De CNPS7000B-Cu en de CNPS7000B-AlCu coolen beide goed en passen prima op de neo2. De Cu koelt iets beter dan de AlCu, maar is wel een stuk zwaarder. Als je veel met je bak sjouwt, adviseer ik de AlCu. Wil je de beste stille cooling en sjouw je weinig dan zou ik de Cu nemen.needless to say schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:26:
[...]
Welk alternatief kun je dan wel gebruiken met een 3500+ 130nm icm de neo2 die minder lawaai maakt als de boxed koeler en toch koeler is? Is de CNPS7000B-Cu goed? of ben je beter af met iets anders dan...
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9Kingskawn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:34:
Zoveel eigenaars van de Neo2 Platinum
Ik ga me de Neo2 Platinum-54G kopen en wou is weten wat jullie aanraden van voeding.
Tagan, Enermax, Coba, Qtec, Chieftec, be Quiet,.........
Dit zijn de andere zaken die ik nog zou installeren;
Amd Athlon64 3000+ Winchester
2x 512MB Corsair Value (of A-data)
Zalman 7000Cu of 7700Cu
2x 160gb Samsung SATA Raid 0
2x 200gb (of 160gb) IDE Raid 0
Aopen 6800LE
Creative Extigy soundcard (USB)
Keyb Logitech Cordless Desktop Optical Black (USB)
Een heel mooi apart topic voor
Ik dénk dat ik een temp probleem heb, ofwel zijn de uitlezingen fout.
Moederbord: drie keer raden
CPU: A64 3500+ (NC)
CPU koeler: Zalman CNPS7000B-Cu (met AS 5)
NB koeler: Zalman NB47J (iig, het is die blauwe heatsink)
BIOS: v1.37
Ingestelde vCore: 1.500V
Kloksnelheid: 2.35Ghz
Gebruikte soft om temps te lezen: SpeedFan (MBM zegt zo ongeveer hetzelfde)
Eerst liep deze PC continu aan 2.5Ghz met een Vcore van om en bij de 1.65V. De temps liepen toen op tot 56°C (stressed). Sinds ik aan het folden ben draaide ie dus constant aan die temperatuur (zo heeft ie voor 4-5 dagen onafgebroken gefold).
Na enkele dagen ging ie opeens tot 60°C en meer. Bijgevolg heb ik hem op 2.4Ghz en Vcore op 1.500 + 3.3%. Dit ging goed voor één dag, toen terug temps van 60-63°C. Nu heb ik hem op vCore 1.500V en 2.35Ghz staan, en heb ik terug hetzelfde probleem. Na twee dagen blijft hij terug rond de 62 graden hangen (nu draait de PC niet meer 24/7 trouwens, toch zo'n 14 per dag).
Als ik game (CS:S of HL2 bijvoorbeeld) dalen de temps met 3-4 graden, als ik stop met gamen (en hij terug voor 99% gaat folden) gaan de temps terug te hoogte in. Het rare is dat ik de laatste twee maanden in de BIOS nog geen andere temperatuur gezien heb dan 43-44 graden. Of Speedfan bij het afsluiten nou 48, 55 of 62 graden zegt, het BIOS zegt *altijd* 43-44 graden.
Moet ik me zorgen maken om de temperaturen die SpeedFan geeft? Of zijn dit gewoon verkeerde uitlezingen?
Eerst liep deze PC continu aan 2.5Ghz met een Vcore van om en bij de 1.65V. De temps liepen toen op tot 56°C (stressed). Sinds ik aan het folden ben draaide ie dus constant aan die temperatuur (zo heeft ie voor 4-5 dagen onafgebroken gefold).
Na enkele dagen ging ie opeens tot 60°C en meer. Bijgevolg heb ik hem op 2.4Ghz en Vcore op 1.500 + 3.3%. Dit ging goed voor één dag, toen terug temps van 60-63°C. Nu heb ik hem op vCore 1.500V en 2.35Ghz staan, en heb ik terug hetzelfde probleem. Na twee dagen blijft hij terug rond de 62 graden hangen (nu draait de PC niet meer 24/7 trouwens, toch zo'n 14 per dag).
Als ik game (CS:S of HL2 bijvoorbeeld) dalen de temps met 3-4 graden, als ik stop met gamen (en hij terug voor 99% gaat folden) gaan de temps terug te hoogte in. Het rare is dat ik de laatste twee maanden in de BIOS nog geen andere temperatuur gezien heb dan 43-44 graden. Of Speedfan bij het afsluiten nou 48, 55 of 62 graden zegt, het BIOS zegt *altijd* 43-44 graden.
Moet ik me zorgen maken om de temperaturen die SpeedFan geeft? Of zijn dit gewoon verkeerde uitlezingen?
Wie kan mij zeggen waar ik de Graph-O-Matic Rev2.0 VGA & Chipset kan krijgen?
Over 1 week heb ik ook dit mobo, en wil geen herrie aan m'n kop.
Over 1 week heb ik ook dit mobo, en wil geen herrie aan m'n kop.
Verwijderd
Knal dezelfde specs en soortgelijk probleem ... temp-uitlezing is wel wat brak i.m.o. Heb er een externe temp-sensor op bevestigd (op de zijkant van de heatspreader) en die leest temps tussen de 32 a 42 graden (idle / stressed ) terwijl speedfan spreekt over 42 a 58 graden ... mijn twijfels bij maar toch waterkoeling aan het zoekenGoofy666 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:08:
Ik dénk dat ik een temp probleem heb, ofwel zijn de uitlezingen fout.
Verwijderd
Ik heb effe een vraagje.• Supports dual channel DDR 266/333/400, using four 184-pin DDR DIMMs.
• Supports a maximum memory size up to 4GB with ECC.
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM.
Er staat dat deze mobo ECC geheugen ondersteund. Moet het dan per sé ECC-geheugen zijn of mag je ook gewoon het goedkopere NON-ECC-geheugen erin zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 11:02 ]
Non-ECC slikt dit moederbord ook gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:00:
[...]
Ik heb effe een vraagje.
Er staat dat deze mobo ECC geheugen ondersteund. Moet het dan per sé ECC-geheugen zijn of mag je ook gewoon het goedkopere NON-ECC-geheugen erin zetten.
sinds kort is m'n pa ook eigenaar van dit plankje, dus ik ook
Als we de 3200+ Winnie binnen hebben, ga ik hem eens aan de tand voelen.
Echt dik OC'en ga ik hem niet, want kheb twinmos dual channel mem erbij bestelt, mede omdat OC'en niet de eerste prioriteit heeft. (en mem is gewoon goedkoop, dat ook
).
Als we de 3200+ Winnie binnen hebben, ga ik hem eens aan de tand voelen.
Echt dik OC'en ga ik hem niet, want kheb twinmos dual channel mem erbij bestelt, mede omdat OC'en niet de eerste prioriteit heeft. (en mem is gewoon goedkoop, dat ook
[ Voor 8% gewijzigd door Hempje op 07-01-2005 23:10 ]
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Probleem zit hem niet in het geheugen maar mischien gare cpu. Mijnes wil geen kingston of dane-elec hebben. dual channel wil gewoon niet.Rekkie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:04:
[...]
Nou het blijkt dus, dat de geheugencontroller van mijn processor (amd64 3000+ winchester) waarschijnlijk geen vriendjes wil worden met mijn geheugen (GEiL 2 * 512 mb pc3200 VS) en dat dit de reden is van het niet werkende DC geheugen.
Tja nu heb ik dus geheugen over, want terug nemen doen ze niet omdat het geheugen niet kapot is![]()
Deze upgrade wordt steeds duurder, want ik heb ook nog een nieuwe voeding nodig
Maandag gaat de CPU terug naar informatique.
Ik draai nu dual channel met apacer geheugen, 2x 256 MB, dus dat zit wel goedKaap schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:57:
[...]
Probleem zit hem niet in het geheugen maar mischien gare cpu. Mijnes wil geen kingston of dane-elec hebben. dual channel wil gewoon niet.
Maandag gaat de CPU terug naar informatique.
Verwijderd
Mijn broeder heeft net dit moederbord in zijn nieuwe muziek opname mix ding pc gekregen. nu had hij nog een latje van 512m ddr400 in zijn oude pc zitten. deze wouden wij er dus ook bij zetten dan komt het totaal op 3x512ddr400
standaart zitten de eerste 2 in de groene en paarse wat dus dual channel ddr400 op levert. als ik de 3e er bij zet in dimm3 of dimm4 dan boot de pc niet. de letjes achter op naast de usb poorten geven niks aan( uit dus ).
de extra 512mbddr400 werkt wel in mijn pc.
In de manual heb ik niks kunnen vinden over het gebruik van 3 latjes geheugen ook niet op internet. iemand hier ervaring mee of kan mij de verlossende tip geven?
PS dit tip van 1T/2T op 1T was geweldig:D
standaart zitten de eerste 2 in de groene en paarse wat dus dual channel ddr400 op levert. als ik de 3e er bij zet in dimm3 of dimm4 dan boot de pc niet. de letjes achter op naast de usb poorten geven niks aan( uit dus ).
de extra 512mbddr400 werkt wel in mijn pc.
In de manual heb ik niks kunnen vinden over het gebruik van 3 latjes geheugen ook niet op internet. iemand hier ervaring mee of kan mij de verlossende tip geven?
PS dit tip van 1T/2T op 1T was geweldig:D
Vraag, ik wil een andere cpu koeler en ik wil vooral dat hij stil is!! Overclocken vind ik leuk maar het is geen vereiste. Ik wil namelijk deze koeler er op zetten
Thermaltake Fanless103 Tower Cooler

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2175
zou deze op dit moederboard passen? Ik heb een ZEER goede airflow (2x voor & 1x zij 80mm papst in, achter 1xpapst uit & voeding)

zalman vga koeler wil ik wel wegdoen ... in ruil voor een zalman vga koeler?? (of liever iets anders passiefs)
Thermaltake Fanless103 Tower Cooler

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2175
zou deze op dit moederboard passen? Ik heb een ZEER goede airflow (2x voor & 1x zij 80mm papst in, achter 1xpapst uit & voeding)
zalman vga koeler wil ik wel wegdoen ... in ruil voor een zalman vga koeler?? (of liever iets anders passiefs)
[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 08-01-2005 16:27 ]
bij de 54g krijg je een wifi (draadloos internet)kaart er bij. ... dat is hetVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:39:
Wat is nou eigelijk het verschil tussen de K8N Neo2 en de K8N Neo2 -54G?
Ik heb gisteren een neo2 54g opgehaald. De verkoper had het over een nieuwe revisie waar o.a. een probleem met SATA uitgehaald is. Volgens de barcode is het een 0412 en naar wat ik zo las in dit draadje is dat de nieuwste, maar is er ook bekend wat er veranderd/gefixed is tussen de verschillende revisies? En wat er qua problemen in de ts nog actueel is t.o.v. deze nieuwe revisies? Kan nog niet beginnen want heb maandag pas de bijpassende 939 pinnentjes om erin te prikken. Ben wel heel benieuwd naar wat het me gaat brengen
Er is een nieuwe versie van corecentre!
Versie 1.7.2.0. Eindelijk geeft die bij mij acceptabele temperaturen weer + hij lijkt nu ook de NB fan te regelen (alhoewel ik denk dat die toch iets te snel sneller begint te lopen).
Load nu: 50°, case 31° (voorheen zogezegd 14°).
Versie 1.7.2.0. Eindelijk geeft die bij mij acceptabele temperaturen weer + hij lijkt nu ook de NB fan te regelen (alhoewel ik denk dat die toch iets te snel sneller begint te lopen).
Load nu: 50°, case 31° (voorheen zogezegd 14°).
hmmmm dat zou leuk nieuws zijn, alhoewel ik liever een fix had gezien in de bios (zo mogelijk) want nu moet ik een 2de bordje kopen als ik wil oc-en....DaCoTa schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:50:
Ik heb gisteren een neo2 54g opgehaald. De verkoper had het over een nieuwe revisie waar o.a. een probleem met SATA uitgehaald is. Volgens de barcode is het een 0412 en naar wat ik zo las in dit draadje is dat de nieuwste, maar is er ook bekend wat er veranderd/gefixed is tussen de verschillende revisies? En wat er qua problemen in de ts nog actueel is t.o.v. deze nieuwe revisies? Kan nog niet beginnen want heb maandag pas de bijpassende 939 pinnentjes om erin te prikken. Ben wel heel benieuwd naar wat het me gaat brengen
Verwijderd
Hallo ik heb een probleempje,als ik counter strike speel dan loopt hij geregeld vast dan na een kwartier dan na een uur?.
win xp + sp1
mijn video kaart is een 6800 GT (niet overklokt).vga driver 66.93
1.4 bios
ik heb nu net de ageresive timings gedisabled in de bios zou het daar aan gelegen kunnen hebben?.
Of zijn er meer problemen bekend met dit fenomeen?.
win xp + sp1
mijn video kaart is een 6800 GT (niet overklokt).vga driver 66.93
1.4 bios
ik heb nu net de ageresive timings gedisabled in de bios zou het daar aan gelegen kunnen hebben?.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 16:05 ]
Anders test je het zelf ff, en zet je je bevindingen hier neer.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:12:
Hallo ik heb een probleempje,als ik counter strike speel dan loopt hij geregeld vast dan na een kwartier dan na een uur?.
mijn video kaar is een 6800 GT (niet overklokt).
1.4 bios
Dat is voor ons extra informatie en je doet zelf ook wat voordat je direct klakkeloos gaat vragen.
Verwijderd
Rekkie jammer, op reactie,s zoals jij geeft heb ik niks en een ander ook niet dus als je het niet weet net zoals ik dan weet je wat je moet doen
Verwijderd
zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met Corsair TWINX 3200XL DDR400 geheugen? Bij mij wil het niet stabiel op 200mhz lopen dus loopt het nu 157,9mhz wat behoorlijk wat scheelt in performance. Ik heb al de nieuwste BIOS en chipsetdrivers en ook al oudere geprobeert. Het maakt wel uit of ik nieuwe of oude chipsetdrivers gebruik.
Bij de nieuwe kreeg ik op 200mhz gewoon willekeurig reboots (in spellen of in windows) en bij oudere kreeg ik alleen vage foutmeldingen in CoD waardoor ik elke 5 minuten van een server werd gedisconnect. Ik heb al geprobeert met 1 module en die ook omgewisseld en het probleem bleef. Lijkt me sterk dat beiden modules kapot zijn. Even voor de duidelijkheid: heb het probleem alleen op 200mhz.
Bij de nieuwe kreeg ik op 200mhz gewoon willekeurig reboots (in spellen of in windows) en bij oudere kreeg ik alleen vage foutmeldingen in CoD waardoor ik elke 5 minuten van een server werd gedisconnect. Ik heb al geprobeert met 1 module en die ook omgewisseld en het probleem bleef. Lijkt me sterk dat beiden modules kapot zijn. Even voor de duidelijkheid: heb het probleem alleen op 200mhz.
Hier geen problemen.
Ik heb Corsair TwinX512-3200XL netjes op 200MHz 2-2-2-5 1T.
Draait op een 3500+ Newcastle.
Ik heb Corsair TwinX512-3200XL netjes op 200MHz 2-2-2-5 1T.
Draait op een 3500+ Newcastle.
NEE: dit is geen signature...
Same here. 2 x CMX512 Corsair 3200XL op 2-2-2-5 bank cycle time 11 clocks en DRAm idle time 16 clocks. Rock stable op standaard waarde (geen overclock). Bios 1.4
Dit alles op de AMD 64 3500 (oud type). In Antec Sonata met 380 Watt true power voeding. XFX 6800 GT.
K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding
mijn corsair geheugen wil niet op 1T draaien (tis de value editie)
en dan krijg ik precies de meldingen die advanwingerden heeft. dus kijk eens naar je timings:
agressive: off
en 2T
en dan krijg ik precies de meldingen die advanwingerden heeft. dus kijk eens naar je timings:
en 2T
Verwijderd
Dat is wel vreemd want ik heb ook dat value geheugen van corsair.vage schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:40:
mijn corsair geheugen wil niet op 1T draaien (tis de value editie)
en 2T
Bij mij werkt de 1T timing setting wel dus het geheugen zou het in principe moeten kunnen.
mjah, welke caszut heb jij:
ik draai 2.5 3 3 11 (7 werkt ook) en dan 2T.
als ik 1T opgeef dan loopt de boel in de soep
CoD knalt er eens in de zoveel tijd uit en HL2 ging stotteren dacht ik. ach ik neem de moeite ook niet om het goed te testen. stock draait ie hard zat
CoD knalt er eens in de zoveel tijd uit en HL2 ging stotteren dacht ik. ach ik neem de moeite ook niet om het goed te testen. stock draait ie hard zat
Ik heb een onbegrijplijk vraag. Mijn A64 3500+ (NewCastle) @boxed draait op normaal (2.2GHZ) onder stress warmer dan OC (2.42GHZ). Programma: SpeedFan 4.19 en MSI Corecenter 1.7.0.0
Setting:
-Normaal
CPU Multiplier: 11X
HTT:200MHZ
HTT Multiplier: 5x
Cool n't quite: uit
voltage: standard
Temp: Idle: 42 a 45C, Stress: 63 a 65C
-OC
HTT: 220MHZ
HTT Multiplier: 4X
voltages ongewijzigd.
Temp: Idle: 25 a 30C, Stress: 55C
Ik heb 5 Case fans: 3 intake, 2 grote outtake.
Weet iemand hoe dat kan???
ja, alvast bedankt
Setting:
-Normaal
HTT:200MHZ
HTT Multiplier: 5x
voltage: standard
Temp: Idle: 42 a 45C, Stress: 63 a 65C

-OC
HTT: 220MHZ
HTT Multiplier: 4X
voltages ongewijzigd.
Temp: Idle: 25 a 30C, Stress: 55C
Ik heb 5 Case fans: 3 intake, 2 grote outtake.
Weet iemand hoe dat kan???
ja, alvast bedankt
Hope for the best, prepare for the worst...
Verwijderd
krijg jij dan ook van die vage foutmeldingen van 'Unknown Command' of iets in die richting (in MP servers in cod)?vage schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:27:
mjah, welke caszut heb jij:
EDIT: heb net even het geheugen op 1T ipv 2T (had ik nooit geprobeerd) en 200mhz gezet en toen ik aquamark3 draaide kreeg ik deze melding:
Misschien staat het voltage gewoon te laag? Wat is het standaard voltage?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 22:04 ]
Bij Corsair 2.7VVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:54:
[...]
krijg jij dan ook van die vage foutmeldingen van 'Unknown Command' of iets in die richting (in MP servers in cod)?
EDIT: heb net even het geheugen op 1T ipv 2T (had ik nooit geprobeerd) en 200mhz gezet en toen ik aquamark3 draaide kreeg ik deze melding:
Misschien staat het voltage gewoon te laag? Wat is het standaard voltage?
Het is goed bedoelt hoor, gewoon eens testen en post je bevindingen.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:28:
Rekkie jammer, op reactie,s zoals jij geeft heb ik niks en een ander ook niet dus als je het niet weet net zoals ik dan weet je wat je moet doen
Sommige dingen moet je gewoon zelf uit vinden, omdat ze vaak heel specifiek zijn er niet altijd een kant en klaar antwoord voor is.
Heeft er iemand een site waar ik soortgelijke post kan vinden maar dan over de nieuwe K8N Diamond SLI
Verwijderd
ja dat klopt wel maar ik dacht mischien is er meer bekend maar ok
Rekkie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:35:
[...]
Het is goed bedoelt hoor, gewoon eens testen en post je bevindingen.
Sommige dingen moet je gewoon zelf uit vinden, omdat ze vaak heel specifiek zijn er niet altijd een kant en klaar antwoord voor is.
De extra's in nForce4 trekken me wel aan behalve dat het PCI-Express is...
Ik ga toch maar gewoon voor de goedkope nForce3. Tegen de tijd dat PCI Express normaal is, kan ik vast wel ergens een goedkope X800 op de kop tikken
Ik ga toch maar gewoon voor de goedkope nForce3. Tegen de tijd dat PCI Express normaal is, kan ik vast wel ergens een goedkope X800 op de kop tikken
En als je de benchmarks bij ome Tom bekijkt presteert dit bord momenteel beter als de nForce4-bordenDutchmega schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:07:
De extra's in nForce4 trekken me wel aan behalve dat het PCI-Express is...
Hmmmm.... gisteren tijdens een spelletje viel opeens m'n onboard nvidia netwerkkaart uit.
Nu net, toen ik probeerde die onboard kaart weer aan de gang te krijgen, kreeg ik opeens gepiep bij het booten (totaal maar 2 keer gehad bij booten) en nu doet m'n USB muis het niet meer?
Toen ie piepte bij het booten brandde het rode lampje linksboven op de d-bracket, maar dat betekent volgens het boekje alleen maar dat ie naar floppy drive zoekt... (en die heb ik niet trouwens).
De muis doet het nog wel op m'n oude pc.... dus nu is behalve nvidia LAN m'n USB ook al down...
Ik heb de nforce drivers er opnieuw overheen geinstalleerd, die van de nvidia site en ook die van MSI live update, maar niks helpt.
Ik type dit wel gewoon op m'n pc met de Neo2, gebruik de Realtek onboard netwerkkaart en een ps2 muisje...
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen te doen of is m'n mobo dood aan het gaan?
Behalve mforce drivers herinstalleren heb ik ook het volgende al geprobeerd: bios opnieuw geflashed mbv live-update, in bios fail-safe settings geladen... maar nog geen nvidia lan en geen USB....
Hoop dat iemand nog iets weet...
Edit: als ik in de bios kijk naar health status geeft ie allemaal vreemde waardes en loopt ie af en toe vast.....
Nu net, toen ik probeerde die onboard kaart weer aan de gang te krijgen, kreeg ik opeens gepiep bij het booten (totaal maar 2 keer gehad bij booten) en nu doet m'n USB muis het niet meer?
Toen ie piepte bij het booten brandde het rode lampje linksboven op de d-bracket, maar dat betekent volgens het boekje alleen maar dat ie naar floppy drive zoekt... (en die heb ik niet trouwens).
De muis doet het nog wel op m'n oude pc.... dus nu is behalve nvidia LAN m'n USB ook al down...
Ik heb de nforce drivers er opnieuw overheen geinstalleerd, die van de nvidia site en ook die van MSI live update, maar niks helpt.
Ik type dit wel gewoon op m'n pc met de Neo2, gebruik de Realtek onboard netwerkkaart en een ps2 muisje...
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen te doen of is m'n mobo dood aan het gaan?
Behalve mforce drivers herinstalleren heb ik ook het volgende al geprobeerd: bios opnieuw geflashed mbv live-update, in bios fail-safe settings geladen... maar nog geen nvidia lan en geen USB....
Edit: als ik in de bios kijk naar health status geeft ie allemaal vreemde waardes en loopt ie af en toe vast.....
[ Voor 8% gewijzigd door Exar op 10-01-2005 19:25 ]
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
denk er zo ook precies over, zit zwaar te twijfelen tussen een NF3 of NF4 mobo, maar moet toch tot conclusie komen dat PCI-E vidkaarten niet veel beter dan hun AGP broertjes presteren, behalve dan in SLI mode. zo'n diehard gamer ben ik ook weer niet, over een jaar kan je inderdaad een 6800ultra of X800 voor goedkoop krijgen. bedankt Dutchmega, je hebt geholpen met m'n keuzeneedless to say schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:31:
[...]
En als je de benchmarks bij ome Tom bekijkt presteert dit bord momenteel beter als de nForce4-bordenRaar dat ze daar dan wel geen woord over reppen in hun eindconclusie...
[ Voor 3% gewijzigd door Terryb47 op 10-01-2005 19:50 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Verwijderd
steek eens een andere USB device (stick ofzo) erin om te testen of die het doet. Piept hij nu niet meer? Heb je toevallig de laatste tijd nieuwe hardware erbij geprikt of er een nieuwe BIOS/chipsetdrivers op geinstalleerd?Exar_Kunn schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:22:
Hmmmm.... gisteren tijdens een spelletje viel opeens m'n onboard nvidia netwerkkaart uit.
M'n USB gamepad reageert ook nergens meer op.... ik zie wel dat de USB poorten "USB hoofdhub" heten, moet dat niet iets met nvidia zijn?Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:04:
[...]
steek eens een andere USB device (stick ofzo) erin om te testen of die het doet. Piept hij nu niet meer? Heb je toevallig de laatste tijd nieuwe hardware erbij geprikt of er een nieuwe BIOS/chipsetdrivers op geinstalleerd?
Zou het dan toch door de drivers komen? Ik ga ze nóg maar eens opnieuw installeren... ik zal ze eerst eens helemaal deinstalleren (hopen dat dat lukt) en dan erop zetten...
Even een update van mijn probleem met dode nvidia LAN en dode USB: ergens op het forum van MSI vond ik een post van iemand anders wiens nvidia LAN dood leek en hem werd aangeraden de stekker eens een paar minuten uit de pc te halen.
Ik heb dat dus ook maar eens gedaan en jawel, mijn nvidia LAN en USB zijn weer up en running!
Maar ik vraag me nu af hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen.... iemand een idee? Of moet ik dan af en toe de stekker eruit halen, is dat 'normaal' bij dit mobo?
Ik heb dat dus ook maar eens gedaan en jawel, mijn nvidia LAN en USB zijn weer up en running!
Maar ik vraag me nu af hoe ik dit probleem in de toekomst kan voorkomen.... iemand een idee? Of moet ik dan af en toe de stekker eruit halen, is dat 'normaal' bij dit mobo?
Ik heb nu blijkbaar ook een probleem met mijn nvidia lanExar_Kunn schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:40:
Even een update van mijn probleem met dode nvidia LAN en dode USB: ergens op het forum van MSI vond ik een post van iemand anders wiens nvidia LAN dood leek en hem werd aangeraden de stekker eens een paar minuten uit de pc te halen.
Welk S-ATA probleem? Die van op device's op poort 3 & 4 zetten omdat anders de PCI lock niet werkt? Want ik heb meerdere met die revisie gezien maar niets over S-ATA horen zeggen, dat ontkracht jouw post niet, maar ik zou dus graag een bevestiging hebbenDaCoTa schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:50:
Verwijderd
Ik wil even melden dat de thermalright XP90 MAAR ook de XP120 past op dit mobo.
De xp120 heb ik nu op mn mobo zitten, en past perfect.

Dit zou het probleem moeten zijn:

Echter valt het in praktijk wel allemaal mee, en past hij perfect op mobo!
Op deze koeler past een 12cm fan.
Ik heb de koeler nu 2 daagjes op mobo, en ik ben behoorlijk tevreden erover!
mosfets, geheugen worden mee gekoeld, wat een groot plus punt is.
Idle zit mn cpu nu rond de 26/28 graden.
Strested komt hij niet boven de 50 uit!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 12:05 ]
Ik vroeg me iets af, maakt die northbrigde fan veel lawaai?
Heeft iedereen problemen met dit bordje of lijkt het maar zo...
Ik zit te wachten op mn 3000+ processor die overal niet te verkrijgen is. Eind van de week is bij binnen dan ga ik eens spelen met dit moederbord.
Ik zit te wachten op mn 3000+ processor die overal niet te verkrijgen is. Eind van de week is bij binnen dan ga ik eens spelen met dit moederbord.
w00t
Verwijderd
Kan mij iemand vertellen of de Thermaltake Silent PurePower Butterfly 480Watt ook geschikt is voor mijn combinatie zag dat deze 2 ook goed geschikt waren (Zalman 400watt, Tagan 480watt)
maar toch even voor de combinatie van mijn case.
thaermaltake xaser II case
k8n neo 2 plat
amd 64 3000+
coolemaster hyper 48 (ps. paste net maar werkt uitstekend_
ati 9800 pro
maxtor diamondmax 10 200 g
40 g hitachi
neon tubes en neon lighted fans (daar dit ook nog extra power nodig heeft)
1024 ddr ram mem
En weet iemand ook een goede keuze voor mijn nieuwe geheugen die ik binnenkort wil kopen . zag er in dit forum al enkele voorbij komen maar kwaliteit en prijs technisch gezien iemand een idee ?
waar ik ook voorlopig goed mee vooruit kan !!
k8n neo 2 plat
amd 64 3000+
ati 9800 pro
40 g hitachi
1024 ddr ram mem
En weet iemand ook een goede keuze voor mijn nieuwe geheugen die ik binnenkort wil kopen . zag er in dit forum al enkele voorbij komen maar kwaliteit en prijs technisch gezien iemand een idee ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 12:55 ]
Voor vragen m.b.t. je voeding is een apart topic voorhanden:Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:54:
Kan mij iemand vertellen of de Thermaltake Silent PurePower Butterfly 480Watt ook geschikt is voor mijn combinatie zag dat deze 2 ook goed geschikt waren (Zalman 400watt, Tagan 480watt)
k8n neo 2 plat
amd 64 3000+
ati 9800 pro
40 g hitachi
1024 ddr ram mem
KLIK
En je geheugen kun je zelf ook wel wat research voor doen.
Goede merken zijn: Corsair, G-Skill, OCZ, Kingston, Mushkin, PQI, Infineon, Twinmos (deze merken verschillen sterk in prijs, van redelijk goedkoop tot duur)
Maar het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt doen. Wil je extreem oc'en, of intresseert je dat juist helemaal niets. Wat is je budget?
[ Voor 18% gewijzigd door ManiacScum op 11-01-2005 13:13 ]
Verwijderd
Ik heb dus ongeveer hetzelfde.. alleen een andere videokaart ( heb de MSI NX 6800 GT ) en bij werkt het systeem super !! Heb 4 neon tubes. en 2 neon kabels ( 1 sata , 1 IDE ) en de volts zijn perfect heb nooit last van freezes of blue screeens. !!! Super voeding dus.. alleen jammer dat het lichtje in de voeding zo zwak brand.. maarja dat is maar bijzaak..Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:54:
k8n neo 2 plat
amd 64 3000+
ati 9800 pro
40 g hitachi
1024 ddr ram mem
GReetz
Verwijderd
Wil wel gaan oc dus dat is een must mijn budget zo'n 130 euroRekkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:06:
[...]
Voor vragen m.b.t. je voeding is een apart topic voorhanden:
KLIK
En je geheugen kun je zelf ook wel wat research voor doen.
Goede merken zijn: Corsair, G-Skill, OCZ, Kingston, Mushkin, PQI, Infineon, Twinmos (deze merken verschillen sterk in prijs, van redelijk goedkoop tot duur)
Maar het hangt er helemaal vanaf wat je ermee wilt doen. Wil je extreem oc'en, of intresseert je dat juist helemaal niets. Wat is je budget?
En wil je 2x 256 of 2x 512 (bij dat laatste wordt de keuze erg beperkt voor een budget van 130 euro)Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:31:
[...]
Wil wel gaan oc dus dat is een must mijn budget zo'n 130 euro
Verwijderd
2x 512 zo'n 150 eurie te bestedenRekkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:33:
[...]
En wil je 2x 256 of 2x 512 (bij dat laatste wordt de keuze erg beperkt voor een budget van 130 euro)
GEiL 2x 512 MB geheugen pc3200 Value Select is ca 160 euro.
(maar ik heb daar geen goede ervaring mee, dus wil ik je niet aanraden)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) - 129,44 euro
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400) - 155 euro
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4001024PDC-K) - 152 euro
Volgens mij is het gewoon een heel populair bordje, en dan komen er vanzelf meer mensen met issues. Was precies zo met mijn voorganger (ECS K7S5A), heel populair, dus dan lijken er veel meer problemen mee te zijn.FireStarter schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:45:
Heeft iedereen problemen met dit bordje of lijkt het maar zo...
Ik heb hem sinds gisteren, met een 3000+ (was idd wel even zoeken) en aboluut 0,0 problemen. Wel het geheugen toch eerste keer verkeerd en vergeten voeding op videokaart aan te sluiten, maargoed, dat zijn gebruikersproblemen
Wifi heb ik nog niet geprobeerd en C&Q draaid nog niet zoals het hoort, dus staat vooralsnog ff uit.
[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 11-01-2005 16:50 ]
Hey trouwens welke fan heb je? Panoflow?Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:02:
[afbeelding]
[afbeelding]
offtopic:
Panaflow
Panaflow
[ Voor 43% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-01-2005 17:05 ]
Verwijderd
Is er een bios instelling die je aan moet zetten om 3 dims te kunnen draaien. ik had eerst 2x512ddr400 dual channel er inzitten. hier wil ik 1x 512mb ddr400 bij zetten maar dan booit hij niet. de andere geheugen module in 2 pc's getest en dat werkt. als ik de module met een 1 van de 2 in dual channel laat draaien boot hij ook gewoon maar als ik 3x512 mb er in doe dan boot hij niet. bios instellingen voor geheugen staan op auto.
helppp":)
helppp":)
Ik heb m'n K8N Neo2 in een Antec Sonata zitten en ik kan je zeggen dat doordat de rest van de fans zo stil zijn ik de chipset fan er duidelijk bovenuit hoor snerpen. Persoonlijk vind ik het geluid vrij irritant; kan hem helaas niet passief koelen omdat ik met zo'n Zalman heatpipegeval op m'n videokaart zit. Soms doe ik de fan even uit met Speedfan als ik niks zwaars op m'n PC draai, en dat scheelt toch behoorlijk in geluid.Aight! schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:40:
Ik vroeg me iets af, maakt die northbrigde fan veel lawaai?
Yes - OEM
Tijdens een bezoek aan de download pagina: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1
blijkt er nieuwe versie van MSI CoreCenter beschikbaar te zijn. Het gaat hierbij om versie 1.7.3.0 met de volgende fixes:
Beide fixes zijn voor Nforce4 borden. Maar mogelijk zijn ook andere dingen gefixt.
blijkt er nieuwe versie van MSI CoreCenter beschikbaar te zijn. Het gaat hierbij om versie 1.7.3.0 met de volgende fixes:
Beide fixes zijn voor Nforce4 borden. Maar mogelijk zijn ook andere dingen gefixt.
Verwijderd
@ wenneyhanney
Ik gebruik de xp120 in combo met de 12cm fan powermax.
Deze doet het uiterst goed op 7 en 12 volt.
leuke review over 12cm fans:
http://www.tweakers4u.de/...,,07,2004,,850.htm?page=1
Ik gebruik de xp120 in combo met de 12cm fan powermax.
Deze doet het uiterst goed op 7 en 12 volt.
leuke review over 12cm fans:
http://www.tweakers4u.de/...,,07,2004,,850.htm?page=1
Dat is minder, want wil hem namelijk wel gaan overlocken, dingetje wordt dan dus heet. Ik zit zelf met een Artic Silencer op mijn vga. Dus andere oplossing heb ik niet, of ik moet een andere chipset koeler zien te toveren die laag is.Desnoods zelf maken. Heb ook een Antec Sonata, en hou niet zo van veel geluid. De 3200 + wordt dan gekoeld door een Zalman 7000Cu. En case fans temp controlled. Naja als het echt een irritant geluid maakt, dan moet ik zeker een andere oplossing ervoor zoeken.Nesto schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:53:
[...]
Ik heb m'n K8N Neo2 in een Antec Sonata zitten en ik kan je zeggen dat doordat de rest van de fans zo stil zijn ik de chipset fan er duidelijk bovenuit hoor snerpen. Persoonlijk vind ik het geluid vrij irritant; kan hem helaas niet passief koelen omdat ik met zo'n Zalman heatpipegeval op m'n videokaart zit. Soms doe ik de fan even uit met Speedfan als ik niks zwaars op m'n PC draai, en dat scheelt toch behoorlijk in geluid.
[edit] Zou misschien dit passen? Of worden die nforce chipsets zo heet?, dan moet ik nog een koeler er op bevestigen, schuin of zo. En die op 5 volt laten lopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Aight! op 11-01-2005 20:36 ]
Verwijderd
Met een Artic Silencer zou een Zalman blokje wel op de chipset passenAight! schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:32:
[...]
Dat is minder, want wil hem namelijk wel gaan overlocken, dingetje wordt dan dus heet. Ik zit zelf met een Artic Silencer op mijn vga. Dus andere oplossing heb ik niet, of ik moet een andere chipset koeler zien te toveren die laag is.Desnoods zelf maken. Heb ook een Antec Sonata, en hou niet zo van veel geluid. De 3200 + wordt dan gekoeld door een Zalman 7000Cu. En case fans temp controlled. Naja als het echt een irritant geluid maakt, dan moet ik zeker een andere oplossing ervoor zoeken.
[edit] Zou misschien dit passen? Of worden die nforce chipsets zo heet?, dan moet ik nog een koeler er op bevestigen, schuin of zo. En die op 5 volt laten lopen.
Verwijderd
twinmos wordt ook niet aangeraden volgens mij.Rekkie schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:55:
[...]
GEiL 2x 512 MB geheugen pc3200 Value Select is ca 160 euro.
(maar ik heb daar geen goede ervaring mee, dus wil ik je niet aanraden)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) - 129,44 euro
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400) - 155 euro
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4001024PDC-K) - 152 euro
Heb zelf 2x512 geil value dual channel en draaid als een zonnetje.
Weet trouwens iemand of het mogelijk is om een zalman 7000 op dit bord te plaatsen icm de vga heat pipe cooler van zalman door bv een paar blaadjes van de cpu cooler om te buigen ofzo ?
Twinmos draait in verschillende opstelling icm dit mobo zeer goed. Het is echter geen top-merk als OCZ of CorsairVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:39:
[...]
twinmos wordt ook niet aangeraden volgens mij.
Heb zelf 2x512 geil value dual channel en draaid als een zonnetje.
Weet trouwens iemand of het mogelijk is om een zalman 7000 op dit bord te plaatsen icm de vga heat pipe cooler van zalman door bv een paar blaadjes van de cpu cooler om te buigen ofzo ?
Verwijderd
ik ga binnenkort mijn Silencer eraf halen en vervangen door een Zalman VF-700 VGA koeler. Ik hoop dat de NB47 chipsetkoeler van Zalman er dan wel op past. Heb een 6800GT.Aight! schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:32:
[...]
Dat is minder, want wil hem namelijk wel gaan overlocken, dingetje wordt dan dus heet. Ik zit zelf met een Artic Silencer op mijn vga. Dus andere oplossing heb ik niet, of ik moet een andere chipset koeler zien te toveren die laag is.Desnoods zelf maken. Heb ook een Antec Sonata, en hou niet zo van veel geluid. De 3200 + wordt dan gekoeld door een Zalman 7000Cu. En case fans temp controlled. Naja als het echt een irritant geluid maakt, dan moet ik zeker een andere oplossing ervoor zoeken.
Oja en voor mensen die problemen hadden met CoreCenter (zoals ik, pc freezede bij het opstarten ervan), de nieuwe versie verhelpt dit probleem. Mijn pc is er stiller van geworden bovendien. Ik kan nu ook eindelijk fatsoenlijk mn HTT aanpassen in windows.
Verwijderd
Ik zie alleen op je foto dat de koeler over satapoort 3 en 4 zit of zie ik dat nu verkeerd. Dus met OC lijkt me dit dus niet zo handig. Maar zeer mooie koelerVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 12:02:
Weet iemand waarom ik in de bios, de HT Frequency niet kan veranderen?
Als ik namelijk naar het Cell Menu ga, en dan HT Frequency in wil gaan, is het vakje wat ik open, leeg, en kan ik deze dus niet verlagen. Het systeem loopt dan ook helemaal VAST.
Ik heb al verschillende biossen geprobeerd (officiele en niet officiele), van 1.30 tot 1.51 modded beta..
Als ik namelijk naar het Cell Menu ga, en dan HT Frequency in wil gaan, is het vakje wat ik open, leeg, en kan ik deze dus niet verlagen. Het systeem loopt dan ook helemaal VAST.
Ik heb al verschillende biossen geprobeerd (officiele en niet officiele), van 1.30 tot 1.51 modded beta..
Ik heb dit ergens eerder gelezen in een voorgaand deel meen ik
Verwijderd
Geen vakje openen met ENTER maar PageUp/PageDown gebruiken, komt veel voorjuultje schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:40:
Weet iemand waarom ik in de bios, de HT Frequency niet kan veranderen?
beetje offtopic:Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:51:
[...]
Ik zie alleen op je foto dat de koeler over satapoort 3 en 4 zit of zie ik dat nu verkeerd. Dus met OC lijkt me dit dus niet zo handig. Maar zeer mooie koeler
Als goed is is Thermalright XP-90 niet over satapoort 3 en 4 (hij is bijna even groot als de Zalman 7000 serie) maar Xp-120 (misschien) wel (beide).
[ Voor 9% gewijzigd door wenneyhanney op 12-01-2005 21:33 ]
thanks,als ik het venster niet open werkt het met pageUP/pageDOWN of +/-maar het vage is dat het eerst wel gewoon goed ging, ik kon het venster wel gewoon open en de Frequency veranderen..Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:03:
[...]
Geen vakje openen met ENTER maar PageUp/PageDown gebruiken, komt veel voor
ik had in een vorig deel ook al gelezen van + en - gebruiken, maar ik opende evengoed het venster

maar thanks iig!
Verwijderd
Nee dat lijkt maar zo op de foto, je komt perfect bij satapoort 3 en 4.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:51:
[...]
Ik zie alleen op je foto dat de koeler over satapoort 3 en 4 zit of zie ik dat nu verkeerd. Dus met OC lijkt me dit dus niet zo handig. Maar zeer mooie koeler
Ik kom overal goed bij, tussen koeler en vga zit een dikke cm.
Verder kom ik goed bij het geheugen, tis niet ideaal, maar je kunt er makkelijk zat bij.
De ide poorten zijn ook goed aan te komen.
Enige klein punt is dus het beetje buigen van de condensatortje.
Ik heb een vaag probleem... Audio drivers installen gaat allemaal goed, zie ook startpost etc.
Alleen ik krijg er met geen mogelijkheid geluid uit?! Windows geef ook aan dat er geluid is, je hebt dat speakertje op je taakbalk etc...allemaal prima, ook ik taakbeheer geeft die alles mooi aan. Maar hij weigert geluid uit te strooien? wie o wie helpt mij ?
Alleen ik krijg er met geen mogelijkheid geluid uit?! Windows geef ook aan dat er geluid is, je hebt dat speakertje op je taakbalk etc...allemaal prima, ook ik taakbeheer geeft die alles mooi aan. Maar hij weigert geluid uit te strooien? wie o wie helpt mij ?
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Heb je je speakers in de juiste aansluiting namelijk de groene ingang?
En test anders ff een andere speakerset of een koptelefoon oid.
Dit heb ik uiteraard al geprobeerd, er komt gewoon geen geluid uit? kapot?xXPLAPXx schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:30:
Heb je je speakers in de juiste aansluiting namelijk de groene ingang?
Ik heb wat mensen gezien hier die mbv Speedfan de fans wat beter onder controle hebben gekregen, kan iemand daar wat meer info over geven? Ik heb het geprobeerd, maar ze gaan nogal jojo-en. Dus cpu fan naar 30% of lager, even opwarmen, weer terug naar 100%, weer afkoelen en weer omlaag. Dat lijkt me niet de bedoeling, was ik te ongeduldig en stabiliseerd dit?
Ik had (uit mijn hoofd, ben nu niet thuis) speed1 -> temp1 (nb fan) en speed2 -> temp2 (CPU) , bij beiden minimaal 30%, maximaal 100%. Kan dit beter/anders? Twee dingen die me opvielen: De case fan is niet regelbaar en de cpu fan (boxed fan) maakt bij 80% en 90% meer herrie dan op 100%.
Ik had (uit mijn hoofd, ben nu niet thuis) speed1 -> temp1 (nb fan) en speed2 -> temp2 (CPU) , bij beiden minimaal 30%, maximaal 100%. Kan dit beter/anders? Twee dingen die me opvielen: De case fan is niet regelbaar en de cpu fan (boxed fan) maakt bij 80% en 90% meer herrie dan op 100%.
ja precies.die front panel audio jumpers.
heb ik ook een keer gehad(bijna pc het raam uit)
heb ik ook een keer gehad(bijna pc het raam uit)
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Ik laat mijn NB koeler gewoon standaard op 50% staan, overclocken doe ik toch niet en ga binnenkort dat zalman blokje halen. De NB wordt met 50% maximaal 15 graden. Ik heb ook dat mn CPU meer herrie gaat maken als ik hem lager zet, ik zou gewoon een andere koeler kopen zoals een Zalman CNPS7000B-CuDaCoTa schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:00:
Ik heb wat mensen gezien hier die mbv Speedfan de fans wat beter onder controle hebben gekregen, kan iemand daar wat meer info over geven? Ik heb het geprobeerd, maar ze gaan nogal jojo-en. Dus cpu fan naar 30% of lager, even opwarmen, weer terug naar 100%, weer afkoelen en weer omlaag. Dat lijkt me niet de bedoeling, was ik te ongeduldig en stabiliseerd dit?
Ik heb precies hetzelfde PROBLEEM !!!...eindelijk iemand die het ook heeft.Hempje schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:49:
Ik heb een vaag probleem... Audio drivers installen gaat allemaal goed, zie ook startpost etc.
Ik heb ook echt alles geprobeerd van Soundstorm drivers tot de nieuwste van Realtek, en krijg er maar geen geluid uit.
Ook de forums op de MSI site bekeken en geen oplossing..+ Google'd en ook niks !
Niet uit SP/DIF, Coaxiaal, en Line.
Zit met een Creative Inspire 5500 Digitaal en w8t geduldig op het Terratec Kaartje met Dolby Digital Live
Maar toen er nog steeds geen geluid uit mijn mobo wilde komen, heb ik mijn oude en VERTROUWDE Creative Audigy erin gepropt......Wat een heerlijk geluid komt er nog steeds uit dat kaartje zeg
Over de Jumper setting had ik ook al gelezen en meteen gechecked natuurlijk, maar deze stond goed..
Zal voor de ckerheid nog maar een keertje kijken....
Maar ja wie heeft er een oplossing ?
[ Voor 8% gewijzigd door Fusion_XT op 13-01-2005 20:25 ]
Verwijderd
Ik was van plan om mijn CPU over te gaan klokken, dus de startpost even doorgenomen. Daar staat dat ik S-ATA 3 en S-ATA 4 moet gebruiken omdat het anders sowieso niet werkt. Eerst niet gedaan om even te testen en inderdaad, als ik gewoon mijn (RAID-0) S-ATA schijven op S-ATA 1 en 2 houdt wil ie niet booten als ik de cpu op bv 11 x 210 zet...
Dus mijn harddisken op S-ATA 3 en 4 gehangen en in de bios het een en ander aangepast zodat hij ze daar detecteert. Eerst zonder te overklokken gekeken of ik kon booten.. NIET dus
En ik snap niet waarom...Hij zegt detecting array en detecteert mijn array, dan zegt ie verifying DMI pool data, gaat ook goed, dan begint ie met windows te starten .. normaal gesproken althans! Want op het moment dat het WinXP logo zou moeten verschijnen hangt ie. Na een paar keer rebooten zag ik 1 keer wel heel vaagjes het logo, maar hing ie ook meteen.
Maakt niet uit of ik S-ATA 1 en 2 wel of niet disable in het bios overigens, windows laden doet ie niet... hulp gevraagd.
Dus mijn harddisken op S-ATA 3 en 4 gehangen en in de bios het een en ander aangepast zodat hij ze daar detecteert. Eerst zonder te overklokken gekeken of ik kon booten.. NIET dus
En ik snap niet waarom...Hij zegt detecting array en detecteert mijn array, dan zegt ie verifying DMI pool data, gaat ook goed, dan begint ie met windows te starten .. normaal gesproken althans! Want op het moment dat het WinXP logo zou moeten verschijnen hangt ie. Na een paar keer rebooten zag ik 1 keer wel heel vaagjes het logo, maar hing ie ook meteen.
Maakt niet uit of ik S-ATA 1 en 2 wel of niet disable in het bios overigens, windows laden doet ie niet... hulp gevraagd.
Kijk, ben ik toch niet gek aan ut worden. Maarja, zo noob ben ik ook weer niet, heb dus ook vanalles geprobeerd, en heb er toen ook maar een Live 5.1 (zolang) ingehangen. Comp is van me pa, maar des al niet te min, blijft het vervelend (voor hem).Fusion_XT schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:21:
[...]
Ik heb precies hetzelfde PROBLEEM !!!...
Als je een mobo koopt, mag je ook verwachten dat alles naar behoren functioneert.
Nu denken mensen? waarom niet terug naar winkel? tja heb alles net ingebouwd, pa vond het wel best zo met dat pci-kaartje... dus daar hebben jullie (niet aangesproken voelen hoor) al een antwoord. Maarja, ik ben hier nog lang niet klaar mee...
Ik zal het oplossen
Klopt het dat speed1, pwm1 en temp1 allemaal voor de NB zijn, en speed2, pwm2 en temp2 allemaal voor de CPU?Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:10:
Ik laat mijn NB koeler gewoon standaard op 50% staan, overclocken doe ik toch niet en ga binnenkort dat zalman blokje halen. De NB wordt met 50% maximaal 15 graden. Ik heb ook dat mn CPU meer herrie gaat maken als ik hem lager zet, ik zou gewoon een andere koeler kopen zoals een Zalman CNPS7000B-Cu
Ik laat hem anders gewoon ff idle draaien met speedfan aan, kijken of het stabiliseerd. Qua cpu koeler, ik heb goede ervaring met de Socket A versie van de Arctic Cooling TC, als het met speedfan niet goed lukt, denk dat ik anders daar maar voor ga.
Had ik laatst ook. Even bios resetten, ook gewoon batterij en stroom eraf. Dan opnieuw instellen, en dan bootie. Ik weet ook niet wat het was, maar waarschijnlijk toch een instelling.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:32:
Ik was van plan om mijn CPU over te gaan klokken, dus de startpost even doorgenomen. Daar staat dat ik S-ATA 3 en S-ATA 4 moet gebruiken omdat het anders sowieso niet werkt. Eerst niet gedaan om even te testen en inderdaad, als ik gewoon mijn (RAID-0) S-ATA schijven op S-ATA 1 en 2 houdt wil ie niet booten als ik de cpu op bv 11 x 210 zet...
Of de home-knop ingedruk houden tijdens booten, dan krijg je je bios default settings weer terug.Tutti-frutti schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 07:56:
[...]
Had ik laatst ook. Even bios resetten, ook gewoon batterij en stroom eraf. Dan opnieuw instellen, en dan bootie. Ik weet ook niet wat het was, maar waarschijnlijk toch een instelling.
spaart weer wat schroef-werk
I want to live forever, so far.. so good.
Verwijderd
Ik heb dus ook een MSI K8N Neo 2 alleen het aparaat is niet stabiel te krijgen steeds vastlopers.
Het volgende heb ik dus al geprobeerd :
Geheugenwissel: 512 MB Crucial Valueram omgewisseld voor 1024 MB Corsair TwinX PC3200C2. Dit leek goed te gaan maar helaas na 20 minuten weer een vastloper, tevens nog even een memtest gedaan geen fouten gevonden.
Alle kaarten en stekkers er uit gehaald en ingestopt. Helaas geen resultaat.
Bios gereset, geen resultaat
Dit zijn mijn specs:
MSI K8N Neo 2 Platinum
AMD 64 3200+
ASUS V9999 GT/TD 128 MB
Corsair TWINX 1024 MB Dual channelkit
Seagate Baracuda 40 GB
Maxtor Diamond 9 160 GB
Plextor Plexwriter
Samsung DVD 16x
Tagan 480 watt
Antec P160 Performance 1
Zou het kunnen zijn dat ik een brak bord heb gekregen.
of is het wat anders?
Geheugenwissel: 512 MB Crucial Valueram omgewisseld voor 1024 MB Corsair TwinX PC3200C2. Dit leek goed te gaan maar helaas na 20 minuten weer een vastloper, tevens nog even een memtest gedaan geen fouten gevonden.
Dit zijn mijn specs:
MSI K8N Neo 2 Platinum
AMD 64 3200+
ASUS V9999 GT/TD 128 MB
Seagate Baracuda 40 GB
Maxtor Diamond 9 160 GB
Plextor Plexwriter
Samsung DVD 16x
Tagan 480 watt
Antec P160 Performance 1
Zou het kunnen zijn dat ik een brak bord heb gekregen.
of is het wat anders?
Tering, ik zit nu al 1,5 week op mn 3000+ te wachten
, dikke afkick verschijnselen. Iedere dag rond half 11 naar bed
.
w00t
Hmm, alles werkte hier perfect.. Tot dusver alleen nog maar last gehad van het Usb-niet werken probleem wat op te lossen was door het bord in lab-stand te leggen en vervolgens te booten 
Anyways, sinds ik van Bios1.51b naar 1.4 ben gegaan heb ik ook last van het Keyboard-boot probleem. PC blijft hangen bij Amd Athlon3500+ detected en memory test. Gelukkig was me iets bij gebleven na het lezen van dit topic over de keyboard bug. Ik dat ding eruit ... Booten... Opgelost....
Anyways, sinds ik van Bios1.51b naar 1.4 ben gegaan heb ik ook last van het Keyboard-boot probleem. PC blijft hangen bij Amd Athlon3500+ detected en memory test. Gelukkig was me iets bij gebleven na het lezen van dit topic over de keyboard bug. Ik dat ding eruit ... Booten... Opgelost....
probeer eens met een andere videokaart. Ik had hetzelfde met een vergelijkbare setup (zelfde RAM/vid kaart/mobo). Na alles getest te hebben bleek mijn videokaart de oorzaak. Was een stukje op de printplaat afgebroken (ik weet niet precies welk, me moeder is de vervangings-vid kaart gaan halen). Naar het schijnt kregen ze er zeer veel van terug, van die kaarten. Steeds met een stukje afgebroken. Die kaarten moeteng ewoon fragiel zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 09:09:
Ik heb dus ook een MSI K8N Neo 2 alleen het aparaat is niet stabiel te krijgen steeds vastlopers.
Dit zijn mijn specs:
MSI K8N Neo 2 Platinum
AMD 64 3200+
ASUS V9999 GT/TD 128 MB
Seagate Baracuda 40 GB
Maxtor Diamond 9 160 GB
Plextor Plexwriter
Samsung DVD 16x
Tagan 480 watt
Antec P160 Performance 1
Zou het kunnen zijn dat ik een brak bord heb gekregen.![]()
of is het wat anders?
Bij mij moet hij reeds kapot zijn toen ik hem kreeg. Een afgebroken stukje zou ik wel zien liggen hebben
Enne, windows volledig herinstalleren kan soms ook helpen. Maar dan onmiddellijk van alles de laatst beschikbare drivers installeren die je op internet vindt.
De NB47 past wel. Ik heb een Asus 6800 GT. Mogelijk moet je 3 staafjes wegknippen.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:23:
[...]
ik ga binnenkort mijn Silencer eraf halen en vervangen door een Zalman VF-700 VGA koeler. Ik hoop dat de NB47 chipsetkoeler van Zalman er dan wel op past. Heb een 6800GT.
Oja en voor mensen die problemen hadden met CoreCenter (zoals ik, pc freezede bij het opstarten ervan), de nieuwe versie verhelpt dit probleem. Mijn pc is er stiller van geworden bovendien. Ik kan nu ook eindelijk fatsoenlijk mn HTT aanpassen in windows.

MSI K8N Neo2 54G; Athlon 64 3000 Winch; 2x512 MDT 3200; Asus Geforce 6800GT; Antec Sonata 380W; WD Raptor 74GB; 2 x Maxtor 200GB max10; Zalman NB47J en CNPS 7000B-CU koelers; 2x Sharkoon fan 120x120; Iiyama MA901U 19"; XP SP2
Verwijderd
Nou ik heb die computer van de week pas in mekaar gezet, plus een schone windows instalatie.
En wat mij ook opvalt aan die videokaart is dat hij de grootste problemen heeft 3Dmark 2005 terwijl hij dat toch redelijk moet kunen draaien in 1024x768. Frames van 9 a 10 per seconde is toch wel erg laag.
Maar goed ik zal vanavond wel even mijn oude ATI 9600 XT proberen, misschien dat die ASUS V9999GT inderdaad defect is.
Want mijn cpu word echt niet warm.
29 graden idle en 45 graden stressed is toch niet overdreven.
En wat mij ook opvalt aan die videokaart is dat hij de grootste problemen heeft 3Dmark 2005 terwijl hij dat toch redelijk moet kunen draaien in 1024x768. Frames van 9 a 10 per seconde is toch wel erg laag.
Maar goed ik zal vanavond wel even mijn oude ATI 9600 XT proberen, misschien dat die ASUS V9999GT inderdaad defect is.
Zit je dan niet eerder met een driver-probleem? Je moet toch wel 4000 punten kunnen halen in 3dmark 2005, rond de 20.000 in 3dmark2001 en 10.000 in 3dmark 2003.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:45:
Nou ik heb die computer van de week pas in mekaar gezet, plus een schone windows instalatie.
Verwijderd
Bekijk dit nog ff :Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:45:
- Laatste driver geïnstalleerd
- Driver-instellingen (AA afzetten, AF afzetten, vsync afzetten, ...)
- Is de molex goed aangesloten ?
Net een mailtje terug gehad van Informatique. Mijn CPU was gewoon in orde. Het moederdbord, CPU en geheugen zijn getest en zelfs vervangen. Toch wil mijn systeem geen dual channel 400 booten. Zelfs met niks anders erop dan cpu, geheugen en mobo. Elke andere memory opsteling werkt wel.
Ik denk dat ik lekker mijn XP 2600 weer inbouw en dit gammele systeem te koop zet. 3 weken lopen kloten met AMD 64 is teveel voor mij
Ik denk dat ik lekker mijn XP 2600 weer inbouw en dit gammele systeem te koop zet. 3 weken lopen kloten met AMD 64 is teveel voor mij

ik wil dus nieuwe dingetjes kopen
is dit beetje goede combinatie
amd athlon 64 3500 +
MSI K8N Neo2 Platinum-54G
Sapphire Radeon X800XT Platinum
corsair XMS DIMM 1 gbd pc3200
Lian Li PC-60
Tagan TG480-U01 480 watt
wat ik al heb
200 gb wd se 7200 rpm 8mb cache
5.1 soundblaster live
lite on 52x fikker
aopen slot in dvd speler
gaat dat een beetje draaien
amd athlon 64 3500 +
Lian Li PC-60
Tagan TG480-U01 480 watt
wat ik al heb
5.1 soundblaster live
lite on 52x fikker
aopen slot in dvd speler
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
Waarom zou het niet gaan draaienBruceLee schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:04:
amd athlon 64 3500 +
Lian Li PC-60
Tagan TG480-U01 480 watt
wat ik al heb
5.1 soundblaster live
lite on 52x fikker
aopen slot in dvd speler

Ja hoor, alleen weet ik niet of die geheugen wel goed is (blijkt niet als goed werken met Athlon64 Memory controller). je zou bv: Kinston (alleen Valueram serie), GeiL, G. Skill, OCZ geheugen kunnen nemen. En trouwens waarom neem je niet een mooie Thermaltake Tsunami of Shark behuizing??BruceLee schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:04:
amd athlon 64 3500 +
Lian Li PC-60
Tagan TG480-U01 480 watt
wat ik al heb
5.1 soundblaster live
lite on 52x fikker
aopen slot in dvd speler
[ Voor 6% gewijzigd door wenneyhanney op 14-01-2005 16:32 ]
wrom zou dat geheugen niet werken iemand meer info hierover ?
[ Voor 46% gewijzigd door BruceLee op 14-01-2005 16:51 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
daar zit ook een Zalman VF-700 op? Hoe warm wordt de NB dan btw?hansboss schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:42:
[...]
De NB47 past wel. Ik heb een Asus 6800 GT. Mogelijk moet je 3 staafjes wegknippen.
[afbeelding]
Bij mij is mn NB temp2 en mn CPU temp1. Speed1 is wel mn NB. Wat is pwm1?DaCoTa schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:49:
[...]
Klopt het dat speed1, pwm1 en temp1 allemaal voor de NB zijn, en speed2, pwm2 en temp2 allemaal voor de CPU?
Ik laat hem anders gewoon ff idle draaien met speedfan aan, kijken of het stabiliseerd. Qua cpu koeler, ik heb goede ervaring met de Socket A versie van de Arctic Cooling TC, als het met speedfan niet goed lukt, denk dat ik anders daar maar voor ga.
Nou kleine update dan maar:
specs
ipv mijn Chieftec 340 watt (was volgens mij helemaal niet nodig, maar goed)
Bevindingen
Geforce 6800LE werkt nog steeds niet, wel in andere systemen niet in dit systeem
Geheugen werkt nog steeds niet
Bios updates geprobeerd, CMOS gereset, werkelijk waar alles wat er maar mogelijk is, heb ik al geprobeerd om deze zooi aan het werkt te krijgen.
Tot nu toe is dit de duurste computer die ik ooit heb gehad. Qua tijd , maar ook qua werkeloos spul wat ik nu heb.
specs
- dit moederbord
- AMD 64 3000+
- Geforce 6800LE
- 2 x 256 mb pc 2100 Geheugen (omdat mijn mobo mijn GEiL pc 3200 2 x 512 niet slikt)
- NEC 3500a DVD-writer
- Sony 16x DVD speler
ipv mijn Chieftec 340 watt (was volgens mij helemaal niet nodig, maar goed)
Bevindingen
Geforce 6800LE werkt nog steeds niet, wel in andere systemen niet in dit systeem
Geheugen werkt nog steeds niet
Bios updates geprobeerd, CMOS gereset, werkelijk waar alles wat er maar mogelijk is, heb ik al geprobeerd om deze zooi aan het werkt te krijgen.
Tot nu toe is dit de duurste computer die ik ooit heb gehad. Qua tijd , maar ook qua werkeloos spul wat ik nu heb.
Na een BIO Update van mijn NEO2 versie 1.3 naar 1.4 verscheen er nieuwe hardware onder
Windows XP SP2: other pci bridge device. Helaas kan windows hier geen drivers voor vinden.
Er werd verder ook een 2e 1394 Connection gedetecteerd. Naast de al bestaande van mijn SB Audigy.
Alle hardware werkte voor de bios update goed.
Weet iemand wat voor device dit is of welke drivers ik hiervoor moet installeren ?
System specs:
AMD 64 3500
Geforce 6800GT
1x SATA HD
1x IDE DVD brander
SB Audigy
Windows XP SP2: other pci bridge device. Helaas kan windows hier geen drivers voor vinden.
Er werd verder ook een 2e 1394 Connection gedetecteerd. Naast de al bestaande van mijn SB Audigy.
Alle hardware werkte voor de bios update goed.
Weet iemand wat voor device dit is of welke drivers ik hiervoor moet installeren ?
System specs:
AMD 64 3500
Geforce 6800GT
1x SATA HD
1x IDE DVD brander
SB Audigy
[ Voor 20% gewijzigd door Bartoz op 15-01-2005 12:04 ]
Al eens geprobeerd met nVidia nForce driver pack?Bartoz schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:02:
Na een BIO Update van mijn NEO2 versie 1.3 naar 1.4 verscheen er nieuwe hardware onder Windows XP SP2: other pci bridge device. Helaas kan windows hier geen drivers voor vinden. Weet iemand wat voor device dit is of welke drivers ik hiervoor moet installeren ?
System specs:
AMD 64 3500
Geforce 6800GT
1x SATA HD
1x IDE DVD brander
Dit topic is gesloten.