[Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.524 views sinds 30-01-2008

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Tutti-frutti schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:21:
[...]

Welke voeding heb je ? Kan je misschien met een andere testen. Ook clear cmos al gedaan en settings van startpost (tips) uitgevoerd ?
Voeding is 340Watt chieftec.

Clear Cmos al gedaan.

Agressive timing stond bij mij al uit.
Kan het ook komen, dat er al een bestaande versie van XP op staat en daardoor conflicten komen met de nieuwe hardware??

Het is nogal wat vernieuwd natuurlijk: Mobo, CPU. memory

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Rekkie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:45:
[...]

Voeding is 340Watt chieftec.

Clear Cmos al gedaan.

Agressive timing stond bij mij al uit.
Kan het ook komen, dat er al een bestaande versie van XP op staat en daardoor conflicten komen met de nieuwe hardware??

Het is nogal wat vernieuwd natuurlijk: Mobo, CPU. memory
Lol :) Ja!

Doe een clean install ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• ManiacScum
8)7 schiet me net in eens te binnen.... (schaam schaam 8) )

• ManiacScum
Nou windows doet het weer.

Er bleek dus 1 geheugenbankje kapot te zijn (heb al gemaild met icomputers)

Nu heb ik nog 1 big problem, als ik mijn geforce 2mx er in doe -> geen probleem, beeld, windows etc etc

Nu stop ik mijn grote trots de geforce 6800 LE in de sleuf -> geen beeld, geen bleep niks nada noppes. Wat doe ik fout? Ik heb bij AGP 3.0 de agp al op 4x gezet in het bios.

Ik snap dr geen bal meer van!

Verwijderd

Ik heb gisteren middag mij 2e WD 120 Gb S-ATA schijf binnen gekregen zodat ik een Raid 0 kan maken. Het gaat om 2 precies de zelfde WD 120 Gb's.

In de manual kan ik alleen niks vinden over een soort van 'stappenplan' om een Raid 0 te maken.
Als ik op Google zoek naar: "MSI K8N Neo2 raid info" krijg ik bladzijdes vol winkels die dat mobo aanbieden. Op de MSI website heb ik ook geen extra Raid manual gevonden of iets wat er op lijkt.

Kan iemand me hier mee helpen?

Specs

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb dit bordje aangeschaft ter vervanging van mn Neo(S754),maar loop nu tegen het volgende probleem op.

Het is een K0412 dus een vrij nieuwe,ik heb mn raptor aan sata 3 hangen en wil XP instaleren,blabla F6 diskette driver instal oke gaat verder tot je zwarte schermpje ziet en gaat dan dus echt niet meer door.

Oke dan maar op sata1 zelfde verhaal F6 driver installeren en hup loopt zo heel de instal van XP door rest van de drivers installeren en oke totaal geen problemen.

Dus hup voledig geinstaleerde schijf naar sata3 en opstarten maar....echt niet lukt niet blijft hangen bij balkje van windows.

Ja elke keer de hdopstartprioritijd in bios gecontroleerd en Sata1/2 ofwel Sata3/4 enabeld.

De enigste manier om sata3/4 te gebruiken is winXP te installen zonder F6 en niet de floppy te gebruiken.

Maar ik dacht dat je die drivers moest gebruiken voor een goede werking van sata drives,zie ik wat over het hoofd doe ik wat verkeerd.

Ik wil perse op 3/4 ivm overklokken en op mn neo(754) ging het gewoon wel.

Oja ook leuk zet ik de raptor op sata1 en hang er dan een maxtor 160gb bij op sata 3 echt niet meer opstarten,zet ik hem erbij op sata2 gaat tie weer als de brandweer.

Ik wordt er een beetje moedeloos van moet ik nu echt aan een ASUS.........of hebben er hier nog wat mensen een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Rekkie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:10:

Nu heb ik nog 1 big problem, als ik mijn geforce 2mx er in doe -> geen probleem, beeld, windows etc etc

Nu stop ik mijn grote trots de geforce 6800 LE in de sleuf -> geen beeld, geen bleep niks nada noppes. Wat doe ik fout? Ik heb bij AGP 3.0 de agp al op 4x gezet in het bios.

Toevallig, dat is hoogstwaarschijnlijk bij mij ook het geval. Zolang ik 2 reepjes geheugen er in heb, dan geeft ie spontane reboots en andere errors die duiden op memory problemen. Draai ik geheugen in alleen bankje 1, dan is er niks aan de hand.

Ik ga ze nu structureel testen. Heb de reepjes gemarkeerd en ga ze nu 1 voor testen.

Moet wel zeggen, dis voor het eerst sinds het K2 tijdperk dat mijn PC zo brak loopt en ik baal er echt van. Heb wel wat beters te doen dan hele dagen sleutelen. De oude A7N8X met XP 2600 draait ook bij mijn vriendin dus rock solid. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaap schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:14:
[...]

Toevallig, dat is hoogstwaarschijnlijk bij mij ook het geval. Zolang ik 2 reepjes geheugen er in heb, dan geeft ie spontane reboots en andere errors die duiden op memory problemen. Draai ik geheugen in alleen bankje 1, dan is er niks aan de hand.

Ik ga ze nu structureel testen. Heb de reepjes gemarkeerd en ga ze nu 1 voor testen.

Moet wel zeggen, dis voor het eerst sinds het K2 tijdperk dat mijn PC zo brak loopt en ik baal er echt van. Heb wel wat beters te doen dan hele dagen sleutelen. De oude A7N8X met XP 2600 draait ook bij mijn vriendin dus rock solid. :9~
Bij mij geeft ie dus ook errors als 1 van de geheugenbankjes er stand-alone in doe.. ik elke dimm-slot. Bij de andere niet.

Volgens mij is dit bankje gewoon kapot dan. Omdat ie bij het andere bankje wel gewoon functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacosjaco schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:31:
Ik heb dit bordje aangeschaft ter vervanging van mn Neo(S754),maar loop nu tegen het volgende probleem op.

Het is een K0412 dus een vrij nieuwe,ik heb mn raptor aan sata 3 hangen en wil XP instaleren,blabla F6 diskette driver instal oke gaat verder tot je zwarte schermpje ziet en gaat dan dus echt niet meer door.

Oke dan maar op sata1 zelfde verhaal F6 driver installeren en hup loopt zo heel de instal van XP door rest van de drivers installeren en oke totaal geen problemen.

Dus hup voledig geinstaleerde schijf naar sata3 en opstarten maar....echt niet lukt niet blijft hangen bij balkje van windows.

Ja elke keer de hdopstartprioritijd in bios gecontroleerd en Sata1/2 ofwel Sata3/4 enabeld.

De enigste manier om sata3/4 te gebruiken is winXP te installen zonder F6 en niet de floppy te gebruiken.

Maar ik dacht dat je die drivers moest gebruiken voor een goede werking van sata drives,zie ik wat over het hoofd doe ik wat verkeerd.

Oja ook leuk zet ik de raptor op sata1 en hang er dan een maxtor 160gb bij op sata 3 echt niet meer opstarten,zet ik hem erbij op sata2 gaat tie weer als de brandweer.

Ik wordt er een beetje moedeloos van moet ik nu echt aan een ASUS.........of hebben er hier nog wat mensen een tip.
Hang hem gewoon aan de sata1 want je wilt toch altijd stilte??? wat moet je dan met overklokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:16:
Ik heb gisteren middag mij 2e WD 120 Gb S-ATA schijf binnen gekregen zodat ik een Raid 0 kan maken. Het gaat om 2 precies de zelfde WD 120 Gb's.

In de manual kan ik alleen niks vinden over een soort van 'stappenplan' om een Raid 0 te maken.
Als ik op Google zoek naar: "MSI K8N Neo2 raid info" krijg ik bladzijdes vol winkels die dat mobo aanbieden. Op de MSI website heb ik ook geen extra Raid manual gevonden of iets wat er op lijkt.

Kan iemand me hier mee helpen?

Specs
iig moet je ze aansluiten en in de bios aanzetten.duh bij voorkeur op3 en 4.
bij het op opstarten moet F10(of was het F11) drukken en je raid config bouwen.
als je xp erop wilt zetten(xp cd erin) moet je F6 drukken als hij vraagt om scsi of raid stuurpr. en de bijgeleverde flop erin jassen.

zie ook :)

OM FAQ

RAID FAQ

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 31-12-2004 14:57 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Rekkie schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:10:
[...]

Bij mij geeft ie dus ook errors als 1 van de geheugenbankjes er stand-alone in doe.. ik elke dimm-slot. Bij de andere niet.

Volgens mij is dit bankje gewoon kapot dan. Omdat ie bij het andere bankje wel gewoon functioneert.
geheugen is nu blijkt niet kapot, het loopt als een zonnetje op een ander systeem.

Ik twijfel nu of een bios-update gaat helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:22:
[...]

Hang hem gewoon aan de sata1 want je wilt toch altijd stilte??? wat moet je dan met overklokken 8)7
Flame }) waneer ga je dat dure TCCD nou eens laten knallen,je had net zo goed MDT kunnen kopen. >:) lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik wil mijn bios gaan updaten om zodoende hopelijk van de problemen af te komen.

Wat is een goede update?

Ik gebruik momenteel versie 1.4. Ook Icomputers adviseerde om het te proberen.

Is het mogelijk om achteraf nog weer terug te flashen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik coolnquiet enable in de bios, blijft m'n systeem constant op 1000mhz. Als ik een cpu intensieve test doen ook.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Bacosjaco schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:31:

Ik heb ook 939 zooi gehaald en ben van plan het morgen allemaal in te gaan bouwen. Maar...

Ik ben al aardig wat mensen tegengekomen op verschillende fora met soortgelijke problemen zoals hierboven. Ikzelf ben van plan om 2 WD Raptors 36GB in een RAID0 array te gooien. Wat ik begrepen heb is dat je het best SATA 3 en 4 kan gebruiken, dit in verband met overklokken.

Zijn er hier mensen die een RAID0 array hebben draaien onder problemen en zouden diegene misschien kunnen uitleggen hoe ze dit gedaan hebben, Bios instellingen e.d. Mijn WD schijven zijn trouwens al gebruikt in een andere setup en bevatten nog data, kan dit problemen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Dat ik had dus ook toen ik windows wou instaleren. Ik dacht het ligt vast aan mij, maar ik ben dus niet de enigste :).

Ik heb eerste geprobeert windows te installeren met een windows xp sp1 cd, maar daar kreeg ik na het laden van alle drivres een zwart scherm. Daarna heb ik sp2 er in geslipstreamt, ik kwam nu wel verder maar nu wou windows niet booten, hij liep ergens tijdens de installatie vast.

Nouw toen heb ik een orginele xp-cd maar gepakt zonder sp1 of sp2, en ik had een nieuwe diskette gamaakt met de ide/raid drivers van drivers 6.14/6.11 (guru3d) er op. Tot mijn verbazing installeerde hij windows toen wel in eens :). Ik heb er tevens bios 1.51 opgegooid anders werkte m'n USB poorten niet.

Voor mensen die het zelfde probleem hebben dus:
  • Sluit Harddisks aan op sata poorten 3 & 4
  • Flash bios 1.51 (als je Maxtor Diamond's 10 hebt)
  • Zer sata poort 1 & 2 uit
  • Maak een nieuwe raid driver diskette door, download nforce 6.14 beta drivers van guru3d.com. Pak het bestand uit van wat je net gedownload hebt, neem daaruit alleen de alleen de bestanden uit de map ide, zonder de submappen. Zet deze op een diskette.
  • Doe de orginele Windows XP cd in cd drive (zonder Services Packs dus!)
  • Ram op F6 tijdens het opstarten van windiws setup.
  • Installeer de 2 ide/raid drivers van de diskette
  • En installeer windows!

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

heh gelukkig niet iedereen ligt in bed met een kater ;)

Ik ga het zo proberen alleen weet ik niet of ik een XP heb zonder SP1 .. En moet ik echt persee die 1.51 BIOS erop gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 19:50

XII

Begint, eer ge bezind

In mijn geval draait de 1.3B7 het meest stabiel en overclockt het lekkerst.275FSB
1.4 draait niet lekker boven de 255FSB, 1.5 niet lekker boven de 265 FSB.

En ja, een nieuwe bios doet soms wonderen. ;)

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Mja wat ik eigenlijk wil weten of er iemand is die 2 WD raptors 36 GB draaiend heeft in een RAID0 array .. En hoe hij of zij dit gedaan heeft.

Updatetje..

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=340514

Net een tut gevonden voor een RAID setup op de Nforce3 ..
Alleen krijg ik na het installeren van de drivers op de floppy een zwart beeld waar hij blijft hangen.. Zeg maar het moment dat hij naar de windows setup moet gaan.. iemand een idee?

[ Voor 54% gewijzigd door plapz0r op 01-01-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Hallow jongens van GoT,

Weet iemand van jullie of NVIDIA System Utility werkt met K8N Neo2 moederboord?

Alvast bedankt! & Happy New Year! _/-\o_

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

wenneyhanney schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:36:
Hallow jongens van GoT,

Mocht er zoiets bestaan dan zal het op een cd staan bij je mobo.. kijk ff op de MSI site anders.. en google is je grootste vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bios 1.5 :? Dacht dat 1.4 laatste was namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Kaap schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:59:
Bios 1.5 :? Dacht dat 1.4 laatste was namelijk.
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacosjaco schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:44:
[...]

Flame }) waneer ga je dat dure TCCD nou eens laten knallen,je had net zo goed MDT kunnen kopen. >:) lol
:X ja dat klopt ik ben druk bezig met sparen maar dat heb ik dus iig al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

codeneos schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:24:
Dat ik had dus ook toen ik windows wou instaleren. Ik dacht het ligt vast aan mij, maar ik ben dus niet de enigste :).

Ik heb eerste geprobeert windows te installeren met een windows xp sp1 cd, maar daar kreeg ik na het laden van alle drivres een zwart scherm. Daarna heb ik sp2 er in geslipstreamt, ik kwam nu wel verder maar nu wou windows niet booten, hij liep ergens tijdens de installatie vast.

Nouw toen heb ik een orginele xp-cd maar gepakt zonder sp1 of sp2, en ik had een nieuwe diskette gamaakt met de ide/raid drivers van drivers 6.14/6.11 (guru3d) er op. Tot mijn verbazing installeerde hij windows toen wel in eens :). Ik heb er tevens bios 1.51 opgegooid anders werkte m'n USB poorten niet.

Voor mensen die het zelfde probleem hebben dus:
  • Sluit Harddisks aan op sata poorten 3 & 4
  • Flash bios 1.51 (als je Maxtor Diamond's 10 hebt)
  • Zer sata poort 1 & 2 uit
  • Maak een nieuwe raid driver diskette door, download nforce 6.14 beta drivers van guru3d.com. Pak het bestand uit van wat je net gedownload hebt, neem daaruit alleen de alleen de bestanden uit de map ide, zonder de submappen. Zet deze op een diskette.
  • Doe de orginele Windows XP cd in cd drive (zonder Services Packs dus!)
  • Ram op F6 tijdens het opstarten van windiws setup.
  • Installeer de 2 ide/raid drivers van de diskette
  • En installeer windows!
Zeg hartelijk dank,ik heb hetzelfde gedaan en nu werkt het,fijn dat MSI van die goede drivers meelevert met zn moederborden.
Nogmaals hartelijk dank. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

wenneyhanney schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 19:36:
Hallow jongens van GoT,

Ik heb het even voor je uitgeprobeerd. Het start wel hij leest ook de waarden uit. Das alles en ook nog met fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Bacosjaco schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:18:
[...]

Zeg hartelijk dank,ik heb hetzelfde gedaan en nu werkt het,fijn dat MSI van die goede drivers meelevert met zn moederborden.
Nogmaals hartelijk dank. ;)
Nou ik heb het ook voor elkaar.. Lang leve de floppies.. :P
Drivers op floppy schenen het probleem te zijn... beter nog zij waren het probleem..
Nieuwe gehaald namelijk Nvidia 5.10 pack.. daar de RAID drivers afgehaald en tadaa het werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik probeer net mijn bios te flashen, maar dit lukt me voor geen meter.

Ik doe het zoals beschreven op de site van MSI.
Ik kan echter niet bij mijn HD komen.

Iemand die hulp kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Rekkie schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:39:
Ik probeer net mijn bios te flashen, maar dit lukt me voor geen meter.

Ik doe het zoals beschreven op de site van MSI.
Ik kan echter niet bij mijn HD komen.

Iemand die hulp kan bieden?
Dat kun je ook niet omdat je waarschijnlijk flasht in dos? Dos kan niet overweg met NTFS
Je zult je bios dus op een diskette moeten zetten om te kunnen flashen in dos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dupje schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:43:
[...]

Dat kun je ook niet omdat je waarschijnlijk flasht in dos? Dos kan niet overweg met NTFS
Je zult je bios dus op een diskette moeten zetten om te kunnen flashen in dos :)
Is al opgelost, ik had een verkorte versie van de howto |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net een overclock poging wagen, maar als ik in het HT Frequency menutje kom, krijg ik geen inhoud en reageert ook niets meer. PC hangt dus. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ik blijf deze error maar krijgen. Dit met bios 1.4 en 1.51 en de IDE 2.6 of 2.7 drivers.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WC0LA8PDIK03/p.jpeg

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:49:
Ik wou net een overclock poging wagen, maar als ik in het HT Frequency menutje kom, krijg ik geen inhoud en reageert ook niets meer. PC hangt dus. Weet iemand hier een oplossing voor?
Niet meer in dat menuutje komen maar page up en down gebruiken :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:50:
[...]

Niet meer in dat menuutje komen maar page up en down gebruiken :)
tnx ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:34
xXPLAPXx schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:41:
Mja wat ik eigenlijk wil weten of er iemand is die 2 WD raptors 36 GB draaiend heeft in een RAID0 array .. En hoe hij of zij dit gedaan heeft.

Updatetje..

http://forums.pcper.com/showthread.php?t=340514

Net een tut gevonden voor een RAID setup op de Nforce3 ..
Alleen krijg ik na het installeren van de drivers op de floppy een zwart beeld waar hij blijft hangen.. Zeg maar het moment dat hij naar de windows setup moet gaan.. iemand een idee?
Over een paar dagen heb je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Hoe kan ik eigenlijk mijn bios updaten? Ik wil namelijk die modded bios hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig een FX55 Proc stabiel overclocked draaiend op dit moederboard ???

Zo ja, wat zijn je settings binnen de bios ??

Hoop niet dat ik de enigste ben met een FX55 hier ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb sinds kort ook het msi k8n neo2 platinum bordje
Maar ik ben nie zo kapot van de temps.
voorheen had ik een a8v-deluxe met een zalman 7000.
en een amd 3200+ winchester.
hier werd mijn casetemp 22 graden en cpu temp ful load 38 graden. (overgeklokt naar 2400mhertz)
nu heb ik het zelfde materiaal nog behalve het bord.
mijn casetemp word nu 31 graden en cpu 54 graden. (niet overgeklokt)
Weet iemand toevallig of het msi bord brakke tempsensoren heeft daar ik hier in het verleden met andere bordjes van msi ook problemen heb gehad.
Verder ben ik wel tevreden over het bord maar daar ik graag wil overklokken ben ik er ook wel weer een beetje huiverig voor. (gezien de temps)
Kwa koelpasta gebruik ik artic silver5.
kan namelijk niets terug vinden over tempsensors van msi k8n neo2 platinum.
Met vriendelijke groet clamdxp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
maurits82 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:13:
Hoe kan ik eigenlijk mijn bios updaten? Ik wil namelijk die modded bios hebben.
Hier staat een uitgebreide beschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:12:
Mooi dat de NEC-3500A werkt op dit moederbord. Dit kan ik dus vast gaan bestelen..
Zijn er mensen die het volgende geheugen gebruiken..

1 GB Corsair TWINX 1024 3200XL PRO

Ik wil dit geheugen gaan gebruiken maar ik weet niet zeker of dit goed en snel werkt met dit moederbord. Iemand die mij meer kan vertellen?
Ik heb Corsair TWINX 2x512 3200C2 Dual Channel Kit en dat werkt goed, zolang je het maar in de 2 sloten bij de processor doet. Ik heb ook de NEC 3500A, zolang je windows maar niet vanaf die drive installeert gaat alles goed.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Rekkie schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Hier staat een uitgebreide beschrijving
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clamdxp
  • Laatst online: 19-12-2024
Taro schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:57:
[...]

Ik heb Corsair TWINX 2x512 3200C2 Dual Channel Kit en dat werkt goed, zolang je het maar in de 2 sloten bij de processor doet. Ik heb ook de NEC 3500A, zolang je windows maar niet vanaf die drive installeert gaat alles goed.
Ik heb hem gewoon met de 3500-a geinstalleerd hoor gaat perfect.
Waarom zou dat niet gaan ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clamdxp schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:45:
Ik heb sinds kort ook het msi k8n neo2 platinum bordje
Maar ik ben nie zo kapot van de temps.
voorheen had ik een a8v-deluxe met een zalman 7000.
en een amd 3200+ winchester.
hier werd mijn casetemp 22 graden en cpu temp ful load 38 graden. (overgeklokt naar 2400mhertz)
nu heb ik het zelfde materiaal nog behalve het bord.
mijn casetemp word nu 31 graden en cpu 54 graden. (niet overgeklokt)
Weet iemand toevallig of het msi bord brakke tempsensoren heeft daar ik hier in het verleden met andere bordjes van msi ook problemen heb gehad.
Verder ben ik wel tevreden over het bord maar daar ik graag wil overklokken ben ik er ook wel weer een beetje huiverig voor. (gezien de temps)
Kwa koelpasta gebruik ik artic silver5.
kan namelijk niets terug vinden over tempsensors van msi k8n neo2 platinum.
Met vriendelijke groet clamdxp
Idem hier ... heb een tempsensor aan de heatspreader van mijn cpu bevestigd en die geeft idle zo'n 28 a 32 graden aan, stressed zo'n 39 a 42 °. In speedfan lees ik gans andere dingen (idle 42°, stressed tot soms 60° )

Denk dus wel dat de tempsensoren serieus van slag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik weet niet hoeveel mensen het al tegen zijn gekomen, maar een Zalman Cnps-7700cu past niet op de msi k8n neo2 platinum, omdat dan je vga krom staat. Is dat erg? Ik heb er een papiertje tussen de 7700 en mijn 6800le gedaan, om te verkomen dat er energie vrij kwam.

Wie heeft het zelfde probleem? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik zit nog steeds met de volgende problemen.

Probleem 1

Mijn Geforce 6800LE van XFX werkt niet of niet goed icm dit mobo. Als ik deze installeer dan krijg ik geen beeld vanaf het moment dat ik de pc aanzet. Ik heb wel beeld met mijn Geforce 2mx kaartje.

Ik denk niet dat het een voedingsprobleem is, omdat ik nog steeds dezelfde voeding gebruik als toen ik de andere componenten er in had zitten, ter vergelijk:

Oude config

Gigabyte GA-7VTX mobo
AMD Ahtlon 1400
2 x 256 mb pc 2100
Geforce 6800LE XFX
Nec 3500a DVD-writer
Sony 16x DVD
340 Watt Chieftec

Nieuwe config

MSI K8N Neo 2 Platinum
AMD 64 3000+ winchester
2 x 512 mb pc3200 GEiL Value Select
Geforce 6800 LE XFX
Nec 3500A DVD-writer
Sony 16x DVD
340 Watt Chieftec

Ook heb ik de videokaart in een ander systeem geporbeerd, en daar werkte het vlekkenloos.
dit was het volgende syteem:

MSI mobo
AMD Duron 1000Mhz
512 MB ram

Voeding: 340 Chieftec

Probleem 2

Het moederbord accepteert 1 van de geheugenbankjes niet.
Als ik de "goede" er in stop, is er niets aan de hand, systeem start perfect op.
Plug in nu het 2e bankje er bij in, dan krijg ik error-beeps en gebeurt er totaal niets.

Plug ik nu het 2e bankje er in zonder het 1e bankje, dus als primair geheugen, dan dezelfde error-beeps etc etc.

Het geheugen heb ik getest op een andere pc, en daar draait het wel naar behoren. Dus een kapot geheugenbankje lijkt me dan ineens niet meer.

Pogingen reeds gedaan

Ik heb het bios al geupdate, maar de problemen blijven zich voordoen. Ook heb ik reeds de nodige instellingen in het bios veranderd, wat ook geen oplossing bood.
De componenten afzonderlijk lijken allemaal in orde.

Zeer frustrerend als je nieuw spul hebt en het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Heeft iemand al eens problemen gehad met dit moederbord en corsair geheugen?

Ik heb 1 x 256mb xms pc3200 (ch5), 1 x pc3500 (bh5) en nog een pc3200ll latje van 512mb. Bij mijn vorige 2 moederborden werkte het perfect in dual channel.
Nu wilt dit moederbord nog niet eens booten met 1 reepje of met alle 3.
Zet ik mijn 2 x 256mb erin, werkt het wel, met mijn 512mb reepje erbij dan weer niet.

Het leukste :/ik kreeg windows niet geinstalled op 200fsb :X, ik moest het geheugen op 166mhz zetten.
Heeft iemand al hier ervaringen mee en kunnen oplossen?

Ik heb zo performance dingen uitgeschakelt in het bios samen met het geheugen op 166mhz te zetten heeft me door de windows install geholpen. Verschillende plaatsen geprobeerd met de reepjes, maar nix hielp.

Ik ga nu even testen of in windows geheugen op 200mhz wel stabiel is.

Edit:

Pifast @200mhz 2/3/3/11 = error score 67.xx
Pifast @200mhz 2.5/4/4/12 = geen error score is 68.59 :X

Raar dat een twinmos 512mb latje wel werkt alleen :?

[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 02-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

maurits82 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 00:45:
[...]

Over een paar dagen heb je antwoord :)
:) No need.

Ik heb het al draaiend als een zonnetje.. Mocht jij nog hulp nodig hebben geef maar een gil .. ik raad je wel aan andere drivers te gebruiken dan die je op het meegeleverde floppy krijgt ..

En stop ze in je SATA 3 en 4 aansluiting en schakel de 1 en 2 aansluitingen uit.

Hier zijn de nieuwere drivers van Nvidia http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

\ide\winxp\ De files in die folder moet je ff op een floppy gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Leuk :/
Ik dacht ach, ik laat die een nachtje prime95 draaien om te zien of het nu stabiel is. Ik had de timings op 2.5/4/4/12 gezet, voltage beetje verhoogt. Alle opties dat aggresief ingesteld waren versoepelt. Dus dacht wel, nu moet het lukken. Nog geen minuut en prime gaf al een error. :|
Ik reboot, reset mijn cmos, wil in windows gaan en daar ging mijn partitietabel.
blabla Invalid partitiontable
Dat is nou zeer leuk :/

Ik ga nu kijken voor een ander moederbord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

pisart schreef op maandag 03 januari 2005 @ 09:27:
Leuk :/
Ik dacht ach, ik laat die een nachtje prime95 draaien om te zien of het nu stabiel is. Ik had de timings op 2.5/4/4/12 gezet, voltage beetje verhoogt. Alle opties dat aggresief ingesteld waren versoepelt. Dus dacht wel, nu moet het lukken. Nog geen minuut en prime gaf al een error. :|
Ik reboot, reset mijn cmos, wil in windows gaan en daar ging mijn partitietabel.
[...]
Dat is nou zeer leuk :/

Ik ga nu kijken voor een ander moederbord :/
Nou nou nou niet zo snel opgeven hey :)

Ik moet zeggen dat verschillende soorten mem zowiezo niet echt aan te raden is, ondanks dat je het op een ander bordje wel draaiend heb gehad.. Mijn advies koop gewoon ander geheugen.. Ik bedoel je wilt toch geen ASUS bord heh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
xXPLAPXx schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:33:
[...]

:) No need.

Ik heb het al draaiend als een zonnetje.. Mocht jij nog hulp nodig hebben geef maar een gil .. ik raad je wel aan andere drivers te gebruiken dan die je op het meegeleverde floppy krijgt ..

En stop ze in je SATA 3 en 4 aansluiting en schakel de 1 en 2 aansluitingen uit.

Hier zijn de nieuwere drivers van Nvidia http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

\ide\winxp\ De files in die folder moet je ff op een floppy gooien..
Hoe bedoel je precies? Bij het installeren heb ik andere drivers nodig? Je hebt 2 floppys nodig, 1 voor de controller en 1 voor RAID. ... en daarna ook nog "nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_english" installeren?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-08 13:42
maurits82 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:36:
[...]

Hoe bedoel je precies? Bij het installeren heb ik andere drivers nodig? Je hebt 2 floppys nodig, 1 voor de controller en 1 voor RAID. ... en daarna ook nog "nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_english" installeren?

Thanx
Die 2 Drivers (je Raid & IDE/SATA) kan je gewoon op 1 floppy zetten... alleen tijdens installatie moet je hem 2x naar je floppy verwijzen.

Om deze bestanden gaat het:

nForce 5.10\IDE\WinXP\
disk1
idecoi.dll
nvata.cat
nvatabus.inf
NvAtaBus.sys
nvcoi.dll
nvide.nvu
nvraid.cat
nvraid.inf
nvraid.sys
nvraidco.dll
nvuide.exe
txtsetup.oem

En als je windows dan draait, moet ie idd de nForce 5.10 drivers installeren (Anders heb je geen Raid Util, Sound, Network, .....) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

maurits82 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:36:
[...]

Thanx
Yep.. ALs het goed is heb je er een floppy bij gekregen waarop de benodigde 2 drivers staan. Deze NIET gebruiken.. Download idd nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_english en kopieer uit de folder \XP\IDE alle files en gooi deze op een floppy. Met deze drivers zal het wel lukken.. Mij is het in ieder geval niet gelukt met de meegeleverde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
xXPLAPXx schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:27:
[...]

Nou nou nou niet zo snel opgeven hey :)

Ik moet zeggen dat verschillende soorten mem zowiezo niet echt aan te raden is, ondanks dat je het op een ander bordje wel draaiend heb gehad.. Mijn advies koop gewoon ander geheugen.. Ik bedoel je wilt toch geen ASUS bord heh :P
Hmm, heb er een 512mb pc3200 twinmos reepje ingestoken op 200mhz, alles auto en dies nu de win xp installatie bezig :X
Heb ik zoveel geld gegeven voor die kut corsair en bolt het niet :X

Edit: Juist gedaan met bestanden kopieren, reboot dat ding en krijg ik fout tijdens laten van besturingssysteem :X :(

[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 03-01-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een totale n00b vraag. Ik ben van plan dit Mobo en een amd athlon 64bit 3000+ te gaan kopen. Er staat dat dit Mobo van 3500+ tot 3800+ en hoger kan maar kan die 3000+ er ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 11-09 04:03
VanKatoen: ja dat kan, maar dat had je wel in de rest van deze thread kunnen vinden hoor.... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Heeft iemand ervaring met een msi k8n neo 2 met zalman nj45 blokje op de "north bridge" en de zalman vf700 op de 6800 le gpu? Past dit allemaal?

[ Voor 8% gewijzigd door Brainless-NL op 03-01-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Laatst online: 10-09 10:03
Brainless-NL schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:34:
Heeft iemand ervaring met een msi k8n neo 2 met zalman nj45 blokje op de "north bridge" en de zalman vf700 op de 6800 le gpu? Past dit allemaal?
[rml]NeOTheMaTriXM in "[ OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread pa..."[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Woei, het draait goed. Al een half uurtje prime95, maar wel met 1.5GB. Het geheugen werkt goed, maar zat gewoon in de verkeerde geheugenbanken :X Wist nog niet eens dat het een verschil maakte.
Toch maar een raar moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Ik weet niet precies waar de core van een 6800 zit, maar op een 9700pro past het wel aardig :)
Paar van de 'Lamellen' leunen nu op de NB, maar er staat geen extreme druk op.
Als je wat foto's nodig hebt pak ik wel me digi cam even?
pisart schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:58:
Woei, het draait goed. Al een half uurtje prime95, maar wel met 1.5GB. Het geheugen werkt goed, maar zat gewoon in de verkeerde geheugenbanken :X Wist nog niet eens dat het een verschil maakte.
Toch maar een raar moederbord.
In welke banken draai je nu?
Bank 1 = dichts bij cpu.
Bank 4 = dichts bij voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ze zitten nu allemaal vol. 2 x 512mb het dichtst bij de cpu en dan de rest met 2 x 256mb.
Waarschijnlijk kan het ook omgekeerd, maar ik ben nu al een uurtje prime aan het draaien en wil daarvoor niet reboten, maakt toch niets uit. Spjitig wel dat ik geen 3 banken kan gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb alleen die VF700 koeler niet maar de rest wel, ik heb van het NB blokje 8 kleine pinnetjes moeten knippen om het te laten passen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Met mijn geforce 6800LE heb ik geen beeld (XFX)

Kan dit komen doordat ik met mijn vorige systeem de pipelines e.d. heb opengezet? (1,6x6v)
(Het is ook maar een suggestie hoor..... ik ben een beetje ten einde raad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

NeOTheMaTriXM schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:30:
[...]

Ik weet niet precies waar de core van een 6800 zit, maar op een 9700pro past het wel aardig :)
Paar van de 'Lamellen' leunen nu op de NB, maar er staat geen extreme druk op.
Als je wat foto's nodig hebt pak ik wel me digi cam even?
bedankt, maar ik wacht wel even tot iemand kan bevestigen dat het past met een 6800le

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/maurits8222/IM000196.JPG

Vraag, ik wil de thermaltake cpu koeler ism een papst fan installeren naast een zallman passieve VGA koeler ... zou dit passen??
http://gathering.tweakers...message/22472686#22472686

En weet iemand een stille/passieve koeler voor mn NB??

[ Voor 3% gewijzigd door Whiskey48 op 03-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
maurits82 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:25:
[afbeelding]

Vraag, ik wil de thermaltake cpu koeler ism een papst fan installeren naast een zallman passieve VGA koeler ... zou dit passen??
http://gathering.tweakers...message/22472686#22472686

En weet iemand een stille/passieve koeler voor mn NB??
Denk niet dat het gaat passen, of mischien echt net.
Heb even de meet lat erbij gehouden, je hebt 20mm a 22mm ruimte(Kon niet precies meten, te grootte meet laat :P) gemeten van pbc videokaart, onderkant koeler. Een 2de fan erop zetten lukte me namenlijk niet eens :P

Een Zalman ZM-NB47J gaat denk ik ook niet passen, aangezien ze vrij hoog zijn (47mm)
Dit staat laaste staat trouwens in start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Helaas. ... ... weet je misschien iets wat wel past wat stil is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
maurits82 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:11:
Helaas. ... ... weet je misschien iets wat wel past wat stil is??
Cooler Master Hyper 6 Zelf idee als die TT, alleen dan met de fannen aan de zijkant ipv boven & onder.
TT Silent Boost K8 'Normaal' Model CPU koeler, alleen wel lekker veel koper.. en denk geen problemen met de maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal..

Heb nu een aantal weken dit bordje en het draait allemaal super lekker.. alles is lekker snel en de prestaties zijn subliem !! Ik heb geen standaard cooler. ik heb de Thermaltake Volcano 12 !
Toen ik deze in het begin installeerde waren de temperaturen zeer laag.: 34 idle en stressed rond de 44 !! Na vanloop van tijd werden de temps wat hoger: 39 idle en 48 stressed. Sinds de laatste week zijn de temps weer gestegen naar idle: 49 en net na 3 uur CSS liep de temp zels op tot 59 graden stressed.
Dit baard mij zorgen omdat het eerst zulke nette temps waren.
Maar wat kan ik nu het beste doen ? ( de cooler opnieuw installeren. hoe kan ik dit het beste doen ? eerst cpu beetje warm laten worden zodat de pasta makkelijker los laat. want anders trek ik straks mijn cpu met mijn cooler ermee uit !! EN DAT WIL IK NIET MEE MAKEN WANT DAN IS HIJ STUK :S !!! Of hoe kan ik dit het beste doen ?? )
Of moet ik iets anders proberen ? De airflow is verder goed denk ik want mijn videokaart wordt niet warmer als 49 stressed na 3 uur CSS en 3 uur Prime95 !! de omgevings temperatuur in de kast is maar 17 graden ??? Dus ik snap het niet echt,.. mijn HD is 22 graden !!
Kan iemand mij helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Volgens mij is de tempratuur uitlezing gewoon zwaar brak :P
Ik heb ook vreemde tempraturen... nouja dat is dan maar gewoon zo :Y)
Ik heb nog nooit last gehad van cpu die vast blijft zitten aan cooler, maar iid even zorgen dat hij het warm krijgt -> comp uit, en proberen rond draaiende bewegingen hem rustig eraf te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Hoeveel graden zou het schelen? De stockkoeler eraf halen, het geleidend plakkertje eraf cleanen op CPU en stockkoeler om er vervolgens pasta tussen te doen?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Zoals ik een hele tijd geleden meldde dat de SmartFan Bios optie Of Speed fan app mijn complete systeem liet crashen, lijkt het met de 1.4 Bios een stuk beter te gaan :D.. heb target nu op 60C staan met 1C als tollerantie. Alleen regelt hij de chipset fan niet, maar dat gaat goed met Speedfan.

Wow, ongeloofelijk hoe stil mijn PC dus kan zijn.

btw hoewel Cool and Quiete goed bij mij werkt, geeft Half Liffe 2 aan dat ik een 1000mhz CPU heb, zou dit uitmaken voor bepaalde instellingen in Half Life 2 ?

[ Voor 19% gewijzigd door M55 op 04-01-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vaag probleempje hier...

Ik krijg mijn 2 reepjes 512MB PC3200 van Dane-Elec niet in bank 1 en 2. Zodra bank 1 en 2 in gebruik zijn dan wil het systeem niet booten. Doe ik ze in bank 1 en 3 dan boot het systeem wel en ziet het volledige geheugen alleen draait het niet dual channel en op PC2700.

Als ik in windows CPU-Z check dan ziet hij in bank 1 en 3 PC3200 geheugen van Dane-elec, zelfs partnummer en bouwweek zijn identiek (matched pair box).

Hoe kan het dan toch dat hij niet wil booten in bank 1 en 2? Geheugen is toch in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansboss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:23:
afijn, heb die diagnostic leds eraan gehangen, mobo heeft moeite met cpu detectie, althans daar lijkt het sterk op. ik heb al een mail naar msi gestuurd en bel ze maandag nog even(overlegd wat makkelijker) of zij misschien een oplossing weten, ik denk dat er wat mis is met mn bioschip.
Had hetzelfde probleem.
Bios bleek kapot en nieuw moederbord gehad

MSI K8N Neo2 54G; Athlon 64 3000 Winch; 2x512 MDT 3200; Asus Geforce 6800GT; Antec Sonata 380W; WD Raptor 74GB; 2 x Maxtor 200GB max10; Zalman NB47J en CNPS 7000B-CU koelers; 2x Sharkoon fan 120x120; Iiyama MA901U 19"; XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
M55 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:21:
Zoals ik een hele tijd geleden meldde dat de SmartFan Bios optie Of Speed fan app mijn complete systeem liet crashen, lijkt het met de 1.4 Bios een stuk beter te gaan :D.. heb target nu op 60C staan met 1C als tollerantie. Alleen regelt hij de chipset fan niet, maar dat gaat goed met Speedfan.

Wow, ongeloofelijk hoe stil mijn PC dus kan zijn.

btw hoewel Cool and Quiete goed bij mij werkt, geeft Half Liffe 2 aan dat ik een 1000mhz CPU heb, zou dit uitmaken voor bepaalde instellingen in Half Life 2 ?
Gemodde bios-en, heb ook een SmartFan optie voor de NB
Ik weet niet of Half Life 2, je systeem spec's gebruikt om om instellingen te maken
HL2 stelt zich toch alleen af op je videokaart?? :?

Als het uitmaakt:
-> Power Mode veranderen bij Power Settings
-> Email richting Value?
-> Even prime95 op de achtergrond, en dan HL2 starten (niet vergeten prime95 uit te zetten :P)
Kaap schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:34:
Vaag probleempje hier...

Ik krijg mijn 2 reepjes 512MB PC3200 van Dane-Elec niet in bank 1 en 2. Zodra bank 1 en 2 in gebruik zijn dan wil het systeem niet booten. Doe ik ze in bank 1 en 3 dan boot het systeem wel en ziet het volledige geheugen alleen draait het niet dual channel en op PC2700.

Als ik in windows CPU-Z check dan ziet hij in bank 1 en 3 PC3200 geheugen van Dane-elec, zelfs partnummer en bouwweek zijn identiek (matched pair box).

Hoe kan het dan toch dat hij niet wil booten in bank 1 en 2? Geheugen is toch in orde.
Bank 1 & 2, Bios maakt dan gebruik van dual channel mode.
Wat gebeurt er in bank 3 & 4, deze zijn namenlijk ook dual channel?

En welke bios draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zelfde als ik in bank 1 en 2 heb, systeem boot niet. Bios is 1.4

Ik zie Dane-elec ook nergens in de testresults etc van MSI voorkomen. Zou dit mobo gewoon troubles hebben met Dane-Elec?

Ik lees wel op het forum van MSI dat de K8N Neo 2 best veel problemen geeft bij doublesides geheugen, dat is dat van mij ook. Zou dat soms het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaap schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:26:
Zelfde als ik in bank 1 en 2 heb, systeem boot niet. Bios is 1.4

Ik zie Dane-elec ook nergens in de testresults etc van MSI voorkomen. Zou dit mobo gewoon troubles hebben met Dane-Elec?

Ik lees wel op het forum van MSI dat de K8N Neo 2 best veel problemen geeft bij doublesides geheugen, dat is dat van mij ook. Zou dat soms het probleem zijn?
Dan waarschijnlijk ook probelemen met GEiL... want hier heb ik bijna hetzelfde probleem.
Alleen heb ik het probleem dat 1 van mijn bankjes helemaal niet geaccepteerd wordt door dit mobo. Terwijl in andere systemen beide bankjes vlekkenloos draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Rekkie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:09:
[...]

Dan waarschijnlijk ook probelemen met GEiL... want hier heb ik bijna hetzelfde probleem.
Alleen heb ik het probleem dat 1 van mijn bankjes helemaal niet geaccepteerd wordt door dit mobo. Terwijl in andere systemen beide bankjes vlekkenloos draaien.
Geil werkt gewoon goed hoor.... maar heb je Value Ram, Golden Dragon of Ultra serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wenneyhanney schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:04:
[...]

Geil werkt gewoon goed hoor.... maar heb je Value Ram, Golden Dragon of Ultra serie?
Value ram.

Ik heb nu net 2 x 256 MB PC 2100 (Apacer) er in gestoken, en deze draait direct in Dual Channel en draait al een zonnetje.

Ik vermoed toch echt een ongelukkige combinatie van deze 2 (3) componenten.

Het gaat om GEiL 2 x 512 MB pc 3200 Value Select geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:18
Rekkie schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:10:

Hiero met een matrox parhelia precies hetzelfde en personen met bijv. een iwill MB doet de parhelia het ook niet maar in een asus of asrock wel. Men is bijna aan het vermoeden dat het combi is met de nforce chipset aangezien het met de via MB wel goed gaat.

Heb hier bij MSI forums een post over lopen + bij matrox maar kom niet veel verder heb al wel een boel geprobeerd.

Weet eff niet hoe nu verder heb al een nieuwe voeding aangeschaft verschillende andere kaarten geprobeerd allerlei bioses zowel op moederbord als grafische kaart but no go ;-((((

Mijn thread bij MSI (weet iemand btw hoe je hun kunt contacten heb een mail gestuurd naar NL en TW maar beide geen reactie)
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=69331

Mijn thread bij Matrox: (scroll naar beneden in dit topic + pag 2 /3)
http://forum.matrox.com/m...s=0&postorder=asc&start=0

Iemand met een ati 9200:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=70530

Groeten,
Wingie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik zie nu ook dat met het programmatje Core Center van MSI mijn NB temp niet wordt weergegeven (NA geeft hij aan). Is dit een bug of instellings fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:18
IS bij mij ook zo, weet niet waarom en of dit wel behoort te werken.

Heb btw voor mijn graphic card een RMA ingdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet zo lang geleden de volgende bak gekocht:

AMD Box Athlon 64 3500+ Winchester + Zalman CNPS7000B-AlCu
MSI K8N NEO2 Platinum
Corsair TWINX1024-3200C2PT (2-3-3-6)
Antec Sonata Life Style + Tagan 480w
Aopen 6800GT @ 415/1130 + Actic nv Silencer 5
NEC ND-3500 16 Speed + Dual Layer Zwart Bulk
HD1: WD 36GB Raptor SATA WD360GD
HD2: Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 10, 7200RPM, 8MB, SATA)

Helaas heb ik een newcastle gekregen i.p.v. een winchester, maar het bedrijf (PCmegastore) weet dondersgoed wat service is. Ik kan de newcastle blijven gebruiken tot ze de winchester opsturen. Toppie.

Ik heb een paar vragen waar jullie mogelijk antwoord op weten (zal zelf ook actief gaan bijdragen in het beantwoorden van de vragen van anderen):

1. Audiodrivers: ik heb de nv audiodrivers geinstalleerd. Dat wil zeggen: de audio codec. Je krijgt twee keuzes, namelijk de audio codec en mpu. Wat is het verschil en welke is het beste performancewise?

2. Noise: de bak is redelijk stil. Temps lijken ok (CPU 35 idle 58 stress, GPU 49 idle 61 stress). Maar de chipsetcooler van de moederplank draait 5000rpm's (volgens mij) en maakt teveel herrie. Is er een manier om dat ding langzamer te laten draaien zonder schadelijke gevolgen (ook als ik ga overclocken)?

3. Fast writes: als ik in het bios fast writes enable met de huidige clockspeeds (415/1130) dan freezed elke game een paar seconden in 3d mode. Na de freeze is alles weer koek en ei. Omdat freezes me niet vreselijk gezond leek voor de kaart, heb ik fast writes maar uitgezet. Dezelfde videokaart had dit probleem niet in de oude bak (P4 2.6). Meer AGP voltage helpt niet. Aanpassen van de memtimings of drivers ook niet. Is dit een moederbord/chipsetdriver bug of er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 11:54:
<knip>

1. Audiodrivers: ik heb de nv audiodrivers geinstalleerd. Dat wil zeggen: de audio codec. Je krijgt twee keuzes, namelijk de audio codec en mpu. Wat is het verschil en welke is het beste performancewise?

2. Noise: de bak is redelijk stil. Temps lijken ok (CPU 35 idle 58 stress, GPU 49 idle 61 stress). Maar de chipsetcooler van de moederplank draait 5000rpm's (volgens mij) en maakt teveel herrie. Is er een manier om dat ding langzamer te laten draaien zonder schadelijke gevolgen (ook als ik ga overclocken)?

3. Fast writes: als ik in het bios fast writes enable met de huidige clockspeeds (415/1130) dan freezed elke game een paar seconden in 3d mode. Na de freeze is alles weer koek en ei. Omdat freezes me niet vreselijk gezond leek voor de kaart, heb ik fast writes maar uitgezet. Dezelfde videokaart had dit probleem niet in de oude bak (P4 2.6). Meer AGP voltage helpt niet. Aanpassen van de memtimings of drivers ook niet. Is dit een moederbord/chipsetdriver bug of er iets anders aan de hand?
1.
<knipje uit beide, de ini bestanden>
nvmpu.DeviceDesc="NVIDIA(R) nForce(TM) MIDI UART"
nvmcp.DeviceDesc="NVIDIA(R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit"

Ik zou zelf zeggen, pak de MCP, betwijfel of die ander eigenlijk wel installeert.
Want volgens mij heeft die Realtek ding, toch helemaal geen HW Midi support?:?

2.
- Modded bios, hebben een SmartFan optie voor de NB
- Msi CoreCell kan je de fan handmatig instellen, maar dan moet je ook je cpu fan gelijk instellen. Zolang je geen vast lopers krijgt is het geen probleem.
- ZM-NB47J :P

3. Fast Writes is een bekend probleem (in algemeen, niet alleen op dit bord)
Bij de Omega drivers staat ze dan ook standard uit. Het schijnt ook weinig tot niks uit te maken voor de preformance (volgens Mr. Omega dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
Rekkie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 20:44:
[...]

Value ram.

Ik heb nu net 2 x 256 MB PC 2100 (Apacer) er in gestoken, en deze draait direct in Dual Channel en draait al een zonnetje.

Ik vermoed toch echt een ongelukkige combinatie van deze 2 (3) componenten.

Het gaat om GEiL 2 x 512 MB pc 3200 Value Select geheugen.
Ga ff checken of je bios setting voor de geheugen goed is.
(hij moet normaal op CAS 3 (of 2.5)-8-4-4-2T draaien met 2.7Volt)

check eventueel op: http://www.geilusa.com/products.asp

of het kan inderdaad zijn dat je geheugen stuk is = omruilen (GeiL heeft levenslang grantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wenneyhanney schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:18:
[...]

of het kan inderdaad zijn dat je geheugen stuk is = omruilen (GeiL heeft levenslang grantie)
Hij draait anders zag ik:

2.5-3-3-7 1T (voltage kan ik nu niet kijken, k zit op me werk :( )

Geheugen lijkt me niet stuk, immer op 3 andere systemen draait het perfect (geen DC systemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeOTheMaTriXM schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 12:20:
[...]

1.
<knipje uit beide, de ini bestanden>
nvmpu.DeviceDesc="NVIDIA(R) nForce(TM) MIDI UART"
nvmcp.DeviceDesc="NVIDIA(R) nForce(TM) MCP Audio Processing Unit"

Ik zou zelf zeggen, pak de MCP, betwijfel of die ander eigenlijk wel installeert.
Want volgens mij heeft die Realtek ding, toch helemaal geen HW Midi support?:?

2.
- Modded bios, hebben een SmartFan optie voor de NB
- Msi CoreCell kan je de fan handmatig instellen, maar dan moet je ook je cpu fan gelijk instellen. Zolang je geen vast lopers krijgt is het geen probleem.
- ZM-NB47J :P

3. Fast Writes is een bekend probleem (in algemeen, niet alleen op dit bord)
Bij de Omega drivers staat ze dan ook standard uit. Het schijnt ook weinig tot niks uit te maken voor de preformance (volgens Mr. Omega dan :P)
1. Als de drivers forceert krijgt je de MCP en de nVidia audio codec. Volgens mij doet alleen de laatste het goed. Zal vanavond nog eens checken.

2. Thanks, download de modded bios wel (hoewel ik nogal bang ben voor beta biossen). Kun je die gewoon updaten met de windows software van MSI? Heb namelijk geen floppy meer (yay). CoreCell vind ik een prutprogramma, dus die is er alweer af.

3. Ok. Wazig dat juist een moederbord met een nvidiachipset moeite heeft met een videokaart met een nvidia chipset. Maar goed, niets zo fijn als een Intel chipset, zo blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gisteren mobo omgeruild voor nieuwe en PC wou niet in dual channel mode booten. Met geheugen in banken 1 en 3 wel maar dan draait ie single channel en op 333MHz.

Vandaag effe Kingston PC3200 geleend van lokale PC zaak. Ze;fde euvel dus kan niet aan het moederbord liggen of aan het geheugen.

Ik ga nog 1ding vervangen bij Informatique en dat is de CPU zelf. Hopen dat het dan opgelost is, en zo niet, dan maar terug naar ouwe trouwe XP of P4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
wenneyhanney schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:18:
[...]

Tja het begint eentonig te worden, maar dit biedt ook geen oplossing :'(

Arghh ik word er helemaal leip 8)7 van onderhoud. Want ook mijn videokaart (XFX Geforce 6800LE) werkt nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een ervaring van mijn kant.

Vier reepjes double sided DDR400 geheugen kan problemen geven op 400MHz. Dit staat ook in de manual, hier staat in dat alleen 4 latjes single sided op 400MHz kan draaien en double sided alleen op 333.

Bij mij geeft het dus alléén problemen met Half-Life2, het scherm wordt dan zwart en er gebeurt niets meer. Verschillende timings en voltages helpen niet.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Rekkie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Tja het begint eentonig te worden, maar dit biedt ook geen oplossing :'(

Arghh ik word er helemaal leip 8)7 van onderhoud. Want ook mijn videokaart (XFX Geforce 6800LE) werkt nog steeds niet
Nou het blijkt dus, dat de geheugencontroller van mijn processor (amd64 3000+ winchester) waarschijnlijk geen vriendjes wil worden met mijn geheugen (GEiL 2 * 512 mb pc3200 VS) en dat dit de reden is van het niet werkende DC geheugen.

Tja nu heb ik dus geheugen over, want terug nemen doen ze niet omdat het geheugen niet kapot is :(

Deze upgrade wordt steeds duurder, want ik heb ook nog een nieuwe voeding nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:04:
[...]

Nou het blijkt dus, dat de geheugencontroller van mijn processor (amd64 3000+ winchester) waarschijnlijk geen vriendjes wil worden met mijn geheugen (GEiL 2 * 512 mb pc3200 VS) en dat dit de reden is van het niet werkende DC geheugen.

Tja nu heb ik dus geheugen over, want terug nemen doen ze niet omdat het geheugen niet kapot is :(

Deze upgrade wordt steeds duurder, want ik heb ook nog een nieuwe voeding nodig :(
Lekker dan. Ik moet zeggen dat ik echt een beetje moedeloos wordt van dit soort verhalen. Misschien kun je direct contact opnemen met GEIL zelf? Mogelijk zijn zij wél servicegericht. Belachelijke houding van de winkel, overigens. Het is niet zo vreselijk veel moeite om het geheugen om te wisselen voor een ander merk.

Qua voeding kan ik je de Tagan 480w aanraden. Die is kwalitatief erg goed (28a op 12v) en met 80 euro nog betaalbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Ik zat een beetje naar die modded biossen te kijken op http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html. Daar stond ook bij versie 7025v141mod.zip dat er een slimme nb fan instelling in zat. Daar was ik al poosje naar opzoek dus ik blij.

Toen heb ik de nieuwste versie gedownload van die modded bios (aangezien er nog wel betere fixes in zaten), maar nu zie ik in de bios niets van die nb fan en sowieso geen verschil. Heb ik iets fout gedaan met flashen of zijn die changes alleen maar voor een bepaalde versie geldig? De versie van de bios klopt wel gewoon als ik opstart dus het zou toch goed moeten wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een 2 weken de msi mobo met een amd 3000+ winchester.
En het loopt als een zonnetje en heb totaal geen problemen ermee gehad.
Geheugen is corsair value 1024 mb.
Spul in de kast gemonteerd en het liep direkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ik wil even melden dat de Zalman CNPS-7700(Al)Cu (bijna) NIET op het moederboard past:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoefsloot.com/utf/zalman.jpg :( :(

Afbeeldingslocatie: http://www.hoefsloot.com/utf/zalman1.jpg

Je videokaart staat er dan krom door..!

[ Voor 10% gewijzigd door DesertShooter op 06-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ja, met een beetje duwen wel ja. Maar het lijkt me niet goed voor mijn 6800le :? ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gri- schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:31:
Ik zat een beetje naar die modded biossen te kijken op http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html. Daar stond ook bij versie 7025v141mod.zip dat er een slimme nb fan instelling in zat. Daar was ik al poosje naar opzoek dus ik blij.

Toen heb ik de nieuwste versie gedownload van die modded bios (aangezien er nog wel betere fixes in zaten), maar nu zie ik in de bios niets van die nb fan en sowieso geen verschil. Heb ik iets fout gedaan met flashen of zijn die changes alleen maar voor een bepaalde versie geldig? De versie van de bios klopt wel gewoon als ik opstart dus het zou toch goed moeten wezen :)
Ik heb verschillende modded biossen geprobeerd. De 1.41 en de 1.51 liepen soepel. Daar kun je bij H/W monitor smartfan voor nb instellen. Ben uiteindelijk toch maar terug gegaan naar 1.40 (met nb cooler aan) omdat de chip toch wel erg snel warm werd en je er niet zeker van bent dat de fan ook daadwerkelijk opstart (smartfan nb staat niet voor niets uit in unmodded biossen). Heb geen zin in doorgebrande chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 08:52
DesertShooter schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:23:
Ik wil even melden dat de Zalman CNPS-7700(Al)Cu (bijna) NIET op het moederboard past:

[afbeelding] :( :(

[afbeelding]

Je videokaart staat er dan krom door..!
Welk alternatief kun je dan wel gebruiken met een 3500+ 130nm icm de neo2 die minder lawaai maakt als de boxed koeler en toch koeler is? Is de CNPS7000B-Cu goed? of ben je beter af met iets anders dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zoveel eigenaars van de Neo2 Platinum ;)

Ik ga me de Neo2 Platinum-54G kopen en wou is weten wat jullie aanraden van voeding.

Tagan, Enermax, Coba, Qtec, Chieftec, be Quiet,.........

Dit zijn de andere zaken die ik nog zou installeren;

Amd Athlon64 3000+ Winchester
2x 512MB Corsair Value (of A-data)
Zalman 7000Cu of 7700Cu
2x 160gb Samsung SATA Raid 0
2x 200gb (of 160gb) IDE Raid 0
Aopen 6800LE
Creative Extigy soundcard (USB)
Keyb Logitech Cordless Desktop Optical Black (USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingskawn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:34:
Zoveel eigenaars van de Neo2 Platinum ;)

Ik ga me de Neo2 Platinum-54G kopen en wou is weten wat jullie aanraden van voeding.

Tagan, Enermax, Coba, Qtec, Chieftec, be Quiet,.........

Dit zijn de andere zaken die ik nog zou installeren;

Amd Athlon64 3000+ Winchester
2x 512MB Corsair Value (of A-data)
Zalman 7000Cu of 7700Cu
2x 160gb Samsung SATA Raid 0
2x 200gb (of 160gb) IDE Raid 0
Aopen 6800LE
Creative Extigy soundcard (USB)
Keyb Logitech Cordless Desktop Optical Black (USB)
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W). 28a op 12v. 79 euro.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.