk m'n 3200+ & een Neo2 Platinum binnen en ik prik er 2x 512 MB Corsair XMS PC3200 geheugen op.

Als je nu kijkt naar puur overklokken op lucht, zou de XP-120 van Thermalright + Papst 120 mm fan op 12v dan beter presteren dan de Zalman CNPS7000-Cu?

Ik geef meer om een mooie OC dan wat meer geluid, ik heb toch wel harde muziek oid aanstaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:07:
Draai je de nieuwste bios ? En zoals je zelf al zegt, zou het best eens opgelost kunnen worden met een usb toetsenbord/muis.
Ja, meteen 1.4 erop gezet. Het zou idd opgelost kunnen worden met een usb toetsenbord/muis, maar zou er toch wel graag achter willen komen waardoor dit wordt veroorzaakt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:01:
Bij mij is mn NB temp2 en mn CPU temp1. Speed1 is wel mn NB. Wat is pwm1?
Beetje onduidelijk idd, met pwm bedoel ik speed (motorvermogen in %) en met speed de rpm (rotatiesnelheid). Wel vreemd dat bij jouw de nb / cpu temp andersom zitten. Hier is het revisie 0412, welke revisie heb jij?

Ik krijg het nog niet mooi vloeiend draaien. Bij belasting gaat continu de cpu fan harder, zachter, harder, zachter. Is nog veel irritanter dan gewoon hard.

Oh ja, wat me ook opviel, als je de cpu fan (boxed 3000) op 80% zet, dan draaitie sneller vergeleken met 100%. Vandaar dat het eerst meer herrie gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

needless to say schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:18:
[...]

probeer eens met een andere videokaart. Ik had hetzelfde met een vergelijkbare setup (zelfde RAM/vid kaart/mobo). Na alles getest te hebben bleek mijn videokaart de oorzaak. Was een stukje op de printplaat afgebroken (ik weet niet precies welk, me moeder is de vervangings-vid kaart gaan halen). Naar het schijnt kregen ze er zeer veel van terug, van die kaarten. Steeds met een stukje afgebroken. Die kaarten moeteng ewoon fragiel zijn.

Bij mij moet hij reeds kapot zijn toen ik hem kreeg. Een afgebroken stukje zou ik wel zien liggen hebben :p.

Enne, windows volledig herinstalleren kan soms ook helpen. Maar dan onmiddellijk van alles de laatst beschikbare drivers installeren die je op internet vindt.
Ik heb die ATI geprobeerd maar het probleem bleef het zelfde, na een kwartiertje liep de boel weer vast. Dus de vidoekaart heb ik dus nu uitgesloten

Kan het zijn dat ik de aardestekker van de Tagan voeding misschien is verkeerd heb gemonteerd die zit nou aan de kast vast geschroefd. Moet dit aan het moederbord worden geschroefd.

Of is anders het moederbord toch brak en rijp voor RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
ik heb vandaag mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen, ik heb alles aangsloten als ik de pc op start blijven die 4 leds op rood staan. ik de cpu goed geinstaleerd de koeler zit er ook goed op maakt perfect contact met de cpu.

ik weet nu echt niet wat ik moet doen? ik heb het gevoel dat mijn cpu dood is?

specs:

AMD64 S939 3000+ 1.8ghz
MSI k8n neo2 platinum 54g
twinmos 2x512mb
maxtor diamond plus 9 80gb s-ata
xfx geforce 6800 128mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Bartoz schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Vergeten te vermelden maar deze is natuurlijk al geinstalleerd :)
Opnieuw geïnstalleerd na bios update?
Als je dat niet gedaan hebt kun je dat nog eens opnieuw doen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Dupje schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:43:
[...]

Opnieuw geïnstalleerd na bios update?
Als je dat niet gedaan hebt kun je dat nog eens opnieuw doen misschien?
Dit was idd de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag met mbt tot de: MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra

ondersteund deze nou ECC geheugen of non ECC geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:26:
Heb een vraag met mbt tot de: MSI K8N Neo4 Platinum, nForce 4 Ultra

ondersteund deze nou ECC geheugen of non ECC geheugen ?
Kijk eens in de handleiding die online staat bij msi...
Volgens mij beide, maar met te kijken ben je geholpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) mischien een linkje voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Klik

Luiheid is des duivels oorkussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Ik heb sinds gisteren een MSI K8N Neo2 mb-tje + amd 64 3000+ cpu.
Alles netjes ingebouwd (was P4 2.4), maar probleem is nu, dat tijdens het opstarten van win xp de computer gereset wordt (schone installatie). Vervolgens start XP nog een keer op (keer op enter drukken voor normale start) en voila! XP 100% goed opgestart en geen rare dingen verder.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
EcK0 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:31:
ik heb vandaag mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen, ik heb alles aangsloten als ik de pc op start blijven die 4 leds op rood staan. ik de cpu goed geinstaleerd de koeler zit er ook goed op maakt perfect contact met de cpu.

ik weet nu echt niet wat ik moet doen? ik heb het gevoel dat mijn cpu dood is?

specs:

AMD64 S939 3000+ 1.8ghz
MSI k8n neo2 platinum 54g
twinmos 2x512mb
maxtor diamond plus 9 80gb s-ata
xfx geforce 6800 128mb
PRobeer eens met alleen proc en ram te booten? (Dus geen HDD aangesloten enzo) dan kan je stap voor stap uitvogelen wat t probleem is (tenzij je CPU dood is) Bij een vriend bleek t een kapotte raptor te zijn die moeilijk deed. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:16:
Hmm, ik krijg dinsdag/woensdag eindelijk m'n 3200+ & een Neo2 Platinum binnen en ik prik er 2x 512 MB Corsair XMS PC3200 geheugen op.

Als je nu kijkt naar puur overklokken op lucht, zou de XP-120 van Thermalright + Papst 120 mm fan op 12v dan beter presteren dan de Zalman CNPS7000-Cu?

Ik geef meer om een mooie OC dan wat meer geluid, ik heb toch wel harde muziek oid aanstaan :p
jazeker, de thermalright xp120 is het meest geschikt luchtkoeling voor overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
JvdS schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:35:
Ik heb sinds gisteren een MSI K8N Neo2 mb-tje + amd 64 3000+ cpu.
Alles netjes ingebouwd (was P4 2.4), maar probleem is nu, dat tijdens het opstarten van win xp de computer gereset wordt (schone installatie). Vervolgens start XP nog een keer op (keer op enter drukken voor normale start) en voila! XP 100% goed opgestart en geen rare dingen verder.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Geen idee. Je hebt lijkt me nog niets overgeklokt, dus daar ligt het niet aan.
Maar misschien ligt het wel aan je bios. Heb je deze al geupdate ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Ja, heb de bios inmiddels geupdate naar de nieuwste versie (1.4 geloof ik).
Het komt nu minder voor, maar soms gebeurt het nog wel eens.
En ik heb idd nog niets aan overklokking gedaan.
Moederbord kapot misschien? Of zou het een geheugen fout kunnen zijn?

Edit: Voordat de reset optreedt is heel vaag het opstartlogo van XP te zien.

[ Voor 14% gewijzigd door JvdS op 16-01-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
JvdS schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:44:
is uw voeding wel krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
JvdS schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:44:

Edit: Voordat de reset optreedt is heel vaag het opstartlogo van XP te zien.
Sata-harde schijven aan sata 3/4 hangen kan misschien helpen. Zitten de dimms ook op de goede plek ? (de onderste 2 dimmsloten). En het is inderdaad niet verkeerd om even memtest te runnen.
Als CnQ aan staat, probeer deze eens uit te schakelen.

(Aggressive timings en optimal performance moet ook uit staan).
En als laatste kan je kijken, of het verwijderen van de IDE Storage driver van nvidia het probleem oplost (die laadt aan het begin van het windows logo).

[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-01-2005 13:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
needless to say schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:52:
[...]
is uw voeding wel krachtig genoeg?
Denk het wel, want bij de 2e keer opstarten werkt XP als een zonnetje (voor zover mogelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Tutti-frutti schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:01:
[...]
Sata-harde schijven aan sata 3/4 hangen kan misschien helpen.
Die heb ik gelukkig niet :)
Zitten de dimms ook op de goede plek ? (de onderste 2 dimmsloten). En het is inderdaad niet verkeerd om even memtest te runnen.
Yep, maar zal eens proberen memtest te runnen.
Als CnQ aan staat, probeer deze eens uit te schakelen.
Nooit van gehoord, waar zit dat? Bios?
(Aggressive timings en optimal performance moet ook uit staan).
Staan uit idd.
En als laatste kan je kijken, of het verwijderen van de IDE Storage driver van nvidia het probleem oplost (die laadt aan het begin van het windows logo).
Dat moet het haast wel zijn. Ga het gelijk proberen, tenks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik heb giteren voor de gein mijn 2 stripjes dane-elec eens in mijn vriendin der PC gezet, Asus A7n8x, meteen dual channel ddr400.

Ik snap er niks meer van. Mobo omgewisseld, cpu getest door informatique en 3 verschillende strippen geheugen getest en alles ok. Toch wil dit %&*(bord niet met DDR 400 dual channel draaien. Terwijl 1 strip DDR400 wel geaccepteerd wordt en ook 2 strippen geaccepteerd worden als single channel opstelling.

Ik ga morgen week 4 van ellende in. Ik breng dan de PC compleet weg naar een lokale PC boer, ik heb gewoon niet de spullen om alles compleet te vervangen en uitgebreid te testen. Ik hoop dat die dan vinden wat er mis is. Dit gaat in ieder geval mijn pet te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 12:33:
[...]

jazeker, de thermalright xp120 is het meest geschikt luchtkoeling voor overclocken.
Bedankt voor je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
hoe zit dat nu met die SATA/ RAID driver disk is het nodig om dat te instaleren met 1 SATA schijf?
En hoe gaat dat installeren ik las ergens in dit topic op F6 rammen maar wannneer, ik kan wel op F6 blijven rammen bij reboot maar gebeurt weinig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Bij de installatie van windows XP, net nadat je opgestart hebt van cd en hij begint z'n bestanden in te lezen komt er in een grijze balk deze tekst: Druk op F6 om een Sata/Raid....
Dan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
Tutti-frutti schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:01:
[...]

Dat was hem! Vriendelijk bedankt!
Is dit niet iets voor de faq? Kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die IDE gebruiken met dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik heb dit bordje al even. gaat prima. Maar nu wil ik de wireless pci kaart in een andere pc stoppen, maar helaas geen reactie. Kan die kaart alleen in het msi moederbord of wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:21:
[...]

Beetje onduidelijk idd, met pwm bedoel ik speed (motorvermogen in %) en met speed de rpm (rotatiesnelheid). Wel vreemd dat bij jouw de nb / cpu temp andersom zitten. Hier is het revisie 0412, welke revisie heb jij?

Ik krijg het nog niet mooi vloeiend draaien. Bij belasting gaat continu de cpu fan harder, zachter, harder, zachter. Is nog veel irritanter dan gewoon hard.

Oh ja, wat me ook opviel, als je de cpu fan (boxed 3000) op 80% zet, dan draaitie sneller vergeleken met 100%. Vandaar dat het eerst meer herrie gaat maken.
misschien heb je hier wat aan:

http://img68.exs.cx/my.ph...g68&image=speedfan0lk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:00:
Bij de installatie van windows XP, net nadat je opgestart hebt van cd en hij begint z'n bestanden in te lezen komt er in een grijze balk deze tekst: Druk op F6 om een Sata/Raid....
Dan dus ;)
dat heb ik niet gedaan, maakt dat iets uit? Het werkte hier gewoon op de normale manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
savale schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:07:
Ik heb dit bordje al even. gaat prima. Maar nu wil ik de wireless pci kaart in een andere pc stoppen, maar helaas geen reactie. Kan die kaart alleen in het msi moederbord of wat? :)
nope, hier draait die in een dell zonder problemen.

Eerst heb ik hem in een AMD K6-III 400 willen installeren, mr toen wou de pc niet meer opsterten. Ik denk dat zijn PCI-poort niet genoeg stroom kon leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
ff jullie hulp bij het volgende; ik gebruik de ZM80D-HP heatpipe koeler. Nu maakt m'n NB koelertje nog teveel herrie vind ik maar het plaatsen van een fanloze koeler hierop zal moeilijk worden. Zou de ZM-NB47J met wat zaagwerk mbv een dremel wel mogelijk zijn ivm de warmte? Hoe warm wordt de nforce chip eigenlijk?

Edit; wat ik me net afvraag; is het voltage wat de NB koeler krijgt niet op één of andere manier te regelen? :?

[ Voor 28% gewijzigd door r0el op 17-01-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 6800GT met silencer erop en wil het lawaaierige fannetje van de nforce-chip vervangen ... wat kan ik in de plaats steken dat enerzijds voldoende koelt en anderzijds stil is ... een wc-blokje gaat er niet onder (heb maar 18 mm hoogte :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week van plan om een Arctic Cooling VGA Silencer, Rev.3 op m'n ATI 9800 pro (op m'n MSI K8N Neo 2 Platinum) te zetten (over de ATI Silencer 1 nogal wat slechte reviews gelezen :( ) Twijfel nog wel of ik de Zalman VF700 AlCu toch maar zal nemen, want volgens mij is de VGA Silencer stiller (en daar ga ik vooral voor :) ) en voert gedeelte van de warmte direct weg. Maar ben er nog niet helemaal uit. Iemand al ervaring met beide koelers? (Bijj de Zalman VF700 AlCu zijn 8 RAM heatsinks inbegrepen á 7 euro _/-\o_ )

De Zalman N47J (NB) schijnt niet te passen in samenwerking met de VGA Silencer, iemand nog andere chipset koelers die wel goed samengaan met de VGA Silencer (of is het anders mogelijk enkele pinnetjes weg te knippen en het zo passend te maken ;) ) ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
savale schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:07:
Nee, heb hem zonder problemen op een asus AMD socket A mobo gezet, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Hmm, kun jij je CPU fan echt sneller/trager laten draaien mbv speedfan? Bij mij draait die nog steeds rond de 3300 toeren, zelf al staan al de speed-instellingen op 0%. De NB-fan kan ik wel regelen. Maar die NB-temperatuur blijft verdacht rond de 13°C, zelf als zijn fan uit staat. Hier klopt dus duidelijk iets niet... Ik heb versie 4.18 van Speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 11:22
Hmm, kun jij je CPU fan echt sneller/trager laten draaien mbv speedfan? Bij mij draait die nog steeds rond de 3300 toeren, zelf al staan al de speed-instellingen op 0%. De NB-fan kan ik wel regelen. Maar die NB-temperatuur blijft verdacht rond de 13°C, zelf als zijn fan uit staat. Hier klopt dus duidelijk iets niet... Ik heb versie 4.18 van Speedfan.
Tip : Fans uitzetten zou ik niet langer dan enkele seconden doen!! ( Tenzij je een UberAso Koelblok hebt. :P )
ff jullie hulp bij het volgende; ik gebruik de ZM80D-HP heatpipe koeler. Nu maakt m'n NB koelertje nog teveel herrie vind ik maar het plaatsen van een fanloze koeler hierop zal moeilijk worden. Zou de ZM-NB47J met wat zaagwerk mbv een dremel wel mogelijk zijn ivm de warmte? Hoe warm wordt de nforce chip eigenlijk?

Edit; wat ik me net afvraag; is het voltage wat de NB koeler krijgt niet op één of andere manier te regelen?
Mijn ervaring is dat hij onder een zalman blokje waarvan 8 pinnetjes voor de helf zijn afgeknipt net lauw wordt... Wel handig om daarbij te vermelden dat ik 4x 120mm in mijn stacker heb... Ik weet niet hoe dit is zonder airflow, ongetwijfeld een stuk hoger...

[ Voor 4% gewijzigd door Pakjebakmeel op 17-01-2005 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Pakjebakmeel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:26:
[...]

Tip : Fans uitzetten zou ik niet langer dan enkele seconden doen!! ( Tenzij je een UberAso Koelblok hebt. :P )
Mijn bedoeling was dan ook om te zien of ik die kon regelen.

Die van de NB heeft wel makkelijk 10 minuten af gestaan terwijl ud_agent voor een full load zorgde. Heb wel 3x80mm fans @7V staan voor de airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:26:
[...]

Mijn ervaring is dat hij onder een zalman blokje waarvan 8 pinnetjes voor de helf zijn afgeknipt net lauw wordt... Wel handig om daarbij te vermelden dat ik 4x 120mm in mijn stacker heb... Ik weet niet hoe dit is zonder airflow, ongetwijfeld een stuk hoger...
Opzich wel prima, kheb hier 2x 92mm erop staan dus airflow is behoorlijk. Maar jij hebt m er dus 'modded' opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren k8n neo2 gekocht samen met 3000+
heb dit samen met een wd 6gb ide van 5jaar terug met 98 erop..

probleem is dat k deze mn hd nt herkend
in bios vindt hij em wel, maar verder krijg k em nt aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21
needless to say schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:18:
Met testen heb ik zowel de CPU als de NB fan kunnen stoppen met speedfan (4.19). Was niet echt de bedoeling, maar was wel effectief in het vinden wat nu wat was. Bij mij komt de NB temp. ook niet van zijn plek, of het nu licht of zware load is. Denk dat ik toch maar voor een andere cpu fan ga, want die herrie vind ik nu toch wel vervelend. En daarna nog wat zoeken voor de nb fan.

Btw, dank Ad voor de image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
r0el schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:00:
[...]

Opzich wel prima, kheb hier 2x 92mm erop staan dus airflow is behoorlijk. Maar jij hebt m er dus 'modded' opzitten?
Niet meer nu ik Wc heb. Maar het heeft een tijd gezeten en ik had er 8 pinnen half afgeknipt voor mijn Vf700 VGa cooler... Werd niet echt warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:11:
gisteren k8n neo2 gekocht samen met 3000+
heb dit samen met een wd 6gb ide van 5jaar terug met 98 erop..

probleem is dat k deze mn hd nt herkend
in bios vindt hij em wel, maar verder krijg k em nt aan de praat :(
Ik begrijp er amper wat van, zou je je probleem mischien voluit willen typen? Ik ben niet heel erg into moderne streettalk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Kaap schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:26:
[...]
Ik begrijp er amper wat van, zou je je probleem mischien voluit willen typen? Ik ben niet heel erg into moderne streettalk namelijk.
offtopic:
LOL.... Ik heb gewoon 3x moeten lezen, wat er nu precies staat

oftewel: LOL k hb gwoon 3x mtn lezn, wat r nu pcies staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

needless to say schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:18:
Hmm, kun jij je CPU fan echt sneller/trager laten draaien mbv speedfan?
Nee, die wordt aangestuurd door het BIOS.
De NB-fan kan ik wel regelen. Maar die NB-temperatuur blijft verdacht rond de 13°C, zelf als zijn fan uit staat. Hier klopt dus duidelijk iets niet... Ik heb versie 4.18 van Speedfan.
Waarschijnlijk heb je 1 van de niet gebruikte temperatuursensors gekozen voor de NB. AFAIK is het de eerste temp sensor die de NB temp aangeeft (Meestal tussen de 25 en 32 graden bij mij). Ik had de ventilator regeling op 29 graden staan en dat werkte perfect (onhoorbaar onbelast (50%) en tijdens gamen draaide die op 70%). Nu heb ik een zalman fanless NB cooler erop zitten i.c.m. zalman V700c (moest wel een paar pennetjes halverwege afbreken op de NB cooler voordat het paste).

[ Voor 10% gewijzigd door styno op 17-01-2005 13:47 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Styno schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:46:
[...]
Nee, die wordt aangestuurd door het BIOS.

[...]
Waarschijnlijk heb je 1 van de niet gebruikte temperatuursensors gekozen voor de NB. AFAIK is het de eerste temp sensor die de NB temp aangeeft (Meestal tussen de 25 en 32 graden bij mij). Ik had de ventilator regeling op 29 graden staan en dat werkte perfect (onhoorbaar onbelast (50%) en tijdens gamen draaide die op 70%). Nu heb ik een zalman fanless NB cooler erop zitten i.c.m. zalman V700c (moest wel een paar pennetjes halverwege afbreken op de NB cooler voordat het paste).
Aha :). Sturing in bios uit gezet en lukt het wel via speedfan. Als ik nu kijk lijkt de NB-temp nu wel goed uitgelezen te worden. Strange... 29°. Alhoewel mijn case temp wel hoger is.... Nuja, zal hopelijk liggen aan eht feit dat het bovenaan in de kast warmer is dan onderaan ;). ondertussen ook al versie 4.20 gedowned en geïnstalleerd.

Ik kan nu wel de fan van mijn CPU op 0 rpm zetten. Idle met CnQ blijft die onder 43° als ik niets doe en onder de 50° als ik enkel winamp draai en aan bureautica doe. Puur passief dus ;) Mn case temp is hierdoor wel 37 ipv 31....

[ Voor 7% gewijzigd door needless to say op 17-01-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een aantal weken valt het mij op dat iets op mijn mobo een kraak/piep achtig geluidje maakt, vooral onder belasting van de cpu. zijn er meer mensen met dit probleem? of weet iemand wat het kan zijn?

Ik zie geen rare dingen aan de elco's etc, verder ook geen vage toestanden
die volgende hardware hangt erin:

MSI k8n Neo2 (rev 0409) bios 1.36Mod
AMD Athlon 64 3500+ (Newcastle)
Aopen GF 6800gt
2x 512 MB value select mem van corsair
2x 120GB maxtor (IDE)
creative live! digital 5.1
en wifi kaartje van USR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

needless to say schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:16:
Aha :). Sturing in bios uit gezet en lukt het wel via speedfan. Als ik nu kijk lijkt de NB-temp nu wel goed uitgelezen te worden. Strange... 29°. Alhoewel mijn case temp wel hoger is.... Nuja, zal hopelijk liggen aan eht feit dat het bovenaan in de kast warmer is dan onderaan ;). ondertussen ook al versie 4.20 gedowned en geïnstalleerd.

Ik kan nu wel de fan van mijn CPU op 0 rpm zetten. Idle met CnQ blijft die onder 43° als ik niets doe en onder de 50° als ik enkel winamp draai en aan bureautica doe. Puur passief dus ;) Mn case temp is hierdoor wel 37 ipv 31....
Dit MSI moederbord heeft alleen voor de CPU en NB temperatuur sensors. De zogenaamde case temp die jij uitleest is een zwevende ingang op de Winbond i/o chip en geeft dus willekeurige waarden.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:26:
sinds een aantal weken valt het mij op dat iets op mijn mobo een kraak/piep achtig geluidje maakt, vooral onder belasting van de cpu. zijn er meer mensen met dit probleem? of weet iemand wat het kan zijn?
Ik heb het ook, en ook van anderen hoor ik het dus het lijkt me normaal te wezen. Gewoon een spoeltje oid

Yes - OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:04:
[...]

Dit MSI moederbord heeft alleen voor de CPU en NB temperatuur sensors. De zogenaamde case temp die jij uitleest is een zwevende ingang op de Winbond i/o chip en geeft dus willekeurige waarden.
In m'n bios(1.4) wordt alleen de systeem temp en de CPU temp aangegeven. Niets te vinden over de NB temperatuur, ook in Core Center (1.7.3.0) wordt alleen maar de systeem temp en de CPU aangegeven en staat de NB temp op N/A. In Speedfan (4.20) worden er 4 temps aangegeven: waarschijnlijk de cpu temp, systeem temp en temp van 1 van m'n harddisks. Maar ook een temp van -23, heb nog geen idee waardoor deze fout wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik hoor en zie dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de msi neo 2 platinum. Hoe zit dat nou eigenlijk? Was eigenlijk ook van plan om dit bord te nemen maar nou dat ik hoor dat er problemen mee zijn denk ik misschien om iets anders te nemen. Klopt het dat er problemen ermee zijn en komt dit vaak voor met dit mobo.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Sinds kort heb een ThermalTake Hardcano 10. Ik heb nu de sensor aan de zijkant van mijn Atlon 64 3500 geplakt. Neem aan de je zo de temp. wel goed kunt meten. Nu zie ik dat de temp van mijn sensor (40) en de temp in mijn BIOS (44) 4 graden afwijken. Zal nu mijn sensor niet helemaal goed werken of zijn de BIOS temps gewoon brak ? Hebben meer mensen de temps buiten de BIOS om gemeten ? Opzich geen probleem maar vroeg het mij zo af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartoz schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:16:
Sinds kort heb een ThermalTake Hardcano 10. Ik heb nu de sensor aan de zijkant van mijn Atlon 64 3500 geplakt. Neem aan de je zo de temp. wel goed kunt meten. Nu zie ik dat de temp van mijn sensor (40) en de temp in mijn BIOS (44) 4 graden afwijken. Zal nu mijn sensor niet helemaal goed werken of zijn de BIOS temps gewoon brak ? Hebben meer mensen de temps buiten de BIOS om gemeten ? Opzich geen probleem maar vroeg het mij zo af...
Ik heb een temp-sensor aan de zijkant van de heatspreader zitten ... geeft hier idle 35° aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:42:
[...]

Ik heb een temp-sensor aan de zijkant van de heatspreader zitten ... geeft hier idle 35° aan ...
Ok, maar wat geeft de BIOS voor temp. aan ? Wijkt deze ook af van je sensor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik m'n pc (MSI K8N Neo2) opstart reageren m'n muis en toetsenbord niet, maar als ik dan m'n pc reset dan reageren m'n muis en toetsenbord wel weer. Ook bij het herstarten vanuit windows reageren m'n muis en toetsenbord niet meer. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Iedere keer als ik Alcohol 120% wil installeren dan crashed het systeem. Kent iemand dit probleem?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
FireStarter schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:49:
Iedere keer als ik Alcohol 120% wil installeren dan crashed het systeem. Kent iemand dit probleem?
Geen last van. Is je systeem wel prime stabiel ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

FireStarter schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:49:
Ik heb ook een dergelijk probleem met Alcohol 120% als ik een device update installeer over een clean install van alcohol 120%..al met verscheidene schone windows installatie's op DIT bord geprobeert (in de device update zit ondersteuning voor mijn Lite-On SOHW-1633S DVD+/-RW dual layer brander)..na een patch en maakt niet uit welke patch kan ik het programma met geen mogelijkheid meer geregistreerd krijgen..zelfs niet met een regbestand wat ik speciaal van alcoholsoft heb gekregen als oplossing omdat hun geen oplossing wisten!

Zonder patches werkt het wel..maar betwijvel of mijn drive volledig benut/ondersteund wordt zonder deze laatste updat :r

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Ik heb al het probleem gevonden. Ligt aan de versie van Alcohol die je hebt. Heb je een versie waarbij je ook expert mode kunt aanvinken dan heb je de goede iig.

Het systeem loopt nu vlekkeloos.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:52:
In m'n bios(1.4) wordt alleen de systeem temp en de CPU temp aangegeven. Niets te vinden over de NB temperatuur, ook in Core Center (1.7.3.0) wordt alleen maar de systeem temp en de CPU aangegeven en staat de NB temp op N/A. In Speedfan (4.20) worden er 4 temps aangegeven: waarschijnlijk de cpu temp, systeem temp en temp van 1 van m'n harddisks. Maar ook een temp van -23, heb nog geen idee waardoor deze fout wordt veroorzaakt.
Die systeem temp is AFAIK de NB temp (dat is logisch want als ik de NB fan harder laat draaien zakt de systeemtemp).

Dus nogmaals: Er worden maar twee temp sensors uitgelezen op je mainbord:
- CPU
- NB

De harddisk temps kunnen sommige programma's ook uitlezen maar dat doen deze door de S.M.A.R.T. informatie uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styno schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:36:
[...]
Die systeem temp is AFAIK de NB temp (dat is logisch want als ik de NB fan harder laat draaien zakt de systeemtemp).

Dus nogmaals: Er worden maar twee temp sensors uitgelezen op je mainbord:
- CPU
- NB

De harddisk temps kunnen sommige programma's ook uitlezen maar dat doen deze door de S.M.A.R.T. informatie uit te lezen.
Bij mij stijgt de temp van de NB (als sys temp aangeven) niet als ik de NB fan uitzet. Waardaar dat ik niet zeker was of de sys temp, de NB temp was. Maar ja, zal waarschijnlijk dan komen doordat m'n kast goed gekoeld wordt :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Hmm dis ook wel apart:

Koude boot... Meteen 42 graden na starten van windows. Na 30 min Idle: 40 Herstart, verder niets veranderen. Puur alleen een herstart... Meteen 38 na boot en 34 na een paar minuutjes.. :P

Iemand een id?> Ik heb Btw een AseTek Kt12a-L30 als koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:51:
Hmm dis ook wel apart:

Koude boot... Meteen 42 graden na starten van windows. Na 30 min Idle: 40 Herstart, verder niets veranderen. Puur alleen een herstart... Meteen 38 na boot en 34 na een paar minuutjes.. :P

Bekende bug met het uitlezen van de temps, de metingen zijn pas goed nadat je gereboot/reset hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:44

Aight!

'A toy robot...'

KLopt het dat veel mensen die borden willen?

Had er namelijk een besteld..bij pczaak, kreeg net te horen op na zending, krijg dus nu alleen 3200+ en Zalman 7000Cu, kom ik niet echt ver mee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:28:
[...]

Bekende bug met het uitlezen van de temps, de metingen zijn pas goed nadat je gereboot/reset hebt.
Hmmz okay .. Tnx.. Ben ik nog niet tegen gekomen terwijl ik dit topic toch wel een tijdje volg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 09:57
Weet iemand hoe je dat AGP lockertje weer van je kaart af kan halen? Door mn passieve koeling is het een beetje moeilijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakjebakmeel schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:51:
Hmm dis ook wel apart:

Idem mobo als jij ... idem probleem, van tijd tot tijd zelfs meer uitgesproken !

Voorheen: opstart : 40-42° reboot : 36-38°
Nu (fans wat stiller gezet en oc'd naar 2.5GHz): opstart 45-50° reboot: 40°

Is het nu de cpu die zo heet krijgt bij een eerste boot of is het de temp-sensor die onderhevig is aan het reboot effect ... we'll never know. In elk geval mijn wc-setje al besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Frash schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:32:
Weet iemand hoe je dat AGP lockertje weer van je kaart af kan halen? Door mn passieve koeling is het een beetje moeilijk te zien.
Ik heb dat probleem zelfs met mijn active gekoelde Radoen 9800XT. Leuk zon AGP klemmetje, maar eraf halen is niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:07:
Ik hoor en zie dat er veel mensen zijn die problemen hebben met de msi neo 2 platinum. Hoe zit dat nou eigenlijk? Was eigenlijk ook van plan om dit bord te nemen maar nou dat ik hoor dat er problemen mee zijn denk ik misschien om iets anders te nemen. Klopt het dat er problemen ermee zijn en komt dit vaak voor met dit mobo.
Nou ik heb anderhalve week lopen klooien met dat MSI bord, maar kreeg hem voor geen meter stabiel, constant freezes in WinXP. En of je nou aan het internetten of gamen was maakt geen bal uit. Van alles geprobeerd zoals andere voeding(Zalman 400 watt i.p.v. Tagan 480 watt), zo weinig mogelijk onderdelen, ander geheugen(OCZ i.p.v. Corsair TwinX), andere videokaart( ASUS V9600 XT i.p.v. ASUS V9999GT/TD) Ook nog even de processor op een ASUS A8V deluxe moederbord geprobeerd(liep 24 uur zonder problemen stabiel door 3dMark 2005 de hele dag te laten draaien. ). Ik heb inmiddels het bord RMA gestuurd en heb een ASUS A8N SLI deluxe teruggekregen van de shop waar ik het bord aangeschaft. :)

Uiteindelijk is de conclusie van de technische dienst niet deugdelijke condensatoren. :(

Waarschijnlijk had ik een maandagochtend exemplaar gekregen. :?

Inmiddels loopt de ASUS A8N SLI Deluxe twee dagen stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:57:
[...]

Nou ik heb anderhalve week lopen klooien met dat MSI bord, maar kreeg hem voor geen meter stabiel, constant freezes in WinXP. En of je nou aan het internetten of gamen was maakt geen bal uit. Van alles geprobeerd zoals andere voeding(Zalman 400 watt i.p.v. Tagan 480 watt), zo weinig mogelijk onderdelen, ander geheugen(OCZ i.p.v. Corsair TwinX), andere videokaart( ASUS V9600 XT i.p.v. ASUS V9999GT/TD) Ook nog even de processor op een ASUS A8V deluxe moederbord geprobeerd(liep 24 uur zonder problemen stabiel door 3dMark 2005 de hele dag te laten draaien. ). Ik heb inmiddels het bord RMA gestuurd en heb een ASUS A8N SLI deluxe teruggekregen van de shop waar ik het bord aangeschaft. :)

Uiteindelijk is de conclusie van de technische dienst niet deugdelijke condensatoren. :(

Waarschijnlijk had ik een maandagochtend exemplaar gekregen. :?

Inmiddels loopt de ASUS A8N SLI Deluxe twee dagen stabiel.
Ga mijn MSI K8N NEO2 waarschijnlijk binnenkort ook RMA sturen... :( Maar met de ASUS A8N als vervanging moet je overgaan op PCI Express, zonde van m'n Radeon 9800 pro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:41:
[...]

Ga mijn MSI K8N NEO2 waarschijnlijk binnenkort ook RMA sturen... :( Maar met de ASUS A8N als vervanging moet je overgaan op PCI Express, zonde van m'n Radeon 9800 pro :|
Ik krijg gewoon een vervangend exemplaar. Zodra hij binnen is wordt hij opgestuurd en vervolgens kan ik de oude gewoon retour doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede vervanger is de ASUS A8V Deluxe revisie 2, kun je de ATI Radeon 9800 Pro houden, het is wel een VIA chipset die er op zit, maar qua prestaties maakt dat niets uit. Immers de chipset heeft weinig tot geen invloed, dit omdat de geheugencontroller in de processor zit gebakken. 2 vrienden van mij hebben dit bord ook en loopt superstabiel bij hun. Tevens had ik zelf ook even zo'n bord gebruikt om te kijken of de processor misschien niet brak was.

En qua overclock functies zit je ook goed met dit bord. Op diverse hardwaresites komt dit bord als een goede 2e uit de bus naast de MSI K8N Neo 2 Platinum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:00:
[...]

Ik krijg gewoon een vervangend exemplaar. Zodra hij binnen is wordt hij opgestuurd en vervolgens kan ik de oude gewoon retour doen.
Maar er is een tekort aan MSI K8N Neo2 borden, dus zou dan een 'gelijkwaardig' product krijgen. Dit zal dus de ASUS A8N-SLI of de ASUS A8V Deluxe worden.... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:08:
[...]

Maar er is een tekort aan MSI K8N Neo2 borden, dus zou dan een 'gelijkwaardig' product krijgen. Dit zal dus de ASUS A8N-SLI of de ASUS A8V Deluxe worden.... :|
Ja maar er is mij toegezegd dat ik deze week nog een ander mobo krijg. Ik mail zo en als het er niet naar uit ziet dat het binnenkomt deze week, wil ik ook een andere hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc loopt redelijk goed atm
alleen heb k dus geen sound :'(
k heb dus die onboard sound van die msi, maar hij bolt dus niet..
kheb die jumpers geplaatst ivm front audio...maar voor de rest moest je toch niets meer doen eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:26:
kheb die jumpers geplaatst ivm front audio...maar voor de rest moest je toch niets meer doen eh?
drivers installeren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:26:
Quote van de openingspost:
Audio-driver installeren, erg belangrijk!

Nvidia heeft sinds 22 december een nieuw audiopack beschikbaar gesteld. Deze heeft ondersteuning voor de nforce 3 en 4 zodat de onderstaande truc niet meer toegepast hoeft te worden. Nvidia audiodriver

Als je standaard de drivers van nvidia installeerd (nforce drivers) dan worden de audio drivers niet geinstalleerd. En dan kan je de nvmixer ook niet gebruiken. En omdat de nvidia drivers veel beter klinken zijn die drivers toch aan te raden. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je de drivers MANUEEL installeren. Rechts klikken in apparaatbeheer op het audiodingie. dan moet je NIET ZOEKEN nemen en dan bladeren en dan de file nvmcp.inf, en vervolgens 1 van de die items die erop komen. (die nvmcp.inf file haal je uit de c:\NVIDIA\4.27\audiodrv-map). Je kan op deze manier gebruik maken van alle nvidia geluidsfuncties, en bijvoorbeeld ook het volume per box instellen .

Nadeel: Microfoon/line-in wordt waarschijnlijk onbruikbaar (niet getest met neo2, maar met ander 250gb bord)
thnx to kennes

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 21-01-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, mja kzit ook atm zonder inet eh..dan maar ff wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sinds 2 maanden een nieuw systeem gebouwd. Voeding, hdd, videokaart en geluidskaart overgezet. Voor een goede 400 euri weer lekker snel systeem.

Config:
Iiyama prolite E431S
Msi K8N Neo2 mobo (bios 1.51 beta)
Antec P160 Zilver, AMD Athlon 64 3000, Winchester HT2000
Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200, 400 MHz
Seagate Barracuda 7200.7 200 GB, 7200 rpm, 8 MB met SilentMaxx HD-Silencer 2.0
Zalman ZM400B-APS 400 watt ActivePFC
Soundblaster live value
Ati 9600 pro 128.
Na wat begin problemen loopt systeem stabiel en behoorlijk overklokt. Score bij 3dmark03 vallen natuurlijk tegen met een ati 9600 pro, maar games lopen voldoende. Standaard 3250, bij overklokken videokaart 3900 (500, 330). In 3dmark05 vliegt eruit (out of memory). Vreemde is dat dit niet gebeurd als ik deze test draai op de beta 64 bit-OS van microsoft.

Prossessor loopt op 2520 (315 x8). Mem 166 > 210 Mhz, voltage cpu 1,4 > 1,5

[ Voor 9% gewijzigd door HofmanJaap op 21-01-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
moet in het bios dma van sata 3/4 enabled of disabled staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hai
k krijg dus nog niks eh...moeten er nu geen kabels aangesloten worden op cdrom ofzo?
want zelfs in mn lijst (apparaatbeheer) zie/weet k niet welke k moet nemen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar het is al gefixed :D
hij loopt nu lekker aan 2.4 dus np :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpppp
Sinds 3 dagen ook in het bezit van dit mobo, maar zoals wel meer mensen hier ben ik toch op een probleem gestuit waar ik niet uit kom. :|
Installeren ging zonder problemen, Bios geflashed naar 1.4, alle topic aanwijzingen gevolgd, progjes geïnstalleerd, testen van systeem ging goed, totdat ik 3dmark2005 probeerde. Hier heb ik, net als Puyol eerder al postte, maar een frame rate van 8 tot 10 fps en dan een vastloper. Bovendien heb ik nu al diverse spelletjes met succes geïnstalleerd maar als ik deze opstart loopt ieder spel binnen 2 minuten vast en krijg ik een melding van VPU recover dat mijn scherminstellingen zijn herteld.
Ik heb de laatste video drivers geïnstalleerd.
ik heb ook gelezen dat het mobo van Puyol RMA is gestuurd en dat het een de condensatoren lag, maar ik denk niet dat dat bij mij ook zo is omdat alle andere programma's het bij mij goed doen en zolang ik geen spelletjes speel heb ik geen last van vast lopers.

dit is mijn systeempie
mobo: uhh
proc: 3500+ NewCastle
videokaart: ASUS 9600 XT/TD
mem: 1 Gb Kit Kinston HyperX ultra low latency
hd: Maxtor Dymondmax10 200gig S-ATA
voeding: TT Silent Purepower 480 Watt (+12 V = 18Ampere)
case: TT Xaser IV incl. 5 casefans
ASUS DVD speler en DVD writer

kan het misschien aan de voeding liggen, of moet ik het toch ergens anders zoeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Ik heb misschien ook gelijke problemen. Snap het zelf iig niet.

Mn videokaart deed het op mn oude moederboard Asus ....(AMD1600+) VEEL beter in spellen. BV battlefield kon ik alles wel een beetje op medium spelen. Nu reageert hij echt traag bij alles op low. Hij blokt niet maar reageert traag op mijn muis.
NV/ATI aan of uit maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
maurits82 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:56:
Ik heb misschien ook gelijke problemen. Snap het zelf iig niet.

Mn videokaart deed het op mn oude moederboard Asus ....(AMD1600+) VEEL beter in spellen. BV battlefield kon ik alles wel een beetje op medium spelen. Nu reageert hij echt traag bij alles op low. Hij blokt niet maar reageert traag op mijn muis.
NV/ATI aan of uit maakt niets uit.
Wat zijn de resultaten van benchmarks ? Misschien draait je cpu continu in cool and quiet stand.. dat zou de oorzaak kunnen zijn. Verder neem Ik aan dat je wel een clean windows install hebt gedaan toen je met je nieuwe setup aan de slag ging.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:04:
[...]

Wat zijn de resultaten van benchmarks ? Misschien draait je cpu continu in cool and quiet stand.. dat zou de oorzaak kunnen zijn. Verder neem Ik aan dat je wel een clean windows install hebt gedaan toen je met je nieuwe setup aan de slag ging.
Cool and Quiet staat aan ja.
Ik had eerst een score van 747 en nu 848 ... ik ben dus wel sneller. Ik zal cool&quiet wel eens uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
maurits82 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:19:
[...]

Cool and Quiet staat aan ja.
Ik had eerst een score van 747 en nu 848 ... ik ben dus wel sneller. Ik zal cool&quiet wel eens uitzetten
Wat is die score (welke bench)?

Wat is je geheugen snelheid in sisoft, en hoeveel cpu mflops etc haal je :)

Toch stel ik de volgende vraag maar:

Heb je de nforce drivers en amd64 driver geinstalleerd?

Ik hoor je trouwens neit zeggen dat je een clean windows install hebt gedaan bij aanschaf van je setup, maar dat heb je wel gedaan toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-01-2005 14:30 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 04:15:
Helpppp
Sinds 3 dagen ook in het bezit van dit mobo, maar zoals wel meer mensen hier ben ik toch op een probleem gestuit waar ik niet uit kom. :|
Installeren ging zonder problemen, Bios geflashed naar 1.4, alle topic aanwijzingen gevolgd, progjes geïnstalleerd, testen van systeem ging goed, totdat ik 3dmark2005 probeerde. Hier heb ik, net als Puyol eerder al postte, maar een frame rate van 8 tot 10 fps en dan een vastloper. Bovendien heb ik nu al diverse spelletjes met succes geïnstalleerd maar als ik deze opstart loopt ieder spel binnen 2 minuten vast en krijg ik een melding van VPU recover dat mijn scherminstellingen zijn herteld.
Ik heb de laatste video drivers geïnstalleerd.
ik heb ook gelezen dat het mobo van Puyol RMA is gestuurd en dat het een de condensatoren lag, maar ik denk niet dat dat bij mij ook zo is omdat alle andere programma's het bij mij goed doen en zolang ik geen spelletjes speel heb ik geen last van vast lopers.

dit is mijn systeempie
mobo: uhh
proc: 3500+ NewCastle
videokaart: ASUS 9600 XT/TD
mem: 1 Gb Kit Kinston HyperX ultra low latency
hd: Maxtor Dymondmax10 200gig S-ATA
voeding: TT Silent Purepower 480 Watt (+12 V = 18Ampere)
case: TT Xaser IV incl. 5 casefans
ASUS DVD speler en DVD writer

kan het misschien aan de voeding liggen, of moet ik het toch ergens anders zoeken??
Dat is toch een Radeon? Wat je kan proberen is bij het installeren van de Nforce drivers de NVidia Gart driver uitvinken. Om 1 of andere reden loopt mijn systeem stabieler en beter dan als ik die NVidia Gart driver wel installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:09

Wildfire

Joy to the world!

Ik overweeg een MSI K8N Neo2 Platinum te gaan kopen icm een Athlon 64 3200+...

Twee belangrijke vragen:

* Stabiliteit... ik draai m'n huidig systeem namelijk 24h/dag. Geen probleem voor de K8N Neo2 Platinum?

* M'n huidige voeding. Een Enermax 350W die een Athlon XP 2500+, drie HD's, een CD-RW, een DVD+RW en een X800 Pro zonder problemen voedt. Zou 'ie een Athlon 64 nog trekken?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Wildfire schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:05:
Ik overweeg een MSI K8N Neo2 Platinum te gaan kopen icm een Athlon 64 3200+...

Twee belangrijke vragen:

* Stabiliteit... ik draai m'n huidig systeem namelijk 24h/dag. Geen probleem voor de K8N Neo2 Platinum?

* M'n huidige voeding. Een Enermax 350W die een Athlon XP 2500+, drie HD's, een CD-RW, een DVD+RW en een X800 Pro zonder problemen voedt. Zou 'ie een Athlon 64 nog trekken?
Je zou natuurlijk ook gewoon dit topic eens door kunnen lezen! :?

Stabiliteit

Hier kunnen wij natuurlijk niets zinnnigs over zeggen. Als je het topic hebt gelezen is de ene MSI rete-stabiel, terwijl een gelijkwaardige configuratie om de haverklap BSOD's of freezes heeft.
Kortom puur eigen ervaring!

Over het algemeen is de MSI wel in staat 24/7 stabiel te draaien!
Ik denk dat de overhand wel stabiel is. Maar het kan natuurlijk voor komen dat er een maandag-ochtend exemplaar tussen zit (zoals mij ook is overkomen).
Gelukkig heb je de dan de mogelijkheid om RMA te sturen.

Voeding

Je voeding trekt het naar alle waarschijnlijkheid wel. Er is overigens een appart topic voor voeding vragen (tip: als je daar wat vraagt, let wel op de minimale post-eisen, anders wordt je gewoon, en terrecht, genegeerd) Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacScum op 22-01-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Wat is die score (welke bench)?
Die score is in 3dmark03 ... :+
Ik vond hem altijd nog prima werken met de spellen die ik speel (simcity3000, battlefield vietnam, counterstrike)
Wat is je geheugen snelheid in sisoft, en hoeveel cpu mflops etc haal je :)
geen idee, nooit gedaan, waar kan ik dat vinden??
Toch stel ik de volgende vraag maar:

Heb je de nforce drivers en amd64 driver geinstalleerd?
Yep,

Ik heb de laatste VGA nforce drivers geinstalleerd, AMD64 drivers geinstalleerd
Ik hoor je trouwens neit zeggen dat je een clean windows install hebt gedaan bij aanschaf van je setup, maar dat heb je wel gedaan toch?
Ik heb idd een clean installatie

Ik heb ATI/NV speedup uitgezet. Geen verschil.
Misschien mn voeding¿¿ (denk het niet, deze kwam ook een keer 2e uit een stil & stabiliteitstest) en zoveel hoef ik niet te trekken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Hey mensen,

na veel gelezen te hebben bestel ik v/d week dit msi plankje met een 3200+
kzit wel over 1 ding in en dat is wat voor mem zou ik kopen? ik wil niet meer dan +/- 140 uitgeven voor 1 gig maar ik wil wel dat dit gaat werken op 1T..

Heeft iemand een aanrader?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x dane elec 512 mb ram www.perfectsystems.nl, het is in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
joon schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:27:
Hey mensen,

na veel gelezen te hebben bestel ik v/d week dit msi plankje met een 3200+
kzit wel over 1 ding in en dat is wat voor mem zou ik kopen? ik wil niet meer dan +/- 140 uitgeven voor 1 gig maar ik wil wel dat dit gaat werken op 1T..

Heeft iemand een aanrader?

mvg.
Mdt geheugen doet cl2.0-2-2-5 1t op ddr400 speed, en is zeker niet duur :)

http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html (gewoon 2 stuks van kopen :))

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:36:
2x dane elec 512 mb ram www.perfectsystems.nl, het is in de aanbieding
op wat voor timings loopt dat?
----

en thanks tutti ik zal eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:59
Voor mensen met cool 'n' quiet problemen

Probeer de nieuwe AMD 64 bit driver eens..
AMD 64-bit meuktracker link

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Mdt geheugen doet cl2.0-2-2-5 1t op ddr400 speed, en is zeker niet duur :)

http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/i9idu2.html (gewoon 2 stuks van kopen :))
tutti... weet je zeker dat dit geheugen loopt op 2-2-2-5 @ pc3200???
En dat voor 140 euri voor 1 gig?

ik kan het bijna niet geloven namelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb volgende probleem:

heb de audio drivers van nvidea geinstalleerd. En in appartbeheer staat ook netjes de 'Nidia MCP Audio Processing Unit' . Het geluid is beter dan de realtek drivers, die kraakte als een gek onder doom3, alleen heb ik nu alleen geluid op de front speakers. Heb een 5.1 logitech setje, dus wil alle speakers horen.

Kan ook ergens bij het installeren van de driver 'rear' installeren. Helaas zodra ik die install heb ik blauw windows scherm en na opstarten doet geluid, tvkaart, dvd-writer, dvd-speler het niet meer. In de windows audio mixer kan ik ook geen rear vinden. Zou er conflict zijn met de tvkaart of krijgt niemand hier die losse kanalen geinstalleerd? (snap ook niet waarom die allemaal appart staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Waar kan ik die audiodrivers vinden??
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.